Τσίπρας καί Ἅγιον Ὄρος
Ὅσοι
καί τόν τόπο τοῦ Ἄθωνος τόν βλέπουν τουριστικά, ἱστορικά, πολιτιστικά ἤ
καλλιτεχνικά, ἔχουν καί αὐτοί τό δικαίωμα νά τόν ἐπισκέπτωνται. Οἱ κατοικοῦντες
τόν Ἀθωνα, οἱ ἐγκαταβιοῦντες Ἁγιορεῖτες μοναχοί, δέν μποροῦν ν’ ἀποκλείσουν τόν
ὁποιονδήποτε καί γιά ὁποιοδήποτε λόγο ἐπισκέπτη.
• Ἄβατο
εἶναι τό Ἅγιον Ὅρος στίς γυναῖκες, καί καλῶς. Ὅλα τά μοναστήρια πρέπει νά εἶναι
ἄβατα, τά ἀνδρικά στίς γυναῖκες καί τά γυναικεῖα στούς ἄνδρες. Εἶναι τόπος προσευχῆς
καί ἀσκήσεως, καί ὄχι τόπος προκλήσεων καί σκανδαλισμοῦ.
• Ἀλλ’ ἐνῶ τό Ἅγιον Ὅρος εἶναι
ἄβατο στίς γυναῖκες, δέν εἶναι ἄβατο στούς ἀθέους καί ἀπίστους καί ἀμοραλιστές.
Καί φυσικά μπορεῖ κάποιος ἄθεος νά μαγνητισθῆ στήν πίστι τοῦ Χριστοῦ καί τῆς ’Ορθοδοξίας,
ἤ κάποιος διεφθαρμένος νά μετανοήση καί νά ἐξομολογηθῆ.
• Πάντως ἄλλο νά εἶναι ἕνας
ἄθεος, πού κάνει ζημιά στόν ἑαυτό του μόνο, καί ἄλλο νά εἶναι ἄθεος, πού ἐπιδιώκει
νά ἐπιβάλλη τήν ἀθεΐα του σέ μιά χώρα Ὀρθόδοξη, καθώς καί τήν ἀνήθικη ἰδεολογία
του.
• Ὁ κ. Τσίπρας εἶναι ἐπίδοξος κυβερνήτης τῆς
’Ορθοδόξου Ἑλλάδος. Ὄχι μόνο δέν πιστεύει στόν Ἰησοῦ Χριστό καί στή ζωή τῆς Ἐκκλησίας,
ἄλλ’ ὁ ἴδιος ζῆ ἀντιχριστιανικά μέ τή σύντροφό του, μέ βάσι τό «σύμφωνο
συμβίωσης». Τά παιδιά του δέ τά ἔχει ἀβάπτιστα. Καί οἱ ἰδέες του εἶναι
κομμουνιστικές ὡς πρός τόν Χριστιανισμό καί τήν Ἐκκλησία.
• Αὐτά ὅλα τά γνώριζαν οἱ Ἁγιορεῖτες.
Καί ναί μέν τήν εἴσοδό του στό Ἅγιον Ὅρος δέν μποροῦσαν νά ἐμποδίσουν, ἀλλά
μποροῦσαν νά μή τόν ὑποδεχθοῦν μέ τόσες ἐπισημότητες καί θερμές ἐκδηλώσεις.
• Ἄν ἀληθεύη τό καταγγελθέν
καί ἀπό τόν Σεβασμ. Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Ἀμβρόσιο, ὅτι στίς προπόσεις,
στά κεράσματα, στά προγεύματα ἤ καί στά γεύματα, οἱ συνδαιτημόνες τοῦ κ.
Τσίπρα μοναχοί ἀπέφυγαν νά κάνουν τήν καθιερωμένη προσευχή, γιά νά μή...
προσβάλουν τήν ἀθεΐα τοῦ «ὑψηλοῦ» ἐπισκέπτη, τότε ἔχουμε προδοσία τῆς ὁμολογίας.
Στό κάτω-κάτω στό δικό τους σπίτι βρίσκονταν, ὄχι στό σπίτι τοῦ κ. Τσίπρα. Ὀφείλεται
πάντως ἐπίσημη ἐξήγησις.
•
Ἄν πάλι ἀληθεύη, ὅτι ἡ λίαν κολακευτική στό πρόσωπο τοῦ ἀθέου κ. Τσίπρα συμπεριφορά
ὀλίγων εὐτυχῶς ἡγουμένων, ὀφείλεται σέ προσυμφωνία, ὅτι θά συμβάλη ὁ κ. Τσίπρας
στά οἰκονομικά αἰτήματα τοῦ Ὅρους, τότε μήπως ἔχουμε περίπτωσι «τριάκοντα
ἀργυρίων»;
Ὁπωσδήποτε
ὅμως ἔχουμε ἀντιΠαύλειο ἐνέργεια. Νά τί παραγγέλλει ὁ ἀπόστολος Παῦλος:
«Μή γίνεσθε ἐτεροζυγουντες ἀπίστοις. Τίς γάρ κοινωνία φωτί πρός σκότος; Τίς
μερίς πιστοῦ μετά ἀπίστου;» (Β' Κορ. στ´ 14,15).
2 σχόλια:
Σέ συγχαίρω, πάτερ Δανιήλ, γιά τήν εὐθύτητά σου καί τήν παρρησία σου. Τό ἄρθρο σου προβάλλει τόν σωστό μοναχισμό, αὐτόν πού ἔζησε καί κήρυξε ὁ Ἰωάννης ὁ Βαπτιστής, προστάτης τοῦ θεολογικοῦ καί ποιμαντικοῦ περιοδικοῦ σου. Νά ζήσεις ὑπέρ τήν ἑκατοντάδα.
Παλαιός φίλος ἀπό τήν πατρίδα σου Γορτυνία.
Αν το ενδιαφέρον του π. Δανιήλ Αεράκη δεν ήταν μόνο η αθεΐα, θα έβρισκε κάτι περισσότερο να γράψει για το Άβατο των Μοναστηριών και τον εισηγητή του νέου τύπου Μικτών Μονών, μάλιστα υποψήφιο άγιο, Σωφρόνιο του Έσσεξ.
Όση ζημιά κάνει η αθεΐα, άλλη τόση κάνει και η ερωτική σχεσιολογία των βιοηθικιστών, άλλοτε ονομαζόμενων θεολόγων.
Δημοσίευση σχολίου