1 Δεκ 2013

Χαράλαμπος Άνδραλης, «Σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων ζευγαριών» Αφορισμός ή αδιαφορία;





«Σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων ζευγαριών»
Αφορισμός ή αδιαφορία;
«Σ' αυτά τά δύσκολα χρόνια ό καθένας  μας πρέπει να κάνη ότι γίνεται ανθρωπίνως καί ότι δεν γίνεται ανθρωπίνως να το αφήνει στον Θεό. Έτσι θα έχουμε ήσυχη την συνείδηση μας ότι κάναμε εκείνο πού μπορούσαμε. Αν δεν αντιδράσουμε, θα σηκωθούν οι πρόγονοί μας από τους τάφους. Εκείνοι υπέφεραν τόσα για την πατρίδα και εμείς τι κάνουμε γι' αυτήν; Η Ελλάδα, η Ορθοδοξία, με την παράδοση της, τους Αγίους και τους ήρωές της, να πολεμήται από τους ίδιους τους Έλληνες και εμείς να μη μιλάμε! Είναι φοβερό!»
 π. Παΐσιος Αγιορείτης

Σε γνωστή εκπομπή του μεγάλου νεοταξικού καναλιού, παρενέβη τηλεφωνικώς ο αγωνιστής Μητροπολίτης Πειραιώς, επισημαίνοντας τα αυτονόητα για κάθε Ορθόδοξο Χριστιανό, ότι δηλαδή η ομοφυλοφιλία αποτελεί θανάσιμο αμάρτημα και ότι η θεσμοθέτησή της από το νομοθετικό σώμα, καθιστά αυτομάτως τους τολμητίες εκτός Εκκλησίας. Στα εύστοχα επιχειρήματα του θαρραλέου ανδρός, τα αντεπιχειρήματα ήταν η ειρωνεία και οι κοινότυπες αστειότητες ότι «είμαστε στο 2014», ή ότι τάχα «έχουν αντίθετη άποψη άλλοι Ιεράρχες» κλπ. Οι «παντογνώστες» δημοσιογράφοι (ο ένας μάλιστα από τους δύο δήλωσε σύμφωνος και με την υιοθεσία παιδιών από ομοφυλοφίλους!) που κατέχουν σημαντικό μερίδιο για τη σημερινή κατάντια της χώρας μας, έγιναν τώρα και… «ειδικοί» να κρίνουν τι είναι ή τι δεν είναι αμαρτία, χωρίς να έχουν την παραμικρή επαφή, όπως γίνεται εμφανές, με τα Ιερά Κείμενα της Εκκλησίας μας.
Εδώ και χρόνια άλλωστε, γίνεται συστηματική προσπάθεια από τα ΜΜΕ να θεσμοθετηθεί η ομοφυλοφιλία ως σεξουαλική προτίμηση συμβατή με τη φύση του ανθρώπου, προβάλλοντας ως πρότυπα ανθρώπους με αυτή την παρέκκλιση και απομειώνοντας ασυζητητί οποιαδήποτε αντίθετη άποψη ως «σκοταδιστική», «φασιστική», «ακραία»… Το ιδεολογικό αυτό κίνημα, άρχισε δειλά-δειλά να αγωνίζεται και για τη θεσμοθέτηση της υιοθεσίας παιδιών από «οικογένειες» ομοφυλοφίλων.
 Μάλιστα, οι προωθούντες αυτοί την κατάσταση, αυτοπροσδιορίζονται ως χριστιανοί ορθόδοξοι, για να μας πείσουν ότι δήθεν η Εκκλησία δεν μπορεί να εμμένει σε αυτή τη θέση που έχει από την Ίδρυσή Της. Θα πρέπει δηλαδή η Εκκλησία να υιοθετήσει ένα άλλο «Ευαγγέλιο», συμβατό με κάθε είδους διαστροφή που θα βολεύει τους πάντες και θα αναπαύει τη συνείδησή τους, σε όποιο πάθος κι αν αυτοί είναι δέσμιοι.
Το κακό ξεκίνησε πολύ νωρίτερα, όταν στους εκκοσμικευμένους κύκλους των αδιάφορων και χωρίς την παραμικρή μεταφυσική ανησυχία χριστιανών, που αποτελούν ίσως το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πληθυσμού, υιοθετήθηκε η άποψη ότι μόνο ο φόνος και η κλοπή αποτελούν αμαρτήματα. Παρά βέβαια την παραδοχή τους αυτή, και οι φόνοι αυξήθηκαν με τις αναρίθμητες εκτρώσεις που πραγματοποιούνται αδιαλείπτως, αλλά και οι κλοπές έγιναν καθημερινότητα του Νεοέλληνα, όπως φαίνεται σε όλο το φάσμα της σημερινής πραγματικότητας, από τη φοροδιαφυγή μέχρι τη νόθευση εμπορικών προϊόντων.
Οι δε προγαμιαίες γενετήσιες σχέσεις έχουν αμνηστευθεί εδώ και καιρό, με τις ευλογίες ακόμα και εκκλησιαστικών-θεολογικών προσωπικοτήτων, με τραγικό αποτέλεσμα την αδυναμία συγκρότησης υγιών και σταθερών οικογενειών, αφού ο σύγχρονος «μοντέρνος» άνθρωπος, κατά κανόνα, δεν μπορεί να αρκεσθεί μόνο σε ένα ερωτικό σύντροφο. Η κατρακύλα αυτή, ήταν βέβαιο ότι θα οδηγούσε  και στην αποδοχή των ομοφυλοφιλικών σχέσεων που συνάπτονται με… «αγάπη».
Και φτάνουμε στη σημερινή τραγική διαπίστωση ότι και μέσα στους χώρους της Εκκλησίας υπάρχουν άνθρωποι που αποδέχονται την ομοφυλοφιλία ως συμβατό με τον χριστιανισμό τρόπο ζωής, ενώ θεωρούν «ακραία» την επιλογή του Μητροπολίτη Πειραιώς να επιβάλει την κανονική ποινή του μεγάλου αφορισμού σε όσους Πειραιώτες βουλευτές ψηφίσουν την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια. «Λυπούνται τον αφορισμό!», όπως έλεγε από το 1992  ο γέροντας Παΐσιος που έβλεπε από τότε τη διοικούσα Εκκλησία να σιωπά στον ασταμάτητο πόλεμο που δέχεται από τη Νέα Εποχή και χτύπαγε συναγερμό για να κινητοποιηθούν όσοι έχουν αγωνιστικό φρόνημα…
Οι ίδιοι βέβαια νεωτεριστές θεολόγοι, με ενθουσιασμό και χαιρεκακία στηρίζουν και αποδέχονται τον αντικανονικό αφορισμό του μαχητικού ιεροκήρυκα κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου, τον οποίο ο προσφάτως ανακηρυχθείς Άγιος Πορφύριος, ευλαβείτο και τιμούσε ιδιαιτέρως, για τα φλογερά του κηρύγματα και την αγάπη του προς την Εκκλησία.
Ο μεγάλος αφορισμός είναι καθιερωμένη ποινή που προβλέπεται από το Κανονικό Δίκαιο και αποτελεί αναγνώριση-διαπίστωση μιας κατάστασης που έχει ήδη επέλθει τις περισσότερες φορές, δηλαδή της αποκοπής του αφοριζόμενου από το Σώμα της Εκκλησίας, προς φύλαξη του ποιμνίου από τις διδασκαλίες και τις πρακτικές του τιμωρηθέντος. Αποτελεί δε πράξη υψίστης ανδρείας και θάρρους από τον γενναίο Μητροπολίτη, καθώς ο τελευταίος με οποιοδήποτε προσωπικό κόστος, πρόκειται να επιβάλει τον αφορισμό σε ισχυρούς ανθρώπους με υψηλά κοσμικά αξιώματα, όπως έκαναν στο παρελθόν οι ατρόμητοι Άγιοι Πατέρες για αυτοκράτορες και αξιωματούχους που υπερέβαιναν τα εσκαμμένα και όπως έπραξε στις μέρες μας η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Μολδαβίας.
Από την άλλη μεριά, πολλοί συνειδητοί χριστιανοί υποστηρίζουν ότι δεν πρέπει να λέμε ευθέως τις σκληρές αλήθειες, για «ιεραποστολικούς» λόγους, διότι τάχα έτσι φεύγει ο κόσμος από την Εκκλησία. Όμως όσο και αν ψάξουμε στην Αγία Γραφή και στους Αγίους Πατέρες πουθενά δεν θα εντοπίσουμε έκπτωση της πίστεως, χάϊδεμα αυτιών και ανάπαυση συνειδήσεων με ψεύδη ή μισές αλήθειες. Η Εκκλησία ανέκαθεν κηρύττει την αλήθεια και με απεριόριστη αγάπη τους δέχεται όλους με σκοπό να τους θεραπεύσει τα πάθη και όχι να τους επαναπαύσει σε αυτά. Δεν είναι μια κοινωνία καθαρών, αλλά αμαρτωλών (ων πρώτος ειμί εγώ, ο γράφων) που όμως συνειδητοποιούν την αμαρτωλότητά τους, δεν δικαιολογούν τα πάθη τους και αγωνίζονται για να τα νικήσουν με τη βοήθεια του Θεού.
 Ο συνειδητός χριστιανός αναλαμβάνει το σταυρό του κατά το Ευαγγελικό: «ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν
σταυρὸν αὐτοῦ…». Δεν αναγκάζει κανένα η Εκκλησία να υιοθετήσει τις απόψεις της, αλλά ούτε και ανέχεται κάποιον που θέλει να τη φέρει στα μέτρα του.

8 σχόλια:

  1. Πολύ σωστά τα περισσότερα που αναφέρονται, πιθανόν γενικότερα σε κάποια 'επυσιώδη' σημεία θα μπορούσε να υπάρξει μία σύγχρονη προσαρμογή, αυτό βέβαια σηκώνει συζήτηση, όχι όμως φυσικά στο θέμα που αναπτύσσεται παραπάνω σχετικα με τους ομοφυλόφιλους οι οποίο χρήζουν ιατρικής/ψυχιατρικής και ακόμη καλύτερα πνευματικής βοήθειας (ώστε να μετανοήσουν και να καταπιέσουν τη διαστροφή τους) και όχι το χάιδεμα των άθεων 'αριστερών' ή τάχα 'προοδευτικών' οι οποίοι για διαφόρους λόγους, κυρίως ψηφοθηρικούς και οικονομικούς, τους νομιμοποιούν και θεωρούν 'φυσιολογικούς'.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ορθοδοξη Εκκλησια ,ειναι Θεοιδρυτη,της οποιας ΙΔΡΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΓΕΝΗΣ ΕΝΑΝΘΡΩΠΙΣΑΣ ,ΣΤΑΥΡΩΘΗΣ ,ΑΝΑΣΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΦΘΗΣ ΕΝ ΔΟΞΗ ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΡΑΞΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ,καθε παρεκκλησις απο το νομο του Ευαγγελιου και των Πατερων ,θετει αυματος τον παραβαινοντα εκτος Εκκλησιας και αντιμετωπο με το ΘΕΟ.Για να αποκατασταθη η επικοινωνια με το Θεο χρειαζεται ειληκρηνη μετανοια και εκουσια συμορφοση με το νομο του Θεου,επομενως το να παραμενη κανεις σωματικως μεσα στην Εκκλησια και να παραβαινει το νομο του Θεου με λογια και εργα αυτο οχι δεν οφελη καθολου τον ιδιο ,αλλα καθισταται επιβλαβες και για τα αλλα πιστα μελη της εκκλησιας ,επομενως καλα κανανε οι αγιοι Πατερες και αφοριζανε παλαιοτερα αιρεσεις και αιρετικους και αμετανοητους αμαρτωλους και καλλιστα και ΘΕΑΡΕΣΤΑ πρατει ο Αγιος Μητροπολητης Σεραφειμ Πειραιως που αφορισε την παναιρεση του οικουμενισμου και τους θεομπαικτες πολιτικους ,που θελουν να επιβαλλουν αντιχριστους νομους στο ελληνικο κρατος ,το οποιο εδω και 2000 χιλιαδες χρονια παραμενη ορθοδοξο. Ο Αγιος Πειρεως επραξε καλως. το καθηκον του απεναντι στο Θεο και στην Εκκλησια του Θεου ,στην οποια ο ΘΕΟΣ κατεστησε επισκοπο .Οποιος δεν θελει να συμμορφοθη με το νομο του Θεου και του Ευαγγελιου ελευθερος ειναι να παει οπου θελει, αλλα δεν μπορει να μενει μεσα στην Εκκλησια,ας κανουμε υπακοη στον Αγιο Πειρεως,προτου εξαντησουμε με την αμετανοησια μας την μακροθυμια Του ΘΕΟΥ και Επεμβη Ο Θεος Αυτοπροσωπος,διοτι τοτε οι συνεπειες για τους αμαρταντας πολυ ποιο ασχημες,ας μην ξεχνουμε οτι οι παρα φυσιν αμαρτιες αναγκασαν το Θεο ,αφου εξαντησαν τα ορια της μακροθυμας και της αγαπης Του να καψη τα Σοδομα και τα Γομορα,εμεις ειμαστε χειρωτεροι εκεινων,διοτι εχουμε το ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ,ΠΟΥ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ,εσυ ποιος εισαι ανθρωπε αφρων,εστω και αν κηβερνας ενα κομματι της γης και αντιλεγεις στο Θελημα του Θεου και θελεις να επιβαλεις στο κρατος που κηβερνας
    θεομισητους νομους και να καταστησης τον ανθρωπο ,τον οποιο δημιουργισε Ο ΘΕΟΣ κατ εικονα και καθ ομοιοση,χειροτερο απο τα κτηνοι,ενω ο Θεος επιβραβεβει τους Θεοφοβουμενους αρχοντας, που κηβερνουν τους Υπηκοους τους με φοβο Θεου, μηπως εσυ δημιουργισες τους ανθρωπους και τους κηβερνας ομως εσυ θελεις,συμφονα με τα ατιμα παθη σου, η δεν γνωριζεις ,οτι θα δωσεις απολογια την ΜΕΓΑΛΗ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΣ ΣΤΟ ΣΩΤΗΡΙΩΔΕΣ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΡΙΦΘΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΘΥΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΛΙΜΝΗ.ΑΚΟΥΣΑΤΩΣΑΝ ΑΥΤΟ ΠΑΝΤΕΣ ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΓΗΣ,ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΚΥΡΙΟΥ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΕΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΚΟΙ ΑΡΧΟΜΕΝΟΙ.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΝΗΜΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΝΕΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΠΡΟΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ,ΕΙΝΑΙ ΦΩΝΗ ΒΟΟΝΤΟΣ ΕΝ ΤΗ ΕΡΗΜΟ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΘΕΟΥ.
    Ο ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΓΙΣΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΒΕΒΥΛΟΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΟΣΜΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΘΡΙΣΚΕΥΤΙΚΟΥΣ ΗΓΕΤΑΣ ,ΘΑ ΕΠΕΜΒΗ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΘΑΡΙΣΗ ΤΟ ΑΛΩΝΙ ΤΟΥ ,ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ Ο ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ Ο ΑΙΩΝΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΚΑΙ ΑΙΩΝΙΟΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΔΕΝ ΧΡΕΙΑΤΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΔΙΟΘΩΣΗ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΔΑΛΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΩΓΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΜΟΝΤΕΡΝΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΕΙΧΑΛΙΔΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΤΗΜΕΝΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΕΠΟΧΗΣ,ΑΛΛΑ ΤΑ ΧΑΛΑΣΜΕΝΑ ΜΥΑΛΑ ΤΩΝ ΑΝΥΡΩΠΩΝ, ΠΟΥ ΦΘΗΡΟΝΤΕ ΑΠΟ ΤΑ ΑΤΙΜΑ ΠΑΘΗ.ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΧΑΙΔΕΒΟΥΝ ΑΤΙΜΑ ΠΑΘΗ ΜΕ ΑΝΤΙΧΡΗΣΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ,ΔΙΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΔΟΥΛΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΘΑΚΙΑ, ΜΕ ΣΚΗΜΕΝΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΗ ,ΠΕΠΤΟΚΟΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΝΤΕ ΣΑΝ ΕΥΤΕΛΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ,ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟ ΔΟΥΛΟΥΣ,ΑΝΘΡΩΠΟΘΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΓΜΑΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΖΩΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΥΣ ΑΙΩΝΙΑ ,ΑΣ ΞΥΠΝΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΣ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ, ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΗ ΖΩΗ ΤΗ ΘΕΛΗ ΜΟΝΟΝ Ο ΘΕΟΣ, ΠΟΥ ΣΤΑΥΡΩΘΗΚΕ ΓΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΓΟΛΓΟΘΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΟΧΕΙΡΩΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΤΟΥ ,ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΥΓΓΕΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ.ΑΥΤΟΣ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΜΑΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΩΗ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θερμά, θερμότατα συγχαρητήρια, στο λαπμπρό αγωνιστή κ.χαράλαμπο Άνδραλη που δίδει ομολογιακές μάχες εν μέσω γενεάς "σκολιάς και διεστραμμένης".
    Ο Χριστός, η Κεφαλή της Εκκλησίας, έδωσε στους αποστόλους, όπως είναι τοις πάσι γνωστό, το δικαίωμα του "δεσμείν και λύειν", το δικαίωμα να επιβάλλουν επιτίμια και αφορισμούς και λοιπές πνευματικές "ποινές" (Τη λέξη τη θέτω εντός εισαγωγικών για να υπογραμμίσω το γεγονός ότι δεν έχει ο εν λόγω όρος τόσο τη δικανική-νομική, κοσμική, έννοια όσο την πνευματική-θεραπευτική, υπό την έννοια ότι δε σκοπεύει στην τιμωρία του υποκειμένου στην ποινή μέλους της Εκκλησίας αλλά στη σωτηρία του, όπως και τη σωτηρία των υπολοίπων μελών του ποιμνίου. Ας θυμηθούμε εδώ, τον αιμομίκτη της Κορίνθου και την έναντι αυτού στάση του αποστόλου Παύλου). Λυπηρό, οπωσδήποτε το γεγονός, να αναγκασθεί ένας επίσκοπος να αποκόψει απ την εκκλησιαστική κοινωνία τα ατακτούντα μέλη της Εκκλησίας αλλά κάποτε αναγκαίο και επιβαλλόμενο, "ίνα και οι λοιποί φόβον έχωσι". Θα πρέπει κανείς να διακατέχεται από σαδιστικές διαθέσεις χαίρων επί τη επιβολή ενός σοβαρού επιτιμίου. Πλην όμως, απόκειται, στη διακριτική ευχέρεια του επισκόπου, το αν, πότε και ποιο επιτίμιο θα επιβάλλει στα σκανδαλοποιά μέλη του ποιμνίου του.
    (συνεχίζεται).
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δυστυχώς στις χαλεπές και απνευμάτιστες μέρες που ζούμε, εάν κάποιος επίσκοπος, θέσει κατά ποιμαντικό καθήκον και επισκοπικό χρέος σε ισχύ το πνευματικό όπλο του αφορισμού ή ετέρου επιτιμίου, κατά αναφαίρετο δικαίωμα και επιβαλλόμενο καθήκον, θα ακούσει τα "εξ αμάξης", κατά το κοινώς λεγόμενο, όχι μόνο απ τον εσμό των ψευτοπροοδευτικών και θολοκουλτουριαρέων, πράγμα απολύτως κατανοητό και αναμενόμενο, αλλά και από πιστά μέλη της Εκκλησίας, δέσμια μιας στρεβλής και μονομερούς συλλογιστικής, που θέλει τον επίσκοπο να παρέχει μόνο ευλογία κι όχι να αποκόπτει τα σεσηπότα μέλη απ την εκκλησιαστική κοινωνία, χρώμενος της θεόθεν δοθείσης αυτώ πνευματικής εξουσίας. Το αποτέλεσμα είναι, να "τρέμουν" οι ποιμένες το διασυρμό που τους επιφυλάσσεται και να αποφεύγουν να εφαρμόσουν τα υπό των ιερών κανόνων οριζόμενα, με συνέπεια να παγιώνεται ο εμπαιγμός των Θείων και να αποθρασύνονται οι εμπαίκτες.
    (συνεχίζεται)
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό θα προέκυπτε, κατά τη γνώμη μου, αν η συλλογιστική κάποιων μελών της Εκκλησίας μας δεν είχε διαβρωθεί τόσο απ την κοσμική και "άλογη" λογική του politically correct, αλλά στοιχούσε περισσότερο στο πατερικό πνεύμα όπως αυτό αποτυπώνεται τόσο στα συγγράμματά των Αγίων Πατέρων, όσο και στις δέλτους της εκκλησιαστικής μας Ιστορίας.
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Οι ίδιοι βέβαια νεωτεριστές θεολόγοι, με ενθουσιασμό και χαιρεκακία στηρίζουν και αποδέχονται τον αντικανονικό αφορισμό του μαχητικού ιεροκήρυκα κ. Νικολάου Σωτηρόπουλου, τον οποίο ο προσφάτως ανακηρυχθείς Άγιος Πορφύριος, ευλαβείτο και τιμούσε ιδιαιτέρως, για τα φλογερά του κηρύγματα και την αγάπη του προς την Εκκλησία".
    Aυτά να τα ακούσουν κάποιοι πολέμιοι του Ν.Σωτηρόπουλου που κατά τα άλλα κόπτονται για το γέροντα Πορφύριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συγχαρητήρια για το καθαρό και υγιές άρθρο.Θα πρέπει και η Εκκλησία να κάνει την αυτοκάθαρση.Δεδηλωμένοι -ες θα πρέπει να μην κατέχουν αξιώματα.Ένα ταπεινό κελί τους αρκεί να μετανοήσουν για τα πάθη τους.Αλίμονο αν τα πάθη γίνουν σημαία.Όλοι είμαστε αμαρτωλοί.Δεν κατηγορούμε τους ανθρώπους.Κατηγορούμε το πάθος που κόβει τους δεσμούς με την Εκκλησία και τη Σωτηρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή