Ο Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης Παύλος στην θεία λειτουργία του Αγίου Βασιλείου από το Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου Κοζάνης από τον άμβωνα τόνισε ότι ο χρόνος δεν είναι Θεός, είναι δώρο του Θεού στον άνθρωπο .»Όσο ο άνθρωπος θα πιστεύει ότι ο χρόνος και αυτός είναι τα πάντα , μην περιμένετε απαλλαγή από κάθε απειλή .Καθετί που συμβαίνει στον άνθρωπο, αρρώστιες, σεισμοί , λοιμοί είναι ανάλογα των έργων του. Άλλαξε το κλίμα, γιατί το αλλάξαμε εμείς . Μολύνθηκαν , βρώμισαν οι θάλασσα, τα ποτάμια , γιατί τα βρώμισε ο βρωμισμένος στην ψυχή του άνθρωπος για λεφτά, για χρήμα. Δεν είναι του Θεού το κακό .
Ο άνθρωπος παραμορφώθηκε , όχι
από ήθος και αξία, όχι από γραμματικές γνώσεις, αλλά από απαξίωση του ίδιου του
εαυτού ως εικόνα του Θεού, από τις αξίες, τα ιδανικά .Ευχόμαστε να λυτρωθούμε
από την πανδημία. Πώς όμως θα μας απαλλάξει ο Θεός, αφού τα μυαλά μας
είναι στα ρεβεγιόν, τις διασκεδάσεις, σε ό, τι έχει σχέση με αυτό που αυξάνει
το κακό; Η διασκέδαση είναι επιτρεπτά αλλά όταν είναι με μέτρο και ανάλογα με
την περίσταση. Εμείς θέλουμε να είμαστε πάνω από τους επιστήμονες. Να
κάνετε το εμβόλιο και αφήστε κάποιους φανατικούς κληρικούς και λαϊκούς , τους
λεγόμενους ζηλωτές . Ο Θεός είπε δια της σοφίας Σειράχ να ακούμε την
επιστημονική κοινότητα. Αν δεν πιστεύει στο Θεό η επιστημονική κοινότητα είναι
δικό της πρόβλημα, αλλά αυτά που μας λέει είναι σωστά. Αυτός ο χρόνος να
είναι ειρηνικός» .
Κομμάτι στη
βασιλόπιτα κόπηκε για τους ομογενείς στην Αστόρια που ενισχύουν το έργο της
Μητρόπολης , αλλά και για όσους αναρρώνουν από τον ιό .Προηγήθηκε το μήνυμα του
Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, με αφορμή την έναρξη του
επετειακού έτους 2021, μέρος του οποίου ακολουθεί :
«Εκκινεί σήμερα
το έτος 2021, κατά το οποίο σύμπας ο Ελληνισμός θα τιμήσει, παρά τις
υγειονομικές δυσκολίες και με σεβασμό προς τα υγειονομικά μέτρα προφυλάξεως, τα
200 έτη από τον Απελευθερωτικό Αγώνα του 1821 για την Παλιγγενεσία. Η Εκκλησία
πανηγυρίζει την Επανάσταση ως πνευματικό γεγονός. Πανηγυρίζει τον Αγώνα της
Ανεξαρτησίας ως τύπο του διαχρονικού αγώνα του ανθρώπου κατά της τυραννίας και
της δουλείας τόσο εξωτερικής όσο και εσωτερικής, τόσο συλλογικής όσο και
προσωπικής.
Σας καλώ, σήμερα,
να κλίνετε μαζί μου ευλαβώς το γόνυ της ψυχής και του σώματος ενώπιον της
σεπτής μνήμης των Νεομαρτύρων και των Ηρώων της πίστεως και της πατρώας γης,
στους οποίους η Εκκλησία της Ελλάδος αφιερώνει την σπουδαία αυτήν επέτειο. Οι
Νεομάρτυρες επέλεξαν να θυσιάσουν την ζωή τους για να διατρανώσουν στους
υπόδουλους το ορθόδοξο, οικουμενικό μήνυμα ότι δεν πρέπει να εξισλαμισθούν, ότι
μέλλον δεν υπάρχει χωρίς φως Χριστού. Στάθηκαν όρθιοι με ήθος Χριστιανικό και
τόλμη Ελληνική. Προτίμησαν τον μαρτυρικό θάνατο παρά την αλλαγή πίστεως και
εθνικής συνειδήσεως. Ας μην ξεχνούμε ότι όποιος χανόταν για την Ορθοδοξία,
χανόταν και για τον Ελληνισμό. Ο εξισλαμισμένος «τούρκευε» και γινόταν διώκτης
των Χριστιανών, των μέχρι πρότινος αδελφών του.
Θέλει αρετήν και
τόλμην η Ελευθερία! Οι συνθήκες ήσαν αντίξοες. Είδαμε αδελφούς να χάνονται,
αλλά δεν λιποψυχήσαμε! Είδαμε κατακτήσεις και απώλειες εδαφών, αλλά δεν
σταματήσαμε να αγωνιζόμαστε. Η πίστη στον Θεό, η συνείδηση της διαχρονικής
συνέχειας του Έθνους, η αγάπη μας για τα γράμματα, το αντιστασιακό μας ήθος, η
κοινοτική αλληλεγγύη, αυτά ήσαν τα πνευματικά εφόδια τα οποία οδήγησαν στην
Ελευθερία και θέριεψαν το κίνημα του Φιλελληνισμού. Διατηρήσαμε άσβεστη την
φλόγα και δεν απογοητευθήκαμε. Δεν υποδουλωθήκαμε ηθικά και πνευματικά. Ήμασταν
και είμαστε πάντοτε ελεύθεροι. Ελεύθεροι στην καρδιά, ελεύθεροι στην σκέψη,
ελεύθεροι στο φρόνημα, ελεύθεροι στην συνείδηση!»
Ιωάννα
Παπαδημητρίου
prlogos.gr,Παρασκευή
1/01/2021
Ο καλός ποιμήν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί... Η λέξη(πρόθεση) της εποχής. Αντιζηλωτής, αντιρρησίας, αντισώματα, αντιύλη, αντινατιβιστές, αντίχριστοι και άλλες πολλές. Ας ασχοληθούμε όμως όλοι (και δη οι ηγέτες) λίγο παραπάνω με την "πρόσθεση" αντί της διαίρεσης της πρόθεσης μας. Πετάξτε το αντί από τη ζωή σας. Γιατί αντί τίνος ανταλλάγματος θα πουλούσατε την ψυχή σας; Αντί Χριστού τι; Αντί αγάπης, ελπίδας, ελευθερίας;;; Κάποια πράγματα απλά δεν ανταλλάσονται... Κοιτάξτε λοιπόν να έχετε ποίμνιο αντί μισθού άνευ ποιμνίου, και καλήν απολογίαν αντί αντιλογίας επι του φοβερού βήματος του Χριστού... Ο θάνατος, σωματικός και ψυχικός, παραμονεύει κάθε δευτερόλεπτο της ζωής μας. Αλλοίμονο μας μην αξιωθούμε του δευτέρου.
Ποιοι είναι οι ακραίοι Σεβασμιωτατε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως τα δημοσιεύματα του BBC και του CNN είναι μυθεύματα της φαντασίας κάποιων φανατικών και ακραιων; Στα συγκεκριμένα δημοσιεύματα αποδεικνύουν επιστημονικά ότι στα εμβόλια υπάρχουν συστατικά από εκτρωμενα έμβρυα. Τι έχετε να πείτε για αυτα;
Τι μας λες, πάτερ; Ώστε επιστήμη και επιστημονική κοινότητα είναι το ίδιο και το αυτό πράγμα; Μεγάλη σύγχυση και μάλιστα σε Ιεράρχη της Εκκλησίας. Επιστημονική κοινότητα = πρόσωπα, διάκονοι της επιστήμης. Αλλά πολύ πιθανόν με πάθη, ατέλειες, σκοπιμότητες, υστεροβουλίες, φιλοδοξίες, φιλαργυρίες, φιληδονίες, φόβους, καταπιέσεις, εκφοβισμούς κλπ. Ας τολμήσουμε να κάνουμε μία δυσανάλογη σύγκριση, αλλά αντιπροσωπευτική: Δηλαδή, ο Ιούδας, που ανήκε στην "αποστολική κοινότητα", αποδείχτηκε έμπιστος διάκονος της Αληθείας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠασά τε επιστήμη, χωριζομένη δικαιοσύνης καί τής άλλης αρετής, πανουργία τις, καί ού σοφία φαίνεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετάφραση: Κάθε επιστήμη, όταν χωρίζεται από τη δικαιοσύνη και την υπόλοιπη αρετή, γίνεται πανουργία κι όχι σοφία.
-Πλάτων.
ΕΜΕΙΣ ΠΑΤΕΡ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΤΙ ΟΥΤΕ ΑΡΕΤΗ ΕΧΟΥΝ ΟΥΤΕ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ....
Είναι σε όλους γνωστό ότι πολλές λέξεις στις Γραφές δεν έχουν τη σημερινή σημασία. Στη Σοφία Σειράχ , η λέξη "επιστήμων" αντιδιαστέλλεται με τη λέξη "σπαταλών" (ΚΑ, στ.15). Σπάταλος είναι ο άσωτος, ο ακόλαστος, ο τρυφηλός, ο επιπόλαιος κλπ. ενώ επιστήμων είναι ο εχέφρων, ο νουνεχής, ο φρόνιμος, ο σώφρων, ο έμπειρος κλπ. (από το επ-ισταμαι = είμαι από πάνω, έχω τον έλεγχο) και δεν έχει τη σημερινή σημασία του επιστήμονα. Η Σοφία Σειράχ, συνεπώς, μας καλεί να ακούμε τους νουνεχείς, τους εχέφρονες, τους φρόνιμους και συνετούς κι όχι τους άσωτους, ελαφρείς και επιπόλαιους. Νουνεχείς είναι όσοι έχουν λόγον και δεν είναι άλογα πρόβατα, θέτουν ερωτήματα, είναι προσεκτικοί σε ότι τους λένε οι άλλοι κλπ. και δεν παίρνουν τίποτε ως δεδομένο. Εν προκειμένω, όσοι δεν στηρίζονται σε όσα λέει η πολιτική, κυβερνητική, ιεραρχική ή όποια άλλη προπαγάνδα και σκοπιμότητα για τα εμβόλια αλλά ερευνούν τα ζητήματα, ψάχνουν τις πληροφορίες, ακούνε όλες τις γνώμες, διαβάζουν, ενημερώνονται ποικιλοτρόπως, κάνουν συνεχώς προσευχή για να τους φωτίσει ο Θεός και να τους αποκαλύψει την αλήθεια. Είναι λυπηρό χριστιανοί Ιεράρχες ανεύθυνα και επιπόλαια κι ως κυβερνητικοί και πολιτικοί εκπρόσωποι, να προτρέπουν το ποίμνιο να κάνει ένα εμβόλιο που όχι μόνον είναι εντελώς πιλοτικό και γίνεται για πρώτη φορά παγκοσμίως αλλά ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΛΕΓΧΘΕΙ για μακροχρόνιες επιπτώσεις παρά μόνον για τις επιπτώσεις ολίγων μηνών, όσο κράτησαν οι δομικές σε εθελοντές. Ειλικρινά, δεν κατανοούν την μεγάλη ευθύνη που αναλαμβάνoυν ενώπιον Θεού και ανθρώπων; Κρείττον το σιγάν. Πέραν αυτού η επιστήμη του ανθρώπου είναι κτιστή γνώση. Συνεπώς, ως κτιστή, έχει ρευστότητα, αποσπασματικότητα, σχετικότητα και τροπή. Κάτι που ισχύει σήμερα αποδεικνύεται αύριο ότι δεν είναι αληθές και αναιρείται, αναμορφώνεται κλπ. ενώ πάντοτε για κάθε φαινόμενο σε κάθε εποχή υπάρχουν διιστάμενες απόψεις των επιστημόνων, διαφορετικές θεωρίες, σχολές σκέψης κλπ. και ειδικά στην ιατρική, διαφορετικές θεραπευτικές προσεγγίσεις για το ίδιο πρόβλημα. Δεν μπορούμε, επομένως, να στηριχτούμε με βεβαιότητα στην κτιστή, ανθρώπινη επιστήμη αλλά μόνο στην Άκτιστη γνώση και Αλήθεια του εν Τριάδι Θεού μας που αποκαλύπτεται σταθερώς, διαχρονικώς και αιωνίως μέσω της προσευχής και φώτισης στους αγίους ανθρώπους της Εκκλησίας μας, ανωνύμους και επωνύμους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστίες στον P Mats! Κάτι αντίστοιχο σκέφτηκα κι εγώ, μόνο που το πήρα πολύ πιο επιφανειακά. Επιστήμη στη Σοφία Σειράχ, σκέφτηκα, όπως και σε κάθε άλλο προνεωτερικό κείμενο, σημαίνει γνώση. Η σύγχρονη κατάσταση, με την ακαδημαϊκή έρευνα, τη βιομηχανία δημοσιεύσεων (τα paper mills για τους γνωρίζοντες!), τις τεράστιες χορηγίες, τα οικονομικά συμφέροντα, τα διαπλεκόμενα και όλα τα συμπαραμαρτούντα... τα working assumptions, τις αναπόδεικτες και μη αποδείξιμες θεωρίες που πολλές φορές γίνονται πιο θέσφατα κι απ' τα θέσφατα... δεν είμαι βέβαιος ότι κάτι τέτοιο εννοούσε η Σοφία Σειράχ μιλώντας για επιστήμη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιοι λένε ότι η σύγχρονη επιστήμη είναι κατά 80% ψευδοεπιστήμη. Δε θέλω να το πω τόσο χοντρά, αλλά ότι έχουν καβαληθεί πολλά καλάμια και δε φαίνεται να γίνεται αντιληπτή ούτε καν η ανάγκη να αφιπεύουμε πού και πού, αυτό είναι φως φανάρι.
Σωστός ο Ρ Μats για την ανάλυση της επιστήμης...τώρα έχουμε και το δήθεν .. δήθεν Χριστιανοί..δήθεν Χριστούγεννα..δηθεν επιστημη..και δήθεν επίσκοποι..σαν αυτόν.
ΑπάντησηΔιαγραφή..
Γιατρός είναι ο σεβασμιώτατος;
ΑπάντησηΔιαγραφή