Τό κείµενο µέ τίτλο «Σχέσεις τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας
πρός τόν λοιπόν Χριστιανικόν κόσµον», ὅπως ὑπογράφηκε ἀπό τούς Προκαθηµένους τῶν
Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν στήν Γενεύη (Ἰανουάριο 2016), κυρίως οἱ πρῶτες ἑνότητες, ἀπό
τήν 1η µέχρι τήν 6η ἑνότητα, ἰδιαιτέρως δέ ἡ τελευταία αὐτή ἑνότητα (6η), ἦταν ἐκεῖνο
πού προκάλεσε ἔντονες συζητήσεις στήν «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδο», πού πραγµατοποιήθηκε
τόν Ἰούνιο τοῦ 2016 στό Κολυµπάρι τῆς Κρήτης. Οἱ ἑνότητες αὐτές ἀποτελοῦν τό
προοίµιο τοῦ κειµένου, πάνω στό ὁποῖο στηρίζεται ἡ ὅλη κατεύθυνσή του.
Στό
προοίµιο αὐτό γράφεται ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική
Ἐκκλησία, θεµελιώνει τήν ἑνότητά της στήν ἵδρυσή της ἀπό τόν Κύριον ἡµῶν Ἰησοῦν
Χριστό καί τήν κοινωνία στήν Ἁγία Τριάδα καί τά Μυστήριά της. Ἡ ἑνότητα αὐτή ἐκφράζεται
διά τῆς ἀποστολικῆς διαδοχῆς καί τῆς πατερικῆς παραδόσεως καί βιώνεται µέχρι σήµερα.
Οἱ Οἰκουµενικές Σύνοδοι προέβαλαν τόν ὑφιστάµενο δεσµό µεταξύ τῆς ὀρθῆς πίστεως
καί τῆς µυστηριακῆς κοινωνίας καί ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἔχει εὐθύνη γιά τήν ἑνότητα
καί τήν οἰκουµενική της ἀποστολή. Ἔτσι, ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καλλιεργοῦσε πάντοτε
τόν διάλογο «ὑπέρ τῆς τῶν πάντων ἑνώσεως» «µετά τῶν ἐξ αὐτῆς διεστώτων».
Ναυπάκτου Ἱερόθεος Tὸ ἱστορικὸ τῆς 6ης παραγράφου τοῦ κειμένου «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καὶ ὁ λοιπὸς Χριστιαν... by aktines on Scribd
3 σχόλια:
Ζαλιστηκα απο το λαβυρινθο των λογων των ιεραρχων. Τωρα ως ζαλισμενο κοτοπουλο αναρωτιεμαι τι αραγε θελει να πει ο ποιητης; [Μηπως μονο να... ζαλισει;] Eχουν αραγε καμια σχεση αυτα με το ναι ναι ου ου του Ευαγγελιου; Mαλλον εμωρανθησαν οι δεινοι συζητηται...
Η απάντηση βρίσκεται στην σελίδα 38: "Το καταληκτικό συμπέρασμα μου είναι..... εκκλησιολογική σύγχυση."
Ο Άγιος Ναυπάκτου γνωρίζει τήν αλήθεια και λογικώς πρέπει να έχει κατανοήσει ότι άλλοι συνεπίσκοποί του αυτή την αλήθεια δεν την αποδέχονται, διότι πιστεύουν αλλότρια. Το κείμενο είναι κουραστικό και ακατάλληλο για τον πιστό λαό. Οι Ακαδημαϊκοί ασκούν το επάγγελμά των και περνούν τόν χρόνο των αμοιβόμενοι. Οι πιστοί θέλουν να εξαγορασουν τον καιρό για τη σωτηρία των. Ο Σεβ/τος δείχνει να θέλει και να επιχειρεί να αρθρώνει λόγο ακαδημαϊκό ο οποίος όμως δεν οικοδομεί τους πιστούς και ο χρόνος δεν εξαγοράζεται αλλά μάλλον σπαταλάται. Το μεγάλο λάθος του Σεβ. Ιεροθέου είναι ότι χωρις ίσως να το συνειδητοποιεί αποδύεται σε έναν μάλλον μάταιο αγώνα να πείση όσους αρνούνται την αλήθεια συνειδητώς μετερχόμενος τρόπους που δεν μετέρχονταν οι Άγιοι Πατέρες, αφήνοντας τον λαό απροστάτευτο, ακαθοδήγητο καί κυρίως ζαλισμένο. Οι καιροί ου μενετοί Σεβ/τε! Δεν γνωρίζουμε αν προγνωρίζετε το μέλλον σας και τη διάρκεια της παρούσης ζωής σας. Στην άλλη ζωή δεν γινόμαστε επίτιμοι της αιωνιότητος. Ο Οικουμενισμός έχει προσωρήσει μέχρι μυελού των οστέων και σεις του κάνετε χημική ανάλυση. Αλλά τι θα πείτε κι εσεις κι εμεις όταν μας ζητηθεί να απολογηθούμε αν κρατήσαμε την Πίστη που μας παρεδόθη; Χάσατε τη μεγαλύτερη ευκαιρία της ζωής σας να ομολογήσετε την Ορθοδοξία των Αγίων Πατέρων αποχωρώντας από τή σύνοδο της αποστασίας στην Κρήτη και τώρα ματαιοπονείτε αναμένοντας διορθωτικές συνόδους από τούς λύκους τους βαρείς; Και εκ των εκλεκτών ολίγοι.....
Δημοσίευση σχολίου