ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ Α.Μ. ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΕΙΣ ΤΟ 23Ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΕΛΕΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ»
κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
ΕΙΣ ΤΟ 23Ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΕΛΕΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ»
Μέ
ἰδιαίτερη ἱκανοποίηση χαιρετίζουμε τό 23ο Διεθνές καί Διαχριστιανικό Συνέδριο
γιά τήν Ὀρθόδοξη Πνευματικότητα, τό ὁποῖο πραγματοποιείται στή Μονή τοῦ Bose μέ
Θέμα: «ΕΛΕΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΗΣΙΣ». Ἐκφράζουμε, ἐπ’ εὐκαιρίᾳ, τόν ἐγκάρδιο χαιρετισμό
ἀγάπης καί τιμῆς μας πρός τόν καθηγούμενο τῆς Μονῆς τοῦ Bose καί Πρόεδρο τῆς ἐπιστημονικῆς
Ἐπιτροπῆς τοῦ Συνεδρίου π. Enzo Bianchi, καθώς καί πρός ὅλους τούς ἐκλεκτούς ὁμιλητές
του.
Τό
θέμα τοῦ Συνεδρίου σας εἶναι κατ᾽ἐξοχήν ἐπίκαιρο. Σέ μιά ἐποχή πού πρυτανεύει
τό μίσος, ἡ ἐκδικητικότητα, ὁ διχασμός καί ἡ διαίρεση. Σέ ἡμέρες πού τίς
διαπροσωπικές σχέσεις τῶν ἀνθρώπων τίς διέπει ἡ σκληρότητα. Σέ ὧρες πού ἡ
συγχωρητικότητα καί ὡς λέξη ἀπουσιάζει ἀπό τό λεξιλόγιο τῶν ἀνθρώπων• ἔρχεται τό
συνέδριο αὐτό νά ἀναρριπίσει τήν ἐλπίδα γιά μιά καλύτερη ἀνθρώπινη ἐπικοινωνία,
ἀπόρροια τῆς ἔμπρακτης συγγνώμης, τῆς ἐπίδειξης ἐλέους καί οἰκτιρμῶν.
Ἡ
ἐπίδειξη αὐτή ἐλέους, συμπαθείας καί συγγνώμης προϋποθέτει σύνδεσμο μέ τήν πηγή
τοῦ ἐλεόυς πού εἶναι ὁ Τριαδικός Θεός τῶν χριστιανῶν. Διότι πρῶτος Ἐκεῖνος ἔδειξε
καί δείχνει τό ἔλεός του στόν ἀποστάτη ἄνθρωπο. Γι᾽αὐτό καί ὁ ψαλμωδός ὀνομάζει
τά «ἐλέη τοῦ Θεοῦ ἀρχαῖα» (Ψαλμ. 88, 50). Ὁ ἱερός Χρυσόστομος ἀναφερόμενος στό ἔλεος
τοῦ Θεοῦ διακηρύττει ὅτι τοῦτο τό ἔλεος «πάντα ἐποίησε, τοῦτο τόν κόσμον εἰργάσατο,
τοῦτο ἀγγέλους ἐποίησε, δι᾽ἀγαθότητα μόνον»(Εἰς Φιλιπ. Ὁμιλία IV).
Τό
κύριο χαρακτηριστικό τοῦ θείου ἐλέους εἶναι τό αἰώνιο. Σχολιάζοντας πάλιν ὁ ἱερός
Χρυσόστομος τόν στίχο τοῦ 135ου ψαλμοῦ «ὅτι εἰς τόν αἰῶνα τό ἔλεος αὐτοῦ»
παρατηρεῖ: «Οὐ ποτέ μέν εὐεργετεῖ, ποτέ δέ ἀφίσταται, οὐ ποτέ μέν ἐκλεεῖ ποτέ
δέ παύεται, ὅπερ ἐπ᾽ἀνθρώπων συμβαίνει... ἀλλά διηνεκῶς ἐλεεῖ καί οὐδέποτε
παύεται τοῦτο ποιῶν» (ΕΠΕ 7, 170). Δέν ἐλεεῖ καί δέν εὐσπλαγχνίζεται ὁ θεός σήμερα
μόνο καί αὔριο παύει νά ἐκδηλώνει τή φιλανθρωπία του, ὅπως εἶναι δυνατό νά
κάνουν οἱ ἄνθρωποι, ἀλλ᾽ἐπειδή εἶναι Θεός ἀναλλοίωτος, ἀγαπᾶ καί ἐλεεῖ
διαρκῶς. Δέν σταματᾶ καί δέν ἐξαντλεῖται ποτέ ἡ ἀγαθωσύνη του, ἡ ὀποία ἐκδηλώνεται
μέ πολλούς καί διάφορους τρόπους.
Ὁ
δέ Ἰωάννης ὁ Καρπάθιος στά «Παραμυθητικά» του στό κεφ. ρ´ (Φιλοκαλία
τ.1ος κεφ. γ´, ἔκδοσις «Ἀστέρος») σημειώνει τά ἑξῆς: «Τά μέν τῆς σαρκός
καί τῆς ψυχῆς παθήματα , καθώς ὄψῃ τῷ χρόνῳ καί τῷ θείῳ νεύματι ἐξαφανισθήσεται
καίτοι ἐπαυξηθέντα• τό δέ τοῦ Χριστοῦ ἔλεος οὐδαμῶς φθαρήσεται• τῷ γάρ Κυρίῳ ἔλεος
ἀπό τοῦ αἰῶνος τούτου καί ἕως τοῦ αἰῶνος τοῦ μέλλοντος ἐπί τούς φοβουμένους αὐτόν».
Τό
ἔλεος αὐτό τό ἔδειξεν ὁ Κύριος καί τότε πού ἔζησε στή γῆ. Τό ἐξεδήλωσε πρός τόν
ληστή καί πρός τήν ἀμαρτωλή γυναίκα. Ἔδειξε τήν εὐσπλαγχνία του πρός τόν ἀρχιτελώνη
Ζακχαῖο καί πρός τόν ἁμαρτωλό Παράλυτο. Ἐκάλεσε κοντά του τούς «κοπιῶντας καί
πεφορτισμένους» καί ὐποσχέθηκε νά τούς ἀπαλλάξει ἀπό τά φορτία τῆς ψυχῆς (Ματθ.
ια´28). Διακήρυξεν ἔπίσημα ὅτι «τόν ἐρχόμενον πρός με οὐ μή ἐκβάλω ἔξω» (Ἰω. στ´37).
Δέν θά στερήσω ἀπό κανένα τό ἔλεός μου.
Αὐτό
σημαίνει ὅτι δέν ὐπάρχει ἁμάρτημα πού νά μή τό συγχωρεῖ τό πλούσιο ἔλεος τοῦ
Κυρίου. Δέν ὑπάρχει ἁμαρτία μετανοημένου ἀνθρώπου, πού νά μή τήν καθαρίζει τό
«αἳμα Ἰησοῦ Χριστοῦ», πού χύθηκε ἐπί τοῦ Σταυροῦ. (Α´Ἰω. α´7). Ἀπό τόν Τίμιο
Σταυρό ἀναπηδοῦν τά νάματα τοῦ θείου ἐλέους καί πλύνουν καί λούζουν καί
καθαρίζουν διαρκῶς κάθε ψυχή πού μετανοεῖ καί προσπίπτει στό ἔλεος τοῦ Θεοῦ.
Ἐφ᾽ὅσον
λοιπόν ὁ Θεός προσφέρει τό ἔλεός του στόν ἄνθρωπο, ἀπαιτεῖ ἀπό αὐτόν τήν ἐπίδειξη
ἐλέους καί τήν ἀνάπτυξη «σπλάγχνων οἰκτιρμῶν» πρός τούς συνανθρώπους του. Ὁ ἱερός
Χρυσόστομος ἐπιμένει ὅτι «οὐδέν οὕτω παροξύνει τόν Θεόν, ὡς τό ἀνελεήμονα εἶναι»
(Ἐπιστ.πρός Φιλιπ. ὉΜιλία IV, Migne P.G. 62,205). Ἐπικαλεῖται δέ μάρτυρα τῆς
γνώμης του τήν εὐαγγελική περικοπή ὅπου ὁ μέν Κύριος τοῦ δούλου πού χρεωστοῦσε
τεράστιο χρηματικό ποσό καί ἔτυχε χάριτος ἀπό τόν κύριό του, ἐνῶ ὁ ἴδιος ἀπέπνιγε
τόν σύνδουλό του πού τοῦ χρεωστοῦσε ἑκατό δηνάρια, ἀσήμαντο δηλαδή ποσό. Καί
συνεχίζει: «ταῦτα ἀκούντες, ἐλεήμονες ὦμεν περί τούς ὀφείλοντας ἐν χρήμασι, ἐν ἁμαρτήμασι•
μηδείς μνησίκακος ἔστω, εἴ γε μή βούλοιτο ἑαυτόν ἀδικεῖν» (ὅ.π.). «Οὐκοῦν ἐλεήσωμεν
τούς πλησίον, ἵνα ἐλεηθῶμεν αὐτοί» (ὅ.π.).
Μ’
αὐτές τίς σύντομες σκέψεις εὐχόμαστε ὅπως ὁ Κύριος τοῦ ἐλέους ἐπιστέφει μέ κάθε
ἐπιτυχία στίς ἐργασίες καί τοῦ φετινοῦ Συνεδρίου καί εὐόδωση τῶν ὑψηλῶν στόχων,
πού αυτό ἔχει θέσει: νά στηρίξει τήν ἐλπίδα τῶν ὀλιγοψύχων, νά ἐμπνεύσει στίς
καρδιές τή διάθεση γιά ἀγώνα ὑπέρβασης τοῦ ἐγωϊστικοῦ φρονήματος καθιστώντας
τίς ψυχές μας ἐπιδεκτικές τοῦ θείου ἐλέους καί ταυτόχρονα νά τίς ἐνισχύσει στό
δύσκολο κεφάλαιο τῆς συγχωρήσεως.
Εὐχέτης
πρός Κύριον
†Ο ΚΥΠΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
†Ο ΚΥΠΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Κύπρου,
9 Σεπτεμβρίου 2015.
9 Σεπτεμβρίου 2015.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ:
-22ο Διεθνές Οικουμενιστικό Συνέδριο
Ορθόδοξης Πνευματικότητας στο μοναστήρι του Μπόζε της Ιταλίας (ΦΩΤΟ) http://aktines.blogspot.gr/2014/09/12.html
-Το Βαβέλειο συνοθύλευμα του Bose,
είναι απλά «ιδιωτική ένωση πιστών» και όχι μοναστική κοινότητα http://aktines.blogspot.gr/2014/10/bose.html
-Μήνυμα του
Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου προς τον Ρωμαιοκαθολικό καθηγούμενο του Bose Ιταλίας
Enzo Bianchi
Να μη "χάσει" ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου! ΚΑΤΑΝΤΙΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιπατε τω Αρχιεπισκοπω της κατ' Κυπρον Εκκλησιας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ελεω Θεου Αρχιεπισκοπος_ ως ευγνωμων προς τον Κυριον ημων Ιησουν Χριστον, διδει Χριστον εις τους αβαπτιατους.
Δεν συνιστα ευσεβην διακρισιν η αποσιωπησις της ευσεβους Εχουμε εναν Ορθοδοξο Επισκοπο,που μιλησε σε οικουμενιστικο συνεδριο επι λατινικου εδαφους για Τριαδικο Θεο.
Ποιον Θεο?
Τον αποκαλυφθεντα και λατρευομενο αιτιο και αιτιατο και αιτιατο στην Ορθοδοξια?
Το λατινικο ειδωλο του αιτιου και του αιτιατου και του αιτιατου εκ του αιτιατου?
ή μηπως το αζυμητικο και πολυ της μοδας αιτιο και αιτιατο και αιτιατο δια του αιτιατου ?
εαν ομολογησε ορθοδοξως τον Τριαδικο Θεο, σε ποιον ειπε τι?
Τι ειπε για τον οντως Θεο στους οικοδεσπωτες Λατινους?
εαν βεβαιως καλως μαρτυρησε Τριαδικο Θεο, τι ειπε για τον Χριστο στους λατινους?
Τους ειπε οτι ειναι ματαιο να ζητα καποιος ελεος απο τον ανυπαρκτο λατινο θεο?
οχι.
Τοτε δεν τους ειπε τιποτα.
Τους αφησε να νομιζουν οτι προσευχονται στον οντως οντα Θεον .
Δηλαδη σαν Επισκοπος απετυχε οικτρως.
Ορθοδοξου πιστεως και εκθειασις της ασεβειας.
Το σωστο μετρον εγκειται επι της ποιμαντικης ικανοτητος του ποιμεναρχου.
Ο σεβασμος του ποιμνιου προς τον ποιμεναρχη , προσφερεται και ως φιλαδελφος στηριξις του ευσεβους κοπου και ευλαβους μοχθου του ποιμενος επι της ορθης διδαχης της πιστεως , τοσον προς πιστους οσο και προς αιρετικους και αβαπτιστους.
Οταν, ακομα και με την προφαση της διακρισεως,δεν ομολογειται ορθοδοξως η πιστις ενωπιον αιρετικων και αβαπτιστων, τοτε καταγραφεται αποδοχη και συνομολογια της ανθρωπινης ιδιωτειας και αποσιωπησις της θειας αληθειας.
Σεβαστε ποιμεναρχα της Κυπρου , ο Κυριος σας αξιωσε και σας χαριτωσε με τον υπατο βαθμο της ιερωσυνης, δια να εργασθειτε προς σωτηριαν του ποιμνιου σας και οσων αλλων η χαρις του Θεου φερει υπο την ευθυνη σας.
Και η ευθυνη σας ενωπιον του Κυριου, ειναι να ομολογειται και να δινετε τον Χριστον.
Εαεις ομιλησατε για το ελεος του Χριστου σε ανθρωπους που αρνουνται την ενσαρκον οικονομια Του, καθως υπερηφανως εμμενουν στον μυθο της κτιστης χαριτος και της κτιστης θεοτητος εξ ενεργειων κτιστης χαριτος εις το προσωπον του Χριστου.
Ταπεινως φρονουμεν το υπολειματικο της παρουσιας ενωπιον των αβαπτιστων.
Ευχεσθαι τω Κυριω υπερ των αδικουντων την αγιοτητα σας.