15 Δεκ 2022

Τα αναπόδεικτα περί ‘’σήψης και διαφθοράς’’ εις την Εκκλησίαν της Κύπρου

Τα αναπόδεικτα περί   ‘’σήψης και  διαφθοράς’’ εις την Εκκλησίαν της Κύπρου

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Σε πρόσφατη δημοσίευση στις 13 Δεκεμβρίου 2022 στην κυπριακή εφημερίδα ‘’Πολίτης’’,  σε άρθρο του δημοσιογράφου Μανώλη Καλατζή, το οποίο τιτλοφορείτο ‘’Βαθύ, κράτος σήψη και διαφθορά σε πλούσιες Μονές και Μητροπόλεις – Ο Μητροπολίτης Ησαΐας φωτογραφίζει  το εκκλησιαστικό κατεστημένο’’, παραθέτει μεταξύ άλλων τη συνέντευξη την οποία είχε με τον Σεβ. Ταμασού.

Στο εν λόγω άρθρο σημειώνεται μεταξύ άλλων το εξής : «Έχει πολύ ενδιαφέρον η στιχομυθία που είχαμε με τον μητροπολίτη Ησαΐα :

ΕΡ :  Δεν μπορώ να σκεφτώ τι μπορεί να είναι το βαθύ κράτος στην Εκκλησία σε σχέση με τα οικονομικά και τα πολιτικά συμφέροντα.  Είσαστε 16–17  άνθρωποι στην Ιερά Σύνοδο.

ΗΣ : Συγνώμη αδελφέ, αλλά τα χρήματα και η εξουσία της Εκκλησίας είναι σε δυο-τρεις Μητροπόλεις και μια-δυο Μονές.  Μην το απλώνετε…συγνώμη τώρα, η Ταμασός, η Κωνσταντία και η Τριμυθούντα και οι Χωρεπισκοπές τι σχέση έχουμε με το σύστημα;»

 Με λύπη παρατηρούμε ότι πολύς είναι ο κόσμος που έχει προβληματισθεί και σκανδαλισθεί από τα λεχθέντα του Σεβασμιώτατου.  Και φυσικά η εκ των υστέρων αναφορά σε ‘’πνευματική σήψη’’, δεν παραγράφει τον σχολιασμό που αφορούσε το ‘’βαθύ κράτος στην Εκκλησία σε σχέση με τα οικονομικά και τα πολιτικά συμφέροντα’’, καθότι αυτά που σημειώνονται στην εν λόγω συνέντευξη είναι ξεκάθαρα.    Εξάλλου θα μπορούσε να προσθέσει κανείς ότι, τέτοιας μορφής  σήψη ερείδεται σε ‘’πνευματική σήψη’’ και ως εκ τούτου η επεξήγηση δεν αναιρεί, αλλ’ ούτε και ανασκευάζει τον προηγούμενο σχολιασμό. 

 Όσο κι αν θέλουμε να προσπεράσουμε τα περί ‘’σήψης και διαφθοράς’’ που σημειώνονται, ο σκανδαλισμός είναι τεράστιος, αν σκεφτεί κανείς και το ότι το ιδεολογικό αντιεκκλησιαστικό φρόνημα στην Κύπρο είναι έντονο και δεν πρέπει να δίνονται τέτοιες αφορμές.  

Και συνεχίζει η συνέντευξη :

«ΕΡ: Είναι η Αρχιεπισκοπή, είναι η Λεμεσός, είναι ο Κύκκος....

ΗΣ: Εκεί που υπάρχουν πάντοτε επιχειρήσεις που έχουν κέρδη, δύναμη και εξουσία, υπάρχει σήψη και διαφθορά. Εγώ είμαι απέναντι από το σύστημα σήψης και διαφθοράς στην Εκκλησία…»

Δεν σκανδάλισαν μόνο τα λόγια τούτα του Σεβασμιωτάτου, αλλά προβλημάτισαν συνάμα, καθότι ο νους των περισσοτέρων πήγε στην πιο πλούσια Μονή στην Κύπρο.  Όσο όμως και να ομιλούμε για πλούτο, μπορούμε να ομιλούμε και για «σύστημα σήψης και διαφθοράς στην Εκκλησία»; 

Μπορούμε να συμφωνήσουμε με το λεχθέν, ότι ‘’εκεί που υπάρχουν πάντοτε επιχειρήσεις που έχουν κέρδη, δύναμη και εξουσία, υπάρχει σήψη και διαφθορά’’;

Και συνεχίζει η συνέντευξη :

«ΕΡ: Ξέρετε τι με προκαλεί να σκεφτώ αυτό που είπατε; Ότι όπου υπάρχουν χρήματα, υπάρχει σήψη και διαφθορά και ποιοι έχουν τα χρήματα; Η Μονή του Κύκκου, η Αρχιεπισκοπή, η Λεμεσός.... Υπάρχει σήψη και διαφθορά;

ΗΣ: Πώς τα χρησιμοποιούν είναι πολύ γνωστό και με ποιους τρόπους τα αξιοποιούν. Τα οικονομικά μας είναι πολύ διάφανα...».

Ο δημοσιογράφος ομιλεί συγκεκριμένα ‘’η Μονή του Κύκκου, η Αρχιεπισκοπή, η Λεμεσός.... Υπάρχει σήψη και διαφθορά;’’,  και ο Σεβασμιώτατος απαντά επί τούτου, ‘’πώς τα χρησιμοποιούν είναι πολύ γνωστό και με ποιους τρόπους τα αξιοποιούν’’.

Όταν καταλογίζονται τέτοιες βαρύτατες κατηγορίες, πρέπει να αποδεικνύονται, διαφορετικά αποτελούν συκοφαντίες.  Και φυσικά όταν αποστασιοποιείται κανείς από τον πλούτο αυτό των εν λόγω Μονών ή Μητροπόλεων, θα πρέπει να αποδεικνύει ότι απέχει και ο ίδιος από χρήματα που σχέση έχουν με κέντρα που μετέχουν τέτοιας ‘’σήψης και διαφθοράς’’. 

Άλλο είναι να εκφράσει κανείς την άποψή του για τον υπερβολικό μοναστηριακό πλούτο και άλλο να τονίσει ότι ‘’εκεί που υπάρχουν πάντοτε επιχειρήσεις που έχουν κέρδη, δύναμη και εξουσία, υπάρχει σήψη και διαφθορά’’. 

Δεν θεωρώ σωστό και πρέπον να ακολουθήσουμε  συλλογισμούς που ευρέως κυκλοφορούν, αναφορικά με το ποιοι υπερβαλλόντως μετείχαν τέτοιου πλούτου.  Εκείνο όμως που σίγουρα πρέπει να πούμε είναι ότι, ο λαός της Εκκλησίας της Κύπρου έχει σκανδαλισθεί  και επιπλέον δόθηκε άλλοθι στους πολεμούντες αυτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου