9 Μαΐ 2016

Προκαλεί ο κ. Φίλης. Η Εκκλησία εμπαίζεται. Η Πανθρησκεία προωθείται!

Προκαλεί ο κ. Φίλης. Η Εκκλησία εμπαίζεται. Η Πανθρησκεία προωθείται!
Γράφει ο Αρχιμανδρίτης Συμεών Αναστασιάδης
Στο ίδιο έργο θεατές για μια ακόμη φορά. Συζητήσεις επί συζητήσεων για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Αυτή τη φορά όμως ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης φαίνεται αποφασισμένος να κάνει το μετέωρο βήμα: την μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε μάθημα Θρησκειολογίας.

Δηλώνει ο Υπουργός Παιδείας: «Το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να αναμορφωθεί και ήδη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχουν εκπονηθεί πιλοτικά προγράμματα προκειμένου τα Θρησκευτικά να πάψουν να είναι ομολογιακό μάθημα και να γίνουν μάθημα γνώσης των θρησκειών, με έμφαση στην ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της Ορθοδοξίας στη χώρα μας. Είμαστε σε διάλογο με εκπροσώπους της Εκκλησίας. Είναι προφανές ότι η αναμόρφωση των Θρησκευτικών είναι προϋπόθεση για να παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα».
Τί κι αν νομίζει η Εκκλησία ότι βρίσκεται δήθεν σε διάλογο με την Πολιτεία. Ο καθένας μπορεί να ζει στον κόσμο του. Οι αποφάσεις έχουν παρθεί κι αυτό φαίνεται από τον τρόπο που κινείται και μιλάει ο κ. Φίλης.
Από τη μία ο Πρωθυπουργός στέλνει γλυκόλογα στον Αρχιεπίσκοπο που δίνουν την εντύπωση ότι όλα πάνε καλά και από την άλλη ο αρμόδιος Υπουργός προχωράει ακάθεκτος την ανίερη μεταρρύθμιση.
Ο Αρχιεπίσκοπος ορίζει επιτροπή και περιμένει τον διάλογο και ο Υπουργός ανακοινώνει απλά τα γεγονότα ως τετελεσμένα. Εμπαίζουν κυριολεκτικά την Εκκλησία και τους εκπροσώπους της.
Και ενώ ο κ. Φίλης παραδέχεται ότι «Οι σχέσεις Πολιτείας-Εκκλησίας είναι συνταγματικά προσδιορισμένες» όμως τις παραβιάζει ασύστολα. Όταν κ. Υπουργέ το Σύνταγμα της Ελλάδος μιλάει για καλλιέργεια της «Θρησκευτικής και Εθνικής συνείδησης» είναι ξεκάθαρο. Με ποιο τρόπο θα καλλιεργήσεις τη θρησκευτική συνείδηση των μαθητών; Διδάσκοντας την «Πίστη» τους.
Μπορεί να σας πιάνει αλλεργία με τον όρο «ομολογιακό μάθημα» ή «κατήχηση στην Ορθόδοξη Πίστη» αλλά δεν φταίμε εμείς σ' αυτό κ. Υπουργέ αλλά ο οργανισμός σας (=ψυχισμός σας).
Σε καμιά περίπτωση δεν ξεριζώνουμε τα άνθη του αγρού επειδή κάποιος έχει αλλεργία. Το σωστό είναι ή να τα αποφεύγει ο ίδιος ή να φροντίσει να θεραπεύσει την πάθησή του.
Για ποιόν λόγο μετά μανίας θέλετε να καταργήσετε τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος;
Οι μαθητές κ. Φίλη είναι Ορθόδοξοι, άρα τί πιο αυτονόητο να διδαχθούν για την «Πίστη» τους, για τα «Πιστεύω» τους. Η Πολιτεία υποτίθεται ότι αναλαμβάνει υπεύθυνα να διδάξει τις αρχές, το ήθος και την διδασκαλία της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας.
Γι' αυτό ο νομοθέτης προέβλεψε και τη γνωμοδότηση της ύλης του μαθήματος των Θρησκευτικών από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος για να μην παρεκκλίνουν αυτά στην αίρεση.
Αυτό σημαίνει ότι η συνεργασία Πολιτείας και Εκκλησίας είναι ουσιαστική και όχι απλά διακοσμητική.
Η εμμονή σας κ. Φίλη δείχνει ξεκάθαρα ότι το πρόβλημά σας είναι η συγκεκριμένη «Θρησκεία» και όχι οι «Θρησκείες».
Το να διδάσκεται η Ορθόδοξη Θεολογία σάς κάνει έξαλλο ενώ το να διδάσκεται η διδασκαλία των «Θρησκειών» σας ικανοποιεί αφάνταστα, σας καλύπτει. Πλέον και ο πιο απλός νους έχει καταλάβει ότι ο σκοπός σας είναι ένας: Η Πανθρησκεία!
Τί πιο απλό και αυτονόητο, καλέ μου εντιμότατε κατά τα άλλα άνθρωπε, οι μαθητές της Ελληνικής Πολιτείας να διδάσκονται την Ελληνική Γλώσσα; Αφού είναι η Γλώσσα τους!
Ή να διδάσκονται την Ελληνική Ιστορία; Ακριβώς για το λόγο ότι είναι η δικιά τους Ιστορία, τους αφορά άμεσα. Οι μαθητές στο Σχολείο κ. Φίλη δεν διδάσκονται τους Εθνικούς Ύμνους όλων των Κρατών του κόσμου αλλά τον δικό τους Εθνικό Ύμνο.
Είναι βλακώδες το ερώτημα πού θέτουν κάποιοι για ποιό λόγο οι μαθητές να διδάσκονται την Ορθόδοξη Πίστη; Μα αφού είναι η Πίστη τους! Η δικιά τους Πίστη! Τίποτα δεν είναι πιο βαρετό από τον επαναπροσδιορισμό του αυτονόητου! Δυστυχώς εκεί έχουμε φτάσει.
Πόσο σύγχυση μπορεί να έχετε στο μυαλό σας κ. Υπουργέ εσείς και οι σύμβουλοί σας; Και μη μου πείτε για ανεξιθρησκία και καταπίεση κτλ.. Μαθητής ήμουνα και εγώ κάποτε και αν κάποιος συμμαθητής μου ήταν Ιεχωβάς ή οτιδήποτε άλλο έπαιρνε απαλλαγή από το μάθημα και καλά έκανε.
Η μέριμνα που έχετε δείξει για το επίπεδο των Θεολόγων είναι εκπληκτική. Μπαίνει ο «Θεολόγος», που η Εντιμοτάτη Ελληνική Πολιτεία διόρισε «για την θρησκευτική καλλιέργεια της συνείδησης» των μαθητών, στη τάξη για να κάνει το μάθημα και δηλώνει στα παιδιά «Ινδουιστής» (!).
Σε άλλη περίπτωση ο «Θεολόγος» είπε στους μαθητές ότι είναι Άθεος και ότι αυτά που διδάσκει δεν τα πιστεύει (!). Υπάρχουν δάσκαλοι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που με πρωτοβουλία τους, με το έτσι θέλω, κατήργησαν το μάθημα των θρησκευτικών και την ώρα του μαθήματος κάνουν οι μαθητές ένα απέραντο διάλειμμα (!). Εκεί έχουμε φτάσει.
Εύγε κ. Υπουργέ για την τήρηση της Συνταγματικής Επιταγής για τη «καλλιέργεια της θρησκευτικής συνείδησης». Αυτό είναι κατάντια, δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά.
Δεν είναι Παιδεία αυτό το πράγμα. Φυσικά σ' αυτό δεν φταίτε μόνο εσείς. Φταίνε σχεδόν όλοι οι προκάτοχοί σας.
Αυτή τη στιγμή δεν κάνω αντιπολίτευση, τον πόνο μου περιγράφω. Τον πόνο ενός λαού που τον λεηλατήσατε και συνεχίζετε να τον λεηλατείτε οικονομικά αλλά και πνευματικά.
Υπουργοί όλων των κυβερνήσεων και της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. όποιος κι αν ανέβαινε στη εξουσία συμμετείχε συστηματικά στην υποβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Είναι ολοφάνερο ότι επιδιώξατε όλοι μαζί να απαξιώσετε το μάθημα. Να το μισήσει η Μαθητική Κοινότητα ίσως και ολόκληρη η κοινωνία ώστε, όταν έρθει η στιγμή να το καταργήσετε, να υπάρχει μια συλλογική στήριξη.
Σας πληροφορώ από την εμπειρία μου ότι κάθε φορά που έρχομαι σε επαφή με μαθητές όλων των βαθμίδων ιδίως Γυμνασίου και Λυκείου έχω τις καλύτερες εντυπώσεις.
Οι έφηβοι διψούν να μάθουν για την Πίστη τους, τις θέσεις της Εκκλησίας για κάθε πτυχή της ζωής τους. Έχουν απορίες λειτουργικές. Συζητούν με ωριμότητα και θέτουν πολύ εύστοχα ερωτήματα. Περνάει η ώρα και δεν το καταλαβαίνουμε.
Και με απορία ρωτούν: «Πάτερ όλα αυτά που μας είπατε γιατί δεν μας τα λένε στο μάθημα των θρησκευτικών; Εμείς αυτά θέλουμε να μάθουμε». Και τους απαντώ μετά μεγάλης βεβαιότητας: «Γιατί αυτά δεν θέλουν ποτέ να τα μάθετε! Γιατί άμα τα ξέρατε θα γινόσασταν καλοί χριστιανοί και δεν τους συμφέρει».
Εύγε, κ. Υπουργέ! Σε σας και στους προκάτοχούς σας. Με την ύλη και τον τρόπο που διδάσκεται εδώ και χρόνια το μάθημα των Θρησκευτικών πετύχατε τον σκοπό σας: Να εμποδίζετε τα παιδιά μας από την Γνώση της Πίστεώς τους.
Με την θρησκειολογία κ. Υπουργέ τι θέλετε να μάθουν τα παιδιά μας; Αντί να τα διδάξουμε την «Παναγία» να τα διδάξουμε τον «Μωάμεθ»;
Αντί για τους Αγίους της Πίστεώς μας να τα διδάξουμε για τις «Ιερές Αγελάδες»; Αντί να τα μιλήσουμε για την «Νοερά Προσευχή» να τα μιλήσουμε για την «Γιόγκα»; Αντί να τα διδάξουμε το «Ευαγγέλιο» να τους διδάξουμε το «Κοράνι»;
Αντί να τα διδάξουμε για τον «Ήλιο της Δικαιοσύνης» να τα διδάξουμε για τους «Ζωροάστρες»;
Μια θρησκεία που καταργήθηκε ουσιαστικά με την προσκύνηση των Μάγων στο Σπήλαιο της Βηθλεέμ;
Αν δεν το ξέρετε σας το γνωστοποιώ, γιατί μπορεί να σας ξέφυγε. Στην Αμερική και σε πολλά άλλα Κράτη είναι αναγνωρισμένη η «Εκκλησία του Σατανά».
Οι ιερείς του Σατανά σε αυτές τις χώρες είναι θεσμικοί εκπρόσωποι. Θα διδάξετε στην θρησκειολογία και τον Σατανισμό; Αν πάλι δεν το διδάξετε θα αδικήστε το μάθημα.
Για ποιό λόγο να μην διδαχθεί; Θρησκεία των Εθνών είναι κι αυτή! Πόσο σύγχυση, αλήθεια, θα φέρετε στην Μαθητική Κοινότητα με όλη αυτή τη «Γνώση»!
Ποιός νους σκέφτηκε όλες αυτές τις αλλαγές; Τι είναι αυτά τα πράγματα; Τελείως ακατοίκητο το είχε; Από τη μία καταργείτε ως αναχρονιστικό το μάθημα της Ορθοδόξου Πίστεως και από την άλλη μεριμνάτε για τη δημιουργία και λειτουργία Ισλαμικών Σπουδών μέσα στις Θεολογικές Σχολές. Αναχρονιστική η χριστιανική θρησκεία, μοντέρνα η μουσουλμανική, περίεργα πράγματα!
Λυπούμε κ. Υπουργέ. Το μόνο που θα πετύχετε στην καριέρα σας, θα είναι η Ιστορία να σας αποδώσει έναν βαρύγδουπο τίτλο: «Ο Νέρωνας της Χριστιανικής Παιδείας», ίσως για σας να είναι τίτλος τιμής, δεν το παρεξηγώ, δικαίωμά σας.
Να ξέρετε πάντως ότι αν τελικά καταντήσετε το μάθημα των Θρησκευτικών σε Θρησκειολογία (=πανθρησκεία) τότε θα αναγκαστούν χιλιάδες ορθόδοξοι γονείς να κάνουν αιτήματα απαλλαγής των παιδιών τους από το μάθημα αυτό γιατί πολύ απλά θα παραβιάζει τόσο το Σύνταγμα όσο και την θρησκευτική τους συνείδηση.
Στο νου μου έρχεται ένα αγαπημένο μου τραγούδι με μουσική του μοναδικού Μίκη Θεοδωράκη.
Οι γεμάτοι νόημα στίχοι του Λευτέρη Παπαδόπουλου λένε πολλά στους ογδόντα Αρχιερείς, τους Ποιμένες, τους Στρατηγούς της Εκκλησίας μας, τους συνιστώ να το ακούσουν σε ερμηνεία του Παύλου Σιδηρόπουλου. Ένα τραγούδι ξεχωριστό αλλά και πολύ επίκαιρο:
«Κάποτε θα 'ρθουν γνωστικοί
λογάδες και γραμματικοί
για να σε πείσουν.
Έχε το νου σου στο παιδί
κλείσε την πόρτα με κλειδί
θα σε πουλήσουν.
Και όταν θα 'ρθουν οι καιροί
που θα 'χει σβήσει το κερί
στην καταιγίδα
υπερασπίσου το παιδί
γιατί αν γλιτώσει το παιδί
υπάρχει ελπίδα».
Μακαριώτατε, άγιοι Αρχιερείς, υπερασπιστείτε το παιδί, κάντε ό,τι μπορείτε.
Μην ενδώσετε, είναι θέμα ζωτικό για το μέλλον της Κοινωνίας και του Γένους μας γιατί μόνο «αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα».
****************
*Ο Αρχιμανδρίτης Συμεών Αναστασιάδης, είναι Εφημέριος στο Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης "Άγιος Παύλος". Ανήκει στην Ιερά Μητρόπολη Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς

Από romfea.gr

2 σχόλια:

  1. ΕΑΝ ΟΙ ΑΣΕΒΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΣΠΑΣΘΟΥΝ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΚΛΗΡΙΚΟΥ ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΠΑΣΜΟΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΟΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΝ ΕΞ ΑΠΟΨΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
    ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΑΝΤΙΑΙΣΘΗΤΙΚΟΝ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΝ ΤΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΝ.......................
    Δημητριος χαλκιτης Δικηγορος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η πανθρησκεια προοθηται εν απολυτω ενοια πρωτα και καλιτερα από τον οικουμενισμο ,στον οποιο συμεταχουν και ορθοδοξοι οικουμενισται με προτεργατη τον Πατριαρχη Βαρθολομαιο και τους συν αυτω.
    Αν στον Φιλη αποδίδεται ο τιτλος του Νερωνος,στους οικουμενιστας ποιος τιτλος πρεπει να αποδοδει, που εργαζοπντε πυρετοδως για τον οικουμενισμο ,αρα οικουμενιμος και πολιτεια συμβαδιζουν ,γιατι απορουμε που καταντησε το μαθημα των θρησκευτικών θρηασκεολογια ,αφου γινεται με εισηγησι των οικουμενιστων εν ενεργεια κληρικων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή