3 Αυγ 2023

Περί νέων ταυτοτήτων ο λόγος

Ανατροπή δεδομένων: Ετσι θα είναι οι νέες αστυνομικές ταυτότητες | tanea.gr

Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου Αμφιλοχίου

Περί νέων ταυτοτήτων ο λόγος

 «Kαθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Xώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη». (Σύνταγμα της Ελλάδας, Άρθρο 5.1)

«Διαθέσιμες από τον Σεπτέμβριο θα είναι οι νέες ταυτότητες σε μέγεθος πιστωτικής κάρτας», σύμφωνα με τον πρώην (πλέον) Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Νότη Μηταράκη. «…δεν υπάρχει κανένα σύστημα «γεωεντοπισμού» σε αυτές αλλά θα είναι έγγραφα που δεν θα παραχαράσσονται και θα ενισχύουν την ασφάλεια του πολίτη», δηλώνει ό ίδιος «…για να επιτευχθεί ο στόχος της καλύτερης αστυνόμευσης, πρόληψης και αντιμετώπισης της εγκληματικότητας και ειδικά των μικρών εκφάνσεων αυτής που αφορούν στις γειτονιές». «…τα νέα έγγραφα ταυτοπροσωπίας δεν περιέχουν κανένα δεδομένο που θέτει σε κίνδυνο την ελευθερία των Ελλήνων πολιτών ή προσβάλουν, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη», τόνισε σε άλλη ανάρτησή του, συμπληρώνοντας: «Στόχος μας είναι να τις παρουσιάσουμε στο κοινό στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αρχές Σεπτεμβρίου, την επομένη θα αρχίσει η έκδοση τους».

Σε σχετική αναζήτηση στο διαδίκτυο ως προς το τι θα εμπεριέχουν οι νέες αυτές ταυτότητες, εκτός από τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου (Ονοματεπώνυμο κλπ), στην πίσω πλευρά θα εμπεριέχεται και μια «Ζώνη Μηχανικής Ανάγνωσης (Machine Readable Zone), με ενσωματωμένο μικροτσίπ. Αυτό που δεν γνωρίζει, τουλάχιστον η πλειονοψηφία του κόσμου-των πολιτών που θα κληθούν να λάβουν, να αποκτήσουν τις νέες αυτές ταυτότητες, αυτό λοιπόν που δεν γνωρίζουμε είναι το τι θα εμπεριέχεται σε αυτό το μικροτσίπ; Ποιες πληροφορίες θα είναι ενσωματωμένες σε αυτό; Πως θα λειτουργεί; Θα εμπεριέχει βιομετρικά στοιχεία, βιομετρικού ελέγχου, τύπου ίριδα για παράδειγμα;

Ως και ένα πλήθος άλλων θεμάτων και ερωτημάτων που, σε περίπτωση τυχόν ύπαρξης των, θα μπορούσαν να θέσουν θέματα ελευθερίας του προσώπου, ατομικών δικαιωμάτων, υποδούλωσης της συνείδησης, ψηφιοποιημένου ελέγχου του πολίτη ως και πλήθος άλλων συναφών και ουσιωδών που άπτονται της ελευθερίας του προσώπου. Ελευθερία που δεν είναι υπόθεσις Συνταγματικού δικαιώματος, αλλά ταυτότητας του ανθρώπου, οντολογικής ύπαρξης του, καθώς η στέρηση της αφαιρεί από τον άνθρωπο όχι απλά τα δικαιώματα του, αλλά την ίδια την ζωή: στην ουσία της, το βάθος της και το είναι της.

Η άγνοια λοιπόν αυτή, δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα για κάποιους, δημιουργεί σε ένα μεγάλο μέρος του λαού, των πολιτών, πλήθος ερωτημάτων. Ερωτήματα, που δεν θέτουν μόνο όσοι βιώνουν την πίστη τους και συνειδητά μετέχουν στην ζωή της Εκκλησίας, ως ισχυρίζονται τινές ότι «αντιδρούν οι χριστιανοταλιμπανιστές»• ερωτήματα θέτουν και πολλοί άλλοι ανεξάρτητα από τα θρησκευτικά τους πιστεύω, καθώς η ελευθερία του προσώπου είναι υπόθεσις που αφορά όλους. Ερωτήματα που, σχεδόν καθημερινά, δεχόμεθα και εμείς από πολλούς συνομιλητές μας, καλούμενοι να εκφράσουμε άποψη. Όμως, σε ένα τέτοιο θέμα μείζονος σημασίας που άπτεται της ταυτότητας και της οντολογικής ύπαρξης του προσώπου, ανεύθυνες και αβάσιμες-ατεκμηρίωτες θέσεις και απόψεις δεν χωρούν.

Δηλώνουμε λοιπόν την άγνοια μας επί του θέματος, δεν υιοθετούμε θεωρίες συνωμοσιολογίας, δεν προφητολογούμε, ούτε όμως και εφησυχάζουμε. Αναμένοντες την πλήρη και τεκμηριωμένη εξήγηση του τι εμπεριέχει το τσιπάκι αυτό και με την προσδοκία ότι οι πληροφορίες που εμπεριέχει δεν θα «φυλακίζουν» το πρόσωπο – κάτοχο της ταυτότητας, ως έτεροι τινές ισχυρίζονται, παραμένουμε προσευχόμενοι και αγρυπνούντες, αφουγκραζόμενοι και τον λόγο του Αγίου Νεκταρίου: «Στ΄ αλήθεια, πόσο σεβαστή και απαραβίαστη θέλει ο Θεός την ηθική ελευθερία του ανθρώπου! Πόσο αυτοκρατορικό θέλει το αυτεξούσιο του»!

Σε όσους δε επιχειρηματολογούν το φτηνό, κατά την άποψη μας, επιχείρημα ότι: «Η Εκκλησία όταν έχει λόγο και άποψη κάνει πολιτική», απαντάμε ότι «πολιτική» κατ΄ ακρίβεια και έννοια σημαίνει την ζωή της πόλης. Η πολιτική προέρχεται, όπως έλεγε και ο Αριστοτέλης, επειδή ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον, «φύσει πολιτικὸν ζώον». Απαντάμε λοιπόν ότι αυτό ακριβώς είναι το έργο της Εκκλησίας! Να ενδιαφέρεται για την ζωή μιας πόλης. Να μεταμορφώνει την πόλη σε Βασιλεία του Θεού και τους πολίτες αυτής της πόλης, όσους ελεύθερα και αβίαστα δέχονται τις αλήθειες Της, σε Ουρανοπολίτες.

Όταν πάψει η Εκκλησία να ενδιαφέρεται για την ζωή της πόλης, παύει και ο λόγος ύπαρξης Της. Αρνείται την ταυτότητα Της που δεν είναι άλλος από το να διακονεί το θέλημα του Θεού. Οφείλει λοιπόν η Εκκλησία «να πληροφορεί» τους πολίτες της πόλης, που αποτελούν και «λαό του Θεού». Οφείλει να αφουγκράζεται τις αγωνίες και τους αλαλήτους στεναγμούς των καρδιών τους. Οφείλει να φωτίζει, να παιδαγωγεί, να νουθετεί, κυρίως οφείλει «να τους ελευθερώνει από τις ελευθερίες τους», όπως έλεγε και ο μακαριστός π. Μιχαήλ Καρδαμάκης.

7 σχόλια:

  1. Μετρημένο και συνετό κείμενο του σεβασμιωτάτου. Όπως έχουν πει και άλλοι, θεωρώ ότι το καλύτερο προς το παρόν είναι να μη βιαστούμε. Κάποιοι έχουν πει ας βγάλουμε μέσα στον Αύγουστο καινούρια ταυτότητα παλαιού τύπου. Καλή ιδέα είναι. Εναλλακτικά ή και μαζί, μπορεί κανείς να βγάλει ίσως και διαβατήριο όπως αυτά που έχουμε τόσα χρόνια. Έτσι ώστε να είναι καλυμμένος για ανάγκες ταυτοπροσωπίας οπουδήποτε στον κόσμο για όσο ισχύει. Και βλέπουμε πώς θα πάνε τα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τά....πράγματα μήν περιμένετε από'δώ καί πέρα νά πάνε καλά, γιά πολλούς καί διαφόρους λόγους.
    Η ψηφιακοποίηση τών πάντων είναι μιά σύγχρονη παγίδα γιά τόν σημερινό πολίτη.
    Κύριο χαρακτηριστκό της είναι ή ευκολία στίς διάφορες συναλλαγές μας μέ τίς υπηρεσίες τοϋ κράτους καί όχι μόνον...
    Ο άνθρωπος προοδευτικά θά χάνει τήν ελευθερία του καί ό,τι έχει κατακτήσει μέ αγώνες καί στερήσεις, θά μεταλλαχτεί σέ έναν σύγχρονο σκλάβο χωρίς νά ελέγχει αυτά πού μπορεί μέχρι σήμερα....
    Θά γίνει ένα "ψυχρό" ανθρωποειδές, χωρίς νά έχει πλέον τό "κατ'εικόνα" καί τό "καθ'ομοίωση" πού πλάστηκε από τόν Δημιουργό, θά τό έχει απωλέσει οριστικά καί αμετάκλητα λόγω τής τεχνολογίας.Δυστυχώς έρχονται μαύρες μέρες γιά τόν κόσμο,θά επιβιώσουν καί θά σωθούν μόνο εκείνοι πού θά έχουν ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ - ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ στήν καρδιά τους.
    ΔΟΞΑ ΣΟΙ Ο ΘΕΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ.✝️


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το καθ' ομοίωσιν, καλέ μου, το έχει χάσει ο άνθρωπος από την πτώση των πρωτοπλάστων και το αν η τεχνολογία έχει τη δυνατότητα να καταργήσει το κατ' εικόνα και μάλιστα οριστικά είναι κουβέντα τουλάχιστον προβληματική θεολογικώς. Είναι σαν να λέμε ότι ο άνθρωπος με την τεχνολογία του έχει την ικανότητα να "ξεκάνει" το έργο του Θεού. Το ότι γίνονται βήματα προς μια δυστοπική κοινωνία αυτό φαίνεται να ισχύει και δεν πρέπει να είμαστε αφελείς ούτε να εφησυχάζουμε. Το ότι κάποια στιγμή θα πάρουμε τα βουνά, κι αυτό ισχύει, αλλά το πού θα πάμε και πώς, θα το μάθουμε τότε, και δεν είναι καλή ιδέα να σπεκουλάρουμε τώρα. Εκτός αν εσύ επικοινωνείς κατευθείαν με το Θεό και σε έχει πληροφορήσει σχετικά. Καλά αυτά που λες, αλλά κάποιοι τα έλεγαν επί λέξει και όταν πρωτοβγήκαν οι πιστωτικές / χρεωστικές κάρτες, τις οποίες χρησιμοποιούμε χρόνια, χωρίς να έχουμε χάσει οριστικά το καθ' ομοίωσιν ούτε καθόλου το κατ' εικόνα. Στώμεν καλώς και μην λέμε ό,τι μας κατέβει στο κεφάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οί πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες δέν έχουν καμμία σχέση μέ τήν ψηφιακή ταυτότητα πού μάς ετοιμάζουν.
    Ο ελληνικός λαός κατά τήν γνώμη μου έχει απωλέσει πρό πολλού -- γιά νά μήν πώ ότι έχει προδόσει -- όλες τίς αρχές τίς αξίες καί τίς πατροπαράδοτες παραδόσεις
    του καθώς καί τό αγωνιστικό του φρόνημα είναι μιά "λοβοτομημένη" οντότητα χωρίς τίς γνωστές εγκεφαλικές διεργασίες ενός κανονικού ανθρώπου, τουλάχιστον στόν βαθμό πού θά έπρεπε...!
    Οδηγούμαστε στόν αφανισμό σάν λαός, λόγω τού ότι είμαστε ευκολόπιστοι, προδότες, ισχυρογνώμωνες δουλοπρεπείς, παρτάκηδες,
    καλοπερασάκηδες,λαμόγια κλπ

    Δέν έχω καμμία πρόθεση νά σπεκουλάρω, όπως λές, καί τό λέω ειλικρινά.
    Η τεχνολογία δυστυχώς εκτός από τήν καλή της πλευρά πού όντως είναι χρήσιμη καί αναγκαία υπάρχει καί ή σκοτεινή πλευρά πού "σκλαβώνει" τόν άνθρωπο καί τόν οδηγεί σέ μονοπάτια ανελευθερίας καί απώλειας προσωπικών δικαιωμάτων μέ ότι συνεπάγεται αυτό.
    Άλλωστε όλα τά πράγματα στήν ζωή έχουν καί τό ανάλογο τίμημά τους τό ίδιο συμβαίνει καί μέ τήν τεχνολογία.
    Η ψηφιακοποίηση είναι τό δόλωμα τού διαβόλου γιά νά "τσιμπήσουμε" καί νά μάς κάνει ότι θέλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τώρα μάλιστα, μ' αυτά είμαι πιο κοντά στο να συμφωνήσω, ή τέλος πάντων να μη διαφωνήσω τόσο ώστε να υπάρχει και λόγος να απαντήσω με σχόλιο! Αλλά όχι να λέμε ότι θα χάσουμε το "κατ' εικόνα" από κάτι ηλεκτρονικά. Τα οποία ηλεκτρονικά (πίστεψέ με σ' αυτό γιατί έχω δουλέψει στο χώρο), άλλοτε θα δουλεύουν, άλλοτε όχι, άλλοτε θα κάνουν ό,τι σχεδιάστηκαν να κάνουν, άλλοτε ό,τι νά 'ναι. Κι άλλοτε θα τα χακάρουν φαρσέρ και θα το χάνουν τελείως. Εξάλλου όλοι το βλέπουμε αυτό ήδη με τα λάπτοπ μας, που κι αυτά περιέχουν τσιπάκια (ολοκληρωμένα κυκλώματα είναι ο όρος στα ελληνικά, παρεμπιπτόντως).

    Τα σαφή είναι: μετά το Χάραγμα δεν υπάρχει μετάνοια. Του Χαράγματος προηγείται η προσκύνηση του Θηρίου σαν θεού. Της προσκυνήσεως προηγείται η αυτοανακήρυξη του Θηρίου σαν θεού. Όλων αυτών των σαφών είναι πιθανό να προηγείται η ανάδειξη μιας ολοκληρωτικής κοινωνίας, τέτοιας ώστε όσοι αρθρώνουν αντίθετες φωνές (π.χ. οι χριστιανοί) να μην μπορούν να λειτουργήσουν στη ζωή τους κανονικά. Αλλά ξέρουμε επίσης ότι αν τηρήσουμε "τον λόγον της υπομονής" του Κυρίου μας, θα μας φυλάξει κι Αυτός από την ώρα του πειρασμού που πρόκειται να έλθει σε ολόκληρη την οικουμένη.

    Έχουμε λοιπόν τα μάτια μας ανοιχτά, δεν υιοθετούμε άκριτα ό,τι αρλούμπα μας πλασάρουν σαν τη λύση όλων μας των προβλημάτων. Και, επαναλαμβάνω, βλέπουμε πώς θα πάνε τα πράματα και εδώ είμαστε να τα συζητάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μετά από τόσα χρόνια διερεύνησης και αποσαφήνισης των τεχνικών λεπτομερειών για τις δυνατότητες των τσιπ τύπου RFID, τι χρειάζεται ένας χλιαρος απλά επιφυλακτικός λόγος, όταν έχει επισημανθεί η δυνατότητα να υπάρχουν στην κάρτα δεδομένα για όλο το φάσμα , φορολογιας,, υγείας, φρονημάτων, ποινικού μητρώου, οικονομικού προφίλ, χρεών, εν αγνοία του δικαιούχου και ελεγξιμα από τα κρατικά κέντρα Ελλάδας και Ευρώπης, σε συνδυασμό δε με την υποχρέωση χρήσης του ψηφιακού νομίσματος και κατάργησης των μετρητών, οδηγεί σε δυστοπικες καταστάσεις ανελευθεριας και εξάρτησης από αόρατους μηχανισμούς εξουσίας, ενώ έχουμε και δηλώσεις θεωρητικών τους που δηλώνουν ότι στοχος είναι η Σμίξη τεχνολογίας και ανθρώπινου νευρωνικου συστήματος μέσω των τσιπ που για λόγους ασφαλείας θα πιεστούν οι άνθρωποι να δεχθούν στο σώμα τους αντί της κάρτας που εύκολα χάνεται η καταστρέφεται.
    Όνειρο τους η αναβάθμιση του εμφανώς πεσμένου ανθρώπου μέσω της τεχνολογίας, να γίνει Θεός δηλαδή, το δέλεαρ του αρχαίου κακού όφεως σε νέα δελεαστική συσκευασία.
    Τι δεν βλέπουν οι δήθεν φρόνιμοι βολεμενοι αμβλυωπες ιεράρχες που φοβούνται να αγγίξουν την αλήθεια και να βοηθήσουν στην περιχαράκωση των ιερών και οσιων της ανθρωπινης υποστάσεως και του έθνους, με κατοχύρωση στο Σύνταγμα;;;
    Θαρσειν χρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. RFID είναι αρχικά του Radio Frequency Identification. Αναφέρεται στην τεχνολογία ταυτοποιήσεως μιας κάρτας ή μια συσκευής ή ενός προϊόντος και όχι στο είδος ή στο πλήθος των πληροφοριών που θα αποθηκεύονται στην εν λόγω συσκευή ή κάρτα.

    Μια ταυτότητα με RFID μπορεί να λειτουργεί τόσο προβληματικά για την ελευθερία μας όσο το "βραχιολάκι" ενός καταδίκου, ή τόσο αθώα όσο ακριβώς μια πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Στην πρώτη περίπτωση υπάρχει δυνατότητα γεωεντοπισμού, δηλαδή το κράτος ξέρει ανά πάσα στιγμή που είμαστε, αν θέλει να μας ψάξει. Στη δεύτερη όχι, γιατί θα πρέπει να πλησιάσει η ταυτότητα πολύ κοντά σε κάποια συσκευή ανάγνωσης, όπως το POS ή το "πιστολάκι" που χρησιμοποιούν στα ταμεία του σουπερμάρκετ, που και τα δύο τα χρησιμοποιούμε χρόνια.

    Η κυβέρνηση προς το παρόν ισχυρίζεται ότι έχουμε να κάνουμε με τη δεύτερη περίπτωση. Την αξιοπιστία των δηλώσεων και των διαβεβαιώσεων της κυβέρνησης μπορεί να την κρίνει ο καθένας.

    Αυτά βλέπω εγώ να είναι τα δεδομένα επί του παρόντος. Και ως εκ τούτου θεωρώ εύστοχο το κείμενο του σεβασμιωτάτου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή