Σε κλίμα έντασης η συνεδρίαση της ΙΣΙ για την Σύνοδο της Κρήτης
Ανδρέας
Λουδάρος
Σε
εξαιρετικά έντονο κλίμα πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου
της Ιεραρχίας σήμερα το πρωί όπου συζητήθηκαν τα θέματα της Αγίας και Μεγάλης
Συνόδου της Κρήτης.
Η
συζήτηση που ξεκίνησε μετά την εισήγηση του μητροπολίτη Σερρών κ. Θεολόγου,
επικεντρώθηκε στο θέμα της αλλαγής στάσης της Εκκλησίας της Ελλάδος όσον αφορά
την περιβόητη πλέον αναφορά σε άλλες «Εκκλησίες» του έκτου κειμένου της Συνόδου
της Κρήτης.
Ο
ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος ενημερώνοντας το Σώμα της Ιεραρχίας, αναφέρθηκε στις
έντονες πιέσεις που δέχθηκε η Εκκλησία της Ελλάδος, αναφερόμενος χωρίς όμως να
τον κατονομάσει, στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο ο οποίος είχε χαρακτηρίσει
την στάση της Εκκλησίας της Ελλάδος αρνητική και πως θέτει σε ομηρία την Αγια
και Μεγάλη Σύνοδο.
«Δείξαμε
σύνεση και υπομονή» είπε ο Αρχιεπίσκοπος ο οποίος υποστήριξε ότι οι ζυμώσεις
που θα γίνουν σε βάθος χρόνου θα επιφέρουν τις απαραίτητες αλλαγές. «Πολλά
δογματικά ζητήματα στην εκκλησιαστική ιστορία κράτησαν χρόνια» είπε ο
Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας προς του μητροπολίτες, υποστηρίζοντας ότι
στην πορεία κάποια θα βελτιωθούν και κάποια θα ανακληθούν.
«Οι
αποφάσεις αυτές δεν είναι δικαστικές… έχει πορεία, θα γίνουν ζυμώσεις» φέρεται
να είπε ο Αρχιεπίσκοπος.
ΔΕΝ
ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΙΜΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Την
άποψη πως τα κείμενα και οι αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης δεν μπορούν να
τεθούν υπό αμφισβήτηση, ούτε καν σε συζήτηση, εξέφρασαν οι μητροπολίτες
Θεσσαλονίκης Άνθιμος και Περιστερίου Χρυσόστομος.
Μάλιστα
ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο να κλείσει την
συνεδρίαση μετά το τέλος της εισήγησης του μητροπολίτη Σερρών αφού ο ίδιος
έκρινε ότι δεν υπήρχε λόγος συζήτησης.
Ο
Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε, και η συζήτηση προχώρησε κανονικά με τον μητροπολίτη
Ναύπακτου να αναδεικνύεται σε κυρίαρχο πρόσωπο της συνεδρίασης, μιας και ήταν
αυτός που εξέφρασε τις περισσότερες επιφυλάξεις.
ΤΟ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΩΡΙΜΟ
Η
βασική θέση του μητροπολίτη Ναυπάκτου ήταν πως το κείμενο στο οποίο γίνεται αναφορά
σε άλλες Εκκλησίες δεν ήταν ώριμο. Μάλιστα επικαλέστηκε τις επιφυλάξεις που
εξέφρασαν και οι Εκκλησίες Σερβίας και Ρουμανίας αλλά και αυτές που δεν
συμμετείχαν.
Κατά
τη διάρκεια της παρέμβασης του μητροπολίτη Ναυπάκτου, υπήρξαν έντονες
αντιδράσεις εντός της αίθουσας. Ο μητροπολίτης ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο να
τηρήσει τον κανονισμό ενώ απευθυνόμενος προς τους μητροπολίτες που του ζητούσαν
να αλλάξει τη στάση του, είπε «Αν θέλετε να με εκφοβίσετε, δεν θα το
κατορθώσετε».
Ο
μητροπολίτης Ναυπάκτου υπεραμύνθηκε της στάσης του να μην θέσει εν τέλι την
υπογραφή του κάτω από το κείμενο αυτό επιμένοντας πως η φράση περί αποδοχής της
ιστορικής ονομασίας των άλλων Εκκλησιών δεν έχει νόημα αφού όπως υποστήριξε δεν
γίνεται να υπάρχει ονομασία χωρίς ύπαρξη.
Ο
ίδιος τόνισε πως ο τρόπος με τον οποίο έχουν γίνει κάποιες αναφορές στο κείμενο
και ιδιαίτερα ο όρος «ετερόδοξες Εκκλησίες» ομοιάζουν με την καταδικασμένη
ομολογία του Λουκάρεως τονίζοντας πως ο όρος ετερόδοξοι αφορά σε πλανεμένους οι
οποίοι δεν μπορεί να αποτελούν Εκκλησία.
Τόνισε
δε πως η αποδοχή από πλευράς Ορθοδόξου Εκκλησίας της ύπαρξης άλλων εκκλησιών
προσομοιάζει με την θεωρία περί αόρατης και ορατής Εκκλησίας, θεωρία την οποία
έχουν αναπτύξει οι Προτεστάντες.
Ο
μητροπολίτης Ιερόθεος ζήτησε να υπάρξει μελέτη επί των κειμένων ώστε σε
μελλοντική Σύνοδο να υπάρξουν σχετικές βελτιώσεις.
Ο
ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ
Στα
επιχειρήματα του μητροπολίτη Ναυπάκτου απάντησαν τόσο ο μητροπολίτης Χαλκίδος
Χρυσόστομος όσο και ο Καστορίας Σεραφείμ.
Ο
μητροπολίτης Χαλκίδος θέλοντας να τονίσει πως η χρήση του όρου «Εκκλησία» δεν
αποδίδει και την αντίστοιχη αναγνώριση, μίλησε για την φράση που υπάρχει στην
Αγία Γραφή όπου γίνεται αναφορά σε αυτούς που διδάσκουν «έτερο Ευαγγέλιο»,
τονίζοντας πως δεν σημαίνει πως η αναφορά σε άλλα «Ευαγγέλια» δεν σημαίνει πως
είναι αποδεκτά ως τέτοια.
Στο
ίδιο μήκος κύματος και ο μητροπολίτης Καστορίας. Ο μητροπολίτης Σεραφείμ
ανέγνωσε αποσπάσματα από κείμενο του καθηγητή Τσελεγγίδη, ενός εκ των
μεγαλύτερων αντιρρησιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης, ο οποίος
χρησιμοποιεί τους όρους Καθολική και προτεσταντική Εκκλησία.
Οι
μητροπολίτες τόνισαν πως η χρήση του όρου είναι τεχνική (technicus terminus)
και πως δεν σημαίνει αποδοχή. Ωστόσο ο μητροπολίτης Ναυπάκτου θεωρεί πως δεν
είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται τεχνικοί όροι σε συνοδικά κείμενα τέτοιας
βαρύτητας.
Η
ΙΣΙ θα συνεχίσει και άυριο
5 σχόλια:
"Την άποψη πως τα κείμενα και οι αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης δεν μπορούν να τεθούν υπό αμφισβήτηση, ούτε καν σε συζήτηση, εξέφρασαν οι μητροπολίτες Θεσσαλονίκης Άνθιμος και Περιστερίου Χρυσόστομος".
Εφ όσον το σχετικό ρεπορτάζ αληθεύει, και δεν έχουμε βασίμους λόγους να αμφιβάλλουμε περί τούτου, τότε πρόκειται, αναντιλέκτως, περί αρχιερατικού καταντήματος και ποιμαντικής καταπτώσεως.
Επί ποίας εκκλησιολογικής, ιεροκανονικής, ιστορικής και λογικής βάσεως στηρίζονται τα όσα στρεβλά δήλωσαν οι προαναφερθέντες επίσκοποι;
Είναι δυνατόν τοιαύτα "άρρητα ρήματα" να εξήλθαν από αρχιερατικά στόματα;
Και έχουν την απαίτηση, κατόπιν τούτου, να τους αποδεχθεί το ορθοφρονούν ποίμνιο ως αληθείς και γνησίους ποιμένες και διδασκάλους;
Μα καλά, έχει ισοπεδωθεί το παν;
Δεν σκέφθηκαν, άραγε, προτού εκστομίσουν τα αντορθόδοξα και προδοτικά ληρήματα οι δύο ιεράρχες ότι αμφότεροι τυγχάνουν προβεβηκότες τη ηλικία;
Θεέ μου, εις ποίους καιρούς τετήρηκας ημάς!
Λ.Ν.
Είναι ολοφάνερον ότι μιαν νέαν Φερράραν - Φλωρεντίαν μας έτεκε το ψευδοσυνέδριον του Κολυμβαρίου. Η ομοιότης των δύο συνεδρίων έγκειται εις την αδιαφορίαν των περισσοτέρων μετεχόντων επισκόπων δια την εύρεσιν της Αληθείας. Και Αλήθεια μόνον ο Χριστός εστί! Η απροθυμία εις την εύρεσιν της Αληθείας οφείλεται προφανώς εις την έλλειψιν της Αληθινής Ορθοδόξου Πίστεως και εις την θεολογικήν ασχετοσύνην οία προκύπτει εκ της ανυπάρκτου ενασχολήσεως των περισσοτέρων υψηλοβάθμων κληρικών με τους Αγίους Πατέρας και Ορθόδοξον Θεολογίαν. Λ.χ. εκ του κειμένου του κ. Λουδάρου προκύπτει η ανία του μητροπολίτου Ανθίμου, ος εβαρέθηκε να ακούει θεολογικάς συζητήσεις, απαιτώντας εκ του εισηγητού όπως τερματίσει τον διάλογον! Βέβαια ο "άγιος" Άνθιμος δεν ερώτησε εάν αισθάνεται έτι περισσοτέραν ανίαν όταν, αναγκάζεται ο Φιλόχριστος Λαός της Θεσσαλονίκης να τον υποστή, καθώς καταπιάνεται εις τα κηρύγματά του με ποικίλα άσχετα θέματα, όπως λ.χ. ουχί σπανίως, με το "μακεδονικόν"... Παρόμοια η κατάστασις με ετέρους μητροπολίτας οίοι "ανακάλυψαν" κείμενα του εξαιρέτου Θεολόγου Καθηγητού Τσελεγγγίδη, ος καλεί δήθεν τους παπικούς ως "Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία", ή τους Λουθηρανούς ως "Ευαγγελική Εκκλησία" ή ότι ο όρος "Εκκλησία" είναι άνευ οιασδήποτε σωτηριώδους αξίας, "συνώνυμος" περίπου της της λέξεως "συλλόγου" ή "οργανισμού". Ούτε ησχολήθησαν με τόσες και τόσες θεολογικές, ορθοδόξως τεκμηριωμένες θέσεις και αναλύσεις του Καθηγητού Τσελεγγίδη, αλλά με ευτελή και φτηνά επιχειρήματα επιχειρούν να καλύψουν την θεολογικήν γύμνια των. Διατί άραγε δεν καλούν τον ίδιον τον Καθηγητήν να δώσει τας απαραιτήτους "εξηγήσεις"; Η εικόνα είναι απογοητευτική, παρόμοια των τελευταίων στιγμών της Αυτοκρατορίας: Τότε η απειλή των Τούρκων, σήμερα η απειλή του χρέους. Τότε Φερράρα και Φλωρεντία, σήμερα Κολυμβάρι Χανίων. Τότε Ιωάννης Παλαιολόγος, σήμερα, αλίμονον, ο Τσίπρας! Τότε ο πατριάρχης Ιωσήφ, σήμερα ο Βαρθολομαίος. Τότε ο Νικαίας Βησσαρίων, σήμερα ο Περγάμου. Τότε ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, σήμερα ο Σεραφείμ ο Μετζελόπουλος. Τότε ο Γεώργιος ο Πλήθων, σήμερα ο Κωνσταντίνος ο Ζουράρις! Τότε άλωσις και πτώσις, σήμερα εξευτελιστικά μνημόνια, ταπείνωσις, δήμευσις της ιδιωτικής και δημοσίας περιουσίας. Ο Άγιος, Τριαδικός , Ύψιστος Θεός ας ελεήση και συγχωρήση ημάς, Αμήν!
Αντιοικουμενιστής : "Τότε η απειλή των Τούρκων, σήμερα η απειλή του χρέους."
Δεν διαβάζετε την επικαιρότητα; Δεν βλέπετε τις απειλές της Τουρκίας σήμερα κατά της εθνικής μας κυριαρχίας;
Ο ΧΡΙΣΟΣΤΟΜΟΣ ΧΑΛΚΙΔΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΒΙΒΛΟ ¨¨ΕΤΕΡΩΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΩΝ¨¨¨ΜΕ ΤΗΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΜΦΡΑΖΟΜΕΝΑ.
ΩΣΤΟΣΟ ΚΑΝΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ ΔΙΟΤΙ Η ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΨΕΥΔΟΣΥΝΟΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΔΥΝΗΤΙΚΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΑΣ .ΤΕΤΟΙΑ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΛΗΝΑΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΧΘΕΙ ΔΙΟΤΙ ΕΞΙΣΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ,ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΕΝ ΛΟΓΩ ΚΕΙΜΕΝΟΥ,ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ
9.04 , μέ την διαφορά οτι στην ψευδοσύνοδο αναγνωρίζουν την ύπαρξιν ή την ονομασίαν ΄΄ετεροδοξων εκκλησιών΄΄ ενώ ο απόστολος Παύλος αναθεματίζει αυτους που διδάσκουν ΄΄έτερον ευαγγέλιον΄΄
΄΄εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ' ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω. ΄΄
Δημοσίευση σχολίου