Τι άλλαξε άραγε και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου αποφάσισε να συμπλεύσει με το Φανάρι; Διότι άλλα έλεγε πριν από λίγους μήνες όταν επεκαλείτο την ουδετερότητα. Οφείλουν οι πιστοί Ιεράρχες της Κυπριακής Εκκλησίας να διαχωρίσουν τώρα την θέση τους από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου και να μην εμπλακούν στα πολιτικά παιχνίδια του Φαναρίου.
Τρίτη κατά σειρά
“ελληνική εκκλησία”-το μέγιστο ερώτημα είναι αν ο κ. Χρυσόστομος έχει και την
σύμφωνη γνώμη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας Κύπρου.
“Δεν θα πάρουμε
θέση ούτε υπέρ της Μόσχας ούτε υπέρ της Κωνσταντινούπολης. Θέλω να μείνουμε
ουδέτεροι” ανέφερε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος σε συνέντευξή του ένα
χρόνο πριν ενώ καταφέρθηκε και ενάντια σε Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Κύπρου
που κρατούν άλλη στάση.
Μετά από λίγους
μήνες, την άνοιξη του 2020, στρογγύλευε τον λόγο και έπαυε να είναι τόσο
κατηγορηματικός. “Το πρόβλημα της Ορθοδοξίας δεν είναι αν θα αναγνωρίσω τον
Προκαθήμενο της Ουκρανικής Εκκλησίας” έλεγε από το Φανάρι όπου είχε βρεθεί.
Τον δε Φεβρουάριο
του 2019 η Εκκλησία της Κύπρου με συνοδική της απόφαση διατηρούσε διαφορετική
και μάλλον ισορροπιστική στάση.
Όλα αυτά
πήγαν…περίπατο σήμερα το πρωί όταν ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος, κατά
την Θεία Λειτουργία επί τη χειροτονία του νέου Επισκόπου Αρσινόης Παγκρατίου,
στη Μονή Παναγίας της Χρυσορροϊιατίσσης Πάφου, μνημόνευσε για πρώτη φορά,
τον επικεφαλής της νέας Εκκλησίας της Ουκρανίας, Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης
Ουκρανίας κ. Επιφάνιο, αναγνωρίζοντας κατ΄ουσίαν με αυτόν τον τρόπο την νέα
ουκρανική εκκλησία.
Μετά και την
απόλυτη ανακολουθία που αποδεικνύουν οι παραπάνω παραπομπές το μέγιστο ερώτημα
είναι αν ο κ. Χρυσόστομος έχει και την σύμφωνη γνώμη της Ιεράς Συνόδου της
Εκκλησίας Κύπρου…
Μετά από αυτήν
την εξέλιξη ακόμη μια “ελληνική εκκλησία”, η τρίτη κατά σειρά μετά από Αθήνα
και Αλεξάνδρεια, διαλέγει τον δρόμο της αναγνώρισης της εκκλησίας που έστησαν
Βαρθολομαίος και Ποροσένκο και η οποία το τελευταίο διάστημα διαλύεται στα εξ
ων συνετέθη μετά και την απομάκρυνση μετά πολλών πυρών του “Πατριάρχη Κιέβου”
Φιλάρετου και της ομάδας του.
pentapostagma -Ορθόδοξος
Τύπος
…………………………………………………………………
Κύπρος: Ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος αναγνώρισε την
αυτοκεφαλία της ουκρανικής Εκκλησίας
Δεν έλειψαν οι αντιδράσεις ακόμα και ανάμεσα σε μέλη της Ιεράς
Συνόδου, που δεν είχαν ενημερωθεί προηγουμένως
Η Εκκλησία της
Κύπρου αναγνωρίζει το αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ουκρανίας, δήλωσε σήμερα ο
Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος, μετά την χειροτονία του Παγκράτιου σε
Επίσκοπο Αρσινόης στη Μονή Χρυσορρογιατίσσης.
Κατά τη διάρκεια
της χειροτονίας του νέου Επισκόπου Αρσινόης, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος
μνημόνευσε για πρώτη φορά τον Επιφάνιο ως Προκαθήμενο της Ουκρανικής Εκκλησίας,
προκαλώντας αντιδράσεις και ανάμεσα σε μέλη της Ιεράς Συνόδου, που δεν είχαν
ενημερωθεί προηγουμένως. Ο Μητροπολίτης
Λεμεσού Αθανάσιος αποχώρησε λίγο πριν ολοκληρωθεί η λειτουργία, με τον
Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο να εκφράζει τη θέση ότι η αντίδραση του ήταν
δικαιολογημένη.
Στις δηλώσεις του
ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος δήλωσε ότι η απόφαση του αυτή υπηρετεί την
Ορθοδοξία και την Εκκλησία της Κύπρου. Μπορεί να στρέφεται κατά ορισμένων
προσώπων, είπε, αλλά αυτό που ενδιαφέρει τον ίδιο είναι η Ορθοδοξία. Σήμερα,
είπε, «μνημόνευσα τον νέο προκαθήμενο, τον κύριο Επιφάνιο. Από πέρσι είχαμε
ειδοποιήσει τον Οικουμενικό Πατριάρχη ότι εμείς θα τηρήσουμε μια ουδετερότητα
και προσφερόμεθα να εξυπηρετήσουμε την Oρθοδοξία μέσω των προκαθημένων των
διαφόρων αυτοκέφαλων εκκλησιών».
Επισκέφτηκε,
συνέχισε, τον Παναγιότατο εκτός της έδρας του μαζί με τον Άγιο Αλβανίας και του
ζήτησε την άδεια για να επισκεφτεί τους προκαθημένους και να τους πει τις
απόψεις του γιατί, όπως ανέφερε, είναι και ο ίδιος ένας από τους προκαθημένους
που εκπροσωπούσε την Εκκλησία της Κύπρου στις πανορθοδόξους διασκέψεις και
γνώριζε πολύ καλύτερα από κάθε άλλο τις καταστάσεις. Εμείς, είπε ο
Μακαριότατος, παρακολουθήσαμε πέραν του ημίσεος αιώνος όλες τις διαβουλεύσεις,
ούτως ώστε η Ορθοδοξία να παρουσιάζεται ενωμένη στο χριστιανικό μας κόσμο,
σημειώνοντας πως γνώριζε πολύ καλά πως να χειριστεί το όλο θέμα.
Ο Προκαθήμενος
της Εκκλησίας της Κύπρου υπενθύμισε ότι, όταν προέκυψε το όλο ζήτημα,
προσφέρθηκε να μεσολαβήσει, αφού η πρόθεσή του ήταν να παραμείνει ουδέτερος
στην συγκεκριμένη διαμάχη. Έκανε μάλιστα κάποιες συναντήσεις με επικεφαλής
ορθοδόξων εκκλησιών με την άδεια και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, όμως τα
προβλήματα που είχε με το πόδι και τον σπόνδυλο τον καθήλωσαν και δεν μπορούσε
να συνεχίσει αυτές τις επαφές.
Έπρεπε να πάρω
θέση, συνέχισε, αν και η Σύνοδος διαφωνούσε με τον ίδιο, ενώ αναγνώρισε ότι τα
μέλη της Συνόδου δεν γνώριζαν για την σημερινή του απόφαση να μνημονεύσει τον
Ουκρανίας Επιφάνιο. Κάποιος, είπε, από τους συνοδικούς, έφυγε στο τέλος της
λειτουργίας, αναφέροντας πως, αν ήταν στην θέση του, θα έφευγε από την ώρα που
άκουσε τον Αρχιεπίσκοπο, δηλαδή τον ίδιο, να μνημονεύει.
Είπε ακόμη πως
θαύμασε την υπομονή του που τόση ώρα δεν έφυγε. Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου ανέφερε
πως η ενέργεια του αυτή υπηρετεί πρώτα την Ορθοδοξία και μετά την Εκκλησία της
Κύπρου. Εξέφρασε, δε, την εκτίμηση ότι όλοι οι προκαθήμενοι, μηδέ του Κυρίλλου
εξαιρουμένου, ομολογούν μέσα τους ότι είναι σωστός. Πρόσθεσε ότι αν οποιοδήποτε
μέλος της Συνόδου ζητήσει να συζητηθεί το όλο ζήτημα στα πλαίσια του
καταστατικού, θα συγκαλέσει την Σύνοδο, αφού στείλει επιστολή στον Πατριάρχη
και να τη μελετήσει, την οποία θα αναλύσει στη Σύνοδο.
Εξέφρασε την
εκτίμηση ότι, αν όχι ομοφώνως, έστω και κατά πλειοψηφία η Σύνοδος θα αποδεχθεί
το περιεχόμενο της επιστολής προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Γιατί, όπως
εξήγησε, η στάση του υπηρετεί την Εκκλησία. Μπορεί είπε, να μην υπηρετεί άτομα,
αλλά υπηρετεί την Εκκλησία.
Ο Μακαριότατος
ανέφερε πως δεν ζήτησε την ψήφο του λαού για να γίνει Αρχιεπίσκοπος για να
ικανοποιήσει κάποια προσωπική φιλοδοξία, προσθέτοντας πως μετέβη στην
Αρχιεπισκοπή για να εργαστεί έντιμα και να φέρει τομές στα πράγματα της
Εκκλησίας.
Σημειώνεται πως η
Εκκλησία της Κύπρου ακολουθεί την απόφαση που έχει λάβει ήδη το Οικουμενικό
Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και η Εκκλησία της
Ελλάδος.
Η χορήγηση
αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας προκάλεσε την αντίδραση της
Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας που γι’ αυτόν τον λόγο αποφάσισε να διακόψει την
εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
Σε αναφορά του στο πρόβλημα της υγείας του, είπε ότι μετά από πτώση στο
διαμέρισμά του έσπασε τον σπόνδυλο του και γι' αυτό χρειάστηκε να υποβληθεί σε
επέμβαση.
Ανταπόκριση από Λευκωσία: Μανώλης Καλατζής-protothema.gr
Δεν εξεπλαγηκα σήμερα. Δύο χρόνια απορούσα πως αυτός ο άνθρωπος κρατιωταν. Θυμάμαι στην Σύνοδο της Κρήτης που υπέγραψε στην θέση των διαφωνούντων αρχιερεων. Σήμερα η ιστορία επαναλάμβανεται. Χωρίς να ρωτήσει την Ιερά Σύνοδο αναγνωρίζει τον Επιφανιο και ενώ καταλύει το Συνοδικό Πολίτευμα πλήρως, λέει ότι το κάνει για την Ορθοδοξια. Οπωσδήποτε στην νέα μορφή της, αυτή που λέμε παπικη Ορθοδοξια. Να αγιάσει ο Μητροπολίτης Λεμεσού που έκανε ωραιότατα το καθήκον του. Δόξα ο Θεός υπάρχουν ακόμα αληθινοί πατέρες. Την ευχή του να χουμε. Αμήν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασιλειος Ευσταθιου
Ο ΛΑΟΣ ΛΕΓΕΙ " ΤΟ ΨΑΡΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΒΡΩΜΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλά έκανε ο Λεμεσού Αθανάσιος. Έχει τα Μπράβο μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜνάσων
Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΑΝΤΙΔΡΑ Σ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΠΡΟΥ.ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ
ΑπάντησηΔιαγραφή