4 Ιαν 2009

ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ : ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

Έχουμε αναφερθεί στην ποιότητα των κειμένων που επιλέχθηκαν για τα σχολικά βιβλία .
Ο «ψεύτικος μανδύας της δήθεν προοδευτικότητας» (Μ. Θεοδωράκη, Καθημερινη,18-3-2007) εύκολα γίνεται αντιληπτός.
Οι ίδιοι συγγραφείς στο βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας Γ΄ Γυμνασίου, Βιβλίο Εκπαιδευτικού (σελ.12-14) και στην παράγραφο πως επιλέξαμε τα κείμενα, αναφέρουν σειρά κριτηρίων υποκειμενικών και εντελώς αντίθετων προς τους σκοπούς και στόχους της παιδείας αλλά και του Αναλυτικού Προγράμματος – το οποίο, υποτίθεται – εφαρμόζουν στη συγγραφή των βιβλίων.
Γράφουν για τα κριτήρια επιλογής των κειμένων: «η προσπάθειά μας δεν ήταν να ανθολογήσουμε τα «εγκυρότερα» ή τα «καλύτερα» υπάρχοντα κείμενα…..δεν καταφύγαμε αποκλειστικά σε ένα σώμα συγγραφέων και κειμένων που έχουν την ευρύτερη αποδοχή και συγκροτούν ατύπως τον «κανόνα»(σελ.12).
Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι οι συγγραφείς δεν ενδιαφέρονται ούτε για την αντικειμενικότητα ούτε για την ποιότητα και την κοινή αποδοχή των κειμένων .
Τα κριτήριά τους είναι άλλα.
Το ποια είναι τα κριτήρια γίνεται φανερό από το περιεχόμενο των κειμένων που επιλέχθηκαν.
http://aktines.blogspot.com/2009/01/blog-post_02.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου