Πρώτη επιστολή Παύλου προς Ρωμαίους, κεφάλαιο 16, στίχοι 16-20: ‘Ας ασπασθείτε ο ένας τον άλλο με φίλημα άγιο, σας ασπάζονται όσοι απαρτίζουν την εκκλησία του Χριστού. Παρακαλώ εσάς αδελφοί να παρατηρείτε όσους προκαλούν διχοστασίες και σκάνδαλα, κρίνοντας σύμφωνα με όσα διδαχθήκατε από το Ευαγγέλιο. Να παρεκκλίνετε από αυτούς! Διότι αυτοί δε δουλεύουν για τον Κύριο Ιησού Χριστό, αλλά για τη δική τους κοιλιά, και δια της χρηστολογίας και ευλογίας εξαπατούν τις καρδιές των ακάκων. Η υπακοή έχει δοθεί σε όλους. Χαίρομαι για εσάς. Θέλω όμως εσάς σοφούς εις το αγαθόν και ακέραιους εις το κακόν. Ο Θεός της ειρήνης θα συντρίψει το σατανά υπό τους πόδας σας. Η χάρις του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού μεθ’ υμών.’
Στο 16ο κεφάλαιο
της παρούσας επιστολής είναι πλήρης η εκδήλωση γνησίας χριστιανικής αγάπης μέσω
της προτροπής φιλήματος ‘ασπάσασθε’ και της εκδήλωσης φιλήματος ‘ασπάζομαι’,
από τον ιερέα προς τον πιστό και αντιστρόφως.
Ο απόστολος δεν
προτρέπει σε κάποια τήρηση αποστάσεων ή απαγόρευση του φιλήματος ως εκδήλωση
αγάπης.
Ο απόστολος μας
προτρέπει να παρατηρούμε όσους προκαλούν διχοστασίες και σκάνδαλα. Παρατηρούμε
λοιπόν τις τελευταίες ημέρες ποιοί προκαλούν διχοστασίες και σκάνδαλα. Κάποιοι
αναλαμβάνουν ρόλο επιθεωρητή. Αποστέλλουν πιστούς έξω από το ναό υπό την ευσκιόφυλλη
μουριά για να παρακολουθήσουν από εκεί τη θεία λειτουργία. Ενορίτες ως
μασκοφόροι ληστές ως υπάκουοι εντός του ναού, και μπορώντας με δυσκολία να
μιλήσουν και να αναπνεύσουν προτρέπουν τους άλλους να φορέσουν μάσκα, ακόμα και
με απειλές πως θα τους καταγγείλουν. Γιαγιά λέει απευθυνόμενη στο εγγόνι της
που όλο χαρά τρέχει να μπει στο ναό ‘μη μπεις, και θα σου δώσω το κινητό μου να
παίξεις’. Παπαδιά φοράει με τη βία μία μάσκα στο παραπληγικό παιδί της, το
οποίο φωνάζει απελπισμένα ‘μη, δε θέλω’, προσπαθώντας με τα χέρια να
απομακρύνει την επερχόμενη μάσκα. Αλλοδαπή νεωκόρα, η οποία πληρώνεται με
φόρους του ελληνικού λαού, εκβιάζει τους ενορίτες οι οποίοι δε φορούν μάσκα ή
όσους προσπαθούν να ηρεμήσουν τις συγκρούσεις μεταξύ μασκοφόρων και μη, ότι θα
τους μαρτυρήσει. Ενορίτες χωρίζονται σε μασκοφόρους και μη μασκοφόρους, σε
υπάκουους και μη, και φθάνουμε σε έναν διχασμό και σε ένα σκάνδαλο δίχως
τέλους. Ας όψονται οι προκαλούντες διχοστασίες και σκάνδαλα. Οι έχοντες νου,
παρεκκλίνετε από αυτούς, καθώς το ζητά ο απόστολος Παύλος. Εμείς λατρεύουμε το
Θεός πρόσωπο προς Πρόσωπο, άνευ παραπετάσματος «ανακεκαλυμμένω προσώπω».
Ύστερα ο
απόστολος μας συμβουλεύει να διακρίνουμε όσους εργάζονται για την κοιλία τους,
δηλαδή είναι έμμισθοι, και φοβούνται μη στερηθούν των επιγείων αγαθών, του
μισθού, της θέσεως, της δόξης. Και ως αν να μην έφθανε αυτό, προσπαθούν μέσω
της χρηστότητος και της ευλογίας, να εξαπατήσουν τις καρδιές των ακάκων και
αγαθών ευλαβών πιστών. Δεν είναι ευλογημένο λοιπόν και ούτε χρηστό, αυτό που θα
μας κηρύξουν όσοι δεν δουλεύουν για τον Κύριο, αλλά δουλεύουν για τον εαυτό
τους και μάλιστα από φόβο για το κράτος και κακή υπακοή σε μέρος της ιατρικής
κοινότητα, για πολλοί άλλοι επιστήμονες; Διαφωνού.
Το ανθρώπινο
πρόσωπο του γνησίου ορθόδοξου Χριστιανού, φέρεται καθαρό κατά τη διάρκεια της
λατρείας του τριαδικού Θεού, εικονίζον τας αγγελικάς τάξεις. Η θεία λειτουργία
είναι αναστάσιμη, κανένα πρόσωπο δε μπορεί να καλύπτεται, την ώρα που ο Χριστός
ανασταίνεται. Ο Χριστός όταν ανέστησε το Λάζαρο, του ξετύλιξε τη νεκρική
ενδυμασία για να τον αντικρύσει. Εμείς θα μείνουμε ως αν νεκροί, με κλειστό
στόμα και μύτη; Να μην εισπνέουμε οσμή θυμιάματος; Να μη σιγοψάλλουμε κατά τις
ιερές ακολουθίες; Να ασφυκτιούμε κάτω από προσωπίδες και φίμωτρα; Αν είναι αυτό
υπακοή, τότε θα πούμε δια στόματος αποστόλου Παύλου η υπακοή έχει δοθεί σε
όλους, όμως εμείς θα μείνουμε αμετακίνητοι ενάντια στο κακό. Η εφαρμογή της
προτροπής σταθερότητος και ακεραιότητος έναντι του κακού, του λάθους, του
ανάρμοστου, του ανευλαβούς, του βδελυρού, του ανελεύθερου, θα εδραιώσει στην
ψυχή μας τη σοφία μας προς το αγαθό.
Όταν εμείς
μείνουμε ακέραιοι έναντι του κακού, έχοντας την ειρήνη, ως καρπό του Αγίου
Πνεύματος στην καρδιά μας, ο Θεός της ειρήνης θα συντρίψει το σατανά κάτω από
τα πόδια μας, όπως μας λέει ο απόστολος. Το έλεος του Θεού για όλους μας, ας
είναι η ειρήνη.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Πράξεις αποστόλων, κεφάλαιο 1, στίχος 4: ‘Ο Κύριος συντρώγοντας με
τους μαθητές τους παρήγγειλε να μη χωρισθούν από της Ιερουσαλήμ, αλλά να
περιμένουν όλοι μαζί την επαγγελία του πατρός, για τον οποίο άκουσαν από το
Χριστό.’
Εμείς χωριζόμαστε από τους αδελφούς μας λέγοντας ‘έξω από το ναό
όσοι δε φορούν μάσκα’, ‘έξω οι ηλικιωμένοι’, ‘έξω οι ασθενείς’, ‘έξω όσοι δε
χωράνε’, ‘μέτρα, αποστάσεις, αντισηπτικά’. Έτσι καθιστούμε τους εαυτούς μας
ανίκανους να λάβουμε επαγγελία πνεύματος Αγίου και γνώση μυστηρίων ουρανίου
Πατρός, αφού δεν έχουμε κοινωνία με τους αδελφούς μας.
Χριστιανική Εστία Λαμίας
Τι καινούργια είναι πάλι αυτά με τη «θεολογία της ελευθερίας του προσώπου»!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιάνουν ένα χωρίο από την Β’ προς Κορινθίους όπου ο Απόστολος Παύλος μιλά και πάλι για τους εβραίους και ότι «ἐπωρώθη τὰ νοήματα αὐτῶν» και αναφέρεται στο χαρακτηριστικό κάλυμμα προσώπου «ἐπὶ τῇ ἀναγνώσει τῆς παλαιᾶς διαθήκης» αν και, κατά την ταπεινή μου γνώμη, το βάρος πέφτει στο αμέσως παρακάτω «ἀλλ᾿ ἕως σήμερον, ἡνίκα ἀναγινώσκεται Μωϋσῆς, κάλυμμα ἐπὶ τὴν καρδίαν αὐτῶν κεῖται» και αναπτύσουν «θεολογία ελευθερίας του προσώπυ»;;;!!!
Δλδ τι θα πουν για τα Σεραφίμ που κατακαλύπτουν τα πρόσωπά τους «κύκλῳ τοῦ θρόνου τοῦ Κυρίου» ;;!!
Δεν έχουν ακούσει ποτέ το :
«Τὰ ἑξαπτέρυγα σεραφίμ, ἃ ταῖς μὲν δυσὶ πτέρυξι κατακαλύπτει τὰ πρόσωπα ἑαυτῶν, ταῖς δὲ δυσὶ τοὺς πόδας καὶ ταῖς δυσὶν ἱπτάμενα»;
Δε μπορώ να τους καταλάβω!!!
Δεν είμαστε στα καλά μας λέω εγώ και πειράζουμε ανθρώπους και Θεό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ασύληπτης "λογικής" κείμενα είναι τούτα!
Φυσικά δε χρειάζεται θεολογία για να φανεί το μέγεθος του παραλόγου!
18 Αυγούστου 2020 - 5:09 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤά Χερουβείμ καί τά Σεραφείμ καλύπτουν μέ τίς φτεροῦγες τους καί φυσικό μέρος τοῦ σώματός των τό πρόσωπό τους ἐνώπιον τοῦ Κυρίου ἀπό αἰδῶ καί φόβο Θεοῦ.
Ἐσεῖς γι' αὐτούς τούς λόγους φορᾶτε τήν μάσκα ἤ τήν ὑπερασπίζεσθε εἰδικά μέσα στήν Ἐκκλησία;
Ρητορική ἡ ἐρώτησις, διότι ἄν συνειδητοποιούσατε ὅτι ἐσεῖς συγκρίνεται περιπτώσεις πού δέν συγκρίνονται, δέν θά προβάλλατε αὐτό τό ἀτυχές ἐπιχείρημα.
Μαρία, κάποιοι μιλάνε για το κάλυμμα προσώπου και πόσο αντιπνευματικό είναι αυτό κι άλλα τέτοια πολλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ δεν αναφέρομαι στους λόγους που κάνουν κάποιους να καλύπτουν τα πρόσωπά τους αλλά στην κίνηση αυτή είτε για τον α' λόγο είτε για τον β'.
Αυτή καθαυτή, λοιπόν, η κίνηση δε μπορεί να χαρακτηριστεί αντιπνευματική, αμαρτία ή ό,τι άλλο!! νΣτο παράδειγμά μου, ατυχές για εσάς, φαίνεται ξεκάθαρα αυτό που σας λέω..
είναι απλό το θέμα!
Και δεν είναι οτι φορώ ή υπερασπίζομαι τη μάσκα μέσα στο Ναό αλλά η απίστευτη αντιμετώπιση του θέματος από ορισμένη μερίδα πιστών μου προξενεί μια κάποια δυσφορία και σχολιάζω αναλόγως!!
Ἄς κρίνουν οἱ σχολιαστές κατά πόσο τό παράδειγμά σας κ. Ἀντώνη εἶναι ἀτυχές ἤ μή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιά μένα εἶναι ὁλοφάνερα ἐκτός τόπου καί χρόνου.
Μήν θεωρεῖτε λεπτομέρειες καί ὄχι βλασφημία ζητήματα ὅπως τό να εἴμαστε μασκοφορεμένοι μέσα στήν Θεία Λατρεία, καί στούς καθηγιασμένους Ναούς μας μέ τά Μυστήρια, γιατί στό τέλος θά μᾶς βάλουν νά καταπιοῦμε ὅλη τήν κάμηλο, δηλαδή θά μᾶς ἀπαγορεύσουν νά κοινωνοῦμε (ὅπως στό ἐξωτερικό) καί νά θρησκεύουμε καί σέ κάποιους θά συνεχίσει νά προκαλεῖ "δυσφορία" πάλι ἡ ὄποια εὔλογη ἀντίδραση.
Φυσιολογικά θά ἔπρεπε νά δυσφορεῖτε μέ τίς ἐκπτώσεις στίς ὁποῖες ὑποβάλλει τό Κράτος τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ..
Ἀλλά τό φυσιολογικό ἔχει ἀρχίσει νά γίνεται δυσεύρετο ὅπως φαίνεται..