30 Απρ 2013

Κωνσταντίνος Χολέβας, Σταύρωση και ανάσταση των Ελλήνων της Δωδεκανήσου


Σταύρωση και ανάσταση των Ελλήνων της Δωδεκανήσου
Η Μεγάλη Εβδομάδα φέρνει ακόμη περισσότερο στον νου μας τη σύνδεση του Ελληνισμού με την Ορθόδοξη Εκκλησία και την παράδοση. Η ψυχή του Ελληνα, ο πολιτισμός μας, η γλώσσα μας, η εθνική μας ταυτότητα, όλα είναι ζυμωμένα με την Ορθοδοξία. Αλλά και η ιστορική μας πορεία είναι σταυροαναστάσιμη. Το γένος των ορθόδοξων Ελλήνων σταυρώνεται κατά καιρούς και τελικά κατορθώνει να αναστηθεί, να ορθοποδήσει, να απελευθερωθεί από δεινά, εισβολές και περιπέτειες.
 Τη σταυροαναστάσιμη πορεία ενός τμήματος του Ελληνισμού, της Δωδεκανήσου, μας θυμίζει με ένα πρόσφατο βιβλίο του ο Κυριάκος Φίνας, οικονομολόγος και πρώην κοινοτάρχης της Λίνδου, στην όμορφη Ρόδο. Εχει τίτλο «Απόστολος Τρύφωνος, μητροπολίτης Ρόδου (1913-1946): Εκατό χρόνια από την επιψήφισή του». Το βιβλίο αναφέρεται σε μία εκκλησιαστική μορφή από τη θρακική ακτή της Μαδύτου, που υπηρέτησε πιστά το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τη χριστιανική και εθνική μας ταυτότητα και τους αγώνες για ελευθερία των Δωδεκανήσιων αδελφών μας. Η εποχή του συνδέεται με την Ιταλοκρατία στα Δωδεκάνησα και κυρίως -από το 1922 και μετά- με την παρουσία των φασιστών του Μουσολίνι στα ελληνικότατα νησιά.

Συναντήσεις της ΠΕΘ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ 
Χαλκοκονδύλη 37. 10432 ΑΘΗΝΑ 
Τηλ. 2105224180-FAX. 2105224420 
Iστοχώρος: www.petheol.gr 
e-mail: panenthe@otenet.gr 
     &   : enosis@petheol.gr 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
      Στα πλαίσια της προσπάθειάς μας για στήριξη των απόψεων της ΠΕΘ και προώθηση των αιτημάτων των θεολόγων της χώρας, το Δ.Σ. είχε διατυπώσει προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού το αίτημα μιάς συνάντησης με τον κ. Υπουργό και στελέχη του Γραφείου του. 

Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος, Η Οσία Κασιανή η Υμνογράφος


Εν Πειραιεί 30-4-2013
Πολλά και ποικίλα τα ονόματα, με τα οποία αναφέρεται η οσία Κασιανή στα χειρόγραφα. Κασιανή και Κασσιανή, Κασία και Κασσία, Εικασία και Ικασία. Στους βυζαντινούς χρονογράφους αναφέρεται ως Εικασία[1], ως Ικασία[2] και ως Κασία[3]. Γι’ αυτό, το σωστό είναι να γράφεται με ένα σίγμα. Σε χειρόγραφα εκκλησιαστικών ύμνων, αργότερα, και σε ποιητικές ανθολογίες, που περιλαμβάνουν και δικά της έργα, η ποιήτρια αναφέρεται και ως Κασσία, Κασία, Κασιανή, Κασσιανή, Εικασία, Ικασία, ακόμη και Ταϊσία. Το έτος γεννήσεως και θανάτου, η οικογένεια και ο τόπος καταγωγής της είναι άγνωστα.

Aρχιμ. Παύλος Δημητρακόπουλος, Της προδοσίας το φίλημα.


Τῆς προδοσίας τὸ φίλημα.
Ἕνα ἀπὸτὰ συγκλονιστικότερα γεγονότα τοῦ Θείου Πάθους ἀποτελεῖ χωρὶς ἀμφιβολία ἡ πράξις τῆς προδοσίας τοῦ Ἰούδα, ἀφοῦ ἕνα μεγάλος μέρος τῶν τροπαρίων τοῦ ὄρθρου τῆς Μεγάλης Τετάρτης, τῆς Μεγάλης Πέμπτης καὶ τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς ἀναφέρονταιἀκριβῶς στὸ γεγονὸςαὐτό. Ἕνα γεγονός, τὸ ὁποῖο ὁ ἱερὸς ὑμνογράφος περιγράφει μὲ σπάνια δεξιοτεχνία καὶ θεολογικὴ δύναμη ὡς τὸ στυγερότερο καὶ πλέον ἀποτρόπαιο ἔγκλημα, ποὺ γνώρισε ποτὲ ἡ ἀνθρωπότητα.

Θεολόγοι: Κενά, υπεραριθμίες, υποχρεωτικές μεταθέσεις και αποσπάσεις σε φορείς


Η δημοσίευση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών που προώθησε ήδη το Υπουργείο Παιδείας στο Συμβούλιο της Επικρατείας για επεξεργασία δημιουργεί μεγάλη ανησυχία αλλά και πολλές σκέψεις στους Θεολόγους, όπως και στους εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων. Μία αριθμητική παρουσίαση κάποιων δεδομένων θα καταδείξει ότι οι υποχρεωτικές μετακινήσεις δεν αποτελούν τη μοναδική λύση για την κάλυψη των κενών  Θεολόγων στα σχολεία.
ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΕΣ ΘΕΟΛΟΓΟΙ – ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Οι υπηρετούντες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Θεολόγοι είναι περίπου 3600. Κατά το τρέχον σχολικό έτος δεν έγινε κανένας μόνιμος διορισμός Θεολόγου και προσελήφθησαν μόνο 11 αναπληρωτές Θεολόγοι. Η αύξηση του ωραρίου σε συνδυασμό με την όλη τακτική που ακολουθεί το Υπουργείο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι για την επόμενη σχολική χρονιά προγραμματίζονται μηδενικοί διορισμοί μονίμων Θεολόγων και μηδενικές ή μονοψήφιες προσλήψεις αναπληρωτών Θεολόγων.

Μεγάλη Τρίτη βράδυ.«Η πόρνη έν κλαυθμώ» (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


«Ἡ πόρνη ἐν κλαυθμῷ»
Ἀπόψε, ἀγαπητοί μου, ψάλλεται τὸ τροπάριο τῆς Κασσιανῆς, ποὺ ἑλκύει σὰν μαγνήτης πολλὲς ψυχές. Ἡ ἀκολουθία ἀρχίζει καὶ συνεχίζεται μὲ ὕμνους ποὺ κατ᾿ ἐπανάληψιν ἀναφέρουν τὴ λέξι «πόρνη».
Μερικοὶ σκανδαλίζονται ὅταν ἀκούσουν τέτοιες λέξεις. Τί εἶν᾿ αὐτά! λένε· ἐπιτρέπεται στὴν ἐκκλησία ν᾿ ἀκούγωνται τέτοιες βρωμερὲς λέξεις;… Ἐνῷ ὁ κόσμος κολυμπᾷ στὸ βόρβορο, αὐτοὶ ταράζονται ἅμα ἀκούσουν νὰ μι-λάῃ ὁ ἱεροκήρυκας περὶ πορνείας. Ἀνήκουν στὸ κόμμα τῶν λεγομένων εὐφημιστῶν · εἶνε αὐτοὶ ποὺ λένε τὸ ξίδι γλυκάδι, τὸ σκότος φῶς… Ἀλλὰ τέτοια γλῶσσα κολακείας δὲν γνωρίζει ἡ Ἐκκλησία μας. Τὰ πράγματα θὰ τὰπῇ ὅπως εἶνε· τὴν πορνεία πορνεία. Ἐνῷ γιὰ τὸν κόσμο ἡ πορνεία πῆρε τώρα ἄλλο ὄνομα·ὀνομάζεται «φιλία», καὶ ἡ πόρνη «φιλενάδα»!
Γιὰ τὴν πόρνη λοιπὸν κάνει λόγο καὶ τὸ τροπάριο τῆς Κασσιανῆς «Κύριε, ἡ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις περιπεσοῦσα γυνή…». Εἶνε ἕνα ἐμπνευσμένο ποιητικὸ ἀριστούργημα, τὸ ὁποῖο ἔγραψε μία γυναίκα, ἡ Κασσιανή.

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, "…Και υμάς διώξουσι"


"…Και υμάς διώξουσι"
                Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί βιώνουν φέτος το Πάθος και την Ανάσταση του Σωτήρα των ανθρώπων Ιησού Χριστού, την ώρα που στη σπαρασσόμενη  Συρία ο Μητροπολίτης Χαλεπίου  κ. Παύλος κι ένας ακόμη Επίσκοπος έπεσαν θύματα απαγωγής από μασκοφόρους ισλαμιστές αντάρτες και παραμένουν σε ομηρία.  Έως τώρα δεν υπάρχει κάτι νεότερο για την τύχη τους κι αν ζουν ή τους εκτέλεσαν οι απαγωγείς τους. Την περασμένη Παρασκευή προς το Σάββατο 27 Απριλίου τελέστηκε στον Μητροπολιτικό Ναό του Χαλεπίου ολονυχτία κατά την οποία ιδιαίτερες ήσαν οι δεήσεις των πιστών, που είχαν πλημμυρίσει το ναό, υπέρ της απελευθέρωσης των δύο Χριστιανών κληρικών. Ολονυχτία τελέστηκε και το Σάββατο προς την Κυριακή των Βαϊων, 28 Απριλίου, στο Μπαλαμάντ του Λιβάνου, στην οποία προέστη ο Πατριάρχης Αντιοχείας κ. Ιωάννης, του οποίου κατά σάρκα αδελφός είναι ο Μητροπολίτης Χαλεπίου, καθώς και στον Πατριαρχικό Ναό του Τιμίου Σταυρού στη Δαμασκό.

29 Απρ 2013

«Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει, υπάρχει ελπίδα»


«ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ, ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΓΛΥΤΩΣΕΙ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ».
ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ
ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ
ΚΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ «ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ»
 Κώστας Ναυπλιώτης
   Ενώ λοιπόν γνωστοί και άγνωστοι έκαναν (και συνεχίζουν να κάνουν) τα αδύνατα δυνατά για να ξεριζώσουν την θρησκευτική παράδοση των Ελλήνων, είτε αφαιρώντας θρησκευτικά σύμβολα από τις σχολικές αίθουσες, είτε με την κατάργηση της Ιεράς Εξομολογήσεως –επειδή «…δεν αποτελεί μέρος της γνωστικής διαδικασίας…», σύμφωνα με εγκύκλιο που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας το 20061, είτε δια μέσω της κατάργησης του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών που προωθούν μανιωδώς διάφοροι άθρησκοι τεχνοκράτες με τη συνεργασία μερικών ά-πειρων επαγγελματιών θεολόγων, κάποιοι άλλοι κύκλοι βρίσκουν την ευκαιρία και μυούν τα παιδιά μας σε μεθόδους που όχι μόνο δεν έχουν κανένα επιστημονικό υπόβαθρο αλλά είναι αποστάγματα  αποκρυφισμού και μαγείας.

Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, Απάντηση στις συκοφαντίες της «Χρυσής Αυγής»!


Ἐν Πειραιεῖτῇ 29ῃ Ἀπριλίου 2013
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΤΗΣ «ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ» !
Διακονῶν τόν λαό τοῦ Θεοῦ εἶμαι ὑποχρεωμένος νά τόν προστατεύω ἀπό τήν παραχάραξη τῆς ἀλήθειας καί ἀπό τήν κίβδηλη πραγματικότητα. Αὐτό εἶναι τό χρέος κάθε Ὀρθοδόξου Ἱεράρχη. Γι’ αὐτό τό λόγο ὀφείλω νά ἀπαντήσω στίς συκοφαντίες πού ἐκτοξεύθησαν ἀπό τόν Γεν. Γραμματέα τοῦ κόμματος Λαϊκός Συναγερμός «Χρυσή Αὐγή» κ. Νίκο Μιχαλολιάκο στόν τηλεοπτικό σταθμό Kontraκαί ἀπό τόν Βουλευτή Ἐπικρατείας κ. Χρῆστο Παππᾶ στό ἱστολόγιό του, ὅτι δῆθεν ἐνεργῶ ὡς ἐντολοδόχος διεθνιστικῶν Σιωνιστικῶν κέντρων ἐπειδή διαμαρτυρήθηκα γιατί μέ πασίδηλες καί ὁμολογημένες ἐνέργειες καί δηλώσεις βουλευτῶν τους, τίς ὁποῖες πλήρως καλύπτουν οἱ ἀνωτέρω, ἀποδεικνύεται ὅτι ὁ πολιτικός τους χῶρος ἀγωνίζεται γιά τήν ἐπιβολή τοῦ νεοπαγανισμοῦ τῆς Νέας Ἐποχῆς καί ὅτι ἐμφορεῖται ἀπό τίς ἰδεοληψίες τῶν σατανιστῶν ἀποκρυφιστῶν ὅπως ὁ Ἑωσφοριστής Ἄλιστερ Κρόουλι, ὁ Οὐίλιαμ Γιέιτς, ὁ Ἐντουαρτν Λῦτον, ὁ Ἄρθρουρ Μάχεν, ὁ Σάξ Ρόμερ, ὁ Ἄλτζερνον Μπλάκγουντ, ὁ Τσάρλς Οὐίλιαμς, ὁ Ὄστιν Σπέαρ, ὁ Οὐίλιαμ Χόρτον, ὁ Ἴσραελ Ριγκάρντι, ὁ Ζεράρ Ἀνκώς, κἄ.

Μεγάλη Δευτέρα βράδυ.Αγρυπνείτε.Η παραβολὴ των δέκα παρθένων. (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Ἀγρυπνεῖτε!
(Ἡ παραβολὴ τῶν δέκα παρθένων)
Διανύουμε, ἀγαπητοί μου, τὴν ἁγία καὶ Μεγάλη Ἑβδομάδα. Ἂν ὅλες οἱ ἡμέρες οἱ ὧρες καὶ τὰ λεπτὰ τοῦ χρόνου πρέπῃ νὰ φέρουν τὴ σφραγῖδα τῆς ἁγιότητος, πολὺ περισσότερο ἡ ἑβδομάδα αὐτή. Ὅλα τώρα πρέπει νὰ εἶνε ἅγια. Ἡ σκέψι μας, ἡ καρδιά μας,ἡ θέλησί μας, ἡ γλῶσσα μας, ὅλη ἡ ὕπαρξί μας νὰ εἶνε στὸ Χριστὸ 100%.
Αὐτὴ τὴν ἑβδομάδα δὲν ἐπιτρέπεται καμμιά ἁμαρτία. Ἡ ἁμαρτία εἶνε κατακριτέα ὁποιαδήποτε ἡμέρα· ἀλλὰ ἂν γίνεται τὴ Μεγάλη Ἑβδομάδα, εἶνε φρικτή. Ἄλλο ν᾿ ἁμαρτάνῃ κανεὶς τὴν καθημερινή, καὶ ἄλλο τὴν Κυριακὴ καὶ τὴ Μεγάλη Παρασκευή.

28 Απρ 2013

«Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται»


Οἱ ἱερὲς Ἀκολουθίες τῶν τριῶν πρώτων ἡμερῶν τῆς Μεγάλης  Ἑβδομάδος ὀνομάζονται Ἀκολουθίες τοῦ Νυμφίου καὶ παίρνουν  τὴν ὀνομασία τους ἀπὸ τὴν παραβολὴ τῶν Δέκα Παρθένων, ποὺ ἀναγινώσκεται τὴ Μεγάλη Τρίτη. Ποιὰ θέση ἔχει ὅμως μέσα στὴ Μεγάλη Ἑβδομάδα παραβολὴ αὐτὴ καὶ  ἀναφορὰ στὴ μορφὴ τοῦ Νυμφίου, καθὼς σὲ ἕνα πρῶτο βλέμμα δὲν φαίνεται νὰ ἔχει κάποια σχέση μὲ τὰ Πάθη τοῦ Κυρίου;
Στήν παραβολὴ τῶν Δέκα Παρθένων ὁ Κύριος παρουσιάζει τὸν Ἑαυτό του ὡς Νυμφίο μας. Τὸ κάνει, διότι ἐξαρχῆς ὡς Δημιουργός μας μᾶς ἔπλασε ὅμοιους μὲ τὸν Ἑαυτό του, «κατ᾿ εἰκόνα» καὶ «καθ᾿ ὁμοίωσιν» δική Του.
Αὐτὸς ὁ δεσμός μας μὲ τὸν Πλαστουργό μας παρουσιάζεται στὴ Γραφὴ μὲ τὴν εἰκόνα τῆς συζυγικῆς ζωῆς, τοῦ Νυμφίου καὶ τῆς Νύμφης ψυχῆς. «Γιατί ὁ Θεὸς ὀνομάζει τὴν ψυχή μας Νύμφη; Τὴν ὀνομάζει Νύμφη, διότι  τὴν ἔχει μνηστευθεῖ ὡς Θεὸς Λόγος» (Μέγας Ἀθανάσιος).
Ἡ σχέση ἀγάπης ποὺ εἴχαμε ἀπὸ τὴ δημιουργία μας μὲ τὸν Θεό, ἦταν ἀρραβώνας καὶ πρόγευση αἰώνιας κοινωνίας ποὺ θὰ ἀκολουθοῦσε. Ὅταν ὅμως οἱ Πρωτόπλαστοι ἔπεσαν, ἀρνήθηκαν τὸν Νυμφίο τους καὶ  Τὸν ἔδιωξαν ἀπὸ τὴ ζωή τους. Πῆραν διαζύγιο ἀπὸ Αὐτόν.Γι’ αὐτὸ καὶ ἡ ἀνθρωπότητα πλέον ἦ αν «μοιχαλίδα» (πρβλ. Ἰεζ. ις΄ 38).

Κωνσταντίνος Χολέβας, Η αραβική άνοιξη, χειμώνας της Ορθοδοξίας;


Η αραβική άνοιξη, χειμώνας της Ορθοδοξίας;
Καθώς γράφω ακούω τις αντιφατικές πληροφορίες για την τύχη του Ελληνορθοδόξου Μητροπολίτου Χαλεπίου Παύλου, διότι δεν έχει επιβεβαιωθεί η απελευθέρωσή του. Θυμούμαι ότι κατά την πρώτη μου επίσκεψη στη Συρία το 1981 ο ξεναγός του Εθνικού Μουσείου της Δαμασκού μού έδειξε την ειδική αίθουσα Μεγάλου Αλεξάνδρου και την αίθουσα με τα βυζαντινά νομίσματα.

Κυριακὴ των Βαΐων βράδυ - Μαθήματα Μεγάλης Εβδομάδος. (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Μαθήματα Μεγάλης Ἑβδομάδος
«Τὰ πάθη τὰ σεπτὰ ἡ παροῦσα ἡμέρα ὡς φῶτα σωστικὰ ἀνατέλλει τῷ κόσμῳ…» (κάθ. Μ. Δευτέρας)
Ὁ Χριστός, ἀγαπητοί μου, εἶνε τὸ φῶς τοῦκόσμου. Εἶνε ὁ πνευματικὸς φάρος ποὺ φωτίζει καὶ ὁδηγεῖ τοὺς ἀνθρώπους στὸ δρόμο τοῦ καθήκοντος καὶ τῆς ἀρετῆς. Τὸν φάρο αὐτὸν κανένας ἄνεμος, καμμιά θύελλα, καμμιά δύναμις δὲν θὰ μπορέσῃ νὰ τὸν σβήσῃ,οὔτε νὰ ἐλαττώσῃ τὸ φῶς του. Θὰ λάμπῃ αἰωνίως. Θὰ λάμπῃ μὲ τὴ διδασκαλία του, μὲ τὰ θαύματά του, μὲ τὸν ἅγιο βίο του. Ὅλα φῶς,ὅλα ἀρετή, ὅλα τελειότης ἄφθαστος.
Ἀλλ᾿ ἐκεῖ ποὺ ἡ λάμψι τοῦ Χριστοῦ κορυφώθηκε καὶ «ἡ ἀρετή του ἐκάλυψεν οὐρανούς» (Ἀμβ. 3,3) καὶ τὸ ἠθικό του ἀνάστημα ὑψώθηκε ὡςοὐρανομήκης πνευματικὴ στήλη, εἶνε τὰ ἅγιαπάθη του. Τὰ πάθη τοῦ Χριστοῦ εἶνε ἀνεξάντλητη πηγὴ τῶν ὡραιοτέρων διδαγμάτων. Χριστιανὸς ποὺ δὲν συγκινεῖται καὶ δὲν διδάσκεται ἀπὸ τὶς ἅγιες αὐτὲς ἡμέρες, εἶνε τυφλὸςκαὶ ἀναίσθητος· ὅπως λέει ἕνας Γερμανὸς φιλόσοφος καὶ ποιητής, χριστιανὸς ποὺ δὲν συγκινεῖται ἀπὸ τὰ πάθη τοῦ Χριστοῦ δὲν εἶνε ἄνθρωπος ἀλλὰ μιὰ πέτρα χωρὶς καρδιὰ καὶ αἴσθημα. Ἐνώπιόν μας τὶς ἡμέρες τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος ἐκτυλίσσεται τὸ μυστήριο τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ.

27 Απρ 2013

Κυριακὴ των Βαΐων -Προαναγγελία των Παθών από τους Προφήτες


Προαναγγελία των Παθών από τους Προφήτες
Το θέμα το οποίο θα αναλύσουμε, λαμβάνοντας ως αρχή το «Ταύτα δε ουκ έγνωσαν οι μαθηταί αυτού το πρώτον, αλλ' ότε εδοξάσθη ο Ιησούς, τότε εμνήσθησαν ότι ταύτα ην επ' αυτώ γεγραμμένα» (Ιω. 12:16) της συγκεκριμένης ευαγγελικής περικοπής, είναι η προτύπωση και προφήτευση του Θείου Πάθους του Ιησού Χριστού μέσα από κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης.
Η όλη περιγραφή του Θείου Πάθους γίνεται κυρίως στα δώδεκα ευαγγελικά αναγνώσματα του Όρθρου της Αγίας και Μεγάλης Παρασκευής, ο οποίος είθισται να τελείται τη Μεγάλη Πέμπτη εσπέρας.

Μεσσολόγγι - Ιεροσυλία στον Κήπο των Ηρώων - Δηλώσεις Μητροπολίτου Αιτωλίας Κοσμά

Ιεροσυλία στον Κήπο των Ηρώων
Συμπολίτες και συνδημότες!
Γίναμε σήμερα μάρτυρες μιας απίστευτης ιεροσυλίας στον Κήπο των Ηρώων,το Ιερό νεκροταφείο των προγόνων μας!
Στα χώματα που κατά την Έξοδό πότισαν με το αίμα τους οι Ελέυθεροι πολιορκημένοι παρουσιάστηκε σήμερα μια "κάτι σαν εκδήλωση" ή καλύτερα μια κακόγουστη φάρσα.
Εκεί που οι Μεσολογγίτες ενωμένοι κάτω από το σταυρό και το ράσο εναπόθεταν τις ελπίδες για τη σωτηρία τους μόνο στο Θεό, αφού όλοι οι υπόλοιποι τους είχαν εγκαταλείψει. 
Εκεί, που οι αθάνατοι νεκροί μας έστηναν χορό με το χάρο και κοινωνούσαν πριν την Έξοδο των Αχράντων Μυστηρίων, δεχόμενοι μέχρι το τέλος την καθοδήγηση του κλήρου...
Στον ίδιο χώρο που μόλις πριν από λίγο είχε πραγματοποιηθεί αδελφοποίηση με το Δήμο της ιστορικής Τροπολιτσάς και είχαν τιμηθεί γονείς Ηρώων που πότισαν κι αυτοί με το αίμα τους ελληνικά χώματα!

«Βάσεις του ορθόδοξου πολιτισμού» το μάθημα που διδάσκεται στην περιφέρεια του Ροστόφ στη Ρωσία


Ο κύκλος μαθημάτων «Βάσεις του ορθόδοξου πολιτισμού» παραδίδεται σήμερα σχεδόν σε 94% των σχολείων μέσης εκπαίδευσης της περιφέρειας του Ροστόφ, δήλωσε σε δημοσιογράφους ο αντινομάρχης Ίγκορ Γκουσκόφ.
Το 2004 στην περιφέρεια ξεκίνησε πιλοτικό πρόγραμμα, στο πλαίσιο του οποίου σε 33 σχολεία εφαρμόστηκε προαιρετικός κύκλος μαθημάτων «Βάσεις ορθόδοξου πολιτισμού». Το 2012 το Υπουργείο Παιδείας και Επιστήμης της Ρωσίας συνέστησε σε όλα τα σχολεία της χώρας να εισαγάγει στον κύκλο μαθημάτων της τέταρτης τάξης το μάθημα «Βάσεις των θρησκευτικών πολιτισμών και της κοσμικής ηθικής».
Στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού προτείνονται κατ’ επιλογή ένα από τα έξι εναλλακτικά προγράμματα, μεταξύ των οποίων είναι οι «Βάσεις του ορθόδοξου πολιτισμού», «Βάσεις του μουσουλμανικού πολιτισμού» και «Βάσεις της κοσμικής ηθικής».

Θεωρία περί ιερού πολέμου (jihad) ή Τζιχάντ


pol492
Θεωρία περί ιερού πολέμου (jihad) ή Τζιχάντ
Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιος Γιαννουλάτος 
Υπό την επίδραση των ειρηνοποιών κηρυγμάτων και της καλλιέργειας φιλικής ατμόσφαιρας μεταξύ των λαών υπάρχει σήμερα η τάση αποσιωπήσεως της χαρακτηριστικής αυτής παραγράφου της ισλαμικής τακτικής. Εν τούτοις, και αν ακόμη παραθεωρήσωμε τα συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα, παραμένουν τα ιερά κείμενα. Οι παροτρύνσεις του Κορανίου προς δυναμικήν, μαχητικήν αντιμετώπιση των «απίστων» είναι πολλές και άμεσοι: «Μάχεσθε μέχρις ότου αποσοβηθή αφ’ υμών ο κίνδυνος του πειρασμού, και όταν δεν υπάρχει άλλη λατρεία ειμή η του μόνου Θεού. Αν οι εχθροί θέσωσι τέρμα εις τας πράξεις αυτών, τότε ας παύσωσιν αι εχθροπραξίαι, εκτός αν πρόκειται περί ασεβών» (Η Βους, 2:189).

Ακτινογραφία του Ευρωπαϊκού δικτύου της Μουσουλμανικής Αδελφότητας.


Ακτινογραφία του Ευρωπαϊκού δικτύου της Μουσουλμανικής Αδελφότητας.
του Ιωάννη Μιχαλέτου 
Η Μουσουλμανική Αδελφότητα (Μ.Α) λειτουργεί παγίως, μέσω ενός πολυπλόκαμου δικτύου οργανώσεων που σχετίζονται με φιλανθρωπικά, θρησκευτικά και ακαδημαϊκά κέντρα. Ο λόγος της δομής αυτής που προσομοιάζει με λαβύρινθο, είναι η παλαιόθεν αντίληψη της Μ.Α ως καταδιωκόμενης  από διάφορες κυβερνήσεις ως συνωμοτικής οργάνωσης. Τη σημερινή εποχή εάν και η ύπαρξη της θεωρείτε νόμιμη σε πλείστες χώρες, εξακολουθεί να διώκεται είτε αμέσως είτε εμμέσως στη Ρωσία, Ισραήλ μεταξύ των άλλων και συμμετέχει ενεργά στον εμφύλιο πόλεμο της Συρίας, ενώ σαφέστατα εξυπηρετεί σχεδιασμούς πολιτικό-θρησκευτικής υφής όπως το πρόγραμμα του οποίου άρχεται ο Εμίρης του Κατάρ, η παρούσα κυβέρνηση της Αιγύπτου και δεκάδες συνεργαζόμενοι θρησκευτικοί ηγέτες που αποβλέπουν ευθέως στον εξισλαμισμό κρατών, κυρίως στην Ευρώπη.

Κυριακὴ των Βαΐων - Πρακτικὰ διδάγματα. (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Πρακτικὰ διδάγματα
«Ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ»(Ἰω. 12,13)
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, εἶνε μεγάλη ἑορτή,δεσποτικὴ ἑορτή, ἡ Βαϊοφόρος . Ὅλος ὁλαὸς τῶν Ἰεροσολύμων βγῆκαν ἔξω, γιὰ νὰ ὑποδεχθοῦν τὸ Χριστό. Κρατοῦσαν στὰ χέρια τους βάϊα καὶ κλαδιὰ ἐλιᾶς. Ἔστρωναν στὸ δρόμο τὰ ροῦχα τους, νὰ πατήσῃ ὁ Χριστός.Καὶ τὰ μικρὰ παιδιὰ φώναζαν «Ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος…» (Ἰω. 12,13).
Ἔτσι τὴν ἡμέρα ἐκείνη ἡ πρωτεύουσα τοῦ Ἰουδαϊκοῦ ἔθνους ὑποδέχθηκε τὸ Χριστό.Ἡ ἱστορία ἀναφέρει πολλὲς ὑποδοχὲς βασιλέων καὶ αὐτοκρατόρων. Ἡ Ἀθήνα, ἡ Ῥώμη, ἡ Κωνσταντινούπολι πολλὲς φορὲς ὑποδέχθηκαν νικητὰς καὶ θριαμβευτὰς ὕστερα ἀπὸ νικηφόρους πολέμους. Ἀλλ᾿ ὅλες αὐτὲς οἱ ὑποδοχὲς εἶνε πολὺ μικρὲς μπροστὰ σ᾿αὐτὴ τὴ θριαμβευτικὴ εἴσοδο τοῦ παμβασιλέως Χριστοῦ στὰ Ἰεροσόλυμα.Οἱ λεπτομέρειες διδάσκουν. Καὶ ἀπὸ τὶς λεπτομέρειες τῆς σημερινῆς θριαμβευτικῆς εἰσόδου θὰ ἤθελα, ἀγαπητοί μου, νὰ προσέξετε μερικές.

Κυριακή των Βαΐων - Συνοδοιπορία ζωής


(Ιω. Ιβ΄1-18)                                  (Φιλιπ. δ΄4-9)
Συνοδοιπορία ζωής
Θριαμβευτικά μέσα από τις επευφημίες του πλήθους και τις ζητωκραυγές του όχλου, εισέρχεται στα Ιεροσόλυμα ο Χριστός. Διαψεύδει όμως τις προσδοκίες του λαού,  γιατί η πορεία του δεν συνδέεται με εξουσίες και δόξες κοσμικές, αλλά είναι ο Βασιλιάς που θα ακολουθήσει το δρόμο του Γολγοθά και του Σταυρού, δίνοντας μια άλλη διάσταση στην έννοια της εξουσίας.
Η Εκκλησία, μέσα από τις κατανυκτικές ακολουθίες που μεταρσιώνουν τον άνθρωπο σε ανώτερες βιωματικές βαθμίδες, μάς προσκαλεί σε μια συνοδοιπορία μαζί Του, η οποία απεγκλωβίζει από τη ρουτίνα της καθημερινότητας και την «παθογένεια» που τη χαρακτηρίζει. Στη συνοδοιπορία αυτή αφήνουμε πίσω τον εαυτό μας για να τον ανακαλύψουμε σ’ ένα άλλο επίπεδο, πολύ πιο αυθεντικό, πολύ πιο αληθινό. Εκείνο της ζωής και της ανάστασης.  «Δεύτε ουν και ημείς κεκαθαρμέναις διανοίαις, συμπορευθώμεν αυτώ και συσταυρωθώμεν και νεκρωθώμεν δι αυτόν… ίνα και συζήσωμεν αυτώ». Σαφής και ξεκάθαρη η προτροπή της Εκκλησίας για τη βασική προϋπόθεση της πιο μεγαλειώδους συνοδοιπορίας στην οποία μας προσκαλεί.

26 Απρ 2013

Χαράλαμπος Άνδραλης, Ισλαμικό Τέμενος : Το τελειωτικό χτύπημα


ΙΣΛΑΜΙΚΟ ΤΕΜΕΝΟΣ: ΤΟ ΤΕΛΕΙΩΤΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ
Σαν να μην έφταναν τόσα και τόσα που υποφέρει ο Ελληνικός Λαός, οι εξαντλητικοί φόροι, η συστηματική εκτόπιση των πολυτέκνων, το κλείσιμο χιλιάδων επιχειρήσεων, οι απολύσεις κλπ, έρχεται να ολοκληρώσει, το χτίσιμο του τεμένους στο Βοτανικό, το παζλ της τρομοκρατίας που επιβάλλεται στον δύσμοιρο Νεοέλληνα.
ΟΙ ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΤΟΥ ΤΕΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ
Κι ενώ η κοινή γνώμη, κατευθυνόμενη από τα έμμισθα παπαγαλάκια των ΜΜΕ, εξεγειρόταν κατά της δήθεν δωρεάς από το Κράτος της λίμνης Βιστωνίδας στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου (η λίμνη ανήκε στη μονή πριν καν ιδρυθεί το Ελληνικό Κράτος), ουδείς (σχεδόν) αντιδρά στην ανέγερση του ισλαμικού τεμένους στην καρδιά της Αθήνας με τα χρήματα του ελληνορθόδοξου λαού και την αντίστοιχη παραχώρηση της τεράστιας έκτασης στη μουσουλμανική κοινότητα.
Όταν, πριν λίγα χρόνια, η συγκεκριμένη έκταση θα προσφερόταν για την κατασκευή ποδοσφαιρικού γηπέδου και μεγάλου εμπορικού κέντρου, που θα άνοιγαν νέες θέσεις εργασίας, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Αλέξης Τσίπρας (τότε δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων), επικαλούμενος οικολογικούς λόγους, «μπλόκαρε» χάριν της επιβίωσης των κορμοράνων εκείνη την πρωτοβουλία. Σήμερα, οι δημοκρατικές ευαισθησίες του για την απρόσκοπτη εκτέλεση των θρησκευτικών καθηκόντων των μουσουλμάνων αδελφών μας, τον έκαναν να λησμονήσει τις παλαιότερες «πράσινες» ενέργειές του.

Πρωτοπρ. Άγγελος Αγγελακόπουλος Οι αδελφές του Λαζάρου, Μάρθα και Μαρία, στα Ευαγγέλια


ΟΙ ΑΔΕΛΦΕΣ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ ΜΑΡΘΑ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ ΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Τη Δ’ του μηνός Ιουνίου, Μνήμη των Αγίων και Δικαίων Γυναικών και Μυροφόρων Μάρθας και Μαρίας, αδελφών του τετραημέρου φίλου του Χριστού Αγίου Λαζάρου.
Στίχοι: Εκ Βηθανίας τας αδελφάς Λαζάρου,  Σώζειν δύνασθαι και νεκράς πιστευτέον
Τετάρτη Μάρθα ηδέ Μαρίη έβησαν πόλω λαμπρώ.
Ταις αυτών πρεσβείαις, Χριστέ ο Θεός, ελέησον και σώσον ημάς.
Ο Χριστός τίμησε ιδιαιτέρως τις γυναίκες, το γυναικείο φύλο. Όχι μόνο στο πρόσωπο της μητρός Του, της Υπεραγίας Θεοτόκου, την οποία επέλεξε απ’ όλους τους ανθρώπους για να γεννηθεί απ’ αυτήν. Όχι μόνο διότι αξίωσε τις γυναίκες πρώτες να μάθουν την Ανάσταση, γιατί πρώτα σ’ αυτές ενεφανίσθη, αλλά και διότι με τις πράξεις και τα έργα Του έδειξε ότι οι γυναίκες έχουν μεγάλο ηθικό και πνευματικό μεγαλείο. Μερικές φορές, ξεπερνούν και τους άνδρες. Πολλές φορές, μέσα στα συναξάριά της η Εκκλησία μας έχει άγιες γυναίκες, μάρτυρες, οσίες, ασκήτριες, οι οποίες ξεπέρασαν σε αφοσίωση στο Θεό τους θεωρουμένους δυνατούς άνδρες.

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, Κυριακή των Βαΐων – Προυπάντησις του Κυρίου μας με τα βαΐα των αρετών


ΠΡΟΫΠΑΝΤΗΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΜΕ ΤΑ ΒΑΪΑ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ
        Ἡ Κυριακή τῶν Βαΐων σήμερα, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, κατά τήν ὁποία ἑορτάζουμε τήν θριαμβευτική εἴσοδο τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ στά Ἱεροσόλυμα.
Τήν ἑπομένη ἡμέρα, ἀπό ἐκείνη πού παρέθεσαν στόν Χριστό τό δεῖπνο, μετά τήν ἀνάστασι τοῦ Λαζάρου, ὅπου ἦταν ἕνας ἀπό τούς συνδαιτυμόνας καί ὁ Λάζαρος, λαός πολύς, πού εἶχε ἔλθει στήν ἑορτή, ὅταν ἄκουσαν ὅτι ἔρχεται ὁ Ἰησοῦς στά Ἱεροσόλυμα ἐπῆραν στά χέρια τους κλαδιά ἀπό φοίνικες, «τά βαΐα τῶν φοινίκων», πού ἦσαν κατά μῆκος τοῦ δρόμου καί ἐβγῆκαν ἀπό τήν πόλιν διά να τόν ὑποδεχθοῦν καί ἐφώναζαν δυνατά· Δόξα καί τιμή σ' αὐτόν πού ὑποδεχόμεθα· εὐλογημένος καί δοξασμένος νά εἶναι αὐτός πού ἔρχεται ἀπεσταλμένος ἀπό τόν Κύριο ὡς ἀντιπρόσωπός του. Αὐτός εἶναι ὁ ἔνδοξος βασιλεύς τοῦ Ἰσραήλ, πού τόσο καιρό ἐπεριμέναμε.
Ἀναφερόμενος στήν εἴσοδο αὐτή τοῦ Χριστοῦ στά Ἱεροσόλυμα ἕνας ἐκκλησιαστικός ἑρμηνευτής σχολιάζει τά ἑξῆς : «Ἀφοῦ ἀνεχώρησε γιά λίγο στήν ἔρημο ὁ Κύριός μας γιά να κατασβέση τόν θυμό τῶν μαιαιφόνων Ἑβραίων, πάλι μέ παρρησία εἰσέρχεται στά Ἱεροσόλυμα καί ἐμφανίζεται σέ ὅλους. Διότι ἔχει φθάσει ὁ καιρός τοῦ πάθους καί δέν ἔπρεπε πλέον νά ἀποσύρεται, ἀλλά νά δώση τόν ἑαυτόν του γιά τήν σωτηρία τοῦ κόσμου».

ΟΛΜΕ : Η κυβέρνηση πάτησε τη σκανδάλη


Η κυβέρνηση πάτησε τη σκανδάλη
 Σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο για την εκπαίδευση (μετά το Πάσχα ξεκινούν οι εξετάσεις), η κυβέρνηση επιλέγει να βάλει μια ακόμη βόμβα στη δημόσια εκπαίδευση και στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών.
 Σαν τον κλέφτη προωθεί ρύθμιση για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ακόμα και κατά 25%, προωθεί ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις οπουδήποτε σε όλη τη χώρα μετατρέποντας τους εκπαιδευτικούς σε περιπλανώμενους φαντάρους, προωθεί την υπογραφή ΠΔ για την αξιολόγηση – τιμωρία των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί ακόμα και σε απολύσεις, προωθεί απολύσεις 10.000 αναπληρωτών από το Σεπτέμβρη, δημιουργεί ένα κλίμα τρομοκρατίας στα σχολεία με το νέο πειθαρχικό δίκαιο και την ένταξη εκατοντάδων εκπαιδευτικών σε καθεστώς υποχρεωτικής αργίας. 

Ηρακλής Ρεράκης, «Παιδεία και γλώσσα από τα μέσα του 18ου ως τις αρχές του 20ου αιώνα»

Η ομιλία του κ. Ηρακλή Ρεράκη, Καθηγητή Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής και Διευθυντή του Εργαστηρίου Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ., με θέμα:

Πρωτοπρ. Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος, Όψεις θρησκευτικής μισαλλοδοξίας - Οὔλριχ Ζβίγγλιος (1484–1531)


Ὄψεις θρησκευτικῆς μισαλλοδοξίας
Ἱστορικά παραδείγματα  (5ον)
Οὔλριχ Ζβίγγλιος (1484–1531)
Τό πρόσωπο τοῦ Ζβιγγλίου εἶναι γνωστό ὅτι συναριθμεῖται στίς ἡγετικές μορφές τοῦ Προτεσταντισμοῦ καί ἐπίκεντρο δράσης του ὑπῆρξε ἡ γερμανόφωνη Ἑλβετία. Τό ἔτος 1506, σέ ἡλικία 22 ἐτῶν, χειροτονήθηκε ρωμαιοκαθολικός κληρικός, ἀφοῦ κατάφερε νά συγκεντρώσει τό ποσόν, πού ἀπαιτοῦνταν, γιά νά ἀγοράσει (!) μία θέση ἐφημερίου σέ μία μικρή πόλη τῆς γερμανόφωνης Ἑλβετίας. Ὅπως ὁ Λούθηρος στή Γερμανία ἐναντιώθηκε ἐναντίον τοῦ Τέτσελ γιά τίς παπικές ἀφέσεις, ἔτσι καί ὁ Ζβίγγλιος ἐναντιώθηκε στήν Ἑλβετία, σύν τοῖς ἄλλοις, ἐναντίον τοῦ φραγκισκανοῦ μοναχοῦ Βερνάρδου Σάμσων, πού τίς πρακτόρευε ἐκεῖ.
Στή συνέχεια, ἡγήθηκε τῆς ἀντίδρασης κατά τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας, ἦλθε σέ προστριβή μέ τόν Λούθηρο γιά τόν τρόπο κατανόησης τοῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας, ἐνῶ ἀργότερα μετατέθηκε στόν καθεδρικό ναό τῆς Ζυρίχης, νυμφεύθηκε, καί συνέχισε μέ ζῆλο καί φανατισμό τό ἔργο τῆς Μεταρρύθμισης.

Υποχρεωτικές μεταθέσεις για εκπαιδευτικούς


Υποχρεωτικές μεταθέσεις για εκπαιδευτικούς
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ
Υποχρεωτικές μεταθέσεις για εκπαιδευτικούς
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τελική θεώρηση βρίσκεται το διάταγμα για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις δασκάλων και καθηγητών. Η λειτουργία των σχολείων εξασφαλίζεται με μετακινήσεις από τις σημερινές υπηρεσιακές θέσεις λόγω των μηδενικών προσλήψεων
Σε υποχρεωτικές μεταθέσεις θα υποβάλλονται από τη νέα σχολική χρονιά δάσκαλοι και καθηγητές που θεωρούνται υπεράριθμοι και δεν συμπληρώνουν το 75% του υποχρεωτικού τους ωραρίου.
Αυτό προβλέπει Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος του υπουργείου Παιδείας, το οποίο ήδη στάλθηκε στο ΣτΕ για επεξεργασία.

25 Απρ 2013

Νικόλαος Ι. Σωτηρόπουλος, Ο άδης και οι ψυχές


Ἐπὶ τῇ καθόδῳ τοῦ Xριστοῦ εἰς τὸν ᾅδην
O ᾼΔHΣ KAI OI ΨYXEΣ
            Ἕνα σοβαρὸ λάθος γίνεται εὐρέως στὸ θρησκευτικὸ χῶρο ὡς πρὸς τὸν ᾅδη. Πολλοὶ χριστιανοί, ὄχι δὲ μόνον ἁπλοϊκοί, ἀλλὰ καὶ μορφωμένοι καὶ κληρικοί, νομίζουν, ὅτι μετὰ τὸ θάνατο, τὴν κάθοδο στὸν ᾅδη καὶ τὴν ἀνάστασι τοῦ Xριστοῦ ὅσες εὐσεβεῖς ψυχὲς ἦταν στὸν ᾅδη, δὲν παρέμειναν ἐκεῖ, ἀλλ' ἀνέβηκαν στὸν οὐρανό. Ἐπίσης νομίζουν, ὅτι οἱ εὐσεβεῖς ψυχὲς ὅσων πεθαίνουν μετὰ τὴν ἀνάστασι τοῦ Xριστοῦ δὲν κατεβαίνουν στὸν ᾅδη, ἀλλ' ἀνεβαίνουν στὸν οὐρανό. Aὐτὴ δὲ τὴν ἐντύπωσι δημιουργοῦν στοὺς πολλοὺς λόγια τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν κατάλυσι τοῦ κράτους τοῦ θανάτου καὶ τοῦ ᾅδου ἀπὸ τὸ Xριστό. Kατὰ τὸ Mέγα Σάββατο ἡ Ἐκκλησία ψάλλει: «Σήμερον ὁ ᾅδης στένων βοᾷ· κατεπόθη μου τὸ κράτος… ὧνπερ ἐβασίλευον ἐστέρημαι· καὶ οὓς κατέπιον ἰσχύσας, πάντας ἐξήμεσα· ἐκένωσε τοὺς τάφους ὁ σταυρωθείς· οὐκ ἰσχύει τοῦ θανάτου τὸ κράτος».

Λυκούργος Νάνης, Εισήλαση στον ιερό περίβολο της Εκκλησίας του οικουμενιστικού πνεύματος


Η ολέθρια οικουμενιστική πολιτική των κ.κ. Βαρθολομαίου, Θεοδώρου, Θεοφίλου, Κυρίλλου και Ιλαρίωνος,Ειρηναίου, Χρυσοστόμου, Αναστασίου και άλλων προκαθημένων και λοιπών αξιωματούχων, ορθοδόξων πατριαρχείων και τοπικών αυτοκεφάλων Εκκλησιών, οι οποίοι ενεργούν ερήμην των ποιμνίων τους και σε καταφανή αντίθεση προς αυτά, η ένοχη εν προκειμένω σιωπή, που επί της ουσίας  συνιστά συνενοχή, των διοκητικών σωμάτων της Ελλαδικής Εκκλησίας, τουτέστιν της ΔΙΣ και της ΙΣΙ που απαξιούν καθώς φαίνεται να προσεγγίσουν με τη δέουσα σοβαρότητα το ακανθώδες και ουσιώδες ζήτημα του οικουμενισμού που αναποδράστως άπτεται της σωτηριολογίας, ικανού αριθμού επισκόπων αλλά και κληρικών κατωτέρων βαθμών, τινές των οποίων ενώ θεωρούνται κατά τεκμήριο φιλοπαραδοσιακοί και αμύντορες της πατρώας πίστεως και ενώ στις κατ ιδίαν συζητήσεις τους καυτηριάζουν τις οικουμενιστικές εκτροπές καθώς και τους πρωταγωνιστές τους , εν τούτοις αποφεύγουν δημοσίως να καταδικάσουν με σθένος τα εν θέματι ατοπήματα ενώ  πάσχοντες  

Τρόπους περαιτέρω προσέγγισης με τη Ρώμη εξέτασαν Βαρθολομαίος και Ιερώνυμος


Τρόπους περαιτέρω προσέγγισης με τη Ρώμη εξέτασαν Βαρθολομαίος και Ιερώνυμος
Ποιοί λόγοι κατέστησαν αναγκαία την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στο Φανάρι
Του Διονύση Μακρή
Πολλοί αναρωτιούνται ποιά ή ποιές ήταν οι αιτίες της πρόσφατης ανεπίσημης επίσκεψης του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου. Ποιό άραγε να ήταν το γεγονός εκείνο που προκάλεσε τούτη την επίσκεψη; Ποιό το αντικείμενο των συνομιλιών των δύο Προκαθήμενων; Γιατί δεν μπορούσαν να συζητήσουν και να επιλύσουν το θέμα τούτο δια τηλεφώνου;

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Ο κλυδωνισμός της Εκκλησίας


Ο ΚΛΥΔΩΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΣΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ μας τή μεγαλύτερη ἀναταραχή στήν Ἐκκλησία δέν τήν προκαλοῦν ἐξωτερικοί παράγοντες, ὅπως γιά παράδειγμα τά ἀριστερά κόμματα, οἱ ἄθεοι διανοούμενοι καί τά ὄργανα τοῦ ἀντιχρίστου. Ὅλους αὐτούς ἡ πολύπειρη Ἐκκλησία μπορεῖ καί τούς ἀντιμετωπίζει ἀποτελεσματικά καί ματαιώνει τά εἰς βάρος της φανερά ἤ ὑποχθόνια σχέδιά τους. Ἡ πηγή τῆς ἀναταραχῆς, δυστυχῶς, βρίσκεται ἐντός τῆς Ἐκκλησίας. Εἶναι οἱ οἰκουμενιστές, οἱ χωρίς Θεό θεολόγοι, οἱ ἀνάξιοι κληρικοί καί ἡ ὑπνώττουσα Διοίκησή της.

Ηλίας Χρ. Φραγκόπουλος,Σχόλια στην «τοποθέτηση» του ΚΑΙΡΟΥ στο Νέο Π.Σ. γιά το ΜτΘ Δημοτικού-Γυμνασίου.


ΣΧΟΛΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ «ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ» ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ
«Στό Νέο Π.Σ. γιά τό ΜτΘ Δημοτικοῦ-Γυμνασίου»
(2ον)
Συνεχίζουμε σήμερα τό σχολιασμό, πού ἀρχίσαμε τήν προηγούμενη ἑβδομάδα, στήν “Τοποθέτηση στό Νέο Πρόγραμμα Σπουδῶν γιά τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν Δημοτικοῦ και Γυμνασίου”, πού δημοσιοποίησε ὁ Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος ΚΑΙΡΟΣ τήν 23 Φεβρουαρίου τ.ἔ.
Στή δεύτερη, λοιπόν, παράγραφο τῆς “Τοποθέτησης”, πού ἔχει τόν τίτλο “Β”. Ὁ χαρακτήρας τοῦ Νέου Προγράμματος Σπουδῶν”, γίνεται λόγος, σύντομος βεβαίως - καί σωστά - ,γιά τό πιό σημαντικό στοιχεῖο τοῦ Νέου Π.Σ.

Κωνσταντίνου Γάλλου, Το μάθημα των Θρησκευτικών: Γνωστική κλίμακα και μυστήριο. Ουσία και μεθοδολογικές δυσκολίες προσέγγισής της.


ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Γνωστικὴ κλίμακα καὶ μυστήριο. Οὐσία καὶ μεθοδολογικὲς δυσκολίες προσέγγισής της.
Πρέπει νὰ εἶναι τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ἀντικείμενο ἐγκύκλιας παιδείας; Ἀπὸ καιροῦ εἰς καιρὸν μὲ αὐξημένη ἔνταση, θὰ ἔλεγε κανείς, τίθεται πρὸς συζήτηση τὸ ἐρώτημα ἰδιαίτερα ἀπὸ ὅ σους διάκεινται ἀντιρρητικὰ πρὸς τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὴ θρησκευτικὴ ἀντίληψη τῆς ζωῆς γενικότερα. Τὸ ἐρώτημα στὶς ἡμέρες μας τίθεται μετ' ἐπιτάσεως: Πρέπει τὸ θρησκευτικὸ μάθημα νὰ εἶναι ὑποχρεωτικὸ γιὰ ὅλους τούς μαθητὲς ἀνεξαρτήτως ὁμολογίας καὶ θρησκεύματος; Ἢ νὰ εἶναι προαιρετικὸ ἀκόμη καὶ γιὰ τοὺς ὀρθοδόξους μαθητές;