6 Ιαν 2021

Η στέρηση Θείας Λειτουργίας στους πιστούς οφείλεται στη χαλαρή στάση της Ιεραρχίας

Η  στέρηση Θείας Λειτουργίας στους πιστούς οφείλεται στη χαλαρή στάση της Ιεραρχίας

΄Αρθρο από Γεώργιο Βλάχο  (Ερευνητής)

     Αγαπητοί μου χριστιανοί. Ανάμεσα στα αυταρχικά μέρα που ελήφθησαν κατά του κορονοϊού, από την κυβέρνηση, ήταν και η στέρηση Θείας Λειτουργίας στους πιστούς. Από αρχές Μαρτίου έως 17 Μαϊου του 2020 και από 1 Νοεμβρίου του 2020 έως σήμερα (με εξαίρεση την πρώτη μέρα των Χριστουγέννων και Θεοφανείων), στερηθήκαμε και συνεχίζουμε να στερούμαστε τη Θεία Λειτουργία.  

      Πρέπει να επισημάνουμε τα εξής :

1.  Οι ορθόδοξοι ιεροί Ναοί δεν έκλεισαν ποτέ, ούτε από δικούς μας ΄Ελληνες κυβερνήτες ούτε από ξένους κατακτητές. Απειλούσαν τους χριστιανούς, του εδίωκαν, τους βασάνιζαν. Αλλά οι Ναοί στέκονταν όρθιοι, ανέπαφοι, σκέπη και προστασία όλων των πιστών. Οι χριστιανοί, πάντοτε μέσα σ’ αυτούς τους Ιερούς Ναούς λάτρευαν τον Κύριο, λαμβάνοντας την ουράνια τροφή της Θείας Κοινωνίας. Κι όμως εμείς σήμερα, αφήσαμε την Κυβέρνηση με την ανοχή της  Ιεραρχίας, να κλείσουν τους Ναούς μας και να εξώσουν τους πιστούς μας από αυτούς, στερώντας την πνευματική τους τροφή και θεραπεία.

2.  Περιμέναμε από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας μας, η οποία αποτελείται από τον Αρχιεπίσκοπο και τους Μητροπολίτες, να αντιδράσουν δυναμικά. Να μην υποχωρήσουν, να μην ενδώσουν στην αντιχριστιανική και αντισυνταγματική αυτή απόφαση της πολιτικής ηγεσίας και ενώμένοι ως μία πυγμή να την απορρίψουν. Αν συνέβαινε αυτό, η απαγόρευση αυτή δεν θα υπήρχε. Συνεπώς, θα είχαμε τη χαρά της Θείας Λειτουργίας και τη συμμετοχή μας στα Ιερά Μυστήρια. Δυστυχώς, στο θέμα αυτό, αρνητικό ρόλο παίζουν επίσης οι πλημμελείς συνεδριάσεις της Ιεράς Συνόδου. Για να γίνει κατανοητό : αντί οι συνεδριάσεις της Ιεράς Συνόδου να γίνονται με όλα της τα μέλη (80 επίσκοποι μαζί με τον αρχιεπίσκοπο), γίνεται αντικανονικά με πολύ λίγα. Η δικαιολογία τους, είναι απαράδεκτη ‘’Δεν μπορούμε να συμμετέχουμε όλοι, διότι είναι επικίνδυνο μην κολήσουμε κορονοϊό’’.  

3.  Σε αντίθεση με τη δική μας χώρα, σε όλες τις υπόλοιπες ορθόδοξες χώρες, η Θεία Λειτουργία επιτρέπεται όλες τις Κυριακές και εορτές. Οι πιστοί προσέρχονται τηρώντας τα μέτρα. Δηλαδή μάσκες και αποστάσεις. Τι πιο λογικό και σωστό από αυτό, το οποίο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στη δική μας χώρα. Προσωπικά, πιστεύω ότι, η αντιχριστιανική και αντισυνταγματική αυτή συμπεριφορά της κυβέρνησης οφείλεται σε δύο λόγους : α) τα μέλη της κυβέρνησής μας, λόγω του υπερβολικού φόβου του κορονοϊού έχουν χάσει τα μυαλά τους, δεν μπορούν να σκεφτούν λογικά κι έτσι επιβάλλουν τέτοιες αποφάσεις. Διότι, μόνο όταν χάνεις τη λογική σου, επιβάλλεις παράλογες και αντικανονικές απαγορεύσεις, β) δεν πιστεύουν και αντιπαθούν κάθε τι χριστιανικό. Μισούν δηλαδή το χριστιανισμό και βρίσκουν ευκαιρίες είτε να τον προσβάλλουν (ίδε προσπάθειες ν’ αλλάξει ο γνήσιος τρόπος της Θείας Κοινωνίας), είτε να διώκουν έμμεσα τους χριστιανούς, στερώντας τους τη Θεία Λειτουργία. Αν εμβαθύνουμε το θέμα, ως ευαίσθητοι χριστιανοί, θα συνειδητοποιήσουμε ότι η στέρηση αυτή στην πραγματικότητα αποτελεί διωγμό της χριστιανικής μας πίστης. Ακόμη και όταν γίνεται με έμμεσο τρόπο.

4.  Η αναξιοπιστία της κυβέρνησής μας, ανακαλώντας τη συμμετοχή πιστών στη Θεία Λειτουργία των Θεοφανείων. Η κυβέρνηση με Κοινή Υπουργική της Απόφαση, στις 15 Δεκεμβρίου, υποσχέθηκε Θεία Λειτουργία την πρώτη μέρα των Χριστουγέννων και την ημέρα των Θεοφανείων. Ξαφνικά τη δεύτερη μέρα του νέου έτους, μας ανακοίνωσε την ανάκληση ορισμένων μέτρων, από 3 έως 11 Ιανουαρίου 2021. Μέσα σ’ αυτά τα μέτρα περιλαμβάνονταν και η ανάκληση της Θείας Λειτουργίας, για τους πιστούς, τα Θεοφάνεια. H κυβέρνηση μπορούσε να ανακαλέσει μόνο τα τηλεφωνικά ραντεβού στα καταστήματα, το κλείσιμο βιβλιοπωλείων, των κουρείων. Αυτά θα συνεχίσουν να υπάρχουν και η έλλειψή τους για εννέα ημέρες, δεν μάς πειράζει. Η εορτή όμως των Θεοφανείων, είναι μία και μοναδική σε όλο το έτος.

Στις 4 Ιανουαρίου, δύο ημέρες μετά την απαράδεκτη ανάκληση της Θείας Λειτουργίας των Θεοφανείων, η Ιερά Σύνοδος συνεδρίασε και εξέδωσε ανακοίνωση. Στην ανακοίνωση αυτή δεν συναινούσε με το νέο κυβερνητικό μέτρο και ζητούσε από την κυβέρνηση να γίνει απόλυτα σεβαστή η τελευταία της Κοινή Υπουργική Απόφαση, που εξέδωσε στις 15 Δεκεμβρίου. ΄Εστειλε επίσης επιστολή διαμαρτυρίας. Αυτή τη φορά, προς έπαινό της, η Ιερά Σύνοδος πέτυχε να επιβάλλει το δικό της. ΄Ετσι, οι ιεροί Ναοί έμειναν ανοιχτοί την ημέρα των Θεοφανείων, και οι πιστοί μπόρεσαν να συμμετάσχουν στη Θεία Λειτουργία. 

5.  Ποιες είναι οι λύσεις που θα μπορούσε να πάρει η Ιερά Σύνοδος, για να σταματήσει η απαγόρευση συμμετοχής πιστών, στη Θεία Λειτουργία. Η αντίδραση της Ιεράς Συνόδου για ‘’νόμιμη ανυπακοή’’ ήταν σωστή, κι έτσι οι πιστοί έλαβαν θάρρος και μπόρεσαν να συμμετάσχουν στη Θεία Λειτουργία των Θεοφανείων. Όμως αυτή η επιτυχία είναι ελλιπής διότι, μετά από αυτό η κυβέρνηση θα συνεχίσει να επιβάλλει την απαγόρευση συμμετοχής των πιστών. Οπότε, για να σταματήσει εντελώς η στέρηση Θείας Λειτουργίας στους πιστούς, υπάρχουν λύσεις που θα μπορούσε να πάρει η Ιερά Σύνοδος : α)  θα μπορούσε από τώρα και στο εξής να αγνοήσει την αντισυνταγματική απόφαση, και να δώσει εντολή σε όλες τις μητροπόλεις, όλες οι εκκλησίες της χώρας να είναι ανοικτές για τους πιστούς, κάθε φορά που θα γίνεται Θεία Λειτουργία, β) θα μπορούσε να απαιτήσει από την κυβέρνηση, να μην επιβάλλει χρηματικά πρόστιμα στις εκκλησίες ή στους πιστούς για τη συμμετοχή τους στη Θεία Λειτουργία ούτε να προβαίνει σε συλλήψεις. Αν παραβιάσει αυτή την απαίτηση, η Ιερά Σύνοδος διατηρεί το δικαίωμα να προσφύγει αμέσως στη δικαιοσύνη με μηνύσεις κατά της κυβέρνησης. Σε περίπτωση που τα Ελληνικά Δικαστήρια δεν εκδώσουν την πρέπουσα απόφαση, να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Aυτές οι δύο λύσεις είναι οι μόνες, για να κατοχυρώσουμε το Συνταγματικό μας δικαίωμα που αφορά την άσκηση της Θείας Λατρείας.

     Κατόπιν όλων αυτών, απευθύνω έκκληση : Πρώτον, σε όλους τους Ιεράρχες να αντιδράσουν υπεύθυνα και δυναμικά, όπως αναφέρω παραπάνω, ώστε η αντιχριστιανική και αντισυνταγματική αυτή απαγόρευση να σταματήσει. ΄Ετσι θα αποδείξουν ότι είναι ομολογητές της πίστεώς μας και ξέρουν πως να την υπερασπίζουν. Δεύτερον, σε όλους τους απλούς χριστιανούς της χώρας μας, να σταματήσουν να συμπεριφέρονται με απάθεια και αδιαφορία που αφορά σοβαρά θέματα της χριστιανικής μας πίστης. Ακόμη κι εμείς οι απλοί χριστιανοί, με διάφορους τρόπους, μπορούμε να συμβάλλουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Μόνο έτσι, η πολιτική εξουσία θ’ αναγκαστεί να σεβαστεί το δικαίωμά μας στη Θεία Λατρεία.

2 σχόλια:

  1. Τα κίνητρα της τελευταίας Συνοδικής ανακοινώσεως είναι πέρα από προφανές, πως είναι τελείως αγνά και ανιδιοτελή...Μόνο ο "ικανός" αριθμός εμβολίων ενδιαφέρει...Το "ικανό" ύψος των μελλοντικών κρατικών επιδοτήσεων από τους αιματηρός φόρους που καταβάλλει το "ποίμνιο", παραμένει τελείως αδιάφορο για τους συντάκτες της...Η απορία που πηγαία αναδύεται είναι, τι τη θέλουν τη συνεννόηση με μία Κυβέρνηση που ακούει μόνο τους "ειδικούς", εκκλησιαστικοί άνθρωποι που δίχως δεύτερη κουβέντα, από το Μάρτιο έκλεισαν τους Ναούς των συναινώντας στην απολυτοποίηση της αξίας της τυφλής "υπακοής" όλων ανεξαιρέτως προς τους -αθέους και μη-"ειδικούς". Είναι ενίοτε οι ίδιοι άνθρωποι, που πολλές φορές πριν την πανδημία, έμμεσα ή και άμεσα υποτιμούσαν ευσεβείς λαϊκούς και κληρικούς που έκαναν γενικώς υπακοή, πότε ως "καθυστερημένους φονταμενταλιστές" και πότε ως "Ορθοδόξους Ταλιμπάν". Τι συνέβη; Τελείωσαν τα λεφτά και μαζί με αυτά τελείωσε και η "υπακοή" προς το Κράτος; Τι θα συμβεί λοιπόν εάν το Κράτος επικαλεσθεί τις νεότερες εκτιμήσεις των "δικών" του "ειδικών"για να δικαιολογήσει την τελευταία Κ. Υ. Α. ; Στ' αλήθεια πιστεύουν κάποιοι ότι το Κράτος δεν "κρυφογελά" με όλη αυτή την αυτοπαγίδευση;
    Υ. Γ. :
    Τι θα συμβεί εάν "στους χάριν της αγάπης προς τον πλησίον" υποστηρικτές της μάσκας και του κλεισίματος των Ναών, ο Καίσαρ αντιτείνει πως δεν χωράει διάλογος με μη "ειδικούς" επί ζητημάτων αποκλειστικής αρμοδιότητας των "ειδικών"; Τούτο δε μάλιστα, χάριν και της επί μακρόν πολυδιαφημιζομένης από τους εκκλησιαστικούς, "αγάπης" προς τον πλησίον ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο τσοπάνης δεν αφήνει ποτέ τα πρόβατά του έξω από την στάνη.
    Αυτά που βιώσαμε φέτος στης εορτές όπως και πέρυσι το Πάσχα δηλώνουν ότι το ποίμνιο είναι χωρίς τσοπάνη.
    Δυστυχώς έχουμε επισκόπους του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών και όχι του Χριστού.
    Έπρεπε το ποίμνιο να τους αφήσει μόνους τους με της άδειες καρέκλες και να κάνει το σπίτι του Εκκλησία.
    Αλλά για να το κάνει αυτό πρέπει να έχει κατήχηση αλλά δυστυχώς οι ποιμένες μάς θέλουν στα σκοτάδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή