21 Δεκ 2018

Η Μητρόπολη Φλώρινας για την κρεωφαγία παραμονὲς των Χριστουγέννων κατά τις «Φωτιές»


Αποτέλεσμα εικόνας για μητροπολη φλωρινας
Ὡς ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ γνωρίζουμε ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας, γιὰ νὰ τιμήσει τὴ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ καὶ νὰ προετοιμάσει τοὺς πιστοὺς γιὰ τὴ μεγάλη αὐτὴ γιορτὴ τῆς Χριστιανοσύνης, ἔχει ὁρίσει τεσσαρακονθήμερη νηστεία ἀπὸ τὶς 15 Νοεμβρίου μέχρι καὶ τὶς 24 Δεκεμβρίου. Τῆς νηστείας ἐξαιροῦνται ὅσοι ἔχουν σοβαροὺς λόγους ὑγείας.
Μὲ λύπη μας πληροφορηθήκαμε ὅτι τὶς , στὰ πλαίσια τῶν ἐκδηλώσεων ποὺ γίνονται στὴν πόλη μας γιὰ τὶς «φωτιές», θὰ προσφερθοῦν στὸ κοινὸ κρέατα. Ἡ πράξη αὐτὴ δηλώνει περιφρόνηση στὶς θρησκευτικὲς παραδόσεις τοῦ λαοῦ μας καὶ ἀσέβεια στοὺς κανόνες τῆς Ἐκκλησίας.
Καλοῦμε τοὺς πιστοὺς νὰ μὴν καταλύσουν, ἀλλὰ νὰ κρατήσουν μέχρι τέλους τὴ νηστεία τῶν ἡμερῶν αὐτῶν· καὶ ἀφοῦ ἐξομοληγηθοῦν, νὰ κοινωνήσουν τὴν ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων. Ὑπενθυμίζουμε ὅτι ὑπάρχουν ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, ποὺ ὑπέστησαν μαρτυρικὸ θάνατο ἐπειδὴ ἀρνήθηκαν νὰ φάνε κρέατα σὲ περίοδο νηστείας.

Καλοῦμε ἐπίσης καὶ ὅσους ἔχουν προγραμματίσει νὰ παραθέσουν τὰ ἐδέσματα αὐτά, ὡς ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ ποὺ εἶναι κι αὐτοί, νὰ ἀκυρώσουν τὴν ἀπόφασή τους καὶ νὰ σεβαστοῦν τοὺς κανόνες ποὺ ἔχει ἡ Ἐκκλησία μας. Ἔτσι θὰ ἔχουν τὴν εὐλογία τοῦ θείου Βρέφους.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητρόπολεως

3 σχόλια:

  1. Μπράβο στον σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φλωρίνης κ. Θεόκλητο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρειαζόταν μια τέτοια εγκύκλιος. Αλλά δυστυχώς λίγοι βγάζουν παρόμοιες εγκυκλίους που επαναφέρουν τον κόσμο στην χριστιανικότητα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
    ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠ ΑΡΙΘΜΟΝ 340/9-12-1979

    ...Τις ειδωλολατρικές αυτές εκδηλώσεις , όπως ήταν επόμενο, καταδίκασε ο Χριστιανισμός από τις πρώτες ημέρες της εμφανίσεώς του. Διδάσκαλοι και Πατέρες έχουν εκφωνήσει λόγους κατά των ειδωλολατρικών αυτών εκδηλώσεων και συνέστησαν στους χριστιανούς να απέχουν. Και επειδή το κακό συνεχιζόταν, η ΣΤ’ Οικουμενική Σύνοδος (680 μ.Χ.) ασχολήθηκε και με το θέμα αυτό και εξέδωσε τον ΞΕ’ Κανόνα με τον οποίο καταδικάζονταν τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Ο Κανόνας αυτός απειλεί μάλιστα με αφορισμό τους Χριστιανούς εκείνους που μπροστά στα εργαστήρια και στα σπίτια τους ανάπτουν πυρές και πηδούν υπεράνω αυτών (Ιδέ Πηδάλιον, έκδοσις Ζ «Αστέρος», Αθήναι 1970, σελ.278).
    Από τη σύγκληση της ΣΤ Οικουμενικής Συνόδου έχουν περάσει 13 περίπου αιώνες. Αλλά οι ειδωλολατρικές αυτές εκδηλώσεις, παρόλη την προσπάθεια της αγίας μας Εκκλησίας, παραμένουν σε πολλά μέρη. Παραμένουν ως λειψανα του αρχαίου εκείνου ειδωλολατρικού κόσμου.

    Η ειδωλολατρία νικήθηκε και καταλύθηκε από το χριστιανικό κήρυγμα, αλλά μερικές εκδηλώσεις της παρέμειναν, όπως παραμένουν τα ριζίδια στη γη μετά την εκρίζωση του δένδρου.
    Ειδωλολατρικές εκδηλώσεις, για τις οποίες κάνει λόγο ο ΞΕ’ Κανόνας της ΣΤ’ Οικουμενικής Συνόδου, παρατηρούνται σήμερα και σε πολλά μέρη της Μακεδονίας, και ιδίως την παραμονή της 24ης Ιουνίου, εορτής των γενεθλίων του τιμίου Προδρόμου, καθώς και τις παραμονές των Χριστουγέννων. Άτομα , τα οποία ως επί το πλείστον έχουν διακόψει κάθε σχέση με την Εκκλησία, αλειτούργητοι και ακοινώνητοι, τις παραμονές των Χριστουγέννων θέλουν και αυτοί να γιορτάσουν την εορτή με τρόπο τον οποίο καταδικάζει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Γιά να συγκεντρώσουν ξύλα για την πυρά εισορμούν στις αυλές των σπιτιών και αρπάζουν ό,τι βρουν. Αυτό δεν θεωρείται κλοπή. Πέρυσι, σε ένα χωριό της περιφέρειάς μας οι περίεργοι αυτοί εορταστές διέλυσαν ξύλινο παράπηγμα φτωχής πολυμελούς οικογένειας και μετέφεραν εν θριάμβω τα ξύλα στον τόπο της πυράς. Κανείς από τους κατοίκους , βλέποντας την άδικη και βάρβαρη τούτη πράξη, δεν διαμαρτυρήθηκε. Είναι, λένε, παλαιό έθιμο, και σαν έθιμο πρέπει να διατηρηθή! Διότι υπενθυμίζει, ισχυρίζονται, τους βοσκούς της Βηθλεέμ. Αλλά οι φωτιές που ανάπτονται δεν έχουν καμμία σχέση με τους βοσκούς της Βηθλεέμ, οι οποίοι άναβαν φωτιές για να θερμανθούν τη νύχτα της γεννήσεως του Σωτήρα. Και τρανή απόδειξη είναι τα όσα λέγονται και γίνονται γύρω απ τις φωτιές που ανάπτονται. Καμμία λέξη που να έχει σχέση με τη γιορτή ακούγεται. Κανένα τροπάριο ή απολυτίκιο. Αλλά γύρω απ.τις φωτιές συγκεντρώνονται αγόρια και κορίτσια, τραγουδούν ερωτικά τραγούδια, γελούν και καγχάζουν, πίνουν και χορεύουν και πηδούν πάνω απ τις φλόγες και εν γένει λέγουν και πράττουν ό,τι καταδικάζει η Εκκλησία με τον ανωτέρω μνημονευθέντα κανόνα...
    ...Γι αυτόν το λόγο εντελλόμαστε , όπως οι Εφημέριοι, στις ενορίες των οποίων συμβαίνουν οι παρεκτροπές αυτές, διαφωτίσουν τους ενορίτες τους, ώστε να πεισθούν να απέχουν από τις εκδηλώσεις αυτές, οι οποίες καταδικάζονται από την Ορθόδοξη Εκκλησία μας. Δεν αγνοούμε ότι η εκρίζωση αιωνόβιων εθίμων, όπως οι συγκεκριμένες εκδηλώσεις, δεν είναι εύκολη όπως σημειώσαμε και στην αρχή. Πιστεύουμε, όμως, ότι μία επίμονη προσπάθεια των πνευματικών πατέρων θα συντελέση, αν μη στην παντελή εξάλειψη, τουλάχιστον στον περιορισμό του κακού. Και αν κάποιοι πείσμονες δεν θέλουν να πειθαρχήσουν στη φωνή της Εκκλησίας, η Εκκλησία δεν πρέπει να παύση να εκτελή το ιερό της καθήκον και να διακηρύττη την αλήθεια, με την ελπίδα, ότι και αυτοί κάποτε θα ανανήψουν και θα πεισθούν. Το έργο μας είναι συνεχής, επίμονη και ζωηρή διαφώτιση. Η δε συμμορφωση προς τα περί πίστεως και ηθικής κηρυττόμενα δεν εξαρτώνται πλέον από μας αλλά από τη θέληση των Χριστιανών.
    + Ο ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή