28 Φεβ 2013

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Από το Γεροντικό περί ταπεινοφροσύνης

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ - Από το Γεροντικόν της Ηγουμένης Θεοδώρας Χαμπάκη -Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

Πρωτοπρ. Γεώργιος Μεταλληνός, Η οικονομική κρίση και η κατάσταση της Παιδείας σήμερα.

Ο πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνός, ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνέντευξή του στην Πεμπτουσία μιλά για την οικονομική κρίση αλλά και για την κατάσταση της Παιδείας σήμερα. 

Πρωτοπρ. Διονύσιος Τάτσης, Το μάθημα των Θρησκευτικών


ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η ΙΕΡΑ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐπί δύο χρόνια «μελετᾶ» τό σκοπό καί τό χαρακτήρα τοῦ Μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στά σχολεῖα τῆς πατρίδας μας καί δέν ἀποφασίζει καθαρά και ἀπερίφραστα τό ἁπλό καί τό αὐτονόητο, ὅτι δηλ. τό Μ.τ.Θ. πρέπει κυρίως καί προπαντός νά εἶναι κατηχητικό καί ὁμολογιακό, παράλληλα δέ νά περιέχει καί μερικά πληροφοριακά στοιχεῖα γιά τίς ἄλλες θρησκεῖες.
Ἡ Ἐκκλησία ἐκεῖ πρέπει νά στρέψει τό ἐνδιαφέρον της καί αὐτό να ζητᾶ γιά τήν πλειονότητα τῶν μαθητῶν, πού εἶναι Ὀρθόδοξοι. Οἱ ἀλλοδαποί μαθητές, ὅταν δέν ἔχουν ἐνδιαφέρον γιά τό μάθημα, ἄς ἀπαλλάσσονται.
Εἶναι ἀπαράδεκτο νά χάσει τό Μ.τ.Θ. τόν κατηχητικό του χαρακτήρα ἐξαιτίας τῶν ἀλλοδαπῶν μαθητῶν ἤ ἀπό τό φόβο μήπως βρεθοῦν μέσα στά σχολεῖα ἑτερόδοξοι καί ἀλλόθρησκοι θεολόγοι. Γιατί τόση ἀνησυχία; Ἐάν ὑπάρχουν πολλοί μαθητές σέ ἕνα σχολεῖο, πού ἀνήκουν στο ἴδιο θρήσκευμα, ἄς διδαχθοῦν τά στοιχεῖα τῆς θρησκείας τους. Ὅμως κάτι τέτοιο δέν ὑπάρχει, δέν ἔχει ἐμφανιστεῖ πουθενά.

Τη σκηνή του Βοναπάρτη προσφέρει στη Γαλλία η Ιερά Μονή Εσφιγμένου για το χρέος της Ελλάδας


Η Εσφιγμένου προσφέρει στη Γαλλία το κειμήλιο
Τη σκηνή του Βοναπάρτη για το χρέος της Ελλάδας
Την αγάπη και την αγωνία τους για το μέλλον της Ελλάδας εκφράζουν αγιορείτες μοναχοί και προσπαθούν να διασώσουν τη χώρα με όσα μέσα διαθέτουν. Οι ζηλωτές της Ιερής Μονής Εσφιγμένου αποφάσισαν να παραχωρήσουν στη Γαλλία τη λεγόμενη Σκηνή του Ναπολέοντα, αριστούργημα υφαντουργίας και χρυσοποικιλτικής του 18ου αιώνα, που κατέχουν ως κειμήλιο εδώ και 194 χρόνια. Θέτουν ως όρο να βοηθήσει η γαλλική κυβέρνηση ώστε να μειωθεί το ελληνικό χρέος και να ορθοποδήσει η Ελλάδα.

Χωρίς Παιδεία, χωρίς Αμυνα


Οι στρατιωτικοί και οι εκπαιδευτικοί είναι δύο κλάδοι «δημοσίων υπαλλήλων», στους οποίους η πατρίδα έχει εμπιστευτεί ό,τι πολυτιμότερο διαθέτει: την υπεράσπιση της εδαφικής ακεραιότητας και τη διαμόρφωση του νου και της ψυχής της ελληνικής νεολαίας. Χωρίς τούτες τις κρίσιμες λειτουργίες δεν υπάρχει λόγος να μιλάει κάποιος για οργανωμένο κράτος και για οτιδήποτε άλλο αφορά την κοινωνία. Αυτούς τους διαχειριστές του παρόντος και του μέλλοντος του λαού μας μερικοί αδίστακτοι μισέλληνες τους έχουν βάλει στο στόχαστρο. Προσπαθούν να υποβαθμίσουν τον ρόλο τους, να δυσχεράνουν το έργο τους και να εξαθλιώσουν τους ιδίους και τις οικογένειές τους με περικοπές επί περικοπών στις άγρια τσεκουρωμένες απολαβές τους.
 Εκπαιδευτικοί και στρατιωτικοί υποχρεώνονται από καιρού εις καιρόν να γυρίζουν ολόκληρη την επικράτεια (διά των μεταθέσεων), να μεταφέρουν τις οικοσκευές τους, να αλλάζουν περιβάλλον στα παιδιά τους και να συντηρούν δύο νοικοκυριά - το ένα στη φυσική έδρα τους και το άλλο στον τόπο που ορίζει η μετάθεση.

Λάμπρος Σκόντζος, Ο νεοϊουλιανισμός της «νέας υδροχοϊκής εποχής»


Ο ΝΕΟΪΟΥΛΙΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ «ΝΕΑΣ ΥΔΡΟΧΟΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ»*
Λάμπρου Σκόντζου, Θεολόγου – Καθηγητοῦ
        Ἐδῶ καί περισσότερες ἀπό δυό δεκαετίες ἀναβίωσε στόν δύσμοιρο τόπο μας μία νέα μορφή ἀντιχριστιανικῆς πολεμικῆς δίνης. Ἀκούει στό ὄνομα «ἀρχαιολατρία» καί ἔχει ὅλα τά χαρακτηριστικά γνωρίσματα παλαιοτέρων ἀντιχριστιανικῶν πρακτικῶν.
       Τό σύγχρονο «ἀρχαιολατρικό» κίνημα συνεχίζει μέ τήν ἴδια ἤ καί σφοδρότερη ὁρμή τόν πόλεμο κατά τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, ὅπως ἔκανε στό παρελθόν, χωρίς ἀποτέλεσμα, ὁ ἀθεϊστικός ὀρθολογισμός, ὁ μαρξισμός, ὁ μηδενισμός καί γενικά ἡ ὑλιστική ἰδεολογία. 
      Ἔχει ἀποδειχθεῖ περίτρανα, πώς ἡ «ἀρχαιολατρία» εἶναι γέννημα αὐτῶν τῶν παταγωδῶς χρεοκοπημένων ἰδεολογιῶν. Μέσα ἀπό τά ἐρείπιά τους ξεπήδησε ἕνας περίεργος ἔρωτας γιά τό ἀπώτερο παρελθόν καί ἰδιαίτερα γιά τά θρησκευτικά μορφώματα τῆς προχριστιανικῆς ἀρχαιότητας. Δέν εἶναι τυχαῖο τό γεγονός, ὅτι οἱ ἰθύνοντες τῶν περισσοτέρων ἀρχαιολατρικῶν ὁμάδων ἀνῆκαν στό παρελθόν εἴτε στή μαρξιστική ἰδεολογία, εἴτε σέ ἀναρχικές καί περιθωριακές ὁμάδες, εἴτε στήν ὑλιστική καί μηδενιστική ἀστική διανόηση. Τό πώς βεβαίως πρώην ἄθεοι μαρξιστές ἤ ἀστοί μηδενιστές ἔγιναν ξαφνικά φανατικοί θρησκευόμενοι, λάτρεις τῆς ἀρχαίας θρησκείας, εἶναι ἕνα ἐρώτημα τό ὁποῖο χρήζει ἰδιαίτερης ἐπιστημονικῆς ἔρευνας!

Κυκλοφορεί το φύλλον της 1.3.2013 του «Ορθοδόξου Τύπου»


Μερικά ἀπό τά περιεχόμενά του:
Σπεύδει εἰς συμπροσευχήν μετά τῶν Παπικῶν ὁ Οἰκ. Πατριάρχης, ἐνῶ τό Βατικανόν συγκλονίζεται ἀπό νέας ἀποκαλύψεις διά διαφθοράν καί σοδομιστικάς πράξεις εἰς τό ἐσωτερικόν του.
«Ἀριστερά καί Ἐκκλησία». Τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Πειραιῶς κ. Σεραφείμ.
«Ἔλεος, ὄχι καί κομπάρσοι τοῦ Βατικανοῦ»! Σχολιασμός εἰς τό ἄρθρον τοῦ θεολόγου κ. Ἀριστ. Πανώτη διά τήν συμπροσευχήν μέ αἱρετικούς. Γράφει ὁ π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος, Ἐφημέριος ῾Ι. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν.

27 Φεβ 2013

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Ο μακιαβελισμός στις ημέρες μας


Ο μακιαβελισμός στις ημέρες μας
            Φέτος είναι τα πεντακόσια χρόνια από τότε που ο Νικολό Μακιαβέλι συνέγραψε, το 1513, το κλασσικό του έργο "Ο ηγεμόνας". Πρόκειται για το έργο, που έχει μεταφραστεί σχεδόν σε όλες τις γλώσσες και που αποτελεί τον οδηγό όσων φιλόδοξων επιδιώκουν να κερδίσουν την εξουσία και να την διατηρήσουν. "Ο ηγεμόνας" αναφέρεται στην κατάκτηση και διαιώνιση της κρατικής πολιτικής εξουσίας, αλλά οι συνταγές του εφαρμόζονται έως και σήμερα σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής και για όλες τις άλλες εξουσίες, θρησκευτική, επιχειρηματική, οικονομική. Το βιβλίο των Φιλ Χάρις, Άντριου Λοκ και Πατρίσια Ρις " Ο Μachiavelli στο σύγχρονο marketing & management" (Σημ. Ελλ. μετάφρ. από εκδ. "Περίπλους") αναφέρεται στην επίδραση του Μακιαβέλι στις σύγχρονες επιχειρήσεις και το έργο "Οι δημιουργοί της σύγχρονης στρατηγικής - Από τον Μακιαβέλι στην πυρηνική εποχή" (Επιμέλεια Πίτερ Πάρετ, Εκδ. Κων. Τουρίκη) αναδεικνύει το πώς η σκέψη του Μακιαβέλι επηρεάζει σήμερα τη στρατηγική των μεγάλων δυνάμεων στην επιδίωξή τους να ηγεμονεύσουν της Υφηλίου.

Ιωάννης Κορναράκης, Η κοινωνική φύση της ασκητικής ησυχίας.


monk praying sunsetη...
Η κοινωνική φύση της ασκητικής ησυχίας.
Ιωάννης Κορναράκης, Ομότιμος Καθηγητής Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών 
Είναι αλήθεια ότι η σκληρή θέση του ασκητού μπροστά στην ανθρώπινη συντυχία προκαλεί μια ποικιλία αντιφατικών και «αναπληρωματικών» αντιδράσεων μέσα στον ψυχικό κόσμο του τεχνολογικού ανθρώπου της εποχής μας!
Και πρώτα-πρώτα ο σύγχρονος άνθρωπος, που καταδικάζει αδυσώπητα τη σκληρή αυτή ασκητική θέση, ενδέχεται να βιώσει μια συγκλονιστική έκπληξη, εάν θα επιχειρούσε να αναλύσει τη δική του κοινωνικότητα. Γιατί, όπως μας αποκαλύπτει η ψυχολογία, ό,τι πολεμά κανείς έντονα, ό,τι απορρίπτει επίμονα, έχει μια εξάρτηση από το βαθύτερο εσωτερικό του κόσμο. Η έπιθετικότης, σαν ψυχαναγκαστική λειτουργία, επιβεβαιώνει την προσκόλληση του ανθρώπου σ’ αυτό κατά του οποίου επιτίθεται. 

Ο φόβος του Θεού κατά τους Αγίους Πατέρες


Ο ΦΟΒΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΑΣ
Ὁ ὅσιος Ἐφραὶμ ὁ Σύρος γιὰ τὴν ἔλλειψιν τοῦ φόβου τοῦ Θεοῦ ἀναφέρει «Αὐτὸς ποὺ δὲν ἔχει μέσα του τὸ φόβο τοῦ Θεοῦ εἶναι ἕνας ἄνθρωπος εὐάλωτος στὶς ἐπιθέσεις τοῦ Διαβόλου. Αὐτὸς ποὺ δὲν ἔχει τὸν φόβο τοῦ Θεοῦ μέσα στὴν ψυχή του, δὲν προσέχει, ἀδιαφορεῖ, κοιμᾶται ἀφρόντιστα, παραμελεῖ τὶς ἐργασίες του, γίνεται δοχεῖον ἡδονῶν, κάθε τι εὐχάριστο τὸ ἀπολαμβάνει ἐντός του, διότι δὲν φοβᾶται τὴν παρουσία τοῦ Κυρίου. Καυχιέται γιὰ τὰ πάθη, χαίρεται γιὰ τὴν ἀργόσχολη ζωή, ἀποφεύγει τὴν κακοπάθεια, ἀποστρέφεται τὴν ταπείνωση, δέχεται μὲ χαρὰ τὴν ὑπερηφάνεια».1

Εκλογές σε 40 μέρες στην Ιερά Μονή Πάτμου. Ανησυχίες κατοίκων της Πάτμου


CHORA
Εκλογές σε 40 μέρες στο Μοναστήρι. Δεν θέλουμε ξένο ηγούμενο στο Μοναστήρι μας !
Aν και οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει αναφέρονται σε εκλογές για τον νέο ηγούμενο  μεταξύ των αδελφών της Μονής, εν τούτοις ανησυχία υπάρχει στους κατοίκους, μήπως το Πατριαρχείο έχει άλλους σκοπούς. Σύμφωνα με το καταστατικό που είναι εν ισχύ από τις 15 Ιανουαρίου 2013, διενεργούνται εκλογές για νέο ηγούμενο , εντός 40 ημερών  μετά τη χηρεία από την αδελφότητα.
Το ανακοινωθέν για την απαλλαγή του ηγουμένου Αντίπα από τα καθήκοντα του , εκδόθηκε την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου, οπότε λογικά οι εκλογές θα διενεργηθούν μέχρι 5 Aπριλίου 2013 και στη χειρότερη των περιπτώσεων η έναρξη της ισχύος των 40 ημερών θα ισχύσει από την ημέρα που θα έρθει στην Μονή το πατριαρχικό γράμμα με όλες τις λεπτομέρειες για τις εξελίξεις από την Ιερά Σύνοδο και  επειδή καθυστερεί,  εικάζεται ότι θα το φέρει ο Πατριαρχικός επίτροπος Μητροπολίτης Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ.

26 Φεβ 2013

Μήνυμα του παπικού Έξαρχου στη Βουλγαρία προς τον νέο Πατριάρχη Βουλγαρίας Νεόφυτο


(Φωτογραφίες από τη συμπροσευχή του Μητροπολίτη Rouse Νεόφυτου (νυν Πατριάρχη Βουλγαρίας) και του παπικού  Έξαρχου στη Βουλγαρία Χρίστο Πρόικοβ στον τάφο του Αγίου  Κυρίλλου στη Βασιλική "San Clemente" στη Ρώμη το 2009)

Ρουπακιώτης: Την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης και μεταξύ ομοφυλόφιλων εξετάζει η κυβέρνηση


Ρουπακιώτης: Διάλογος για το σύμφωνο συμβίωσης για ομοφυλόφιλους
Την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης και μεταξύ ομοφυλόφιλων εξετάζει η κυβέρνηση όπως αναφέρεται σε σχετικό έγγραφο που διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον κ. Ρουπακιώτη.
Ρουπακιώτης: Διάλογος για το σύμφωνο συμβίωσης για ομοφυλόφιλους
«Η ελληνική κυβέρνηση μελετά το θέμα και θα ανακοινώσει τις αποφάσεις της, ύστερα από διεξαγωγή δημόσιου διαλόγου, σχετικά με το ερώτημα της επέκτασης του συμφώνου συμβίωσης», αναφέρει ο υπουργός Δικαιοσύνης Αντώνης Ρουπακιώτης, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ Μαρίας Γιαννακάκη και Μαρίας Ρεπούση για τη θεσμική αναγνώριση της ελεύθερης συμβίωσης μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου.

Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος, Ἡ ἐκλογή του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας Νεόφυτου ἀνοίγει ἕνα καινούργιο κεφάλαιο στήν Ἐκκλησία τῆς Βουλγαρίας.


Μέ ἰδιαίτερη ἱκανοποίηση ὁ κλῆρος καί ὁ λαός τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φθιώτιδος πληροφορήθηκε τήν ἐκλογή τοῦ Μητροπολίτου Ροῦσε Νεοφύτου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Βουλγαρίας εἰς τόν Πατριαρχικό Θρόνο Σόφιας καί πάσης Βουλγαρίας. Ὁ νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας εἶχε ἐπισκεφθεῖ τόν Ὀκτώβριο τοῦ 2004 τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Νικόλαο στήν Λαμία καί εἶχε συμμετάσχει στούς ἑορτασμούς τοῦ πολιούχου Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ μέ τήν χορωδία τοῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ Ἁγίου Ἀλεξάνδρου Νέφσκυ. Ἀπό τότε ὁ Μητροπολίτης μας διατηρεῖ πνευματικούς δεσμούς μέ τόν διακεκριμένο αὐτό Ἱεράρχη, ὁ ὁποῖος κοσμεῖται μέ πολλά χαρίσματα καί εἶναι φίλος τῆς Ἑλλάδος.
Ὁ Σεβασμιώτατος ἀπέστειλε εἰς τό νέο Πατριάρχη Βουλγαρίας κ. Νεόφυτο τό κάτωθι συγχαρητήριο τηλεγράφημα:
Μακαριώτατε Πατριάρχα
Διά τήν ἐπαξίαν ἐκλογήν σας εἰς τόν Πατριαρχικόν Θρόνον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Βουλγαρίας ἐγκαρδίως σᾶς συγχαίρομεν εὐχόμενοι μετά τοῦ Ἱεροῦ Κλήρου καί τοῦ εὐσεβοῦς Λαοῦ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Φθιώτιδος μακράν Πατριαρχείαν καί ἐπιτυχίαν εἰς τό πολυσήμαντον ἐκκλησιαστικόν ἔργον σας.

Τι θα γίνει επιτέλους με τις τουρκικές σειρές ;


Ποιος θα μας πεί επί τέλους ποιο σκοπό εξυπηρετούν; Γιατί να βλέπουμε όλα αυτά τα μουσουλμανικά σύνολα; Είχαν άδικο οι αγανακτισμένοι Έλληνες της επί 400 χρόνια απαίσιας τουρκοκρατίας που έλεγαν στα Δημοτικά τους τραγούδια: «Μη μείνει Τούρκος στο Μοριά μηδέ στον κόσμο όλο»;
Είχαν απαυδήσει οι άνθρωποι από τους οθωμανούς… Παιδομάζωμα, κεφαλικός φόρος, βία και ατιμία, χαράτσια και μπαξίσια, τάγματα γενιτσάρων και χαρέμια, τρομοκρατία και εξανδραποδισμός, σφαγές και σκλαβοπάζαρα… Είπαν «αμάν» οι πρόγονοί μας να ξεμπερδέψουν με δαύτους.
«Μάνα μ΄ σου λέω δεν μπορώ τους τούρκους να δουλεύω, 
Δεν ημπορώ, δεν δύναμαι, εμάλλιασε η καρδιά μου! 
Θα πάρω το τουφέκι μου, 
Θα πάω να γίνω κλέφτης!»
Τώρα τους βάλαμε μέσα στα σπίτια μας ξανά. Από την «Υψηλή Πύλη» της Τηλεοράσεως. Τώρα ηχεί πάλι στ΄ αυτιά μας η βαρβαρική τούρκικη γλώσσα. Και πάλι μπροστά μας τα χαρέμια, οι ευνούχοι, οι ίντριγκες και οι δολοπλοκίες, οι πορνείες και οι αποκεφαλισμοί, το παρασκήνιο και η μοιχεία, «χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα». Κι όλο αυτό είναι πρότυπο για τον νεοέλληνα; Η πολυγαμία του Ισλάμ και η σαφής υποτίμηση της γυναικός. Πως το ανεχόμαστε; Για λόγους εθνικής μνήμης και αξιοπρέπειας έπρεπε να είχαν απαγορευτεί αυτά τα έργα και ιδίως ο Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής.

Δημήτρης Νατσιός, Παράδοση: τροφός του μέλλοντος (Ά μέρος)


Παράδοση: τροφός του μέλλοντος  (Ά μέρος)
Eν αρχή παραπομπή σ’ έναν μύθο του Αισώπου, ας έχουμε πάντοτε υπ’ όψιν ότι «μύθος εστί λόγος ψευδής εικονίζων την αλήθειαν», ο μύθος εξεικονίζει, υποδηλώνει μια αληθινή κατάσταση.
Πρώτα το αρχαίο κείμενο, για να απολαύσουμε την αειφεγγή προγονική γλώσσα και κατόπιν η νεοελληνική απόδοση:
«Όνος άλας γέμων ποταμόν διέβαινεν. Ολισθήσας δε ως κατέπεσεν εις το ύδωρ, εκτακέντος του αλός, κουφότερος εξανέστη. Ησθείς δε επί τούτω, επειδή ύστερον σπόγγους εμπεφορτισμένος, κατά τινά ποταμόν εγένετο, ωήθη ότι, εάν πάλιν πέση, ελαφρότερος διεγερθήσεται. Και δη εκών ωλίσθησε. Συνέβη δε αυτόν των σπόγγων ανασπασάντων το ύδωρ, μη δυνάμενον εξανίστασθαι, εν τούτω αποπνιγήναι». Δηλαδή: «Ένας γάιδαρος φορτωμένος αλάτι περνούσε ένα ποτάμι, αλλά γλίστρησε κι έπεσε στο νερό. Επειδή έλιωσε το αλάτι σηκώθηκε ελαφρότερος. Χάρηκε μ’ αυτό κι έτσι μια άλλη φορά που περνούσε φορτωμένος σφουγγάρια ένα ποτάμι, σκέφτηκε ότι, αν πέσει πάλι, θα σηκωθεί ελαφρότερος. Πράγματι γλίστρησε σκόπιμα. Τότε όμως τα σφουγγάρια ρούφηξαν το νερό, βάρυναν και ο γάιδαρος πνίγηκε».

Κωνσταντίνος Χολέβας, Ποιες είναι οι τουρκικές επιδιώξεις για την ΑΟΖ


Ποιες είναι οι τουρκικές επιδιώξεις για την ΑΟΖ
Είναι προφανές ότι η τουρκική κυβέρνηση δεν χαίρεται που η Ελλάδα κινείται προς την ανακήρυξη Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Γνωρίζουν ο Ερντογάν και οι συνεργάτες του ότι η παρούσα κυβέρνηση το πιστεύει και θα το κάνει. Με την παραχώρηση αδειών για έρευνες εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας και με τη συνεχή αμφισβήτηση του Καστελόριζου επιδιώκει η Αγκυρα να μας τρομάξει. Ομως οι δυνατότητές της δεν πρέπει να υπερεκτιμώνται ούτε, βεβαίως, να υποτιμώνται.
 Η Τουρκία θεωρεί ότι η οικονομική κρίση έχει καταστήσει όλους τους Ελληνες φοβισμένους, χωρίς εθνικά και γεωπολιτικά ενδιαφέροντα, εσωστρεφείς και αδύναμους. Λάθος. Στα δύσκολα ενωνόμαστε και, όταν προκαλούμαστε από εξωτερικούς εχθρούς, λησμονούμε τα βάσανά μας και τη φαγωμάρα μας και γινόμαστε μια γροθιά.

Γεώργιος Λουράντος, Τι προτείνουμε ως κοινωνία σε ένα νέο σήμερα;


sxoli_gonewn_g_lourantos_1
ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ ΣΗΜΕΡΑ;
 Γεώργιος Λουράντος-Πιέρρος, Καθηγητής Θεολόγος τοῦ Γυμνασίου Κυθήρων
Θαρρῶ πῶς  κάθε φορά πού κάνουμε αὐτή τήν ἐρώτηση στόν ἑαυτό μας τρομάζουμε. Ἕνα κῦμα μελαγχολίας ἐπισκιάζει τή σκέψη μας, πού μετατρέπεται κάποιες φορές σέ ἕνα τσουνάμι ἀπελπισίας γιά ὅσα δέν κάναμε καί, δυστυχῶς, δέν πρόκειται νά κάνουμε γιά τούς νέους μας.
Ἡ νέα τάξη πραγμάτων βομβαρδίζει καί ἐμᾶς καί ὅλους γύρω μας καί τή νέα γενιά μέ τήν ὑπαρξιακή ἀνεστιότητα, τήν κατάργηση τῶν ἀρχῶν καί τῶν ἰδεῶν, τήν ἄρνηση τῶν πολιτιστικῶν ἰδιαιτεροτήτων, τήν παραπληροφόρηση καί τήν ἀναξιοπιστία, τή σαρωτική ἐπιδημία ἀγχωτικῶν καταστάσεων. Νομίζω εἶναι μερικά ἀπό τά χαρακτηριστικά τῆς ἐποχῆς μας πού ἐπιδροῦν ἀφάνταστα καί στούς νέους μας σήμερα. 

Προσφώνηση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου κατά την ενθρόνιση του Πατριάρχου Σόφιας και πάσης Βουλγαρίας Νεοφύτου



Μακαριώτατε Πατριάρχα  Σόφιας και πάσης Βουλγαρίας κύριε Νεόφυτε,
 « Αγαλλομένω ποδί»  προσήλθαμε σήμερα στον ιερό τούτο χώρο  προκειμένου να εορτάσουμε περιχαρείς μεθ’ Υμών την ανάληψη τού υπάτου εκκλησιαστικού αξιώματος  τής αδελφής Εκκλησίας τής Βουλγαρίας από την Υμετέρα πεφιλημένη Μακαριότητα και να συμπροσευχηθούμε για την επιτυχία των υψηλών καθηκόντων και των εξόχως μεγάλων ευθυνών Αυτής.
Η Αυτοκέφαλη Εκκλησία τής Κύπρου αγάλλεται και χαίρει σήμερα, διότι η αδελφή Εκκλησία τής Βουλγαρίας απέβαλε ήδη τον μελανό τής χηρείας πέπλο, ευρούσα εν τω προσώπω Υμών τον άριστο πηδαλιούχο και προεστό.  

Μακριά από τις καρναβαλικές εκδηλώσεις!


Τα καρναβάλια για μία ακόμη χρονιά καλύπτουν αυτές τις ημέρες τα πραγματικά προβλήματά μας. Η πλειοψηφία δυστυχώς των ανθρώπων ρίχνεται στη λατρεία του «θεού καρνάβαλου», για να «χαρεί» και να «το ρίξει έξω».
Όμως δε γνωρίζουν ότι συμμετέχοντας κανείς σε αυτές τις ασχήμιες, συμμετέχουν στα αισχρά διονυσιακά δρώμενα της αρχαιοελληνικής ειδωλολατρικής θρησκείας. Μάλιστα αν δεχτούμε την εκκλησιαστική άποψη ότι «πάντες οι θεοί των εθνών (είναι) δαιμόνια» (Ψαλμ. 95,5) τότε οι ατυχείς «καρναβαλιστές» λατρεύουν ουσιαστικά τα κακοποιά δαιμόνια, τα οποία κρύβονται πίσω από τις παγανιστικές «θεότητες».
Δεν είναι τυχαία η ανάπτυξη και η διάδοση των σύγχρονων καρναβαλικών «εορτών» σε όλο τον κόσμο. Κάποιοι σκοτεινοί βάζουν το «αόρατο» χέρι τους σε αυτή την ανάπτυξη. Δεν είναι τυχαίο επίσης που όλοι σχεδόν οι Δήμοι της Χώρας μας «βάζουν βαθιά το χέρι στα άδεια ταμεία τους» και επιδοτούν πλουσιοπάροχα τις αισχρότητες του καρνάβαλου.
Από τη στήλη αυτή προτρέπουμε τους αδελφούς μας χριστιανούς να μη συμμετάσχουν ούτε στο ελάχιστο στα δαιμονικά καρναβαλικά δρώμενα. Να μη μιμηθούν τους άλλους και ντύσουν τα παιδιά τους τις «αθώες» αποκριάτικες στολές, διότι τα ωθούν να συνηθίζουν στα καρναβαλικά έθιμα.

Ημερίδα με θέμα «Σαηεντολογία, μια πραγματική απειλή» διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς





Ημερίδα με θέμα «Σαηεντολογία, μια πραγματική απειλή» διοργανώνει η Ιερά Μητρόπολις Πειραιώς την Κυριακή 3 Μαρτίου 2013 και ώρα 4:00 το απόγευμα στην αίθουσα του «Πειραϊκού Συνδέσμου» (Καραΐσκου 104 και Σωτήρος). Εισηγήσεις θα πραγματοποιήσουν ο διδάκτωρ Νομικής Γεώργιος Κρίπας και ο συνεργάτης της Επιτροπής Αιρέσεων της Ιεράς Συνόδου Ιωάννης Μηλιώνης.
Κατά την έναρξη της ημερίδος, θα απευθύνει χαιρετισμό ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.Σεραφείμ, ενώ εισηγήσεις θα πραγματοποιήσουν ο Διδάκτωρ Νομικής κ.Γεώργιος Κρίπας και ο συνεργάτης της Επιτροπής Αιρέσεων της Ιεράς Συνόδου κ.Ιωάννης Μηλιώνης. 

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου. Η ταπεινοφροσύνη κατά τον Μ. Βασίλειο

Κήρυγμα 24-02-2013 - Περί τελώνου και Φαρισαίου, ολίγα. Θέμα κηρύγματος: Η ταπεινοφροσύνη κατά τον Μ. Βασίλειο.

24 Φεβ 2013

Φωτογραφίες και βίντεο από την ενθρόνιση του νέου Πατριάρχη Σόφιας και πάσης Βουλγαρίας Νεοφύτου.


Снимки: Ладислав Цветков
Σόφια -24/02/2013 - Το Οικουμενικό Πατριαρχείο στην ενθρόνιση  του νέου Πατριάρχη Σόφιας και πάσης Βουλγαρίας εκπροσώπησε, ο μητροπολίτης Εδέσσης- Πέλλης & Αλμωπίας  Ιωήλ, ενώ επικεφαλής της αντιπροσωπείας της  Εκκλησίας των Ελλάδας ήταν ο μητροπολίτης Δράμας Παύλος. 

Το 2009 ο νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας είχε επισκεφθεί το Βατικανό και είχε προσκαλέσει τον Πάπα


Κάθε χρόνο, με την ευκαιρία της 24 (11)ης Μαΐου (εορτή των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου) ο Πάπας δέχεται βουλγαρική αντιπροσωπεία, η οποία το 2009 είχε επικεφαλής τον Πρόεδρο Γκεόργκι Παρβάνοφ.

Κωνσταντίνος Χολέβας, Κύπρος: Ο νέος υπουργός Παιδείας πρέπει να έχει αποδεδειγμένο σεβασμό στην ελληνική και ορθόδοξη ταυτότητα των Κυπρίων


Κύπρος: Τα εν Νίκω εν δήμω
Δεν παριστάνω τον προφήτη, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο Νίκος Αναστασιάδης, πρόεδρος του δεξιού Δημοκρατικού Συναγερμού, θα είναι απόψε ο νέος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο αντίπαλός του Σταύρος Μαλάς, υποστηριζόμενος από το κομμουνιστικό ΑΚΕΛ, πληρώνει όχι δικά του λάθη, αλλά την κάκιστη εντύπωση που άφησε στους Ελληνοκυπρίους η αριστερή διακυβέρνηση του Δημήτρη Χριστόφια.
 Με τον Αναστασιάδη θα είχα διαφωνήσει ριζικά, αν είχαμε βρεθεί στο ίδιο τραπέζι πριν από το δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ανάν. Θεωρώ ότι ήταν ευτύχημα η απόρριψη του σχεδίου, που παρείχε πολύ περισσότερα δικαιώματα στην τουρκοκυπριακή μειοψηφία απ’ ό,τι στην ελληνοκυπριακή πλειοψηφία. Θα οδηγούσε σε πλήρη τουρκοκρατία στον Βορρά και σε μερική τουρκοκρατία στον Νότο της Μεγαλονήσου. Και θα έδινε δικαίωμα ΑΟΖ στις δύο βρετανικές βάσεις, τεμαχίζοντας την ΑΟΖ της Κύπρου.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο ἀπήλλαξε τῶν καθηκόντων του τον Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Πάτμου


Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρείαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τάς τακτικάς αὐτῆς συνεδρίας ἀπό τῆς Τετάρτης, 20ῆς, μέχρι καί τοῦ Σαββάτου, 23ης τ. μ. Φεβρουαρίου 2013. ​Κατ᾿ αὐτάς ἐθεωρήθησαν ἅπαντα τά ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένα θέματα καί ἐλήφθησαν ἐπ' αὐτῶν αἱ προσήκουσαι ἀποφάσεις. ​
Ἐπίσης ἀνεγνώσθη ἔκθεσις τῆς εἰς Πάτμον ἀποσταλείσης Πατριαρχικῆς Ἐξαρχίας πρός θεώρησιν τῆς ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ καί Νήσῳ ἐκκλησιαστικῆς καταστάσεως, μεθ' ὅ ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος:
​α) ἀπήλλαξε τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτην κ. Ἀντίπαν Νικηταρᾶν ἀπό τῶν καθηκόντων αὐτοῦ ὡς Ἡγουμένου τῆς Ἱερᾶς Πατριαρχικῆς καί Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου καί Πατριαρχικοῦ Ἐξάρχου Πάτμου,

Ο Μητροπολίτης Ρούσε Νεόφυτος εξελέγη Πατριάρχης Βουλγαρίας


Νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας εξελέγη ο Σεβ. Μητροπολίτης Ρούσε, Νεόφυτος.Από την πρώτη κιόλας ψηφοφορία ο Μητροπολίτης Ρούσε έλαβε το μεγαλύτερο ποσοστό ψήφων, από τον Μητροπολίτη Γαβριήλ .
Στο δείτερο γύρο των εκλογών έλαβαν΄
~ Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ρούσε, Νεόφυτος έλαβε - 90 ψήφους.
~ Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Lovech, Γαβριήλ έλαβε -47 ψήφους.
Ο νέος Πατριάρχης Νεόφυτος γεννήθηκε στις 15 Οκτωβρίου του 1945 στη Σόφια και το κοσμικό του όνομα είναι Συμεών Νικόλοφ Ντιμιτρόφ.

Mοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Ο όσιος μοναχός Νικηφόρος ο λεπρός


Ο όσιος μοναχός Νικηφόρος ο λεπρός
Γράφει ο μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης
Πριν από 45 έτη εκοιμήθη στο νοσοκομείο λοιμωδών νόσων στην Αγία Βαρβάρα Αιγάλεω Αθηνών ένας λεπρός. Ήταν πολλά έτη ταλαιπωρούμενος από τη φοβερή ασθένεια, που τον παραμόρφωσε, τον τύφλωσε και τον παρέλυσε. Υπέμεινε αγόγγυστα, δοξολογικά και ευχάριστα την ανίατη αυτή ασθένεια.
Ο Άγιος Διάδοχος επίσκοπος Φωτικής λέγει: «Ο υπομείνας χρόνιον ασθένειαν αγογγύστως, ως μάρτυς παραλειφθήσεται». Πρόκειται για τον οσιωθέντα και όντως λαμπρό της καρτερίας αθλητή Νικηφόρο.
Γεννήθηκε, ο κατά κόσμον Νικόλαος Τζανακάκης, στο χωριό Σηρικάρι Χανίων Κρήτης το 1890 από ευσεβέστατους γονείς. Μικρός ορφάνεψε, έμαθε λίγα γράμματα, μπήκε νωρίς στη δουλειά και στα βάσανα της ασθένειας. Από τα Χανιά έφτασε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, προσπαθώντας να κρύψει όσο μπορούσε την ασθένειά του. Μετά έτη, καθώς τα σημάδια της νόσου φούντωναν, και κατόπιν συστάσεων πήγε στη μυροβόλο Χίο. Εκεί τον υποδέχθηκε ο Άγιος Άνθιμος Βαγιάνος και τον τοποθέτησε στο λεπροκομείο. Εκεί τον έκειρε μοναχό το 1916.

Τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου των εκλογών για τον Πατριαρχικό θρόνο της Βουλγαρίας




Τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου των εκλογών:
~ Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ρούσε, Νεόφυτος έλαβε -71 ψήφους.
~ Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης  Stara Zagora, Γαλακτίων έλαβε -22 ψήφους
~ Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Lovech, Γαβριήλ έλαβε -43 ψήφους.
Υπάρχουν ακόμα και δύο άκυρα ψηφοδέλτια .
Δεδομένου ότι κανένας από τους υποψηφίους δεν έχει το απαιτούμενο ελάχιστο όριο των δύο τρίτων των ψήφων θα γίνει και  δεύτερος γύρος ανάμεσα  στους  δύο υποψηφίους για τον Πατριαρχικό θρόνο, που έλαβαν τις περισσότερες ψήφους.

Τριώδιον Κατανυκτικόν ( Του μακαριστού Αρχιμ. Μάρκου Κ. Μανώλη)


ΤΡΙῼΔΙΟΝ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΝ*
Ἀρχίζει τὸ Τριῴδιον. Ἡ περίοδος τῆς κατανύξεως καὶ τῆς καθάρσεως. Ἡ ἀνακαίνισις τῆς ψυχῆς. Ἡ ἔμπρακτος μετάνοια. Ὁ φωτισμὸς τῆς διανοίας καὶ τῆς καρδίας. Ἡ  ἀπόρριψις τῶν ἔργων τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου. Ἡ Ἀνάστασις.
Ἡ ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου εἶναι μία πορεία. Μία πορεία πρὸς τὸ τέλος, τὴν Δευτέραν Παρουσίαν τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Εἰς τὴν πορείαν μας, ὅμως, αὐτὴν ἔχομεν καὶ ἐμπόδια, ἀλλὰ καὶ πτώσεις. Καὶ μάλιστα πτώσεις ὀδυνηράς. Διὰ τοῦτο ἔχομεν ἀνάγκην καθάρσεως. Ἀνάγκην μετανοίας.
Τὸ Τριῴδιον λοιπὸν εἶναι περίοδος μετανοίας καὶ συναισθήσεως τῆς ἁμαρτίας μας. «Τῆς μετανοίας ἄνοιξόν μοι πύλας, Ζωοδότα» ψάλλομεν. Τὸ πρόθυμον πνεῦμα τοῦ πιστοῦ ξαγρυπνᾶ εἰς τὸν ναὸν τοῦ Θεοῦ φέρον μαζί του τὸν λερωμένον ἀπὸ τὴν ἁμαρτίαν ναὸν τοῦ σώματος καὶ παρακαλεῖ νὰ τοῦ ἀνοίξη ὁ Θεὸς τὴν θύραν τῆς μετανοίας. Εἰς τὸν ἅγιον ναὸν τοῦ Θεοῦ ἔχουν θέσιν μόνον οἱ καθαροί· αὐτὸς εἶναι ἀκάθαρτος, ἀλλὰ ἐλπίζει εἰς τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν δύναμιν τῆς χάριτός του.

23 Φεβ 2013

Αύριο η εκλογή του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας. Πληροφορίες θέλουν έναν από τους τρεις υποψηφίους βαριά άρρωστο.




Στο κτίριο της Ιεράς Συνόδου της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας άρχισε η καταγραφή των αντιπροσώπων στην εκλογική σύνοδο στην οποία αναμένεται αύριο (24/02/2013) να γίνει η εκλογή του νέου Πατριάρχη Βουλγαρίας. 
Σήμερα, 23 Φεβρουαρίου 2013, στο παρεκκλήσι της Ιεράς Συνόδου έχει τοποθετηθεί η Πατριαρχική στολή με τα διακριτικά  την οποία θα ενδυθεί ο νέος Πατριάρχης.
Σήμερα μάλιστα κυκλοφόρησε η είδηση ότι ένας από τους τρεις επιλεγμένους στο τριπρόσωπο,  ο μητροπολίτης της Στάρα Ζαγόρα Γαλακτίωνας, είναι βαριά άρρωστος. Αυτό βέβαια αναφέρουν δε θα αναβάλλει τη διεξαγωγή της εκλογικής συνόδου  και σε περίπτωση που εκλεγεί ο μητροπολίτης Γαλακτίωνας θα πρέπει να πάει για την ενθρόνισή του. 

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Ενημερωτική ομιλία περί Οικουμενισμού

Ομιλία που έγινε στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Ασκού - Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

Μιχαήλ Χούλης, Η δικαιοσύνη της Εκκλησίας και το κοινωνικό πρόβλημα


Η δικαιοσύνη της Εκκλησίας και το κοινωνικό πρόβλημα
Η αδικία δεν έλειψε δυστυχώς ποτέ από καμία ανθρώπινη κοινωνία σ’ όλες τις ιστορικές εποχές. Αιτίες της αδικίας είναι η απληστία, ο ατομοκεντρισμός και η έλλειψη αλληλεγγύης. Συνέπειες αυτών είναι η φτώχεια, η ανέχεια και οι οικονομικές διακρίσεις ανάμεσα στους ανθρώπους. Το φαινόμενο βιώνεται έντονα και από τον λεγόμενο ‘τέταρτο κόσμο’, δηλαδή από εκείνες τις ομάδες πληθυσμού που υφίστανται μεγάλη φτώχια, ανεργία, έλλειψη στέγης και διάγουν στο περιθώριο, μέσα στις ήδη αναπτυγμένες χώρες της Αμερικής και Ευρώπης. Έντονο υπήρξε το πρόβλημα από τα χρόνια ήδη της Παλαιάς αλλά και της Καινής Διαθήκης. Προφήτες όπως ο Μιχαίας, ο Ησαΐας, ο Αμώς, ο Αβακούμ και ο Ωσηέ μίλησαν για την δικαιοσύνη, ειρήνη και αγάπη του Θεού, στηλίτευσαν τους φταίχτες κατ’ εντολήν του Θεού και υπερασπίστηκαν τους κατατρεγμένους. Ο Θεός μέσω του Ησαΐα ελέγχει π.χ. τους άδικους κριτές όταν λέγει: «Αλίμονο σ’ αυτούς που δικαιώνουν τον ένοχο εξαιτίας της δωροδοκίας και αφαιρούν το δίκιο από τον δίκαιο» (5,23). Ο Μιχαίας βροντοφωνάζει: «Εκμεταλλεύονται τον άνθρωπο και τα υπάρχοντά του… Τρώνε τις σάρκες του λαού μου, του βγάζουν το δέρμα, του σπάζουν τα κόκκαλα» (2,2/ 3,3).

Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου - Σύγχρονοι υπερήφανοι (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)


Σύγχρονοι ὑπερήφανοι
«Πᾶς ὁ ὑψῶν ἑαυτὸν ταπεινωθήσεται» (Λουκ. 18,14)
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἀρχίζει τὸ Τριῴδιο. Ἀρχίζει μὲ τὴ φωνὴ τοῦ Τελώνου «Ὁ Θεός, ἱλάσθητί μοι τῷ ἁμαρτωλῷ» (Λουκ. 18,13). Τὸ Τριῴδιο λέει σὲ ὅλους μας σήμερα· Ἄνθρωποι ὑπερήφανοι, ταπεινωθῆτε. Μᾶς παρουσιάζει τὴν παραβολὴ τοῦ τελώνου καὶ τοῦ φαρισαίου, ποὺ εἶνε σὲ ὅλους μας γνωστή.
Σήμερα, ἀκόμη ἁπλούστερα, τὸ Τριῴδιο μᾶς δείχνει δύο δρόμους καὶ μᾶς ἀφήνει νὰ ἐκλέξουμε. Ὁ ἕνας δρόμος ὁδηγεῖ στὸ γκρεμό, ὁἄλλος στὸν οὐρανό. Ὁ ἕνας δρόμος εἶνε τοῦ διαβόλου, ὁ ἄλλος εἶνε τοῦ Θεοῦ. Ποιοί εἶνε αὐτοὶ οἱ δρόμοι; Ὁ ἕνας δρόμος εἶνε τῆς ὑπερηφανείας, καὶ ὁ ἄλλος εἶνε τῆς ταπεινώσεως. Ὑπερηφάνεια –ταπείνωσις, δύο δρόμοι τῆς ζωῆς. Ποιόν ἀκολουθοῦμε; Τὸν πρῶτο δρόμο, τῆς ὑπερηφανείας, ἀκολούθησε ὁ φαρισαῖος· τὸ δεύτερο δρόμο, τῆς ταπεινώσεως, ἀκολούθησε ὁ τελώνης.

22 Φεβ 2013

Η Πρόταση του Προκοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Ι. Κογκούλη - Καταπέλτης για τα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών


Καθηγητής: Ιωάννης Β. Κογκούλης
Θεσσαλονίκη, 21.2.2013
Το μάθημα των Θρησκευτικών
-μάθημα Παιδείας και Ελληνορθόδοξης κληρονομιάς
- ως «σημείον αντιλεγόμενον»
Προς
τη Γενική Συνέλευση
του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ
Κύριε Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ψήφισμα Hμερίδας Θεσσαλονίκης με θέμα "Το μάθημα των Θρησκευτικών στον καιρό της πανθρησκείας"


Ψήφισμα γιὰ τὸ Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν
ΠΡΟΣ:
-ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ,
Kύριο Κωνσταντῖνο   Ἀρβανιτόπουλο
-ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Στή Θεσσαλονίκη, τήν Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013, πραγ­ματοποι­ήθηκε Ἡμερίδα μὲ θέμα: «Τὸ μάθημα τῶν Θρη­σκευ­τικῶν στὸν καιρὸ τῆς πανθρησκείας».
Ἡ Ἡμερίδα διοργανώθηκε ἀπὸ τὴν Ἀδελφότητα Θεο­λό­γων «Ὁ Σωτὴρ» καὶ τὸν τομέα Ἐπιστημόνων καὶ Ἐκπαι­δευ­τικῶν τοῦ Συλλόγου Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολικῆς Δράσεως «Ὁ Μέγας Βασί­λειος» καί συμμετεῖχαν ἑκατοντάδες ἐκπαιδευτικοί (Θεολόγοι, Δάσκαλοι καί Καθη­γη­τές ἄλλων εἰδικοτήτων).

Αλέξης Τσίπρας: "Είμαι άθεος"!

Σέ άθεο δέν μποροῦμε νά δώσουμε ἐμπιστοσύνη νά μᾶς κυβερνήσει, διότι, ὅπως εἶπε καί Πολωνός Λέχ Βαλέσσα, « χωρίς Θεό ἄνθρωπος εἶναι ἐπικίνδυνος»! (Δείτε: Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας, Ομοιότητες και Διαφορές Εκκλησίας και Αριστεράς.)

Αρχιμ. Παύλος Δημητρακόπουλος, «Της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλας ζωοδότα…».



«Της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλας ζωοδότα…».
Από την τελευταία Κυριακή του Φεβρουαρίου, την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου, η Εκκλησία, μάς εισάγει σε μιά νέα περίοδο του εορτολογίου της, την περίοδο του κατανυκτικού Τριωδίου.Μας δίδει έτσι την αφορμή να στρέψουμε και πάλι την προσοχή μας προς το νόημακαι το περιεχόμενό της, προκειμένου να εμβαθύνουμε και βιώσουμε κάπως το μυστήριο της μετανοίας, που αποτελεί το κεντρικότερο και κυρίαρχο χαρακτηριστικό γνώρισμα της περιόδου αυτής.Στην παρούσα αναφορά μας θα στρέψουμε την προσοχή μας στην πλούσια και θεοφώτιστη υμνογραφία της, και πιό συγκεκριμένα, θα προσπαθήσουμε, συν Θεώ να προσεγγίσουμε ερμηνευτικά κάποια ιδιόμελα κατανυκτικά τροπάρια, τρία τον αριθμό, που ψάλλονται σ’ όλες τις Κυριακές του Τριωδίου μέχρι και την Πέμπτη Κυριακή των Νηστειών, μετά το εωθινό ευαγγέλιο και τον 50ο Ψαλμό.

Κυριακή ΙΣΤ΄Λουκά (Τελώνου και Φαρισαίου) -«Ο Θεός, ευχαριστώ σοι, ότι ουκ ειμί ώσπερ οι λοιποί των ανθρώπων».


Ευαγγέλιο: Λουκ. ΙΗ΄10-14 
 Η κατανυκτική περίοδος του Τριωδίου, αγαπητοί μου αδελφοί, ανοίγει με το πνεύμα της σημερινής ευαγγελικής περικοπής, της γνωστής σ΄όλους μας παραβολής του Τελώνη και του Φαρισαίου, που αναγινώσκεται στους ναούς μας κατά τη σημερινή Κυριακή, που έχει πάρει από την περικοπή αυτή και το όνομα της. Το Τριώδιο, στο οποίο εισερχόμαστε από σήμερα, είναι η πιο κατανυκτική και ψυχωφελής περίοδος της λατρευτικής και λειτουργικής ζωής της Εκκλησίας μας. Κατάνυξη, μετάνοια, προσευχή και ολόψυχη αφοσίωση και στροφή στον αμαρτωλό εαυτό μας και στον οικτίρμονα Θεό. Από σήμερα, εισερχόμαστε σε περίοδο πνευματικής περισυλλογής, έντονης προσευχής και εξαγιασμού της ψυχής μας. Μακριά από τα ένοχα, τα φθαρτά, τα μάταια και τα αμαρτωλά πάθη μας. Μακριά από την προσευχή του Φαρισαίου, που θα αντλήσουμε κι εμείς σήμερα το θέμα μας. Θα δούμε δηλαδή αρχικά την ουσία του φαρισαϊκού πνεύματος και στη συνέχεια κάποιες νέες μορφές του, που δύσκολα διακρίνονται.

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Τι σημαίνει Αριστερά…


Τι σημαίνει Αριστερά…
Ο Έλληνας ψηφοφόρος είναι αδύνατο να απαντήσει με σαφήνεια στο ερώτημα τι σημαίνει, ιδεολογικά και πολιτικά, γι' αυτόν  η Αριστερά και ποιά η λύση που προτείνει στη σημερινή κρίση. Δεν το γνωρίζουν οι ίδιοι οι ηγέτες της και η εύκολη λαϊκίστικη διέξοδος είναι  ο χωρισμός  Κράτους  και  Εκκλησίας…. Αυτός ο χωρισμός θα λύσει το πρόβλημα! Ο κ. Αλ. Τσίπρας λ.χ. σε δήλωσή του κατά την πρόσφατη  συγκέντρωση της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ τόνισε: " Λύση από αυτή την καταστροφή δεν μπορεί να υπάρξει με μνημόνιο, παρά μονάχα με δημοκρατία, ανεξαρτησία και δίκαιη ανάπτυξη". Τι σημαίνουν οι γενικόλογες αυτές λέξεις, στις οποίες ο καθένας μπορεί να συμφωνήσει; Στην ουσία απολύτως τίποτε. Κι όποιος τις αποδέχεται ανήκει στην Αριστερά;…

Ο ΙΣΚΕ θα αποστείλει στον Πρωθυπουργό ψήφισμα διαμαρτυρίας σχετικό με την έκπτωση του μαθήματος των θρησκευτικών


Σε καλό κλίμα, με προσέλευση λίγων μελών αλλά πολλών επιστολών, συμφωνά με το καταστατικό, πραγματοποιήθηκε την 21η Φεβρουαρίου, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10.30 π.μ, στον Άγιο Ελευθέριο Αχαρνών η προγραμματισμένη Γ.Σ  του Ι.Σ.Κ.Ε .Μετά τον απολογισμό του παρελθόντος και τον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους και τον χαιρετισμό του Προέδρου π. Γεωργίου Σελλή, η Διευθύντρια του τομέα Τ.Π.Ο.Ε.Κ.Ε του Ταμείου Προνοίας Δημοσίων Υπαλλήλων (Τ.Π.Δ.Υ) έδωσε την εικόνα του Ταμείου σήμερα και ανέπτυξε τον στόχο να μειωθεί η αναμονή αποδόσεως των εφάπαξ στους τρεις μήνες. Στη συνέχεια, ο Γ.Γ. της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (Π.Ε.Θ) με φωνή αγωνίας απέδωσε στιγμή προς στιγμή την αλλοίωση όχι μόνο του μαθήματος των θρησκευτικών, αλλά και την αποχριστιανοποίηση  της κοινωνίας, η οποία αμαχητί υποκύπτει στο ρεύμα της εκκοσμικεύσεως που κατακλύζει την Ελληνική Κοινωνία.
Η Γ.Σ ομόφωνα απεφάσισε όπως αποστείλει ψήφισμα διαμαρτυρίας σχετικό με την έκπτωση του μαθήματος των θρησκευτικών στον Πρωθυπουργό της Χώρας καθώς και τους  Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων  της Επικρατείας.