4 Οκτ 2022

Φινλανδία – Ο ηγέτης της Ευαγγελικής Λουθηρανικής αίρεσης και ο αρχιεπ. Λέων της Ορθοδόξου Εκκλησίας υπέγραψαν κοινή συμφωνία για το Βάπτισμα.

Ένα άλλο καταθλιπτικό νέο που διαβάσαμε σήμερα είναι ότι ο αρχιεπίσκοπος Ελσίνσκι και πάσης Φινλανδίας Λέων και ο ηγέτης της Ευαγγελικής Λουθηρανικής αίρεσης της Φινλανδίας Τάπιο, υπέγραψαν κοινή συμφωνία για το Βάπτισμα. Η κοινή δήλωσή τους βρίσκεται εδώ.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Φινλανδίας αναφέρει ότι η αναγγελία υπογράφηκε από τους δύο άνδρες στον καθεδρικό ναό της Λουθηρανικής «εκκλησίας» στο Τούρκου, αφού είχε συμφωνηθεί πριν στους «θεολογικούς διαλόγους» της 20ης και 21ης Σεπτεμβρίου.

Στις δηλώσεις που έκανε κατά την υπογραφή του κειμένου ο αρχιεπ. Λέων τόνισε ότι ελπίζει πως το έγγραφο θα βοηθήσει τις «εκκλησίες» «να μεταδώσουν την σημασία της έννοιας του Βαπτίσματος με έναν πιο προσιτό τρόπο», μέσα σε ένα περιβάλλον όπου οι βαπτίσεις των παιδιών μειώνονται.

Λέει δηλαδή ο… μπαρουτοκαπνισμένος ότι οι μειωμένες βαπτίσεις των παιδιών -και δεν ξέρουμε για ποιες βαπτίσεις ποιών παιδιών μιλάει- έχουν σχέση με τα «κλειστά σύνορα» που κρατά η Ορθόδοξη Εκκλησία απέναντι στις αιρέσεις. Άμα ανοίξουν αυτά τα σύνορα, δηλαδή άμα κατέβει ο πήχης και αναγνωριστεί το βάπτισμα των αιρετικών, τότε οι βαπτίσεις θα αυξηθούν! Καταργούν το Σύμβολο της Πίστεως δηλαδή διότι θεωρούν ότι αποτελεί εμπόδιο στο να μεταδώσουν «την σημασία της έννοιας του Βαπτίσματος με έναν πιο προσιτό τρόπο»! Αυτά συζητάνε στους διαλόγους. Τί κουτοπονηριές θα πούνε στους ανθρώπους για να δικαιολογήσουν την αποστασία τους.

Η κοινή διακήρυξη αναφέρει ότι το βάπτισμα καθιερώθηκε ως Μυστήριο από τον Κύριο, αναφέρει την συμφωνία σε κάποια γενικά σημεία και αμέσως μετά οι υπογράφοντες δηλώνουν την διαφοροποίησή τους η οποία όμως δεν έχει και μεγάλη σημασία! Αν και «έχουμε διαφορετικές ιδέες για το Βάπτισμα», συνεχίζει η διακήρυξη, οι προσήλυτοι από τον Λουθηρανισμό στην Ορθοδοξία ή το αντίστροφο δεν θα βαπτίζονται διότι «και οι δύο οι εκκλησίες αναγνωρίζουν την επάρκεια της τελετής του Βαπτίσματός της άλλης» .

Ο Λέων της Εκκλησίας της Φινλανδίας δηλαδή για να υπογράψει αυτό το πράγμα, δεν κατάργησε μόνο το «εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών» από το Σύμβολο της Πίστεως. Πρώτα κατάργησε το Εις Μίαν, Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν. «Έχουμε» λέει, «διαφορετικές ιδέες για το βάπτισμα». «Ιδέες»!! Δεν υπάρχει δηλαδή η αποκλειστικότητα της Αλήθειας στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Δεν έχουν μιλήσει οι εν Αγίω Πνεύματι Πατέρες για όλα τα Μυστήρια. Κάποιες ιδέες έχουν πει, όμοιες με τις ιδέες των αιρετικών! Από εκεί και πέρα τί να πει κανείς;

Συγκεκριμένα το κείμενο αναφέρει:

«Οι εκκλησίες μας έχουν κοινές ρίζες στον αδιαίρετο Χριστιανισμό της πρώτης χιλιετίας. Μετά η εξέλιξη του δόγματος ακολούθησε διαφορετικούς δρόμους, και επομένως έχουμε διαφορετικές ιδέες για το Βάπτισμα και πώς να το τελέσουμε. …»

Μας χώρισαν τα παλιοδόγματα της δευτέρας χιλιετίας, λέει ο Λέων της Φινλανδικής Εκκλησίας, αλλά εγώ ξέρω καλύτερα από τους πλανεμένους Πατέρες και αυτό που δεν κατάφεραν να κάνουν εκείνοι με αγώνες και θυσίες εγώ το έκανα με μία υπογραφή!

Είναι αξιοσημείωτο πώς ξεκινάνε τονίζοντας κάποιες κοινές θέσεις και πώς υποβαθμίζουν τις διαφορές σε δευτερευούσης σημασίας ζητήματα. Αναγνωρίζουν για παράδειγμα και οι δύο ότι «το βάπτισμα» (ποιό βάπτισμα;) είναι «μυστήριο», ότι «σώζει», ότι ο άνθρωπος γίνεται μέλος του Σώματος του Χριστού μέσω της βύθισης στο νερό εις το όνομα της Αγίας Τριάδος, μιλούν για «χριστιανική πίστη» (ποιά πίστη;), αλλά την ίδια ώρα μιλούν και για «διαφορετικές ιδέες» μετά την πρώτη χιλιετία. Αυτό το «διπλό μοντέλο», συμφωνούμε στα «χοντρά» διαφωνούμε «στα άλλα», θα χρησιμοποιήσουν για να ολοκληρώσουν την ένωση με τον αιρεσιάρχη πάπα και να μας κάνουν Ουνίτες.

ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

πληροφορίες από Orthodox Christianity

6 σχόλια:

  1. Ἀβάπτιστοι οἱ Λουθηρανοί εἰδωλολάτρες μέ προσωπεῖο χριστιανισμοῦ.
    Καθαιρετέος ὁ Φιλανδίας Λέων πλέον δυνάμει κανόνος τῶν ἁγίων Ἀποστόλων ἐπί τῆ άποδοχῆ είδωλολατρικοῦ λουτροῦ ὡς τοῦ ἁγίου βαπτίσματος.

    Ἄλλα ποῖα σύνοδος νά τόν ἀφορίσει ὅπως ὁρίζει ὁ κανόνας των ἁγίων Αποστόλων;
    Το Φανάρι εἶναι στά ἴδια καί χειροτέρα.

    Ὁ ἐκ γειτονίας Πολωνίας σιωπᾶ.

    Ὁ Ἀθηνῶν φαίνεται, ἐξ Ἰερισού, ὄτι ἔχει τὸν καϋμὀ τοῦ πρώτου εἰς ἐνότητα τῆς ἐκκλησίας,
    με τἰς εὐλογίες τοῦ ἀντιρίστως πρώτου μεθ΄ ἐξουσίας ἐκ Φαναρίου.

    Ἡ σημερινή Ὁρθοδοξία, άμετανόητη νυκτοπορεῖ στρεβλῶς στά τυφλά ὑπό τό κράτος άναξίων ἱεραρχῶν, καὶ ούδείς άντιδρᾶ...

    George White.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να δούμε εάν θα βρεθεί κανείς μητροπολίτης της Ελλαδικής Εκκλησίας να φέρει το συγκεκριμένο ζήτημα στη συνέλευση της Ιεραρχίας έστω και εκτός ημερησίας διατάξεως με τη διαδικασία του κατεπείγοντος λόγω της σπουδαιότητός του.
    Θα βρεθεί άραγε κανείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με αυτά και αυτά βλέπουμε στις εκκλησίες μας το πως εξελίχθηκαν τα μυστήρια σε τσίρκο. Προηγούνται οι στολιμαντζήδες και οι φωτογράφοι που κάνουν κουμάντο και υποδεικνύουν τους Ιερείς πώς να εκτελέσουν το μυστήριο του βαπτίσματος. Όσο για το βάπτισμα το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στον αν είναι αναμμένη η λαμπάδα και ποιός πήρε το φυτίλι (για την αποφυγή μαγείας), πότε θα μοιραστούν τα "μαρτυρικά", τα οποία πετιούνται στο έδαφος για να καταπατείται ο Σταυρός Του Κυρίου και άλλα τέτοια που δεν έχουν ουσιώδη σχέση με το Μυστήριο αυτό καθ' αυτό! Εκεί καταντήσαμε όταν ακούγεται από χείλη Αρχιερέων ότι το Μυστήριο Του Βαπτίσματος είναι "άποψη"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η πνευματικη μητερα των Ελληνων , η ιερα συνοδος της Εκκλησιας της Ελλαδας, διαθετει σημερα μητροπολιτη ικανο να εναντιωθει στην αλλοιωση της πιστεως;
    George White,Boston, USA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αναγνώριση του βαπτίσματος των Προτεσταντών. Καλά τώρα το καταλάβαμε; Εχει γίνει εδώ και χρόνια, απλά αυτό είναι ένα από τα επεισόδια αυτής της υπόθεσης.
    Ή μήπως δεν έχετε ακούσει ότι οι Οικουμενιστές θεωρούν ως σημείο Ενότητός τους και αναγκαίο στο να ανήκουν στην Οικουμενική "Εκκλησια" το κοινά και αμοιβαία αναγνωρισμένο βάπτισμα. Ορθόδοξο βέβαια βάπτισμα με αυτές τις παραδοχές δεν ειναι, Αιρετικό είναι. Γιατί μας φαίνεται περίεργο, αυτά ακριβώς πρεσβεύει ο Αιρετικός Οικουμενισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή