Ομιλία
του Ρωμαιοκαθολικού Επισκόπου Φραγκίσκου
Παπαμανώλη κατά την επέτειο της 10ετούς Επισκοπικής Ποιμαντορίας του Μητροπολίτη
Σύρου Δωρόθεου Β’ στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου στη Σύρο.
Σεβασμιότατε και Αγαπητέ Αδελφέ κ. Δωρόθεε,
Πέρασαν
10 χρόνια από τις 19 Ιανουαρίου 2002 όταν έφθασες στη Σύρο και έτυχε να είμαι ο
πρώτος που σε ασπάστηκα και σου ευχήθηκα το καλώς όρισες.
Τότε
είπα στον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Χριστόδουλο, που σε συνόδευε, ότι με
την ψήφο της Ιεράς Συνόδου ήσουν ο «Θεοπρόβλητος» Μητροπολίτης της Σύρου. Ο δε
Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος, κατά την ιερά Ακολουθία της Επισκοπικής σου
χειροτονίας στις 15 Δεκεμβρίου 2001 πολύ σωστά σε χαρακτήρισε «δημοπρόβλητο».
Αλλά η κοσμοσυρροή λαού που σε υποδέχτηκε εκείνη την ημέρα στο λιμάνι της
Σύρου, έδειξε στον Αρχιεπίσκοπο ότι ήσουν και ο «λαοεπιθύμητος».
Ο
λαός της Σύρου σε υποδέχτηκε ενωμένος, χωρίς καμιά διαχωριστική γραμμή,
ενωμένος με την αγάπη του Χριστού, ενωμένος στη χαρά, χαρά που οι καμπάνες των
ναών μας, ορθοδόξων και καθολικών, σε κοινή μελώδια, σκόρπιζαν στους αιθέρες
αναγγέλλοντας την άφιξή σου.
Και τόνισα τότε στον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο
Χριστόδουλο: «κανένας δεν μπορεί να χωρίσει αυτό το λαό ο οποίος μαζί χαίρεται
και μαζί πενθεί, μαζί εργάζεται για τον επιούσιο, μαζί υποφέρει, μαζί
διασκεδάζει, μαζί αναζητεί την πρόοδό του με κοινούς στόχους και κοινά
συμφέροντα, και το πιο σπουδαίο, συχνότατα, μαζί δημιουργεί τα νέα κύτταρα της
κοινωνίας, τις χριστιανικές οικογένειες. Και όλα αυτά με πνεύμα σεβασμού του
ενός στο πιστεύω του άλλου.
Σεβασμιότατε και Αγαπητέ Αδελφέ κ. Δωρόθεε, σήμερα μετά από 10
χρόνια ποιμαντορίας στην Ιερά Μητρόπολη Σύρου, πρέπει να είσαι ευχαριστημένος
για όσα, με τη βοήθεια του Θεού και με το ζήλο σου, έχεις κατορθώσει στην
ποιμαντική σου δράση. Δόξασε τον Θεό.
Γνωρίζω
ότι οι επιτυχίες σου είναι καρπός της αγάπης σου για την Εκκλησία. Οι επιτυχίες
σου είναι καρπός αόκνων προσπαθειών, που συχνά συνοδεύτηκαν με πίκρες και με
έλλειψη κατανόησης γι’ αυτό και υπέφερες. Η πορεία προς κάθε επιτυχία δεν ήταν
πάντοτε στρωμένη με ροδοπέταλα.
Γνωρίζω
επίσης, ότι ακόμη και αυτή η φιλική σου συμπεριφορά προς εμένα προσωπικά και
την Καθολική Εκκλησία, γίνεται αιτία πόνου και θλίψης για σένα διότι αρκετοί
αδελφοί σου, ακόμη και αδελφοί σου στην Αρχιεροσύνη, αποδοκιμάζουν την μεταξύ
μας αγάπη.
Ο
Ιησούς Χριστός όμως την επιδοκιμάζει, μάς θέλει αγαπημένους. Ο λαός μας
χαίρεται και πανηγυρίζει όταν μάς βλέπει να συμπεριφερόμαστε με σεβασμό, με
ειλικρίνεια και αγάπη, φιλικά, ο ένας προς τον άλλο. Τι θέλουμε παραπάνω,
αγαπητέ μου Αδελφέ, όταν γινόμαστε αρεστοί στον Ιησού Χριστό πρώτα, και έπειτα
στο λαό, της διαποίμανσης του οποίου έχουμε την ευθύνη;
Αγαπητέ Αδελφέ, όπως σου έλεγα και την ημέρα της ενθρονίσεώς
σου, δεν παραγνωρίζω ότι μας λείπει η μυστηριακή κοινωνία που, εν Χριστώ, είναι
το σπουδαιότερο στοιχείο κάθε ενότητας. Όμως μπορούμε να συνεργαστούμε, μάλλον
να αυξήσουμε την συνεργασία μας, εν αρμονία, αγάπη και ειρήνη, με γνώμονα τον
αμοιβαίο σεβασμό, όχι μόνο προς το πρόσωπό μας, αλλά και προς τις Εκκλησίες
μας. Έχουμε ευθύνη για το παρόν και το μέλλον των Εκκλησιών μας.
Μπορούμε
να συμβάλλουμε ώστε να φθάσει πιο γρήγορα η ευλογημένη ημέρα του Κοινού
Ποτηρίου.
Ο
Κύριος να είναι πάντοτε μαζί σου.
Η
Αειπάρθενος Θεοτόκος να σε προστατεύει και να σε οδηγεί.
Εις
πολλά, ευλογημένα και καρποφόρα έτη.
+ Φραγκίσκος Παπαμανώλης
Καθολικός Επίσκοπος Σύρου, Θήρας και Κρήτης
"Μπορούμε να συμβάλλουμε ώστε να φθάσει πιο γρήγορα η ευλογημένη ημέρα του Κοινού Ποτηρίου"
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΧ :
Ο Φραγκίσκος θα μεταλαμβάνει τους πιστούς και ο Δωρόθεος, αφανής, θα κάνει την Κατάλυση.
"Και τόνισα τότε στον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο: "κανένας δεν μπορεί να χωρίσει αυτό το λαό ο οποίος (...) μαζί αναζητεί (...)κοινά συμφέροντα, και το πιο σπουδαίο, συχνότατα, μαζί δημιουργεί τα νέα κύτταρα της κοινωνίας, τις χριστιανικές οικογένειες." Σχόλιο 1ο: Που ανήκουν "σεβασμιότατε" οι "χριστιανικές" οικογένειες που δημιουργήσατε; Είναι ορθόδοξες; Είναι παπικές; Είναι κάτι άλλο λ.χ. "ουνιτικές"; Ή μήπως οι οικογένειες αυτές είναι παντού και εν τέλει πουθενά;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Γνωρίζω ότι οι επιτυχίες σου είναι καρπός της αγάπης σου για την Εκκλησία." Σχόλιο 2: Κατονόμασέ μας "σεβασμιότατε" μια εκ των επιτυχιών του "αδελφού" σου, "αγίου" Σύρου. Πολλές μας λες, αλλά μια δε μας αναφέρεις!
"Οι επιτυχίες σου είναι καρπός αόκνων προσπαθειών, που συχνά συνοδεύτηκαν με πίκρες και με έλλειψη κατανόησης γι’ αυτό και υπέφερες." Σχόλιο 3: Από τι υπέφερε ο "άγιος" Σύρου και δεν το γνωρίζουμε ακόμα; Μήπως "υποφέρεις", "άγιε", εκ των ατελείωτων ωρών μετακινούμενος εις ονοματήρια ετέρων "αγίων"; Ε, κάνε και λίγο κράτη!
"Γνωρίζω επίσης, ότι ακόμη και αυτή η φιλική σου συμπεριφορά προς εμένα προσωπικά και την Καθολική Εκκλησία, γίνεται αιτία πόνου και θλίψης για σένα διότι αρκετοί αδελφοί σου, ακόμη και αδελφοί σου στην Αρχιεροσύνη, αποδοκιμάζουν την μεταξύ μας αγάπη." Σχόλιο 4: Εσύ "σεβασμιότατε" πολλά γνωρίζεις! Εξήγησέ μας το ΠΩΣ τα γνωρίζεις: α. ή παρακολουθείς από την κλειδαρότρυπα την προσωπική ζωή του "αγίου" Σύρου, γεγονός το οποίο αν συμβαίνει, δηλώνει από μόνο του πολλά, ή β. σου τα εκμυστηρεύεται ο ίδιος ο "άγιος" Σύρου. Αλλά γιατί ο "άγιος" Σύρου να σου εκμυστηρεύεται γεγονότα που αφορούν τους αδελφούς του εις την αρχιερωσύνην και δεν υπάγει ο ίδιος απευθείας εις εκείνους δια να λύσει την διαφοράν; "ἐὰν οὖν προσφέρῃς τὸ δῶρόν σου ἐπὶ τὸ θυσιαστήριον κἀκεῖ μνησθῇς ὅτι ὁ ἀδελφός σου ἔχει τι κατὰ σοῦ, ἄφες ἐκεῖ τὸ δῶρόν σου ἔμπροσθεν τοῦ θυσιαστηρίου, καὶ ὕπαγε πρῶτον διαλλάγηθι τῷ ἀδελφῷ σου, καὶ τότε ἐλθὼν πρόσφερε τὸ δῶρόν σου" Ματθ. Ε, 23, 24. Προτιμά ο "άγιος" Σύρου αντί να λύσει τας διαφοράς με τους "αδελφούς" του αρχιερείς να τους κακολογεί και να τους σχολιάζει εις ετερόδοξον "αδελφόν" του;
"Ο Ιησούς Χριστός όμως την επιδοκιμάζει, μάς θέλει αγαπημένους." Σχόλιο 5ο: που το γνωρίζεις "σεβασμιότατε" ότι ο Χριστός επιδοκιμάζει την σχέση σας με τον "άγιον" Σύρου; Μήπως σου το είπε ο...βικάριός του;
"Αγαπητέ Αδελφέ, όπως σου έλεγα και την ημέρα της ενθρονίσεώς σου, δεν παραγνωρίζω ότι μας λείπει η μυστηριακή κοινωνία που, εν Χριστώ, είναι το σπουδαιότερο στοιχείο κάθε ενότητας." Σχόλιο 6ο: Οι παπικοί: α.βλέπουν πάντοτε σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου, β. δεν αποκρύπτουν τους πραγματικούς των στόχους: Δε θα μείνουν στην ενότητα εν τω ποτηρίω, θα βαδίσουν προς απόλυτη μυστηριακή ενότητα, δηλαδή εις την απόλυτη υποταγή των Ορθοδόξων εις τους παπικούς. Δια ετέρα μιαν φοράν οι παπικοί αδειάζουν τους ημετέρους οικουμενιστάς οι οποίοι μας ομιλούν μόνον "δια κοινόν ποτήριον"...
"Όμως μπορούμε να συνεργαστούμε, μάλλον να αυξήσουμε την συνεργασία μας, εν αρμονία, αγάπη και ειρήνη, με γνώμονα τον αμοιβαίο σεβασμό, όχι μόνο προς το πρόσωπό μας, αλλά και προς τις Εκκλησίες μας. Έχουμε ευθύνη για το παρόν και το μέλλον των Εκκλησιών μας." Σχόλιο 7ο: Πως ερμηνεύεται το "εκκλησιών μας" = μαγαζιών μας; φέουδών μας; Η Ορθόδοξη Εν Ελλάδι Εκκλησία είναι ιδιοκτησία του "αγίου" Σύρου; Η Ιερά Μητρόπολη Σύρου είναι "ιδιοκτησία" του "αγίου" Σύρου;
"Μπορούμε να συμβάλλουμε ώστε να φθάσει πιο γρήγορα η ευλογημένη ημέρα του Κοινού Ποτηρίου." Σχόλιο 8ο: ποιω τρόπω "σεβασμιότατε". Τί σχέδιο έχεις δια την άλωσιν της Ορθοδοξίας; Είναι γνώστης των σχεδίων αυτών και ο "άγιος" Σύρου; Θα κάνει τον κόπο να μας τα γνωστοποιήσει εις την ιεράν σύνοδον δια να τα πληροφορηθεί και ο Φιλόχριστος Ορθόδοξος Λαός;
Ξέρετε κάτι παραπάνω κ. Χριστοδουλίδη και δεν μας το λέτε;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ αντιοικουμενιστή,
ΑπάντησηΔιαγραφήεύγε,
είμαστε μαζί,
μην σταματήσεις τα σχόλια σου σε παρακαλώ,
και να ακολουθήσουν και άλλοι αδελφοί.
Πρέπει, είναι υποχρεωσή μας,
να γνωρίσουν όλοι που δεν έχουν κατηχηθεί και δεν γνωρίζουν,
το τι είναι Ορθοδοξία, και τι χάρισε ιδιαίτερα σε εμάς τους Έλληνες ο Θεός και θέλουν όλοι με κάθε τρόπο,
να μας εξαλείψουν:
την γλώσσα,
την ιστορία
και την παράδοση, που δεν είναι τίποτα αλλο από την Ορθοδοξία.
Μήπως νομίζουν ότι θα τα καταφέρουν;
Δεν το κατάφερε κανένας πανω απο 2.000 χρόνια τώρα!
Χωρίς την Ορθοδοξία υπάρχει μονον ο Θάνατος.
Ο Θεός ομως είναι Η ΖΩΗ!!!
Και ζει μόνον στους Αγίους, οι οποίοι και μας κρατούν πάντα.
Αμβρόσιος