Εγώ, ο
Ναυπάκτου….
του Δημ. Κ.
Αναγνώστου, Θεολόγου
Είναι τώρα πολύς καιρός που παρακολουθούμε με θλίψη μία αλλαγή, αν όχι «μετάλλαξη», στην όλη στάση και συμπεριφορά του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου (Βλάχου). Αλλαγή, η οποία έχει αρνητικό πρόσημο, αφού διαφοροποιεί την εικόνα του παραδοσιακού Επισκόπου που ενδιαφερόταν αποκλειστικά για την πνευματική στήριξη των πιστών και την υπεράσπιση της ορθοδόξου αληθείας, σε πολυπράγμονα Μητροπολίτη που ευκαίρως ακαίρως αποφαίνεται επί παντός επιστητού, ακόμη και εκτός των αρμοδιοτήτων και γνώσεών του. Καί, κυρίως, εκπλήσσει δυσάρεστα ταυτιζόμενος ακρίτως με θέσεις και απόψεις που εκφράζουν το "πολιτικώς ορθόν" ή, επί εκκλησιαστικών υποθέσεων, τις νεοπαπικές επιδιώξεις και τους οικουμενιστικούς σχεδιασμούς του Φαναρίου.
Η αφετηρία αυτής
της αλλαγής, χωρίς να υπεισερχόμεθα σε βαθύτερα αίτια και τυχόν προδιαθέσεις,
έχουμε εκτιμήσει ότι μπορεί να εντοπιστεί χρονικά και σημειολογικά στην απόφαση
της συμμετοχής του στη διαβόητη πλέον «Σύνοδο της Κρήτης» που
πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2016 στο Κολυμπάρι Χανίων, και, κυρίως, στη
στάση του εντός και έναντι αυτής. Εκεί, εκτιμούμε ότι ο πολύς Μητροπολίτης
Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος διακινδύνευσε σοβαρώς και τελικώς έπληξε ανεπανόρθωτα το
θεολογικό του κύρος.
Η «Σύνοδος
της Κρήτης» απεδείχθη «ζυγός» (ζυγαριά) Ορθοδοξίας, των μέν (όσων
συμμετείχαν και την αναγνωρίζουν) καταγομένων εις Άδην (απιστίας και
ανυποληψίας) τω βάρει της βλασφημίας (δια της συμφωνίας προς τις «αποφάσεις» της), των δε (όσων αρνήθηκαν για λόγους
Πίστεως να συμμετέχουν ή διαφώνησαν με την αντικανονική σύγκληση και τις
κακόδοξες αποφάσεις της) κουφιζομένων πταισμάτων προς γνώσιν (δια της
Ομολογίας) Θεολογίας. Μόνον που στην περίπτωση αυτής της αντι-Συνόδου,
δυστυχώς, δεν υπήρξαν….«δε»! Όλοι οι συμμετασχόντες, είτε συμφωνούντες, είτε
παγιδευθέντες, βαρύνονται με τις βλασφημίες της. Αυτό ισχύει και για όσους δεν
την αποκηρύσσουν ή σιωπηρώς την ανέχονται.
Βεβαίως, ο κ.
Ιερόθεος διεφώνησε και επιφυλάχθηκε έναντι ορισμένων αποφάσεων της εν λόγω
αντι-Συνόδου του Κολυμπαρίου. Συνέγραψε μάλιστα και δημοσίευσε ογκωδέστατο
βιβλίο με τις σχετικές απόψεις του. Επί της ουσίας, όμως, αμνήστευσε τη
βλάσφημη παρεμβολή αυτής της «Συνόδου» στον εκκλησιαστικό χώρο, η οποία αποδεδειγμένως
υπήρξε η πρώτη επίσημη, αν και λαβωμένη όσον αφορά την τυπική «νομιμοποίησή»
της, οικουμενιστική «Παν-"ορθόδοξος" Σύνοδος» στον χώρο της Ορθοδόξου
Ανατολής. Και αυτή η αμνήστευση του κ. Ιεροθέου συνίσταται στην πρωτοφανή και πατερικώς
αμάρτυρη και καινοτόμο θεωρία του ότι είναι δυνατόν να γίνονται αποδεκτές ή
ανεκτές στην Εκκλησία Σύνοδοι, όπως η περί ού ο λόγος, οι οποίες μεταξύ των
αποφάσεών των περιέχουν σαφώς κακόδοξες, αλλά και αμφιλεγόμενες, από πλευράς Ορθοδόξου
Πίστεως και Θεολογίας, θέσεις!
Αυτό ακριβώς «στοιχειοθετεί»
το καταληκτικό συμπέρασμα-τοποθέτηση ως επιστέγασμα του προαναφερθέντος
πολυσέλιδου βιβλίου του Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου, ο οποίος παραπέμπει στις σύγχρονες
εκκλησιαστικές καλένδες την αποδοχή ή απόρριψη ή και «διόρθωση» (!) των
πεπραγμένων της «Συνόδου» του Κολυμπαρίου, ωσάν να είναι δυνατή και ανεκτή η
συνύπαρξη (εφ΄ όσον ομιλούμε περί Συνοδικών Αποφάσεων) εν τη Εκκλησία αληθείας
και ψεύδους, φωτός και σκότους!
Εάν όμως τα
προαναφερθέντα, τα οποία αφορούν στην αφετηρία της «μεταλλάξεως» του άλλοτε
θεωρουμένου υπερασπιστού της Ορθοδοξίας έναντι των συγχρόνων πολλών και
ποικίλων αιρετιζόντων, Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου, είναι αποκαρδιωτικά,
η συνέχιση αυτής της πορείας του και η παρατηρουμένη κλιμάκωσή της είναι άκρως
ανησυχιτικά.
Και τούτο διότι,
πλέον, ο εν λόγω Μητροπολίτης, με την όλη στάση του, τις δημόσιες τοποθετήσεις
και τις πρωτοβουλίες του, υπεισερχόμενος (και) σε τομείς πέραν των
«αρμοδιοτήτων» του και των γνώσεών του, προβάλλει, προωθεί και προπαγανδίζει
πράγματα περί των οποίων δεν μπορεί να αναλάβει τη μεγάλη και σοβαρή ευθύνη των
επιπτώσεων σε όσους είναι δυνατόν να επηρεασθούν από αυτά.
Αναφερόμαστε στην
μη αναμενόμενη πειθήνια στάση του έναντι των πρωτοφανών απαγορευτικών κυβερνητικών
μέτρων όσον αφορά τη Θεία Λατρεία (κλείσιμο Ναών, απαγόρευση συμμετοχής πιστών,
επιβολή χρήσεως μασκών εντός των Ναών, πρακτική μη προσκυνήσεως Εικόνων κ.α.)
λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού. Τελευταίο δε δείγμα, ή «κρούσμα», αυτής της
στάσεώς του είναι η απροκάλυπτη προπαγάνδα υπέρ του εμβολιασμού των πιστών με
τα συγκεκριμένα αμφιλεγόμενης παρασκευής (προελεύσεως), συστάσεως, δοκιμής,
ασφαλείας και αποτελεσματικότητος κυκλοφορηθέντα εμβόλια κατά του νέου "περίεργου"
ιού covid-19.
Είναι ενδεικτικό
το πρωτοσέλιδο άρθρο του κ. Ιεροθέου στο φύλλο της εφημερίδος της Μητροπόλεως Ναυπάκτου
«ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» (Δεκ. 2020, αρ. τεύχ. 293), με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Γιατί
εμβολιάστηκα», όπου μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Είμαι από
τους πρώτους στην Ελλάδα που έκανα το νέο εμβόλιο…» , «Όλα πρέπει
να τεθούν στην υπηρεσία της προστασίας της σωματικής υγείας…», «ζούμε
σε έναν ιδιότυπο αόρατο πόλεμο και μάλιστα παγκόσμιο….», «…δεν δίνω
συνωμοσιολογικές και ιδεολογικές ερμηνείες στα εμβόλια. Θεωρώ ότι με τον τρόπο
αυτό μπορώ να παρατείνω την βιολογική ζωή, χωρίς αυτό να είναι
αυτοσκοπός μου, ώστε να βοηθήσω όσο μπορώ όσους με έχουν ανάγκη….»,
«ο Υπουργός Υγείας κ. Βασίλειος Κικίλιας μου τηλεφώνησε μου πρότεινε να
είμαι εκείνος από πλευράς Εκκλησίας που θα λάβω μέρος στους πρώτους
εμβολιασμούς.», «Τελικά, ο θεολόγος δεν εισέρχεται στον χώρο της
επιστήμης, εκτός κι αν είναι συγχρόνως και επιστήμονας, και ο επιστήμονας
δεν εισέρχεται στον χώρο της θεολογίας, εκτός και αν είναι συγχρόνως και
θεολόγος. Και όταν κάνω λόγο για θεολόγο, εννοώ τον θεούμενο άγιο.», «Για το
νέο εμβόλιο γίνεται συζήτηση επειδή εισάγεται στο mRNA γενετικά τροποποιημένη πληροφορία που κωδικοποιεί
την πρωτεΐνη της επιφάνειας του ιού, ώστε να επιτευχθή ανοσολογική απάντηση.
Όμως, οι Παγκόσμιοι Οργανισμοί έχουν αποφανθή για την ασφάλειά του και
εν πάση περιπτώσει με αυτό, παρά τις παρενέργειές του, όπως έχουν
όλα τα φάρμακα, αντιμετωπίζεται το φάσμα του θανάτου που θερίζει την
ανθρωπότητα.», «Και το ότι αυξήθηκε το προσδόκιμο όριο ηλικίας του
ανθρώπου οφείλεται στην προσφορά της επιστήμης. Αυτή μας βοηθά στην
παράταση της βιολογικής ζωής, ώστε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε τους
συνανθρώπους μας και να προετοιμασθούμε καλύτερα με την μετάνοια και την
προσευχή, για να αντιμετωπίσουμε τον θάνατο και να συναντήσουμε τον Χριστό.», «Γίνεται
διάλογος κατά πόσον η Εκκλησία μπορεί να συστήσει τον εμβολιασμό του ανθρώπου
για την ασθένεια covid-19. Υπάρχουν
κάποιες αντιρρήσεις, από πλευράς μερικών ιατρών,…», «Επίσης, υπάρχουν άλλοι που
ισχυρίζονται ότι οι διεθνείς και Ευρωπαϊκοί οργανισμοί, που ενέκριναν το νέο
εμβόλιο, πιέστηκαν από διάφορα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα. Αυτό,
όμως,…γίνεται και για άλλες περιπτώσεις…», «Υπάρχουν, βέβαια, και μερικοί
συνωμοσιολόγοι, που βλέπουν και στο θέμα αυτό διάφορες συνωμοσίες….το θέμα αυτό
δεν είναι αυστηρά θεολογικό, είναι καθαρά θέμα σωματικής υγείας του
ανθρώπου, και τον πρώτο λόγο έχει η ιατρική επιστήμη και ο θεράπων
ιατρός κάθε ανθρώπου, ο οποίος γνωρίζει το ιατρικό ιστορικό του. Αν θελήση
κανείς να βρή συνωμοσίες, σε όλα τα θέματα, τότε πρέπει να κλειστή σε
μία «προστατευτική γυάλα», να μη χρησιμοποιή καθόλου την σύγχρονη τεχνολογία ή
να αναχωρήση στην έρημο και να μη χρησιμοποιή τα επιτεύγματα της σύγχρονης
επιστήμης σε όλες τις πτυχές της ζωής μας.», «τι πρέπει να κάνη η
Εκκλησία στο θέμα αυτό. Νομίζω…είναι ένα θέμα ελευθερίας του ανθρώπου,…Όπως
σε όλα τα άλλα εμβόλια και τις ιατρικές θεραπείες δεν αποφαίνεται η Ιερά
Σύνοδος, έτσι δεν μπορεί να αποφανθή και στο θέμα αυτό.», «Πρέπει να
βοηθήσουμε, σεβόμενοι την ελευθερία κάθε ανθρώπου, στο να δημιουργηθή
«ανοσία» στον πληθυσμό.», «Και αν υπάρχουν μερικές παρενέργειες,
όπως γίνεται σε όλα τα φάρμακα, θα είναι λιγότερες από τα καθημερινά
κρούσματα και τους θανάτους, και θα βοηθήση να αποβληθή ο φόβος του θανάτου
και να επανέλθη η κανονικότητα στην κοινωνία μας και το Κράτος, αλλά και
στην Εκκλησία για να τελούμε ελεύθερα τα Μυστήρια και τις ακολουθίες.», «ο
πλούτος των γνώσεών σας (σ.σ. πρόκειται για λόγους του Αρχιεπισκόπου
Ιερωνύμου προς τον κ. Ιερόθεο, τους οποίους παραθέτει στο άρθρο του ο
τελευταίος) – πέρα από την Θεολογία – και μάλιστα στο κεφάλαιο της ιατρικής
επιστήμης, να σας βοηθάει άνετα ώστε να κρατάτε τα όρια της Εκκλησίας
και της Επιστήμης.», «εμβολιάσθηκα στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός την
Κυριακή 27 Δεκεμβρίου ε.ε., στις 5:00 μ.μ.».
Τα ανωτέρω,
καίτοι παρατίθενται αποσπασματικά, όχι όμως αλλοιωμένα, σχηματίζουν ανάγλυφη
την εικόνα των θέσεων, τοποθετήσεων αλλά και της συλλογιστικής του Μητροπολίτου
Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου. Αυτή όμως η εικόνα μπορεί να ικανοποιεί τους Κυβερνητικούς
παράγοντες, τους συνεργαζομένους με αυτούς επιστήμονες, ίσως και τον
Αρχιεπίσκοπο Αθηνών για τους δικούς τους λόγους, αλλά μάλλον απογοητεύει τους
πνευματικούς ανθρώπους οι οποίοι ανέμεναν από τον Σεβασμιώτατο λόγο πνευματικό,
λόγο στηρίξεως, λόγο πίστεως, λόγο που ιεραρχεί και προσεγγίζει πατερικά και
θεολογικά τα ζητήματα.
Οι Ναοί έχουν «αδειάσει»
εκ του σκοπίμως καλλιεργουμένου φόβου, οι πιστοί διχάζονται από την
κατευθυνομένη άθεη προπαγάνδα και σκανδαλίζονται από την παθητική και ενδοτική
στάση των Ποιμένων των, η Θεία Λατρεία διώκεται, τα ιερά Μυστήρια χλευάζονται, η
διδασκαλία της Εκκλησίας υπονομεύεται και αλλοιώνεται, οι μελέτες για την
τεχνητή προέλευση του ιού έχουν δημοσιοποιηθεί χωρίς αντίκρουση, οι φήμες και
οι καταγγελίες μετά τεκμηρίων για την πολιτική εργαλειοποίηση της λεγομένης
πανδημίας έχουν κατακλύσει τα μη
συστημικά μέσα ενημερώσεως, οι επιστημονικές αντιρρήσεις για τον τρόπο
αντιμετωπίσεως του ιού και τον προτεινόμενο εμβολιασμό έχουν φθάσει στα όρια
της καταγγελίας εγκληματικών κατά της ανθρωπότητος ενεργειών και δεδομένων όλων αυτών ο Μητροπολίτης
Ναυπάκτου επιλέγει να σιωπά μεν επ’ αυτών, να γράφει δε και υποστηρίζει τα προεκτεθέντα!
Τι συμβαίνει; Άραγε
αρέσκεται ή επαναπαύεται στους επαίνους που του επιδαψιλεύουν για προφανείς
σκοπιμότητες οι υψηλά ιστάμενοι της κρατικής και εκκλησιαστικής διοικήσεως ; [Σημείωση:
Αξέχαστος θα μείνει στα Πρακτικά της «συνόδου» στο Κολυμπάρι ο χειρισμός εκ
μέρους του προεδρεύοντος κ. Βαρθολομαίου των διαφωνιών του κ. Ιεροθέου προς τις
προωθούμενες θέσεις του Περγάμου Ιωάννου (Ζηζιούλα). Αρκούσε η εξυμνητική
αναφορά του πρώτου σε «δύο μεγάλες θεολογικές προσωπικότητες» για να
προσγειώσει συμβιβαστικά, επί θέματος Πίστεως, τον «ζήλο» του Μητροπολίτου
Ναυπάκτου!]. Μήπως έχει πιστεύσει ή πεισθεί ότι είναι (και) ιατρός
επιστήμων και νομιμοποιείται να αποφαίνεται επί ιατρικών θεμάτων; Ή μήπως έχει
δόση αληθείας ο ισχυρισμός ή μάλλον η εκτίμηση ορισμένων οι οποίοι υποστηρίζουν ότι έτσι ο κ. Ιερόθεος δηλώνει
παρών, με τον δικό του τρόπο, ως υποψήφιος διεκδικητής υψηλοτέρων θρόνων; Κύριος
οίδεν!
Να μας συγχωρήσει
μόνον να του υπενθυμίσουμε κάτι που ισχύει για όλους μας και πρέπει να το
προσέχουμε πάντοτε και ιδιαιτέρως στους πονηρούς καιρούς μας, το οποίο είναι
και επιστημονικό και θεολογικό. Ἰσως φανεί χρήσιμο. Προέρχεται δε από έναν
αναμφισβήτητα ειδήμονα στη διαπίστωση των ψυχικών και πνευματικών ασθενειών και
αληθινό θεολόγο, τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή, ο οποίος πνευματικώς
αποφαίνεται ότι: «Αρχή των κακών φιλαυτία, τέλος δε υπερηφάνεια» .
Ο Θεός να μας γίνει ίλεως!
Το πρόβλημα με τον αρθρογράφο είναι ότι κάνει μια προσωπική επίθεση σε
ΑπάντησηΔιαγραφήέναν Μητροπολίτη της Ελλάδος, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν με άλλα άρθρα του
έναντι του ίδιου Μητροπολίτη, που πέρα από τα πιθανά λάθη του που μπορεί να έχει κάνει όπως και κάθε άνθρωπος, ακόμα και αν είναι Μητροπολίτης, δεν παύει να αποτελεί ένα Μητροπολίτη που έχει προσφέρει στην Εκκλησία τις υπηρεσίες του πάνω από δύο δεκαετίες ως Μητροπολίτης και πολύ περισσότερο ως αρχιμανδρίτης, που είναι ακέραιου ήθους, που έχει βοηθήσει χιλιάδες ανθρώπους με τα ορθόδοξα αγιοπατερικά κείμενά του και βιβλία του, και εν τέλει αυτόν που στην σύνοδο της Κρήτης για την στάση του στην οποία τον κατηγορεί ο αρθρογράφος ήταν ο μόνος από την αντιπροσωπεία της Ελλάδος που δεν υπέγραψε το προβληματικό κείμενο της για την σχέση μας με τους αιρετικούς. Ακόμα και στο θέμα του Ουκρανικού έχει εκφράσει τις εύλογες επιφυλάξεις του, ιδίως στο θέμα της αποστολικής διαδοχής αυτών που έλαβαν την αυτοκεφαλία, ενώ έχει προτείνει μια συμβιβαστική για τις δυο πλευρές λύση, μέρος της οποίας είναι και η διεξαγωγή πανορθόδοξης συνόδου ή συνόδου προκαθημένων επί του θέματος.
Το να κρίνουμε με τόσο έντονο τρόπο όπως ο αρθρογράφος κάποιον, και μάλιστα Μητροπολίτη, για πράγματα που πολλοί άλλοι κάνουν επίσης, ξεχωρίζοντάς τον από τους υπόλοιπους, και μάλιστα στο θέμα της Συνόδου της Κρήτης, αντί να ασχολούμαστε με τους άλλους που υπέγραψαν το αιρετικό κείμενο, να κατηγορούμε όσοι απορρίπτουμε το κείμενο, εκείνον που δεν το υπέγραψε, εκτός από άδικο και εμπαθές, είναι και παράλογο. Ο αγώνας της πίστεως σε καμιά περίπτωση δεν ταυτίζεται με επίθεση κατά μέτωπο σε αυτόν τον οποίο κατά την γνώμη μας σε κάτι λανθάνει σε αυτή. Πολύ περισσότερο δεν δικαιολογείται μια τέτοια στάση αν οι διαφωνίες μας με τον άλλο τελικά δεν αφορούν την πίστη. Η όλη στάση του αρθρογράφου παραπάνω δείχνει καθαρά ότι πρώτος ο ίδιος κάτι έχει μπερδέψει όσον αφορά την συμπεριφορά μας απέναντι στους
άλλους που διαφωνούμε, ξεπερνώντας τα όρια μιας αντίδρασης με διάκριση και σεβασμό στον πλησίον, και εξωτερικεύοντας μια ζηλωτική (με την αρνητική έννοια) στάση.
" ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΚΑΙΟΝ ΑΝΔΡΑ ΔΕΙΚΝΥΣΙ ΜΟΝΟΣ". ΣΟΦΟΚΛΗΣ.(ΜΟΝΟΝ Η ΠΑΡΟΔΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΕΝΑΡΕΤΟΝ ΑΝΔΡΑ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠικρές αλήθειες αναφέρονται στο άρθρο αυτό. Δυστυχώς η θεωρητική γνώση δεν αρκεί για να προστατεύει τον άνθρωπο. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι συμβιβασμοί τελικά αλλοιώνουν και τα κριτήρια των ανθρώπων. Η περίπτωση του Μητροπολίτη Ναυπακτου είναι χαρακτηριστική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστά τοποθετήθηκε ο αρθρογράφος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μητροπολίτης Ναυπάκτου είναι δειλός καί προτίμησε την εξουσία τής θέσεως του και όχι την αγάπη του Θεού μας, Ιησού Χριστού μας.
Σκανδαλίζει με το εμβόλιο πού έκανε, καθώς επίσης και πού δεν αντιστάθηκε στο θέμα του Ουκρανικου με διακοπή τής μνημονευσεις του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερώνυμου.
Όσο αφορά για την θετική στάση του,στην αιρετική ψευδοσυνοδο τού Κολυμπάρι,εν συνεχεία έπρεπε νά διακόψει την μνημόνευση του αιρετικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, όπως έπραξαν οι Άγιοι μας.
-Μητροπολίτης Ναυπάκτου: Οι εκκλησίες δεν θα είναι ανοικτές την Μεγάλη Εβδομάδα για τους πιστούς
ΑπάντησηΔιαγραφή•Μητρ. Ιερόθεος: Νομίζω ότι ήταν ικανοποιητικό και δίκαιο. Ανεγνώρισε την προσφορά του Αρχιεπισκόπου και του Κλήρου για την υπεύθυνη στάση που τήρησαν στην αντιμετώπιση του νέου κορωνοϊού και ανακοίνωσε το άνοιγμα των Ναών για τη Θεία Λειτουργία και την προσευχή των χριστιανών. Ετσι, το σύνθημα που υπάρχει μέχρι τώρα «μένουμε στο σπίτι», για μας τους χριστιανούς είναι «πηγαίνουμε στο σπίτι μας», που είναι ο Ιερός Ναός.
-«Aδειασε» ο μητροπολίτης Ιερόθεος όσους αντιδρούν στα μέτρα: Αλλο να ομολογεί κανείς την πίστη του, άλλο να το παίζει παλικαράς
•Καταδίκασε την πράξη του ιερέα στο Κουκάκι ο οποίος κοινώνησε πιστούς από την πίσω πόρτα της εκκλησίας, την Κυριακή των Βαΐων, ο εκπρόσωπος Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος.
•ιερεας κουκάκι «Είμαι στη διάθεση των Αρχών αλλά αυτό που έκανα, το έκανα ακολουθώντας την Ιερατική μου συνείδηση. Η Θεία Κοινωνία δεν απαγορεύεται και δεν μεταδίδει ασθένειες»
•O πατήρ Γεώργιος στην δήλωσή του αναφέρει επίσης ότι συγχωρεί όλους όσους εκφράστηκαν ή εκφράζονται προσβλητικά και ανοίκεια τόσο προς εκείνον ως ιερέα «όσο και για τα Αγιαστικά μέσα της Εκκλησίας μας ιδιαιτέρως δε για αυτό το ΜΕΓΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ κατά το ρηθέν υπό του Γλυκυτάτου Εσταυρωμένου Ιησού μας» Αφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τι ποιούσι».
Και ρωτάω εγώ,είναι ψευτοπαλικαράς ο π.Γεώργιος;
-Μητρ.Ιεροθεος: Ο πιστός Χριστιανός θα ρωτήσει το γιατρό του… Θα ρωτήσει βέβαια και τους πνευματικούς, Είναι, όμως, θέμα καθαρά ιατρικό. Τονίζουν υπερβολικά ότι υπάρχουν παρενέργειες…
Παρενέργειες υπάρχουν με όλα τα φάρμακα… Όλα έχουν ανεπιθύμητες ενέργειες… Ακόμα και στο κουτί του depon, υπάρχει η ένδειξη «ανεπιθύμητες ενέργειες». Αν διαβάσει κανείς τις ανεπιθύμητες ενέργειες, θα τρελαθεί. Η κορτιζόνη είναι ένα φάρμακο πολύ δυνατό. Έχει μεγάλες παρενέργειες, αλλά οι γιατροί την ονομάζουν «αγία» κορτιζόνη. Κάποιες φορές πρέπει να την πάρουμε με έναν λελογισμένο τρόπο…Δεν πρέπει να δίνουμε άλλη ερμηνεία σε ορισμένα φάρμακα…».
•Μητροπολίτης Κυθήρων: Το εμβόλιο του κορωνοϊού περιέχει προϊόντα εκτρώσεων.
•Παρέλυσε 42χρονη νοσηλεύτρια στην Κέρκυρα μετά από την 2η δόση του εμβολίου.
-Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Δεν είναι υπό διωγμό η Εκκλησία, αλλά ο κορονοϊός
•Ανεβαίνει η ένταση μεταξύ εκκλησίας και πολιτείας με αφορμή το άνοιγμα των ναών, καθώς ο Μητροπολίτης Ιερόθεος έφτασε στο σημείο να μιλήσει για εκτροπή της αξουσίας.
•«Τελικά τι είναι γι’ αυτούς η Εκκλησία. Τι είναι η Εκκλησία, είναι ένα σωματείο, είναι ένα σουπερ μάρκετ;» «Είναι χειρότερο από το σουπερ μαρκετ είναι χειρότερο από το κομμωτήριο; Τι είναι η εκκλησία δεν είναι ένας θείος οργανισμός ο οποίος έχει παράδοση 20 αιώνων;», τόνισε ο κ. Ιερόθεος.
Να σταματήσω;
Βιαστικέ ανών. 11:20 π.μ. δεν ξέρεις να διαβάζεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ναυπάκτου Ιερόθεος δεν εννοεί όσους κοινωνούν όπως τον π. Γεώργιο στο Κουκάκι και τον μητροπολίτη Κερκύρας, ψευτοπαλικαράδες, αλλά αυτούς που αντιδρούν στα μέτρα της Πολιτείας για μάσκες και αποστάσεις.
Μην βάζεις στο στόμα του μητρ. Ναυπάκτου Ιερόθεου λόγια που δεν είπε.
Έίναι αμαρτία.
Έτσι, μπράβο, πες τα ανωνυμε 1:35, γιατί έπεσε πολύ λασπολογια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποστομωτική απάντηση μητροπολίτη Ιερόθεου στον ιερέα από το Κουκάκι: «Δεν χρειαζόμαστε παλικαράδες αλλά ομολογητές της πίστης»http://www.topontiki.gr/article/379644/apostomotiki-apantisi-mitropoliti-ierotheoy-ston-ierea-apo-koykaki-den-hreiazomaste
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνωνυμε 9:58, το άρθρο αυτό εχει οντως αυτόν τον τίτλο, τον οποίο όμως αναιρεί το ίδιο το περιεχόμενο του και τον διαψεύδει. Ο Μητροπολίτης δεν είπε αυτό το πράγμα για τον Ιερέα, αλλά κάτι εντελώς διαφορετικό και άσχετο από αυτό.
ΔιαγραφήΧαρδαλιάς: Ζήτησε παρέμβαση Εισαγγελέα για την Θεία Κοινωνία σε Κουκάκι και Κέρκυραhttps://www.newsit.gr/ellada/xardalias-zitise-paremvasi-eisaggelea-gia-tin-theia-koinonia-se-koukaki-kai-kerkyra/3011560/
ΑπάντησηΔιαγραφή«....διαφοροποιεί την εικόνα του παραδοσιακού Επισκόπου που ενδιαφερόταν αποκλειστικά για την πνευματική στήριξη των πιστών και την υπεράσπιση της ορθοδόξου αληθείας, σε πολυπράγμονα Μητροπολίτη που ευκαίρως ακαίρως αποφαίνεται επί παντός επιστητού....»
ΑπάντησηΔιαγραφήἈξιότιμε κ. καθηγητά,
διαβάζοντας τό ἄρθρο σας δέν μπορῶ νά μήν σᾶς ἐκφράσω τήν ἰδιαίτερη ἀπορία ἀλλά καί τήν ἔκπληξη πού μᾶς προξένησε ἡ ἀρνητική στάση σας ἔναντι τοῦ ποιμαντικοῦ ἐνδιαφέροντος ἑνός ἀπό τούς πλέον σεβαστούς πνευματικούς πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας καί καταξιωμένου στίς συνειδήσεις τῶν πιστῶν μ’ἕνα πολυσχιδές θεολογικό ἔργο.
Ταπεινά θεωρῶ πώς ἡ τοποθέτησή σας αὐτή προδίδη μιά κάποια ἀστοχία περί τῆς ποιμαντικῆς μέριμνας πού ὀφείλει νά ἀπασχολεῖ κάθε Ἱεράρχη ἔναντι τοῦ ποιμνίου του καί πού φυσικά δέν μπορεῖ νά περιορίζεται μόνο στά ἐκκλησιαστικά θέματα.
Τοιουτοτρόπως καί τό ἰδιάζον πρόβλημα «κορωνοϊός», ἡ ἐπάρατος αὐτή λοιμική νόσος πού ταλανίζει τήν ἀνθρωπότητα, δέν θά μποροῦσε ποτέ νά μήν ἀπασχολήσει τόν Σεβασμιώτατο, ὁ ὁποῖος κινούμενος ἀπό αἴσθημα εὐθύνης μέ ἄρθρα του ὅλο αὐτό τό διάστημα προσπαθεῖ νά ἐνδυναμώσει τήν «ἀποσταμένη ἐλπίδα», νά ἀποδιώξει τό φόβο, νά ἐμπνεύσει τή θυσιαστική ἀγάπη καί νά τονώσει τήν πίστη στό ποίμνιό του.
Κάθε του ἐνέργεια στοιχοῦσα πρός τό πνεῦμα καί τή διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων ἔρχεται νά διαφωτίσει καί νά ἀπαλλάξει τό ποίμνιό του ἀπό ἀντιλήψεις καί ἀπόψεις πού τό ὀδηγοῦν σέ ἕνα «ναρκισσιστικό παλληκαρισμό» ὅπως χαρακτηριστικά ἀναφέρει καί παροτρύνει τούς πιστούς νά παραμένουν ἑδραίοι καί ἀκλόνητοι «στόν ἱερό θεσμό τῆς ’Εκκλησίας, προσευχόμενοι στόν Θεό γιά τήν ὑπέρβαση τῶν κρίσεων».
Εἶναι δέ χαρακτηριστικό τό κατωτέρω ἀπόσπασμα ἀπό τό ἄρθρο του «Ἑπτά ξηροί καρποί τῆς ἐποχῆς τοῦ κορωνοϊοῦ», ὅπου περιγράφει τή σχέση μεταξύ πίστεως καί ἐπιστήμης συντείνοντας σέ μιά κοινή προσπάθεια Ἐκκλησίας καί Έπιστήμης γιά τήν ἀντιμετώπιση τοῦ ἰοῦ.
«Χρειάζεται συνεργασία μεταξύ πίστεως καί ἐπιστήμης. Αὐτό λέγεται συνέργεια. Δέν εἶναι δυνατόν, ἐν ὀνόματι τῆς πίστεως νά ἀρνούμαστε τήν ἐπιστήμη, οὔτε ἐν ὀνόματι τῆς ἐπιστήμης νά ἀρνούμαστε τήν πίστη. Δέν πρέπει μέ κανέναν λόγο νά ἐπιστρέψουμε στόν Μεσαίωνα, κατά τόν ὁποῖον συγκρούσθηκε ἡ δυτική σχολαστική θεολογία μέ τήν τότε ἀναδυόμενη στήν Δύση ἐπιστήμη.
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός κάνει διάκριση. Ἄλλο εἶναι «τά ἐφ' ἡμῖν», αὐτά πού ἐξαρτῶνται ἀπό ἐμᾶς, καί ἄλλο εἶναι «τά οὐκ ἐφ' ἡμῖν», τά ὁποῖα δέν ἐξαρτῶνται ἀπό ἐμᾶς, ἀλλά ἀπό τόν Θεό. Καί οἱ ἅγιοι χρησιμοποιοῦν τήν ἰατρική ἐπιστήμη καί μετά ἀφήνουν τόν ἑαυτό τους στόν Θεό.
Θεωρῶ ὅτι εἶναι πολύ ἐπικίνδυνοι ὅσοι διακρίνονται ἀπό τήν «μονοδιάστατη» ἀντιμετώπιση τῶν προβλημάτων τοῦ ἀνθρώπου. Γι' αὐτό, αἴτημα τῶν ἡμερῶν μας εἶναι ὅτι χρειαζόμαστε ἰσορροπημένους ἀνθρώπους, πού θά κινοῦνται μεταξύ τῶν δύο ἄκρων.»
Μέ ἐκτίμηση
Θεόδωρος Σ.
Ας κοιτάξει την δική του αποστασία "μετά βιβλίων και άρθρων"ποιον ενδυναμώσει με αυτά αν δεν μπορεί το ευαγγέλιο, μας δουλευετε; αυτός θα προτείνει ή το ευαγγέλιο; αγνοείτε την παιδαγωγική του Θεού με την παραχώρηση των πειρασμών ώστε να υπάρχει μετάνοια και καταφυγή προς Αυτόν; αποτρέπουν μήνες τώρα την καταφυγή προς τον Θεό στον καιρό του πειρασμού. Η επιστήμη όμως είναι η γνώση της λειτουργίας της δημιουργίας Του,όμως δεν μπορεί να "από μολύνει" τα άγια του Θεου που επιχειρούν οι επίσκοποι εντός τον ναών με την "βοηθεία" της, ούτε αυτά που παραχωρησε Αυτός κατά των πειρασμών να τα απενεργοποιήσουν και να τα αντικαταστήσουν με dettoll,γιατί ο Ναυπάκτου και οι φίλοι του αυτό έκαναν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεστα αδελφε,γιατι θα μας τρελανουν.
ΔιαγραφήΔεν μπορώ να καταλάβω κ. Α Μυλωνά, η μετανοία και καταφυγή στο Θεό επιτυγχάνεται με το να κατηγορούμε για τα πάντα τον Ναυπάκτου ή και οποιοδήποτε άλλον, εκτος βέβαια του εαυτού μας;
ΔιαγραφήΑλλά πως επιτυγχάνεται η μετάνοια;(όταν μετανοείς που στρέφεσαι συντετριμένος;) με το να κηρύττουν οι "ανθρωποι"του Θεού την καταφυγή στην επιστήμη; (το μη φοβάστε θα μας κάνουν καλά εμάς τα καλόπαιδα οι γιατροί;θα νικήσουν τον πειρασμό και δε χρειάζεται να πάτε στον Θεο)Άκουσες κανένα Ναυπάκτου να προτείνει το καταφύγιο που υπηρετεί;(άκουσες κανέναν τους να κηρύττει το "μη φοβού μόνο πιστευε) ; ή τα θεραπευτικά μέσα του Κυρίου του που τα μάντρωσε και τα απέκρυψε ως επικίνδυνα μιάσματα;αποτρέποντας από Αυτόν;Όλη η γραφή, το ψαλτηρι, η Κυριακή προσευχή, οτιδήποτε στην πίστη μας ΒΟΑ περί της καταφυγής στον Θεο και ρύσης του κάθε πειρασμού και αυτοί προβάλουν τον εκάστοτε πνευματικό για να πει στον κάθε ταλαίπωρο πως να αντιμετωπίσει την λαίλαπα.
ΔιαγραφήΗ συλλογική τους ευθηνη και η κοινή και σύμφωνη με την εκκλησία αντιμετώπιση της κατάστασης από τους ταγούς που είναι; Δεν βλέπεις ότι σύσσωμοι συμφωνούν να επέμβει η ιατρική και όχι ο Θεός τους; Τον οποίο φαρισαικά αποκρύπτουν αφού πρώτα κατέδειξαν ότι τα αγια του αδυνατούν καθώς μολύνθηκαν και αυτά;
Αλλά η ευθηνη αδερφέ είναι και σε εσένα για αυτό προσέξτε, μην λάβετε τα επιχειρια της προδοσίας κοινά με αυτούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ναυπάκτου, δυστυχώς, είναι πλέον θεολογικά ένας πολύ επικίνδυνος για την Πίστη μας και τη σωτηρία των ανθρώπων Ιεράρχης. Διότι, με το κάλυμμα του πολυγραφότατου, μορφωμένου, ορθόδοξου αγωνιστή, λαοφιλούς και σπουδαίου θεολόγου, που όλα αυτά τα έχει όντως αξίως κατακτήσει εδώ και χρόνια και απολύτως δικαιολογημένα, περνά τον τελευταίο καιρό υποδορείως ανεπανάληπτες κακοδοξίες, αντιευαγγελικές πρακτικές και εκκοσμικευμένες στρεβλώσεις της Πίστης μας στην Εκκλησία μας παρασύροντας δυστυχώς στην απώλεια πολυάριθμους πιστούς. Είναι ο τρόπος που δρα ο πονηρός Μισόκαλος: η κεκαλυμμένη πλάνη. Ποτέ η πλάνη του Πονηρού δεν είναι καθαρή και εξόφθαλμη για να μπορούμε εύκολα και αδιαμφισβήτητα να την καταλάβουμε ώστε να αμυνθούμε αλλά είναι πάντοτε μεταμφιεσμένη. Δυστυχώς, ο Ναυπάκτου έχει υποστεί μια μετάλλαξη τον τελευταίο καιρό και εμφανίζει ένα άλλο πρόσωπο σε σύγκρουση και σε αντίθεση με τον παλαιό Ιερόθεο. Τα γράφουμε όλα αυτά οχι για να τον κατηγορήσουμε αλλά από αδελφική αγάπη με την ελπίδα να τα διαβάσει και να αρχίζει να προβληματίζεται μήπως δεν είναι σε σωστό δρόμο και ότι ίσως να έχει ανάγκη μετανοίας και της σιωπής (ησυχίας) της περισυλλογής και της βαθιάς ενδοσκόπησης. Ας αρχίσει λίγο να αμφιβάλλει ότι κατέχει την απόλυτη αλήθεια των πραγμάτων και σε ότι λέει, έχει πάντα δίκιο. Θα του κάνει πολύ καλό. Κι ας ακούσει πιο σοβαρά το ποίμνιο που μπορεί πράγματι να θεολογεί (να λέει το Λόγο του Θεού) χωρίς απαραίτητα να έχει τη δική του "θεολογική μόρφωση" και τη "δύναμη της γραφίδος". Γιατί ο εν Τριάδι Θεός μας, όπως σίγουρα γνωρίζει, κατά τον Απ. Παύλο τη σοφία Του τη δίνει στα μωρά του κόσμου κι όχι στους επώνυμους, ισχυρούς, μορφωμένους και προβεβλημένους ανθρώπους ώστε αυτοί οι τελευταίοι να μην καυχώνται και να διατρέχουν τον κίνδυνο της απώλειας της σωτηρίας τους.
Ανώνυμοι 1,35 & 6,53 Ειρήνη υμήν,Ο Χριστός μας & Η Παναγία μας να σας σκεπάζουν
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφεις 1,35
Βιαστικέ ανών. 11:20 π.μ. δεν ξέρεις να διαβάζεις;
Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος δεν εννοεί όσους κοινωνούν όπως τον π. Γεώργιο στο Κουκάκι και τον μητροπολίτη Κερκύρας, ψευτοπαλικαράδες, αλλά αυτούς που αντιδρούν στα μέτρα της Πολιτείας για μάσκες και αποστάσεις.
•Π. Μιχαήλ Κουκουβάς: Ιερέας Ομολογητής της Καλύμνου που διώκεται γιατί είπε την αλήθεια για τα προσωπεία – φίμωτρα μέσα στο Ναό.
Κατα τον μητρ.Ιεροθεο ο π.κουκουβάς είναι παλικαράς που αντιδρά;
Σε παρακαλώ αν θέλεις να μου απαντήσεις για να καταλάβω.
Άλλο να κοινωνας τους πιστούς και άλλο να αντιδράς για την μάσκα. Το παλικαρας δεν ήταν για την κοινωνία των πιστών. Σχετικά με την μασκα το τι πιστεύει ο καθένας για αυτη είναι προσωπικό, αλλιώς το βλέπει ο Μητροπολίτης, αλλιώς το βλέπει ο π. Μιχαήλ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 3,50
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μετανοία και καταφυγή στο Θεό επιτυγχάνεται με το να υποστηρίζουμε το κλείσιμο των εκκλησιών,την μασκοφορία των 9 άτομων και όλους τους αντίχριστους νόμους που έχουν επιβληθεί στην εκκλησία και τους υποστηρίζουν όχι μόνο ο μητροπολιτης Ναυπακτου αλλα και άλλοι μητροπολίτες. Μην το παίρνεις προσωπικά για τον ιεροθεο. Θέλω να καταλάβω ποια είναι η άποψή σου για τα μέτρα.
Για το αν κάνουμε αυτοκριτική αυτήν την χρονική στιγμή είναι θέμα του καθενός μας. Μην μας γεμίζεις ενοχές που δεν υφίστανται εν ώρα πολέμου υπερ της πίστεως μας,γιατί οι στρατηγοί μας πούλησαν.
Ο Χριστός & Η Παναγία μας να σε σκεπάζουν.
Είμαι ο Ανώνυμος 3.50.
Διαγραφήκ Αργύρη Μυλωνά λες ότι κατεδειξαν ότι τα Άγια μολύνθηκαν. Οι Ιεράρχες μας κάνουν λάθη, δεν λέω ότι δεν κάνουν, όμως ολοι μαζί στο θέμα της Θείας Κοινωνιας, συμφωνούν ότι δεν μεταδίδει καμία ασθένεια, ούτε τον κορονοϊό.
Έχεις μια δικαιολόγημενη απογοήτευση με τους ιεράρχες, όμως δεν βοηθάει σε τίποτα να ξεχωρίζουμε τον Ναυπάκτου και να τον κατηγορούμε σαν να φταίει για καθετί αυτός. Αυτό είναι αδικία, πως το λένε;
Ανωνυμε 6.30 δεν έγραψα για να κατηγορήσω εσάς και να σας κρινω αντί του Ιεραρχή, αλλά να πω να μην κρίνουμε και μάλιστα τόσο αυστηρά και ακόμα περισσότερο άνθρωπο ιερωμενο και ιεραρχη, γιατί το λέει το ευαγγελιο: ου κρίνεις, ίνα μη κριθεί. Αν τωρα εσύ θεωρείς ότι έτσι υπερασπιζεσαι την πίστη, πρόσεξε γιατί για τον Παράδεισο δεν φτάνει αυτό, χρειάζεται και αγάπη και συγχωρητικοτητα. Κοίτα την ιερή περικοπή της κρίσεως και θα το εμπεδώσεις.
ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΑΝΩΝΥΜΟΥ 12/2/2021, 7:42 Μ.Μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα όσα αναφέρει στο άρθρο του ο εκλεκτός κ. Αναγνώστου δεν αποτελούν προσωπική επίθεση στον Μητροπολίτη Ναυπάκτου. Προσωπική επίθεση είναι η επίθεση για προσωπικά θέματα. Μην παραπλανάτε προς εντυπωσιασμό. Ούτε άδικο, ούτε εμπαθές, ούτε παράλογο είναι το σκεπτικό του άρθρου. Είναι απόλυτα τεκμηριωμένο, δίκαιο αφού παραθέτει τις κρινόμενες επίμαχες απόψεις του Μητροπολίτη και απόλυτα λογικό. Μάλιστα ο αρθρογράφος καταλαβαίνουμε ότι από απογοήτευση από την μετάλλαξη του Μητροπολίτη επικρίνει την στάση του που αποδοκιμάζουν όλοι οι πιστοί που κάποτε τον επαινούσαν για τις θέσεις του και παρηγορούνταν από τους λόγους του. Δεν ξεχνάμε ότι στο Ουκρανικό είχε και έχει απαράδεκτες θέσεις και πολλές παλινωδίες. Όσο για την Κρήτη δεν περιμέναμε τον ανωτέρω ανώνυμο να μας πεί τι δεν υπέγραψε ο Ναυπάκτου, αλλά αποσιωπά την έμμεση συμφωνία του για τους μικτούς γάμους και άλλα ασεβή, αλλά και κυρίως ότι σιωπά και τεχνηέντως πρότεινε να μή γίνεται θόρυβος διότι θα κριθεί στο μέλλον για τα όποια αρνητικά της αφού ο ίδιος θεωρεί ότι έχει και καλά και κακά στοιχεία. Τέλος, είναι παραπλανητικός ο ισχυρισμός ότι δήθεν η κριτική δεν αφορά στην Πίστη και γι' αυτό δεν δικαιολογείται. ΑΣΦΑΛΩΣ και ΒΕΒΑΙΩΣ αφορά στην Πίστη γιατι οι θέσεις του Ναυπάκτου με την άκριτη αποδοχή και εφαρμογή των ασεβών μέτρων του Καίσαρα στη Θεία Λατρεία (βλέπουμε τα βίντεο της Μητροπόλεως Ναυπάκτου με τις μάσκες και τον διωγμένο λαό από τους Ναούς) αλλοιώνουν την Ορθόδοξη Παράδοση, αποδέχονται την αποιεροποίηση των Ναών και συμβάλλουν στην πλάνη που θεοποιεί υγεία και επιστήμη. Τα περί ζηλωτικής στάσης του σχολιαστού για τον αρθρογράφο είναι απαράδεκτα γιατί βρέθηκε τώρα αυτή η οικουμενιστική καραμέλλα που χρησιμοποιεί και ο Ναυπάκτου για να ακυρώνονται οι τίμιες και αγωνιώδεις κραυγές του ποιμνίου και όσων το στηρίζουν. Άλλωστε φαίνεται από την πλειοψηφία των σχολίων πόσο αναπαύουν τα άρθρα και οι προσεγγίσεις του κ. Αναγνώστου και πόσο συμφωνούν με τις εκτιμήσεις του οι πιστοί.
Φυσικά και το άρθρο αποτελεί προσωπική επίθεση και δεν είναι το πρώτο που έγραψε ο αρθρογράφος κατά του συγκεκριμένου Μητροπολίτη. Δεν θα ήταν προσωπική επίθεση, αν έβγαζε το όνομα αυτού του Μητροπολίτη και εκφράζει τις προσωπικές του θέσεις και τα πιστεύω του έναντι θεσεων σαν του Ναύπακτου, που είναι και θέσεις πολλών άλλων Μητροπολίτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ποιος παραπλαναει και ποιος μιλάει με εμπάθεια θα το κρίνει έκαστος αναγνώστης που παρακολουθεί την συζητήσει και δεν χρειαζονται υποδείξεις.
Είναι ψευδές να μιλάμε για συμφωνια του Ναύπακτου στους μικτους γάμους την στιγμή που σαφώς είχε εκφράσει τις επιφυλάξεις του στο συγκεκριμένο κειμενο.
Το να δογματοποιει κάποιος το θέμα με τις μασκες, ή οποιοδήποτε άλλο θέμα, αυτό δεν σημαινει ότι όντως αυτό ειναι θέμα πίστεως. Και η παλαιοημερολογητες δογματοποιουν το ημερολόγιο, λοιπόν τι σημαίνει αυτό; Και όσο αφορά τον ζηλωτισμο, όσοι δηλαδη δεν συμφωνούν με τους ζηλωτές, μασάνε οικουμενιστικα καραμέλα; Αντε διάβαστε τα δύο άκρα του μακαριστου π. Επιφάνιου Θεοδωροπουλου, εκτός αν ήταν οικουμενιστης και αυτός.
Όσο για τις κραυγές του ποιμνιου και μεις μέσα σε αυτούς που κραυγαζουν είμαστε, αλλά δεν
γινόμαστε ανθρωποφάγοι σαν εσάς. Περί πλειοψηφιων, πραγματικά αυτοαναιρειστε, αλλιμονο και αν βρίσκουμε που είναι η αλήθεια και ο Χριστός από τις πλειοψηφίες.
Κατά τον λαό πάντως, και οι Ιεράρχες του, μέχρι η υπερηφάνεια την οποία βλέπετε στους άλλους, αλλά δεν την βλέπετε σε εσάς που την έχετε και σεις πολύ, να δώσει την θέση της στην ταπείνωση και στην προσευχη. Από ποτέ τελοσπάντων ο Θεός σας διόρισε αντικατάστατη του στην κρίση του Μητροπολίτη Ιεροθέου ή οποιοδήποτε αλλού; Από ποτέ τελοσπάντων γίνατε εσείς ο απλανης γνωστής και οδηγός της Ορθοδόξου πίστεως; Μονο εσείς τα ξέρετε όλα και μόνο οι άλλοι είναι λάθος; Μήπως να σας φτιάξουμε και ένα εικόνισμα;
Πολύ θράσος έχετε! Δικηγόρος του είστε; δεν γίνεται σε δύο βάρκες να πατάμε!!
ΔιαγραφήΑνώνυμος 1,01 έγραψε:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν τωρα εσύ θεωρείς ότι έτσι υπερασπιζεσαι την πίστη,πρόσεξε γιατί για τον Παράδεισο δεν φτάνει αυτό, χρειάζεται και αγάπη και συγχωρητικοτητα. Κοίτα την ιερή περικοπή της κρίσεως και θα το εμπεδώσεις.
Αδελφέ,εύχομαι μέσα απο την καρδιά μου καλή συνέχεια στον αγώνα σου.
ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥ
Σεβ. Μητροπ. Ναυπάκτου & Αγ. Βλασίου Ιερόθεος
Είναι γεγονός ότι ζούμε σε αποκαλυπτικούς καιρούς, αφού βλέπουμε να επικρατή μια μεγάλη αποστασία των ανθρώπων από το θέλημα του Θεού και κυρίως, βέβαια, από τον ζωντανό Θεό. Το πρόβλημα όμως είναι το πώς αντιμετωπίζει κανείς αυτήν την κατάσταση.
Η Εκκλησία, όπως το βλέπουμε στην διδασκαλία των Πατέρων και των αγίων, εξασκούσε πάντοτε την αντιαιρετική τακτική και αντιμετώπιζε τους αιρετικούς, αναιρώντας τα επιχειρήματά τους, αλλά όμως προχωρούσε και σε ένα άλλο βασικότερο σημείο, δηλαδή οριοθετούσε την Ορθόδοξη πίστη και βοηθούσε τους πιστούς να την βιώνουν και να αποκτήσουν ενότητα με τον Χριστό.
Δηλαδή, βοηθούσε τους Χριστιανούς να ζουν μέσα στην Εκκλησία, με την θεολογία και τα μυστήρια, ώστε να αντιμετωπίζουν κάθε αίρεση, αλλά και τις ενέργειες του αντιχρίστου.
Είναι γνωστό από τα έργα των Πατέρων ότι όταν εμφανίζονται αιρέσεις και όταν θα έλθη ο αντίχριστος, θα πλανηθούν όσοι δεν έχουν προσωπική πείρα των αληθειών της πίστεως, όσοι δεν είναι πραγματικά παιδιά του Θεού και δεν μπορούν να κάνουν την διάκριση μεταξύ κτιστού και ακτίστου, μεταξύ ενεργειών του Θεού και ενεργειών του διαβόλου.
Γι’ αυτό πιστεύω ότι έργο της Εκκλησίας δεν είναι αποκλειστικά και μόνον να μάχεται με τους αιρετικούς, αλλά να καταρτίζη τους πιστούς, ώστε στον κατάλληλο καιρό να γίνουν ομολογητές του Χριστού και μάρτυρες από αγάπη για Αυτόν. Και γνωρίζουμε καλά ότι το να ομολογή κανείς τον Χριστό και να μαρτυρήση για Αυτόν δεν είναι ένα ανθρωποκεντρικό έργο, ούτε αποτέλεσμα ενός φροντιστηρίου αντιαιρετικού αγώνος, αλλά μέθεξη της Χάριτος του Θεού.
Ο Χριστός είπε: “Πάς όστις ομολογήσει εν εμοί έμπροσθεν των ανθρώπων…” (Ματθ. ι’, 32). Η ομολογία γίνεται εν Χριστώ, όταν ο άνθρωπος είναι ενωμένος με τον Χριστό. Σε άλλο σημείο είπε: “Θέσθε ουν εις τας καρδίας υμών μη προμελετάν απολογηθήναι· εγώ γαρ δώσω υμίν στόμα και σοφίαν ή ου δυνήσονται αντειπείν ουδέ αντιστήναι πάντες οι αντικείμενοι υμίν” (Λουκ. κα’, 13-14).
Έτσι, ο Χριστιανός προετοιμάζεται, καθαρίζοντας την καρδιά του, αποκτώντας εκκλησιαστικό φρόνημα και ζωή και όλα τα άλλα έρχονται μόνα τους.
Πάντοτε θα υπάρχουν εχθροί, αιρετικοί και αντικείμενοι. Ο Χριστός είπε: “Ιδού εγώ αποστέλλω υμάς ως πρόβατα εν μέσω λύκων…” (Ματθ. ι’, 16). Οι Μαθηταί έγιναν Απόστολοι και εστάλησαν μέσα στους λύκους. Ο Χριστός δεν επαγγέλλεται να κονιορτοποιήση τους λύκους, ούτε να καταργήση την δύναμη του Σατανά στον νυν καιρό· αυτό θα γίνη μετά την Δεύτερη έλευσή Του, στον άλλο αιώνα. Αλλά εκείνο που υπόσχεται είναι να καταρτίζη μαθητάς, να δημιουργή δικά Του πρόβατα, και να τους αποστέλη στους λύκους για να τους αντιμετωπίσουν.
Τελικά, η Εκκλησία δεν πρέπει να καταναλίσκη όλες τις δυνάμεις της στον πόλεμο εναντίον των αιρετικών, ούτε να φοβίζη τους ανθρώπους, αλλά να προετοιμάζη τους Χριστιανούς με όλα τα μέσα που διαθέτει, δηλαδή την Ορθόδοξη θεολογία, την νοερά προσευχή, την μυστηριακή ζωή κ.λ.π. για να γίνουν αυτοί στον κατάλληλο καιρό ομολογητές του Χριστού και μάρτυρες για την δόξα Του.
Ανωνυμε 3,53
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε παρακαλώ θέλω να μου πείς αν βρίσκεις σωστό,οι ιερείς να κάνουν εμβόλιο μπροστά στις κάμερες;
Και αν δεν το βρίσκω σωστό, γιατί ο αρθρογράφος δεν γράφει και για τον Πειραιώς, και αυτός το έκανε; Και αν είναι λάθος, πρέπει να τον καταδικασω; Δεν βαρεθήκατε να κάνετε σαν τους Αρχιερείς που ψάχνανε με κάθε τρόπο να βρουν αιτία καταδίκης στο Χριστό; Δεν βαρεθηκατε να φωνάζετε-άρον, άρον, σταυρώσον αυτόν.
ΔιαγραφήΑνων.3,53
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως να σας φτιάξουμε και ένα εικόνισμα;
•Αδελφέ είναι τρόπος αυτός;
•Με προκάλεσες
Όσο για τις κραυγές του ποιμνιου και μεις μέσα σε αυτούς που κραυγαζουν είμαστε.
•Όχι αδελφέ δεν είσαι.Αν ήσουν θα είχες καταλάβει.Είσαι χλιαρός & τους χλιαρούς Ο Κύριος θα τους εμέση.
Ναι, όντως δεν σας καταλαβαίνω. Για παράδειγμα, δεν σας άρεσε και πειραχτηκατε οταν σας είπα για το εικόνισμα, ωστόσο παρακάτω με καταδικάζετε λέγοντας ότι είμαι χλιαρος και ο Κύριος θα εμεσει τους χλιαρους. Ευχαριστώ εγκάρδια και αντί αυτού σας εύχομαι υγεια, ευημερία και το φωτισμό του Κυρίου.
ΔιαγραφήΠιστέψατε τους άρχοντες του κόσμου τούτου; Στον μητσοτάκη;που έκλεισε της εκκλησίες και θέλετε κάποιοι να λεγόσαστε και αγωνιστές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραψε κάποιος:
(Σήμερα του Αγίου Χαραλάμπους γιορτάζει ο δεύτερος Ναός της περιοχής και ιερουργούσε ο Δεσπότης και μας είπε ότι η χρήση μάσκας επιβάλετε για εμάς τους Χριστιανούς διότι είναι καθήκον μας και πράξη αγάπης η προστασία του συνανθρώπου μας)
Εκτός της ολιγοπιστίας μας που είναι και το μείζων. Στον Ναό,Παρευρίσκεται Ο Δεσπότης Χριστός; Εγώ το σκουλήκι,θα προστατέψω τον άλλον απο τον κορωνοϊο; Γίναμε και θεοί και δεν το κατάλαβα; θα πούμε..Εσύ Θεέ μου τώρα λείπεις. Λείπει και Η Μητέρα σου,λείπουν και οι Άγγέλοι σου,λείπουν και οι Άγιοί σου. Άσε..θα φορέσω μάσκα μες τον Ναό γιατί αγαπάω πιό πολύ τον αδελφό μου απο ότι Εσύ,και θα τον σώσω εγώ; Επίσης ας κλείσουμε και τελείως της εκκλησίες γιατί κολάει κορωνοϊο. Ας κάτσουμε στα σπίτια μας μέσα. Γιατί πάντα θα καιροφυλαχτεί ένας καινούργιος ιός όπως μας είπε πριν κάποιες μέρες ο bill. Το αποτέλεσμα; Άνθρωποι φοβικοί δίχως ίχνος Πίστης.
《Αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτών》Τον αγαπάω και γι αυτό του τα λέω.δεν τον αγαπάω όπως θέλει αυτός. Γιατί άμα τον αγαπούσα όπως θα ήθελε αυτός.Θα φόραγα όχι μόνο μάσκα,αλλά θα κοινωνούσα και άπο διαφορετική Αγία Λαβίδα.
Σας αρέσει όλο αυτό;
Που στο καλό είπαν στην Ελλάδα να κοινωνουμε από διαφορετική λαβίδα; Στην Ελλάδα είμαστε, όχι στην Αμερική.
ΔιαγραφήΝαι έχεις δίκιο,στην αμερική δεν υπάρχουν Χριστιανοί ορθόδοξοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈκανα λάθος,ας τους ξεχωρίσουμε.
Απλά σας το είπα. Αυτή την στιγμή στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανείς Ιεράρχης να κάνει οτι κάνει ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής. Περί Ιεραρχών ήταν ο λόγος και όχι περί πιστού λαού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά σας το είπα. Αυτή την στιγμή στην Ελλάδα δεν υπάρχει κανείς Ιεράρχης να κάνει οτι κάνει ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα αδελφέ...τι να πώ.
Με στρίμωξες.
Ο Χριστός μας λέγει πύρ ήλθον βαλείν επί της γής και τι θέλω ει ήδη ηνήφθη. Επόμενο είναι κάποιοι να υπερασπίζονται τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου γιατι μέχρι τώρα τον αναγνωρίζαμε ως Πατερικό ποιμένα και θεολόγο. Όμως δεν έχουμε μνήμη ψαριού να ξεχνάμε τι έλεγε όταν εκπροσωπούσε την Ιερά Σύνοδο για τα προβλήματα που δημιούργησε η λεγομένη πανδημία ή μάλλον τα πρωτοφανή μέτρα που έλαβε η Κυβέρνηση στερώντας στους πιστούς τη συμμετοχή στη Θεία Λατρεία. Ήταν σαφώς κατώτερος των περιστάσεων. Δείτε τι δήλωνε τοτε και αν υπερασπίστηκε όπως θα έπρεπε την Πίστη και τους πιστούς. Δυστυχώς, όχι!. Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι έχει τελέσει ως λειτουργός μικτό γάμο και ίσως έτσι εξηγείται ότι η αντιρρήσεις του σε αυτό το σοβαρό θέμα Πίστεως ήταν χλιαρές. Επίσης, όταν του ζητούσαν να πάρει θέση για τον οικουμενισμό του Οικουμενικού Πατριάρχη απαντούσε ότι τα ίδια και χειρότερα πράττει και ο Μόσχας. Αυτό δείχνει υπεύθυνο ποιμένα; Τον Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα ενώ τον είχε δημόσια με ολόκληρη εργασία του τον είχε καταγγείλει ως αιρετίζοντα στη σύνοδο της Κρήτης έριξε τους τόνους και υποτάχθηκε στον Πατριάρχη που επαίνεσε και τους δύο διπλωματικά. Επειδή ακριβώς ο Ναυπάκτου έβαλε ψηλά τον πήχυ γι αυτό πρέπει να κρίνεται και να ελέγχεται για τα δημοσίως λεγόμενα και πραττόμενά του αυστηρά. Αυτο μάλιστα επιβάλεται όταν πρόκειται όχι για προσωπικά αλλά για εκκλησιαστικά ζητήματα και θέματα Πίστεως. Τώρα αν κάποιος θεωρεί ότι η αποιεροποίηση των Ναών, η άρνηση της ενεργούσης κατά τη Θεία Λατρεία ακτίστου θείας ενεργείας, η θεώρηση ότι η Θ. Κοινωνία μεταδίδει ασθένειες δεν είναι σοβαρά θέματα Πίστεως τ'οτε περιττεύει κάθε συζήτηση. Για την κριτική των Ιεραρχών ο πολύς Γεννάδιος Σχολάριος λέει ότι οφείλουν οι πιστοί να παρατηρούν και να ελέγχουν τους Ποιμένες τους για θέματα Πίστεως. Μεγάλη πλάνη είναι η σιωπή εν καιρώ κινδυνευούσης Πίστεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι καταλήγει συμπερασματικά ο άγ.Γρηγόριος ό θεολόγος να πεί ότι,όταν στην εκκλησία επικρατεί η《φλυαρία τε καί τερατεία》με την υποστήριξη της πολιτικής εξουσίας,χάνεται η ειρήνη 《και λύκοι βαρείς...την εκκλησία σπαράττουσιν》.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζω να είπε ποτέ ο Ναυπάκτου ή άλλος Ιεράρχης της Ελλαδικης Εκκλησίας ότι η Θεια Κοινωνία μεταδίδει ασθένειες. Επίσης ότι ο Ναυπάκτου πιστεύει στην ενεργούση κατά την Θεία Λατρεία ακτιστη θεία ενέργεια αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι λειτουργεί χωρίς να φοράει μάσκα. Ογδόντα Ιεράρχες έχει η Ελληνικη Εκκλησία, μόνο ο Ναυπάκτου φταιει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους, πόση πρωσοποληψία πιά; Το θέμα είναι γιατί επικρίνεται μόνο ο Ναυπάκτου ή αν δικαίως κρίνεται και κυρίως γιατι να εξαιρείται; Ο Ναυπάκτου λειτουργεί χωρίς μάσκα εφόσον το επιτρέπουν και οι κοινές υπουργικές αποφάσεις, αλλά ζητάει από τους πιστούς να φορούν εκείνοι μάσκα! Στη Λειτουργία όμως ο λαός δεν είναι θεατής όπως στα θέατρα αλλά συμμετέχει! Όσο για το αν οι εν Ελλάδι Ιεράρχες δεν δέχονται ότι η Θ. Κοινωνία μεταδίδει ασθένειες δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην Εκκλησία που είναι μία ανά τον κόσμο. Και στην Αμερική και στον Καναδά και στη Ρωσία και στην Ευρώπη και στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας επίσκοποι χρησιμοποιούν πολλά κουταλάκια και άλλα φοβερά κάνουν. Ο Ναυπάκτου δεν είναι στο απυρόβλητο και δεν δικαιούται να είναι. Έχει δώσει πολλά δικαιώματα και έχει απογοητεύσει τους πιστούς. Μιά περιήγηση στα εκκλησιαστικά sites και μια παρακολούθηση άρθρων και ομιλιών το επιβεβαιώνει. Πολλοί επίσης Αγιορείτες το επισημαίνουν με θλίψη και το επικρίνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφή