Η θεολογία της
πολυπολιτισμικότητας εντός των τειχών
Η θεολογία της πολυπολιτισμικότητας
και η προώθηση της θρησκειολογίας στο μάθημα των θρησκευτικών είναι όχι μόνο
εντός των τειχών της Εκκλησίας, αλλά και εντός του Συνοδικού Μεγάρου της
Εκκλησίας της Ελλάδος.
Στην Ιεραρχία του περασμένου
Οκτωβρίου και στην ομιλία – χαιρετισμό του προς τους αρχιερείς – μέλη Της ο
Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος είπε μεταξύ των άλλων: « Οι φίλοι μας οι εδώ και οι Ευρωπαίοι, εκμεταλλευόμενοι τη δεινή μας
οικονομική κατάσταση δεν θα παραλείψουν αλλά αντιθέτως θα επιδιώξουν με κάθε τρόπο την αλλοίωση τη ελληνικής κοινωνίας μας
αρχίζοντας από τη σχολική μας εκπαίδευση. Το τραγικό είναι ότι οι εχθροί μας δεν είναι πλέον πέρα και μακριά,
είναι εντός των τειχών μας. Το βλέπουμε, το οσφραινόμαστε».
(Σημ. Η υπογράμμιση του υπογράφοντος).
Ο Αρχιεπίσκοπος έχει δίκιο. Ο κ.
Σταύρος Γιαγκάζογλου, διευθυντής του επιστημονικού περιοδικού «Θεολογία», το
οποίο εκδίδεται από την Ιερά Σύνοδο της Ελλάδος ανά τρίμηνο, έχει καθαρές και
απόλυτες απόψεις για την αλλαγή του χαρακτήρα του Μαθήματος των Θρησκευτικών
(ΜΘ). Στο τεύχος αριθμός 93 (Ιανουάριος – Μάρτιος 2005) του περιοδικού «Σύναξη»
(Σελ. 51) γράφει, μεταξύ των άλλων:
«Είναι
όντως ανάγκη, λοιπόν, το ΜΘ να αλλάξει φυσιογνωμία και χαρακτήρα. Είναι
ανάγκη η θεολογία της πολυπολιτισμικότητας, όχι απλώς να το αγγίξει, αλλά να το
διαπεράσει, ώστε αυτό το ίδιο να γίνει πρωτοπόρο στη διαπολιτισμική αγωγή,
κομίζοντας μιαν άλλη μαρτυρία για την αλήθεια και ποιότητα της ζωής του
ανθρώπου και του κόσμου. Είναι ανάγκη να αναπλαισιωθεί ο θεολογικός και
παιδαγωγικός του χαρακτήρας σε νέες βάσεις και αρχές». (Σημ. Η
υπογράμμιση του υπογράφοντος)
Στο ίδιο κείμενο ο κ. Γιαγκάζογλου
συγκεκριμενοποιεί τις σκέψεις του και προτείνει μεταξύ των άλλων το ΜΘ:
-
Να
παραμερίσει τον κατηχητικό, ομολογιακό
και απολογητικό του προσανατολισμό.
-
Να
περιέχει θρησκειολογικά στοιχεία με νηφάλια γνώση και δίχως ψυχροπολεμική
αντιπαράθεση, και
-
Να
χρησιμοποιηθεί η μεθοδολογία της διαθεματικότητας, σε σχέση με τα άλλα μαθήματα
του σχολείου και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο της
πολυπολιτισμικότητας και πολυθρησκευτικότητας.
Αυτά δεν τα
γράφει και δεν τα υποστηρίζει ένας απλός
θεολόγος της γνωστής ομάδας του «Καιρού», ούτε ένας από τους συμβούλους του
Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Τα γράφει και τα υποστηρίζει
ο διευθυντής του εγκυρότερου επιστημονικού περιοδικού της Εκκλησίας της
Ελλάδος. Για να αντιληφθεί ο αναγνώστης τη βαρύτητα και το κύρος που έχει η
συγκεκριμένη θέση να σημειωθεί ότι επί δεκαετίες την κατείχε ο διακεκριμένος
διεθνώς καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ευάγγελος Θεοδώρου, υπήρχε δε η
παράδοση στο συγκεκριμένο περιοδικό διευθυντές να είναι πάντα πανεπιστημιακοί
καθηγητές της Θεολογικής Σχολής.
Σημειώνεται
ότι η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων δίδει ένα σκληρό αγώνα επί των ακόλουθων σημείων:
1.
Το
νέο πολυθρησκειακό πιλοτικό πρόγραμμα, με τον αντιχριστιανικό του χαρακτήρα και
το αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό του περιεχόμενο στοχεύει αποδεδειγμένα
στη διάβρωση και αλλοίωση της ορθοδόξου πίστεως της νεότητας.
2.
Δεν
είναι αντίθετη με τη διδασκαλία των θρησκειών, αλλά βάζει ως προϋπόθεση αυτή να
είναι μια μεθοδική εξέταση και έρευνα κάθε θρησκείας ξεχωριστά και όχι όλων
μαζί στην κάθε ώρα διδασκαλίας, με τη μορφή θρησκευτικού συγκρητισμού.
3.
Είναι
αντιεπιστημονική και αντιθεολογική η μείξη των θρησκειών με τον Χριστιανισμό,
που οδηγεί στο να καταλύονται οι ταυτότητες, οι ιδιαιτερότητες και οι διαφορές
τους.
4.
Με
τα νέα πολυθρησκειακά προγράμματα επιχειρείται να εισαχθεί ο θρησκευτικός συγκρητισμός,
με στοιχεία από διαφορετικές θρησκευτικές παραδόσεις, αναμεμιγμένα με τρόπο
αφελή και θεολογικά απαράδεκτο.
Ο κ. Γιαγκάζογλου και οι άλλοι
θεολόγοι της ομάδας «Καιρός» έχουν εμμονές στην ιδεολογία τους, που τους
οδηγούν στο να έχουν καταστεί απόλυτοι και πολύ επίμονοι στο να τις επιβάλουν.
Ο Αρχιεπίσκοπος, που η συγκεκριμένη ομάδα τον είχε και τον έχει περιστοιχίσει,
φαίνεται ότι θα δυσκολευθεί πολύ να τους πείσει να παραδεχθούν ότι σκέπτονται
λανθασμένα και να αποδεχθούν τις απόψεις, τις δικές του και της Εκκλησίας.-
Θερμά συγχαρητήρια στον κ.Παπαθανασόπουλο για τη θαυμάσια προσέγγιση του όλου θέματος απ την πλευρά του. Δυστυχώς η συγκεκριμένη ομάδα των διασπαστών του θεολογικού κόσμου έχει απλώσει τα πλοκάμια της, εκτός απ τον πανεπιστημιακό θεολογικό χώρο και τη διαβόητη "ακαδημία του Βόλου", και σε επίσημα εκκλησιαστικά περιοδικά. Εκτός απ το Σταύρο Γιαγκάζογλου διαβάσαμε ότι και οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι κύριοι Σταμούλης και Κωνσταντίνου, στελέχη του συνδέσμου Ο ΚΑΙΡΟΣ αμφότεροι, πλαισιώνουν τη συντακτική επιτροπή του περιοδικού ΘΕΟΛΟΓΙΑ, επισήμου περιοδικού της Εκκλησίας της Ελλάδος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα πρέπει κάποτε να καταλάβει η εν Ελλάδι εκκλησιαστική αρχή ότι είναι παντελώς αδιανόητο, αλλά και απαράδεκτο, να αποτελούν τα επίσημα εκκλησιαστικά περιοδικά παραρτήματα του περιοδικού ΣΥΝΑΞΗ, γνωστής "θεολογικής" σκέψεως και κατευθύνσεως.
Αντί η εκκλησιαστική διοίκηση να συνεργασθεί στενά με το επίσημο όργανο αντιπροσωπεύσεως των Ελλήνων θεολόγων, τουτέστιν την ΠΕΘ, αξιοποιώντας το επιστημονικό θεολογικό δυναμικό της προς όφελος της πληρέστερης διεξαγωγής του πολυσχιδούς ποιμαντικού και ιεραποστολικού της έργου, σε μια κοσμογονική εποχή, κατά την οποία ο ελληνικός λαός, και δη η νεολαία μας, βιώνει μια πρωτοφανή σύγχυση ιδεών, υφιστάμενος, ταυτόχρονα, μία ανηλεή πλύση εγκεφάλου απ τα ΜΜΕ (μέσα μαζικής εξαχρείωσης)-νεοταξικά παραμάγαζα, και τυγχάνει σε τρομακτικό βαθμό ουσιαστικά αποίμαντος, ακατήχητος και αδιαφώτιστος επί θεμάτων Ορθοδόξου Δόγματος, Ήθους και Λατρείας, αυτή "επέλεξε" να "εκχωρήσει", τρόπον τινά, τη διαχείρηση των περιοδικών της σε φορείς στρεβλών "θεολογικών" αντιλήψεων και θέσεων.
Αλήθεια, όλοι οι συνοδικοί εγκρίνουν την κατάσταση αυτή; Όλοι τους συμφώνησαν να διαχειρίζονται οι προδιαληφθέντες "θεολογικοί" παράγοντες τα προαναφερθέντα έντυπα; Ή μήπως τις σχετικές αποφάσεις έλαβε μία κλίκα παρατρεχάμενων της αρχιεπισκοπής που "δορυφορούν" το σημερινό αρχιεπίσκοπο Αθηνών ερήμην των λοιπών συνοδικών;
Αν οι τελευταίοι ή κάποιοι εκ των τελευταίων διαφωνούν με αυτήν την "εκχώρηση" των περιοδικών σε στελέχη της γνωστής ομαδούλας πώς εκδηλώνουν τη διαφωνία τους; Γιατί "δεν πατούν πόδι" κατά το κοινώς λεγόμενο; Ανέχονται να εκπροσωπούν οι λεγάμενοι την επίσημη Εκκλησία στον τομέα των περιοδίκών θεολογικών εκδόσεων της τελευταίας;
Πώς μετά να αποκτήσει αξιοπιστία ο λόγος τους υπέρ της κατοχυρώσεως του σημερινού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών όταν ο πρωτεργάτης και πρωταγωνιστής της αφύσικης μεταλλαγή τους τυγχάνει διευθυντής του περιοδικού ΘΕΟΛΟΓΙΑ; Για παρονυχίδα πρόκειται, σεβασμιώτατοι;
Λ.Ν.
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟ!
ΑπάντησηΔιαγραφή