6 Φεβ 2022

Το βιβλίο Α΄Μακκαβαίων και η Προτεσταντική πολεμική εναντίον του

 

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ Α΄  ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ  ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ

Χρήστος Σαλταούρας

Το βιβλίο Α΄ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ είναι ένα από τα 76 Κανονικά βιβλία της Αγίας Γραφής σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Ο Προτεσταντισμός αρνείται 10 από αυτά τα βιβλία και τα χαρακτηρίζει νόθα, απόκρυφα και Δευτεροκανονικά.

Για πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών πάνω στην άρνηση της Κανονικότητας 10 βιβλίων από την Διαμαρτύρηση, παραπέμπουμε στην μελέτη μας ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΙΟΥΔΙΘ ΚΑΙ Η ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ - http://aktines.blogspot.com/2022/02/blog-post_47.html#more

Στην παρούσα μελέτη θα ασχοληθούμε με την προπαγάνδα των Προτεσταντών ενάντια στο βιβλίο Α΄ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ. Οι αιρετικοί ισχυρίζονται ότι το ίδιο το βιβλίο Α ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ αποδεικνύει με όσα γράφει ότι δεν πρέπει να θεωρείται μέρος του Κανόνα των βιβλίων της Αγίας Γραφής !!! Ας παρακολουθήσουμε την συλλογιστική των Προτεσταντών. Οι αρνητές της κανονικότητας του Α΄ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ παραθέτουν ορισμένα εδάφια από το εν λόγω βιβλίο που θεωρούν ότι αποδεικνύουν την μη Κανονικότητα αυτού.

ΤΑ ΕΠΙΜΑΧΑ ΕΔΑΦΙΑ

« καὶ ἐπέπεσεν αὐτοῖς βουλὴ ἀγαθὴ καθελεῖν αὐτό, μήποτε γένηται αὐτοῖς εἰς ὄνειδος, ὅτι ἐμίαναν τὰ ἔθνη αὐτό· καὶ καθεῖλον τὸ θυσιαστήριον.   καὶ ἀπέθεντο τοὺς λίθους ἐν τῷ ὄρει τοῦ οἴκου ἐν τόπῳ ἐπιτηδείῳ μέχρι τοῦ παραγενηθῆναι προφήτην τοῦ ἀποκριθῆναι περὶ αὐτῶν» Α΄ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ 4:45-46.

« καὶ ἐγένετο θλῖψις μεγάλη ἐν τῷ ᾿Ισραήλ, ἥτις οὐκ ἐγένετο ἀφ᾿ ἧς ἡμέρας οὐκ ὤφθη προφήτης ἐν αὐτοῖς» Α΄ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ 9:27.

« καὶ ὅτι εὐδόκησαν οἱ ᾿Ιουδαῖοι καὶ οἱ ἱερεῖς τοῦ εἶναι Σίμωνα ἡγούμενον καὶ ἀρχιερέα εἰς τὸν αἰῶνα ἕως τοῦ ἀναστῆναι προφήτην πιστὸν» Α  ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ 14:41.

Ορίστε ! Λέγουν οι Προτεστάντες, το ίδιο το βιβλίο Α ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ λέγει ότι δεν υπήρχε εκείνη την εποχή Προφήτης στο Ισραήλ. Μάλιστα οι αιρετικοί ισχυρίζονται ότι για μία ολόκληρη περίοδο 400 ετών πρό Χριστού είχε παύσει κάθε Προφητεία και ο Θεός δεν μιλούσε πλέον στους ανθρώπους ! Θεωρούν ότι αφού δεν υπήρχε προφήτης εκείνη την περίοδο , άνθρωπος δηλαδή που του μιλάει ο Θεός, τα βιβλία που γράφτηκαν εκείνη την περίοδο δεν πρέπει να αποτελούν μέρος του Κανόνα της Αγίας Γραφής. Μέσα στην περίοδο αυτή έγινε η συγγραφή του Α ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ και των περισσοτέρων «αποκρύφων βιβλίων» όπως χαρακτηρίζουν τα Κανονικά βιβλία της Γραφής τα οποία αρνούνται ! Τις απόψεις τους αυτές (περί απουσίας προφητικού λόγου), προσπαθούν να τις στηρίξουν επικαλούμενοι και εξωβιβλικές πηγές όπως τον Ιουδαίο Ιώσηπο και ….. το ΤΑΛΜΟΥΔ !

Λέγει ο Ιώσηπος : «ἀπὸ  δὲ  Ἀρταξέρξου  μέχρι  τοῦ  καθ’  ἡμᾶς  χρόνου  γέγραπται  μὲν  ἕκαστα,  πίστεως  δ’  οὐχ  ὁμοίας  ἠξίωται  τοῖς  πρὸ  αὐτῶν  διὰ  τὸ  μὴ  γενέσθαι  τὴν  τῶν  προφητῶν  ἀκριβῆ  διαδοχήν» ΚΑΤΑ ΑΠΙΩΝΟΣ 1,41.

Ο Ιώσηπος δεν λέγει βέβαια ότι δεν υπήρχαν εντελώς προφήτες μετά τη εποχή του Αρταξέρξου αλλά ότι δεν υπήρχε ακριβής διαδοχή των Προφητών. Αυτό είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που θέλουν να καταλαβαίνουν οι Προτεστάντες.  Άλλωστε ο ίδιος ο Ιώσηπος λέγει στην ΙΟΥΔΑΪΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ 1,240-241 ότι «μαρτυρεῖ δέ μου τῷ λόγῳ Ἀλέξανδρος ὁ πολυίστωρ λέγων οὕτως: ‘Κλεόδημος δέ φησιν ὁ προφήτης ὁ καὶ Μάλχος ἱστορῶν τὰ περὶ Ἰουδαίων, καθὼς καὶ Μωυσῆς ἱστόρησεν ὁ νομοθέτης αὐτῶν». Αναφέρεται λοιπόν στο έργο αυτό του Ιωσήπου ως προφήτης ο Κλεόδημος Μάλχος ο οποίος έζησε τον 2ο αιώνα π.Χ κατά το διάστημα που οι Προτεστάντες λέγουν ότι δεν υπήρχαν καθόλου προφήτες σύμφωνα με τον Ιώσηπο !  Επίσης ο Ιώσηπος γράφει:  «τις τῶν Ἐσσηνῶν Μανάημος ὄνομα καὶ τἆλλα κατὰ τὴν προαίρεσιν τοῦ βίου καλοκαγαθίαν μαρτυρούμενος καὶ πρόγνωσιν ἐκ θεοῦ τῶν μελλόντων ἔχων. οὗτος ἔτι παῖδα τὸν Ἡρώδην εἰς διδασκάλου φοιτῶντα κατιδὼν βασιλέα Ἰουδαίων προσηγόρευσεν» ΙΟΥΔΑΪΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ 15,374-373. Σύμφωνα και με αυτό το απόσπασμα του Ιωσήπου υπήρχε άνθρωπος Μαναήμος λεγόμενος ο οποίος είχε «πρόγνωσιν ἐκ θεοῦ τῶν μελλόντων» !

Το Βαβυλωνιακό Ταλμούδ διδάσκει ότι «Όταν ο Αγγαίος, ο Ζαχαρίας και ο Μαλαχίας πέθαναν, η θεία έμπνευση εγκατέλειψε το Ισραήλ» Talmud   Sotah 48b.

 (Σημείωση: Το αντιχριστιανικό Εβραϊκό βιβλίο ΤΑΛΜΟΥΔ σε αντίθεση με την Προτεσταντική και Εβραϊκή παράδοση για τα βιβλία του Κανόνος της Παλαιάς Διαθήκης αναφέρει ως μέρος «των Γραφών» το βιβλίο ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ που αρνούνται Εβραίοι και Προτεστάντες !!!  Το Ταλμούδ στο Baba Kamma 92b αναφέρει το εδάφιο ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ 13:15 «Πᾶν ζῷον ἀγαπᾷ τὸ ὅμοιον αὐτῷ καὶ πᾶς ἄνθρωπος τὸν πλησίον αὐτοῦ» και λέγει ότι «αναφέρεται για τρίτη φορά στα Κετουβίμ/Αγιόγραφα ότι -  Πᾶν ζῷον ἀγαπᾷ τὸ ὅμοιον αὐτῷ καὶ πᾶς ἄνθρωπος τὸν πλησίον αὐτοῦ». Ο Εβραϊκός κανόνας των βιβλίων της Παλαιάς Διαθήκης χωρίζει τα βιβλία σε τρεις κατηγορίες : Νόμος /Τορά , Προφήτες/ Νεβιείμ και Αγιόγραφα/ Κετουβίμ. Βλέπουμε λοιπόν ότι το Ταλμούδ αναγνωρίζει το βιβλίο ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ ως μέρος των Αγιογράφων. Και σε άλλα σημεία το Ταλμούδ παραθέτει από το βιβλίο ΣΟΦΙΑ ΣΕΙΡΑΧ αλλά δεν είναι αυτό το θέμα της παρούσης μελέτης  ).

Κακώς λοιπόν οι αιρετικοί Προτεστάντες επικαλούνται τον Ιώσηπο και το Ταλμούδ !

ΟΡΘΟΔΟΞΗ  ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το πρώτο που πρέπει να πούμε είναι το εξής: Το βιβλίο Α ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ δεν καλύπτει όλη την περίοδο των 400 χρόνων που υποτίθεται ότι δεν υπήρχαν προφήτες. Και όμως οι Προτεστάντες διδάσκουν με το έτσι θέλω ότι δήθεν τα αναφερόμενα στο Α ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ εδάφια αφορούν όχι μόνο όλη την περίοδο των 400 ετών προ Χριστού αλλά και το περιεχόμενο των άλλων βιβλίων που αρνούνται και τα θεωρούν εξίσου αναξιόπιστα για να ανήκουν στην Γραφή ! Η δικαιολογία τους είναι ότι αυτήν την περίοδο που δεν υπήρχαν προφήτες στον Ισραήλ εγράφησαν τα «Δευτεροκανονικά» βιβλία .

Τα εδάφια που παραθέτουν από το Α ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ δεν λέγουν ότι δεν υπήρχαν προφήτες την εποχή της συγγραφής του βιβλίου, αλλά κάποια περίοδο παλιότερη κατά την οποία έλαβαν χώρα τα εξιστορούμενα γεγονότα.

ΨΑΛΜΟΣ 73/74:9 « τὰ σημεῖα αὐτῶν οὐκ εἴδομεν, οὐκ ἔστιν ἔτι προφήτης, καὶ ἡμᾶς οὐ γνώσεται ἔτι».

Σύμφωνα με το βιβλίο των Ψαλμών «οὐκ ἔστιν ἔτι προφήτης», δεν υπάρχει πλέον Προφήτης ! Μήπως αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αρνηθούμε την Θεοπνευστία και την Κανονικότητα του βιβλίου των Ψαλμών ή έστω του 73ου /74ου  Ψαλμού ;;;; Τί απαντούν οι Προτεστάντες οι οποίοι δέχονται ως Κανονικό το βιβλίο των Ψαλμών ; Γιατί χρησιμοποιούν δύο μέτρα και δύο σταθμά στην κριτική τους ;;;; Λέγει ή δεν λέγει η βίβλος των Ψαλμών ότι «οὐκ ἔστιν ἔτι προφήτης» ;;;

Πάντοτε υπήρχαν Προφήτες στον Ισραήλ αλλά κάποιες φορές υπήρχαν διαστήματα μικρά συνήθως που δεν είχαμε εκδήλωση προφητικού χαρίσματος.

Μήπως το βιβλίο της Εσθήρ είναι προφητικό ; Όχι ! Αλλά το δέχονται οι Προτεστάντες ως κανονικό…

 Α ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ 7: 10-13 « τοῖς δὲ γεγαμηκόσι παραγγέλλω, οὐκ ἐγώ, ἀλλ᾿ ὁ Κύριος, γυναῖκα ἀπὸ ἀνδρὸς μὴ χωρισθῆναι·   ἐὰν δὲ καὶ χωρισθῇ, μενέτω ἄγαμος ἢ τῷ ἀνδρὶ καταλλαγήτω· καὶ ἄνδρα γυναῖκα μὴ ἀφιέναι.   τοῖς δὲ λοιποῖς ἐγὼ λέγω, οὐχ ὁ Κύριος· εἴ τις ἀδελφὸς γυναῖκα ἔχει ἄπιστον, καὶ αὐτὴ συνευδοκεῖ οἰκεῖν μετ᾿ αὐτοῦ, μὴ ἀφιέτω αὐτήν·   καὶ γυνὴ εἴ τις ἔχει ἄνδρα ἄπιστον, καὶ αὐτὸς συνευδοκεῖ οἰκεῖν μετ᾿ αὐτῆς, μὴ ἀφιέτω αὐτόν».

Ο Απόστολος Παύλος στην Α ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ αναφέρει κάποια λόγια για τα οποία λέγει ότι «ἐγὼ λέγω, οὐχ ὁ Κύριος» …. Μήπως οι Προτεστάντες θεωρούν τα λόγια αυτά του Αποστόλου ως μη ανήκοντα στην Γραφή ;;; Μήπως αρνούνται ολόκληρη την Α ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ;

ΛΟΥΚΑΣ 2:25-32 «  Καὶ ἰδοὺ ἦν ἄνθρωπος ἐν ῾Ιεροσολύμοις ᾧ ὄνομα Συμεών, καὶ ὁ ἄνθρωπος οὗτος δίκαιος καὶ εὐλαβής, προσδεχόμενος παράκλησιν τοῦ ᾿Ισραήλ, καὶ Πνεῦμα ἦν ῞Αγιον ἐπ᾿ αὐτόν·   καὶ ἦν αὐτῷ κεχρηματισμένον ὑπὸ τοῦ Πνεύματος τοῦ ῾Αγίου μὴ ἰδεῖν θάνατον πρὶν ἢ ἴδῃ τὸν Χριστὸν Κυρίου.   καὶ ἦλθεν ἐν τῷ Πνεύματι εἰς τὸ ἱερόν· καὶ ἐν τῷ εἰσαγαγεῖν τοὺς γονεῖς τὸ παιδίον ᾿Ιησοῦν τοῦ ποιῆσαι αὐτοὺς κατὰ τὸ εἰθισμένον τοῦ νόμου περὶ αὐτοῦ,   καὶ αὐτὸς ἐδέξατο αὐτὸν εἰς τὰς ἀγκάλας αὐτοῦ καὶ εὐλόγησε τὸν Θεὸν καὶ εἶπε·   νῦν ἀπολύεις τὸν δοῦλόν σου, δέσποτα, κατὰ τὸ ρῆμά σου ἐν εἰρήνῃ,  ὅτι εἶδον οἱ ὀφθαλμοί μου τὸ σωτήριόν σου,  ὃ ἡτοίμασας κατὰ πρόσωπον πάντων τῶν λαῶν.  φῶς εἰς ἀποκάλυψιν ἐθνῶν καὶ δόξαν λαοῦ σου ᾿Ισραήλ».

Ο ηλικιωμένος Συμεών ήταν Προφήτης διότι είχε λάβει Αποκάλυψη από τον Θεό, «Πνεῦμα ἦν ῞Αγιον ἐπ᾿ αὐτόν·   καὶ ἦν αὐτῷ κεχρηματισμένον ὑπὸ τοῦ Πνεύματος τοῦ ῾Αγίου μὴ ἰδεῖν θάνατον πρὶν ἢ ἴδῃ τὸν Χριστὸν Κυρίου». Όταν εκπληρώθηκε πλέον η Προφητεία την οποία είχε λάβει και επειδή ήταν ηλικιωμένος Προφήτης είπε το γνωστό «νῦν ἀπολύεις τὸν δοῦλόν σου, δέσποτα» ! Αυτή η αναφορά του Ευαγγελιστή Λουκά διαψεύδει τους επικαλούμενους το Ταλμούδ Προτεστάντες ότι δήθεν δεν υπήρχαν Προφήτες από την εποχή του Αρταξέρξου μέχρι την εποχή του Χριστού και του Ιωάννη του Βαπτιστή ! Ο Συμεών ήταν ηλικιωμένος δεν ήταν συνομήλικος του Ιησού και του Ιωάννη του Βαπτιστή.

ΛΟΥΚΑΣ 2: 36- 37 « Καὶ ἦν ῎Αννα προφῆτις, θυγάτηρ Φανουήλ, ἐκ φυλῆς ᾿Ασήρ· αὕτη προβεβηκυῖα ἐν ἡμέραις πολλαῖς, ζήσασα ἔτη μετὰ ἀνδρὸς ἑπτὰ ἀπὸ τῆς παρθενίας αὐτῆς,   καὶ αὐτὴ χήρα ὡς ἐτῶν ὀγδοήκοντα τεσσάρων, ἣ οὐκ ἀφίστατο ἀπὸ τοῦ ἱεροῦ νηστείαις καὶ δεήσεσι λατρεύουσα νύκτα καὶ ἡμέραν».

Ρητώς ο Ευαγγελιστής Λουκάς λέγει ότι υπήρχε ηλικιωμένη γυναίκα η «῎Αννα προφῆτις» ! Αυτή η αναφορά του Ευαγγελιστή  διαψεύδει επίσης τους Προτεστάντες ότι δήθεν δεν υπήρχαν Προφήτες από την εποχή του Αρταξέρξου μέχρι την εποχή του Χριστού και του Ιωάννη του Βαπτιστή ! Με βάση την ηλικία της προφήτιδος  και την Γέννηση του Ιησού, αυτή γεννήθηκε περίπου το 90 πρό Χριστού.

ΜΑΤΘΑΙΟΣ 11:13 « πάντες γὰρ οἱ προφῆται καὶ ὁ νόμος ἕως ᾿Ιωάννου προεφήτευσαν ».

Υπήρχαν λοιπόν προφήτες που προφήτευαν «ἕως ᾿Ιωάννου» όχι «έως 400 χρόνια πρό Ιωάννου» !

Το Α ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ μαζί με τα άλλα δύο βιβλία (Β ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ και Γ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ) αναφέρονται ως μέρος της Αγίας Γραφής από τον 85ο Κανόνα των Αγίων Αποστόλων ο οποίος έχει ισχύ Κανόνος  Οικουμενικής Συνόδου, διότι όλοι οι Κανόνες των Αγίων Αποστόλων επικυρώνονται από τον 2ο Κανόνα της ΠΕΝΘΕΚΤΗΣ Οικουμενικής Συνόδου.

Σημείωση : Αν και οι κανόνες της Εκκλησίας δέχονται ως βιβλία της Γραφής τα τρία βιβλία των Μακκαβαίων, εν τούτοις ο Παπισμός, που υποτίθεται ότι σε αντίθεση με τους Προτεστάντες δέχεται τις Οικουμενικές Συνόδους, απορρίπτει το βιβλίο Γ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ και δεν το συμπεριλαμβάνει στην Αγία Γραφή  !!! 

ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ   ΧΡΗΣΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου