«Πάρτυ» γάμου ἐνώπιον
τοῦ ἱστορικοῦ Μνημείου τῶν πεσόντων
Νά
Hταν ἄραγε ἕνα …«event» πού σχεδίασε ὁ γαμπρός χάριν τῆς νύφης προκειμένου νά
τούς μείνει ὁ γάμος τους στήν Ἀθήνα ἀξέχαστος; Νά ἦταν κάποια φωτογράφησις
μοντέλων γιά γνωστό περιοδικό μόδας ἤ μήπως φωτογράφησις γάμου; Νά ἐπρόκειτο
μήπως γιά τηλεοπτικό γύρισμα; Ὅ,τι ἀπό ὅλα καί ἄν ὑποθέσει κανείς, τό θέαμα ἑνός
χαριτωμένου νεαροῦ χθές στό Μνημεῖο τοῦ Ἀγνώστου Στρατιώτου στό Σύνταγμα νά ἀνεβαίνει
στά πατίνια του καί νά κάνει περιστρεφόμενος κύκλους γύρω ἀπό μιά νεαρά ντυμένη
νύφη, δέν ἦταν ἁπλῶς ἀστεῖο. Ἦταν κωμικό. Καί ὑπό αὐτή τήν ἔννοια προεκάλεσε
τούς γέλωτες τῶν παρισταμένων ἀλλά καί τῶν ἐνοίκων τῶν γύρω ξενοδοχείων, οἱ ὁποῖοι
ἀπό τά μπαλκόνια τους παρακολουθοῦσαν μέ ἔκπληξη τό γεγονός καί μέ συμπάθεια
τήν δροσερά νεαρά.
Ἀστεῖο
λοιπόν, ναί. Ἀλλά ἡ συντηρητική καί… παράξενη «Ἑστία» ἐρωτᾶ: Συμβατό μέ τό
μνημεῖο τό ὁποῖο εἶναι ἀφιερωμένο στούς πεσόντες ἄνδρες καί γυναῖκες τοῦ Ἑλληνικοῦ
Στρατοῦ στό Σαραντάπορον, στό Γρίμποβο, στήν Πρέβεζα, στό Κιλκίς, στό
Μοναστήρι, στήν Δοϊράνη, στό Μπελέ, στήν Ὀδησσό, στήν Κορέα, στήν Σεβαστούπολη,
στό Ρίμινι, στόν Ρουβίκωνα, στήν Κύπρο, εἶναι ἄραγε; Διοργανώνονται σέ ἄλλες εὐρωπαϊκές
πρωτεύουσες «χάπενινγκς» ἐνώπιον μνημείων τῆς ἱστορίας; Γίνονται πάρτυ γάμων ἐκεῖ
πού ἀναπαύονται ψυχές; Νομίζουμε ὄχι. Παντοῦ σέβονται τά μνημεῖα. Πουθενά δέν ὑπάρχει
ἀλλοίωσις τῶν μνημείων. Παντοῦ ἐκτός ἀπό τήν Ἑλλάδα βεβαίως, ὅπου ἐπιτρέπεται
νά κάνει οἱοσδήποτε γαμπρός ἤ μοντέλο πατίνι ἐνώπιον τοῦ «ἐκτάδην κειμένου Ἀγνώστου
Στρατιώτου» πού φιλοτέχνησαν τό 1930 ὁ Ἐμμανουήλ Λαζαρίδης σέ συνεργασία μέ τόν
γλύπτη Φωκίωνα Ρώκ, μετά ἀπόφαση τοῦ Ἐλευθερίου Βενιζέλου καί τοῦ Θεόδωρου
Πάγκαλου.
Οἱ
φωτογραφίες πού δημοσιεύουμε σήμερα εἶναι πρόσφατες, χθεσινές. Ἐνώπιον τοῦ Ἀγνώστου
ἀφημένα στεφάνια καί σιωπηροί Εὔζωνες, καί στόν περίβολο τοῦ Ἀγνώστου …γάμοι
καί χαρές. Οἱ φωτογραφίες εἶναι χθεσινές, ἀλλά τό περιστατικό δέν εἶναι τό
μόνο. Προχθές ἐθεάθησαν μπροστά στό μνημεῖο δύο ἡμίγυμνοι ἀπό τήν μέση καί πάνω
ἄνδρες νά φωτογραφίζονται μέ ἑνωμένα τά χαραγμένα μέ τατουάζ μπράτσα τους! Μέ
τήν Ἀστυνομία βεβαίως νά παρακολουθεῖ ἀπαθής. Ἐδῶ δέν συγκινεῖται στήν θέα τοῦ
«Ρουβίκωνος», δύο μπράτσα μέ τατουάζ θά τήν σοκάρουν; Ἀστεῖον πρᾶγμα! Τήν «Ἑστία»
ὅμως, τήν ἐφημερίδα τῶν τριῶν αἰώνων, τό ὁμολογοῦμε! Ναί, τήν σοκάρουν. Τήν «Ἑστία»
στίς σελίδες τῆς ὁποίας ἔχουν καταγραφεῖ τά ὀνόματα τῶν νεκρῶν αὐτῶν τῶν μαχῶν,
ναί, τήν ἐνοχλοῦν! Τρελλοί χοροί, πατίνια καί φωτογραφήσεις μπρατσωμένων, ἐκεῖ
πού στεκόμαστε σιωπηλοί σέ κάθε ἑορτή γιά νά θυμόμαστε ἀπό ποῦ ἐρχόμαστε; Ἀπό
ποῦ καί ἕως ποῦ; Λυπούμεθα ἄν εἴμαστε ἀθεράπευτα συντηρητικοί, μά ἐμεῖς στό
μυαλό μας διαφορετικά ἔχουμε τόν σεβασμό στήν ἐθνική μνήμη. Ὁ Ἄγνωστος
Στρατιώτης δέν εἶναι πίστα γιά φιγούρα. Εἶναι ἱερός χῶρος πρός περισυλλογή. Γι’
αὐτό καί ἀποροῦμε γιά τήν στάση τῶν Ἀρχῶν. Ὅποιος καί ἄν εἶναι ὁ ὑπεύθυνος
πρέπει νά προστατεύσει τόν χῶρο ἀπό τούς ἀνόητους. Δέν ὑπάρχουν περιθώρια
κατανοήσεως!
Δεν έχουν αφήσει τίποτε όρθιο κάποιοι συμπατριώτες μας! Δεν σέβονται τίποτε! Και οι περισσότεροι θεώνται τα συγκεκριμένα αίσχη απαθέστατα και κάποιοι χαίρονται και από πάνω! Πού κατάντησε αυτός ο τόπος! Τέτοια και τόση ιεροσυλία και ασέβεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛ.Ν.