26 Αυγ 2021

Πατριάρχης Βαρθολομαίος: “Oρθόδοξοι και καθολικοί προσπαθούν να ανακτήσουν την ενότητα μέσα από την από κοινού μετάληψη”.

 Ο Οικουμενικός Πατριάρχης στη συνάντηση με τα μέλη του Πανουκρανικού Συμβουλίου των Εκκλησιών και Θρησκευτικών Οργανώσεων. Φωτογραφία: λογαριασμός facebook του Ρωμαιοκαθολικού Επισκόπου Βιτάλιϊ Κριβίτσκιϊ

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης στη συνάντηση με τα μέλη του Πανουκρανικού Συμβουλίου των Εκκλησιών και Θρησκευτικών Οργανώσεων. Φωτογραφία: λογαριασμός facebook του Ρωμαιοκαθολικού Επισκόπου Βιτάλιϊ Κριβίτσκιϊ

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, στη συνάντηση με το Πανουκρανικό Συμβούλιο των Εκκλησιών, μίλησε για τη σημασία του διαχριστιανικού και διαθρησκευτικού διαλόγου στο σύγχρονο κόσμο.

Όπως ενημερώνει η υπηρεσία τύπου της Ουκρανικής Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, ο Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης Βαρθολομαίος δήλωσε ότι οι ορθόδοξοι και οι καθολικοί προσπαθούν να ανακτήσουν την ενότητα μέσα από την από κοινού μετάληψη. Σε αυτό αναφέρθηκε στη συνάντηση με τον Πανουκρανικό Συμβούλιο των Εκκλησιών και Θρησκευτικών Οργανώσεων (ΠΣΕκΘΟ), η οποία πραγματοποιήθηκε στις 23 Αυγούστου, στο Κίεβο, με πρωτοβουλία του επικεφαλής του Φαναρίου.

Όπως τόνισε, καθώς τα μέλη του ΠΣΕκΘΟ συμβολίζουν την ελπίδα της Ουκρανίας, ο Πατριάρχης έθεσε το θέμα του διαχριστιανικού και διαθρησκευτικού διαλόγου στο σύγχρονο κόσμο.

Ο Πατριάρχης υποστήριξε: «Ο διάλογος είναι μέσο, με το οποίο καλούμαστε να λύνουμε τις διαφορές μας, να συμπράττουμε στην ανοχή, να παλεύουμε ενάντια στην προκατάληψη και τη μισαλλοδοξία, να κτίζουμε την ειρήνη και την ομόνοια, την αλληλεγγύη και τη συνεργασία. Είναι το σημάδι της ελπίδας, ότι, παρά τα αίσχη του 20ου αιώνα, την πιο σκληρή εποχή στην ιστορία της ανθρωπότητας, η δική μας αντίληψη του διαλόγου γίνεται όλο και πιο σημαντικό εργαλείο για να κτίσουμε τις γέφυρες για τη συμφιλίωση. Αυτή η κίνηση της σύγκλισης και της συμφιλίωσης στον κόσμο μας ρητά επιβεβαιώνεται από την προσέγγιση των χριστιανών στον οικουμενικό διάλογο».

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Οικουμενικού Πατριάρχη, από το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα μέχρι και σήμερα, πολλές οικουμενιστικές και άλλες σχέσεις που συνενώνουν τους χριστιανούς, βεβαιώνουν την κοινή επιθυμία, πρώτα από όλα της Ορθόδοξης και της Καθολικής Εκκλησίας, να ανακτήσουν την ενότητα στην από κοινού μετάληψη.

«Πιστεύουμε ακράδαντα στη δύναμη και την πειθώ του αληθινού διαλόγου, στο οποίο δεν υπάρχουν ηττημένοι» - συμπλήρωσε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος.

Όπως τόνισε ο Βιτάλιϊ Κριβίτσκιϊ, μέλος του ΠΣΕκΘΟ και επίσκοπος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στην Ουκρανία, στη διάρκεια της συνάντησης με τον επικεφαλής του Φαναρίου, η λέξη «διάλογος» επαναλαμβανόταν πιο συχνά από όλα.

Επίσης, η ιστοσελίδα της «Ένωσης Ορθόδοξων Δημοσιογράφων» αναφέρει ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος χάρισε στον επικεφαλής της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας το εγκόλπιο με την υπογραφή του. Ο τελευταίος θεώρησε ότι το δώρο είναι η αναγνώριση της επισκοπικής υπόστασης όλης της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Μετάφραση για την πύλη gr.pravoslavie.ruΑναστασία Νταβίντοβα ΕΟΔ - Ενωση Ορθοδοξων Δημοσιογραφων 25/8/2021

4 σχόλια:

  1. Tο Κοινό Ποτήριο με αιρετικούς, για την Εκκλησία, είναι εσχάτη προδοσία, για τους Ορθοδόξους αποτελεί ύβρι κατά του Θεού και της Υπεραγίας Θεοτόκου, για τον πατριάρχη κ. Αρχοντώνη και τους ομοϊδεάτες επισκόπους, αιώνια κόλαση. Τα τείχη δε μισαλλοδοξίας, με τις ιδέες, τις πράξεις και τα έργα τους, τα ύψωσαν οι παπικοί και είναι ανάλογα με το γιγάντιο Εγώ τους, μόνο που τελευταία τους συναγωνίζεται εξίσου, σε μισαλλοδοξία και ο πρώτος άνευ ίσων της Ορθοδοξίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν Υπάρχει πιο φαιδρό πράγμα από αυτό που ονομάζεται "διαθρησκευτικος διάλογος". Οι Παπικοι πολύ απλά επιχειρούν να καπελωσουν την Ορθοδοξία υποτασσοντας την στην εωσφορικη εξουσία του αρχηγού τους και οι ψευτορθοδοξοι για να κάνουν τα γλυκά μάτια προβαίνουν σε εμετικες και προδοτικές υποχωρήσεις εις βάρος της σωτηριας πίστης μας. Όποιος πιστεύει ότι με αυτήν την κατάσταση θα βγει κάτι καλό τότε είναι τουλάχιστον αφελής για να μην πω υποκινουμενος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλά η εκκλησια του Χριστού δεν κάνει διάλογο, κηρύσσει τον Κύριο της, γιατί Αυτός και μόνο είναι "αλήθεια, η οδός και η ζωή".

      Διαγραφή
  3. ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ!
    Ο ΠΙΣΤΟΣ ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΘΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΥ ΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΛΗΨΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ!

    ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή