10 Ιαν 2025

Κυριακή μετά τα Φώτα

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ

Εἰδωλολατρεία: Μητέρα τῆς πλάνης καί πάσης ἀσεβείας· θυγατέρα αὐτῆς, ἡ χώρα καί ἡ σκιά τοῦ θανάτου. Ὁ Χριστός διακήρυξε: «Ἐγώ εἰμι τό φῶς τοῦ κόσμου»· δίδαξε τρόπους μετανοίας, μέσα ἀπό τήν τήρηση τῶν ἀρετῶν καί ἔλεγε τή λέξη «Μετανοεῖτε», διότι ἐπλησίασαν οἱ ἡμέρες κατά τίς ὁποῖες ὁ Μεσσίας μέ τήν νέαν πνευματική διδασκαλία καί ἁγία  οὐράνια ζωή Του, θά ἐγκαθιδρύσει καί ἐπί τῆς γῆς τήν βασιλεία τῶν οὐρανῶν, τήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησία Του.

Ἀκούσατε ἄνθρωποι· σηκωθεῖτε ἀπό τόν χῶρο, πού ἀκίνητους σᾶς κρατᾶ στό σκοτάδι κρατημένους μέ σχοινία ἀφύσικων τρόπων ζωῆς καί ἀδράνειας πρός τό ἀγαθόν καί τέλειον θέλημα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ καί τοῦ Θεανθρώπου Ἰησοῦ.

Φῶς πνευματικό, μέγα, οὐράνιον μᾶς προσκαλεῖ καί ὁδηγεῖ σέ σφαίρα ἐλευθερίας καί ἀπαλλαγῆς ἀπό πάθη ἀτιμίας καί παγανιστικῆς πλάνης-κακίας. Ὁ Μεσσίας Ἰησοῦς ἔλλαμψε σήμερα, μέ τό Εὐαγγέλιο, φῶς ζωῆς εἰς ἐκείνους πού κάθηνται είς τόπους ζοφώδεις καί περνοῦν τή ζωή τους μέ τρόπους ἁμαρτωλούς, σέ ἀκάθαρτους ἀτραπούς. Ὁ Χριστός παραγγέλει: «Μετανοεῖτε· ἤγγικε γάρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν». Μέ τήν μετάνοια, ἁγία Γερόντισσα, κάθε τί τό ἀνθρώπινο, ἀπαλλάσσεται θεραπευτικά ἀπό κάθε τί τό ἁμαρτωλό, τό θνητό, τό διαβολικό.

Ὑποστέλλουν τήν woke ἀτζέντα οἱ ἀμερικανικές πολυεθνικές

Προσαρμόζονται στήν νέα πολιτική Τράμπ καί ἐγκαταλείπουν τίς πολιτικές ὑποστηρίξεως τῆς «συμπεριλήψεως» καί τῆς «διαφορετικότητος» μέ προωθητικές ἐνέργειες καί «θετικές διακρίσεις» στό ἐργασιακό περιβάλλον

Κυριακή μετά τα Φώτα -Ερμηνεία του Ιερού Χρυσοστόμου στην αποστολική περικοπή από την «Προς Εφεσίους» επιστολή του αποστόλου Παύλου, κεφ.4,εδαφ.4-16

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ [:Εφ.4,7-13]

Ερμηνεία του Ιερού Χρυσοστόμου στην αποστολική περικοπή

από την «Προς Εφεσίους» επιστολή του αποστόλου Παύλου, κεφ.4,εδαφ.4-16

   «Ἓν σῶμα καὶ ἓν Πνεῦμα, καθὼς καὶ ἐκλήθητε ἐν μιᾷ ἐλπίδι τῆς κλήσεως ὑμῶν· εἷς Κύριος, μία πίστις, ἓν βάπτισμα· εἷς Θεὸς καὶ πατὴρ πάντων, ὁ ἐπὶ πάντων, καὶ διὰ πάντων, καὶ ἐν πᾶσιν ἡμῖν. ῾Ενὶ δὲ ἑκάστῳ ἡμῶν ἐδόθη ἡ χάρις κατὰ τὸ μέτρον τῆς δωρεᾶς τοῦ Χριστοῦ(:Αποτελείτε ένα σώμα, την Εκκλησία, και ένα Πνεύμα ζωοποιεί το σώμα αυτό, αφού και όλοι σας κληθήκατε με μία κοινή ελπίδα της κλήσεώς σας· διότι ο Θεός για μία και την ίδια βασιλεία και για τα ίδια αγαθά σάς κάλεσε όλους. 

Η σκληρότητα του πνευματικού αγώνα στην Ορθοδοξία ελκύει τους νέους στις ΗΠΑ

Η σκληρότητα του πνευματικού αγώνα στην Ορθοδοξία ελκύει τους νέους στις ΗΠΑ

Γράφει ο Νικόδημος Καλλιντέρης, Nομικός

Σε ένα πολύ πρόσφατο (4/1/25) εκτενές άρθρο του ο βρετανικός Telegraph ερευνά το φαινόμενο της μαζικής μεταστροφής νέων ανθρώπων, ιδίως ανδρών, προς την ορθόδοξη πίστη!

Ἡ πραγματογνωμοσύνη τοῦ Ζελένσκυ ὡς πρόταση αὐτοκτονίας τῆς Ἐκκλησίας στήν Οὐκρανία

ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ της DESS ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας.

Πρεσβύτερος
π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος

Ἐφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου Πατρῶν

Τι προτείνει η Εκκλησία για κάθε νέο χρόνο που έρχεται;

 Αποτέλεσμα εικόνας για Ηρακλής Ρεράκης AKTINES 

Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής ΑΠΘ,

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων

Τι προτείνει η Εκκλησία για κάθε νέο χρόνο που έρχεται;

Ο άνθρωπος, μπαίνοντας μέσα στη ζωή και στον χρόνο, δεν κινείται οικεί και ως έτυχε, αλλά, σύμφωνα με τον Άγιο Μάξιμο, τον Ομολογητή, μέσα στον σκοπό, που του όρισε ο Δημιουργός του, δηλαδή, εντός του πλαισίου της δημιουργικής και επιστρεπτικής του πορείας προς τον Θεό.

Έτσι, προκύπτει πως ο άνθρωπος εκ φύσεως είναι το μοναδικό πνευματικό ον επί της γης, που είναι προικισμένο με χαρίσματα, όπως το λογικό και το αυτεξούσιο, που του προσφέρουν τη δυνατότητα να κινείται σε αυτόν τον προσωρινό κόσμο με προορισμό την αιωνιότητα.

Είναι αναγκαίο, επομένως, να συνειδητοποιήσει, μέσω της μελέτης της Αγίας Γραφής και της Ιεράς Παραδόσεως, ότι δεν είναι μόνον ένα σωματικό και υλικό ον, αποκλεισμένο στην αναγκαιότητα της χρονικότητας και της φθοράς, αλλά ότι  μπορεί, με το λογικό και την ελευθερία που του προσέδωσε ο Θεός, να αντιστέκεται στις σαρκικές προκλήσεις και να διατηρεί την ψυχοσωματική του οντολογία.

Άγιος Γρηγόριος Νύσσης: Ο Μεγάλος Καππαδόκης Πατέρας


ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΥΣΣΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΗΣ ΠΑΤΕΡΑΣ
        Οι Καππαδόκες Πατέρες είναι οι θεμελιωτές της Θεολογίας της Εκκλησίας μας, διότι κατόρθωσαν να διατυπώσουν με ακρίβεια το ορθόδοξο δόγμα, το οποίο είναι συνώνυμο με τη σωτηρία μας. Ένας από αυτούς υπήρξε ο άγιος Γρηγόριος Επίσκοπος Νύσσης, μια πραγματικά μεγάλη εκκλησιαστική φυσιογνωμία του 4ου μ. Χ. αιώνος, ο οποίος έβαλε τη δική του σφραγίδα στη διατύπωση των σωστικών αληθειών της χριστιανικής μας πίστεως.
        Γεννήθηκε το 332 στη Νεοκαισάρεια του Πόντου και ήταν αδελφός του Μ. Βασιλείου. Από την ευσεβή οικογένειά του είχε πάρει τις πνευματικές του καταβολές και την ισχυρή πίστη του στο Θεό. Στο ευλογημένο σπίτι, της αγίας αυτής οικογένειας, κυοφορήθηκε μια σειρά μεγάλων αγίων της Εκκλησίας μας (Μ. Βασίλειος, άγιος Γρηγόριος, αγία Μακρίνα (γιαγιά), αγία Μακρίνα (αδελφή), αγία Εμμέλεια (μητέρα), άγιος Ναυκράτιος (αδελφός), κλπ). Για τα νεανικά του χρόνια δε γνωρίζουμε σχεδόν τίποτε. Φαίνεται ότι σπούδασε στην Καισάρεια και ένας από τους δασκάλους του υπήρξε ο αδελφός του Βασίλειος. Σπούδασε ρητορική και φιλοσοφία, η οποία τον έθελγε από μικρό. Διακρίνονταν για την ευφυΐα του και την φιλομάθειά του. Ως δασκάλα του θεωρούσε ο ίδιος και την αδελφή του Μακρίνα, η οποία τον δίδαξε αρετή και άσκηση.

9 Ιαν 2025

«Oυ δει αιρετικοίς ή σχισματικοίς συνεύχεσθαι» (Α΄)

Μέρος 1ο

«Oυ δει αιρετικοίς ή σχισματικοίς συνεύχεσθαι»

Προσεγγίζοντας την  κατ’ ακρίβεια  πράξη της Εκκλησίας

Τι  σημαίνει «συνεύχεσθαι»;  Γιατί «ου δει συνεύχεσθαι»;

 π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος, Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών.

Είναι άραγε σωστές οι δικαιολογίες συγχρόνων Οικουμενιστών, για την έννοια της "συμπροσευχής"; Το παρόν άρθρο αποτελεί το 1ο μέρος της έρευνας αυτής.

ΔΡΑΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΘΑΝΑΤΟΥ (Κυριακή μετά τα Φώτα).

 

ΔΡΑΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΘΑΝΑΤΟΥ

π. Δημητρίου Μπόκου

Με τη Βάπτιση του Χριστού ο ρόλος του Προδρόμου βαδίζει σιγά-σιγά προς το τέλος. Είδε να εκπληρώνεται το σημάδι που του έδωσε ο Θεός: Σε όποιον δεις να κατεβαίνει το Άγιο Πνεύμα και να μένει για πάντα πάνω του, αυτός είναι που θα βαπτίζει όχι απλώς με νερό, αλλά με Πνεύμα Άγιο, μεταδίδοντας άφεση αμαρτιών και όλα τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος. Κατόπιν τούτου ο Ιωάννης έδωσε με απόλυτη βεβαιότητα τη μαρτυρία του, «ότι ούτος εστιν ο Υιός του Θεού», ο ερχόμενος εκλεκτός του, ο αναμενόμενος Μεσσίας (Ιω. 1, 33-34).

Τόνισε μάλιστα ότι στο εξής «εκείνον δει αυξάνειν, εμέ δε ελαττούσθαι» (Ιω. 3, 30). Η επιρροή, η απήχηση, η δόξα του Χριστού πρέπει να αυξάνονται. Ο ρόλος του Προδρόμου είχε πλέον επιτευχθεί. Δεν θα συνεχίσει άλλο τη δράση του, ανταγωνιστικά προς τον Χριστό. Αντιθέτως, θα προπορευτεί του Χριστού και στον Άδη, για να φέρει και στους κεκοιμημένους το μήνυμα της επικείμενης καθόδου του Χριστού και εκεί. Έτσι, κατά το σχέδιο του Θεού, ο Ιωάννης φυλακίζεται από τον Ηρώδη, ο δε Χριστός αρχίζει από τη Γαλιλαία το κήρυγμά του για μετάνοια, εν όψει της ελεύσεως της Βασιλείας του Θεού (Κυριακή μετά τα Φώτα).

«Ἡ αἵρεση τῆς δράσης»

 

«Ἡ αἵρεση τῆς δράσης»

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

  Οἱ περισσότεροι κοσμικοὶ ἄνθρωποι ἀναγνωρίζουν στὴν Ἐκκλησία μόνο τὸ κοινωνικό της ἔργο, δηλαδὴ τὴν προσφορὰ στοὺς πτωχούς, στοὺς ἀνήμπορους καὶ στοὺς ἀσθενεῖς. Θέλουν τοὺς κληρικοὺς καὶ τοὺς μοναχοὺς νὰ εἶναι κοινωνικοὶ λειτουργοί. Δὲν γνωρίζουν, δυστυχῶς, ὅτι τὸ κύριο ἔργο τῆς Ἐκκλησίας εἶναι πνευματικό, ἐνῶ ἡ κοινωνικὴ προσφορὰ εἶναι μόνο μία πτυχὴ τοῦ ποιμαντικοῦ της ἔργου. Μερικῶς ἔχουν δίκιο, γιατί αὐτὸ προβάλλεται πρὸς τὰ ἔξω, τόσο ἀπὸ τὴν ἴδια τὴν Ἐκκλησία, ὅσο καὶ ἀπὸ τὶς κάμερες τῆς κοσμικῆς εἰδησεογραφίας. Ὅμως ὑπάρχει ὁ μεγάλος κίνδυνος νὰ χάσουν οἱ κληρικοὶ τὸν προσανατολισμό τους καὶ ἀντὶ νὰ ἐργάζονται γιὰ «τὴν βρῶσιν τὴν μένουσαν εἰς ζωὴν αἰώνιον», νὰ κοπιάζουν γιὰ «τὴν βρῶσιν τὴν ἀπολλυμένην». Ἤδη ἔχουμε πολλὲς τέτοιες περιπτώσεις ποὺ ἔρχονται σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν προτροπὴ τοῦ Χριστοῦ ὅτι οἱ ἄνθρωποι, κληρικοὶ καὶ λαϊκοί, πρέπει νὰ ἐπιζητοῦν τὴν πρώτη. Ὁ Π.Ν. Τρεμπέλας σχολιάζει σχετικά: « Ὁ Χριστὸς λέει ὅτι δὲν πρέπει τὸ ἐνδιαφέρον σας ὁλόκληρο νὰ στρέφεται στὰ ὑλικὰ ψωμιά. Νὰ κοπιάζετε μὲ ζῆλο νὰ ἀποκτήσετε ὄχι τὴν ὑλικὴ τροφή, ποὺ εἶναι προσωρινὴ καὶ φθείρεται, ἀλλὰ τὴν πνευματικὴ τροφή, ποὺ μένει ἄφθαρτη καὶ μεταγγίζει τὴν αἰώνια ζωή. Τὴν τροφὴ αὐτὴ θὰ σᾶς τὴ δώσει ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου, καὶ μόνον αὐτός. Διότι αὐτὸν ὁ Πατήρ, δηλαδὴ ὁ ἴδιος ὁ Θεός, τὸν ἀπέδειξε καὶ τὸν φανέρωσε ὡς τὸν μόνο χορηγό τῆς τροφῆς καὶ τῆς ζωῆς αὐτῆς μὲ τὴ σφραγίδα καὶ τὴ μαρτυρία τῶν θαυμάτων του».

Facebook: Γλυκό «αντίο» στη «δικτατορία» των fact checkers – Στο καλό και να (μη) μας γράφετε

Facebook: Γλυκό «αντίο» στη «δικτατορία» των fact checkers – Στο καλό και να (μη) μας γράφετε

Πρώτα ισοπέδωσαν την ελευθερία του λόγου και τώρα ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ βάζει τέλος στην ψηφιακή «δικτατορία» τους, ελέω Τραμπ

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Η αυταρχική παρακαταθήκη του Justin Trudeau

Η ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΤΟΥ JUSTIN TRUDEAU

Γράφει ο Νικόδημος Καλλιντέρης , νομικός

Bill C-10: Μέσω αυτής της νομοθεσίας η κυβέρνηση του Justin Trudeau ανέθεσε στο καναδικό Ε.Σ.Ρ. (Canadian Radio-television and Telecommunications Commission) εξουσίες αστυνόμευσης του διαδικτυακού περιεχομένου. Οι διατυπώσεις του νομοθετήματος είναι τόσο ασαφείς, ευρείς και θολές με αποτέλεσμα μια πρωτοφανούς διάστασης για δυτικό κράτος λογοκρισία! Όποιος επέκρινε το νομοθέτημα (ακαδημαϊκοί της Νομικής και επιστημονικές ενώσεις για τα δικαιώματα στον ψηφιακό κόσμο), σπιλώνονταν από την κυβέρνηση ως «συνωμοσιολόγος» (conspiracy theorist ή alarmist).

Bill C-36: Αν με το ανωτέρω νομοθέτημα ο Justin Trudeau αποσκοπούσε στον έλεγχο του μέσου, με το Βill C-36 στόχευε περισσότερο στο περιεχόμενο. Εν ονόματι της πάταξης της «μισαλλοδοξίας» και της «ρητορικής μίσους» στο διαδίκτυο τα δικαστήρια επέβαλαν βαρύτατα πρόστιμα σε διαδικτυακούς χρήστες για την δημοσίευση μη πολιτικά ορθών μηνυμάτων ενώ το συγκεκριμένο νομοθέτημα έδωσε στην καναδική κυβέρνηση την εξουσία να τιμωρεί προληπτικά άτομα μόνο με την υποψία για πιθανή διάδοση ρητορικής μίσους. Επί της ουσίας πρόκειται για κατ΄εξοχήν παράδειγμα εγκλήματος σκέψης (thought crime).

Οι Τσιγγάνοι της Φλώρινας, και ο Αυγουστίνος Καντιώτης

 

Οι Τσιγγάνοι της Φλώρινας, και ο Αυγουστίνος Καντιώτης

 Γράφει ο Κώστας Μπομπότας

Την 5η Μαΐου 1968 ο Αυγουστίνος Καντιώτης βάπτισε χριστιανούς τους Τσιγγάνους της Φλώρινας, που μέχρι τότε ήταν μουσουλμάνοι και το 1970 τους παρέδωσε έτοιμα σπίτια, τον Συνοικισμό των Νεοφωτίστων!

8 Ιαν 2025

Πως επηρεάζει η αχρήματη κοινωνία τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν μετρητά

ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ Η ΑΧΡΗΜΑΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΜΕΤΡΗΤΑ

Γράφει ο Νικόδημος Καλλιντέρης, νομικός

 Δύο Καθηγήτριες στο Πανεπιστήμιο του Lund στη Σουηδία, η Moa Petersén και η Lena Halldenius, αναλύουν σε πρόσφατο άρθρο τους στο Conversation τις συνέπειες της επιβολής της αχρήματης κοινωνίας σε ορισμένα τμήματα του πληθυσμού της χώρας!

  Ως γνωστόν η Σουηδία αποτελεί παγκοσμίως το πρωτοπόρο κράτος που έχει περιορίσει σε συντριπτικό βαθμό τη χρήση των μετρητών στις συναλλαγές. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι η σουηδική νομοθεσία προτεραιοποιεί την ελευθερία των συμβάσεων έναντι κάθε άλλης νομικής απαίτησης για την αποδοχή των μετρητών. Με άλλα λόγια, εξαρτάται από τις επιχειρήσεις – συμπεριλαμβανομένων και των τραπεζών – αν θα δεχτούν μετρητά από τους πολίτες/καταναλωτές.

Καμία ανησυχία για σχίσμα στη Βουλγαρική Ορθοδοξία ξεκαθάρισε ο Πρωθυπουργός Γκλάφτσεφ – Συνάντηση με τον Πατριάρχη Δανιήλ

Με τον Πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, Ντίμιταρ Γκλάφτσεφ, συναντήθηκε ο Πατριάρχης Βουλγαρίας κ.κ. Δανιήλ με τη συζήτηση να επικεντρώνεται στο μείζον θέμα που έχει ανακύψει μετά την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου το οποίο δίνει τη δυνατότητα εγγραφής των Παλαιοημερολογιτών με την ονομασία “Ορθόδοξη Εκκλησία”. 

Μετά την πλήρη στήριξη την οποία παρείχε στο ζήτημα ο Πρόεδρος, Ρούμεν Ράντεφ, ο οποίος αναγνώρισε τον μοναδικό ιστορικό και πολιτισμικό ρόλο της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία εκφράζεται μόνο από το Πατριαρχείο Βουλγαρίας όπως ορίζεται με σαφήνεια και από το Σύνταγμα της γειτονικής μας χώρας, ήρθε η στήριξη και από τον Πρωθυπουργό Γκλάφτσεφ.

Ο Βούλγαρος Πρωθυπουργός επιβεβαίωσε ότι η αρνητική γνώμη σχετικά με την καταχώριση της «Βουλγαρικής Ορθόδοξης Παλαιοημερολογίτικης Εκκλησίας» παραμένει αμετάβλητη, υπενθυμίζοντας ότι το Υπουργικό Συμβούλιο έχει εκφράσει επανειλημμένα αυτή τη θέση. “Η Βουλγαρική Ορθόδοξη Εκκλησία, σύμφωνα με τον Νόμο περί Θρησκευμάτων, είναι εκφραστής της παραδοσιακής θρησκείας στη Δημοκρατία της Βουλγαρίας – Ανατολική Ορθοδοξία, και διευθύνεται από την Ιερά Σύνοδο και εκπροσωπείται από τον Βούλγαρο Πατριάρχη, ο οποίος είναι και Μητροπολίτης Σόφιας”, ξεκαθαρίζεται.

Έφεση υπέρ της… Ελληνικής Δικαιοσύνης…

Ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος δικάζεται τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025

   Πριν από δύο χρόνια η Ελληνική Δικαιοσύνη με την 4734/10.10.2022 απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Πατρών μού απένειμε την ύψιστη τιμή, το ανώτατο οφίκιο, που μπορεί να αποδοθεί σε ένα ιερέα: με καταδίκασε σε 8 μήνες φυλάκιση με αναστολή, επειδή τέλεσα τη Θ. Λειτουργία την εορτή του Ευαγγελισμού, στις 25 Μαρτίου 2020, δηλαδή επειδή επιτέλεσα το ιερατικό και εφημεριακό του καθήκον, και προσπάθησα να είμαι στοιχειωδώς συνεπής απέναντι στη συνείδησή μου, στους ενορίτες μου, στην εκκλησιαστική μας παράδοση και στο Θεό.

Όπως είχα δηλώσει τότε, σε εμάς τους Χριστιανούς, κατά τον Απ. Παύλο, «ἐχαρίσθη τὸ ὑπὲρ Χριστοῦ, οὐ μόνον τὸ εἰς αὐτὸν πιστεύειν, ἀλλὰ καὶ τὸ ὑπὲρ αὐτοῦ πάσχειν», δηλαδή έχει «χαρισθεί», είναι χάρισμα, δώρο, όχι μόνο να πιστεύουμε σε Αυτόν αλλά και να υποφέρουμε γι’ Αυτόν. Όχι πως μια τέτοια καταδίκη από Μονομελές είναι κάτι τόσο σοβαρό, αλλά έστω είναι μια μικρή, ελάχιστη όχληση, που ταράζει για λίγο τα νερά της κοινωνικής βόλεψής μας, της κοινωνικής μας καταξίωσης χάριν του σταυρωθέντος Χριστού…

Ιεροσολύμων Θεόφιλος σε Μόσχας Κύριλλο: Τα 1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο απαιτούν ενότητα μεταξύ των Ορθοδόξων

Στις έριδες και τα σχίσματα τα οποία δοκιμάζουν την Ορθόδοξη Εκκλησία αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος στο Αδελφικό Γράμμα το οποίο έστειλε στον Πατριάρχη Μόσχας και πασών των Ρωσιών κ.κ. Κύριλλο με αφορμή την εορτή των Χριστουγέννων. 

Η παγερή αδιαφορία των λογιζόμενων Χριστιανών είναι πολύ χειρότερη από την επέλαση της εκκοσμίκευσης στην Εκκλησία που παρασέρνει τους πολλούς.

 

Το καινούριο «φρούτο» που ακούμε τελευταία ως απάντηση στις ανάρμοστες παραστάσεις μέσα στους Ναούς είναι ότι «νοιώσαμε ωραία». Αυτό είναι το μέτρο σήμερα. Αν νοιώθει κανείς ωραία να μπορεί να κάνει ό,τι θέλει και όπου θέλει.

7 Ιαν 2025

Στροφή 180 μοιρών από τον Ζάκερμπεργκ! «Κόβει» τη λογοκρισία σε Facebook και Instagram – «Κάναμε λάθη»

Σταματοῦν οἱ ἔλεγχοι ἀπὸ τὴν «ἀστυνομία» τῶν «fake news - Οἱ ἀνακοινώσεις τοῦ CEO τῆς ΜΕΤΑ!

Ξαφνικὴ μεταστροφὴ κάνει ὁ Μὰρκ Ζάκερμπεργκ, ὁ ὁποῖος παραδέχτηκε ὅτι ἡ Meta ἦταν ὑπερβολικὴ σὲ θέματα λογοκρισίας καὶ ἐλέγχου τῶν ἀναρτήσεων τῶν χρηστῶν.

Ὁ διευθύνων σύμβουλος τῆς Meta, ἀνακοίνωσε σήμερα μιὰ σειρὰ ἀπὸ σημαντικὲς ἀλλαγὲς στὶς πολιτικὲς τῆς ἑταιρείας, ἐπικαλούμενος ἕνα μεταβαλλόμενο πολιτικὸ καὶ κοινωνικὸ τοπίο καὶ τήν... ἐπιθυμία νὰ ἀγκαλιάσει τὴν ἐλευθερία τοῦ λόγου.

Σὲ ἀνακοίνωσή του ὁ Ζάκερμπεργ εἶπε ὅτι ἡ Meta θὰ τερματίσει τὸ πρόγραμμα ἐλέγχου γεγονότων μὲ ἀξιόπιστους συνεργάτες καὶ θὰ τὸ ἀντικαταστήσει μὲ ἕνα σύστημα ποὺ βασίζεται στὴν κοινότητα, παρόμοιο μὲ τὸ Community Notes τοῦ X.

Σημειώνεται ὅτι στὴν Ἑλλάδα τὸν ρόλο τῶν «ἐλεγκτῶν» τῶν fake news εἶχαν ἀναλάβει τὰ Ellinika Hoaxes, τὰ ὁποῖα δὲν δίσταζαν νὰ χαρακτηρίσουν... ὡς ψευδεῖς εἰδήσεις ἀκόμα καὶ ἄρθρα γνώμης.

Αυτός ήταν ο Κώστας Σημίτης.

 

 Ανδρέας Σταλίδης

Στο Facebook δεν ξέρω, αλλά στο Τουήτερ είδαν την ανάρτησή μου για τον Σημίτη 15.500 χρήστες σε 22 ώρες. Και συνεχίζουν.

Μιμητής του Προδρόμου ο π. Ιωάννης Διώτης

Διὰ πρώτην φορὰν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος ἐκάλεσε Πρόεδρον τῆς Δημοκρατίας εἰς τὴν κοπὴν τῆς Βασιλόπιττας. Ἐφέτος, παραμονὴν τῆς Πρωτοχρονιᾶς, ἡ τελετὴ αὐτὴ ἔγινε, διὰ πρώτην φοράν, ἐντὸς τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἀθηνῶν παρουσίᾳ τῆς Προέδρου κυρίας Σακελλαροπούλου, πλήθους ἐπισήμων καὶ λαοῦ. Ἀμέσως, μετὰ τὸ Δι’ εὐχῶν... τῆς Ἱερᾶς Ἀκολουθίας, ὁ Πρωτοπρεσβύτερος πατήρ Ἰωάννης Διώτης ἐφώναξε, στεντορείᾳ τὴ φωνῇ: «Νὰ μετανοήσῃ ἡ Πρόεδρος. Ἀποστρέφεται τὸ Εὐαγγέλιον καὶ προσβάλλει τὴν οἰκογένειαν. Ἐνῷ πανηγυρίζει διὰ τὸν ψευδογάμον τῶν ὁμοφυλοφίλων, ἀρνεῖται νὰ τελέσῃ τὸν ἰδικόν της πραγματικὸν γάμον. Συζῆ καὶ πορνεύει μὲ ἀστεφάνωτον ἄνδρα. Ἡ κυρία Σακελλαροπούλου εἶναι πρόσωπον πρὸς ἀποφυγὴν καὶ ὄχι διὰ παραδειγματισμόν...».

Ἐνῷ ὁ π. Ἰωάννης συνέχιζε νὰ ὁμιλῇ, οἱ ἀστυνομικοὶ βιαίως ἔβγαλαν ἔξω ἀπὸ τὸν Ναὸν τὸν διακεκριμένον κληρικὸν πατέρα Ἰωάννην Διώτην. Ὁ π. Ἰωάννης ἐμιμήθη τὸν Πρόδρομον τοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος ἤλεγξε μὲ αὐστηρότητα τὸν Ἡρώδην ἐπειδὴ ἔλαβεν ὡς σύζυγόν του τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ του: «Οὐκ ἔξεστίν σοι ἔχειν τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου» (Μρ. 6,18).

Η παρακαταθήκη του Κώστα Σημίτη

✅1996. Ίμια

✅1996. Μαδρίτη (γκρίζες ζώνες / αναγνώριση «ζωτικών συμφερόντων της Τουρκίας στο Αιγαίο»)
✅1996. Αναβάθμιση ΕΛΙΑΜΕΠ και στροφή της εξωτερικής πολιτικής στον κατευνασμό
✅1997. Ελσίνκι (αναγνώριση «συνοριακών διαφορών» με την Τουρκία!)
✅1999. Παράδοση Οτσαλάν
✅1999. Σκάνδαλο Χρηματιστηρίου (δήλωση ότι «ο δείκτης θα ανέβει στις 10.000 μονάδες» στην ΔΕΘ λίγες ημέρες πριν καταρρεύσει τελείως)
✅1999. Εξωτερική πολιτική “Bravo Yorgo”
✅2000. Επίθεση αντικληρικαλισμού. Εκκίνηση με αφαίρεση θρησκεύματος στις ταυτότητες. Όμως μετά τις σφοδρές αντιδράσεις Χριστόδουλου ανεκόπη η επίθεση και δεν προχώρησε κανένα από τα υπόλοιπα μέτρα.

(†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης: Σύναξις Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ - Ἄνδρας θαυμαστὸς [7 Ἰανουαρίου]

 «Ἄνδρας θαυμαστὸς»

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ ἁγία μας Ἐκκλησία τιμᾷ τὴ μνήμη τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ, ποὺ χθὲς ἀξιώθηκε νὰ βαπτίσῃ τὸν Κύριο στὸν Ἰορδάνη ποταμό. Γιὰ τὸν ἅγιο αὐτὸν πρέπει νὰ ποῦμε κ᾽ ἐμεῖς λίγες λέξεις.

Αδούλωτες ψυχές

 

Αδούλωτες ψυχές

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

            Σε ένα από τα  τροπάρια του Εσπερινού της εορτής του Μεγάλου Βασιλείου, ο Ανατόλιος γράφει: «…και θείου μελέτη Νόμου αδούλωτον της ψυχής τηρήσας το αξίωμα…». Πράγματι, αδούλωτη ήταν η ψυχή του Μεγάλου Βασιλείου έναντι των πειρασμών του παρόντος κόσμου, αδούλωτη η ψυχή του έναντι των ρουσφετιών και των απειλών της κοσμικής εξουσίας, των μεθοδεύσεών της προκειμένου να λυγίσει. Είχε πλήρως ενστερνιστεί τον λόγο του Ιησού: «Τί γαρ ωφελείται άνθρωπος εάν τον κόσμον όλον κερδήσει, την δε ψυχήν αυτού ζημιωθεί;».

            Είναι εντυπωσιακό πως η περίοδος που περιβάλλει τη σωτηριώδη εορτή της Γέννησης του Χριστού είναι γεμάτη από αδούλωτες ψυχές. Πριν από τα Χριστούγεννα είναι η μνήμη προφητών, που μίλησαν για την έλευση Του: Αβδιού (19/11), Ναούμ (1/12), Αββακούμ (2/12), Σοφονίας (3/12), Αγγαίος (16/12), Δανιήλ (17/12) και Μαλαχίας (3/1). Είναι και η προ των Χριστουγέννων Κυριακή των Προπατόρων, τους οποίους αναφέρουν οι Ευαγγελιστές Ματθαίος και Λουκάς. Στην προς Εβραίους επιστολή Του ο  Απόστολος Παύλος αφού αναφέρεται σε πολλούς από τους Προπάτορες σημειώνει: «Χρειάζεται να συνεχίσω; Δε θα με πάρει ο χρόνος να διηγηθώ για τον Γεδεών, τον Βαράκ, τον Σαμψών, τον Ιεφθάε, το Δαβίδ, το Σαμουήλ και τους προφήτες. Με την πίστη τους κατατρόπωσαν βασίλεια, επέβαλαν το δίκαιο, πέτυχαν να πραγματοποιήσουν τις υποσχέσεις του Θεού,…έγιναν από αδύνατοι ισχυροί, αναδείχτηκαν ήρωες στον πόλεμο…Λιθοβολήθηκαν, πριονίστηκαν, πέρασαν δοκιμασίες…» (Εβρ. ια΄1-39).

Προχωρημένος Οἰκουμενισμός

 

Ἡ ρωμαιοκαθολικὴ καὶ προτεσταντικὴ ἐκκλησία εἰς τὸ κρατίδιον τῆς Κάτω Σαξωνίας προχωροῦν εἰς κοινὸν μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Τὸ βῆμα αὐτό, τὸ ὁποῖον θὰ ἔχη πιλοτικὴν ἐφαρμογὴν τὸ σχολικὸν ἔτος 2025/2026 προβλέπεται ἐν συν­εχείᾳ νὰ ἐπεκταθῆ εἰς ἅπαντα τὰ σχολεῖα τοῦ κρατιδίου. Ἕκαστον κρατίδιον εἰς τὴν Ὁμοσπονδιακὴν Δημοκρατίαν τῆς Γερμανίας ἀκολουθεῖ τὴν ἰδικὴν του ἐκπαιδευτικὴν πολιτικήν. Ἡ διδακτέα ὕλη καὶ τὰ διδακτικὰ ἐγχειρίδια διὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν – τοῦτο ἰσχύει δι’ ἅπαντα τὰ κρατίδια – ὁρίζονται ἀπὸ τὰς συγκεκριμένας ἐκκλησίας διὰ τοὺς πιστοὺς των. Ἀκόμη καὶ οἱ διδάσκοντες καθηγηταὶ πρέπει νὰ ἔχουν τὴν ἔγκρισιν τῆς ἐκκλησιαστικῆς διοικήσεως, ἐξ ὀνόματος τῆς ὁποίας διδάσκουν. Ἔτσι διὰ πρώτην φορὰν εἰς τὰ χρονικά τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν ἡ ρωμαιοκαθολικὴ καὶ ἡ προτεσταντικὴ ἐκκλησία ἀπὸ κοινοῦ θὰ ἀναλάβουν τὴν εὐθύνην διὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευωτικῶν εἰς τὸ συγκεκριμένον κρατίδιον.

Ὅπως ἀναφέρει τὸ ἱστολόγιον «katholisch.de» τῆς 19ης Δεκεμβρίου 2024 τὰ ἄλ­λα κρατίδια μὲ μεγάλο ἐνδιαφέρον παρακολουθοῦν αὐτὸ τὸ ἐγχείρημα, τό ὁποῖον προετοιμάζετο ἐπὶ τέσσαρα ἔτη. Ὁ εὐαγγελικὸς ἐπίσκοπος τοῦ Oldenburg κ. Thomas Adomeit ἐδήλωσε:

Βλέποντας τον Σκέρτσο στον Αρχιερατικό θρόνο στο Φανάρι…

Σε κλίμα κατάνυξης και παρουσία πλήθους κόσμου γιορτάστηκαν τη Δευτέρα (06/01) τα Θεοφάνια στην Κωνσταντινούπολη. Στο κέντρο της Ορθοδοξίας τον μεγάλο αγιασμό τέλεσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στον πατριαρχικό ναό του Αγίου Γεωργίου, στο Φανάρι.

Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος!!

6 Ιαν 2025

Ὁ πραγματικός ἐχθρός τοῦ πολιτισμένου κόσμου

ΑΣ μήν τρέφουμε ψευδαισθήσεις.

Ὁ πόλεμος τόν ὁποῖο ἐξαπέλυσε ἐναντίον τῆς Δύσεως τό ἰσλάμ, δέν ἔχει σταματήσει. Ὁ κύκλος πού ἄνοιξε μέ τήν ἐπίθεση τῆς 9ης Σεπτεμβρίου στίς ΗΠΑ, δέν ἔχει κλείσει. Μετά τίς πρόσφατες ἐπιθέσεις στήν Γερμανία καί στίς ΗΠΑ, αὐτό πλέον τό καταλαβαίνει ὁ κάθε νοήμων ἄνθρωπος. Πού καταλαβαίνει ἀκόμη ὅτι τό ἰσλάμ δέν στρέφεται μόνον ἐναντίον τῆς Δύσεως. Στρέφεται ἐναντίον τοῦ πολιτισμένου κόσμου συνολικῶς.

Τοῦ Εὐθ. Π. Πέτρου

Καί ἡ Ρωσσία στοχοποιεῖται ἀπό τό ἰσλάμ καί ἡ Κίνα στοχοποιεῖται ἀπό τό ἰσλάμ καί ἡ Ἰνδία στοχοποιεῖται ἀπό τό ἰσλάμ. Μόνη διαφορά εἶναι πώς αὐτές οἱ ἀσιατικές χῶρες ἐπιδεικνύουν ἀποφασιστικότητα καί ἀντιμετωπίζουν τό πρόβλημα ἐν τῇ γενέσει του. Δέν τό ἀφήνουν νά ἀναπτυχθεῖ ὅπως συμβαίνει στίς περισσότερες δυτικές χῶρες, οἱ ὁποῖες ἀποδεικνύονται ἀδύναμες, διεφθαρμένες, διεστραμμένες καί ἀπονευρωμένες ἀπό κάθε ἀντανακλαστικό ἐπιβιώσεως καί ἀπό κάθε ἀξία πού θά μποροῦσε νά σταθεῖ ἀνάχωμα στήν ἐπέλαση τοῦ ἰσλάμ. Ἔτσι ἀντί νά πολεμᾶμε τόν πραγματικό ἐχθρό, πολεμᾶμε μεταξύ μας. Πολεμᾶμε τήν Ρωσσία στήν Οὐκρανία, ἔχουμε μετατρέψει σέ ἀντιπαλότητα τόν οἰκονομικό ἀνταγωνισμό μέ τήν Κίνα καί ἀντιμετωπίζουμε τήν Ἰνδία σάν κράτος δεύτερης κατηγορίας παραγνωρίζοντας καί τήν τεχνολογική της δυναμική καί τήν πολιτιστική διάσταση τῆς ἱστορίας της.

Σύναξη Τιμίου Προδρόμου - Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

   

ΣΥΝΑΞΗ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ[:Πράξ.19, 1-8]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

     «Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ τὸν ᾿Απολλὼ εἶναι ἐν Κορίνθῳ Παῦλον διελθόντα τὰ ἀνωτερικὰ μέρη ἐλθεῖν εἰς ῎Εφεσον· καὶ εὑρὼν μαθητάς τινας εἶπε πρὸς αὐτούς· εἰ Πνεῦμα ῞Αγιον ἐλάβετε πιστεύσαντες; Οἱ δὲ εἶπον πρὸς αὐτόν· ἀλλ᾿ οὐδὲ εἰ Πνεῦμα ῞Αγιόν ἐστιν ἠκούσαμεν.  Εἶπέ τε πρὸς αὐτούς· εἰς τί οὖν ἐβαπτίσθητε; Οἱ δὲ εἶπον· εἰς τὸ ᾿Ιωάννου βάπτισμα. Εἶπε δὲ Παῦλος· ᾿Ιωάννης μὲν ἐβάπτισε βάπτισμα μετανοίας, τῷ λαῷ λέγων εἰς τὸν ἐρχόμενον μετ᾿ αὐτὸν ἵνα πιστεύσωσι, τοῦτ᾿ ἔστιν εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν Χριστόν. Ἀκούσαντες δὲ ἐβαπτίσθησαν εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ. Καὶ ἐπιθέντος αὐτοῖς τοῦ Παύλου τὰς χεῖρας ἦλθε τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον ἐπ᾿ αὐτούς, ἐλάλουν τε γλώσσαις καὶ προεφήτευον. Ἦσαν δὲ οἱ πάντες ἄνδρες ὡσεὶ δεκαδύο. Εἰσελθὼν δὲ εἰς τὴν συναγωγὴν ἐπαρρησιάζετο ἐπὶ μῆνας τρεῖς διαλεγόμενος καὶ πείθων τὰ περὶ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ(:Όσο χρόνο ο Απολλώς ήταν στην Κόρινθο, ο Παύλος, αφού περιόδευσε τα βορειότερα και υψηλότερα μέρη της Μικράς Ασίας, ύστερα πήγε στην Έφεσο. Κι όταν βρήκε εκεί κάποιους μαθητές, τους ρώτησε: «Όταν πιστέψατε, λάβατε τα έκτακτα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος;». Κι αυτοί του απάντησαν: «Μα εμείς ούτε καν έχουμε ακούσει ακόμη εάν υπάρχει ανάμεσα στους ανθρώπους Πνεύμα Άγιο, που να ενεργεί και να μεταδίδει χαρίσματα». Τότε ο Παύλος τούς ρώτησε: «Τι είδους λοιπόν βάπτισμα λάβατε και σε τίνος το όνομα βαπτιστήκατε;». Κι αυτοί απάντησαν: «Λάβαμε το βάπτισμα του Ιωάννη».   Ο Παύλος τότε τους εξήγησε: «Ο Ιωάννης έδωσε βάπτισμα που οδηγούσε σε μετάνοια, χωρίς όμως να δίνει και την άφεση των αμαρτιών. Γι’ αυτό ο Ιωάννης προέτρεπε τον λαό να πιστέψουν σε Εκείνον που ερχόταν ύστερα απ’ αυτόν, δηλαδή στον Ιησού Χριστό, ο Οποίος θα πρόσφερε την άφεση και τη σωτηρία». 

Από τον εορτολογικό διχασμό των Ορθοδόξων, στο «κοινό Πάσχα» μετά των αιρετικών.

 

ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΧΑΣΜΟ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΤΟ «ΚΟΙΝΟ ΠΑΣΧΑ» ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ

● Αντί της θεραπείας των υφισταμένων σχισμάτων προωθείται και δια του λεγομένου «Κοινού Πάσχα» η διεύρυνσή των και η «ένωση» μετά των αιρετικών!

Του Δημ. Κ. Αναγνώστου, Θεολόγου

Ο εορτολογικός διχασμός της Ορθοδόξου Ανατολής, γενόμενος με υπαιτιότητα του Φαναρίου και χάριν της "Οικουμενικής Κινήσεως", δηλαδή του εκκλησιομάχου Οικουμενισμού, τον οποίον ο μεγάλος Σέρβος Δογματολόγος Ιουστίνος Πόποβιτς (+1979) αποκάλεσε παναίρεση, συνεχίζεται εδώ και 100 χρόνια. 

Το BBC ανακηρύσσει ποδοσφαιρίστρια της χρονιάς έναν άντρα ποδοσφαιριστή

Το BBC ανακηρύσσει ποδοσφαιρίστρια της χρονιάς έναν άντρα ποδοσφαιριστή

Σχόλιο «Μαμά Μπαμπάς και Παιδιά»: Αδικία, αποκλεισμό, μισογυνισμό, εμπαιγμό, όπως και να το πείτε, η γυναίκα δέχεται νέου τύπου κακοποίηση στο όνομα της ιδεολογίας του φύλου.

Από τον Brendan O'Neill  για την ιστοσελίδα Spiked-Online

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Σύναξη του Τιμίου Προδρόμου – Ο αληθινά μεγάλος

 

ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«Ο ΑΛΗΘΙΝΑ ΜΕΓΑΛΟΣ»

    [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 7-1-2001]   (Β΄έκδοσις)

    Μας εκπλήσσει, αγαπητοί μου, πώς ο Κύριος ομιλεί για τον Πρόδρομόν Του, τον Ιωάννη τον Βαπτιστή. Όταν κάποτε έφτασαν από τον φυλακισμένο Ιωάννη, που τον είχε φυλακίσει ο Ηρώδης –εγγονός εκείνου του Μεγάλου Ηρώδου ο οποίος επεχείρησε να φονεύσει τον Κύριον· και λέγεται «μεγάλος» - εγκληματίας ήταν, κακούργος ήταν, όλοι οι Ηρώδαι κακούργοι ήσαν, όλη η γενεά τους και η οικογένειά τους, αλλά επειδή είχε ανοικοδομήσει τον ναόν του Σολομώντος εκ των ερειπίων, περίπου εκ των ερειπίων, γι΄αυτό ακριβώς τον ονομάζει η Ιστορία «μεγάλον» – ωστόσο έφτασαν κάποιοι άνθρωποι, απεσταλμένοι του Ιωάννου, που ήταν ήδη στη φυλακή, να ρωτήσουν τον Κύριον: «Σύ εἶ ὁ ἐρχόμενος ἤ ἕτερον προσδοκῶμεν;». «Συ είσαι ο Μεσσίας που περιμένομε, ο ερχόμενος, ή άλλον περιμένομε;». Και όχι βέβαια ότι ο Ιωάννης αμφέβαλλε, διότι θα ήταν πολύ περίεργο –και τραγικό!- εκείνος ο οποίος είδε τα της Βαπτίσεως και έδειξε τον Μεσσίαν, πρώτα πρώτα έδειξε ως δάκτυλος Πατρός το Πνεύμα το Άγιον, αλλά και ο Ιωάννης έδειξε τον Μεσσίαν και είπε: «Αυτός είναι», τώρα να στέλνει ανθρώπους να ρωτήσουν τον ίδιον τον Ιησούν «εάν Αυτός είναι ή άλλον περιμένομε».

Μνήμη Συνάξεως Τιμίου Προδρόμου - Υπομνηματισμός της Ευαγγελικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

ΜΝΗΜΗ ΣΥΝΑΞΕΩΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ [: Ιω. 1,29-34]

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    «Τῇ ἐπαύριον βλέπει τὸν ᾽Ιησοῦν ἐρχόμενον πρὸς αὐτόν, καὶ λέγει, ῎Ιδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου(:Την άλλη μέρα ο Ιωάννης στεκόταν πάλι στο συνηθισμένο μέρος που κήρυττε, και μαζί του ήταν και δύο από τους μαθητές του.Κι αφού παρατήρησε με ευλάβεια τον Ιησού, που τη στιγμή εκείνη περπατούσε, είπε: Αυτός είναι το Αρνίο που παρέδωσε ο Θεός Πατέρας του να θυσιασθεί για χάρη μας)»[Ιω.1,28-29].

    Είναι μέγα αγαθό η παρρησία και η διακήρυξη της αλήθειας με ειλικρίνεια και με θάρρος, καθώς και το να τίθεται υπεράνω όλων η ομολογία πίστεως στον Χριστό,και όλα τα άλλα να έρχονται δεύτερα· τόσο μέγα και αξιοθαύμαστο, ώστε ο Υιός του Θεού ο Μονογενής, να ανακηρύσσει ως δικό Του εκείνον που έχει τέτοιο ηρωικό φρόνημα, ενώπιον του Πατρός Του[πρβλ. Ματθ.10,32: «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς(:Καθένας, λοιπόν, που με πίστη και θάρρος και χωρίς να φοβάται τους διωγμούς, θα με ομολογήσει σωτήρα του και Θεό του μπροστά στους ανθρώπους, θα τον ομολογήσω και εγώ μπροστά στον ουράνιο Πατέρα μου ως δικό μου)»], αν και βέβαια δεν είναι ίση η ανταπόδοση· διότι εσύ μεν δίνεις ομολογία επί της γης, ενώ Αυτός  ομολογεί στους ουρανούς και εσύ μεν ομολογείς ενώπιον ανθρώπων, Αυτός όμως ενώπιον του Πατρός και όλων των αγγέλων.

Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος: Ο μείζων εν γεννητοίς γυναικών


ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ: Ο ΜΕΙΖΩΝ ΕΝ ΓΕΝΝΗΤΟΙΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
        Ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος ανήκει στη χωρία των μεγάλων προφητών και ομολογητών της πίστεώς μας. Ο Ίδιος ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός τον χαρακτήρισε ως το μέγιστο άνθρωπο που φάνηκε στον κόσμο: «αμήν λέγω υμίν, ουκ εγήγερται εν γεννητοίς γυναικών μείζων Ιωάννου του βαπτιστού» (Ματθ.11,11). Η αγία μας Εκκλησία τον έθεσε σε τιμή μετά τη Θεοτόκο, μάλιστα στην εικονογραφία παριστάνεται μαζί με την Παναγία μας να ικετεύει για τη σωτηρία του κόσμου. Είναι η γνωστή εικονογράφηση της «δεήσεως».  Ο μεγάλος αυτός άνδρας πάνω απ’ όλα είναι ο πρόδρομος της εμφανίσεως του Χριστού στον κόσμο, αυτός που άνοιξε το δρόμο να περάσει ο Λυτρωτής μας. Είναι ο μεγάλος αγγελιοφόρος της πιο χαρμόσυνης και ελπιδοφόρας αγγελίας όλων των εποχών: της εν Χριστώ απολυτρώσεως του ανθρωπίνου γένους. Είναι ο κομιστής και ο διαπρύσιος κήρυκας της μετάνοιας και ο άτεγκτος ελεγκτής της ανομίας και της αμαρτίας.
      Σύμφωνα με τις αγιογραφικές μαρτυρίες ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος υπήρξε κορυφαίο όργανο της θείας πρόνοιας και του έργου της σωτηρίας του κόσμου, διαδραματίζοντας πρωτεύοντα ρόλο. Μεγάλοι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης είχαν προφητεύσει για το πρόσωπό του και τη δράση του. Ο προφήτης Μαλαχίας προανήγγειλε τη βουλή του Θεού για την εμφάνιση του Τιμίου Προδρόμου: «Ιδού εγώ εξαποστέλλω τον άγγελόν μου, και επιβλέψεται οδόν προ προσώπου μου, και έξαίφνης ήξει εις ναόν εαυτού Κύριος, όν υμείς ζητείτε, και ο άγγελος της διαθήκης, όν υμείς θέλετε. Ιδού έρχομαι, λέγει Κύριος Παντοκράτωρ» (Μαλ.3,1).

5 Ιαν 2025

Οι Ευχές του Μεγάλου Αγιασμού

Οι Ευχές του Μεγάλου Αγιασμού

Σοφία Μπεκρή, φιλόλογος- θεολόγος

Στὸ παρὸν ἄρθρο θὰ ἀναφερθοῦμε στὸ περιεχόμενο τῶν Εὐχῶν τοῦ Μεγάλου Ἁγιασμοῦ, ὥστε μὲ τὴν κατανόησή των νὰ προσεγγίσωμε καλύτερα τὰ σωτήρια νοήματά των  γιὰ τὸ μυστήριο τῆς θείας οἰκονομίας γενικῶς καὶ εἰδικώτερα γιὰ τὴν Ἐνανθρώπηση καὶ τὴν Ἐπιφάνεια τοῦ Κυρίου μας.

Οἱ Καταβασίες τῶν Φώτων

Οἱ Καταβασίες τῶν Φώτων

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Κατὰ τὸν Ὄρθρο τῶν Φώτων ψάλλονται δύο Κανόνες, ὁ ῥυθμοτονικὸς τοῦ Κοσμᾶ τοῦ Μελωδοῦ («Βυθοῦ ἀνεκάλυψε πυθμένα…»), καὶ ὁ ἰαμβικὸς τοῦ Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ («Στίβει θαλάσσης κυματούμενον σάλον…»).

Δημήτριος Τσελεγγίδης: «Αν φύγει ο Σταυρός πάει περίπατο η μετάνοια.»

 

  Ομιλεί ο Καθ. κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης. Το απομαγνητοφωνημένο ηχητικό που θα ακούσετε μαγνητοσκοπήθηκε πρίν ένα περίπου έτος. Ευχαριστίες στον αδελφό Ιωάννη.

Άλλο ΕΡΩΤΗΜΑ… Διαβάζω δυνατά.

«Κάποιοι ιερείς που έβγαλαν τον Εσταυρωμένο από την Αγία Τράπεζα ισχυρίζονται ότι η εισαγωγή Του είχε γίνει μετά την Επανάσταση και στην ουσία ήταν νεωτερισμός στην Ορθόδοξη Εκκλησία και ότι η Παράδοση είναι να μην υπάρχει ο Εσταυρωμένος. Πώς μπορεί να το αντικρούσουμε, και κατά πόσο επιτρέπεται ο πιστός να ελέγχει τους ιερείς;»

Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση;

Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν: «Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση»;

Τίτλος Ἐκπομπῆς: «Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση»;

ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ: Λέων Μπράνκ - Διδάκτωρ Θεολογίας, Ἀντιπρόεδρος ΠΕΘ

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: Εις τα Άγια Θεοφάνεια. Γιατί ο Χριστός εβαπτίσθη;

ΕΙΣ ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

«ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΒΑΠΤΙΣΘΗ;»

       [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 6-1-1991]  (Γ 126)

      «Ποιος είναι ο Θεός;», έλεγε ο αρχαίος κόσμος. «Τι είναι ο Θεός;», ξαναρωτούσε ο αρχαίος κόσμος. Και οι απαντήσεις πολλές. Γιατί δεν υπήρχε απάντησις. Όμως η αγάπη και η φιλανθρωπία του όντως αληθινού Θεού, που έμενε κρυμμένος από τον αμαρτωλό άνθρωπο ή καλύτερα, η αμαρτία ετύφλωσε τον άνθρωπο και δεν μπορούσε να δει, ήλθε και έγινε φανερός. Λέγει ο Απόστολος Παύλος στη σημερινή αποστολική του περικοπή που ακούσαμε, προς Τίτον: «Ἡ χρηστότης καὶ ἡ φιλανθρωπία ἐπεφάνη τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Θεοῦ». «Ἐπεφάνη». Έγινε φανερή. Αυτό θα πει «επιφάνεια». Θα πει «φανέρωσις». Η Θεοφάνεια. Θα πει: «Φάνηκε ο Θεός».

Τα Άγια Θεοφάνεια – Ο Ιερός Χρυσόστομος για τη Βάπτιση του Κυρίου (Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής)

 05012021

ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ[:Ματθ.3,13-17]

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΠΤΙΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ

   «Τότε παραγίνεται ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ τῆς Γαλιλαίας εἰς τὸν Ἰορδάνην πρὸς τὸν Ἰωάννην, τοῦ βαπτισθῆναι ὑπ' αὐτοῦ(:τότε ήλθε ο Ιησούς απ’ τη Γαλιλαία στον Ιορδάνη ποταμό προς τον Ιωάννη για να βαπτισθεί απ’ αυτόν)»[Ματθ.3,13].

Oι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η φωτογραφία μου
Για επικοινωνία : Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: aktinesblogspot@gmail.com