Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ
Το
μεγάλο επίτευγμα της σύζευξης του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού από τους
Τρεις Ιεράρχες, Βασίλειο τον Μέγα, Γρηγόριο τον Θεολόγο και Ιωάννη τον
Χρυσόστομο, καθώς και η διαχρονικότητα του έργου τους ήταν το θέμα της
εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε από τον Σύλλογο Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως
«Ο Μέγας Βασίλειος» στην αίθουσα της Γ..Ε.Χ.Α. Σερρών, το απόγευμα της Τρίτης
29 Ιανουαρίου 2019.
Την
επιτυχημένη εκδήλωση, προλόγισε ο πρόεδρος του Συλλόγου και Δ/ντής του ΕΠΑΛ Ν.
Ζίχνης κ. Κωνσταντίνος Δομουχτσής, ενώ στο πρώτο μέρος, οι μαθήτριες των
κατηχητικών ομάδων παρουσίασαν ένα μικρό μουσικό πρόγραμμα. Στην συνέχεια
ο κεντρικός ομιλητής κ. Νικόλαος Ιντζεσίλογλου ομότιμος καθηγητής
Νομικής Σχολής Α.Π.Θ. ανέπτυξε το θέμα με τίτλο «η διαχρονική
σημασία της εορτής των Τριών Ιεραρχών».
Στην
ομιλία του επεσήμανε μεταξύ άλλων, πως ποτέ δεν υπήρξε στην ανθρωπότητα
μεγαλύτερη σύνθεση από αυτήν που πέτυχαν οι τρεις μέγιστοι φωστήρες, δηλαδή του
Ελληνισμού και του Χριστιανισμού. Τόνισε δε, ότι πρέπει να θεωρούμε τους
εαυτούς μας τυχερούς που είμαστε απόγονοι αυτής της τεράστιας κληρονομιάς.
«Πρόκειται
για μια πολύ μεγάλη, πρωτοφανή πολιτισμική σύζευξη, η σύνθεση της οποίας είναι
τόσο μεγάλη και πλούσια που είναι δύσκολο να την συλλάβει και να την κατανοήσει
ο άνθρωπος. Αυτή η σύζευξη του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού έγινε σε όλα α
επίπεδα και σε όλες τις μορφές που αφορούν τον άνθρωπο».
Αναφέρθηκε
κατόπιν στις διαχρονικές αξίες, που στηρίχτηκε το έργο τους, όπως η ελευθερία
του προσώπου, που πηγάζει από την ελευθερία του Θεού.
Όπως
είπε μεταξύ άλλων, δεν απέκτησαν μόνο όλες τις γνώσεις της εποχής τους, δεν
αγάπησαν όσο τίποτε άλλο την άσκηση, αλλά επέδειξαν πλούσιο κοινωνικό έργο
αγάπης προς τους συνανθρώπους τους. «Κανείς άλλος δεν έκανε ό,τι έκαναν αυτοί
μέσα στην ιστορία γιατί το κοινωνικό τους έργο δεν ήταν αποκομμένο από το
υπόλοιπο μεγαλείο της ψυχής τους, από το δόσιμο του εαυτού τους στον Θεό και
τον συνάνθρωπο». Και πρόσθεσε ότι δεν πρέπει να απομονώνουμε καμία πτυχή από
την προσωπικότητά τους και την δράση τους, γιατί αλλοιώνεται μ αυτόν τον τρόπο
η συνοχή του έργου τους.
«Δυστυχώς
δεν τους αναδεικνύουμε όσο πρέπει ως παραδείγματα, ενώ αυτοί που θέλουν να
χωρίσουν το Κράτος από την Εκκλησία και να μην διδάσκονται τα θρησκευτικά ως ομολογιακό μάθημα, είναι
αντίθετοι προς την παράδοση που μας άφησαν οι Τρεις Ιεράρχες. Επιδιώκεται να
τους ξεχάσουμε ή κάτι ακόμη χειρότερο να απομονώσουμε κάποιες πλευρές του έργου
τους.
Όμως
η διαχρονικότητα τους έργου τους, δηλαδή το πόσο παραμένει ζωντανό και ενεργό
μέσα στον χρόνο, τους κάνει παραδείγματα μίμησης».
Τελειώνοντας
την ομιλία του ανέφερε το παράδειγμα του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου ο οποίος,
όταν ανέλαβε τον θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως υπήρχε μόνο ένας μικρός ορθόδοξος
Ναός, κατάφερε όμως, να αντιστρέψει την κατάσταση. «Δεν πρέπει ποτέ να
απελπιζόμαστε, όσο κι αν τα πράγματα δείχνουν να έχουν χαθεί» κατέληξε.
Τον
λόγο πήρε κατόπιν ο Σεβασμιώτατος
Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ.κ. Θεολόγος, ο οποίος αφού
ευχαρίστησε τον κ. Ιντζεσίλογλου για την εμπεριστατωμένη ομιλία του και τους
διοργανωτές της εκδήλωσης, αναφέρθηκε με την σειρά του στους Τρεις Ιεράρχες
επισημαίνοντας ότι στην εποχή τους ο Ελληνικός πολιτισμός βρισκόταν ήδη σε μία
ουσιαστική παρακμή. Υπογράμμισε δε, ότι αυτός που βγήκε κερδισμένος από αυτή
την μεγάλη σύζευξη Ελληνισμού-Χριστιανισμού ήταν ο Ελληνισμός ο οποίος έδωσε
«το όχημα δηλαδή την γλώσσα και την φιλοσοφία για να μπορέσει η χριστιανική
πίστη και κυρίως το δόγμα να διατυπωθεί με σαφήνεια. Ο Χριστιανισμός δε, μέσα
από αυτή την συνάντηση, έδωσε στον Ελληνισμό ζωή και διάρκεια. Τον ανέστησε,
γιατί βρισκόταν σε παρακμή, τον εζωοποίησε και μαζί του εζωοποίησε και ολόκληρο
τον κόσμο».
Στην συνέχεια έκανε αναφορά για την σημερινή κατάσταση στην
παιδεία τονίζοντας ότι «λαός χωρίς παιδεία είναι καταδικασμένος να χαθεί». «Οι
καιροί είναι πονηροί και χρειάζεται διαρκής επαγρύπνηση» είπε μεταξύ άλλων,
αναφερόμενος στο μάθημα των θρησκευτικών και στην σύγχυση που προκαλεί στους
μικρούς μαθητές: «Δυστυχώς αυτό είναι το πνεύμα της εποχής, η σύγχυση, ώστε ο
λαός να μετατραπεί σε ένα ζαλισμένο κοπάδι, το οποίο εύκολα θα κατευθύνεται
εκεί που θέλουν».
Την
εκδήλωση έκλεισε ο Σεβασμιώτατος με τα προφητικά λόγια του αείμνηστου
Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, ο οποίος είχε πει : «Έλληνες, σήμερα χρειαζόμαστε
τρία πράγματα, αφύπνιση, αντίσταση και ανάκαμψη».
Την
εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο αντιπεριφερειάρχης κ. Ιωάννης
Μωυσιάδης, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δ.Σ. Σερρών κ. Στέφανος
Φωτιάδης, ο αντισυνταγματάρχης κ. Χατζόπουλος, ο πρωτοδίκης κ. Χρήστος Μακρής ο
εκπρόσωπος της ΑΔΕΔΥ κ. Κώστας Στρίκας, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών
κ. Πασχάλης Στεφάνου, ο αιρετός εκπρόσωπος καθηγητών Β’ εκπαίδευσης κ.
Παπαχρήστου Βασίλειος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών κ. Βασίλης
Κατιρτζόγλου, πολλοί Διευθυντές και Υποδιευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας
Εκπαίδευσης, η φιλόλογος καθηγήτρια κ. Ελένη Κατσαρίδου και πολλοί εκπαιδευτικοί
της πόλης μας.
Συμφωνω με το κείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι σημερινοί νομοδιδάσκαλοι ακαδημαική καθηγητές όλων των βαθμίδων,διδάσκουνε στους μαθητές,για την ορθοδοξία που πηγάζει απο τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό μας,όπως έγραψαν το Ιερό Ευαγγέλιο και της (47) επιστολές των Αποστόλων μας,όπως και τα ιερά Βιβλία των Προφητών μας της Παλαιάς Διαθήκης και συνέχισαν με τα συγράμματά τους οι άγιοί μας,με φώτηση του Αγίου Πνεύματος Θεού ;
Αναφέρουνε για την Ελληνικότητα και για τον πολιτισμό της Μακεδονίας ;
Διδασκουνε τα στοιχεία που πρέπει να έχει ο πολιτισμένος μορφωμένος ορθόδοξος χριστιανός για τον
συνάνθρωπό του,ξεκινώντας πρώτα απο την ορθόδοξη πίστη και την αγάπη και μετά για το ήθος,την αλληλεγγύη,την ελεημοσύνη,την αρετή,την ελπιδα και την ανδρεία και τόλμη κ.λπ.,που πρέπει να έχει ο Ελληνας Χριστιανός, ή δεν νοιάζονται και αδιαφορούνε,ή φοβούνται και ενδιαφέρονται μόνο το χρήμα και την καλοπέρασή τους;
Αναφέρομαι πρώτα για τους παραδοσιακούς Μητροπολητες μας, που δεν αντιδρούνε στην αλλαγή των ιερών κανόνων των αγίων μας,που έθέσπισαν με θεία φώτηση Αγίου Πνεύματος θεού,απο το οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, μετά την ληστρική ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου,που ονόμασαν της αιρέσεις εκκλησίες!
Δημιουργείται έτσι μία σύγχυση στο ορθόδοξο ποίμνιο,για της χριστιανικές αιρέσεις,που οδηγούνε στην Πανθρησκεία,στον ερχόμενο αντίχριστο!
Οι πολιτικοί ενδιαφέρονται για το χρήμα και την καλοπέρασή τους και τίποτα άλλο !