ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΓΟΡΤΥΝΟΣ ΚΑΙ
ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΩΣ
ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ -
ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΙΣ
Δημητσάνα - Μεγαλόπολη, Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
1. Ἡ σημερινή
Κυριακή, ἀδελφοί μου χριστιανοί, λέγεται «Κυριακή τῆς Τυρινῆς». Καί λέγεται ἔτσι γιατί σήμερα στήν νηστεία μας
γιά τήν Μεγάλη Τεσσαρακοστή ἀποκόπτουμε καί τά γαλακτερά, ἐνῶ τήν προηγούμενη ἑβδομάδα,
τήν «Κυριακή τῶν Ἀπόκρεω» εἴχαμε ἀποκόψει ἀπό τά κρεατικά. Καί τώρα, ἀπό αὔριο,
μπαίνουμε στό γλυκό στάδιο τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Ὤ, Ἁγία καί
Μεγάλη Τεσσαρακοστή! Μέ τίς νηστεῖες σου, μέ τίς γονυκλισίες σου, μέ τίς
κατανυκτικές Ἀκολουθίες καί τούς Χαιρετισμούς στήν Παναγία μας γιά τήν μεγάλη ἑορτή
τοῦ Εὐαγγελισμοῦ! Καλή Τεσσαρακοστή νά ἔχουμε, ἀδελφοί μου χριστιανοί, καί ὁ
κάθε ἕνας, ὅσο τό μπορεῖ, ἄς ἀγωνιστεῖ, μέ τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ, γιά τόν καθαρμό τῆς
ψυχῆς του.
Ἐκεῖνο τό ὁποῖο πρέπει νά γνωρίζουμε ὅλοι, ἀγαπητοί μου, εἶναι ὅτι ἡ
περίοδος αὐτή εἶναι πένθιμη. Πένθιμη, γιατί ὁ καθένας μας πρέπει ἰδιαίτερα τήν
περίοδο αὐτή νά θυμηθεῖ τά ἁμαρτήματά του καί νά κλάψει γι᾽ αὐτά καί πένθιμη ἔπειτα
γιατί ἡ περίοδος αὐτή μᾶς πηγαίνει στήν Μεγάλη Ἑβδομάδα, στά Σεπτά Πάθη τοῦ
Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Ἀλλά πέστε μου τώρα,
χριστιανοί μου, πῶς συμβιβάζονται τήν σημερινή ἡμέρα, μέ τό ἄνοιγμα τῆς ἁγίας αὐτῆς
καί κατανυκτικῆς περιόδου, τά καρναβάλια καί οἱ κοσμικές ἐκδηλώσεις; Πάντοτε τά
καρναβάλια ἀπαγορεύονται, γιατί εἶναι εἰδωλολατρικά κατάλοιπα, ἀλλά τήν
σημερινή ἡμέρα, στό ἄνοιγμα τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, ἀπαγορεύονται ἀκόμη
περισσότερο γιά τούς χριστιανούς. Εἶναι σατανική πομπή τά καρναβάλια καί ὁ
χριστιανός μέ τό βάπτισμά του ὁμολόγησε ὅτι «ἀποτάσσεται τῷ Σατανᾷ καί πᾶσι τοῖς
ἔργοις αὐτοῦ καί πάσῃ τῇ πομπῇ αὐτοῦ». Καί πομπή τοῦ διαβόλου, ξαναλέγω
εἶναι ὁ καρνάβαλος.
2. Ἀλλά ἡ σημερινή
Κυριακή, ἀδελφοί, ἡ Κυριακή τῆς Τυρινῆς, εἶναι ἰδιαίτερα λυπηρή ἡμέρα καί
πένθιμη, γιατί σ᾽ αὐτήν τήν ἡμέρα μᾶς θυμίζει ἡ Ἐκκλησία τήν μεγάλη ζημιά πού ἔπαθε
τό ἀνθρώπινο γένος· ζημιά καί πού τοῦ ἔφερε τήν μεγάλη του δυστυχία. Σήμερα, ἀδελφοί
μου χριστιανοί, ἡ Ἐκκλησία μᾶς καλεῖ νά θυμηθοῦμε τήν ἐξορία τοῦ Ἀδάμ ἀπό τόν
Παράδεισο. Ἄχ, καταραμένη ἡ ἡμέρα, πού ἡ Εὔα ἅπλωσε τό χέρι της καί ἔφαγε τόν ἀπαγορευμένο
καρπό. Καί ἀπό τότε ἦλθε ἡ φθορά στήν ἀνθρώπινη φύση καί ὅλες οἱ ταλαιπωρίες τοῦ
ἀνθρώπινου γένους. Ἀφοῦ λοιπόν ὁ Ἀδάμ καί ἡ Εὔα ἁμάρτησαν, ἔχασαν τήν στενή
τους σχέση μέ τόν Θεό καί γι᾽ αὐτό ἐκδιώχθηκαν ἀπό τόν Παράδεισο. Καί τότε
λέγει τό δοξαστικό πού ἀκούσαμε χθές στόν Ἑσπερινό, ὅτι «ἐκάθισεν Ἀδάμ ἀπέναντι τοῦ Παραδείσου καί ἔκλαυσε πικρῶς». Ἔκλαψε,
γιατί σκεπτόταν: Ποῦ ἤμουν καί ποῦ ἦρθα!... Τί εἶχα καί τί ἔχασα!... Σ᾽ ὅλη μας
τήν ζωή, ἀδελφοί μου, πρέπει νά ἔχουμε αὐτό τό ἀδαμιαῖο πένθος: Νά κλαῖμε γιά
τίς ἁμαρτίες μας καί νά ποθοῦμε λαχταριστά νά ξαναμποῦμε στόν Παράδεισο πού χάσαμε.
Χάρα καί μεγάλη εὐλογία σ᾽ αὐτόν πού ἔχει δάκρυα μετανοίας καί πόθο γιά τόν
Παράδεισο. Ὅποιος τό ἔχει αὐτό, ἔχει ἕνα μεγάλο χάρισμα ἀπό τόν Θεό καί ἄς
προσέχει νά μήν τό χάσει.
3. Ἀφοῦ λοιπόν, ἀγαπητοί
μου, τήν σημερινή ἡμέρα ἡ Ἐκκλησία μᾶς θυμίζει τόν χαμένο παράδεισο, θέλω νά σᾶς
πῶ σ᾽ αὐτό τό σύντομο κήρυγμά μου λίγα λογάκια γιά τόν παράδεισο. Κατά πρῶτον σᾶς
λέγω ὅτι στήν προσευχή μας πρέπει νά ζητᾶμε νά μᾶς δώσει ὁ Θεός τόν παράδεισο,
τήν οὐράνιο βασιλεία Του. Παλαιά εὐχολόγια γράφουν αὐτή τήν σύντομη προσευχή,
πού παρακαλῶ νά τήν λέτε: «Κύριε, μή
στερήσῃς με τῆς ἐπουρανίου Σου βασιλείας». Οἱ παπποῦδες παλαιά καί οἱ
γιαγιάδες μας εἶχαν τόν πόθο γιά τόν
παράδεισο καί ἔλεγαν ὅταν πίναν τό κρασί στό τραπέζι: «Ἄντε, καλό παράδεισο»!
Νά λαχταρᾶμε τόν
παράδεισο, ἀδελφοί μου χριστιανοί. Ἐκεῖ, ὅταν μποῦμε σ᾽ αὐτόν, θά ἔχουμε ἀμέσως
ὅλα τά πνευματικά ἀγαθά πού ζητάει ἡ ψυχή μας, χωρίς κανένα κακό. Χωρίς καμμιά ἐνόχληση.
Ἀλλά τό πιό γλυκό στόν παράδεισο θά μᾶς εἶναι τό ὅτι θά χαιρόμαστε αἰώνια τήν
συντροφιά μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό καί τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο. Τήν συντροφιά μέ τούς ἀγγέλους
καί ὅλους τούς ἁγίους. Αὐτή τήν χαρά θά τήν ἔχουμε αἰώνια, χωρίς τόν φόβο ὅτι
θά τήν χάσουμε κάποτε.
4. Δυό ὁδοί,
χριστιανοί μου, δυό «στράτες», ὅπως τό λέγει ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, μᾶς
πᾶνε γιά τόν παράδεισο. Ἡ μία ὁδός λέγεται «ἀθωότητα». Δέν εἶναι γιά μᾶς ἡ ὁδός
αὐτή, γιατί ὅλοι μας εἴμαστε μολυσμένοι. Αὐτή ἡ ὁδός εἶναι γιά τά ἀθῶα νήπια τά
βαπτισμένα. Γονεῖς, πού χάσατε τόσο μικρό παιδί ἀπό τήν ἀγκαλιά σας, μήν κλαῖτε
γι᾽ αὐτό. Ἔχει ἐκλεκτή θέση στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ μαζί μέ τά νήπια τῆς
Βηθλεέμ, πού σφάχτηκαν ἀπό τόν Ἡρώδη, ὅταν γεννήθηκε ὁ Χριστός. Ἐμεῖς οἱ ἄλλοι,
οἱ μεγάλοι, οἱ μολυσμένοι μέ ἁμαρτίες, πρέπει νά βαδίσουμε τήν ἄλλη ὁδό γιά τόν
παράδεισο. Ἡ ὁδός αὐτή λέγεται ΜΕΤΑΝΟΙΑ. «Εὕρω
κἀγώ τήν ὁδόν διά τῆς μετανοίας»! Ἄς εὐχαριστήσουμε τόν Θεό, πού μᾶς ἔδωσε
τήν μετάνοια ὡς «ὁδό», ὡς τρόπο δηλαδή γιά νά μποῦμε στόν παράδεισο. – Λοιπόν,
χριστιανοί μου, σκεπτόμενοι τόν γλυκό παράδεισο, γιά τόν ὁποῖο μᾶς ἔπλασε ὁ Θεός,
ἐμπρός, ἄς ζήσουμε βίο μετανοίας, γιά νά μᾶς ἐλεήσει ὁ Θεός καί νά μᾶς πάρει
κοντά Του, στήν Βασιλεία Του. «Μετάνοια» δέ σημαίνει νά πιστεύουμε γιά τόν ἑαυτό
μας ὅτι εἴμαστε ἁμαρτωλοί, ὅτι εἴμαστε πολύ ἁμαρτωλοί καί ὅτι ὅλοι οἱ ἄλλοι εἶναι
καλύτεροι ἀπό μᾶς. Ὅποιος ζῆ πραγματικά τήν μετάνοια, αὐτός δέν σηκώνει κεφάλι
γιά νά κατηγορήσει τόν ἄλλο, ἀλλά βλέπει συνεχῶς τά δικά του χάλια καί λέει
συνέχεια: «Θεέ μου, λυπήσου με τόν ἁμαρτωλό». «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησέ με»!
Χριστιανοί μου, σᾶς
δίνω τήν καλύτερη εὐχή: «Καλό παράδεισο »! Εὐχηθεῖτε καί γιά μένα τό ἴδιο. Ἄς ἀφήσουμε
τά πείσματα καί τά μεταξύ μας μαλώματα γιά τό «ἐγώ» μας, γιατί αὐτά δέν μᾶς πᾶνε
στόν παράδεισο. Ὁ μεγαλύτερος πόθος στήν καρδιά μας ἄς εἶναι ὁ παράδεισος καί ἄς
μή λησμονοῦμε τήν προσευχή: «Κύριε, μή στερήσῃς με τῆς ἐπουρανίου Σου
βασιλείας». Χριστιανοί μου, καλό παράδεισο!
Εύγε στο μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία, πνευματικό τέκνο του μακαριστού Φλωρίνης Αυγουστίνου, για τον επιβεβλημένο έλεγχο και καυτηριασμό του δαιμονοκίνητου καρναβάλου! Μακάρι να τον μιμούνταν και όλοι οι συνεπίσκοποί του!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όμως! Βρέθηκε ορθόδοξος (;) επίσκοπος του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, κεκοιμημένος ήδη, προ πολλών ετών που σε ένα σκανδαλωδέστατο κήρυγμά του στον καθεδρικό ναό Αθηνών (το Μάρτιο του 1970) ουσιαστικά "αμνήστευσε" το σατανοκίνητο καρνάβαλο με απαράδεκτες σοφιστείες.
Ευτυχώς αντέδρασαν με σθένος πολλοί ορθοφρονούντες εκκλησιαστικοί ταγοί και θεράποντες της γνήσιας Ορθοδόξου Θεολογίας, όπως επί παραδείγματι ο τότε Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης που τον μήνυσε στην τότε ιερά Σύνοδο όπως και ο μακαριστός επίσης γίγας της Ορθοδόξου Θεολογίας Παναγιώτης Τρεμπέλας που καυτηρίασε στεντορεία τη φωνή την προαναφερθείσα απρέπεια.
Μα θα αναρωτηθεί κάποιος ευλόγως: και τι μας ενδιαφέρει τι είπε ο τάδε δεσπότης του Φαναρίου πριν 44 χρόνια;
Και όμως! Τις στρεβλές και επί σαθρού εδάφους φυόμενες και εδραζόμενες αυτές επισκοπικές απόψεις προβάλλουν και κάποια χριστιανικά ιστολόγια όπως επί παραδείγματι αυτό της μητροπολεως Βεροίας αλλά και κάποια άλλα παραθεωρώντας τις φρικτές αντικαρναβαλικές αρές των σχετικών ιερών κανόνων.
Ας έχουν λοιπόν τα μάτια τους ανοικτά οι πιστοί κι ας μην επηρεάζονται απ το γεγονός ότι και επίσκοποι της Ορθοδόξου Εκκλησίας συντάσσονται εμμέσως με τον δαιμονικής εμπνεύσεως καρνάβαλο.
Υ.Γ. Μολονότι δεν επιθιμούμε να αναξέουμε πληγές του παρελθόντος στις οποίες πρωταγωνίστησαν κεκοιμημένα ήδη πρόσωπα θεωρούμε σκόπιμο να αναφέρουμε το όνομα του κοιμηθέντος επισκόπου προκειμένου να προφυλάσσονται οι πιστοί απ τις κακοδοξίες του (δυστυχώς δεν είναι η εν θέματι και η μοναδική). Πρόκειται για το μακαριστό Χαλκηδόνος Μελίτωνα Χατζή, πνευματικό πατέρα του νυν πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου,"δεξιά χείρα¨" του μακαριστού αποστάτη της Ορθοδοξίας πατριάρχη Αθηναγόρα, σε εκδήλωση προς τιμήν του οποίου συμμετείχαν,ΔΥΣΤΥΧΕΣΤΑΤΑ, και δύο καθηγητές του Θεολογικού Τμήματος της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι κ.κ. Κούκουρα και Σταμούλης.
Λ.Ν.
ΑΛΗΘΕΙΑ, ΓΙΑΤΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΣΙΩΠΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΚΔΙΔΕΙ ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΕΙ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ; ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΜΙΜΕΙΤΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;
ΑπάντησηΔιαγραφή