Μητροπολίτης Κηφισίας, Κύριλλος: «Πάντα ήμουν της
απόψεως να τηρούνται τα μέτρα για λόγους ασφαλείας, όχι γιατί δεν πιστεύουμε
στο Θεό αλλά για να μην Τον βάζουμε σε πειρασμό.»[1]
Ἕνας ἀπό τούς
λόγους, γιά τόν ὁποίο κάποιοι, ὅπως καί ὁ μητροπολίτης Κηφισίας Κύριλλος, ὑποστηρίζουν
ὅτι τηροῦν τά ὑγειονομικά μέτρα καί τήν μασκο(φιμωτρο)φορία ἑντός τοῦ ἱεροῦ ναοῦ,
εἶναι γιά νά μήν βάζουμε τόν Κύριο σέ πειρασμό! Ἄς ἐξετάσουμε, ἄν τό ἐπιχείρημα
αὐτό ἔχει κάποια βάση στήν Ὀρθόδοξη Πίστη καί Παράδοσή μας.
Ὁ πειρασμός τοῦ Θεοῦ, ἀντλεῖται ἀπό τά συνοπτικά εὐαγγέλια, εἶναι ὁ εἶς ἐκ τῶν τριῶν πειρασμῶν τοῦ Κυρίου, τούς ὁποίους δέχτηκε ἀπό τόν Σατανά στό τέλος τῆς σαρανταήμερης παραμονῆς του στήν ἕρημο. Τότε ὁ διάβολος μετέφερε τόν Χριστό «ἐπὶ τὸ πτερύγιον τοῦ ἱεροῦ», στή στέγη τοῦ ναοῦ τοῦ Σολομῶντος, καί Τόν προκάλεσε, «εἰ υἱὸς εἶ τοῦ Θεοῦ, βάλε σεαυτόν ἐντεῦθεν κάτω», να πέσει κάτω δηλ. γιά νά τόν σώσει ὁ Θεός. Καί ὁ Κύριος ἀπαντᾶ «οὐκ ἐκπειράσεις Κύριον τὸν Θεόν σου», δέν θά ἐκθέσεις σέ κίνδυνο τόν ἑαυτό σου, γιά νά δοκιμάσεις τόν Θεό.
Συναφῶς, θά
λέγαμε ὅτι ὅσοι εἰσέρχονται στόν ἱερό ναό χωρίς μᾶσκες-φίμωτρα καί χωρίς νά ἀσπάζονται
τίς ἱερές εἰκόνες, τό χέρι τοῦ ἱερέα, τά ἅγια λείψανα, χωρίς νά τηροῦν ὅλα τά
μέτρα πού θέσπισε ἡ ἀντίχριστη πολιτεία, γιά τό καλό μας, ἐκπειράζουν τόν Θεό,
Τόν θέτουν σέ πειρασμό, δοκιμάζοντάς Τον ἤ περιμένοντας νά τούς σώσει.
Προκαλεῖ
πραγματικά ἐντύπωση ὁ φαινομενικά ὀρθολογικός τρόπος σκέψης τῶν ὑποστηριζόντων
τοῦτο τό ἐπιχείρημα, ὁ ὁποῖος τελικά οὔτε ὀρθός, οὔτε λογικός εἶναι. Διότι ἡ
λογική λέει ὅτι ἐμεῖς δέν καλούμαστε νά κάνουμε πειράματα, δοκιμές καί νά
ἐξάγουμε συμπεράσματα, ἄν κολλάει ἤ δέν κολλάει· δέν καλούμαστε κἄν νά
πιστέψουμε σέ πράγματα πού ἐλπίζουμε νά γίνουν, ἀλλά ἔχουμε τήν βεβαιότητα
καθώς στηριζόμαστε τόσο στίς διδασκαλίες καί μαρτυρίες ἁγίων καί Πατέρων, ὅσο
καί στήν δισχιλιόχρονη ἐμπειρία τῆς Ἐκκλησίας μας καί εἴμαστε ἀπολύτως σίγουροι
πώς μᾶς προστατεύει ἡ Κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ σαρκωθείς Λόγος, ὁ παντοδύναμος
Θεός καί ἡ ψυχή τῆς Ἐκκλησίας, τό Πνεῦμα τό Ἅγιο, τό Ὁποῖο μᾶς σκεπάζει μέ τή
Χάρη Του! Πῶς εἶναι δυνατόν νά παραθεωρεῖται ὁλόκληρη ἡ Ἱερᾶ Παράδοση, ἡ
διδασκαλία καί ἡ ἐμπειρία τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπό τούς σύγχρονους ἐκκλησιαστικούς
ταγούς; Ἐπιτέλους, τί ἄλλο χρειάζεται νά ἐπικαλεσθοῦμε; Ἡ Ἐκκλησία πέρασε
πραγματικούς λοιμούς καί θανατηφόρες ἐπιδημίες. Πότε ἐλήφθησαν τέτοια ἤ ἀνάλογα
μέτρα; Προβλέπει κάτι ἀνάλογο κάποιος Ἱερός Κανόνας;
Γιατί λοιπόν οἱ ἀρχιερεῖς
καί οἱ ἱερεῖς μας, ἀντί νά εἶναι μπροστάρηδες, νά κηρύττουν τήν ὀρθή πίστη τῆς Ἐκκλησίας
μας καί νά ἐμψυχώνουν τόν αδύναμο καί φοβισμένο λαό, ἔχουν τρομοκρατηθεῖ τόσο
πολύ οἱ ἴδιοι; Γιατί τρόμαξαν τόσο πολύ οἱ ποιμένες ἀπό τούς λύκους καί
διέλυσαν τό κοπάδι; Σέ τί πιστεύουν τελικά;
Ὅταν θά περάσει τούτη
ἡ τρομερή «πανδημία» καί θά φανεῖ ἡ πραγματική πανδημία ἀπιστίας, τότε θά
ξεκαθαρίσουν τά πράγματα. Ἤδη ὁ πιστός λαός, δέν ἐμπιστεύεται τούς ἀρχιερεῖς,
πλήν ἐνίων, καθώς καί τούς ὑποταγμένους σέ αὐτούς ἱερεῖς. Ἅγιε γέροντα
Αυγουστῖνε, πόσο δίκαιο εἶχες ὅταν ἤλεγχες, κυρίως τούς ἀναξίους κληρικούς! Ὅταν
ζητοῦσες ἐλευθέρα καί ζῶσα Ἐκκλησία! Ἀναμένεται πραγματικά γερό κοσκίνισμα...
γιά ὅλους μας...
[1] https://www.pentapostagma.gr/ekklisia/ekklisia-tis-ellados/7021247_mitropolitis-kifisias-apofasize-i-kybernisi-tha-dehomoyn-mono
Οι μητροπολίτες δεν πρέπει να υπηρετούν το διχασμό αλλά την ενότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπαράδεκτες και κατακριτέες οι δηλώσεις του συγκεκριμένου μητροπολίτη.
Δέσποτα αυτο που λες δεν έχει καμία μα καμία σχέση! δεν εκπειράζουμε Τον Θεό αρνούμενοι το εμβόλιο. Έλα στα συγκαλά σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκπειράζουμε το Θεό αν πάμε στην εκκλησία αμάσκωτοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή: το να πάω στην εκκλησία αμάσκωτος ή αμπόλιαστος ισοδυναμεί με το να πηδήξω απ' την ταράτσα για να δω αν θα με σώσει ο Θεός; Ομοειδείς είναι αυτές οι δύο πράξεις; Σοβαρά δηλαδή τα λέμε αυτά, τα λέει δεσπότης τώρα κιόλας;
Θα έλεγα ότι το τερματίσαμε, αλλά η αλήθεια είναι ότι το έχουμε κάψει προ πολλού. Αυτό το "επιχείρημα" χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον το Πάσχα του 2020.