Φυσάει ὁ
ἄνεμος τοῦ διαβόλου.Προσέξτε, «εἰς τό μή ταχέως σαλευθῆναι ὑμᾶς…»
Συμβουλές
του αποστόλου Παύλου στους Χριστιανούς.
Μητροπολίτου
Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
Ο Απόστολος
Παύλος στην Β΄ προς Θεσσαλονικείς επιστολή παρουσιάζει κάτι το ιδιαίτερο.
Ομιλεί περί αντιχρίστου. Σε κάθε εποχή υπάρχουν αντίχριστοι και αυτοί είναι
πολλοί.
Αλλά θα έρθει και
ο κατ’ εξοχήν αντίχριστος. Θα παρουσιαστεί δηλαδή ένας άνθρωπος, που θα είναι η
ενσάρκωση του σατανά. Θα έχει τεραστία δύναμη και θα δημιουργήσει ένα χάος στον
κόσμο. Θα δημιουργήσει μια πλήρη αναρχία. Αναρχία παντός είδους, θρησκευτική,
κοινωνική, ηθική, πολιτική. Και οι χρόνοι αυτοί θα είναι πολύ σκληροί.
Να μη σαλευθείτε.
Μέχρι να έρθει η
ημέρα εκείνη, λέει ο απόστολος Παύλος, προσέξτε, «εις το μη ταχέως
σαλευθήναι υμάς…». Να μη σαλευθεί κανείς. Τι σημαίνει αυτό;
Θυμάστε τον Πέτρο; Είπε ο Χριστός· Απόψε θα μ’ εγκαταλείψετε, θα μ’ αφήσετε
όλοι. Όχι, είπε ο Πέτρος, εγώ δεν σ’ εγκαταλείπω. Πέτρο, λέει ο Χριστός, θα μ’
εγκαταλείψεις. Ο σατανάς θα σε κοσκινίσει «ως τον σίτον», αλλά «εγώ εδεήθην
περί σου, ίνα μη εκλείπει η πίστις σου» (Λουκ. 22,32). Ένας Πέτρος κλονίστηκε
και έπεσε και αρνήθηκε το Χριστό.
Προσέξτε, λέει ο
απόστολος, γιατί φυσάει άγριος άνεμος, φυσάει ο άνεμος του διαβόλου. Προσέξτε,
γιατί υπάρχει κίνδυνος να ξεριζωθείτε.
Είδατε μέσα στο
δάσος, όταν φυσάει άνεμος, τι θόρυβος γίνεται; Πως κινούνται τα φύλλα πως
ξεριζώνονται δέντρα ολόκληρα; Τέτοιος ακριβώς σατανικός άνεμος πνέει στη
σημερινή μας κοινωνία και πάει να τα ξεριζώσει όλα. Πάει να ξεριζώσει και
θρησκεία και οικογένεια και πατρίδα και γλώσσα και τα πάντα. Πάει να ξεριζώσει
όχι μόνο καλάμια, όχι μόνο δεντράκια, αλλά και πλατάνια, που είναι ριζωμένα
βαθιά μέσα στη γη. «Ει δυνατόν και τους εκλεκτούς» (Ματθ. 24,24).
Προσέξτε, λέει,
σε μια τέτοια εποχή να μη σαλευτείτε.
Βάλτε τις ρίζες
σας, όπως το δέντρο, βαθιά στη γη, για να μη μπορέσει κανείς σατανάς να σας
κλονίσει.
Οι σημερινοί
Χριστιανοί είναι χωρίς βαθιές ρίζες. Γι’ αυτό αν συμβεί κάτι, θα δείτε
πράγματα και θα φρίξετε. Θα δείτε ανθρώπους, που τους θεωρούσατε Χριστιανούς
μεγάλους, να μην το έχουν για τίποτε να βγουν μεθαύριο έξω και να υψώσουν
παντιέρες ξένες προς το χριστιανισμό και να φωνάζουν και να ωρύονται.
Λέει ο Παπαδιαμάντης:Σ’ ένα δάσος φύσηξε άνεμος και ξερίζωσε όλα τα δέντρα, και
μείνανε μόνο τρία, αυτά βάστηξαν… Παραβολικός ο λόγος. Θα φυσήξει τέτοιος
δυνατός άνεμος, που θα μείνουν ελάχιστοι Χριστιανοί. Θα μείνουν μόνο εκείνοι
που έχουν βαθιά πίστη στο Χριστό, και κανείς σατανάς και καμιά δύναμη δε θα
μπορέσει να τους την κλονίσει. Όλοι οι άλλοι θα πέσουν στο φύσημα. Προσέξτε
καλά, για να μη σαλευθείτε. Αυτά, που είπε ο Παύλος για τους Χριστιανούς της
Θεσσαλονίκης, τα λέει και σ’ εμάς.
Θα σας
φανεί απίστευτο αυτό που θα σας πω. Όταν ήμουν στην Αιτωλοακαρνανία, φύσηξε
δυνατός άνεμος και εκείνοι που βρίσκονταν κοντά στην παραλία, τους σήκωσε με τα
τραπέζια και τους πέταξε 200 και 300 μέτρα μακριά. Άλλοι σκοτώθηκαν, άλλοι
βρέθηκαν με κρανία σπασμένα, και άλλοι βρέθηκαν επάνω στα δέντρα. Τρόμαξαν
όλοι. Σαν πούπουλα τους σήκωσε ο άνεμος.
Τέτοιος άνεμος πνέει και σήμερα. Όποιος δεν έχει ρίζα βαθιά, είτε παπάς
είτε δεσπότης είτε καλόγερος είτε οτιδήποτε θα τον ξεριζώσει και θα γίνει
άθεος, μασόνος, χιλιαστής, και οτιδήποτε άλλο· μόνο Χριστιανός δε θα είναι.
Λοιπόν, λέει ο απόστολος, προσέξτε να μη σαλευτείτε. Προσέξτε να μην κουνηθείτε
από το φοβερό άνεμο που πνέει μέσα στον κόσμο.
Aπο το βιβλίο
Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου «ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΥΣ
ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ», εκδοση Β΄, 2008, σελ 62-64 hristospanagia3, proskynitis
Η αγιότητά του, η μαρτυρική βιωτή του, η πατρίκια συμπεριφορά του, ο προφητικός του λόγος που εκπληρώνεται στον σημερινό και μελλοντικό κοινωνικό- εκκλησιαστικό ορίζοντα , ο.., ο…, ο.., επαλείψει γαρ με διηγούμενον, αναπτερώνει το πεσμένο ηθικό που σαλεύει ότι όσιο και ιερό και αναβιώνει την αποφαστικότητα για λυτρωτική πορεία της Στρατευόμενης Εκκλησίας ενάντια σε κάθε ρίψασπι απόκλιση. Έτσι, μεταξύ άλλων ουσιωδών παραμέτρων, μερικοί εκ δεξιών κυρίως αντικείμενοί του, έστω όψιμα, υποκλίνονται πλέον ευλαβικά έναντι της αγίας αυτής μορφής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥποκλίνεται ευλαβικά η φτωχή αυτή γραφίδα που αδυνατεί να εκφράσει, με την ανεπάρκεια που την διακατέχει, αυτό το ρίγος ζωής που βίωσε κοντά του, ώστε να αισθάνεται «γαλαζοαίματη» και απλώς τέλεια, ζητώντας παράλληλα την ευλογία του κυρού αγίου της, που ιερουργεί πλέον στη Θριαμβεύουσα Εκκλησία.
ΙΚ
Η αγιότητά του, η μαρτυρική βιωτή του, η πατρίκια συμπεριφορά του, ο προφητικός του λόγος που εκπληρώνεται στον σημερινό και μελλοντικό κοινωνικό- εκκλησιαστικό ορίζοντα , ο.., ο…, ο.., επαλείψει γαρ με διηγούμενον, αναπτερώνει το πεσμένο ηθικό που σαλεύει ότι όσιο και ιερό και αναβιώνει την αποφαστικότητα για λυτρωτική πορεία της Στρατευόμενης Εκκλησίας ενάντια σε κάθε ρίψασπι απόκλιση. Έτσι, μεταξύ άλλων ουσιωδών παραμέτρων, μερικοί εκ δεξιών κυρίως αντικείμενοί του, έστω όψιμα, υποκλίνονται πλέον ευλαβικά έναντι της αγίας αυτής μορφής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥποκλίνεται ευλαβικά η φτωχή αυτή γραφίδα που αδυνατεί να εκφράσει, με την ανεπάρκεια που την διακατέχει, αυτό το ρίγος ζωής που βίωσε κοντά του, ώστε να αισθάνεται «γαλαζοαίματη» και απλώς τέλεια, ζητώντας παράλληλα την ευλογία του κυρού αγίου της, που ιερουργεί πλέον στη Θριαμβεύουσα Εκκλησία.
Ι. Κουντουράς