29 Αυγ 2023

Γαλλία: Τέλος από τα σχολεία η μουσουλμανική αμπάγια

 

«Δεν θα μπορούν πλέον (οι μαθήτριες) να φορούν την παραδοσιακή αμπάγια στο σχολείο», το μακρύ και φαρδύ φόρεμα που φοριέται πάνω από ρούχα, ανακοίνωσε ο Γάλλος υπουργός Παιδείας, Γκαμπριέλ Ατάλ στο κρατικό TF1. 

«Αυτός ο κανόνας μου φαίνεται απαραίτητος και δίκαιος», πρόσθεσε ο υπουργός, διαβεβαιώνοντας ότι πρόκειται να «δώσει τα κλειδιά» στους επικεφαλής των ιδρυμάτων «για να μπορέσουν να επιβάλουν αυτόν τον κανόνα». Μέχρι στιγμής το υπουργείο άφηνε περιθώριο ερμηνείας για τον θρησκευτικό χαρακτήρα της φορέματος της αμπάγιας, ενώ έκρινε πιθανή την απαγόρευσή της. Ο Παπ Ντιαγιέ, ο προκάτοχος του Ατάλ, αρνήθηκε να ρυθμίσει λεπτομερώς το θέμα.

Το θέμα της χρήσης της αμπάγιας, η οποία δεν είναι ένα μουσουλμανικό θρησκευτικό σύμβολο σύμφωνα με το Γαλλικό Συμβούλιο Μουσουλμανικής Λατρείας (CFCM), είχε ήδη αποτελέσει αντικείμενο μιας εγκυκλίου του υπουργείου Εθνικής Παιδείας τον περασμένο Νοέμβριο.

Στην εγκύκλιο αυτή, η αμπάγια θεωρείται – όπως η μπαντάνα και η μακριά φούστα, που επίσης αναφέρονται – ως ρούχα που μπορούν να απαγορευθούν εάν «φορεθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να δείχνουν εμφανώς μια θρησκευτική πίστη».

Όμως οι επικεφαλής των σχολείων περίμεναν πιο σαφείς κανόνες για αυτό το θέμα απέναντι στην έξαρση των περιστατικών.

Σύμφωνα με σημείωμα των κρατικών υπηρεσιών, αντίγραφο του οποίου περιήλθε στο Γαλλικό Πρακτορείο, οι επιθέσεις κατά του κοσμικού χαρακτήρα — πολύ περισσότερες μετά τη δολοφονία το 2020 του καθηγητή Σαμουέλ Πατί κοντά στο κολέγιο όπου δίδασκε — αυξήθηκαν κατά 120% μεταξύ της σχολικής χρονιάς 2022-2023 και 2021-2022. Η χρήση συμβόλων και ενδυμάτων, λόγω των οποίων σημειώθηκαν οι περισσότερες επιθέσεις, αυξήθηκε περισσότερο από 150% κατά τη διάρκεια της τελευταίας σχολικής χρονιάς.

Μετά τον νόμο της 15ης Μαρτίου 2004 «στα δημόσια σχολεία, τα κολέγια και τα λύκεια απαγορεύεται η χρήση συμβόλων ή ενδυμάτων με τα οποία οι μαθητές δείχνουν εμφανώς τη θρησκευτική τους πίστη».

Με πληροφορίες από FranceInfo, TF1, Le Figaro, ΑΠΕ-ΜΠΕnaftemporiki

Θρησκευτικά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου