31 Μαρ 2015

Χρήστος Σαλταούρας, Σύντομη ανασκευή της περί αζύμων πλάνης και λοιπών κακοδοξιών



ΣΥΝΤΟΜΗ  ΑΝΑΣΚΕΥΗ  ΤΗΣ  ΠΕΡΙ  ΑΖΥΜΩΝ  ΠΛΑΝΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ
                Σε πολλές αιρετικές ομάδες επικρατεί η γνώμη ότι ο Ιησούς στο τελευταίο του δείπνο με τους μαθητές του έκανε χρήση αζύμου άρτου ! Η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία ανέκαθεν έκανε χρήση ζυμωτού Άρτου στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας. Παλαιοί αιρετικοί όπως οι ιουδαΐζοντες Εβιωνίτες και οι Απολλιναριστές χρησιμοποιούσαν άζυμα. Οι Απολλιναριστές μάλιστα δια της χρήσεως αζύμου άρτου δήλωναν την πλάνη τους ότι ο Ιησούς Χριστός ως άνθρωπος  δεν είχε ανθρώπινη λογική ψυχή αλλά μόνο ανθρώπινο σώμα !!! Με άλλα λόγια πίστευαν ότι ο Υιός του Θεού δεν προσέλαβε όλη την ανθρώπινη φύση αλλά μέρος αυτής (το σώμα)! Αυτό βέβαια είναι μεγάλη πλάνη διότι σημαίνει ότι ο Ιησούς δεν έσωσε τον άνθρωπο στην ολότητά του (ψυχή- σώμα) !

«Όταν μας παίρνουν (στην αγχόνη) τι να ψάλλομεν;» - Ιάκωβος Πατάτσος



«ΟΤΑΝ ΜΑΣ  ΠΑΙΡΝΟΥΝ (ΣΤΗΝ ΑΓΧΟΝΗ) ΤΙ ΝΑ ΨΑΛΛΟΜΕΝ;» - ΙΑΚΩΒΟΣ ΠΑΤΑΤΣΟΣ
(Όταν πριν χρόνια συνάντησα τη μάνα του Ιάκωβου Πατάτσου)
Θυμάμαι αρκετά χρόνια πριν, θα ήταν  κοντά στο έτος 1985, πήγαινα με το αυτοκίνητό μου ένα κυριακάτικο πρωινό στην εκκλησία, εκείνη τη μαυροφορεμένη γιαγιά,  με τη μαύρη παραδοσιακή μαντήλα,  που αργόσερνε τα βήματά της στην άκρη του δρόμου.  «Τέτοια ώρα στην εκκλησιά θα πηγαίνει», σκέφτηκα.  Σταμάτησα και τη ρώτησα : «στην Εκκλησία πηγαίνεις γιαγιά;»  «Ναι γιέ μου σ’ ευχαριστώ», και  μπαίνοντας μέσα με ρώτησε «Με ξέρεις;»  «Όχι γιαγιά» της είπα, απλά σκέφτηκα ότι τέτοια ώρα στην εκκλησία θα πηγαίνεις.  Νόμισα πως με ξέρεις από το γιό μου.  Και στην ερώτηση «ποιός είναι ο γιός σου» έμαθα ότι ήταν η μάνα του ήρωα του Εθνικοαπελευθερωτικού και Ενωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ Ιάκωβου Πατάτσου. 

Η σταύρωση του Ορθοδόξου Χριστιανισμού συνεχίζεται

Πριν 2000 χρόνια περίπου στα Ιεροσόλυμα έγινε ένας αποκρουστικός διάλογος. Ένας μαινόμενος εβραϊκός όχλος παρασυρμένος από τους θρησκευτικούς και πολιτικούς άρχοντες των Ιουδαίων ζητεί από τον ρωμαίο επίτροπο την σταύρωση του Χριστού.

Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης: «Χαίρε σκηνή του Θεού και Λόγου»

Η ομιλία που πραγματοποίησε ο Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης, της Ιεράς Μητροπόλεως Νικαίας, την Παρασκευή 27 Μαρτίου στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς στα πλαίσια των εκδηλώσεων «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2015».

Αρχιμ. Δανιήλ Αεράκης: "Εκκλησιαστικός Αντιρατσισμός"

Η ομιλία που πραγματοποίησε ο Αρχιμανδρίτης Δανιήλ Αεράκης, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, με θέμα: «Εκκλησιαστικός Αντιρατσισμός»,

Τι ήταν η Επανάσταση του 1821… εμπρός για μια νέα Επανάσταση!!!



Η Επανάσταση του ΄21 δεν ήταν σαν τους άλλους πολέμους, δηλαδή πόλεμος συμφερόντων, μίσους, εκδικήσεως, πολιτικής και επιρροών ή συμμαχιών. Δεν ήταν ταξική επανάσταση και πάλη των τάξεων. Ήταν απελευθερωτικός αγώνας ενός λαού εναντίον ξένου δυνάστη.
Η Επανάσταση του ΄21 έγινε “για του Χριστού την Πίστη την αγία και της Πατρίδος την ελευθερία”. “Πρώτα υπέρ πίστεως και ύστερα υπέρ Πατρίδος”, πήραμε τα όπλα. Ήτανελληνορθόδοξη Επανάσταση.
Η Επανάσταση του ΄21 δεν ήταν ανθρώπινο κατασκεύασμα, αλλά θέλημα Θεού. Όπως λέγει ο Κολοκοτρώνης “σαν βροχή από τον ουρανό έπεσε η επιθυμία της ελευθερίας σε όλους” και “ο Θεός έβαλε την υπογραφή του για την ελευθερία της Ελλάδος και δεν την παίρνει πίσω”.

Ὁ ἀδιέξοδος διάλογος

Ἡ εἴδηση δημοσιεύθηκε τὸν περασμένο Φεβρουάριο στὸ πρακτορεῖο ἐκκλησιαστικῶν εἰδήσεων Amen.gr καὶ ἀναφέρεται στὴν πρόθεση τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ἰωάννου νὰ ­παραιτηθεῖ ἀ­­­­­­πὸ τὴ θέση τοῦ ἐκπροσώπου τοῦ Οἰ­­­­­κουμενικοῦ Πατριαρχείου στὸ Διά­λο­­γο μὲ τὸν Ρωμαιοκαθολικισμό.
   Ὅμως κατὰ τὸ Πρακτορεῖο «ἡ παραίτηση δὲν ἔγινε ἀποδεκτὴ» ἀπὸ τὴ Σύνοδο τοῦ Πατριαρχείου. Μάλιστα οἱ συνοδικοὶ Ἱεράρχες «ὑπογράμμισαν τὴ σημασία τῆς παρουσίας τοῦ Μητροπολίτη Γέροντος Περγάμου ὡς συμπροέδρου, ἐκ μέρους τῶν Ὀρ­­θοδόξων, στὴ Διεθνὴ Μικτὴ Ἐπιτροπὴ Θεολογικοῦ Διαλόγου Ὀρθοδόξων καὶ Ρωμαιοκαθολικῶν».

Πρωτοπρ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος, Shinchonji. Μια νέα Αντιτριαδική Κορεατική εσχατολογική αίρεσις




Shinchonji
Μια νέα Αντιτριαδική Κορεατική εσχατολογική αίρεσις
Η αίρεση Shinchonji ιδρύθηκε το 1984 στη Νότια Κορέα από τον Κορεάτη Man-Hee Lee (γεν. 1931) και ο επίσημη ονομασία της είναι «Shinchonji Church of Jesus, The Temple of Tabernacle of the Testi mony». Η Κορεατική έννοια αποτελεί απόδοση του βιβλικού χωρίου Αποκ. 21, 1: «ουρανόν καινόν και γην καινήν».
Ο ιδρυτής της προβάλλει τον εαυτό του, ότι είναι ένα εσχατολογικό πρόσωπο, καθώς με την ίδρυση της κίνησής του υποστηρίζει ότι αρχίζει να υλοποιείται αυτό το οποίο αναφέρεται στην Αγία Γραφή, στο Β΄ Πέτρ. 3, 13 «ο καινούργια γη και οι καινούργιοι ουρανοί», όπως είχε υποσχεθεί ο Χριστός. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του Man-Hee Lee ο ίδιος έγινε αποδέκτης μιας θεϊκής αποκαλύψεως, ότι αυτός πρέπει να επανιδρύσει τις δώδεκα φυλές του λαού του Θεού και μέσω αυτού του γεγονότος θα αρχίσει μια νέα περίοδος στην ανθρώπινη θρησκευτική ιστορία.

Δημήτρης Νατσιός, Γιατί αγρίεψαν τα παιδιά μας;



Γιατί αγρίεψαν τα παιδιά μας;
«Δεν βλέπετε ότι αγρίωσε το Γένος μας από την αμάθειαν και εγίναμεν ωσάν θηρία;» άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός
Παραφράζοντας κάπως την φράση του Πατροκοσμά θα λέγαμε σήμερα «δεν βλέπετε ότι αγρίωσαν τα παιδιά μας και εγίνανε ωσάν θηρία»;
Συνέβη το κακό με τον σπουδαστή από την Κρήτη και, κατά τα ειωθότα, έπεσε η νεοελληνική κοινωνία από τα σύννεφα, σύμφωνα με την κοινότυπη, τηλεοπτική φρασεολογία.
«Μυρίστηκαν αίμα» οι τηλε-ύαινες και συντηρούν το γεγονός, μέχρι να αντιληφθούν οι διαφημιστές ότι ξεθυμαίνει η τηλεθέαση ή να επισκιαστεί από άλλο αιματηρό συμβάν, όπως και συνέβη με το τραγικό αεροπλάνο.
Κανείς, όμως δεν μπαίνει στον κόπο να ερμηνεύσει τα αίτια. Γιατί αγρίεψαν τα παιδιά μας; Τι είναι αυτό που οδηγεί τους νέους να φέρονται βίαια, χωρίς αγκυλώσεις εσωτερικές, ανενδοίαστα πριν, δίχως τύψεις μετά;

Ἀντὶ τοῦ μεγάλου Εὐρωπαίου μουσουργοῦ Mάλερ τό... Κοράνι


Ἡ διείσδυση τοῦ ἰσλὰμ καλὰ κρατεῖ στὸν Εὐρωπαϊκὸ χῶρο. Οἱ ἰσλαμιστὲς δὲν χάνουν εὐκαιρία νὰ προβάλλουν τὸ πιστεύω τους στοὺς Εὐρωπαίους, οἱ ὁ­­­ποῖοι τοὺς ἄνοιξαν τὶς ἀγκάλες καὶ ὄχι μόνο τοὺς δέχονται καὶ τοὺς ἀνέχονται, ἀλλὰ καὶ τοὺς προωθοῦν σὲ ­ὑπεύθυνες θέσεις· μὲ ἀποτέλεσμα νὰ βρίσκονται πρὸ ἐκπλήξεων, ὅπως βρέθηκαν πρὶν ἀπὸ λί­­γους μῆνες και οἱ Ὁλλανδοί.  Ἀναφέρει εἴδηση, ὁποία συνοδεύεται καὶ ἀπὸ βίν­τεο μὲ τὸ σχετικὸ ­ὀπτικοακουστικὸ ­­λικό: «Στὶς 9 τοῦ περασμένου Μαΐου ­­­­­θνικὴ Ὀρ­χήστρα τῆς Ὁλλανδίας ἑτοι­μα­ζόταν νὰ παίξει ἕνα ἔργο τοῦ Μάλερ (σ.σ. Γουσταῦος Mahler, ­Αὐστριακὸς μου­­­σουργός, ἀπὸ τοὺς σπουδαιότερους συνθέτες τοῦ 20οῦ αἰώνα), παρουσίᾳ τῆς βασίλισσας τῆς Ὁλλανδίας Βεατρίκης, ὅταν διευθυντὴς τῆς ὀρχήστρας (προφανῶς μουσουλμάνος) ἀντὶ νὰ ἀρχίσει τὴν ἐκτέλεση τοῦ ἔργου, ἐπιδόθηκε σὲ ἕνα κήρυγμα ἀπὸ τὸ Κοράνι... Τὰ μέλη τῆς ὀρχήστρας ἀντέδρασαν ἀποχωρών­τας ἀπὸ τὴ σκηνή...» (http://safeshare.tv/w/cqjiyhtiXs).

Ανάστατος ο θεολογικός κόσμος στην Κύπρο για την πρόταση μείωσης των ωρών διδασκαλίας των Θρησκευτικών


Σύνδεσμος Θεολόγων ΟΕΛΜΕΚ: Ανάστατος ο θεολογικός κόσμος λόγω της πρότασης για Ωρολόγιο

Σύνδεσμος Θεολόγων ΟΕΛΜΕΚ: Ανάστατος ο θεολογικός κόσμος λόγω της πρότασης για Ωρολόγιο
Ο Σύνδεσμος Θεολόγων ΟΕΛΜΕΚ με ανακοίνωση του αναφέρει ότι «ο θεολογικός κόσμος είναι ανάστατος μετά την υποβολή προς τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κύριο Κώστα Καδή, στις 20 Μαρτίου 2015, της τελικής πρότασης της Επιτροπής Αναδόμησης/Αναδιαμόρφωσης του Ωρολογίου Προγράμματος Σπουδών των Σχολείων Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, στην οποία η διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών της Β' Λυκείου μειώνεται σε μονόωρο μάθημα».
Αυτό, προσθέτει «έρχεται σε αντίθεση με τα διακηρυχθέντα ότι «Το μάθημα συνάπτεται και με το ζητούμενο της διατήρησης της ιστορικής ταυτότητας, με την ιδιαιτερότητα της ημικατεχόμενης πατρίδας μας και συγχρόνως εμπλουτίζεται με στοιχεία από τη θρησκευτικο-πολιτιστική κληρονομιά καθώς και με θέματα δια-θρησκευτικότητας και διαπολιτισμικότητας.» (σελ 23)».

Απάντηση σε αντιπρόταση των “φαρμάκων” της εναλλακτικής πλάνης



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ‘’ΦΑΡΜΑΚΩΝ’’ ΤΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΠΛΑΝΗΣ
«Εδώ αυτοί χρησιμοποιούν τα φάρμακά τους, όπως εμείς χρησιμοποιούμε τον Αγιασμό» έλεγε ο Άγιος Παΐσιος.
Ο  Άγιος Πορφύριος, είπε για τα φάρμακα της ‘’εναλλακτικής’’ πλάνης, ότι αυτά που φέρνουν από την Ολλανδία, τα διαβάζουν σε ειδική τελετή.
Σε βιντεοσκοπημένη συνέντευξη που δημοσιεύεται στην Ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου και τιτλοφορείται «Μητροπολίτης Μόρφου : Πλησιάζει ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος» και αφορά τη συνέντευξη που δόθηκε στον δημοσιογράφο Θανάση Αθανασίου (ανάρτηση και στην ιστοσελίδα Sigmalive 12/10/2014), αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής, σχετικά με την αντιπρόταση των φαρμάκων  της ολιστικής ‘’ιατρικής’’ πλάνης : «Το άλλο είναι να μη δεχτούμε τα φάρμακα που μας προτείνουν» και στην ερώτηση του δημοσιογράφου «Και πως γιατρευόμαστε;» ανέφερε :  «Άρα εμείς πρέπει να έχομε αντιπρόταση σε επίπεδο φαρμακευτικό….».

Ο Επίσκοπος έχει την εξουσία να «ανατρέπει» τους Ιερούς Κανόνες;

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
Εν Πειραιεί τη 30η Μαρτίου 2015.
     Με λύπη και ανησυχία παρατηρούμε το γεγονός ότι η λεγόμενη «μεταπατερική και μετακανονική θεολογία» προωθείται αλματωδώς στη συνείδηση της Εκκλησίας και δυστυχώς, από Επισκόπους, οι οποίοι οφείλουν να είναι οι Ηρακλείδες της εκκλησιαστικής μας παραδόσεως, να βαδίζουν πάνω στα χνάρια των αγίων Πατέρων μας, να σέβονται και να τηρούν τις υποσχέσεις που έδωσαν κατά τη χειροτονία τους, ότι θα είναι φύλακες της ορθοδόξου πίστεώς μας και των Ιερών Κανόνων χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση.

Θέλουν να διδάξουν ώς φυσιολογική την ομοφυλοφυλία!



Εκβιάζουν εκπαιδευτικούς θέλοντας νά διδάξουν ώς φυσιολογική την ομοφυλοφυλία!
Καί όπως ή φλόγα εξ΄ ουρανού  "θείον καί πύρ καί ατμίς καπνού "   απολύμανε τήν γή Σοδόμων καί Γομόρων, έτσι καί ο Τρίτος Παγκόσμιος πόλεμος θα "απολυμάνει" από τήν αμαρτία τίς σημερινές ανθρώπινες κοινωνίες...
Καί όπως θα διαβάσουμε παρακάτω:
Ένδεκα 11 χρονῶν παιδάκι τώρα καὶ νὰ  σού λέει κάποια "τσιτάτα" πού τούς έμαθαν στό Σχολείο κάποιοι πονηροί πού τούς αρέσουν αυτά με το πρόσχημα τής νέας διδασκαλίας γιά τήν "διαφορετικότητα"...
Μιάς "διδασκαλίας" πού οὔτε λίγο οὔτε πολὺ «προτρέπει τὰ παιδιὰ νὰ ἀποδεχτοῦν τὴν ὁμοφυλοφιλία ὡς ἰσότιμη ἐκδοχὴ τῆς φυσιολογικής σεξουαλικότητας χαρακτηρίζοντας κάθε ἀντίθετη στάση «ὁμοφοβικὴ» καὶ «ρατσιστική»...

Ζητήθηκε από εκπαιδευτικούς να λάβουν ενυπόγραφα γνώση εγγράφου για ομιλία του Θάνου Ασκητή για τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση παιδιών ηλικίας 5-12 ετών

Η Διευθύντρια Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής με έγγραφό της ενημέρωσε εκπαιδευτικούς και γονείς για εκδήλωση με ομιλητή τον Θάνο Ασκητή  και θέμα «Μύθος και πραγματικότητα στην προσέγγιση της Σεξουαλικής Διαπαιδαγώγησης παιδιών ηλικίας 5-12 ετών, στο σχολείο και στην οικογένεια». Ζητήθηκε μάλιστα από εκπαιδευτικούς των σχολείων να λάβουν ενυπόγραφα γνώση του συγκεκριμένου εγγράφου.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΣΤΑΛΘΗΚΕ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

«Ο Πάπας Φραγκίσκος δίδει το μοντέλο της μορφής ηγεσίας που είναι απολύτως αναγκαία για την Ορθοδοξία σήμερα»

«Ο ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΔΙΔΕΙ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΗΜΕΡΑ»
Αυτό το φαιδρό αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος Παπικού Ιδρύματος Μέσων Ενημέρωσης στον Καναδά.
 «Ο Πάπας Φραγκίσκος δίδει το μοντέλο της μορφής ηγεσίας που είναι απολύτως αναγκαία για την Ορθοδοξία σήμερα», αυτά αναφέρει στη Vatican insider, ημερομηνίας 23/2/2015, ο Παπικός ‘’πατέρας’’ Thomas Rosica.

29 Μαρ 2015

Το 1821 χθες και σήμερα

Το 1821 χθες και σήμερα
    Κάθε φορά που πλησιάζει “η εορτή των εορτών” του ελληνικού γένους και του Νεοελληνικού κράτους, η 25 Μαρτίου, μνήμες και βιώματα των παιδικών και εφηβικών μας χρόνων, που έμειναν ζωντανά και ανεξίτηλα στο διάβα του πανδαμάτορα χρόνου, πλημμυρίζουν την ψυχή μας και μας γεμίζουν εθνική συγκίνηση και υπερηφάνεια.

28 Μαρ 2015

Οι Παπικοί ισχυρίζονται ότι «ο Πάπας Φραγκίσκος είναι ο ‘’επίσκοπος’’ που αντικατοπτρίζει το Χριστιανισμό της πρώτης Χιλιετίας»

ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΟΤΙ «Ο ΠΑΠΑΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΕIΝΑΙ Ο ‘’ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ’’ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΑΤΟΠΤΡΙΖΕΙ ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΧΙΛΙΕΤΙΑΣ»
Άγιος Πορφύριος : «Οι διαθέσεις του Πάπα ανέκαθεν ήταν να υποτάξει την Ορθόδοξη Εκκλησία»
Όπως αναφέρει στη Vatican insider, ημερομηνίας 23/2/2015, ο ‘’πατέρας’’ Thomas Rosica (διευθύνων σύμβουλος σε Καθολικό (Παπικό) Ίδρυμα Μέσων Ενημέρωσης στον Καναδά), «Η ανανεωμένη ρωμαϊκή προσπάθεια προσέγγισης προς τους Ορθοδόξους Χριστιανούς, δεν έχει περάσει απαρατήρητη. 

Ὁ ἐμπρησμὸς τοῦ ναοῦ



Ὁ ἐμπρησμὸς τοῦ ναοῦ
            Εἶπε ὁ ἀββᾶς Ποιμήν: «Ἂν δὲν ἐρχόταν ὁ Ναβουζαρδὰν ὁ ἀρχιμάγειρος, δὲν θὰ πυρπολοῦνταν ὁ ναὸς τοῦ Κυρίου».
            Ποιὸς ἦταν ὁ Ναβουζαρδάν;
            Τὸ 587 π.Χ. ἡ Ἱ­ε­ρου­σα­λὴμ ἔ­πε­σε στὰ χέ­ρια τῶν Βα­βυ­λω­νί­ων καὶ ὁ λα­ὸς τῶν Ἑ­βραί­ων με­τα­φέρ­θη­κε αἰχ­μά­λω­τος στὴ Βα­βυ­λώ­να. Εἶ­ναι ἡ πε­ρί­φη­μη Βα­βυ­λώ­νιος αἰχ­μα­λω­σί­α. Στὴν κα­τα­στρο­φὴ τῆς Ἱ­ε­ρου­σα­λὴμ πρω­το­στά­τη­σε τό­τε ὁ Να­βου­ζαρ­δάν, ὁ ἀρ­χι­μά­γει­ρος τοῦ βα­σι­λιᾶ τῆς Βα­βυ­λώ­νας Να­βου­χο­δο­νό­σο­ρα.
Ὁ Να­βου­ζαρ­δὰν πα­ρέ­δω­σε στὴ φω­τιὰ καὶ τὸν να­ὸ τοῦ Κυ­ρί­ου, ἀ­φοῦ ἀ­φαί­ρε­σε ὅ­λους τοὺς θη­σαυ­ροὺς καὶ τὰ σκεύ­η του. Χαλ­κοῦς στύ­λους, χρυ­σὲς καὶ ἀρ­γυ­ρὲς φιά­λες, κι­νη­τοὺς λου­τῆ­ρες, θυ­μι­α­τή­ρια καὶ ὅ­λα τὰ χάλ­κι­να σκεύ­η ποὺ χρη­σι­μο­ποι­οῦν­ταν στὴ λα­τρεί­α. Δὲν ἦ­ταν δυ­να­τόν, λέ­γει ἡ Ἁ­γί­α Γρα­φή, νὰ ζυ­γί­σουν τὸν χαλ­κὸ ὅ­λων τῶν ἱ­ε­ρῶν σκευ­ῶν. Τό­σο πο­λὺς ἦ­ταν (Δ΄ Βασ. 25, 8 ἑξ.).

Κυριακή Ε΄ Νηστειών (Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας) - Η θυσία του Χριστού




Ἀπόστολος: Ἑβρ. Θ´ 11-14
Εὐαγγέλιον: Μάρκ. Ι´ 32 – 45
Ἦχος Α´.– Ἑωθινόν: Θ´
Όσο κι αν προσπάθησαν οι άνθρωποι στο παρελθόν, δεν κατόρθωσαν να εκδιώξουν την ενοχή που βάραινε την συνείδησή τους. Ουδεμία θυσία έδωσε την ελευθερία από το βάρος που αισθάνονταν. Γι' αυτό και στην απελπισία τους επάνω κάποιοι έφθασαν έως και την απαισιωτέρα της μορφή, δηλ. την ανθρωποθυσία.
Μόνο μια θυσία υπήρξε πράγματι εξιλαστήρια για εμάς τους αμαρτωλούς ανθρώπους, η θυσία τού Σωτήρος Χριστού. Το αίμα του το εκχυθέν επί του Σταυρού. Αυτό το αίμα τού Θεανθρώπου και μόνο αυτό καθαρίζει την συνείδηση από των νεκρών έργων, παρέχοντας την άφεση των αμαρτιών και την ζωή την αιώνιον, όπως μας περιγράφει και το Αποστολικό κείμενο που θα αναγνωστεί στη λατρευτική μας σύναξη.
Βεβαίως, είναι τόσες οι δωρεές και τα αγαθά που απέρρευσαν από αυτή την σταυρική θυσία τού Σωτήρος Χριστού, ώστε είναι αδύνατον ο άνθρωπος να συλλάβει έστω και με την σκέψη τις ύψιστες αυτές δωρεές.

Ἡ κλίμακα τοῦ Ἰακὼβ

Ἡ κλίμακα τοῦ Ἰακὼβ
            Διαβάζουμε στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ὅτι ὁ Ἰακώβ, γιὸς τοῦ Ἰσαάκ, φοβούμενος τὴν ὀργὴ τοῦ ἀδελφοῦ του Ἠσαῦ, ἐπειδὴ τοῦ ἔκλεψε τὰ πρωτοτόκια καὶ τὴν πατρικὴ εὐλογία, ζήτησε προστασία στὸν θεῖο του Λάβαν, μακριὰ στὴ Χαρρὰν τῆς Μεσοποταμίας. Τὸ βράδυ τῆς πρώτης ἡμέρας τοῦ ταξιδιοῦ του ἔγειρε νὰ κοιμηθεῖ στὴν ἐρημιά, βάζοντας γιὰ προσκεφάλι μιὰ πέτρα. Τὴ νύχτα ἐκείνη εἶδε ἕνα ὄνειρο.

Εκπομπή για την Κάρτα του Πολίτη - Μέρος Β΄ (26-03-2015)

Δεύτερο μέρος της εκπομπής για την Κάρτα του Πολίτη που φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ, με τεχνικές πληροφορίες και ανάλυση της σχετικής τεχνολογίας. Παρουσίαση: Δαμιανός Βασιλειάδης. Καλεσμένοι οι Άγγελος Πιλάτης, Δημήτρης Χιωτακάκος και Στάθης Αδαμόπουλος.

Πρωτοπρ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος, Σύγχρονοι αὐτόκλητοι αἱρετικοὶ «σωτῆρες»



Σύγχρονοι αὐτόκλητοι αἱρετικοὶ «σωτῆρες»
Εἶναι μόνιμο τό φαινόμενο καί τό συναντᾶμε σέ ὅλες τίς αἱρετικές κινήσεις. Κάποιοι ἄνθρωποι «σώθηκαν», γιατί παρασυρόμενοι, προφανῶς ἀπό ἄγνοια σέ κάποια αἱρετική ὀργάνωση, ἀφοῦ ἔκαναν προσευχή μετανοίας, ἄνοιξαν τήν καρδιά τους, ἀποδέχθηκαν σέ κλῖμα συγκινησιακῆς φόρτισης τόν Χριστό ὡς προσωπικό τους σωτήρα, ξαφνικά σώθηκαν. Λυτρώθηκαν. Ἔχουν τήν αἴσθηση, ὅτι ἀνήκουν στούς ἐκλεκτούς σεσωσμένους.

Φθάσαμε "μετα-πατερικώς" και στον "αντι-παλαμισμό"; (Γ΄) (Μοναχού Σεραφείμ)


Φθάσαμε

Φθάσαμε «μετα-πατερικῶς» καί στόν «ἀντι-παλαμισμό»;
Μέ ἀφορμή μία ἐπιστολή Ἀρχιμανδρίτου ...
τοῦ Μοναχοῦ Σεραφείμ
(ΜΕΡΟΣ Γ')
8. Τό Θαβώριον Φῶς δέν εἶναι κτιστό.
Ἡ θέση τῆς ἐπιστολῆς τοῦ Πανοσ. Ἀρχιμανδρίτου πρός τόν «Ἐφημέριο», ὅτι τό Θαβώριον Φῶς εἶναι κτιστό καί γι΄ αὐτό ἔγινε ὁρατό - ἐπειδή ὁ Θεός εἶναι «φῶς οἰκῶν ἀπρόσιτον, ὅν εἶδεν οὐδείς ἀνθρώπων, οὐδέ ἰδεῖν δύναται»[72] - δεικνύει μονομερῆ γνώση τῆς Ἁγίας Γραφῆς· τόσο ἡ παραπάνω ἁγιογραφική ρήση, ὅσον καί τό ὅτι «Θεόν οὐδείς ἑώρακε πώποτε»[73]συμπληρώνονται ἀπό ἀντίθετες διαπιστώσεις, ὅτι «ἐθεασάμεθα τήν δόξαν αὐτοῦ, δόξαν ὡς μονογενοῦς παρά Πατρός», ὅτι «μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοί τόν Θεόν ὄψονται» καί ὅτι «ὀψόμεθα αὐτόν καθώς ἐστι»[74]. Πῶς ἐπιλύεται ἡ φαινομενική αὐτή ἀντίφαση;  Ἐπιλύεται, καθώς μᾶς ὑποδεικνύουν οἱ ἱεροί Κανόνες, μέ τή μόνη ἐπιτρεπτή ἑρμηνευτική μέθοδο τῆς Ὀρθοδοξίας, τήν καταφυγή στίς ἑρμηνεῖες τῶν ἁγίων Πατέρων.

Κυριακή Ε΄ Νηστειών (Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας) –Πορεία προς το Πάθος




ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ: Ἑβρ. Θ´ 11-14
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ: Μάρκ. Ι´ 32 – 45
Ἦχος Α´.– Ἑωθινόν: Θ´
ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΘΟΣ
   Ὁ Κύριος Ἰησοῦς πορεύεται πρὸς τὰ ­­Ἱεροσόλυμα. Εἶναι ὁλοφάνερο ὅτι κάτι Τὸν συνέχει. Προχωρεῖ μπροστὰ ἀπὸ τοὺς μαθητές Του, οἱ ὁποῖοι Τὸν παρατηροῦν μὲ θαυμασμὸ καὶ δέος. Βαδίζει μὲ βῆμα ταχὺ ἀλλὰ καὶ ­σταθερό, καὶ μὲ τὸ βλέμμα Του προσηλω­­μένο στὴν Ἁγία Πόλη, ἐκεῖ ὅπου πρόκειται νὰ προσ­φέρει τὸν ἑαυτὸ Του θυσία ὑπὲρ τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων.
   Κάποια στιγμὴ καλεῖ ἰδιαιτέρως τοὺς μαθητές Του. Θέλει νὰ τοὺς προετοιμά­σει γιὰ ὅσα μοναδικὰ πρόκειται νὰ συμβοῦν: «ἰδοὺ ἀναβαίνομεν εἰς Ἱεροσόλυ­μα», τοὺς λέει, «καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου παραδοθήσεται τοῖς ἀρχιερεῦσι καὶ γραμματεῦσι»· «ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου», ὁ Μεσσίας, θὰ παραδοθεῖ στοὺς ἀρχιερεῖς καὶ τοὺς Γραμματεῖς, κι αὐτοὶ θὰ Τὸν καταδικάσουν σὲ θάνατο καὶ θὰ Τὸν παραδώσουν στοὺς εἰδωλολάτρες στρατιῶτες τῆς Ρώμης. Ὕστερα ἐκεῖνοι θὰ Τὸν ἐμπαίξουν, θὰ Τὸν μαστιγώσουν, θὰ Τὸν ἐμπτύσουν καὶ θὰ Τὸν θανατώσουν. Ὅμως τὴν τρίτη μέρα ἀπὸ τὸν θάνατό Του θὰ ἀναστηθεῖ!

Καθαροί καί ἀμόλυντοι.




ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ
Καθαροί καί ἀμόλυντοι.
 «Ἄνθρωπός τις ἐποίησε δεῖπνον μέγα καί ἐκάλεσε πολλούς» (Λουκ. ιδ´ 16). Κάποιος ἄνθρωπος ἔκαμε δεῖπνο μεγάλο καί ἐκάλεσε πολλούς. Ποιός εἶναι αὐτός ὁ ἄνθρωπος; Εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Κύριος. Μᾶς καλεῖ ὅλους.
Τί λέγει; «Ἐγώ εἰμι, ὁ ἄρτος τῆς ζωῆς· ὁ ἐρχόμενος πρός με οὐ μή πεινάσῃ» (Ἰωάν. στ´ 35). Πῶς ὅμως θά πᾶμε στό Δεῖπνο; «Ὁ ἐσθίων καί πίνων ἀναξίως κρῖμα ἑαυτῷ ἐσθίει καί πίνει, μή διακρίνων τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Κυρίου» (Α´ Κορ. ια´, 29).
Δηλαδή, ὅποιος μεταλαμβάνει ἀναξίως, τρώγει καί πίνει κατάκριμα καί καταδίκη στόν ἑαυτόν του. Γι ̓ αὐτό συνεχίζει ὁ Ἀπόστολος: «πολλοί ἀσθενεῖς καί ἄρρωστοι καί κοιμῶνται ἱκανοί (Α´ Κορ. ια´ ,30).

27 Μαρ 2015

Για συνειδητή συμμετοχή στα Πάθη του Χριστού (Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως Ἰερεμία)


    

 IEΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ-ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 29 Μαρτίου 2015
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
1. Ἡ σημερινή Κυριακή, ἀδελφοί μου χριστιανοί, λέγεται Ε´ Κυριακή τῶν Νηστειῶν. Στό τέλος αὐτῆς τῆς ἑβδομάδος τελειώνει ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ὅπως θά τό πεῖ καί τό σχετικό τροπάριο πού ψάλλεται τήν Παρασκευή τό βράδυ «τήν ψυχωφελῆ πληρώσαντες Τεσσαρακοστήν». Ἡ ἄλλη Κυριακή, Κυριακή τῶν Βαΐων, μᾶς πάει γιά τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα. Στό σημερινό Εὐαγγέλιο ὁ Κύριος μιλοῦσε γιά τόν θάνατό Του, πού τόν παρομοίαζε μέ ποτήρι καί μέ βάπτισμα. Καί αὐτό πού εἶπε σήμερα στό Εὐαγγέλιο ὁ Χριστός στούς δυό μαθητές Του, τόν Ἰάκωβο καί τόν Ἰωάννη, «μπορεῖτε νά πιεῖτε τό ποτήριο πού Ἐγώ θά πιῶ καί νά βαπτιστεῖτε τό βάπτισμα πού Ἐγώ θά βαπτιστῶ;», τό λέει καί στόν κάθε ἕνα ἀπό μᾶς.

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Εντείνεται η επεκτατική πολιτική του Βατικανού


Εντείνεται η επεκτατική πολιτική του Βατικανού
            Με εργαλείο την Ουνία το Βατικανό εντείνει την επεκτατική του πολιτική και την προπαγανδιστική του τακτική σε βάρος των Ορθοδόξων. Ο Πάπας Φραγκίσκος με απόφασή του, στις 20 Μαρτίου 2015,  προήγαγε την Ουνίτικη «Ελληνοκαθολική Εκκλησία» της Ουγγαρίας σε αυτόνομη (Sui Juris)  «Μητροπολιτική Εκκλησία», με το απατηλό Ορθόδοξο λειτουργικό τυπικό (Ritus) που ακολουθεί και με δική της Σύνοδο. Το Βατικανό έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός αποστέλλοντας στην Ουγγαρία και στους σχετικούς εορτασμούς ανώτατο στέλεχός του, τον καρδινάλιο Λεονάρντο Σάντρι, πρόεδρο του συμβουλίου (congregatio) για της Ανατολικές Εκκλησίες. Το εν λόγω συμβούλιο ιδρύθηκε το 1862 ως τμήμα εκείνου της «Προπαγάνδας της Πίστεως» (Propaganda Fidei) και  έλαβε τη σημερινή του μορφή το 1917. Σκοπός του η επέκταση της Παπικής κυριαρχίας επί όλων αυτών των Εκκλησιών, που, κατά το Βατικανό, θεωρούνται «ασθενείς».

Φώτιος Μιχαήλ, Η Αγια- Σοφιά και ο Παρθενώνας,οι μήτρες της Επανάστασης του 1821

Η Αγια- Σοφιά και ο Παρθενώνας,οι μήτρες της Επανάστασης του 1821
Από το 1453 μέχρι το 1821 πραγματοποιήθηκαν πάνω από 100 κατά τόπους επαναστατικά κινήματα και τουλάχιστο 6 οργανωμένες επαναστάσεις.
Το 1462 επαναστατεί η Λέσβος.
Το 1481 ξεσηκώνεται η Ήπειρος.
Το 1571 επαναστατούν Ρούμελη και Ήπειρος μαζί.
Το 1585 επαναστατεί η Ακαρνανία.
Το 1617, με επικεφαλής τον Επίσκοπο Σταγών Διονύσιο, απελευθερώνονται τα Τρίκαλα.
Το 1678 επαναστατεί η Πιερία με αρχηγό τον Επίσκοπο Κίτρους Νικόλαο.  κ.ο.κ.
Λένε μερικοί, ότι τάχα η Επανάσταση του ’21 είναι απότοκος του λεγόμενου Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού.

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Βίος καὶ λόγος



Βίος καὶ λόγος
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ τοῦ Θεοῦ ἐπηρεάζει τούς ἀδελφούς του ἄλλοτε μέ τό φωτεινό του παράδειγμα καί ἄλλοτε μέ τούς λόγους του. Τά δύο αὐτά ἔχουν στενότατη σχέση. Ἡ συνέπεια καί εἰλικρίνεια στήν τήρηση τῶν ἐντολῶν τοῦ Θεοῦ καί στόν ἀγώνα γιά τήν ἀπόκτηση τῶν ἀρετῶν ἀποτελοῦν τήν πηγή τῶν λόγων του. Δέν ἐννοοῦμε τήν εὔκολη ἠθικολογία, ἀλλά τή βιωματική διδασκαλία πού πείθει καί μεταβάλλει τούς ἀνθρώπους.
Ὁ ὅσιος Ἰσίδωρος ὁ Πηλουσιώτης λέει ὅτι «ὁ βίος χωρίς λόγο ὠφελεῖ περισσότερο, παρά ὁ λόγος δίχως βίο.
Γιατί ὁ πρῶτος ὠφελεῖ ἀκόμα καί μέ σιγή, ἐνῶ ὁ δεύτερος καί μέ βοή ἐνοχλεῖ. Ἄν δέ συνδυαστοῦν ὁ βίος καί ὁ λόγος, τότε καί τά δύο αὐτά μα- ζί φτιάνουν ἕνα κόσμημα ὅλης τῆς φιλοσοφίας». 
Συνήθως οἱ ἐνάρετοι μιλοῦν λίγο ἕως ἐλάχιστα, γιατί δέν θέλουν νά φανερώσουν τό παραμικρό ἀπό τόν πνευματικό τους ἀγώνα, οἰκοδομοῦν ὅμως τούς ἀνθρώπους πού τούς πλησιάζουν μέ τήν παρουσία τους καί τή λαμπερή εἰκόνα τοῦ προσώπου τους, τήν ὁποία δέν μποροῦν νά κρύψουν ἤ νά μειώσουν.

Oι αιρετικοί Αγγλικανοί, ολοένα ολισθαίνουν



ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΙ, ΟΛΟΕΝΑ ΟΛΙΣΘΑΙΝΟΥΝ
(Προχώρησαν και στη ‘’χειροτονία’’ άλλης γυναίκας ‘’επισκόπου’’,  αυτή τη φορά  παντρεμένης με Αγγλικανό ‘’επίσκοπο’’). 
Όπως διαβάσαμε στην www.thequardian.com, μετά τη ‘’χειροτονία’’ μιας γυναίκας ‘’επισκόπου’’,  οι αιρετικοί Αγγλικανοί προχώρησαν και στη ‘’χειροτονία’’ άλλης γυναίκας ‘’επισκόπου’’, της Alice White Frank, η οποία είναι παντρεμένη με τον Αγγλικανό ‘’επίσκοπο’’  Frank White.  Τα ολισθήματα των αιρετικών Αγγλικανών πληθαίνουν.

Η εισήγηση για συζήτηση του θέματος της νηστείας, στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ, ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ
«Καθαρθώμεν και ημείς, νηστεία την καρδίαν και οψόμεθα Χριστόν», από την Υμνολογία της Εκκλησίας μας.
Γίνεται αναφορά σε προτεινόμενη θεματολογία, για συζήτηση στην  Αγία και Μεγάλη Σύνοδο και για το θέμα νηστείας.  Είναι αυτονόητο ότι αυτό που  εξυπονοείται είναι ‘’ελάφρυνσή’’ της.  Ποία ανάγκη υποβολής θέματος για τη νηστεία υπάρχει;

Χρήστος Σαλταούρας, Η Εταιρία Σκοπιά και τα βιβλία «Σοφία Σολομώντος» και «Επιστολή Ιερεμίου»


Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΚΟΠΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ «ΣΟΦΙΑ ΣΟΛΟΜΩΝΤΟΣ» ΚΑΙ «ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΙΕΡΕΜΙΟΥ»
Οι ψευδομάρτυρες του Ιεχωβά όπως και όλοι οι Προτεστάντες γενικώς δεν δέχονται τα κανονικά βιβλία «Σοφία Σολομώντος» και «Επιστολή Ιερεμίου» ως βιβλία της Αγίας Γραφής ! Τα αρνούνται και τα  συκοφαντούν ως δήθεν απόκρυφα !

Δὲν φτάνει ποὺ νηστεύω;


tobias


Δ ὲ ν   φ τ ά ν ε ι   π ο ὺ   ν η σ τ ε ύ ω;
Τὴ Με­γά­λη Τεσ­σα­ρα­κο­στὴ οἱ Χρι­στια­νοὶ νη­στεύ­ουν καὶ προ­σεύ­χον­ται πε­ρισ­σό­τε­ρο, προ­ε­τοι­μα­ζό­με­νοι γιὰ τὴν ­πέρ­λαμ­πρη γι­ορ­τὴ τοῦ Πά­σχα. Εἶ­ναι κα­λὸ αὐ­τό; Χρει­ά­ζε­ται τί­πο­τε ἄλ­λο; 
Ἂς γυ­ρί­σου­με στὰ χρό­νια τῆς βα­βυ­λώ­νειας αἰχ­μα­λω­σί­ας τῶν Ἰσ­ρα­η­λι­τῶν. Ὁ δί­και­ος καὶ ἐ­λε­ή­μων Τω­βίτ, ἔ­χον­τας πε­ρι­πέ­σει σὲ ἐ­σχά­τη πτω­χεί­α καὶ τύ­φλω­ση, στέλ­νει τὸν γιό του Τω­βί­α σ’ ἕ­να μακρὺ τα­ξί­δι, ἀ­πὸ τὴ Νι­νευ­ὴ στοὺς Ρά­γους τῆς Μη­δί­ας, γιὰ νὰ εἰσπρά­ξει ἕ­να ση­μαν­τι­κὸ πο­σό, ποὺ εἶ­χε πα­λι­ό­τε­ρα δα­νεί­σει ὁ Τω­βὶτ σὲ κά­ποι­ον Γα­βα­ήλ. Πρὶν ἀ­να­χω­ρή­σει, ἐπειδὴ δὲν εἶναι σίγουρο ἂν θὰ τὸν ξαναδεῖ, μα­ζὶ μὲ ἄλ­λα, τὸν συμ­βου­λεύ­ει: 
-  Ἀ­πὸ τὰ ὑ­πάρ­χον­τά σου, παι­δί μου, νὰ δί­νεις ἐ­λε­η­μο­σύ­νη, χω­ρὶς νὰ φο­βᾶ­σαι κα­θό­λου. Νὰ μὴν ἀ­πο­στρέ­ψεις τὸ πρό­σω­πό σου ἀ­πὸ κα­νέ­να φτω­χὸ καὶ δὲν θὰ ἀ­πο­στρέ­ψει ὁ Θε­ὸς τὸ πρό­σω­πό του πο­τὲ ἀ­πὸ σέ­να. Ἀ­νά­λο­γα μὲ τὸ πλῆ­θος τῶν ὑ­παρ­χόν­των σου νὰ κά­νεις ἐ­λε­η­μο­σύ­νη. Ἂν ἔ­χεις λί­γα, μὴ φο­βη­θεῖς ἀ­πὸ αὐ­τὰ τὰ λί­γα νὰ δί­νεις ἐ­λε­η­μο­σύ­νη. Δὲν θὰ στε­ρη­θεῖς. Ὅ­ταν κά­νεις ἐ­λε­η­μο­σύ­νη, θη­σαυ­ρί­ζεις γιὰ τὸν ἑ­αυ­τό σου σὲ ἡ­μέ­ρα ἀ­νάγ­κης. Για­τὶ ἡ ἐ­λε­η­μο­σύ­νη σὲ λυ­τρώ­νει ἀ­πὸ τὸν θά­να­το καὶ δὲν σὲ ἀ­φή­νει νὰ εἰ­σέλ­θεις στὸ σκο­τά­δι του. Ἡ ἐ­λε­η­μο­σύ­νη εἶ­ναι δῶ­ρο ἀ­γα­θὸ γιὰ ὅ­λους ἐ­κεί­νους ποὺ τὴν κά­νουν ἐ­νώ­πιον τοῦ Θε­οῦ.