Η επιστολή του Αρχιεπισκόπου προς τον Πρωθυπουργό
(Διαβάστε παρακάτω την επιστολή)
ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ ΤΟΥ
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
Ελεγθήκαμε από τη συνείδησή μας,
σηκώσαμε Σταυρό δυσβάσταχτο
Η συμμόρφωση με τα μέτρα της πολιτείας
από κλήρο λαό και ιεράρχες ήταν εξαιρετικά επώδυνη
Γίναμε αποδέκτες προσβολών και
παραπόνων.
Διασυρθήκαμε δημοσίως από τους ασθενείς
τη πίστει χριαστιανούς που δεν επέδειξαν υπομονή
Υπομείναμε ενορχηστρωμένες επιθέσεις
ΜΜΕ και κοινοβουλευτικών κομμάτων
Μας κατηγόρησαν για κοινωνική
αναλγησία και υπεύθυνους για διασπορά του ιού.
Μέμφθηκαν ως ανθυγιεινό το Μυστήριο
της Θείας Ευχαριστίας
Ζήτησαν την κρατική απαγόρευση του
Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας
Δεν σεβάστηκαν την θρησκευτική
ελευθερία την οποία κάθε δημοκρατική πολιτεία εγγυάται
ΤΙ ΖΗΤΗΣΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
Να επιτραπεί υπό όρους η προσέλευση
πιστών στους Ιερούς Ναούς και Ιερές Μονές για προσκύνημα
Συμμετοχή σε Ιερές Ακολουθίες και
Μυστήρια
ΟΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ
Ένα άτομο ανλα 15τ.μ. με ελάχιστη
απόσταση 2 μέτρα
Οι υπόλοιποι να παραμένουν στον
προαύλιο χώρο τηρώντας τις αποστάσεις
Να παραμείνουν ανοιχτά τα εξωτερικά
μεγάφωνα βάσει της κείμενης νομοθεσίας για την εκπομπή θορύβου
Ιεροί Ναοί και Μονές να διασφαλίσουν
ότι δε θα υπάρχουν φαινόμενα συνωστισμού
Στις εισόδους Ναών να υπάρχει
αντισυπτικό προς ελεύθερη χρήση
Τα εκκλησιαστικά συμβούλια και
ηγουμενοσυμβούλια να επιμελούνται της απολύμανσης, αερισμού των χώρων
ΕΙΔΙΚΗ ΜΝΕΙΑ
8.500 Ναών και Μονών της Εκκλησίας της
Ελλάδος έδειξαν υποδειγματική υπευθυνότητα
…………………………………………………………
Για
καλό έδωσαν στη δημοσιότητα την επιστολή του Αρχιεπισκόπου προς τον Πρωθυπουργό
ή για να …ευθυμήσουμε;
exapsalmos,1 Μαΐου 2020
Γράφει ο π.
Ακάκιος
Αλήθεια οι
άνθρωποι δεν πάνε καλά!
Προς τί
έδωσαν στην δημοσιότητα – και μάλιστα επιλεκτικά- την επιστολή του
Αρχιεπισκόπου προς τον Πρωθυπουργό;
Για να δούμε από
τι… τρόμαξε ο κ. Μητσοτάκης και αποφάσισε να ανοίξουν οι ναοί ή για να
γελάσουμε;
Δεν ξέρεις τι να
πεις με την νοοτροπία ορισμένων ανθρώπων! Δεν πάνε καλά σίγουρα!
Ωραία βρε
λεβέντες μου την είδαμε την επιστολή! Μπράβο σας!
Και ξέρετε τι
καταφέρατε ;
Μας φέρατε
στο μυαλό έναν τρομαγμένο άνθρωπο ο οποίος με νοοτροπία
υπαλλήλου μιας δημόσιας υπηρεσίας να απευθύνεται προς τον
Προϊστάμενό του…!!!
Είναι δυνατόν;; Ο
Αρχιεπισκοπος Αθηνών για να γίνει αποδεκτό το αίτημά του – που έπρεπε
μετά το φιάσκο με την Πρωτοψάλτη να γίνει απαίτηση της Εκκλησίας – να προτείνει
στην επιστολή του μέτρα προφύλαξης για να πείσει τον Πρωθυπουργό να μας
ανοίξει τους ναούς; Δεν ξέρω τι να πω!
Αντί να χαίρεστε
και να καμαρώνετε κάποιοι για την δήθεν αυστηρή επιστολή που συντάξατε
και κάποιοι άλλοι για την δημοσιογραφική σας επιτυχία ( ναί πιάσατε
φλουρί… Κωνσταντινάτο ), αν είχατε το στοιχειώδες μυαλό αμφότερες οι πλευρές…θα
έπρεπε να την αποκρύψετε απο τον κόσμο για να μην την διαβάσει κανείς και πολύ
περισσότερο ο ιστορικός του μέλλοντος αλλά και ο πιστός λαός!
Θα τρομάξουν οι πιστοί του μέλλοντος με τα γραφόμενα αυτά καθώς θα
διαπιστώνουν πως εν έτει 2020 μας κλείσανε τις Εκκλησίες και δεν
μας αφήνανε να κοινωνήσουμε!
Και μείς είχαμε
όχι μόνο συμβιβαστεί αλλά φτάσαμε στο σημείο να κάνουμε δια
του Αρχιεπισκόπου μας τους…. φαρμακοτρίφτες για το πόσο σαπουνάκι θα
βάζουμε στα χεράκια μας για να μπούμε στην Εκκλησία…!!!
Πόσο ακόμα πιο
χαμηλά θα πάτε την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος…!!!
Πόσο πιο
χαμηλά!!!!
Όντως Πάτερ πόσο πιο χαμηλά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ χαλαρά... γράφει ο π. Ακάκιος από την ασφάλεια του ανθρώπου που είναι έξω απ΄τον χορό. Π. Ακάκιε, η επιστολή δεν μας κάνει να... ευθυμήσουμε, αλλά ΝΑ ΚΛΑΨΟΥΜΕ, διότι η Εκκλησία έχει βρεθεί σε κατάσταση διωγμού, με την πλάτη στον τοίχο, εκβιαζόμενη από τις κυβερνήσεις εφόσον εκείνες αποφασίζουν για τα θέματα δημόσιας λειτουργίας του κράτους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌμως μας κάνει να κλάψουμε και η δική σας αντιμετώπιση, της χαλαρότητας και του αστεϊσμού.
Έχετε συνειδητοποιήσει ότι ο ελληνικός λαός είναι σε κατάσταση ολικής αποστασίας πλην ενός ελαχίστου ποσοστού, και ότι αυτό είναι η κύρια αιτία που η Εκκλησία «δεν έχει πλάτες» ώστε να αντισταθεί πλέον;
Γιατί δεν αναλαμβάνουμε όλοι μαζί κλήρος και λαός τον πόλεμο απέναντι στους διώκτες της Εκκλησίας, αντί να περιμένουμε να γίνει από τους γηρασμένους Ιεράρχες μας; Γιατί στρεφόμαστε στην εύκολη λύση της ασφαλούς κριτικής εκ του πληκτρολογίου; Για να αυτοδικαιωθούμε ότι «μαχόμαστε για τα θέματα της Πίστης»;
Για ότι συμβαίνει είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι.
"Διασυρθήκαμε δημοσίως από τους ασθενείς τη πίστει χριαστιανούς που δεν επέδειξαν υπομονή" ...
ΑπάντησηΔιαγραφήἌν ἐμεῖς εἴμαστε οἰ ἀσθενεῖς τῇ πίστει χριστιανοί πού ζητᾶμε τό αὐτονόητο, δηλαδή νά μήν κλείνουν οἱ Ἐκκλησίες ἐπουδενεί,
νά μήν σταματᾶ ἡ Λατρεία καί ἡ Κοινωνία τοῦ Χριστοῦ καί Θεοῦ,
νά τηροῦνται τά κρατικά διατεταγμένα περί ἀποστάσεως χωρίς τόν ἀναίτιο καί "ἐπιλεκτικό" ἀποκλεισμό κλήρου καί λαοῦ,
νά ὑπερασπιζόμαστε τούς διώκομνες Ἱερεῖς καί πιστούς καί νά τούς βοηθήσουμε,
νά εἶναι σεβαστά τά συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα τῶν πολιτῶν περί θρησκευτικῆς ἐλευθερίας τους στήν λατρεία
καί νά μήν ἐμπαίζεται ὁ Θεός καί τά θεῖα ἀπό ἀνίδεους, ἀνειδίκευτους, ἀθεολόγητους, ἀπό κάθε κατεργάρη θεομάχο, ἀλλά κι ἀπό ἐμᾶς τούς ἴδιους τούς Χριστιανούς
τότε αὐτοί πού δέν τά ζητοῦν αὐτά ἤ ἀκόμη χειρότερα κάποια τά παραχωροῦν κιόλας, πῶς θά χαρακτηρίζονταν;
Καλό εἶναι νά μήν γίνει κακή ἀρχή. Ἅπαξ κι ἔγινε, πιό πολύ κόπο χρειάζεται νά καταβάλλει κανείς γιά νά τήν μαζέψει κι ὄχι "νά κάνει ὐπομονή" ἔτσι ἀόριστα στόν κατήφορο.
Ἡ ὑπομονή στίς θλίψεις καί στούς διωγμούς καί εἰδικά ὅταν βλασφημεῖται ὁ Θεός καί διώκεται ἡ Ἐκκλησία Του ΔΕΝ σημαίνει δέν μιλοῦμε, δέν ἀντιδροῦμε, δέν κάνουμε αὐτό πού περνᾶ ἀπό τόν λόγο, τά ἔργα καί τά χέρια μας, ὁ καθένας κατά τό παρ' ἀνθρώποις δυνατόν καί τήν προαίρεσή του.
Σημαίνει ἀντέχω τήν δοκιμασία μέ ταπείνωση γιά τίς ἁμαρτίες μου, μέ μετάνοια, μέ αὐτομεμψία, μέ προσευχή, μέ συγχώρεση, μέ διόρθωση, ἀλλά ὄχι παθητικά ἔξωθεν. Δέν ἀναιρεῖ τό ἕνα τό ἄλλο, ἀλλά τό ὁλοκληρώνει.
Μιλώντας μόνο γιά τόν ἑαυτό μου, θεωρῶ ἤδη ὄτι μᾶλλον ἁμαρτάνω ἐπιπλέον πού δέν πάω οὔτε ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἔστω μία Κυριακή Θείας Λειτουργίας κεκλεισμένων τῶν θυρῶν, ἀπό ἀσυγκράτητο πόθο Θεοῦ καί γλίτωσα αὐτόφορο καί πρόστιμο, ἔχοντας ὑπόψιν μου τί ἔκαναν οἰ πραγματικοί Χριστιανοί ἐν καιρῷ εἰκονομαχίας π.χ. καί ἄλλες παρόμοιες περιπτώσεις Ἁγίων πού δέν ὑπολόγιζαν τί ἐγκόσμιο θά ζημιώσουν!
Μέσα σ' αὐτήν τήν χριστιανική μας χλιαρότητα καί τήν ἀδιορθωσιά, νά μήν μιλήσουμε κιόλας καί νά μήν γράψουμε ἤ νά μήν προβοῦμε σέ κάποια ἄλλη ἐνέργεια πού μποροῦμε ἐκεῖ πού ξέρουμε ὅτι μᾶς βλέπουν, μᾶς διαβάζουν, μᾶς ἀκοῦνε, μᾶς κρυφακοῦνε, σφυγμομετροῦν τίς δυνάμεις μας, τίς ἀντιδράσεις μας, νά μήν πιέσουμε μαζί μέ ἄλλους γιά τό καλό, γιατί θά θεωρηθοῦμε ἀσθενεῖς τῇ πίστει, ὅτι διασύρουμε γιατί καταδεικνύουμε τό ἐμφανές δημόσιο δογματικό ἤ ὄποιο ἄλλο καί ὄχι προσωπικό ὀλίσθημα καί ὅτι δέν ἔχουμε ὑπομονή;
Ὅλα προετοιμάζουν τόν Ἀντίχριστο.
Ἔ ὅταν μᾶς τόν κουβαλήσουν λόγῳ τῶν δικῶν τους ἐπιθυμιῶν καί λόγῳ καί τῆς δικῆς μας ἀποστασίας, ἐμεῖς ἄς ἐφαρμόζουμε τήν ἀρετή τῆς ὑπομονῆς κεκλεισμένων τῶν στομάτων καί δεμένων τῶν χειρῶν...
Οἱ Προφῆτες Ἡλίας καί Ἐνώχ πού θά κηρύττουν τότε, κι αὐτοί δέν θά κάνουν ὑπομονή...γι' αὐτό θά τούς καθαρίσουν. Γιατί θά μιλᾶνε καί θά ἐνοχλοῦν τά αὐτιά καί τά μάτια τῶν ἀνθρώπων (καί πολλῶν χριστιανῶν) τῆς ἐποχῆς. Μάλιστα δέ θά ἀνταλλάσσουν δῶρα ἀπ' τήν χαρά τους πού θά τούς ξεφορτωθοῦν γιατί τούς "διέσυραν" οἰ τελευταῖες προειδοποιητικές τους σειρῆνες κινδύνου καί ἀφυπνίσεως πού θά ἐξαπολύουν στόν κόσμο πρίν τό τέλος του.
Τῶν φρονίμων τά παιδιά πρίν πεινάσουν μαγειρεύουν πρός ὅλες τίς κατευθύνσεις, ὄσο μπορεῖ ὁ καθένας.
Μετά θά εἶναι ἀργά.
Δεν καταλαβαίνω,
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Για ποιόν ακριβώς λόγο οι Ιεράρχες ελέγχονται από την συνείδησή τους, και
2. Πως γνωρίζει η Δ.Ι.Σ. τους υπαίτιους και τα κίνητρα της απόπειρας εμπρησμού στην Ι.Μ.Πετράκη
Μακαριώτατε, Χριστός Ἀνέστη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατεχόμενοι οἱ πιστοί ἀπό ἐλπιδοφόρα ἀναμονή καί ἱερή προσμονή, δεχτήκαμε μέ ἰδιαίτερη χαρά καί ἀνακούφιση τήν ἄρση ἐκ μέρους τῆς Πολιτείας τῶν περιοριστικῶν μέτρων πού ἀφοροῦσαν τούς Ἱερούς Ναούς καί τίς Ἱερές Μονές τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὡς ἀπόρροια τῆς ἐμπόνου ταύτης ἐπιστολῆς σας.
Ἡ ἄρση τῶν περιορισμῶν θά πραγματοποιηθεῖ σταδιακά μέν, καταλυτικά δέ ὡς πρός τήν ἔκβασή τους μέ τήν πλήρη καί ἀγαστή συνεργασία τῆς ὑμετέρας Μακαριότητας καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μετά τῆς ἐπιστημονικῆς κοινότητας γιά τήν ἀπρόσκοπτη ἐπιστροφή μας στή Θεία Λατρεία.
Δεήσεις ἀναπέμπομεν πρός τόν Κύριον ὑπέρ «πάντων τῶν ἐν ὑπεροχῇ ὄντων» πού συνέβαλαν στή λήψη αὐτῆς τῆς ἀπόφασης καί μᾶς εὐαρέστησαν «ἵνα ἤρεμον καὶ ἡσύχιον βίον διάγωμεν ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ καὶ σεμνότητι.»(Α΄Τιμ.β΄2-3).
Μακαριώτατε,
δέον ὅπως ἰδιαιτέρως σᾶς εὐχαριστήσουμε ἐκ βάθους καρδίας γιά τήν εἰσήγησή σας αὐτήν, πρός ἀνακούφιση τῶν πνευματικῶν μας ἀναγκῶν.
Εὐχαριστίες ἀκόμη νά ἐκφράσουμε στήν ὑμετέρα Μακαριότητα καί γιά τίς μέ πατρική εὐθύνη δοθεῖσες ὁδηγίες, προκειμένου, μέσα ἀπό τήν ὀδύνη καί τόν πόνο αὐτῶν τῶν περιορισμῶν, μᾶς προτρέψετε στήν ἀντιμετώπιση αὐτῆς τῆς δοκιμασίας ὡς ἀγάπης καί αὐτοπροσφορᾶς πρός τόν πλησίον.
Ἡ ἀποδοχή δέ αὐτῆς ταύτης τῆς πανδημίας καί ὡς Θείας παιδαγωγίας, παραχωρηθείσης παρά τοῦ φιλεύσπλανου Θεοῦ ὡς μέσο γιά τήν πνευματική μας τελείωση, μᾶς ὠφέλησε τά μέγιστα ἀφοῦ μᾶς ἔφερε σέ πλήρη συναίσθηση τῆς ἁμαρτωλότητάς μας ἐνῶ παράλληλα μᾶς ἀπέτρεψε ἀπό πρᾶξεις ἀπελπισίας, ὀργῆς, θυμοῦ καί ἀγανάκτησης.
Υἱικῶς ἀσπαζόμενοι τήν χείρα σας, ἐξαιτούμεθα τάς θεοπειθεῖς πατρικάς εὐχάς καί εὐλογίας σας.
Μετά τοῦ προσήκοντος σεβασμοῦ,
Θεόδωρος Σ.
Αγαπητέ, ή
ΑπάντησηΔιαγραφή1 Μαΐου 2020 - 8:07 μ.μ.
γράφεις:
Γιατί στρεφόμαστε στην εύκολη λύση της ασφαλούς κριτικής εκ του πληκτρολογίου; Για να αυτοδικαιωθούμε ότι «μαχόμαστε για τα θέματα της Πίστης»;
Αρκετός λόγος γίνεται για το πληκτρολόγιο από κάποιους κι αρκετές φορές κατακρίνεται και ειρωνεύεται για την "ομολογία" του.
Εσύ τώρα ας πούμε με το πληκτρολόγιο δεν κάνεις συστάσεις και δεν δίνεις την συμβουλή σου, ας το πούμε, στον π. Ακάκιο;
Γιατί όχι το πληκτρολόγιο;
Η τεχνολογία χρησιμοποιείται από κάποιους για το καλό κι από κάποιους για το κακό.
Με το πληκτρολόγιο δεν γράφονται επιστολές διαμαρτυρίας, ωφέλιμα πνευματικά κείμενα ή αντιγράφονται αγιοπατερικά, αφυπνιστικά σχόλια, ενημερωτικά άρθρα;
Με το πληκτρολόγιο δεν γίνονται αποκαλύψεις, δεν υπογράφονται ομολογίες πίστεως προσωπικές ή συλλογικές και δεν γνωστοποιούνται;
Με το πληκτρολόγιο κάποιοι από αυτούς που το κατηγορούν και οι ίδιοι δεν είναι μπλόγκερς και δεν στέλνουν και στα άλλα ιστολόγια τα κείμενά τους;
Με το πληκτρολόγιο δεν επικοινωνούν και πνευματικοί άνθρωποι μεταξύ τους από άλλον τον πλανήτη;
Με το πληκτρολόγιο δεν γίνεται και ιεραποστολή και μάλιστα σε δυσπρόσιτες περιοχές που για διάφορους λόγους δεν υπάρχει δυνατότητα για πολλούς ανθρώπους να έχουν ταχτική ή καθόλου πνευματική νουθεσία και πληροφόρηση;
Αν είχαν πληκτρολόγιο και αυτήν την τεχνολογική δυνατότητα κηρύγματος και αφύπνισης όλοι οι Άγιοι κήρυκες, προφήτες και ομολογητές των προηγούμενων εποχών, δεν θα το χρησιμοποιούσαν νομίζεις;
Το αν βλέπει κανείς το πληκτρολόγιο ως αυτοσκοπό και ως μοναδικό τρόπο ομολογίας δεν μπορεί να το ξέρεις εσύ, ούτε κανένας που δεν γνωρίζει του κάθε ανθρώπου τα άδηλα και τα κρύφια της καρδιάς του, ούτε το τι κάνε στο κελλί του και στην υπόλοιπη προσωπική πνευματική του ζωή. Το γνωρίζει μόνο ο Θεός και ο ίδιος.
Εσύ κι εγώ κι οποιοσδήποτε άλλος μπορεί μόνο να κρίνει και να σχολιάσει την δημόσια τοποθέτησή του και τίποτε περισσότερο.
Ευτυχώς που υπάρχει από μία άποψη το πληκτρολόγιο και το διαδίκτυο, ώστε με μία συνετή χρήση τους μπορούμε να μάθουμε και να γράψουμε και κάποια αλήθεια που δεν υπάρχει περίπτωση πια να βρει κανείς στα ΜΜΕ που προσκυνούν το σύστημα.
Όλα έγκεινται στην διάκριση χρήσης και στην εσωτερική προαίρεση και τοποθέτηση του καθενός.
2 Μαΐου 2020 - 8:40 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήπροσθέτω
Με το πληκτρολόγιο δεν υπάρχουν και τα ορθόδοξα σάιτ και τόσα βίντεο ψυχωφέλιμων πνευματικών ομιλιών;
Με το πληκτρολόγιο δεν υπάρχουν προγράμματα διαδικτυακών τηλεσυναθροίσεων με δυνατότητα εκατοντάδων μελών που μιλάνε, γράφουν κι επικοινωνούν οι χριστιανοί μεταξύ τους, όπως τώρα στην καραντίνα;
Με το πληκτρολόγιο, μάλλον και με αυτό, δεν υπάρχει η ευκαιρία να επικοινωνεί ένας πνευματικός πατέρας με τα πνευματικά του παιδιά αν δεν έχουν δυνατότητα πάντα δια ζώσης και δεν εξυπηρετεί για πολλούς λόγους το τηλέφωνο;
Το αν αυτοδικαιώνεται κάποιος που χρησιμοποιεί το πληκτρολόγιο με όλους αυτούς τους τρόπους δεν μπορούμε να το ξέρουμε, παρά μόνο αν μας το αποκαλύψει ο ίδιος.
Αλλιώς. κατακρίνουμε εμείς αυτόν που το χρησιμοποιεί, την στιγμή που του προσάπτουμε ευθέως ή πλαγίως ότι αυτός κατακρίνει ή αυτοδικαιώνεται.
Προσοχή στον επιτηδευμένο ευσεβοφανή λόγο ορισμένων (επικαλούνται και χωρία των Γραφών). Χρησιμοποιούν εξωτερικά σχήματα για να καλύψουν την γύμνια πράξεων και συμπεριφορών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτός ο λόγος στέκεται ΑΠΕΝΑΝΤΙ από την αλήθεια διότι τα γεγονότα τον διαψεύδουν.
«εἰ κακῶς ἐλάλησα, μαρτύρησον περὶ τοῦ κακοῦ· εἰ δὲ καλῶς, τί με δέρεις;» (Ἰωάν. ιη΄23)
ΑπάντησηΔιαγραφήΖητῶ συγνώμη πού ... χάρηκα γιατί θά ἀνοίξουν ἐπιτέλους οἱ Ἱεροί Ναοί ἔστω και σταδιακά καί θά προσφερθοῦν γιά λατρεία στούς εὐσεβεῖς πιστούς πού τόσο καιρό τούς στερήθηκαν.
Ζητῶ συγνώμη πού ... ἐξέφρασα εὐχαριστίες στόν Μακαριώτατο γιά τόν χειρισμό αὐτῆς τῆς πρωτόγρωρης, δύσκολης καί ἐπίπονης κατάστασης.
Ζητῶ συγνώμη πού ... εὐχαρίστησα τούς καθ’ὕλην ἀρμόδιους πού ἔλαβαν ὑπόψη τους τήν ἐν εἴδει ἐπιστολῆς ἔμπονη κραυγή τοῦ Μακαριωτάτου γιά τό ἄνοιγμα τῶν Ἱερῶν Ναῶν.
Ζητῶ συγνώμη πού ... ἐπικαλέστηκα διά τοῦ σχολίου μου χωρία τῶν Γραφῶν.
Τέλος, ζητῶ συγνώμη πού ... παραπλάνησα μέ τό εὐχαριστήριο σχόλιό μου, τούς ἐν Χριστῶ ἀδελφούς καί ἀδελφές καί προέβησαν σέ καλοπροαίρετες μέν ἀλλά ἄτοπες δέ ἐπισημάνσεις.
Μετά τῆς ἐν Χριστῶ ἀγάπης,
Θεόδωρος Σ.