31 Ιαν 2012

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος. Πηγαίνοντας προς το μαρτύριο...

Μια μικρή γεύση από την Επιστολή προς Ρωμαίους του Αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου την οποία έγραψε στην Σμύρνη, όπου στάθμευσε για λίγο πηγαίνοντας για το μαρτύριο του στην Ρώμη. Διότι έμαθε ότι οι Ρωμαίοι Χριστιανοί κάνουν προσπάθειες για να αποφύγει το μαρτύριο βάζοντας γνωστούς ανθρώπους να πείσουν τους άρχοντες της Ρώμης για να μην μαρτυρήσει ο Άγιος. Ιερός Ναός Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης -  π. Θεόδωρος Ζήσης Ομ. Καθηγητή Πανεπιστημίου Α.Π.Θ. Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

Το μέγα χάσμα μεταξύ οικουμενιστών και αγίου Γρηγορίου Παλαμά


poster-2012
Το ΜΕΓΑ ΧΑΣΜΑ μεταξύ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ και αγίου ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
«ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ   ΚΑΙ   ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ
ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ   ΣΤΟΝ   ΙΔΙΟ   ΧΡΙΣΤΟ»!!!
ΤΑΔΕ ΕΦΗ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ
Α.Π. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.  κ. Χ. ΑΤΜΑΤΖΙΔΗΣ
Διαμαρτυρία πιστοῦ ἀπέτρεψε
συμμετοχὴ ἱερωμένων σὲ συμπροσευχές
Συμπροσευχὴ πραγματοποιήθηκε στὶς 21/1/2012 στὴν Θεσσαλονίκη, στὴν ὁποία συμμετεῖχαν Ὀρθόδοξοι, Παπικοί, Ἀγγλικανοί, Εὐαγγελικοὶ καὶ Ἀρμένιοι. Ἡ συμπροσευχὴ ἔγινε στὸν Καθολικὸ Καθεδρικὸ Ναὸ τῶν Λαζαριστῶν τῆς «Ἄσπίλου Συλλήψεως τῆς Θεοτόκου». Καὶ μόνο τὸ ὄνομα τοῦ Ναοῦ, δηλώνει τὴν ἀντίστοιχη αἵρεση τῶν Παπικῶν. Κι ὅμως, στὴν οἰκουμενιστικὴ αὐτὴ βραδιὰ καὶ στὴν συμπροσευχή, συμμετεῖχε ὡς κεντρικὸς ὁμιλητὴς ὁ «ἐπίκουρος καθηγητὴς θεολογίας στὸ Ἀριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Χαράλαμπος Ἀτματζίδης», ὁ ὁποῖος ἔκανε καὶ τὴν ἀκόλουθη δήλωση στὸ TV100THESSALONIKI:

Μόσχα – Οικουμενιστική συμπροσευχή για τη Χριστιανική Ενότητα

Μόσχα – Στο Ρωμαιοκαθολικό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στις 25 Ιανουαρίου 2012 πραγματοποιήθηκε οικουμενιστική  συμπροσευχή για τη Χριστιανική Ενότητα. Έλαβαν μέρος Ορθόδοξοι (Πατριαρχείο Μόσχας), Ρωμαιοκαθολικοί και Βαπτιστές.

Οι άγιοι και θαυματουργοί Ανάργυροι Κύρος και Ιωάννης


Οι άγιοι και θαυματουργοί Ανάργυροι Κύρος και Ιωάννης
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη
«Οι άγιοι μάρτυρες Κύρος και Ιωάννης ζούσαν επί Διοκλητιανού του βασιλιά. Ο μεν Κύρος καταγόταν από την Αλεξάνδρεια, ο δε Ιωάννης από την Έδεσσα. Λόγω του επικρατούντος τότε λοιπόν διωγμού, ο οποίος κατέστρεφε τους χριστιανούς, ο Κύρος προχώρησε προς την Αραβία, σε έναν παραθαλάσσιο τόπο, έγινε μοναχός και κατοίκησε εκεί. Ο δε Ιωάννης που έφθασε στα Ιεροσόλυμα, άκουσε για τις θαυματουργίες του αγίου Κύρου (διότι θεράπευε κάθε νόσο και αρρώστια), πήγε στην Αλεξάνδρεια, και από εκεί, από ό,τι φημολογείτο για τον άγιο ως προς τον τόπο διαμονής του, έφθασε εκεί που έμενε και έζησε μαζί του.

Μητρόπολη Κιλκισίου: Διανομή της Καινής Διαθήκης στα σχολεία σε συνεργασία με τους Γεδεωνίτες!!


Με την ευκαιρία της εορτής των Τριών Ιεραρχών, προστατών της παιδείας, η Ιερά Μη

Διανομή Καινής Διαθήκης σε μαθητές από τον Μητροπολίτη Κιλκίς
Με την ευκαιρία της εορτής των Τριών Ιεραρχών, προστατών της παιδείας, η Ιερά Μητρόπολις Πολυανής και Κιλκισίου σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κιλκίς και τον θρησκευτικό Σύλλογο «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ» μοίρασε σήμερα σε όλους τους Μαθητές και τους Καθηγητές των Γυμνασίων και των Λυκείων που ανήκουν στην πνευματική της δικαιοδοσία.

Ίδρυμα Προασπίσεως Ηθικών και Πνευματικών Αξιών , Οι Τρεις μέγιστοι Ιεράρχαι και οι «λαίλαπες» της Νέας Εποχής


Ἐπιστολὴ ὑπ᾿ ἀριθμ. 53/30.1.2012
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΕΓΙΣΤΟΙ ΙΕΡΑΡΧΑΙ ΚΑΙ ΟΙ «ΛΑΙΠΑΠΕΣ»  ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ,  ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΕΩΣ,  ΤΗΣ ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ  ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΛΙΑΝ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΩΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΩΝ  ΤΩΝ ΣΚΟΤΕΙΝΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
ποὺ ἔχουν γίνει ἐπικίνδυνες σαρωτικὲς θύελλες ἐναντίον τῶν αἰωνίων ἀξιῶν τῆς φυλῆς μας (Πατρίς, Θρησκεία, Οἰκογένεια, ἱερὰ σύμβολα καὶ θεσμοί), ποὺ πασχίζουν νὰ τὶς κατακρημνίσουν καὶ νὰ τὶς ἐξαφανίσουν, διὰ νὰ δύνανται νὰ ἐπικρατήσουν ἡ ἀχρειότης, ἡ ἀναισχυντία, ἡ θρασύτης, ὁ φιλοτομαρισμός, ὁ ἐγωισμός, ἡ ὑπερηφάνεια, ἡ ἀλαζονία καὶ ἐν γένει ἡ σῆψις καὶ ὁ ἀθεϊσμός.

Το πολυεπίπεδο υπόβαθρο των Τριών Ιεραρχών


Το πολυεπίπεδο υπόβαθρο των Τριών Ιεραρχών
του Β. Δ. Μακρυπούλια, Φιλολόγου
Ομιλία που εκφωνήθηκε στο Δημοτικό θεάτρο Μυτιλήνης, στα πλαίσια της εκδήλωσης που οργάνωσε η Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου για την σχολική εορτή των Τριών Ιεραρχών, στις 30 Ιανουαρίου 2012
Oι Τρείς Ιεράρχες αποτελούν κορυφαίο σύμβολο της Ορθόδοξης Χριστιανικής σκέψης και διανόησης. Πίσω και πέρα από αυτό το σύμβολο κρύβονται αιώνιες πραγματικά ιδέες και αξίες οι οποίες από τον καιρό ακόμη του Πλάτωνος πιστεύθηκε ότι είναι και πρέπει να είναι διδακτές. Αυτή εξάλλου η πορεία της μεταβίβασης της γνώσης του Αγαθού κατοχυρώνει και την Οντολογική υπαρκτότητα του μηνύματος των Τριών Ιεραρχών. Απλά να ομιλήσουμε όσα διακήρυξαν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι αλήθεια,έχουν οντολογικό υπόβαθρο, είναι μία πραγματικότητα η οποία πρέπει να μεταφέρεται από γενεά σε γενεά με τη δύναμη και την ικανότητα της παιδείας.
Ποιο είναι αυτό το οποίο υπάρχει και πρέπει μέσα από την παιδεία να φωτίσει τις επερχόμενες ανθρώπινες εποχές; Ποιό είναι αυτό που αποδεικνύει ως υπαρκτή την Οντολογία των τιμωμένων σήμερα σοφών; Ο Ηράκλειτος κατ΄ αρχήν το καθόρισε μέσα από το πασίγνωστο απόσπασμά του ως εξής:

Η Υπαπαντή του Ιησού Χριστού (2 Φεβρουαρίου)


Η Υπαπαντή του Ιησού Χριστού
του μακαριστού Μητροπολίτου Σουρόζ Αντωνίου Bloom
"Νῦν ἀπολύεις τὸν δοῦλόν σου, δέσποτα, κατὰ τὸ ρῆμα σου ἐν εἰρήνῃ· ὅτι εἶδον οἱ ὀφθαλμοί μου τὸ σωτή ριόν σου, ὃ ἡτοίμασας κατὰ πρόσωπον πάντων τῶν λαῶν, φῶς εἰς ἀποκάλυψιν ἐθνῶν καὶ δόξαν λαοῦ σου Ἰσραήλ" (Λκ. 2. 29 32).
Tὰ λόγια τοῦ Ἁγίου Συμεών σημειώνουν τὸ τέλος μιᾶς μακρᾶς περιόδου, χιλιάδων χρόνων κατὰ τὴ διάρκεια τῶν ὁποίων οἱ ἄνθρωποι ζοῦσαν χωρὶς τὸ Θεό· εἶχαν περάσει χιλιά δες χρόνια ἀπὸ τότε ποὺ ὁ Ἀδὰμ εἶχε χύσει τὸ πρῶτο του δάκρυ, ἀπὸ τότε ποὺ εἶχε θρηνήσει γιὰ πρώτη φορὰ πάνω στὴ γῆ ἐκείνη στὴν ὁποία δὲν εὕρισκες πιὰ τὸ Θεὸ ἀνάμεσα στὰ πλάσματά Του.
Ὁλόκλη ρη ἡ γῆ, ὅλο τὸ γένος τῶν ἀνθρώπων ποθοῦσε τὴν ἡμέρα ἐκείνη ποὺ ἐπιτέλους θὰ συναντοῦσε γιὰ μιὰ ἀκόμη φορὰ τὸ Θεό του πρόσωπο μὲ πρόσωπο. Νά λοιπὸν ποὺ ἡ μέρα ἐκείνη εἶχε φτάσει: ὁ Θεὸς ἔγινε ἄνθρωπος μέσα σὲ μιὰ φάτνη στὴ Βηθλεέμ· ὁ Αἰώνιος μπῆκε μέσα στὸ χρόνο· ὁ Ἀπεριχώρητος καὶ Ἀτελεύτητος ὑπάχθηκε στοὺς περιορισμοὺς τῆς κτιστῆς μας κατάστασης.
Αὐτὸς ποὺ εἶναι ἡ ἴδια ἡ ἁγιότητα μπῆκε στὸν κόσμο τῆς ἁμαρτίας τὴ μέρα τοῦ βαπτίσματός Του μὲ τὸ νὰ βυθιστεῖ στὰ φοβερὰ νερὰ τοῦ Ἰορδάνη μέσα στὰ ὁποῖα οἱ ἄνθρωποι εἶχαν ἀποπλύνει τὰ ἁμαρτήματά τους· βυθίστηκε στὰ νερὰ τοῦ ποταμοῦ σὰν μέσα στὰ νεκρὰ νερὰ τῆς μυθολογίας καὶ τῶν παραμυθιῶν καὶ βγῆκε φορτισμένος μὲ τὴ νέκρα καὶ τὴ θνητότητα τῶν ἀνθρώπων τοὺς ὁποίους εἶχε ἔλθει νὰ σώσει.

30 Ιαν 2012

«Παιδεία, ίσον δάσκαλος», «και όχι ‘’πρώτα ο μαθητής’’». Ο δάσκαλος κάνει την παιδεία και ανοίγει ορίζοντες στους μαθητές του.


Με μία άκρως ενδιαφέρουσα ομιλία από τον Εκπαιδευτικό κ. Δημήτριο Νατσιό, πραγματοποιήθηκε σήμερα η καθιερωμένη εκδήλωση προς τιμήν των Εκπαιδευτικών, από την Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς.
Στην καλωσόρισμά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην αλλαγή νοοτροπίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος τονίζοντας πως «μεταποιήσαμε την μόρφωση ως μία τεχνοτροπική διεργασία χωρίς όραμα και ελπίδα», συμπληρώνοντας πως «ο άνθρωπος μορφώνετε μόνο όταν προσκύψει στο πρόσωπο του Θεανθρώπου».
Στη συνέχεια το λόγο έλαβε ο παριστάμενος αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο οποίος χαιρέτισε την πρωτοβουλία της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς και αναφέρθηκε επιγραμματικά στην αξία και τη σημασία της Εκκλησίας στα θέματα της παιδείας.
Ακολούθησε η ομιλία του εκπαιδευτικού Δημήτρη Νατσιού, ο οποίος όντας ενεργός δάσκαλος «στην τάξη 22 χρόνια», όπως χαρακτηριστικά είπε, αναφέρθηκε στα δεινά της Ελληνικής παιδείας και στην προσπάθεια όχι μόνο της αποχριστιανοποίησης των σχολείων, αλλά και ευτελισμού του δασκάλου.
«Παιδεία, ίσον δάσκαλος», σημείωσε ο κ. Νατσιός «και όχι ‘’πρώτα ο μαθητής’’». Ο δάσκαλος κάνει την παιδεία και ανοίγει ορίζοντες στους μαθητές του.  

«Μεγάλοι δάσκαλοι θρησκειών του κόσμου» στο νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Θρησκευτικά


«Μεγάλοι δάσκαλοι θρησκειών του κόσμου» στο νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Θρησκευτικά
ή
Πανθρησκειακός συγκρητισμός
Το νέο πρόγραμμα σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου προβλέπει στην πρώτη κιόλας Θεματική Ενότητα (ΘΕ) των Θρησκευτικών της Ε΄ Δημοτικού την αναφορά στον «Ιησού ως δάσκαλο» με παράλληλη αναφορά στους «μεγάλους δασκάλους των θρησκειών του κόσμου» δηλαδή «τον Μωάμεθ, τον Κομφούκιο και τον Βούδα». Πρόκειται για ένα μόνο παράδειγμα του συγκρητιστικού τρόπου με τον οποίο προσεγγίζονται η Αλήθεια του Χριστού σε σχέση με τις άλλες θρησκείες από τους συντάκτες του νέου προγράμματος σπουδών. Ο Ιησούς δεν είναι ο Ένας και Μοναδικός Θεός αλλά ένας διδάσκαλος όπως ο Βούδας, ο Κομφούκιος και ο Μωάμεθ! Η κλήση των Μαθητών ή η Επί του Όρους ομιλία χρησιμοποιούνται στην ΘΕ αυτή ως δείγματα της ιδιότητος του Ιησού ως διδασκάλου...
Μία τέτοια προσέγγιση των Θρησκειών και παρουσίαση των «δασκάλων των θρησκειών» θυμίζει σε όσους έχουν μελετήσει σχετικά κείμενα το βιβλίο «Μεγάλοι Μύστες» των εκδόσεων «Ιάμβλιχος» που στην συνοπτική παρουσίαση σημειώνεται ότι πρόκειται για «ένα έργο που ενέπνευσε πολλές γενιές αναγνωστών, είναι προϊόν της ώριμης συγγραφικής περιόδου του Εντουάρ Σιρέ, κατά την οποία προσπάθησε να επιδείξει τη βασική ενότητα πίσω από όλες τις ανώτερες θρησκείες. Θρησκείες που λειτουργούν ως μέσα αποκάλυψης του ενός θείου κόσμου, μέσω της ψυχής των προφητών τους».

Η Γιορτή των Τριών Ιεραρχών στη Β. Ήπειρο


Η Γιορτή των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε, πλέον, ως Γιορτή των Ελληνικών Γραμμάτων στη Βόρεια Ήπειρο. Δηλητηριασμένοι μέχρι το μεδούλι, επί πέντε δεκαετίες, δάσκαλοι, μαθητές και γονείς του χώρου μας πως η γιορτή της παιδείας και των γραμμάτων είναι η 7η  Μαρτίου- με το άνοιγμα του πρώτου αλβανικού σχολείου στην Κορυτσά, που δεν έχει καμία σχέση με το άνοιγμα των δικών μας ελληνικών σχολείων- γιόρταζαν πανηγυρικά και στο χώρο μας την ημέρα αυτή κι ας είχε μερικές δεκάδες χρόνια νωρίτερα που λειτουργούσε το σχολείο της Δρόβιανης  και πολλά άλλα τέτοια στο χώρο μας.

Συνομιλία του π. Γεωργίου Μεταλληνού και του καθηγητού Δημητρίου Τσελεγγίδη με το Ρουμάνο Γέροντα Αρσένιο Papacioc για τον Οικουμενισμό


Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός και ο καθηγητής Δημήτριος Τσελεγγίδης στο κελί του  Ρουμάνου  Γέροντα Αρσένιου  Papacioc συνομιλούν  για τον Οικουμενισμό.

Η «ιδιωτικὴ οδὸς» και η οδὸς «συν πάσι τοις Αγίοις»


«ἰδιωτικὴ ὁδὸς» καὶ ἡ ὁδὸς «σὺν πᾶσι τοῖς Ἁγίοις»
Γράφει ὁ Νεμέσιος
   Οἱ ἀκόλουθοι τῆς μετα-πατερικῆς θεολογίας δὲν παύουν μὲ τὰ γραφόμενά τους νὰ ἀποκαλύπτουν τὴν οἰκουμενιστικὴ σκέψη ὡς αἱρετική. Ἀπόδειξη τρανότατη ἡ νέα συμβολὴ τοῦ θεολόγου κ. Παναγιώτου Ἀνδριόπουλου, προχθὲς στὸ Amen.gr μὲ τίτλο «Νεο-παραδοσιακὸ κυνήγι μαγισσῶν!!!». Μὲ αὐτὸ ἐπιτίθεται στὴν προσεχῆ ἡμερίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς μὲ θέμα «Πατερικὴ Θεολογία καὶ μεταπατερικὴ αἵρεση», μεγαλοφωνότατος, ὅπως πάντοτε, ὑποστηρικτὴς τῶν θέσεων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ΚΠόλεως (ὑποστηρικτοῦ τῆς «μετα-πατερικῆς» Ἀκαδημίας τοῦ Βόλου) καὶ ἐκθέτης καὶ δείκτης τῆς ἐνοχλήσεως ποὺ συνιστᾷ γιὰ τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἡ κατοχυρωμένη, ἀκαδημαϊκὴ προσβολὴ τῶν δογματικῶν-ἐκκλησιολογικῶν καινοτομιῶν τῶν οἰκουμενιστικῶν ἱδρυμάτων καὶ δικαιοδοσιῶν.

Οι εν αγίοις πατέρες ημών και οικουμενικοί διδάσκαλοι Βασίλειος ο Μέγας, Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος


Οι εν αγίοις πατέρες ημών και οικουμενικοί διδάσκαλοι Βασίλειος ο Μέγας, Γρηγόριος ο Θεολόγος και ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη
«Η αιτία της σημερινής εορτής είναι αυτή: Επί της βασιλείας του Αλεξίου Κομνηνού, ο οποίος πήρε τα σκήπτρα της βασιλείας μετά τον Βοτανειάτη, υπήρξε διαφωνία στην Κωνσταντινούπολη μεταξύ των λογίων και εναρέτων ανδρών:  Άλλοι εκθείαζαν τον μέγα Βασίλειο, λέγοντας ότι είναι μεγαλοπρεπής στον λόγο, αφού ερεύνησε με αυτόν  τη φύση των όντων και συναγωνιζόταν ως προς τις αρετές σχεδόν και τους αγγέλους, κι επίσης ότι δεν συγχωρούσε τις αμαρτίες των ανθρώπων με πρόχειρο τρόπο, κι ήταν σπουδαίος στο ήθος του, χωρίς να έχει κάτι το γήινο, από την άλλη δε υποβίβαζαν τον θείο Χρυσόστομο, διότι τάχα ήταν αντίθετος προς τον Βασίλειο λόγω της προχειρότητάς του να συγχωρεί εύκολα και να γίνεται ευχάριστος στους ανθρώπους.

Η σημειολογία της εορτής των Ελληνικών Γραμμάτων


Η σημειολογία της εορτής των Ελληνικών Γραμμάτων
Του δρα Γιώργου Χάιλου*
Ο Ελληνισμός, ως πολιτιστικό και εθνικό μέγεθος, επέζησε και μεγαλούργησε διαχρονικά ένεκα πρωτίστως της ιδιοτροπίας και της ετερότητας της παιδείας του, της ελληνικής του γλώσσας, αλλά και κατά τη μετά Χριστόν εποχή, λόγω της εν Ορθοδοξία ζωής του. Η ετερότητα αυτή εδράζεται στην εκζήτηση της αλήθειας με στόχο το κατ’ αλήθειαν ζην. Ερειδομένη λοιπόν σ’ αυτήν την ετερότητα, η ελληνική βιωματική και η ημετέρα παίδευσις, συνέθεσε τους τέσσερεις ελληνικούς πολιτισμούς: Μινωικό, Μυκηναϊκό, Κλασικό και Βυζαντινό. Ο Βυζαντινός δε πολιτισμός, αφού είχε ώτα ακούειν, έστρεψε την εκζήτηση της αλήθειας στον ευαγγελισθέντα υπό του Χριστού λόγον: « Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς», ο οποίος κατέληξε στο: «Εγώ ειμί η αλήθεια». Συνέλαβε δηλαδή η βυζαντινή σκέψη ότι η «αλήθεια ελευθερώσει ημάς», μέσω της αυθυπέρβασης και της ένωσης του εγώ με το εμείς, δρώντας εν Χριστώ.

Ρωμαιοκαθολικός Επίσκοπος Σύρου, προς Μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο: «Μπορούμε να συμβάλλουμε ώστε να φθάσει πιο γρήγορα η ευλογημένη ημέρα του Κοινού Ποτηρίου».


poimantoria_syrou
Ομιλία του Ρωμαιοκαθολικού Επισκόπου Φραγκίσκου Παπαμανώλη κατά την επέτειο της 10ετούς Επισκοπικής Ποιμαντορίας του Μητροπολίτη Σύρου  Δωρόθεου Β’ στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου στη Σύρο.  
Σεβασμιότατε και Αγαπητέ Αδελφέ κ. Δωρόθεε,
Πέρασαν 10 χρόνια από τις 19 Ιανουαρίου 2002 όταν έφθασες στη Σύρο και έτυχε να είμαι ο πρώτος που σε ασπάστηκα και σου ευχήθηκα το καλώς όρισες.
Τότε είπα στον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Χριστόδουλο, που σε συνόδευε, ότι με την ψήφο της Ιεράς Συνόδου ήσουν ο «Θεοπρόβλητος» Μητροπολίτης της Σύρου. Ο δε Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος, κατά την ιερά Ακολουθία της Επισκοπικής σου χειροτονίας στις 15 Δεκεμβρίου 2001 πολύ σωστά σε χαρακτήρισε «δημοπρόβλητο». Αλλά η κοσμοσυρροή λαού που σε υποδέχτηκε εκείνη την ημέρα στο λιμάνι της Σύρου, έδειξε στον Αρχιεπίσκοπο ότι ήσουν και ο «λαοεπιθύμητος».

Ο πιο επικίνδυνος ισλαμιστής της γης πάτησε πόδι και στην Αθήνα!


Ο πιο επικίνδυνος ισλαμιστής της γης πάτησε πόδι και στην Αθήνα!
Ο «σκοτεινός» Φετουλάχ, που θέλει να κάνει την Τουρκία σαν το Ιράν, προχώρησε τώρα στην ελεύθερη κυκλοφορία προπαγανδιστικών βιβλίων
του Μάνου Ηλιάδη
Στη Ρωσία οι αρχές έκλεισαν όλα του τα σχολεία διότι ασκούσαν τουρκική εθνικιστική προπαγάνδα, στη Λευκορωσία το ίδιο, στην Ολλανδία η λειτουργία των πρότυπων ιδιωτικών σχολείων του τελεί υπό έρευνα των αρχών ασφαλείας στις ΗΠΑ το θέμα άρχισε ήδη να διερευνάται από το FΒΙ, ενώ στο Ουζμπεκιστάν (εκτός από το κλείσιμο των σχολείων του, τη σύλληψη δεκάδων Τούρκων διδασκάλων και μουσουλμάνων επιχειρηματιών του κινήματος Γκιουλεν, που τα υποστήριζαν), η παρουσία του απαγορεύτηκε αυστηρά ωδ απειλή για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια.
Στην ίδια του τη χώρα έκθεση της τουρκικής μυστικής υπηρεσίας ΜΙΤ, που έγινε στο πλαίσιο των ερευνών για το περίφημο σκάνδαλο Σουσουρλούκ και την οποία αποκάλυψε η «Μιλιέτ» στις 19 Οκτωβρίου 2010, αναφέρει για τον Γκιουλεν τα εξήδ: «Πρόκειται για μυστικό συνεταίρο της Τσιλέρ στο ξέπλυμα βρόμικου χρήματος», (σ.α: της πρώην πρωθυπουργού της Τουρκίας που -όπως αποκαλύφθηκε- χρηματοδότησε από τα μυστικά κονδύλια τον εμπρησμό των ελληνικών δασών), «ενώ τα μέλη του κινήματος Γκιουλέν αποτελούν τον πιο σημαντικό μη κυβερνητικό μηχανισμό που διατηρεί η CIA στην περιοχή.

Το σχέδιο της αποχριστιανοποίησης. Οι μεγάλες αλήθειες του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου


exofyllo_xristodoulou_bibl
Το σχέδιο της αποχριστιανοποίησης 9/10/2001
Οφείλουμε να μαχόμαστε για τη διαφύλαξη της πίστης μας και της ιδιοπροσωπίας του λαού μας, τις οποίες κάποιοι θέλουν να υπονομεύσουν και να καταργήσουν με μία σειρά μέτρων αποχριστιανισμού της Ελλάδας. Τα πρώτα δείγματα της επιδιωκόμενης τελειωτικής μορφής στις σχέσεις πολιτείας και Εκκλησίας, όπως την έχουν προδιαγράψει διάφορα κέντρα εξουσίας, έχουν ήδη εμφανιστεί ως απόψεις για τον ιδιωτικό και όχι τον δημόσιο χαρακτήρα της θρησκείας, την επιδίωξη θεσμοθέτησης του υποχρεωτικού πολιτικού γάμου, την αφαίρεση των ιερών εικόνων από τις αίθουσες των σχολείων και των δικαστηρίων, την κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών με τη σημερινή μορφή του και την μετονομασία του σε μάθημα Θρησκειολογίας, τη «λογοκρισία» της Ιστορίας, την κατάργηση των θρησκευτικών ορκωμοσιών στις δημόσιες υπηρεσίες και τις Ένοπλες Δυνάμεις και του αγιασμού στη Βουλή.
Η Εκκλησία μας απέδειξε ότι ανθίσταται και ότι μπορεί να σταθεί εμπόδιο στη σχεδιασμένη αλλοτρίωση του λαού, ο οποίος στάθηκε και στέκεται στο πλευρό της, καθώς αυτή σηματοδοτεί τη μοναδική εναπομένουσα δύναμη και ελπίδα για τη σωτηρία του τόπου, παρά τον χλευασμό του και παρά τις λυσσαλέες προσπάθειες ψευδολογιας, λασπολογίας και, παραπληροφόρησης κάποιων ορκισμένων εχθρών της ορθοδοξίας.

29 Ιαν 2012

Πρωτοπρ. Γεώργιος Δ. Μεταλληνός, Οι Τρεις Ιεράρχες και η Ελληνική φιλοσοφία


Οι Τρεις Ιεράρχες και η Ελληνική φιλοσοφία

π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνού, Ομοτ. Καθηγητού Παν/μίου Αθηνών
[...] Είναι, βέβαια, αδύνατο να κατανοηθεί με πληρότητα και ακρίβεια η στάση αυτή των Τριών Ιεραρχών απέναντι στην αρχαία σοφία, αν δεν ληφθεί υπόψη η ουσία του Χριστιανισμού στην αυθεντική του έκφραση και βίωση, ως ποιμαντικής θεραπευτικής της ανθρώπινης ύπαρξης, με μοναδικό στόχο την θέωση του ανθρώπου και τον αγιασμό του κόσμου και των ανθρωπίνων.Μέσα στην σωτηριολογική προοπτική του ο Χριστιανισμός των Αγίων (αυτή είναι η Ορθοδοξία) είναι πολύ διαφορετικός από τον θρησκειοποιημένο Χριστιανισμό του ευσεβιστικού ηθικισμού, αλλά και τον -κατά κανόνα- εκκοσμικευμένο Χριστιανισμό της διανόησης, ακόμη και της χριστιανικής.

Κωνσταντίνος Χολέβας, Επί τέλους, κάποιος να ζητήσει συγγνώμην!


Επί τέλους, κάποιος να ζητήσει συγγνώμην!

Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων 
Διαβάζουμε στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι μετά την εφαρμογή του Μνημονίου περί τα 3 εκατομμύρια Ελλήνων βρίσκονται στα όρια της φτώχιας.
 Ακούμε τον κ. Κ. Σημίτη να παρουσιάζεται ως όψιμος, αλλά δεινός επικριτής του Μνημονίου. Μαθαίνουμε από τον κ. Μ. Χρυσοχοίδη ότι ο ίδιος ψήφισε το επαχθές Μνημόνιο χωρίς να το διαβάσει. Ακούμε τις συνεχείς καταγγελίες στελεχών της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής ότι αλλοιώθηκαν κρίσιμα οικονομικά στοιχεία μόνο και μόνο για να οδηγηθούμε στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Ακούμε κυβερνητικά στελέχη να παραδέχονται την αποτυχία του Μνημονίου. Και οι αποκαλύψεις καθημερινά συνεχίζονται.

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ι. Μ . Πωγωνιανής & Κονίτσης: Κλείστε το τηλέφωνο στους Χιλιαστές


                    

 ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ

ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ
Ιανουάριος 2012
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ   ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
             Όπως είναι γνωστό, οι «Χιλιαστές» η «μάρτυρες του Ιεχωβά» χρησιμοποιούν πολλούς τρόπους για να παρασύρουν στις φοβερές αντορθόδοξες πλάνες τους, τους ανυποψίαστους χριστιανούς.

«ΚΟΙΝΩΝΙΑ»: Η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για την εορτή των Τριών Ιεραρχών, ένα ακόμη βήμα προς τον αποχριστιανισμό της νεολαίας μας


Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2012
Αρ. Πρωτ. 04
Με σχετική εγκύκλιο, διατυπωμένη με την γνωστή υποκριτική του διγλωσσία, το Υπουργείο Παιδείας αφήνει στην διακριτική ευχέρεια των Δ/ντων και των διδασκάλων κάθε Σχολείου το αν θα εορτάσουν την μεγαλη γιορτή της Παιδείας, την Εορτή των Τριών Ιεραρχών.
Αναφέρει βεβαίως ότι είναι επίσημη αργία για τα Σχολεία, για να μην εγείρει φωνές αντιδράσεων, αλλά σπεύδει να διευκρινίσει ότι σε περίπτωση χαμένων διδακτικών ωρών, αυτές αναπληρώνονται εις βάρος της Εορτής , η οποία, κατά συνέπεια περιορίζεται ή καταργείται!

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Μνήμη της ανακομιδής των λειψάνων του αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου (2012)

Ο άγιος Ιγνάτιος είναι διάδοχος των Αγίων Αποστόλων στην Εκκλησία της Αντιοχείας μαθητής του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου

Γιώργος Ν. Παπαθανασόπουλος, Η Ευρώπη αντίθετη στην ευθανασία. Μεγάλη νίκη για την προστασία της ζωής.


Η Ευρώπη αντίθετη στην ευθανασία. Μεγάλη νίκη για την προστασία της ζωής.
                Μέσα στο ζόφο της εκμετάλλευσης που ζει η ανθρωπότητα και ειδικότερα η Ελλάδα ένα ευχάριστο μήνυμα ανθρωπισμού από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Η κοινοβουλευτική συνέλευση του, στις 25 Ιανουαρίου, με μεγάλη πλειονοψηφία αποφάσισε ότι επιμένει στην απαγόρευση της ευθανασίας, την οποία πάντα θεωρεί ανθρωποκτονία. Συγκεκριμένα η απόφαση αναφέρει: " Η ευθανασία πρέπει πάντοτε να είναι απαγορευμένη σε όλα τα κράτη μέλη του, ως φόνος εκ προμελέτης, έστω και αν υπάρχει η συγκατάθεση του ασθενούς και ανεξάρτητα αν είναι ενεργητικός - λόγου χάριν με μία θανατηφόρα ένεση -, ή παθητικός - με αφαίρεση των υποστηρικτικών οργάνων ή διακοπή της φαρμακευτικής  και άλλης θεραπείας-". Η απόφαση αποτελεί κόλαφο για τους υλιστές που, από χρόνια, επιδιώκουν να επιτραπεί η ευθανασία στην Ευρώπη και στην Αμερική, για ωφελιμιστικούς και οικονομικούς λόγους. Είναι επίσης σημαντική γιατί προέρχεται από ένα Ευρωπαϊκό κοινοβουλευτικό θεσμό, στον οποίο συμμετέχουν βουλευτές από 47 κράτη, είκοσι περισσότερα από αυτά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μήνυμα του Μητροπολίτου Αιτωλίας & Ακαρνανίας Κοσμά για την εορτή των Τριών Ιεραρχών του 2012


Προς  τους μαθητές και μαθήτριες
της  καθ’ ημάς  Ιεράς  Μητροπόλεως
  Αγαπητά μου παιδιά
  Σήμερα αυτή τη μεγάλη ημέρα που τιμούμε τους προστάτες των ελληνικών γραμμάτων, αγίους Ιεράρχες Βασίλειο, Γρηγόριο και Ιωάννη Χρυσόστομο, θέλω να σας απευθύνω πατρικό χαιρετισμό και ολοκάρδιες ευχές.
  Όλοι εμείς οι μεγαλύτεροι στην ηλικία, σας παρακολουθούμε, σας χαιρώμαστε, σας καμαρώνουμε στις καλές προσπάθειές σας, στους αγώνες σας για την κατάκτηση της γνώσης, της επιστήμης, για την επιτυχία και την πρόοδο.
  Είμαστε κοντά σας, σας αγαπούμε ειλικρινά και θέλουμε να νικήσετε κάθε δυσκολία, κάθε εμπόδιο στην πορεία σας για την ολοκλήρωσή σας και την αποκατάστασή σας.

Θεσσαλονίκης Άνθιμος: Tι δηλώνει η πλήρης αποδυνάμωση, σχεδόν κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στα Δημοτικά και στα Γυμνάσια;


Μύθοι και αλήθειες για την Eκκλησία και τον κλήρο
Tου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης AΝΘΙΜΟΥ
Oφείλω μια απάντηση στην επιστολή του κ. N. Γ. Tσίκη, η οποία εδημοσιεύθηκε στην «K» της 20-1-2012, ως αντίλογος και κριτική στο άρθρο μου που εδημοσίευσε η εφημερίδα την 1-1-2012 για την συμβολή της Eκκλησίας στην εθνική οικονομία της χώρας μας. Ομολογώ ότι θα εχρειαζόμουν μια ολόκληρη σελίδα για να απαντήσω με αδιάσειστα στοιχεία στις απόψεις και στο κατηγορητήριο του κ. Tσίκη, αλλ’ επειδή αυτό είναι ανέφικτο, θα αξιολογήσω επιλεκτικά τις κυριότερες απόψεις του από όσα γράφει, αν και αυτά έχουν απαντηθή κατ’ επανάληψη.
Iδού λοιπόν:
1. O κ. Tσίκης ισχυρίζεται, αντίθετα από μένα, ότι «δεν υπάρχει καλλιέργεια κλίματος εχθρότητος εναντίον της Eκκλησίας... αλλά δυσανασχέτηση εναντίον του κλήρου και μόνον αυτού».

Η σχεσιοδυναμική ΔΑΣΚΑΛΟΥ-ΜΑΘΗΤΩΝ στις ΟΜΙΛΙΕΣ του ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ


-Του φιλολόγου Βασιλείου Σαρρή.  H ομιλία εκφωνήθηκε στην εκδήλωση προς τιμήν των 3 Ιεραρχών,  στον ναό του Αγ.Νεκταρίου Χαρισείου Γηροκομείου Θεσσαλονίκης τη Κυριακή 29/1/2012
Η εκκλησία μας είναι ουρανός πολύφωτος που με το φως των αστεριών της καταυγάζει τους πιστούς και ως λαμπροί αστέρες αυτού του νοητού στερεώματος της εκκλησίας του Χριστού, ως φωστήρες της τρισηλίου θεότητος απαστράπτουν στην άχρονη αιωνιότητα της θείας ζωής των πιστών του Χριστού οι τρεις Ιεράρχαι.
 Ο Βασίλειος ο Μέγας, ο ιερός Χρυσορρήμων Χρυσόστομος και ο θεολόγος Γρηγόριος με τις ροές των δακρύων της μετανοίας τους, με τα ασκητικά τους παλαίσματα, με τους μόχθους και τους αγώνες της προσευχής, με την αδιάλειπτη μνήμη του Θεού, με την πιστή και ακριβή τήρηση των εντολών του Χριστού, με τη διηνεκή μελέτη του λόγου του Θεού, με τη μελέτη θανάτου ως φιλοσοφία ζωής, με την αυταπάρνησή τους η οποία τους καθιστούσε ανά πάσα στιγμή κατά προαίρεση μάρτυρας, έφτασαν στα ύψη της χριστιανικής τελειώσεως και καθώς επέτυχαν τη  μέθεξη του Τριαδικού Θεού και έγιναν έμπλεοι του θείου φωτός απολάμβαναν μυστικά τη θέα του Θεού κατά τον τρόπο που την απολάμβαναν και οι μαθητές του στο ορος Θαβώρ και βοούσαν στεναγμοίς αλαλήτοις: «καλόν εστίν ημάς ώδε είναι».

Η ανακομιδή των ιερών λειψάνων του αγίου ιερομάρτυρος Ιγνατίου του Θεοφόρου (29 Ιανουαρίου)


Η ανακομιδή των ιερών λειψάνων του αγίου ιερομάρτυρος

Ιγνατίου του Θεοφόρου (29 Ιανουαρίου)

Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη
«Ο άγιος Ιγνάτιος ήταν διάδοχος των αγίων Αποστόλων και  χρημάτισε επίσκοπος Αντιοχείας. Μαζί με τον άγιο Πολύκαρπο, τον Πρόεδρο της Εκκλησίας των Σμυρναίων, υπήρξε μαθητής του ευαγγελιστή Ιωάννου του Θεολόγου. Οδηγήθηκε λοιπόν ενώπιον του βασιλιά Τραϊανού κι αφού υπέστη όλα τα είδη των βασανιστηρίων, δεν κάμφθηκε, γι’ αυτό και εστάλη στη Ρώμη, προκειμένου να ριχτεί στα θηρία. Όταν έγινε αυτό, κάποιοι άνδρες Χριστιανοί μάζεψαν και έφεραν τα άγια λείψανά του από τη Ρώμη στην Αντιόχεια και τα δώρισαν στους αδελφούς Αντιοχείς που τα ήθελαν με μεγάλο πόθο. Αυτοί λοιπόν τα έβαλαν κάτω από τη γη  με κάθε τιμή και σεβασμό. Χάριν τούτου η Εκκλησία πανηγυρίζει εορτή χαρμόσυνη».
Τον άγιο Ιγνάτιο τον θεοφόρο τον είδαμε, και αρκετά αναλυτικά μάλιστα, την ημέρα της μνήμης του, την 20ή Δεκεμβρίου.

Μήνυμα Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος Κυρίλλου για την εορτή των Τριών Ιεραρχών 2012


Ἐν Καρδίτσῃ τῇ 30ῇ Ἰανουαρίου 2012
Πρὸς
Τοὺς μαθητές καὶ τὶς μαθήτριες
μὲ τὴν εὐκαιρία τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν
Ἀγαπητά μου παιδιά,
Ὡς πρότυπα παιδείας, ὡς ὑποδείγματα ἀρετῆς καὶ ἁγιότητος,  ὡς φωτεινοὶ φάροι καὶ ὁδηγοὶ γιὰ τὴν πνευματική μας πορεία γιορτάζονται στὶς 30 Ἰανουαρίου οἱ μέγιστοι φωστῆρες τῆς τρισηλίου Θεότητος, Βασίλειος ὁ Μέγας, Γρηγόριος ὁ Θεολόγος καὶ Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος. Καὶ οἱ τρεῖς Ἱεράρχες μὲ τὸ ἀνέσπερο φῶς τῆς χριστιανικῆς ἀγάπης, τῆς ἀκλόνητης πίστης, τοῦ ἀδάμαστου θάρρους καὶ τῆς ἀρετῆς φωταγώγησαν καὶ φωταγωγοῦν τὴν οἰκουμένη ὁλόκληρη.

Οι Τρεις Ιεράρχες και ο πολιτιστικός διχασμός


Οι Τρεις Ιεράρχες και ο πολιτιστικός διχασμός

Γράφει ο π. Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης
α) Όταν το 1842 η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών όριζε την τριακοστή Ιανουαρίου -ημέρα μνήμης των Τριών Ιεραρχών- ως εορτή των γραμμάτων και της παιδείας, ίσως διέβλεπε προφητικά την πολιτιστική απορία του νέου ελληνισμού.
Στους μεταγενέστερους χρόνους, κάτω από δυσχερείς ιστορικές συγκυρίες και τη βούληση της άρχουσας τάξης, ο ελληνικός λαός βίωνε έναν ιδιότυπο πολιτιστικό διχασμό, ο οποίος αιωρούνταν ανάμεσα στη Μεγάλη Ιδέα και το σύμβολο της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, την Αγία Σοφία αφενός, και τα περικαλλή μνημεία του Παρθενώνα και της Ακρόπολης των Αθηνών αφετέρου.

Μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης, Ο ηγούμενος Εφραίμ


Ο ηγούμενος Εφραίμ

Γράφει ο μοναχός Μωυσής, αγιορείτης
Η προφυλάκιση του ηγούμενου Εφραίμ δημιουργεί σοβαρά και μεγάλα προβλήματα και ερωτήματα. Είναι άσχετο τ’ ότι υπουργοποιήθηκαν όλοι οι υπουργοί που αναμείχθηκαν στην υπόθεση Βατοπεδίου;
Γιατί, για πρώτη φορά από τη σύσταση του ελληνικού κράτους, έχουμε υφυπουργό Δικαιοσύνης; Ο συγκεκριμένος υφυπουργός έχει ασχοληθεί με την υπόθεση της μονής αρνητικά. Πώς μπορεί να είναι στη θέση αυτή;
Ο ηγούμενος Εφραίμ είναι ο πλέον υβρισθείς, χλευασθείς, ειρωνευθείς και διαπομπευθείς Νεοέλληνας. Γιατί; Αποδείχθηκε η ενοχή του; Ο ηγούμενος κατέστρεψε την ελληνική οικονομία; Πρόκειται για το πιο άθλιο υποκείμενο της Ελλάδος; Ένας αγιορείτης ηγούμενος ιστορικής μονής με πλούσια προσφορά και 120 μοναχούς άξιζε αυτής της τύχης;
Εμείς δεν θέλουμε να κρίνουμε και να κατακρίνουμε την ελληνική δικαιοσύνη. Πιστεύουμε στην ακριβοδικία της δικαιοσύνης, στο ύψος και την αξιοπιστία της.

Νίκος Χειλαδάκης, Ενώ η προδοσία κορυφώνεται έρχεται «θύελλα» από ανατολάς. Αντίδραση τώρα, μετά θα είναι πολύ αργά


Ενώ η προδοσία κορυφώνεται έρχεται «θύελλα» από ανατολάς
Αντίδραση τώρα, μετά θα είναι πολύ αργά
του Νίκου Χειλαδάκη, Δημοσιογράφου-Συγγραφέα-Τουρκολόγου, Διευθυντή Σύνταξης του «ΕΡΩ»
Τον τελευταίο καιρό και ενώ η επίσημη Τουρκία έχει στραμμένη την προσοχή της στα ανατολικά σύνορα, παρατηρείτε μια αυξημένη κινητικότητα στην δυτική πλευρά με την επάνδρωση της Στρατιάς του Αιγαίου με νέα σύγχρονα αποβατικά σκάφη, ενώ στην περιοχή του Έβρου οι στρατιωτικές δυνάμεις εφοδιάζονται με καινούργια αμφίβια μέσα διέλευσης του πόταμου και ταχείας διεκπεραίωσης στην δυτική πλευρά. Στην δυτική Θράκη καραδοκεί η τουρκογενής μειονότητα που τα τελευταία χρόνια έχει οργανωθεί κατάλληλα για να στηρίξει σαν μια νέα πέμπτη φάλαγγα μια πιθανή τουρκική εισβολή. Αλλά το πιο επικίνδυνο σημείο σε όλα αυτά, είναι η αυξανομένη τουρκική προκλητικότητα στην ευρύτερη περιοχή της Κύπρου, μην αποκλείοντας ακόμα και θερμό επεισόδιο, ενώ το αδιέξοδο στο Κυπριακό φαίνετε ανυπέρβλητο εξ αίτιας της τουρκικής αδιαλλαξίας.

Εικόνα και συμπεριφορά κάποιων Επισκόπων που πειραματίζονται στις πλάτες του λαού


ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΩΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΒΟΛΟΥ
ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ
ΠΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
Ὅποιος τοὺς ὠνομάσει «Οἰκουμενιστές», κινδυνεύει νὰ τὸν σύρουν στὰ δικαστήρια (κατὰ δήλωση τοῦ μητροπολ. Σιατίστης Παύλου)
 Ἐδῶ καὶ μιὰ δεκαετία σὲ ἑκατοντάδες ἀριθμοῦνται τὰ κείμενα ποὺ ἔχουν γραφεῖ γιὰ τὶς μεταφράσεις τῶν ἱερῶν κειμένων (ἁγιογραφικῶν ἢ λειτουργικῶν), ἀρκετὲς δὲ εἶναι καὶ οἱ ὁμιλίες ἢ τὰ συνέδρια ποὺ ἔχουν διεξαχθεῖ γιὰ τὸ φλέγον αὐτὸ θέμα ποὺ ἀφορᾶ κυρίως τοὺς Ὀρθόδοξους Ἕλληνες. Γι’ αὐτὸ δὲν ἀποτέλεσε ἰδιαίτερη εἴδηση ἡ πραγματοποίηση ἑνὸς ἀκόμα συνεδρίου-Ἡμερίδας, τὸ ὁποῖο μάλιστα ἔγινε στὴν Ἀκαδημία Θεολογικῶν Σπουδῶν Βόλου, τῆς ὁποίας οἱ θέσεις στὸ θέμα εἶναι γνωστές.

28 Ιαν 2012

Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου (Χαναναίας) – «μεγάλη σου η πίστις γεννηθήτω σοι ως θέλεις ».


Ευαγγελικό Ανάγνωσμα: Ματθ. ιε΄ 21-28
            Είδαμε, μέσα από την σημερινή ευαγγελική περικοπή, μια γυναίκα Χαναναία, που δεν καταγόταν δηλαδή από τον εκλεκτό λαό του Ισραήλ, να ανερεί με την πράξη της την πίστη των φαρισαίων περί «αποκλειστικότητας της σωτηρίας». Πίστευαν δηλαδή οι φαρισαίοι ότι μόνο αυτοί μπορούσαν να σωθούν γιατί κατάγονταν από το εβραϊκό έθνος, ενώ όλοι οι άλλοι λαοί αποτελούσαν το βδέλυγμα, την περιφρόνηση του Θεού και τους ονόμαζαν μάλιστα με μια λέξη «κύνες», σκυλιά. Πίστευαν ότι κάθε ξένος λαός ήταν ταυτόχρονα και άπιστος, ενώ οι ίδιοι είχαν την πεποίθηση ότι ήταν οι πιστοί. Μα η πίστη δεν περιορίζεται σε έθνη και λαούς. Αυτό το αποδεικνύει η Χαναναία, η οποία,  μέσω της διακριτικής στάσης που παίρνει ο Χριστός απέναντι της, κατορθώνει να φανερώσει σε όλους την βαθειά πίστη που έκρυβε μια γυναίκα, και μάλιστα αλλοεθνής.

Ρουμανία – Φωτογραφίες από τον οικουμενιστικό εσπερινό στο Βουκουρέστι για το τέλος της εβδομάδας συμπροσευχών του 2012


Ρουμανία - Η εβδομάδα οικουμενιστικών συμποσευχών για τη Χριστιανική Ενότητα έληξε στις 25 Ιανουαρίου 2012, με εσπερινό στον  Πατριαρχικό Καθεδρικό Ναό του Βουκουρεστίου. Παρόντες, εκπρόσωποι όλων των χριστιανικών ομολογιών,  ο Πατριάρχης Ρουμανίας Δανιήλ,  ο Βοηθός Επίσκοπος του Πατριάρχη Κυπριανός Campineanul και αρκετοί  ιερείς και διάκονοι. Κήρυξαν ο πάστορας των Καλβινιστών και ο Πατριάρχης Δανιήλ.

Ρουμανία – Φωτογραφίες από την έβδομη ημέρα οικουμενιστικών συμπροσευχών του 2012.

Τρίτη, 24 Ιανουαρίου, 2012, στην ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ “ΕΚΚΛΗΣΙΑ” του Βουκουρεστίου

Ρουμανία – Φωτογραφίες από την έκτη ημέρα οικουμενιστικών συμπροσευχών του 2012.


Δευτέρα, 23  Ιανουαρίου  2012, στον ΛΟΥΘΗΡΑΝΙΚΟ ΝΑΟ  του Βουκουρεστίου

Ρουμανία – Φωτογραφίες από την τέταρτη ημέρα οικουμενιστικών συμπροσευχών του 2012.


Σάββατο, 21 Ιανουαρίου 2012, στην ΑΡΜΕΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ  του Βουκουρεστίου

Ρουμανία – Φωτογραφίες από την τρίτη ημέρα οικουμενιστικών συμπροσευχών του 2012.


Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2012,  στον ΚΑΛΒΙΝΙΣΤΙΚΟ ΝΑΟ του Βουκουρεστίου

Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου (Χαναναίας) - «Ω γύναι μεγάλη σου η πίστις! Γενηθήτω σοι ως θέλεις».


Ευαγγελικό Ανάγνωσμα: Ματθ. ιε΄ 21-28
Σε δυο περιπτώσεις εκδηλώνει ο Κύριος το θαυμασμό, αλλά και το δίκαιο έπαινο του για την πίστη συγκεκριμένων ανθρώπων. Και οι δυο περιπτώσεις αφορούν ειδωλολάτρες. Η πρώτη αφορά ένα Ρωμαίο εκατόνταρχο (Ματθ. η΄10) και η δεύτερη τη γυναίκα  του σημερινού ευαγγελίου, τη Χαναναία. Όμως, πέρα από το θαυμασμό και το δίκαιο έπαινο, ο Κύριος επιβραβεύει «από της ώρας εκείνης» την πίστη τους, θεραπεύοντας το δούλο του εκατόνταρχου και σήμερα την κόρη της Χαναναίας.  

Οικουμενιστική η γιορτή για τον Άγιο Σάββα στη Θεολογική Σχολή Βελιγραδίου (Φωτογραφίες)


Светосавска академија на Православном богословском факултету у Београду
Η Σερβική Ορθόδοξος Εκκλησία , οι Σέρβοι πιστοί, καθώς και τα σχολεία τίμησαν στις, 27 Ιανουαρίου 2012, το όνομα του Αγίου Σάββα, δηλαδή του πρώτου Σέρβου Αρχιεπισκόπου και  θεμελιωτή της Αυτοκέφαλης Σερβικής Εκκλησίας. και της σχολικής εκπαίδευσης στη Σερβία. Η φωτογραφίες είναι από τη Θεολογική Σχολή Βελιγραδίου. Πρύτανης της Σχολής είναι ο Επίσκοπος Μπάτσκας Ειρηναίος Μπούλοβιτς.

Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου (Χαναναίας) -«Ω, γύναι, μεγάλη σου η πίστις! Γενηθήτω σοι ως θέλεις»


Κυριακή ΙΖ΄ Ματθαίου (Χαναναίας)
Του Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη
«Ω, γύναι, μεγάλη σου η πίστις! Γενηθήτω σοι ως θέλεις»
α. Μία «ανατροπή» του τρίτου αιτήματος της Κυριακής προσευχής καταγράφει το σημερινό περιστατικό της συνάντησης του Κυρίου με τη Χαναναία γυναίκα. Αντί να γίνεται το θέλημα του Θεού στη ζωή του ανθρώπου – ό,τι ακριβώς μας δίδαξε ο Κύριος να ζητάμε στην προσευχή μας: «γενηθήτω το θέλημά Σου» - γίνεται το θέλημα του ανθρώπου από τον Θεό: «γενηθήτω σοι ως θέλεις». Κι είναι το περιστατικό επίσης που καταγράφει τη μία από τις δύο περιπτώσεις, κατά τις οποίες ο Κύριος επαίνεσε την πίστη των ανθρώπων – και στις δύο με πρόσωπα εκτός του Ισραήλ και με πρόβλημα που δεν ήταν άμεσα δικό τους (τον Ρωμαίο εκατόνταρχο που παρακαλούσε για τον δούλο του, τη Χαναναία σήμερα που παρακαλούσε για τη δαιμονισμένη κόρη της) – και πραγματοποίησε αυτό που ζητούσαν: «Μεγάλη σου η πίστις! Γενηθήτω σοι ως θέλεις». Πώς εξηγείται τούτο;