3 Φεβ 2023

Ὀγδόη ἡμέρα καὶ Νέα Τάξις Πραγμάτων (1ον)

 

Ὀγδόη ἡμέρα καὶ Νέα Τάξις Πραγμάτων

Ὑπόμνημα ἐπὶ δυσνοήτων χωρίων, διαφθορά, κοσμικὴ παράνοια, πλάνη, σύγχυσις, ἀδιαφορία & κοινωνικοπολιτικὸν χάος

Ὑπὸ τοῦ Ἀκαδημαϊκοῦ & Καθηγητοῦ Δρ. Ἀλεξίου   Παναγοπούλου, (Phd Δρ. Νομικῶν & Πολιτικῶν Ἐπιστημῶν, Phd Δρ. Βιοηθικῆς, Phd Δρ. Θεολογίας, Post Doc Δικαίου, Habil.,-Διπλωματούχου Ὑφηγητοῦ, Καθηγητοῦ Νομικῆς Δ. Δικαίου Fpsp, & Ἀκαδημαϊκοῦ MCA).

1ον

Ὡς πρόλογο στὴν παροῦσα ἀνάπτυξη, θεώρησα καλὸ νὰ μοιραστῶ μαζί Σας τὸ παρακάτω κείμενο, καθὼς τὸ ἔλαβα ἠλεκτρονικὰ ἀπὸ συνταξιοῦχο ἀνώτατο δικαστικὸ μὲ ἠθικὲς ἀρχὲς καὶ πιστὸ στὸ δίκαιο καὶ τὴ δικαιοσύνη, ἀγαπητοὶ ἀναγνῶστες, θεωρώντας ὅτι ἀξίζει διδακτικὰ καὶ κυρίως παιδαγωγικά, ἰδού:

«Ὅταν ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἐξεναγήθη ἀπ’ τὸ Χριστόν μας διὰ τῆς ἁρπαγῆς του εἰς τὸν Οὐρανόν, ὁ Χριστὸς τοῦ ἔδειξε ὅλους τοὺς παραδείσους τοῦ οὐρανοῦ. Ἕνας ὅμως ἐξ αὐτῶν ὁ ὡραιότερος καὶ φωτεινότερος παράδεισος τοῦ οὐρανοῦ ἐξέπληξε τὸν Παῦ­λο, διότι μέσα σ’ αὐτὸν δὲν ἦτο κανείς. Ἐρώτησε λοιπὸν τὸ Χριστόν, διατὶ σὲ αὐτὸν τὸν Παράδεισο δὲν ἔχει ἀνθρώπους, ἐνῷ ἦτο ὁ τρομερότερος καὶ ὡραιότερος ὅλων. Ὁ Χριστὸς τοῦ ἀπάντησε ὅτι δὲν ἔχω μέσα ἀνθρώπους, διότι δὲν εἶναι ἄξιοι γι’ αὐτὸν τὸν παράδεισο. Ἐξεπλάγη ὁ Παῦλος καὶ ἐρώτησε τὸ Χριστόν. Μὰ δὲν ἔχεις τοὺς Ἁγίους Σου, τοὺς Ἀποστόλους Σου, αὐτοὶ ποὺ ἐμαρτύρησαν γιὰ Σένα; Ὁ Χριστὸς ἀπάντησε: Ἔχω καλύτερους ἀπ’ αὐτούς.. Καὶ ποῖοι εἶναι Κύριε καλύτεροι ἀπ’ αὐτούς, ἐρώτησε ὁ Παῦλος. Ὁ δὲ Χριστὸς τοῦ ἀπάντησε: Τοὺς Ὀγδοήτας. Αὐτοὶ εἶναι οἱ καλύτεροί Μου. Μὰ καὶ ποιοὶ εἶναι αὐτοὶ Κύριε; Αὐτοὶ ποὺ θὰ παλέψουν, θὰ ἀντισταθοῦν καὶ θὰ ἀρνηθοῦν τὸ Χάραγμα τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ δὲν θὰ σφραγιστοῦν, διότι ὅλοι εἴχατε κάποιον ὁδηγὸ καὶ πατέρα νὰ σᾶς κατευθύνει σὲ ὅλες τὶς ἐποχές. Αὐτὴ τὴν ἐποχὴ δὲν θὰ ὑπάρχει κανεὶς νὰ τοὺς καθοδηγεῖ.. καὶ θὰ ἀποφασίζει κάθε ἕνας ἀπὸ μόνος του. Γι’ αὐτὸ λοιπὸν τοὺς ἀξίζει τόση τιμή… καὶ ὁ ὡραιότερος παράδεισος!».

Πράγματι ὡς Ὄγδοος αἰώνας ἢ ὄγδοη ἡμέρα θεωρεῖται ὁ αἰώνας τοῦ τέλους τῆς ἱστορίας τοῦ ἀνθρώπου. Τὰ προμηνύματα τοῦ ἐνδεχόμενου τέλους τῆς ἱστορίας τοῦ κόσμου μᾶς δημιουργοῦν σοβαρὲς ὑπόνοιες καὶ γιὰ τὴν ἐπικείμενη ἔλευση τῆς νέας τάξης πραγμάτων καὶ τῆς δευτέρας παρουσίας τοῦ Κυρίου, μετὰ ἀπ’ τὴν ἐμφάνιση καὶ ἑπταετῆ κυριαρχία καὶ καταδίκη τοῦ ἀντι-χρίστου. Τὰ σημεῖα τῶν καιρῶν γιὰ τὴν ἀφύπνιση τοῦ κόσμου γίνονται ὅλο καὶ περισσότερο αἰσθητά, ἐνόσω τοῦ περισσότερου κόσμου εὑρισκομένου σὲ ἀδιαφορία ἢ παρανόηση ἢ πλάνη! Ὅλοι οἱ συνετὰ φρονοῦντες διαπιστώνουν ὅτι ζοῦμε σὲ τρομεροὺς καὶ ἀποκαλυπτικοὺς καιρούς. Ἐδῶ δὲν ἐπιδιώκουμε νὰ κάνουμε τὸν προφήτη, ἀλλὰ νὰ προβληματιστοῦμε μὲ τὴν ἐντολὴ τοῦ γρηγορεῖτε πάντοτε. Ὄγδοη εἶναι καὶ ἡ ἡμέρα τοῦ Κυρίου ἡ ἁγία Κυριακή, κατὰ τὴν ὁποία ἔγινε ἡ Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου καὶ ἡμέρα ποὺ θὰ ἔλθει πάλι ὡς Κριτής. Ὁ συμβολισμὸς τῆς Ὄγδοης Ἡμέρας ἀποκτᾶ ἐσχατολογικὸ καὶ μεταφυσικὸ νόημα, ἐνῷ ἀντικατοπτρίζει τὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ στοὺς Οὐρανούς, τὴν αἰωνιότητα, τὴ δευτέρα τοῦ Κυρίου Παρουσία καὶ μελλοντικὴ κρίση, μὲ λειτουργικὸ κύκλο ὀκτὼ ἑβδομάδων, μὲ τὴν ὀκτώηχο ἀναστάσιμη ὑμνογραφία τοῦ ἱεροῦ Δαμασκηνοῦ.

Τὰ σημεῖα τῶν καιρῶν τῆς ὀγδόης ἡμέρας, ὅταν ἐμφανίζονται γίνονται γιὰ τὴν ἀφύπνιση τοῦ κόσμου ποὺ κοιμᾶται στὴν ἀδιαφορία τῆς κοσμάρας του καὶ στὴν ἁμαρτία, καθὼς κι ὅσων βρίσκονται σὲ ἀδιαφορία ἢ παρανόηση ἢ πλάνη κάθε μορφῆς. Ὁ Κύριος στὸ Εὐαγγέλιό Του γιὰ τὸ ἔσχατο χαρμόσυνο μήνυμα στὸ κόσμο διέθεσε ὁλόκληρο κεφάλαιο[1] προκειμένου ἐμεῖς νὰ ἀγρυπνοῦμε καὶ νὰ εἴμαστε ἐπιφυλακτικοὶ σὲ ὅλους τοὺς αἰῶνες. Οἱ δὲ προφητεῖες, μόνο ὅταν ἐκπληρώνονται μόνο τότε ἑρμηνεύονται πλήρως. Σὲ κανένα μὰ σὲ κανένα βιβλίο τῶν κανονικῶν βιβλίων τῆς Ἁγίας Γραφῆς, οὔτε τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης οὔτε τῆς Καινῆς Διαθήκης, δὲν γίνεται λόγος γιὰ τὴν ἰδέα τῆς Ἀναλαμπῆς. Κι ὅπου οἱ μικροὶ καὶ οἱ μεγάλοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας κάνουν λόγο γι’ αὐτήν, γίνεται μόνο, γιὰ νὰ διευκρινίσουν αὐτὴν ὡς Πλάνη.

Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος, ὅπως κι ἡ ὑμνογραφία μας τὸν παρουσιάζει ὡς «τὸν ἐν ἐσχάτοις χρόνοις φανέντα ἀρετῆς φίλον γνήσιον», δημιούργησε σχολή[2], δηλ. τὰ ἄτυπα ἄμεσα πνευματικά του τέκνα ἢ καὶ τὰ πνευματικὰ τέκνα τῶν πνευματικῶν του τέκνων, ποὺ κανείς τους καὶ οὐδεὶς δὲν μίλησε γιὰ Ἀναλαμπὴ ὡς πραγματικότητα, ἀλλὰ ὅσοι μίλησαν ἀπ’ αὐτούς, μίλησαν γι’ αὐτὴν καὶ γιὰ τὴν ἀντιμετώπισή της ὡς οἰκτρὴ Πλάνη. Τὰ στενὰ ἢ εὐρύτερα πνευματικὰ τέκνα τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως, ὅπως ὁ π. Φιλόθεος Ζερβάκος, ὁ π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος, π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος, ὁ ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης, ὁ π. Ἀρσένιος Κομπούγιας, ὁ π. Γερβάσιος Κουτλουμουσιανὸς ἐκ Πατρῶν, ὁ π. Γεώργιος Καψάνης, ὁ π. Θεόκλητος Διονυσιάτης, ὁ π. Γαβριὴλ Διονυσιάτης, ὁ π. Αἰμιλιανὸς Σιμωνοπετρίτης, ὁ π. Δανιὴλ Κατουνακιώτης, κ.ἄ., ἀντιμετώπιζαν τὴν ἰδέα αὐτὴ περὶ τῆς Ἀναλαμπῆς ὡς Πλάνη. Καὶ ὅλοι οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας οἱ πρὶν ἀπ’ αὐτούς, ὡς Πλάνη φοβερὴ καὶ ὡς βλασφημία τὴν ἀναγνώρισαν. Μάλιστα ἡ Πλάνη αὐτὴ τῆς Ἀναλαμπῆς ἔχει στοιχεῖα ἀναβίωσης καὶ τῶν Μακρακιστῶν καὶ τοῦ σοφοῦ μὲν κατὰ κόσμο ἀλλὰ     δυσ­τυχισμένου Μακράκη[3] ἐκ Πατρῶν.

Κι ἐνῷ σήμερα ἡ σύγχρονη ἀνθρωπότητα διέρχεται μία κοσμογονικὴ καὶ κοσμοϊστορικὴ ἀποκαλυπτικὴ περίοδο, βαδίζοντας στὴν νέα τάξη πραγμάτων, Μητροπολίτης τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας σὲ περσινὸ βίντεο στὸ διαδίκτυο ὁμιλεῖ «προφητικὰ» γιὰ τὴ ψηφιακὴ πραγματικότητα καὶ ἠλεκτρονικὴ διακυβέρνηση[4] γιὰ ἕως καὶ πρὶν καλὰ καλὰ τὸ 2040. Μιλᾶ γιὰ παγκόσμια ἡγεμονία, γιὰ κατάρρευση τῶν δυτικῶν ἀξιῶν, γιὰ σύγχρονο πολυπολικὸ σκηνικό, ἐρωτᾶ θὰ συμμετάσχουμε στὸν θαυμαστὸ καινούργιο κόσμο, ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μπορεῖ νὰ βοηθήσει, θὰ τὸ κάνει, στὴ συνέχεια ἐρωτᾶ, νὰ βοηθήσουμε τὸ πλοῖο τῆς ἐκκλησίας μας, ἀφοῦ ἡ προσεχὴς 20ετία θὰ μᾶς ὁδηγήσει σὲ νέες κρίσεις, μιλᾶ, γιὰ τὴν κλιματικὴ ἀλλαγὴ καὶ κάποια καταστροφικὴ προφητολογία. Μιλᾶ γιὰ τὴ νέα θρησκεία τῶν δεδομένων ὅτι εἶναι ἤδη πραγματικότητα πολὺ πρὶν τὸ 2040 καὶ ὅτι θὰ εἶναι ἐφικτὸ μέχρι τότε τὸ νὰ χακάρονται οἱ ἄνθρωποι καὶ οἱ ἀλγόριθμοι νὰ μᾶς μαθαίνουν, πρὶν ἐμεῖς κατανοήσουμε τὸν ἑαυτό μας, μᾶς τόνισε ὁ Μητροπολίτης Ἄνθιμος Ἀλεξανδρουπόλεως. Ἐν συνεχείᾳ, ἔκανε λόγο γιὰ διακινδύνευση τῆς παγκόσμιας διακυβέρνησης λόγω τῆς σύγκρουσης Μεγάλων Δυνάμεων καὶ προσέθεσε πὼς ἡ Ἑλλάδα σὲ  αὐτὴ  τὴν  νέα  πρα­γματικότητα θὰ ἔχει ἐλάχιστες ἕως μηδενικὲς πιθανότητες νὰ ἀναπτύξει αὐτόνομη πολιτικὴ καὶ ὡς ἐκ τούτου ὀφείλει νὰ συνεργαστεῖ. Ἔτσι, ἂς ἀναμένουμε νὰ δοῦμε σὲ ποιὰ σημεῖα θὰ ἐπαληθευθεῖ!

Ἆραγε ζοῦμε ἢ ὄχι στὴν ἐποχὴ τῆς διαφθορᾶς καὶ ἠθικῆς σήψης, ὅταν καὶ πρόσφατα πολιτικοί μας στοχοποιοῦνται ἀπὸ τὰ ΜΜΕ γιὰ ἀδικαιολόγητο πακτωλὸ χρημάτων ἐκ τοῦ ἰσλαμικοῦ Κατάρ; Ἆραγε ζοῦμε στὴν ἐποχὴ τῆς δαιμονοποίησης ἢ ὄχι, ὅταν ἀκόμα καὶ στὸ Φάληρο τοποθέτησαν τὸ κόκκινο ἄγαλμα, τὸ ἄγαλμα ποὺ εἰκονίζει τί; Ἄγγελον Θεοῦ ἢ Ἄγγελον Ἑωσφόρου; Ἔχουμε ἀκούσει στὰ ΜΜΕ κατὰ καιροὺς ὅτι κάποιοι πολιτικοί μας ἀνερυθρίαστα λέγουν ὅτι εἶναι ἕτοιμοι ἀκόμα καὶ μὲ τὸν διάβολο νὰ συμμαχήσουν! Ἀντὶ νὰ λέγουν πιστεύουμε στοὺς Ἁγίους τοῦ Θεοῦ! Ἆραγε σήμερα, ποιὸς θὰ πέσει ἔξω; Σὲ ποιοὺς θὰ γίνει ἡ ἐπαλήθευση τοῦ ρητοῦ: ἀλλοῦ τὸ ὄνειρο κι ἀλλοῦ τὸ θαῦμα; Ἐμεῖς ὡς μέλη τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, ὅταν ἀναγινώσκουμε τὸ Σύμβολο τῆς Πίστης, ἀκοῦμε τὴ προσδοκία Του, Τοῦ καὶ Πάλιν Ἐρχομένου Κρῖναι ζῶντας καὶ νεκρούς, «πιστεύομεν καὶ ἀναμένομεν, ὅτι ἐξάπαντος θὰ ἔλθη ὁ Κύριος ὡς Κριτὴς διὰ νὰ δώση τέρμα διαπαντὸς εἰς τὸ κακὸν καὶ τὸν Σατανᾶν»[5]. Ἀπ’ τὴν ἱστορία, μᾶς εἶναι γνωστό, ὅτι οἱ ἄνθρωποι ἀκόμα καὶ μετὰ ἀπὸ κάποια τρομακτικὴ τιμωρία δὲν μετανοοῦν, ἀλλὰ μᾶλλον ἐξαχρειώνονται, αὐτὸ μᾶς θυμίζει τὸ χωρίο: «Οὐ Μετενόησαν», ἀλλὰ καὶ «Ἐβλασφήμησαν τὸν Θεὸν»[6]. Ἰδοὺ πῶς ὁ μακαριστὸς π.Ἀρσένιος ἔχει παρουσιάσει προφητικὰ τὰ βασικὰ σημεῖα τῶν ἐσχάτων καιρῶν, ὡς ἑξῆς: 1. Ἵδρυση Ἑβραϊκοῦ κράτους & κατάληψη τῆς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ τοὺς Ἑβραίους (ἔγινε τὸ 1948). 2. Γενικὴ ἀποστασία (τὸ βλέπουμε). 3. Πλήθυνση τῆς γνώσης (τὸ ζοῦμε). 4. Σημεῖα στὸν οὐρανὸ καὶ στὰ ἀστέρια (ἱπτάμενοι δίσκοι κι ἄλλα δαιμονικὰ σημεῖα). 5. Ἀνοικοδόμηση τοῦ Ναοῦ τοῦ Σολομώντα (τὸ περιμένουμε). 6. Ἐμφάνιση ἀντι-χρίστου (μὲ τὸ Ναό). 7. Ἄγνοια, ἀδιαφορία, ὕπνος, ρᾳθυμία (πλήρης σκοτασμός).

Τὸ ὅτι προχωρεῖ ἡ νέα τάξη πραγμάτων κι ὅτι βρισκόμαστε σὲ ἡμέρες τοῦ 8ου αἰώνα καὶ σὲ καιροὺς συντελείας τοῦ κόσμου δὲν εἶναι μόνο ἡ γνώμη τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας ὅσον ἀφορᾶ τὰ περὶ τοῦ Μεσασμοῦ τοῦ 8ου αἰώνα καὶ τῶν Ὀγδοητῶν, ἀλλὰ εἶναι καὶ ἡ διεθνὴς γνώμη ἀρκετῶν ἐπιστημόνων καὶ συγγραφέων. Ἐνδεικτικὰ ἀναφέρουμε ἀπὸ παλιότερα τὸν Henry Cumbnik μὲ τὸ βιβλίο του: «Ὁ τρόμος τοῦ 2000», ὅπου ὁ συγγραφέας προσεγγίζει τὸ τέλος τοῦ κόσμου γιὰ μετὰ ἀπ’ τὸ 2000. Ἐπίσης, ἡ Γαλλίδα ἀρχαιολόγος: Souzan Zecemen, σὲ βιβλίο της, ποὺ τμήματά του, δημοσιεύθηκαν μετὰ τὸ 1970, στὴν ἐφημερίδα: «Τὸ Βῆμα»[7], γύρω ἀπὸ τὰ συμπεράσματά της, μετὰ ἀπὸ ἔρευνές της, στὰ μυστικὰ γιὰ τὶς πυραμίδες τῆς Αἰγύπτου, οἱ ὁποῖες ἀποκρυπτογραφημένες μᾶς μιλοῦν γιὰ τὸ τέλος τῆς ἱστορίας τῆς ἀνθρωπότητας μετὰ τὸ 2000. Ὁ Ἄγγλος συγγραφέας Bertrant Rassel[8], στὸ βιβλίο του ἐπικαλεῖται μαρτυρίες ἐρευνητῶν τῶν πυραμίδων τῆς Αἰγύπτου, οἱ ὁποῖοι ἀποκρυπτογράφησαν, μὲ τὴν ἑξῆς πληροφορία: ὅτι θὰ γίνει ἕνας τρομακτικὸς πόλεμος καὶ μετὰ ἀπὸ τὴν εἰρήνευση θὰ ἐπιστρέψουν οἱ Ἰσραηλίτες στὴν Παλαιστίνη, γιὰ νὰ ἱδρύσουν τὸ Κράτος τους, τὸ ἀρχαῖο Ἰσραήλ, καὶ λίγα χρόνια μετὰ ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἱστορικὸ συμβάν, θὰ γίνει τὸ τέλος τοῦ κόσμου, καὶ ἡ Β’ παρουσία. Τελευταῖα οἱ ἐφημερίδες: Ἐλεύθερη Ὥρα καὶ Μακελειό, κ.ἄ., ἔχουν ἀνεβάσει ἄρθρα ποὺ ἀναφέρονται σὲ ἀποκαλυπτικὰ ἔσχατα γεγονότα καὶ σημεῖα καιρῶν. Μάλιστα κάνουν λόγο καὶ γιὰ κίνδυνο ἀπὸ πυρηνικὸ ὁλοκαύτωμα, ἐνῷ ὁ Ἐγκέλαδος θὰ τραντάζει τὴν Ἑλληνικὴ γῆ. Ὁ δὲ σύμβουλος κ. Σβάμπ, δηλώνει: «Πλέον μποροῦμε νὰ ἐλέγξουμε ἠλεκτρονικὰ τοὺς ἀνθρώπους, ὅπως κάνουμε στὰ ζῷα», κι ὁ μαθητής του ὁ κ. Γιουβαλ Νοὰχ Χαράρι, εἶπε: «Ἔχουμε τὴν τεχνολογία, γιὰ νὰ ἐλέγχουμε τὴ σκέψη τῶν ἀνθρώπων – τέλος ἡ ἀνθρώπινη βούληση». Ἐνῷ πρόσφατα ὁ κ. Νετανιάχου, λέγει: «Ζήτησα ἀπ’ τὸν Μπουρλὰ οἱ Ἰσραηλινοὶ νὰ γίνουν πειραματόζωα τῆς Φαϊζερ χωρὶς νὰ γνωρίζω τὶς παρενέργειες τῶν τσιμπημάτων». Ἡ δὲ ἐφημερίδα: “The Irish Light” free, γράφει: «Pfizer knew their vaccine would kill”. Ἆραγε ὅλα αὐτὰ δὲν εἶναι σημεῖα τῶν καιρῶν; Παλιότερα στὴν ἐφημερίδα: «Νέα», εἶχε γραφτεῖ ἡ ἑξῆς ἀνησυχητικὴ δημοσίευση περὶ τὸ «ἔτος 1999 τὸ τέλος τοῦ κόσμου -τόχει προβλέψει καὶ ὁ Νοστράδαμος-», Τόκιο, Μάρτιος. Ἀρκετοὶ Γιαπωνέζοι ἀναρωτιοῦνται, ἐὰν ὁ πολιτισμός μας θὰ ἐξαφανιστεῖ τόσο γρήγορα, γιατί σύμφωνα καὶ μὲ ἕνα ντοκυμανταὶρ ποὺ εἶχαν δεῖ, παρουσιαζόταν ἡ ἀνθρώπινη ζωὴ νὰ σταματᾶ κάπου μετὰ τὸ 2000. Κάποιοι δημοσιογράφοι αὐτὰ τὰ νέα τὰ σχολίαζαν σὲ συνάρτηση μὲ τὶς προβλέψεις τοῦ Γάλλου Νοστράδαμου, γιατροῦ καὶ μοναχοῦ, πρὶν ἀπὸ 150 καὶ πλέον ἔτη. Ἐπίσης, ἡ ἴδια ἐφημερίδα[9] σχολίαζε ὡς σημεῖο τὴν ἐπιστημονικὴ παρατήρηση τοῦ Γιαπωνέζου καθηγητῆ Ἰτοκάβα, ὅτι οἱ πλανῆτες τὸ 1999, θὰ σχηματίσουν σχῆμα σταυροῦ. Αὐτὰ καὶ ἄλλα σπάνια σημεῖα ὑπὸ τὸ πρῖσμα τῆς ἐσχατολογικῆς ἑρμηνευτικῆς ἐγρήγορσης συναποτελοῦν σημεῖα τῶν καιρῶν τοῦ τέλους τῆς ἀνθρωπότητας, Τὸ ρητὸ νὰ γίνουμε ὅπως τὰ παιδιά, θὰ ἔχει πάντα τὴ διαχρονικὴ ἀξία, γιατί αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Ἡ Ἰταλίδα σκηνοθέτης Λίνα Βελτμύλλερ, στὶς ἀρχὲς τοῦ 1978, παρουσίαζε μία νέα ταινία της, μὲ τίτλο: «Τέλος τοῦ κόσμου στὸ μοναχικό μας κρεβάτι, μία νύχτα μὲ πολὺ βροχή», παρότι δὲν ἀναφέρεται στὸ τέλος τοῦ κόσμου, δὲν τὴν ἐνδιαφέρει ἡ θρησκεία, ἁπλὰ ἐπισημαίνει ὅτι ἔχουμε φτάσει στὸ τέλος, στὸ χεῖλος τῆς καταστροφῆς, καὶ καθόμαστε ἀμέριμνοι, στὸ κρεβάτι μας, παρακολουθώντας τὴν ἀνθρώπινη τραγῳδία[10]. Ἆραγε τί περιμένουν ὅλοι οἱ θρησκευτικοὶ ἡγέτες γιὰ τὸ ἔτος 2025, μήπως τὴν ἕνωση τῶν Θρησκειῶν; Ὅπως εἶπε ἕνας Ἕλληνας ὀρθόδοξος ἱερέας, σὲ γνωστό μου, στὸ ἐξωτερικό, γιὰ κάποιο Ρ/καθολικὸ κληρικό: «ἅγιοι ἄνθρωποι εἶναι», δὲν εἶπε αἱρετικοί, δὲν εἶπε σχισματικοί, δὲν εἶπε καλοὶ ἄνθρωποι! Τὰ συμπεράσματα δικά σας.

Ἑρμηνεύοντας τὸ ἐσχατολογικὸ χωρίο: «καὶ Ἱερουσαλὴμ ἔσται πατουμένη ὑπὸ ἐθνῶν, ἄχρι πληρωθῶσι καιροὶ ἐθνῶν»[11], ἐπισημειώνουμε ὅτι ἡ προφητεία αὐτὴ ἄρχισε νὰ ἐφαρμόζεται, μετὰ τὴ σταύρωση τοῦ Κυρίου, περίπου μετὰ τὸ 70 μ.Χ., ὅταν ὁ Ρωμαῖος στρατηγὸς Τίτος καὶ κατόπιν αὐτοκράτορας Ρώμης, μετὰ ἀπὸ πολιορκία πέντε ἐτῶν τῆς πόλης τῆς Ἱερουσαλήμ, τὴν κατέστρεψε ὁλοσχερῶς, μαζὶ μὲ τὸν μοναδικὸ ἱστορικὸ ναὸ τοῦ Σολομώντα[12]. Ὁ π.Ἀρσένιος σχολιάζει ὅτι τότε ἦλθε ἡ «κατάρα», τὴν ὁποία οἱ ἴδιοι ἐπικαλέσθηκαν πάνω στὰ κεφάλια τους, ὅταν προτίμησαν νὰ ἐλευθερωθεῖ ὁ φονιὰς λῃστής, καὶ νὰ σταυρωθεῖ ὁ Ἀληθινὸς Μεσσίας ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός. Ἀργότερα πάλι, ὅταν ἀνέλπιστα ὁ φασίστας Χίτλερ θανάτωσε ἑκατομμύρια Ἑβραίων, τότε ἆραγε δὲν ἐπαληθεύθηκε καὶ πάλι ἡ κατάρα «ἐπὶ τὰ τέκνα αὐτῶν»[13]. Ἡ ἐσχατολογικὴ προφητεία τοῦ Κυρίου πιθανὸν ἄρχισε νὰ ἐφαρμόζεται ἀπὸ τότε, ὥστε γιὰ νὰ ὁλοκληρωθεῖ στὶς ἡμέρες μας, ὅταν ξανὰ ἀπέκτησαν τὴν πατρίδα καὶ τὴ πόλη τους τὴν Ἱερουσαλὴμ τὸ ἔτος 1949.

Ἀλλὰ ἡ φράση: «ἄχρι πληρωθῶσι καιροὶ ἐθνῶν» παρέμεινε δυσερμήνευτη καὶ παρανοημένη, ἀπ’ τοὺς περισσότερους ἑρμηνευτές. Μόνο ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος τολμᾶ νὰ ἑρμηνεύσει τὸ παραπάνω χωρίο, καθὼς καὶ ὁ Εὐσέβιος Καισαρείας, ἀλλὰ μὲ τὴ διαφορετικὴ ἑρμηνευτικὴ εἰσήγηση ὁ καθένας τους. Ὁ Εὐσέβιος παρατηρεῖ ὅτι μὲ τὴν ὡς ἄνω φράση, ὁ Κύριος προσδιόρισε τὸ χρόνο καὶ τὸν καιρό, μέχρι τὸ πότε θὰ εἶναι ἡ Ἱερουσαλὴμ καταπατημένη ἀπ’ τὰ διάφορα ἔθνη καὶ ἐννοοῦσε κοντὰ στὸν καιρὸ τοῦ τέλους, δηλ.: «τὴν τοῦ βίου συντέλειαν»[14].

Ἀκόμα κι ὁ μέγιστος τῶν ρητόρων ἱερὸς Χρυσόστομος ἑρμηνεύοντας τὸ παραπάνω χωρίο ὡς φαίνεται καὶ ἐκ τοῦ ἀποτελέσματος σήμερα ἔχει πέσει ἔξω, δυσ­τυχῶς, γιατί διατείνεται ὅτι ὁ Κύριος ἐννοοῦσε ὅτι τόσο τὸ Κράτος, ὅσο καὶ τὴ πόλη τὴν Ἱερουσαλήμ, δὲν θὰ τὴν ἐπανακτήσουν ποτέ, ἕως τῆς Συντελείας τῶν αἰώνων, οὔτε θὰ ἀνοικοδομήσουν τὸν Ναὸ[15]. Σήμερα ὅμως ὅπως βλέπουμε καὶ Κράτος ἵδρυσαν καὶ τὴ πόλη κατέλαβαν, ἀκόμα καὶ τὸν Ναὸ ἑτοιμάζονται νὰ ἀνοικοδομήσουν μὲ τὶς τακτικὲς ἀνακοινώσεις στὰ ΜΜΕ. Ἡ παρακινδυνευμένη αὐτὴ παρερμηνεία τοῦ Ἁγίου Χρυσοστόμου νὰ σημειώσουμε ὅτι δὲν μειώνει ἐπ’ οὐδενὶ τὴν μέγιστη Ἁγιότητά του, ἀλλὰ μᾶς φανερώνει ὅτι ὁ Κύριος δὲν ἐπέτρεψε τὴν ἑρμηνεία αὐτῶν τῶν δύσκολων χωρίων, παρὰ μόνο στοὺς πιστοὺς ἀνθρώπους στὸ Λεῖμμα, ὅπου θὰ ζήσει μόνο ἐκείνη τὴν ἔσχατη ἐποχή!

Κάποιοι ἑρμηνευτὲς ὀπαδοὶ τῆς Μεσοβασιλείας, τὸ χωρίο: «πλήρωμα τῶν ἐθνῶν», τὸ κατανοοῦν ὡς τὸν καιρὸ ποὺ ὅλα τὰ ἔθνη, ἀκόμα καὶ τὸ Ἰσραὴλ δῆθεν θὰ ἀσπαστεῖ τὸν Χριστιανισμό, γιὰ νὰ ἁγιοποιηθεῖ ὁ πλανήτης. Ἐπίσης, ἄλλοι ἑρμηνεύουν τὸ σχετικὸ χωρίο: «ἔσται πατουμένη ὑπὸ ἐθνῶν», ὅτι δῆθεν ἡ Ἱερουσαλήμ, θὰ καταπατεῖται ἀπ’ τὰ εἰδωλολατρικὰ ἔθνη καὶ τοὺς Ἑβραίους, μέχρι ποὺ οἱ Χριστιανοὶ θὰ τὴν ἐπανακαταλάβουν! Ἡ γνώμη αὐτὴ ὅτι οἱ Ἑβραῖοι ἀνήκουν στὰ εἰδωλολατρικὰ ἔθνη εἶναι πλήρως ἐσφαλμένη, γιατί ὁ ἀρχαῖος Ἰσραὴλ πιστεύει ὡς μονοθεϊστικὴ θρησκεία στὸν ἕνα καὶ μοναδικὸ Θεό, τὸν Δημιουργό τοῦ σύμπαντος κόσμου. Ἑρμηνεύοντας τὰ παραπάνω χωρία βλέπουμε ὅτι «μετὰ τὴν λῆξιν τῶν καιρῶν θὰ τὴν ἐλευθερώσουν καὶ θὰ τὴν καταλάβουν οἱ ἴδιοι οἱ Ἑβραῖοι, ὅπως καὶ ἔγινε»[16]. Ἡ προσοχή μας θὰ πρέπει νὰ ἐπικεντρωθεῖ καὶ στὶς ἄτοπες ἑρμηνευτικὲς προσεγγίσεις, ὅπως τοῦ ἄλλοτε Μητροπολίτη Ἀλεξανδρουπόλεως Σεβαστιανοῦ[17], ὁ ὁποῖος ἑρμηνεύει τὴν κατάληψη τῆς Ἱερουσαλὴμ γιὰ τὸ 1918, ἀπὸ Χριστιανοὺς Ἄγγλους, ὡς δῆθεν ἐκπλήρωση τῆς προφητείας: «ἔσται πατουμένη ὑπὸ ἐθνῶν», ἐννοώντας ἀπ’ τοὺς λαοὺς τοὺς εἰδωλολατρικούς. Στὴ συνέχεια ὁ ἴδιος Μητροπολίτης, προσθέτει χωρία τοῦ Δανιὴλ καὶ προσδιορίζει τὸ τέλος τοῦ κόσμου νὰ ἔρχεται περίπου τὸ ἔτος 1963. Ἀλλά, ὅπως καὶ προηγούμενα ἀναφέραμε, ὅλες αὐτὲς οἱ ἑρμηνευτικὲς προσεγγίσεις, δυστυχῶς διαψεύσθηκαν καὶ οἱ ὑποστηρικτές τους ρεζιλεύτηκαν!

Τὶς λέξεις «ἄχρι πληρωθῶσι καιροὶ ἐθνῶν» τὶς ἑρμηνεύει ὁ π.Ἀρσένιος ὡς τὴν συμπλήρωση τοῦ χρόνου ποὺ ὁ ἴδιος ὁ Κύριος ἔχει ὁρίσει γιὰ τὴ ζωὴ τοῦ κόσμου αὐτοῦ, ὅταν δηλαδὴ θὰ συμπληρωθεῖ ὁ προσδιορισμένος αὐτὸς χρόνος καὶ ὁ καιρὸς τῆς παράτασης, γιὰ τὴ μετάνοια καὶ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν ἐθνῶν καὶ τῶν λαῶν στὴ μόνη Ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ, τότε, ὅταν πλέον ἡ ἀποστασία καὶ ἡ ἄρνηση τῶν ἀνθρώπων γιὰ τὴν ἀληθινὴ πίστη θὰ κορεστεῖ, τότε θὰ ἐπακολουθήσει ὁ ὄγδοος αἰώνας, ὁ ἀντί-χριστός, ἡ συντέλεια τῶν ἐθνῶν καὶ τοῦ κόσμου καὶ ἡ δευτέρα παρουσία. Ἡ ἑρμηνεία τοῦ Εὐσεβίου Καισαρείας, παρατηρεῖ ὅτι τὸ παραπάνω χωρίο, μιλάει γιὰ τὸν καιρὸ τοῦ τέλους γιὰ «τοὺς τῆς ἀποστασίας χρόνους, τὰ ἐν τοῖς φωστῆρσι καὶ τοῖς ἄστροις σημεῖα»[18]. Δηλ. ἕνα ἀπ’ τὰ σημεῖα τῶν καιρῶν θὰ εἶναι καὶ τὰ δαιμονικὰ σημεῖα στοὺς πλανῆτες καὶ στὰ ἄστρα καὶ στὸ διάστημα. Τὸ χωρίο αὐτό, εἶναι ἐσχατολογικό, γιατί ἔχει νὰ κάνει μὲ τὴ συγκέντρωση τῶν Ἑβραίων στὸν τόπο τους, ὡς «ἐπισυναγωγὴ»[19], γιὰ νὰ γίνει πραγματικότητα ἡ τελευταία κλήση τους, ἡ πρόσκλησή τους στὸν Ἀληθινὸ Μεσσία στὸν Χριστό, ὥστε μετὰ τὴν «ὁριστικὴ κλήση καὶ ἐπακολουθήσει ἡ Β’ παρουσία»[20]. Ὁ Κύριος ὅρισε χρόνο καὶ καιρὸ γιὰ τὴ κλήση τῶν εἰδωλολατρικῶν ἢ ἐξωχριστιανικῶν λαῶν, καθὼς καὶ τοῦ πρώην περιούσιου λαοῦ Ἰσραήλ, ἀκόμα καὶ γιὰ τὴ κλήση σὲ μετάνοια καὶ τὴ σωτηρία ἑνὸς ἑκάστου ἀπ’ μᾶς τοὺς ἀνθρώπους. Ὅταν, πλέον θὰ ἐξαντληθεῖ αὐτὴ ἡ προθεσμία καὶ ὁ χρόνος τῆς ἀναμονῆς τοῦ Κυρίου, θὰ γίνει πραγματικότητα τὸ τέλος τοῦ κόσμου μετὰ ἀπ’ τὸν ἀντί-χριστό.

Ἡ νέα τάξη πραγμάτων δὲν θέλει αὐθεντίες, κι εἶναι ἐσφαλμένη ἡ ἀντίληψη μερικῶν ὅτι ὅλοι μὰ ὅλοι οἱ Ἰσραηλίτες θὰ γίνουν Χριστιανοὶ πρὶν ἀπ’ τὴν ἔλευση τοῦ ἀντι-χρίστου. Κι ἐνῷ συγκεντρώθηκαν σήμερα στὴν παλαιὰ πατρογονική τους ἑστία ὡς ἀπὸ θαύματος, προκειμένου νὰ δοῦν μὲ τοὺς φυσικοὺς ὀφθαλμούς τους τὰ τελευταῖα τρομακτικὰ ἱστορικὰ γεγονότα καὶ τὰ φοβερὰ σημεῖα τοῦ τέλους τοῦ κόσμου, τὰ ὁποῖα θὰ προκληθοῦν ἀπ’ τὸν ψευδὸ-μεσσία τους. Ἀρκετοὶ ἀπ’ αὐτοὺς θὰ πιστεύσουν, ὅπως καὶ μέχρι σήμερα ἀρκετοὶ εἶναι κρυπροχριστιανοί, κι ὅσοι εἰλικρινὰ θὰ διαπιστώσουν ὅτι αὐτὸς ποὺ περιμένουν δὲν θὰ εἶναι ὁ μεσσίας τους, ἀλλὰ ἕνας πλάνος ἢ ἕνας ἀγύρτης καὶ ὁ ἴδιος ὁ ἀντὶ-χριστός. Ὅσοι ἀπ’ αὐτοὺς θὰ εἶναι ἀδιάφοροι, ἄπιστοι, ἄθεοι, αἱρετικοὶ ἢ ὀπαδοί, διαφόρων παραθρησκευτικῶν ἑταιρειῶν καὶ ὀργανώσεων, δὲν θὰ ἐνδιαφερθοῦν γιὰ τὴν Ἀλήθεια, παρότι θὰ τὰ βλέπουν ὅλα ἰδίοις ὄμμασιν. Ἡ ἀδιαφορία, ὁ ἐγωϊσμός, ἡ ἀλαζονεία, ἡ διαστροφὴ τότε στὸ κόσμο θᾶνε ἄνευ ἱστορικοῦ προηγουμένου. Σύμφωνα μὲ τὸ προφήτη Δανιήλ, ὅπως μᾶς παρατηρεῖ, ὁ ἀντὶ-χριστὸς γιὰ τρεισήμισυ ἔτη θὰ πολεμήσει τοὺς Ἁγίους (δηλ. τὸ Λεῖμμα), μὲ τὸ φοβερὸ διωγμὸ δηλ. ἐκδιώκοντας τοὺς τελευταίους ἀγωνιστὲς Χριστιανοὺς ποὺ θὰ τὸν ἀναγνωρίζουν ὡς Πλάνο καὶ θὰ καταργήσει ὅπου μπορέσει τὴ Θυσία δηλ. τὴ Θεία Λειτουργία. Θὰ νικήσει τοὺς Ἁγίους, τὸ Λεῖμμα, δηλ. τοὺς Χριστιανοὺς τῶν Ἐσχάτων, ἀλλὰ ἡ ἐξουσία του θᾶνε σύντομη. Ὁπουδήποτε στὸ κόσμο θὰ ἔχει βρεῖ ὑποστηρικτὲς μὲ δύναμη καὶ ἐπιρροὴ ὡς παγκόσμιος ἡγέτης τῆς ψηφιακῆς ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης τοῦ πλανήτη. Αὐτὴ ἡ ἐξουσία του δὲν θᾶνε μόνο ἐντὸς καὶ μέσα στὸ νέο Κράτος τοῦ Ἰσραήλ, ὅπου ἐκεῖ σίγουρα θὰ ἔχει τὴν ἀπόλυτη ἡγεμονία καὶ ἐπικυριαρχία, ἀλλὰ καὶ σὲ ἄλλα δορυφόρους Κράτη. Αὐτὰ τὰ σημεῖα θὰ τὰ δοῦν ὀφθαλμοφανῶς καὶ ἀρκετοὶ καλὸ-προαίρετοι Ἰσραηλίτες, τότε ἴσως θὰ προβληματιστοῦν καὶ θὰ πιστέψουν ἀρκετοὶ ἀπ’ αὐτούς, κι αὐτό, θὰ τοὺς δοθεῖ ὡς εὐλογία ἀπ’ τὸ Θεό, ὡς χάρη καὶ δωρεά, ἐπειδὴ ἀπ’ τοὺς ἱεροὺς προγόνους τους προῆλθαν οἱ ὅσιοι προφῆτες καὶ οἱ δίκαιοι, τοῦ περιούσιου λαοῦ τοῦ Θεοῦ.

Οἱ περισσότεροι Ἑβραῖοι ἴσως δεχθοῦν τὸν ἀντὶ-χριστὸ ὡς τὸν προσδοκόμενο Μεσσία, γιατί ἄλλωστε αὐτὴ εἶναι ἡ προσδοκία τους καὶ ἡ διδασκαλία τους, ὅπως ἑρμηνεύει ἡ ἐπίσημη ἄποψη τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας. Οἱ Ἑβραῖοι, ὅπως μᾶς διατυπώνουν προφητικὰ οἱ Πατέρες, ἀναμένουν ἔντονα τὴν ἐμφάνιση τοῦ Μεσσία τους καὶ τὴν ἀνοικοδόμηση τοῦ Ναοῦ τους, ὅπως ὁ Κύριός μας διατύπωσε[21], θὰ βρίσκονται σ’ αὐτὴ τὴν Πλάνη, ἕως καὶ τὶς τελευταῖες στιγμές, ἕως καὶ λίγο πρὶν τὴ δευτέρα παρουσία τοῦ Κυρίου, ὅπως καὶ ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος μᾶς τὸ διατυπώνει[22]. Δηλαδή, ἀποκαλυπτικὰ ἡ ἐκκλησιαστικὴ γραμματολογία καὶ ἡ πατερικὴ ἑρμηνευτικὴ προσέγγιση μέσῳ τῶν Πατέρων (Χρυσοστόμου, Εὐσεβίου Καισαρείας, Ζυγαβηνοῦ, Θεοφύλακτου Βουλγαρίας[23]), δέχονται ὅτι μέχρι καὶ λίγο πρὶν ἀπ’ τὴ δευτέρα παρουσία, σ’ αὐτὴ τὴν Πλάνη, θὰ βρίσκονται οἱ Ἑβραῖοι, ἕως ὅτου κάποιοι ἢ ἀρκετοὶ ἀπ’ αὐτούς, κι ὅσοι ἀπ’ αὐτοὺς θὰ μετανοήσουν εἰλικρινά, ἐκθαμβούμενοι μπροστὰ στὰ φοβερὰ σημεῖα τῆς κακότητας, τοῦ ἀντί-χρίστου.

Σημειώσεις:

[1] Πρβλ. Ματθ. 24. Πρβλ. Ἀλέξιου Π.Παναγόπουλου, Ἐσχατολογικὲς διαστάσεις τῆς παιδαγωγίας κατὰ τὸν Ἅγ. Ἰω. Χρυσόστομο, διδακτορικὴ διατριβή, ἐπανέκδοση: Θεσσαλονίκη, 2009. Τοῦ ἰδίου, Ἐσχατολογικά, Πάτρα 1998. Τοῦ ἰδίου, Ἠθικὴ-Ἐσχατολογία-Προφητολογία, κατὰ π. Ἀρσένιο, Ἀθήνα 2010. [2] Πρβλ. βιβλίο: Ἁγίου Νεκταρίου, Εὐαγγελικὴ Ἱστορία. [3] Βλ. βιβλία Δανιὴλ Κατουνακιώτη, Κατὰ Μακρακιστῶν. [4] Πρβλ. PRONEWS TV. Ὁ Μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος: «Μέχρι τὸ 2040 θὰ Χακάρονται οἱ ἄνθρωποι – Ἡ νέα θρησκεία εἶναι πραγματικότητα», 10.09.2021 | 06:52. «Οἱ ἀλλαγὲς ποὺ γίνονται θὰ ἐγκαθιδρύσουν μία νέα παγκοσμιοποίηση, τὴν ψηφιακὴ» συνέχισε ὁ Μητροπολίτης καὶ ὑπογράμμισε πὼς ἡ κοινωνία μας εἰσάγεται στὴν τεχνητὴ νοημοσύνη, τοὺς ἀλγόριθμους, τὴν βιοτεχνολογία καὶ τὴν γενετικὴ μηχανική». «Θὰ ἀλλάξει ὁ πολιτικὸς καὶ ὁ πολιτισμικὸς χάρτης τοῦ πλανήτη. Τὸ ἀδιέξοδο Κράτους καὶ πολίτη, τὸ ὁποῖο ζοῦμε τώρα μὲ τοὺς ἐμβολιασμούς, θὰ ἐνταθεῖ κι ἄλλο. Οἱ παλιὲς συνωμοσιολογίες θεωρίες θὰ μουδιάσουν τὸν πληθυσμὸ καὶ ὁλοένα θὰ ἐπιτείνονται ἀπὸ τὰ φυσικὰ ἀποτελέσματα τῆς κλιματικῆς ἀλλαγῆς μαζὶ μὲ τὴν προφητικὴ καταστροφολογία. Ἡ μεταναστευτικὴ κρίση θὰ ἀπειλήσει ἀκόμα περισσότερο τὴν παραδοσιακὴ ἀνασυγκρότηση τῆς χώρας μας». Νὰ ὑπενθυμίσουμε πὼς εἶναι ὁ Μητροπολίτης ποὺ εἶχα ἀναφερθεῖ στοὺς παράνομους μετανάστες καὶ εἶχε πεῖ: «Θὰ τοὺς ἀγκαλιάσουμε, θὰ πάρουν γιὰ νύφες τὰ παιδιά μας»!!! Ἐδῶ μπορεῖτε νὰ ἀκοῦστε τμῆμα τῆς Ὁμιλίας: brighteon.com [5] Ἀρχιμ. Ἀρσενίου, Σημεῖα, 49. [6] Ἀποκ. 16, 9-21 καὶ 9, 20-21. [7] Ἀρχιμ. Ἀρσενίου, Σημεῖα, 51. [8] Bertrant Rassel, στὸ βιβλίο του: «Τί Πιστεύω», σελ. 220. [9] Ἀρχιμ. Ἀρσενίου, Σημεῖα, 52. Πρβλ. ἐφημερίδα «Νέα», Τετάρτη 5 Μαρτίου 1980. [10] Ἐφημερίδα «Νέα», 18-1-1978. [11] Λουκ. 21, 34. [12] Πρβλ. καταγραφὴ τοῦ σύγχρονου τῆς ἐποχῆς ἐκείνης τοῦ Ἰουδαίου ἱστορικοῦ Φλάβιου Ἰώσηπου, Ἰουδαϊκὴ ἀρχαιολογία. Ἦταν γιορτὴ τοῦ Ἰουδαϊκοῦ Πάσχα, ὅταν ξέσπασε ὁ πόλεμος, κι εἶχαν συγκεντρωθεῖ περίπου ἕνα ἑκατομμύριο Ἑβραῖοι γιὰ τὴν γιορτὴ στὰ Ἱεροσόλυμα. Πεντακόσιες χιλιάδες περίπου συνέλαβαν οἱ Ρωμαῖοι καὶ τοὺς σταύρωσαν. Οἱ ὑπόλοιποι θανατώθηκαν στὶς πολεμικὲς μάχες καὶ οἱ ὑπόλοιποι ἄλλοι φαγώθηκαν μεταξύ τους, ἀπ’ τὴν τρομερὴ πεῖνα τῆς πολιορκίας. Ὅταν ὁ Τίτο κυρίευσε ὁλοκληρωτικὰ τὴν Ἱερουσαλὴμ ὑπῆρχαν περίπου σ’ αὐτὴ μόνο ἐνενῆντα χιλιάδες, τοὺς ὁποίους αἰχμαλώτισε καὶ τοὺς διεσκόρπισε στὰ Ἔθνη. [13] Ματθ. 27, 25. [14] Εὐσεβίου Καισαρείας, Περὶ Θεοφανείας, πρβλ. Β.Ε.Π. = Βιβλιοθήκη Ἑλλήνων Πατέρων, τόμ., 28ος, σελ. 155. [15] «Οὔτε ἀναστήσεται λοιπὸν ὁ Ναός, οὐδὲ εἰς τὴν προτέραν ἐπανήξουσι πολιτείαν.. οὔτε τὴν πόλιν, οὔτε τὸν ναὸν λοιπὸν ἀπολήψονται» Ἰω. Χρυσοστόμου, Β.Ε.Π., τόμ., 5ος, σελ. 18. [16] Ἀρχιμ. Ἀρσενίου, Σημεῖα, 57. [17] Ἀρχιμ. Ἀρσενίου, Σημεῖα, 58. Πρβλ. Μητρ. Ἀλεξανδρουπόλεως Σεβαστιανοῦ, Ἀντιχιλιαστικά, 1931, σελ. 191. [18] Εὐσεβίου Καισαρείας, Ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία, Β.Ε.Π., τόμ., 23ος , σελ. 293-295. [19] Ἀρχιμ. Ἀρσενίου, Σημεῖα, 59. [20] Ἒνθ’ ἀνωτ. [22] Ἰω. Χρυσοστόμου, Ἅπαντα τῶν ἁγίων Πατέρων, τόμ., 68, σελ. 371. [23] Ἀρχιμ. Ἀρσενίου, Σημεῖα, 62. Πρβλ. καὶ Θεοφυλάκτου Βουλγαρίας, Ἑρμηνεία εἰς τὰ τέσσαρα Εὐαγγέλια, τόμ., α’, σελ. 359 «Διότι, ὅταν λέγη ὅτι οὐ μὴ με ἴδητε ἀπὸ τοῦ νῦν, δὲν σημαίνει ἀπ’ ἐκείνην τὴν ὥραν, ἀλλὰ τὸν ἀπὸ τὸν Σταυρὸν καὶ ὕστερα καιρόν, ὡσὰν νὰ ἤθελεν εἰπῆ ὅτι, ἀφοῦ μὲ σταυρώσετε, πλέον δὲν θέλετέ με ἰδῆ, ἕως νὰ ἔλθω πάλιν».

Ορθόδοξος Τύπος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου