ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ! ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ!
Μητροπολίτου Χαλκίδος Χρυσοστόμου
Γνωστή είναι η προτροπή του λειτουργού σε όσους εκκλησιάζονται και μετέχουν στην ζωή της Εκκλησίας. Είναι ένα παράγγελμα, το οποίο εκφωνείται από τον λειτουργό εδώ και αιώνες. Είναι μια προσταγή προς τους αρμοδίους, να προσέξουν ώστε να ευρίσκονται στον Ι. Ναό μόνον όσοι έχουν τις προϋποθέσεις να συμμετάσχουν στην αναίμακτη θυσία του Χριστού και να κοινωνήσουν το σώμα Του και το αίμα Του, δηλαδή, οι βαπτισμένοι πιστοί.
Μόνον, λοιπόν, οι άθεοι και οι άπιστοι
και οι μη μυημένοι ακόμη στην πίστη και οι Κατηχούμενοι δεν μπορούσαν και δεν
μπορούν να μετέχουν στο Ιερό Μυστήριο.
Οι Κατηχούμενοι, ωστόσο, ήσαν παρόντες
στο πρώτο μέρος της θείας Λειτουργίας, στην διακονία και την προσφορά του
Λόγου.
Η Εκκλησία ονομάζει άγιον τον Ιερό Ναό
και δέεται για όσους εισέρχονται σ’ αυτόν μετά πίστεως, ευλαβείας και φόβου
Θεού και για όσους αγαπούν την ευπρέπειά Του. Τον θεωρεί Οίκον του Θεού, χωρίς
αυτό να σημαίνει ότι περιορίζει την πανταχού Θεϊκή παρουσία. Ο Ίδιος ο Κύριος
τον Ναό τον ονομάζει οίκον του Πατρός Του και μάλιστα τον υπερασπίζεται από
εκείνους οι οποίοι τον έχουν μετατρέψει σε οίκον εμπορίου ή σπήλαιον ληστών και
τους εκδιώκει με αυστηρότητα και βίαιο τρόπο. (Μάρκ. ια,´17 και Ιωάν. β´,16).
Αυτούς μόνον αντιμετωπίζει με την δέουσα αυστηρότητα, ενώ όλους τους ανθρώπους
τους προσκαλεί προς τον εαυτό Του με στοργικό ενδιαφέρον και αγάπη. «Δεύτε προς
με πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι καγώ αναπαύσω υμάς» (Ματθ. ια´, 28).
Επιθυμεί να γεμισθεί ο οίκος Του (Λουκ.ιδ´,23) και γι’ αυτό διατάζει τους
υπηρέτες Του, όχι απλά να μην εμποδίσουν την είσοδο σε κάποιον, αλλά να
εξέλθουν εις τας οδούς και τας ρύμας και να μαζέψουν τον κάθε περιθωριακό και
κατατρεγμένο, τους πτωχούς, τους αναπήρους, τους τυφλούς και χωλούς (Λουκ.ιδ´,
23) και να τους φέρουν μέσα και να τους περιποιηθούν. Ο Ίδιος, μάλιστα, ο
Χριστός παραθέτει για χάρη τους δείπνο γαμήλιο, μέγα! Η πρόσκληση αυτή
απευθύνεται σε όλα τα έθνη!
Ο Ναός ήταν ά-συλος ακόμη και στον
προχριστιανικό κόσμο. Στην αρχαιότητα, πράγματι, τα ιερά των θεών ήσαν
απαραβίαστα και πρόσφεραν την σεβαστή προστασία της θεότητος σε κάθε φυγάδα και
καταδιωκόμενο, ακόμη και αν ήταν δούλος! Αν αυτά ίσχυαν τότε, πολλώ μάλλον
ισχύουν μετά Χριστόν, που τα αρχαία παρήλθεν και γέγονε τα πάντα καινά (Β΄ Κορ.
ε΄, 17). Η Εκκλησία, ακόμη και ο περίβολός της, από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια
είναι καταφύγιο των πάντων, ακόμη και των εγκληματιών και ουδείς μπορούσε να
εμποδίσει την προσέλευσή τους ή να παραβιάσει τον ιερό χώρο και να εισέλθει
προκειμένου να τους συλλάβει… Ακόμη και αυτός ο Ευτρόπιος, που όταν είχε την
δύναμη της εξουσίας θέλησε να καταργήσει το άσυλο και απαραβίαστο του Ι. Ναού,
όταν πλέον έχασε την εξουσία και κινδύνευε και αυτή η ζωή του, στην εκκλησία
κατέφυγε τρομαγμένος και ζήτησε και ασφαλώς έλαβε προστασία…. Η Εκκλησία, την
οποία κατεδίωξε, άνοιξε την αγκαλιά της στο πρόσωπο του ιερού Χρυσοστόμου και
τον δέχθηκε....
Ο Ιερός Ναός είναι Οίκος Θεού και όχι
ιδιοκτησία κανενός μας και ο Θεός έχει προσκαλέσει όλους μας, λέγοντας «Δεύτε
προς με πάντες» και έχει διαβεβαιώσει ότι «τον ερχόμενον προς με ου μη εκβάλω
έξω….» (Ιωάν. στ´,37). Συνεπώς, «Τις ημάς χωρίσει της αγάπης του Χριστού;»
(Ρωμ.η’, 35) και «Τίς εγκαλέσει κατά εκλεκτών Θεού;» (Ρωμ. η’, 34).
Ο Θεός είναι πατέρας μας και το δικό
Του σπίτι είναι και δικό μας σπίτι!
Εμείς, σαν παιδιά Του, βέβαια,
οφείλουμε να δείξουμε φιλότιμο κα να μην λείπουμε από την Εκκλησία και να
φροντίζουμε να είναι ευπρεπές το ένδυμα της ψυχής μας…(Ματθ. κβ´, 12) και να
μην ξεχνούμε ότι και εμείς οι ίδιοι, αλλά και οι συνάνθρωποί μας, είμαστε
έμψυχοι Ναοί του Θεού (Β´ Κορινθ. στ´, 16).
Ευλογείτε, Σεβασμιώτατε και Χρόνια πολλά για τη σημερινή μεγάλη θεομητορική γιορτή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Εκκλησία ασφαλώς είναι ο οίκος του Θεού και το κοινό σπίτι όλων μας, όπου κανένας διαχωρισμός, τουτέστιν ρατσισμός δεν χωρά. Ας προσερχόμαστε λοιπόν όλοι οι χριστιανοί στις εκκλησίες μας, μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης, αλλά να τηρούμε βεβαίως εντός αυτών τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα (αποστάσεις, μάσκες). Τα rapid test, προκειμένου να εκκλησιαστούμε δεν χρειάζονται, όπως ακριβώς δεν απαιτούνται προκειμένου να ψωνίσουμε τα αναγκαία για τη συντήρησή μας τρόφιμα, εκτός πια κι αν η Πολιτεία διατίθεται να μας τα διενεργεί δωρεάν. Πράγμα πολύ καλό και χρήσιμο!
Συμφωνούμε κ Γκουρβέλο ότι μέσα στήν Εκκλησία δεν χρειάζονται τά τεστ. Αλλα όταν είναι δωρεάν γιατί χρειαζόνται;
ΑπάντησηΔιαγραφή@Γκουρβέλος Παναγιώτης
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα υγειονομικά μέτρα δεν έχουν καμμία δουλειά μέσα στους Ναούς όπου εισερχόμαστε μετά φόβου Θεού, πίστεως και αγάπης. Αλλιώς λέμε τις λέξεις υποκριτικά έτσι για να τις λέμε.
Ενώ το ράπιντ τεστ που τζούζει στην τσέπη δεν χρειάζεται έτσι; Αλλά θα είναι πολύ καλό και χρήσιμο να το κάνουμε και αυτό εάν το πληρώσει η Πολιτεία !!
Τί να σχολιάσει κανείς; Ο Χριστός θα προδίδεται για 30 αργύρια μέχρι το τέλος της ιστορίας.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ / 21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ να προσερχόμαστε όλοι οι χριστιανοί στις εκκλησίες, με φόβο Θεού, πίστη και αγάπη. Δεν χρειάζονται όμως μάσκες, διότι πρώτον δείχνουν απρέπεια και ολιγοπιστία εντός των ιερών ναών και δεύτερον δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος από τον ιό. ΄Οσον αφορά τη ζήτηση εργαστηριακών τεστ είναι άκρως αντιχριστιανικά και εκφράζουν έμμεσο διωγμό των χριστιανών.
<> (4η δέηση των Ειρηνικών). Για ποιούς προτρέπει εδώ ο ιερέας να προσευχηθούμε; Ας σκεφτούμε λιγάκι...Πάντως όχι για όσους μπαίνουν στον άγιο οίκο του Θεού <>. Αν προσέχουμε όλα τα λόγια που λέγονται στην εκκλησία θα μας λύνονται και οι απορίες.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Γκουρβέλος Παναγιώτης
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ κε Γκουρβέλο είναι δυνατόν να λατρεύμε τον Τριαδικό Θεό με τον τρόπο που επιθυμεί ο 'έξω-από-εδώ'; Να λατρεύουμε τον Θεό φορώντας προσωπεία;
Ο τρόπος της λατρείας καθορίζεται από τον Λόγο του Θεού, τις Αποστολικές αποφάσεις και από τις Οικουμενικές Συνόδους.
Αποφάσεις μητροπολιτών που διαφέρουν από την Ιερή Παράδοση είναι νεωτερισμοί και οδηγούν στο σχίσμα και την αίρεση. Και ο παππισμός έτσι ξεκίνησε.
Νίκος Βενιζέλος