ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟ
ΜΑΘΗΜΑ
«Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί»*
Η
θλιβερή αναφορά του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη στην Εφημερίδα Καθημερινή,
ημερομηνίας 4/10/2015, για το μάθημα των Θρησκευτικών κατέγραψε επακριβώς τις
προθέσεις του.
Η
αναφορά του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη είχε ως εξής : «Τα θρησκευτικά
δεν πρέπει να έχουν ομολογιακό χαρακτήρα. Θρησκευτική κατήχηση και
δημόσιο σχολείο δεν μπορούν να συνδυαστούν στις σύγχρονες κοινωνίες, καθώς κάτι
τέτοιο θεωρείται ότι θα πλήξει καίρια ένα διαπολιτισμικό και ανεκτικό προς την
ετερότητα θρησκευτικό μάθημα, που θα πρέπει να ενδιαφέρει και να απευθύνεται σε
όλους τους μαθητές».
Ανοίγονται
οι ασκοί του Αιόλου με το μάθημα θρησκειολογίας, καθότι επιπρόσθετα με τα άλλα
μειονεκτήματα, δίδεται η αφορμή σε αυτούς που καραδοκούν να το μετατρέψουν σε
συγκρητιστικό θρησκειολογικό μάθημα.
Ήδη
στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών, γίνεται αναφορά στις διάφορες
θρησκειακές πλάνες, υπό το πρίσμα της Ορθόδοξης κριτικής. Μέσα από το πρίσμα
της Ορθόδοξης κριτικής, όπως γινόταν μέχρι τώρα, γνωρίζουν οι Ορθόδοξοι μαθητές
τις πλάνες που ταλαιπωρούν εκατομμύρια συνανθρώπους μας. Γιατί η επιμονή
για ‘’μετατροπή’’ του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό
μάθημα;
Αυτό
που θέλουν, δεν είναι ένα μάθημα κριτικής απέναντι στα θρησκεύματα τούτα από
Ορθόδοξης πλευράς, αλλά ένα συγκρητιστικό μάθημα (Βαβέλ θρησκειών). Επιδιώκουν
τη μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε συγκρητιστικό θρησκειολογικό
μάθημα. Και για να χρησιμοποιήσουμε την έκφραση του Γέροντος Χριστοφόρου
Παπουλάκου «ξελογιάστρα μάθηση» θα γίνει.
Σεβασμός
στην ελευθερία κάθε ανθρώπου να πιστεύει ότι θέλει είναι πρέπον, όχι όμως
σεβασμός σε ότι πιστεύει. Αυτό δυστυχώς επιζητείται με τη συγκριτιστική
αυτή θρησκειολογική Βαβέλ.
*
«Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί» Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (Εις την Προς
Εβραίους Ομιλία ΚΘ).
Δηλαδή, ζητάει η Εκκλησία από την Πολιτεία να αναλάβει τη διδασκαλία των Γραφών, την ερμηνεία των Όρων των Οικ. Συνόδων και τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Πίστης, ενώ είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της, βάσει των Ι. Κανόνων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός και εάν δεν γνωρίζουμε τους συγκεκριμένους Κανόνες και θέτουμε το Σύνταγμα πάνω από αυτούς.
Σημείο και αυτό των καιρών.
ΙΚ
Δηλαδή ΙΚ τι είδους μάθημα Θρησκευτικών πρέπει να διδάσκονται οι ελληνόπαιδες και από ποιους; Για πες μας εσύ τι προτείνεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυτυχώς που ο συνταγματικός νομοθέτης δεν έλαβε υπόψιν τον ΙΚ όταν κατάρτιζε το σύνταγμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΑΣΤΡΟΥΣ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ, ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΣΕ ΑΔΙΑΙΡΕΤΗ ΕΝΩΣΗ.ΣΕ ΠΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ,ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΤΟΥΣ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΩΣΤΟΣΟ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΜΕ ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ 98% ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΑΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΔΕΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΑΣΩΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Έχω να προτείνω αυτά που έχει θεσπίσει η Εκκλησία του Χριστού, εδώ και αιώνες:
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή δεν γνωρίζετε τους σχετικούς Κανόνες, τους παραθέτω:
ιε΄, νη΄Αποστ. ιγ΄ της Δ΄, ιθ΄, ξδ΄, ο' της Πενθέκτης, ιγ΄ Αντιόχειας, ιθ΄ Λαοδίκειας.
Σύμφωνα με αυτούς, η θρησκευτική παιδεία γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του Επισκόπου, που δύναται να την αναθέσει σε άλλο κληρικό (Πρεσβύτερο, Διάκονο, Υποδιάκονο, Αναγνώστη), ποτέ δε σε απλό λαϊκό ή γυναίκα. Η Εκκλησία δεν αναθέτει τη διδασκαλία των Γραφών σε άλλο φορέα ή την Πολιτεία.
Όσον αφορά δε τους Κανόνες, αυτοί υπέρκεινται Νόμων και Συνταγμάτων βάσει των σχετικών πράξεων των Γ΄ και Δ΄ Οικουμενικών, του Μ. Φωτίου και του Ι. Δαμασκηνού (Πηδάλιο, σελ. κ΄ και κα΄).
Όταν λοιπόν δεν γνωρίζουμε κάποια πράγματα, καλόν είναι να σιωπούμε και όχι να λοιδορούμε.
ΙΚ
ΙΚ άντε να γράψεις στον μπλογκ ΒΟΘΡΟ τις ανοησίες σου !
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή πρέπει να καταργήσουμε και τα κατηχητικά στα οποία διδάσκουν "απλοί λαικοί και γυναίκες";
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Εκκλησία αποσκοπώντας στο πνεύμα και όχι στο γράμμα των κανόνων επιτρέπει και σε λαικούς και σε γυναίκες, κατόπιν ευλογίας του οικείου επισκόπου, να κηρύττουν το λόγο του Θεού. Αυτή είναι η πράξη της Εκκλησίας. Και πολλοί συνάνθρωποί μας έχουν γνωρίσει το Χριστό και άλλαξαν ζωή από ένα κήρυγμα ή από ένα μάθημα Θρησκευτικών.
ΑπάντησηΔιαγραφή