Κυριακὴ Ἁγίων
Πατέρων, 1 Ἰουνίου 2014
Ε Γ Κ Υ Κ Λ Ι Ο Σ 99H
Πρὸς
τοὺς εὐλαβεῖς ἐφημερίους
καὶ τὸν εὐσεβῆ λαὸ τῆς καθ’ ἡμᾶς ἱερᾶς Μητροπόλεως
Ἀγαπητοὶ
πατέρες καὶ ἀδελφοί,
Τέλειωσε
γιὰ φέτος ἡ ἀναστάσιμη περίοδος, καὶ ζοῦμε πλέον μὲ τὴν προσδοκία τῆς Πεντηκοστῆς.
Ἡ ψυχή μας παλινδρομεῖ ἀνάμεσα στὴ χαρὰ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου καὶ στὴν ἐλπίδα
τῆς χάριτος τοῦ Ἁγ. Πνεύματος. «Δόξα τῷ Θεῷ πάντων ἕνεκεν». Εὔχομαι σὲ ὅλους
πλούσια τὴν εὐλογία τοῦ Παρακλήτου. Ἤδη παρῆλθε καὶ ἡ ἐκκρεμότητα τῶν ἐκλογῶν τῆς
Τοπικῆς Αὐτοδιοίκησης καὶ τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου, καὶ ὅπως πάντα τὴν ἔνταση
τῶν μεταξύ μας διαιρέσεων τὴν διαδέχεται τώρα ἡ πρόκληση τῆς ἑνότητος καὶ κοινῆς
προσπάθειας, ὥστε ὅλοι μαζὶ νὰ ἀντιμετωπίσουμε τὴν ἐπίθεση τῆς δυσβάσταχτης
πλέον καθημερινότητος. Εἶναι τόσο δύσκολα τὰ προβλήματά μας, ποὺ ἴσως αὐτοὶ ποὺ
ἔχασαν στὶς ἐκλογὲς θὰ πρέπει νὰ νοιώθουν περισσότερο ἀνακουφισμένοι ἀπὸ ὅσους
κέρδισαν. Ἐμεῖς εὐχόμαστε καλὴ δύναμη καὶ ἐπιτυχία στὴν ἀποστολή τους.
Εἶμαι
βέβαιος ὅτι οἱ ἐκλεγμένοι ἐκπρόσωποι τῶν τοπικῶν κοινωνιῶν μὲ ἀνανεωμένο τὸν ἐνθουσιασμό
τους θὰ κάνουν ὅ,τι καλύτερο μποροῦν ὅλοι μαζὶ γιὰ νὰ ἀνακουφίσουν τὸν
τσακισμένο ἀπὸ τὴν γενικευμένη κρίση λαό μας. Κι ἐμεῖς ὡς Ἐκκλησία, στὸ μέτρο
ποὺ μᾶς ἀναλογεῖ καὶ στὸν βαθμὸ ποὺ θὰ μᾶς ζητηθεῖ, θὰ στηρίξουμε κάθε καλὴ
προσπάθεια μὲ ὅλες μας τὶς δυνάμεις. Ἡ συνεργασία ὅλων μας εἶναι κυρίως σήμερα
καὶ ἀναγκαία καὶ τεράστια σὲ δύναμη.
Ἡ περασμένη ὅμως Κυριακὴ σφραγίσθηκε καὶ ἀπὸ ἕνα ἄλλο σημαντικὸ
γεγονὸς ἐκκλησιαστικοῦ χαρακτῆρος: τὴ συνάντηση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη μας
κ. Βαρθολομαίου μὲ τὸν Πάπα Ρώμης κ. Φραγκίσκο στὰ Ἱεροσόλυμα, μπροστὰ στὸν
Πανάγιο Τάφο, 50 χρόνια μετὰ τὴν ἄρση τῶν ἀναθεμάτων.
Τὰ
ΜΜΕ πρόβαλαν τὸ γεγονὸς καὶ μίλησαν γιὰ ἀγάπη, συμφιλίωση, συγχωρητικότητα, ἀμοιβαία
κατανόηση καὶ πρόοδο στὶς σχέσεις τῶν ἐκκλησιῶν. Κάποιες ἄλλες φωνὲς ἔκαναν
λόγο γιὰ προδοσία τῆς πίστης, συμβιβασμὸ καὶ ὑποταγὴ σὲ ὑποδείξεις τῆς νέας ἐποχῆς
καὶ τοῦ παγκόσμιου συγκρητισμοῦ.
Ἐπειδὴ
πιθανὸν ὅλα αὐτὰ νὰ ἐκφράζουν τὸ καθένα ξεχωριστὰ μέρος τῆς ἀλήθειας ἀλλὰ καὶ ἀπὸ
μόνα τους νὰ σκεπάζουν τὸ μυστικό της ἢ καὶ νὰ ὁδηγοῦν τὸν λογισμό μας καὶ τὸ αἴσθημα
τῆς πίστεως σὲ λάθος κατευθύνσεις, θεώρησα ὅτι ἔπρεπε νὰ ἐπικοινωνήσω μαζί σας
μὲ τὴν πνευματική εὐθύνη μου ὡς ἐπισκόπου τῆς περιοχῆς μας.
Ποιός θὰ μποροῦσε νὰ ἰσχυριστεῖ ὅτι ἡ ἀγάπη, ἡ συγχώρηση καὶ ἡ
συμφιλίωση εἶναι ἔννοιες ποὺ ἀντιβαίνουν στὴν εὐαγγελικὴ ἀλήθεια; Σὲ τί ἆραγε θὰ
βοηθοῦσε τὸ νὰ συντηροῦνται ἀναθέματα μιᾶς περίπου χιλιετίας, ποὺ στὴν οὐσία
στέρησαν τὴν κοινωνία καὶ ἀπέκοψαν ἀπὸ τὸ ἱερὸ σῶμα τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας ἑκατομμύρια
ἀνυποψίαστους πιστοὺς τοῦ Δυτικοῦ κυρίως κόσμου γιὰ ὁλόκληρους αἰῶνες μέχρι
σήμερα; Ἀπὸ τὴν ἄλλη, πῶς νὰ ἀρνηθοῦμε ὅτι τὸ φοβερὸ σχῖσμα τοῦ 11ου αἰῶνος ὁδήγησε
σὲ μία ἀνεξέλεγκτη παραγωγὴ αἱρετικῶν δοξασιῶν καὶ διδασκαλιῶν ποὺ διαπότισαν ὁλόκληρη
τὴ ζωὴ τοῦ δυτικοῦ χριστιανισμοῦ καὶ τελικὰ παραμόρφωσαν τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ,
ἀλλοίωσαν τὸ ἦθος τῆς πίστεως καὶ ἀποδόμησαν τὴν αἴσθηση τοῦ μυστηρίου; Πῶς νὰ ἀρνηθοῦμε
τὸ ἀποτέλεσμα, ποὺ ἦταν ἡ πίστη νὰ ἔχει ἐκφυλιστεῖ σὲ παραδοχὴ χριστιανικῶν ἀπόψεων,
ἡ κοινωνία τοῦ Θεοῦ νὰ ἔχει ἀντικατασταθεῖ ἀπὸ τὰ κοινωνικὰ ἔργα, ἡ Ἐκκλησία νὰ
ἔχει καταντήσει θρήσκευμα, ἡ θεολογία στοχασμός, καὶ ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ φραστικὸ
ἐπιχείρημα δίχως οὐσιαστικὸ ἀντίκρυσμα;
Δὲν θὰ ἀδικούσαμε τὴν ἀλήθεια, ἂν λέγαμε ὅτι ἡ Δύση μετὰ τὴν
διακοπὴ τῆς κοινωνίας της μὲ τὶς Ἐκκλησίες τῆς Ἀνατολῆς, καὶ στὴν οὐσία τὴν ἀπόσχισή
της ἀπὸ τὸ ἐκκλησιαστικὸ σῶμα, ἀποξενώθηκε, ἀναπόφευκτα ὁδηγήθηκε σὲ πλάνες,
νόθευσε τὴν πίστη καὶ ὡς ὁμολογία καὶ ὡς βίωμα καὶ ἀποδυνάμωσε τὴν
ἐνέργεια τῆς χάριτος, ἀφοῦ τὴν ἀντικατέστησε μὲ τὸν ἠθικὸ ἀγῶνα. Αὐτὸς εἶναι ὁ
λόγος ποὺ ἅγιοι ὅπως ὁ Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς καὶ ὁ Μᾶρκος ὁ Εὐγενικὸς ἀγωνίστηκαν
τόσο γιὰ νὰ τονίσουν τὴ διαφορὰ τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπὸ τὶς παπικὲς κακοδοξίες. Ἀπόδειξη δὲ ὅτι ἡ Δύση ἀνυποψίαστη κολυμπάει μέχρι σήμερα
μέσα σὲ μιὰ θάλασσα ἀλλοιωμένου ἤθους, πλανῶν καὶ αἱρετικῶν δοξασιῶν εἶναι ὅτι
δυσκολεύεται νὰ κατανοήσει τοὺς παραπάνω θεολόγους ἁγίους, ἀλλὰ καὶ τὴν Ὀρθοδοξία,
μὲ συνέπεια ἡ ἐπικοινωνία μας νὰ ἀπαιτεῖ ἀτέρμονες διαλόγους μὲ ἀμφίβολο ἀποτέλεσμα.
Γι΄ αὐτὸ καὶ πρώτιστη εὐθύνη μας δὲν εἶναι νὰ ἀντιπαρατεθοῦμε ἐμπαθῶς καὶ νὰ
καταδικάσουμε τοὺς κληρονόμους τῆς κακοδοξίας, ἀλλὰ μὲ ἀγάπη, πόνο καὶ ταπείνωση
νὰ ὁμολογήσουμε καὶ νὰ καταστήσουμε ἐνεργὸ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη μέσα μας.
Αὐτὸ ποὺ στὴν οὐσία μᾶς χωρίζει, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, δὲν εἶναι
ἡ διεκδίκηση κάποιου πρωτείου, οὔτε οἱ θλιβερὲς συνέπειες ἱστορικῶν ἐκτροπῶν ὅπως
οἱ Σταυροφορίες, οὔτε ἀκόμη καὶ τὰ βαθειὰ τραύματα ποὺ προκαλεῖ μέχρι σήμερα ἡ ὀργανωμένη
ἐξαπάτηση τῆς Οὐνίας, οὔτε ἴσως οἱ διαφορετικοὶ τύποι κάποιων
λειτουργικῶν καὶ μυστηριακῶν πράξεων. Αὐτὰ ὅλα βεβαίως εἶναι μεγάλα ἀτοπήματα
ποὺ προκάλεσαν βαθύτατα τραύματα, τὰ ὁποῖα ὅμως θὰ μποροῦσαν κάπως νὰ
διευθετηθοῦν μέσα στὴν Ἐκκλησία μας. Γι’ αὐτὸ καὶ πρωτοβουλίες συγχώρησης πρὸς
αὐτὴ τὴν κατεύθυνση εἶναι ὁπωσδήποτε εὐλογημένες, ἐφόσον δὲν προσβάλλουν τὴν ἀκεραιότητα
τοῦ Ὀρθοδόξου ἤθους καὶ δόγματος. Τὸ χειρότερο εἶναι ὅτι λέξεις ὅπως μυστήριο,
χάρις, ταπείνωση, πίστη, ἀγάπη, ἀλήθεια, θεολογία ἀπογυμνώθηκαν ἀπὸ τὸ
πνευματικό τους νόημα, στέγνωσαν ἀπὸ περιεχόμενο καὶ ἐκφυλίστηκαν σὲ ἐκκοσμικευμένες
ἐκφράσεις μὲ θρησκευτικὸ ἐπίχρισμα. Καὶ τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ παραμόρφωσε ἡ αἵρεση
τῆς Δύσης καὶ τὸ πρόσωπο τοῦ ἀνθρώπου ἀσχήμισε ὡς συνέπεια.
Πῶς
λοιπὸν αὐτὰ νὰ τὰ παραγνωρίσουμε; Οὔτε μποροῦμε οὔτε πρέπει. Δίπλα ὅμως σὲ ὅλα
αὐτὰ ὑπάρχει μιὰ τραγικὴ ἀλήθεια. Ἐξίσου τραγικὴ πρὸς τὴν πλάνη τῆς Δύσεως εἶναι
καὶ ἡ ἐκτροπὴ τῆς Ἀνατολῆς. Ἡ Δύση ἔχασε τὴν πίστη της. Ἡ Ἀνατολὴ μέχρι σήμερα
κρατᾶ μὲν τὴν Ὀρθόδοξη πίστη, ἀλλὰ διερωτῶμαι πόσο ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι τὴν ζοῦμε.
Κι ἂν ἡ ζωή μας εἶναι ξένη πρὸς τὴν Ὀρθόδοξη πίστη μας, μήπως τελικὰ εἴμαστε
χειρότεροι ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἐπειδὴ τὴν ἔχασαν, τὴν ἀγνοοῦν;
Ἀντὶ νὰ φωνάζουμε σὲ ὑβριστικοὺς τόνους κατὰ τῶν Δυτικῶν, μήπως
θὰ ἔπρεπε στόχος τοῦ ἐλέγχου μας νὰ εἶναι ὁ ἑαυτός μας; Ἀλήθεια, σὲ τί ὠφελεῖ ὅταν
ὑποστηρίζουμε μιὰ πίστη ποὺ δὲν τὴν ἐπιβεβαιώνει ἡ ζωή μας; Τί καλὸ ἔχει ἕνας
δριμὺς ἔλεγχος τῶν ἄλλων ποὺ ἔτσι γεννήθηκαν κι ἔτσι μορφώθηκαν, ὅταν δὲν ὑπάρχει
ἕνας ἀντίστοιχος ἔλεγχος γιὰ τὴ δική μας ἀσυνέπεια; Σὲ τελικὴ ἀνάλυση, ἴσως αὐτὸ
ποὺ κυρίως χρειάζεται στὶς διαχριστιανικὲς σχέσεις, δὲν εἶναι ὁ ἀδυσώπητος ἔλεγχος
τῆς «Δυτικῆς πλάνης», οὔτε οἱ πληθωρικὲς ἐκδηλώσεις ἀνώριμης φιλίας, ὅσο ἡ εὐθαρσὴς
ὁμολογία τῆς Ὀρθόδοξης πίστης μας καὶ ἡ ταπεινὴ πρόσκληση πρὸς τοὺς Δυτικούς,
μήπως τελικὰ αὐτοὶ ζήσουν μὲ περισσότερη συνέπεια ὅ,τι ἐμεῖς κρατήσαμε ὡς
πίστη, ἀλλὰ δὲν ἐπιβεβαιώσαμε μὲ τὴ ζωή μας, ὅ,τι αὐτοὶ ἀγνοοῦν ὡς ἦθος καὶ
διδασκαλία, ἀλλὰ ἐνδεχομένως ἀναζητοῦν ὡς ἀλήθεια.
Αὐτὸ
ποὺ χρειαζόμαστε εἶναι ἡ ἐν ταπεινώσει ἑνότητα τῶν Ὀρθοδόξων καὶ ἡ ἐν ἀγάπῃ ὁμολογία
μας στὸν κόσμο τῶν ἑτεροδόξων. Ὄχι τόσο ὁ ἔλεγχος τῶν ἄλλων γιὰ τὶς πλάνες
τους, ὅσο ἡ δική μας μετάνοια γιὰ τὸ ἔλλειμμα τῆς βιωμένης μαρτυρίας μας. Ἂν δὲν
βλέπουν τὴ διαφορὰ στὴ ζωή μας, τότε πῶς νὰ τὴν ἀναγνωρίσουν στὰ δόγματά μας;
Ἂν
ἀφ’ ἑνὸς μὲν ἡ Δύση δὲν ὁμολογήσει ταπεινὰ τὴ δογματικὴ ἐκτροπή της καὶ δὲν αἰσθανθεῖ
τὴν ἀνάγκη τῆς ἐπιστροφῆς της «εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν», ἀφ’ ἑτέρου δὲ ἡ Ὀρθόδοξη
Ἀνατολὴ δὲν ζήσει τὴν εὐλογία τοῦ θεολογικοῦ πλούτου της ὡς εὐθύνη, ἀλλὰ καὶ δὲν
διακρίνει τὴν ἀνάγκη τῆς μετανοίας γιὰ τὴν ἀσυνεπῆ μαρτυρία της, τότε οἱ
διάλογοι, οἱ πρόωρες συμπροσευχὲς καὶ οἱ κοινὲς συναντήσεις θὰ ἔχουν χαρακτήρα
μόνο κοσμικὸ καὶ ἐπικοινωνιακό, ἐνῶ στὴν οὐσία θὰ βαθαίνουν τὴ σύγχυση καὶ θὰ ἀπομακρύνουν
ὅλους μας ἀπὸ τὴν μία καὶ σώζουσα ἀλήθεια.
Ἀδελφοί,
«γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε, πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ
γινέσθω» (Α΄ Κορ. ιστ΄ 13, 14).
Μετ’
εὐχῶν καὶ πολλῆς τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης
Τραγική η θέσις σου άγιε Μεσογαίας. Αναρωτήθηκες άραγε δια ποίον λόγον οι (νεο)Έλληνες δε βιώνουν την Ορθόδοξον Πίστιν εις βάθος αλλά μόνον επιδερμικώς; Αληθώς, άγιε Μεσογαίας, διαπιστώνεις παντελήν απουσίαν των επιδράσεων της δύσεως δια ταύτην την κατάντιαν ημών ως Ορθοδόξου Έθνους; Πως αληθώς, άγιε Μεσογαίας θα εγερθή εν Έθνος εκ της υπνώσεως οίαν μας έχει καθυποβάλει η αμόραλις δύσις, μέσω των προσεκτικώς επιλεγμένων ελεϊνών πολιτικών οίους η "διοικούση εκκλησία" προσκυνά δίχως το ελάχιστον ίχνος αιδούς; Πως οι, εκ πολλαχών κατευθύνσεων και μερών εξαρτημένοι εκ του σάπιου και απολύτως ελεγχομένου εκ της δύσεως πολιτικού συστήματος, εξαιρουμένων ελαχίστων, εκκλησιαστικοί ηγητορίσκοι, δύνανται να ορθώσετε το ανάστημά υμών ώστε να μεταβάλλετε το ρηχόν, επιδερμικόν και χλιαρόν ορθόδοξον ήθος των (νέο)Ελλήνων προς το βέλτιον; Διατί άγιε Μεσογαίας οι πρόγονοι ημών απελευθέρωσαν το Φίλτατον ημών Έθνος εκ της δουλείας των βαρβάρων αγαρηνών, χύνοντας ποταμούς αίματος; Δια να έλθεις εσύ να υποστηρίξεις την ανέγερσιν του μουσουλμανικού τεμένους εις περιοχήν της επαρχίας σου, έτσι απλώς, λέγοντας εκ της ασφαλείας και της ανέσεως οίαν σου παρέχει η μητροπολιτική και δημοσιοϋπαλληλική σου θέσις ότι "δεν έχεις ουδένα πρόβλημα" δια την ανέγερσιν του τεμένους; Τι έγιναν, αληθώς, άγιε Μεσογαίας εκείναι αι κραυγές σου εις την πρώτην σου συμμετοχήν εις την ιεράν σύνοδον ότι εντός της γίνονται "πράγματα και θάματα"; "Έστρωσαν" τα πράγματα και σιώπησες; Η βλάβη οίαν έχει προκαλέσει η δύσις εις τον Φιλόχριστον Ελληνικόν Ορθόδοξον Λαόν είναι ανήκεστος αγαπητέ. Πάψε λοιπόν να γεμίζης ενοχές τον Λαόν. Κοίταξε την δικήν σου συμβολήν εις την κατάντια του ταλαιπώρου Έθνους ημών και μη ψέγης ουδόλως τον Φιλόχριστον Λαόν οίος αγανακτεί εκ της προδοτικής και ποταπής συμπεριφοράς των "ποιμένων" και των "ηγετών" του. Όχι, άγιε Μεσογαίας, ο Φιλόχριστος Ορθόδοξος Ελληνικός Λαός δεν είναι ένοχος, αλλά είναι το θύμα μιας καλοστημένης απάτης. Μιας απάτης της οποίας και εσύ είσαι άριστος γνώστης, αλλά το μόνον οίον πράττης είναι να γεμίζεις με ενοχάς τον Λαόν ξεπλένοντας τοιουτοτρόπως και βγάζοντας "καθάριο" το σύστημα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά προτιμώ την ψυχρότητα του ΄΄Περγάμου΄΄, του ΄΄Γαλλίας΄΄, του ΄΄Γερμανίας΄΄ και των ομοίων τους παρά την χλιαρότητα του΄΄Μεσογαίας΄΄ και των υπολοίπων διπλωματών. Η συγκεκριμένη εγκύκλιος πάντως εκτός από την χλιαρότητα που την χαρακτηρίζει θα έλεγα ότι είναι εκτός θέματος. Ενώ δηλαδή θίγει στην αρχή το γεγονός της οικουμενιστικής συνάντησης και συμπροσευχής κατόπιν δεν ασχολείται και δεν καταδικάζει την προδοσία της πίστεως και την καταπάτηση των ιερών κανόνων όπως και δεν κατονομάζει τους ενόχους και προδότες αλλά περνάει σε άλλο θέμα τελείως διαφορετικό. Άγιε Μεσογαίας αν δεν έχετε το θάρρος να ελέγξετε κατά πρόσωπο τους ασεβείς και σκανδαλοποιούς τότε καλύτερα να σιωπάτε γιατί με ΄΄νερόβραστες΄΄ εγκυκλίους δεν ομοιάζετε στους αγίους πατέρες τους οποίους εμείς έχουμε πρότυπο αλλά σε πατέρες μεταπατερικούς και διπλωμάτες, ονόματα δεν λέμε για να μην πέσουμε στην κατάκριση. Διαλέξτε επιτέλους Άγιε Μεσογαίας: ΨΥΧΡΟΣ Ή ΘΕΡΜΟΣ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύγε εις τον Αγαπητόν Γεγάκην Στυλιανόν και εις το εξαίρετον σχόλιόν του.
ΑπάντησηΔιαγραφή"... ὅπως πάντα τὴν ἔνταση τῶν μεταξύ μας διαιρέσεων τὴν διαδέχεται τώρα ἡ πρόκληση τῆς ἑνότητος καὶ κοινῆς προσπάθειας (...) Αὐτὸ ποὺ χρειαζόμαστε εἶναι ἡ ἐν ταπεινώσει ἑνότητα τῶν Ὀρθοδόξων καὶ ἡ ἐν ἀγάπῃ ὁμολογία μας στὸν κόσμο τῶν ἑτεροδόξων "
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά γράφει ο μ. Μεσογαίας Νικόλαος και ιδού τι είχε πει ο οικουμενικός Αθηναγόρας :
«Διά της λέξεως Ενότης, η οποία είναι συμφωνοτέρα προς τους παρόντας καιρούς, νοείται η από κοινού συνεργασία εις τους διαφόρους τομείς της κοινωνικής, ηθικής και πνευματικής δράσεως, διά της συμβολής της Χριστιανικής Ανατολής και Δύσεως. Η Ενότης δεν προϋποθέτει την Ένωσιν, η Ένωσις προϋποθέτει δογματικήν ρύθμισιν».
Στο ίδιο "μήκος κύματος" και οι διάδοχοι, εν οις ο οικουμενικός Βαρθολομαίος. Στην Κοινή Δήλωση με τον πάπα Φραγκίσκο ιδού τι εγράφη :
«Ἡ ἀδελφική ἡμῶν συνάντησις σήμερον εἶναι ἕν νέον καί ἀναγκαῖον βῆμα εἰς τήν πορείαν πρός τήν ἑνότητα (...) Ἐνῷ γνωρίζομεν πλήρως ὅτι δέν ἔχομεν φθάσει εἰς τόν σκοπόν τῆς πλήρους κοινωνίας, ἐπιβεβαιοῦμεν σήμερον τήν δέσμευσίν μας νά συνεχίσωμεν βαδίζοντες ἀπό κοινοῦ πρός τήν ἑνότητα, διά τήν ὁποίαν προσηυχήθη ὁ Κύριος πρός τόν Πατέρα «ἵνα πάντες ἕν ὦσιν»
Το μάθαμε κι αυτό! Ο Κύριος προσευχήθηκε για την "ενότητα" και όχι για το «ἵνα πάντες ἕν ὦσιν». Τέτοια και τόση είναι η διαστροφή τους, ακόμη και τα ιερά Κείμενα να διαστρεβλώνουν. Διότι αυτό το σκοτασμό του νου τους δίνει το φιλιόκβε. Αν δεν είχε αυτά τα σκοτάδια εις την κεφαλήν ο μ. Μεσογαίας, δεν θα έγραφε αυτά που έγραψε. Νουν Χριστού δεν έχει και στολίζει την απάτη με τις γνωστές παπικές ωραιολογίες, ταπεινολογίες, "βιωματολογίες", "εμπειριολογίες" και άλλες πνευματολογίες, που τον έμαθε η θεολογία της ενότητος. Όχι η κατά Χάριν θεογνωσία, η επιβλέπουσα επί των ταπεινών και αγιάζουσα αυτούς.
ΥΓ
Εύγε στον σχολιαστή Ανώνυμο 2 Ιουνίου 2014 - 10:59 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήτι να πω κι εγω ο αγραμματος;
εγω θα κανω το κομποσχοινι μου και...
ΚΥΡΙΟΣ ΟΙΔΕ.
Αλεξανδρος
Η "ερμαφρόδιτη" τοποθέτηση-παρέμβαση του μητροπολίτη Μεσογαίας με αφορμή τα θλιβερά γεγονότα των Ιεροσολύμων πληροί αφάτου θλίψεως το ορθοφρονούν ποίμνιο που αλγεί για τη συντελούμενη προδοσία της Ορθοδόξου Πίστεως με πρωταγωνιστές ενίους υψηλόβαθμους εκκλησιαστικούς αξιωματούχους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιδικά τα περί αναθεμάτων λεχθέντα, η σχετική υποβάθμιση ενίων ουσιωδών διαφορών μας με τους αιρετικούς παπικούς στην οποία, όλως απροσδοκήτως,προέβη ο εν θέματι επίσκοπος καθώς και η, επιεικώς αδιανόητη, αναφορά του στους "υβριστικούς τόνους" σε βάρος των παπικών αρκούν για να δημιουργήσουν αρνητικούς προβληματισμούς απ την πλευρά του ποιμνίου αναφορικά με την υπό τινων,θεωρούμενων ως παραδοσιακών επισκόπων, ακολουθούμενη πολιτική στον ευαίσθητο τομέα των διαχριστιανικών σχέσεων.
Ο πιστός λαός ανέμενε τη χρησιμοποίηση διαφορετικής γλώσσας απ τη μεριά του μητροπολίτη Μεσογαίας. Γλώσσας προφητικής, προδρομικής, χρυσοστομικής, ελεγκτικής των όσων ατόπων έλαβαν χώρα κατά τη διαβόητη "συνάντηση" των Ιεροσολύμων. Γλώσσας παρόμοιας με αυτήν των αγίων Νικολάου Βελιμίροβιτς και Ιουστίνου Πόποβιτς,των μακαριστών Αμερικής Μιχαήλ, Σάμου Ειρηναίου, Τρίκκης Διονυσίου,Αθηνών Χρυσοστόμου του Β', Φλωρίνης Αυγουστίνου, Ελευθερουπόλεως Αμβροσίου, Παραμυθίας Παύλου,π.Φιλοθέου Ζερβάκου, π.Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, π.Γερβασίου Παρασκευόπουλου,π.Γαβριήλ Διονυσιάτη,π.Χαραλάμπους Βασιλόπουλου, π.Σπυρίδωνος Μπιλάλη άλλων μεγάλων εκκλησιαστικών μορφών!
Ατυχώς ο άγιος Μεσογαίας μεταχειρίστηκε αλλότρια γλώσσα που ξενίζει τους ορθοφρονούντες πιστούς!
Υ.Γ. Προ ημερών πέντε ομολογητές επίσκοποι με ένα κειμενο-μνημείο ορθοδόξου θεολογικου λόγου και ομολογιακής παρρησίας στηλίτευσαν το αίσχος του Πουσάν. Ο πιστός λαός ματαίως ανέμενε να αντικρύσει και την υπογραφή του μητροπολίτη Μεσογαίας. Ήλθαν και οι τωρινές επιεικώς ακατανόητες,από ορθοδόξου πλευράς δηλώσεις και το κακό γιγαντώθηκε! Ειλικρινά λυπούμαστε για τον άγιο Μεσογαίας!
Λ.Ν.
Ντροπή να βγαίνουν τέτοια κείμενα απ τη γραφίδα ορθοδόξου επισκόπου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναρωτιέμαι αν διαβάζετε προσεκτικά το κείμενο. Κούφια σχόλια από μέρους σας αναγνώστες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣεβασμιώτατε π.Νικόλαε Μεσογαίας εύγε και σας ευχαρίστουμε που αιτιολογείτε την κατάντια
της Ανατολής και Δύσης τοποθετώντας τον εαυτό σας έξω από κάθε ιδέα Οικομενισμού.
Λυπάμαι πολύ που κατακρίνουν την τοποθέτησή σας ως χλιαρή, ίσως αυτό να συμβαίνει γιατί ο
κόσμος χρειάζεται κάποιον Μητροπολίτη να βροντοφωνάξει σαν τους ήρωες του 1821 και 1940
"Έξω και μακριά οι ξένοι και οι αλλόθρησκοι'' για να δουν την απελπισία σας αλλά και την
προστασία σας απέναντί στην ανασφάλεια της Ελλάδα και της Ορθοδοξία που πια βιώνεται. Δεν
έχουν άδικο, αλλά εν μέρει τους δικαιολογώ, όμως δεν είστε εσείς οι σωτήρες μας αλλά εμείς
αν θέλουμε ως σύνολο μπορούμε να σώσουμε με πνευματικό αγώνα πρώτα τον εαυτό μας και μετά
τους υπολοίπους. Οπότε το άδικο σε εκείνους που σας κατηγορούν, και το ξέρετε, είναι η
απιστία τους που προσπαθούν να σας προσάψουν κατηγορώντας σας με χλιαρές απόψεις. Κανείς
δεν θα γίνει ο σωτήρας μας αν δεν γίνουμε εμείς πρώτα σωτήρες του εαυτού μας, ώστε να
ενωθουμε πάλι ως Έλληνες, χωρίς εμφύλιες διαμάχες Θεσσαλονικείς-Έλληνες, Κύπριοι -Έλληνες,
Έλληνες-Κρητικοί κτλ. Θα παρακαλέσω αναγνώστες να αναλογιστείτε πριν κρίνετε κάποιον ξανά
αν πρέπει πρώτα να κρίνετε τον εαυτό σας ή όχι.
Υ.Γ. Μακάρι να μην ερμηνεύατε αλλά να διαβάζατε προσεκτικά.