Στα «κάγκελα» το Παρίσι για το περιεχόμενο των βιβλίων και της διδασκαλίας που θέλει να επιβάλει ο «σουλτάνος»
Διαστάσεις διπλωματικής κρίσης ανάμεσα σε Γαλλία και Τουρκία λαμβάνει το ζήτημα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε γαλλικά σχολεία της τουρκικής επικράτειας. Η υπόθεση έχει προκύψει εδώ και αρκετές εβδομάδες και αντικείμενο της αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο χωρών είναι το περιεχόμενο των βιβλίων και της διδασκαλίας κυρίως των μαθημάτων που αφορούν ζητήματα θρησκείας και ηθικής, τα οποία έχουν προκαλέσει την οργή της Αγκυρας.
Ειδικότερα, η τουρκική κυβέρνηση επισημαίνει σε υψηλούς τόνους ότι απέχουν πολύ από το εκπαιδευτικό σύστημα που υιοθετεί και προτίθεται γι’ αυτό να λάβει συγκεκριμένα μέτρα, αν δεν υπάρξει συμμόρφωση. Οπως αναφέρεται σε πλήθος δημοσιευμάτων στον γαλλικό Τύπο, η τουρκική κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να ασκήσει πίεση στη γαλλική κυβέρνηση, απειλεί να απαγορεύσει εφεξής την εγγραφή Τούρκων μαθητών στα σχολεία, αν τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα δεν προσαρμοστούν στις γενικές της κατευθύνσεις, εστιάζοντας κυρίως στο μάθημα των Θρησκευτικών και της Ηθικής.
Ο οδηγός για τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παραμένει η δημόσια παρουσίαση που είχε πραγματοποιήσει στις αρχές Ιουνίου, προκαλώντας τότε τις έντονες διαμαρτυρίες από τα τουρκικά σωματεία εκπαιδευτικών, που τον κατηγόρησαν, μεταξύ άλλων, για πλήρη εξισλαμισμό της εκπαίδευσης. O Τούρκος πρόεδρος είχε υπερασπιστεί το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συντάχθηκε από το υπουργείο Παιδείας, στο οποίο εντάχθηκε και η προκλητική επιδίωξη της «Γαλάζιας Πατρίδας» αλλά και το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο, ενώ υπήρξε εκτενής αναφορά και στην ανάγκη αύξησης των ιερατικών σχολών.
«Τα παιδιά μου αποφοίτησαν από ιερατικές σχολές, αλλά μετά πήγαν στο Harvard και στο London School of Economics» είχε τόνισε χαρακτηριστικά ο Ερντογάν, σε μια προσπάθειά του να πείσει για την αξία των επιλογών του όσον αφορά το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
Ιδεολογικοί αγώνες
Ο Ερντογάν είχε εξαπολύσει βέλη και κατά της τουρκικής αντιπολίτευσης, κατηγορώντας ότι εργαλειοποιεί την παιδεία, με σκοπό την εξυπηρέτηση ιδεολογικών σκοπών. «Σταματήστε να χρησιμοποιείτε αυτό το θέμα ως “ορεκτικό” για τους ιδεολογικούς σας αγώνες. Ελάτε, μην εμποδίζετε το μέλλον, τις επιτυχίες και τα όνειρα των παιδιών μας. Kαι εγώ είμαι πατέρας τεσσάρων παιδιών. Και τα τέσσερα αποφοίτησαν από τα λύκεια Ιμάμ Χατίπ (ιερατικές σχολές): Ανάμεσα στα παιδιά μου υπάρχουν αυτά που αποφοίτησαν από το Harvard, κάποιοι που αποφοίτησαν από το London School of Economics. Λοιπόν, δείτε αυτό, αποφοίτησαν από αυτά τα μέρη. Το θέμα δεν είναι από ποιο λύκειο θα αποφοιτήσουν, δηλαδή τα ιερατικά σχολεία. Αλλά πού θα συνεχίσουν μετά. Κοιτάξτε τα όλα και ενώ τα κάνουν όλα αυτά, έρχονται με βαθμούς επιτυχίας».
Σύμφωνα πάντως με τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης, αν το τουρκικό κράτος απαγορεύσει την εγγραφή Τούρκων μαθητών στα γαλλοτουρκικά σχολεία, τα τελευταία την ίδια στιγμή θα βρεθούν αντιμέτωπα με ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα, κινδυνεύοντας να βάλουν άμεσα «λουκέτο». Το Παρίσι δεν δείχνει διατεθειμένο να κάνει πίσω βήματα, ενώ τα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι και η τουρκική πλευρά προτίθεται να προχωρήσει ακόμη περισσότερο αυτήν την ιδιαίτερη διπλωματική διένεξη. Το πιθανότερο σενάριο για την εξεύρεση λύσης και την απρόσκοπτη συνέχιση της λειτουργίας των γαλλοτουρκικών σχολείων είναι η πραγματοποίηση μιας νέας διμερής εκπαιδευτικής συμφωνίας με το Παρίσι, που θα της επιτρέπει να ανοίγει και να λειτουργεί τουρκικά σχολεία στη Γαλλία.
dimokratia.gr16|07|2024
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου