Δήλωσε
σε χαιρετισμό του υποδεχόμενος τον Μητροπολίτη Πατρών και πολυπληθή όμιλο
προσκυνητών από την Πρωτεύουσα της Αχαΐας και αναφερόμενος, μεταξύ άλλων, σε
όσα γράφονται τις τελευταίες ημέρες, εξ αφορμής του Ουκρανικού.
*
* *
Στο
δικαίωμα και το χρέος του Οικουμενικού Πατριαρχείου να ανακηρύξει Αυτοκέφαλη
την Εκκλησία της Ουκρανίας αναφέρθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
υποδεχόμενος σήμερα, Πέμπτη, 27
Σεπτεμβρίου, στο Φανάρι, τον Μητροπολίτη Πατρών Χρυσόστομο, ο οποίος
συνοδεύει πολυμελή όμιλο προσκυνητών από την εκκλησιαστική Επαρχία του.
«Σε διάφορες φάσεις της ιστορίας, διαχρονικώς, όπως μαρτυρούν τα
έγγραφα που έχουμε εις τα πατριαρχικά αρχεία, ζητούσαν (οι Ουκρανοί) την
απεξάρτησή τους από την Εκκλησία της Ρωσίας», είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης
και πρόσθεσε: «Ακόμα και η σημερινή Ιεραρχία της Ουκρανικής Εκκλησίας και ο
Μητροπολίτης Ονούφριος, που είναι ο Μητροπολίτης Κιέβου, Πρόεδρος της τοπικής
Ιεράς Συνόδου της Ουκρανίας, με την υπογραφή τους, μόλις έγινε ανεξάρτητο
Κράτος η Ουκρανία, στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ζήτησαν την
ανεξαρτητοποίησίν των, την αποκοπήν τους από την Εκκλησίαν της Ρωσίας, δηλαδή
την αυτοκεφαλία. Έχουμε τις υπογραφές τους, τις δημοσιεύσαμε.
Τώρα υφίστανται
προφανώς μία μεγάλη πίεσιν από την Μόσχα και μερικοί κάνουν πίσω αλλά scripta
manent. Οι υπογραφές τους υπάρχουν. Και είμαι βέβαιος ότι όταν το Πατριαρχείο
μας προχωρήσει στην έκδοση του Τόμου της Αυτοκεφαλίας όλοι θα ενταχθούν στην
νέα Αυτοκέφαλον Εκκλησίαν της πατρίδας των».
Ο
Μητροπολίτης Πατρών ευχαρίστησε τον Παναγιώτατο που ενημέρωσε τους προσκυνητές
από την Επαρχία του γιατί, όπως σημείωσε, πολλές φορές οι πιστοί ακούν και
διαβάζουν διάφορες πληροφορίες.
«Διαβάζουν πολλά, τα διαβάζω και εγώ,
δεν επηρεάζομαι, δεν συγχύζομαι. Το ξέρω ότι είναι πολλά εξ αυτών εναντίον μου,
αλλά 27 χρόνια που είμαι με την χάρη του Θεού Πατριάρχης, διάβασα πολλά
παρόμοια, υπήρξα στόχος πολλών αλλά έχω ήσυχη τη συνείδησή μου. Όταν ο άνθρωπος
ενεργεί κατά συνείδηση και κάνει το χρέος του ό,τι θέλουν ας πουν και ό,τι
θέλουν ας γράψουν», απάντησε ο Παναγιώτατος.
Ο
Ποιμενάρχης της Αχαϊκής Πρωτεύουσας εξέφρασε και πάλι την ευγνωμοσύνη του για
την ευκαιρία, όπως τόνισε, να ακούσουν όλοι από τα χείλη του Πατριάρχη για ποιο
λόγο το Πατριαρχείο αποφάσισε, καθώς έχει δικαίωμα και χρέος, να χορηγήσει το
Αυτοκέφαλο στην Ουκρανία.
Προηγουμένως,
ο Οικουμενικός Πατριάρχης, απευθυνόμενος προς τον Μητροπολίτη Χρυσόστομο και
τους προσκυνητές, ανέφερε πως ενθυμείται με συγκίνηση και δεν λησμονεί την
επίσκεψή του στην Ιερά Μητρόπολη Πατρών και τις θερμές εκδηλώσεις σεβασμού και
αγάπης του πιστού λαού της Αχαϊκής αυτής ιστορικής εκκλησιαστικής Επαρχίας προς
τον θεσμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ζήτησε δε από τον Μητροπολίτη
Πατρών να μεταφέρει τις ευλογίες και τα ειλικρινή του αισθήματα πατρικής αγάπης
προς τους πιστούς της Επαρχίας του, ευχόμενος ο Άγιος Απόστολος Ανδρέας ο
Πρωτόκλητος, ιδρυτής της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος μαρτύρησε
στην πόλη των Πατρών, να προστατεύει και ενδυναμώνει άπαντες.
Ακολούθως
ο Μητροπολίτης Πατρών, συνοδευόμενος από τον Πρωτοσύγκελλό του, Αρχιμ.Αρτέμιο,
και κληρικούς της Επαρχίας του είχαν κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Παναγιώτατο,
από τον οποίο και προσκλήθηκαν στο γεύμα.
Οἰκουμενικόν
Πατριαρχεῖον
Έχει ήσυχη τη συνείδησή του για τα αίσχη και τις ανήκουστες προδοσίες της Ασσίζης, του Μπάλαμαντ, της Γροιλανδίας, του Πόρτο Αλέγκρε,των θρονικών εορτών κ.τ.ό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν τον τύπτει η συνείδησή του για την αντικανονική απομακρυνση από το θρόνο του,του Μεθοδίου Φούγια, για τον ψευδο-αφορισμό του Ν.Σωτηρόπουλου όπου κατακουρελιάστηκε το Θείο και το ανθρώπινο Δίκαιο.
Δεν τον ελέγχει η συνείδησή του για τα "άρρητα ρήματα" του ιδίου, του Στυλιανού Χαρκιανάκι, του Ιωάννη Ζηζιούλα, του Ελπιδοφόρου Λαμπρυνιάδη.
Δυστυχώς, δεν είναι ένας, δεν ειναι δυο... που λέει και η παροιμία!
Και τελευταία αναστάτωσε και την οικουμενική Ορθοδοξία με τις διασπαστικές του ενέργειες και πρωτοβουλίες!
Κατά τα άλλα ο κύριος αίτιος και παράγων της εκκλησιαστικής ανωμαλίας και κακοδαιμονίας σήμερα ισχυρίζεται ότι έχει ήσυχη τη συνείδησή του...
Λ.Ν.
ασυνείδητος -η -ο [asiníδitos] Ε5 : 1α. που δεν έχει ηθική συνείδηση με αποτέλεσμα την ασυνέπεια και την αδιαφορία στην εκτέλεση των καθηκόντων του. ANT ευσυνείδητος: ~ γιατρός / δάσκαλος / τεχνίτης. β. που η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από ασυνειδησία: ~ οδηγός εγκατέλειψε αβοήθητα τα θύματά του. ~ εγκληματίας. 2. ασύνειδος. ANT συνειδητός: Aσυνείδητη κίνηση / αντίδραση. || (ως ουσ., ψυχ.) το ασυνείδητο, το τμήμα του ψυχικού κόσμου που διαφεύγει πλήρως από τον έλεγχο της συνείδησης: Tο ανθρώπινο εγώ χωρίζεται σε συνειδητό, υποσυνείδητο και ασυνείδητο. ασυνείδητα ΕΠIΡΡ: Φέρθηκε ~. ~ σηκώθηκε επάνω και (πηγή: http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%22%CE%B1%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CE%B4%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%82+-%CE%B7+-%CE%BF%22&dq=)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟιακοστρόφος μεγαλοποιμήν όστις εγκατέλειψε αβοήθητα τα Λογικά Πρόβατα του Ποιμνίου του όπως αυτά κατασπαραχθούν εκ των πάσης φύσεως λύκων (αιρετικών, ετεροδόξων, αλλοδόξων, τεκτόνων, θεοσοφιστών, αρνησιθέων και εν γένει παντός εχθρού της Ορθοδοξίας και της Ελλάδος). Αδελφοί, φεύγετε των οικουμενιστών, φιλοοικουμενιστών, κρυφοοικουμενιστών και κολυμπαριστών ως τις φεύγη εκ του όφεως, γρηγορείτε και προσεύχεσθε...
Οι μητροπολίτες των λεγόμενων Νέων Χωρών εξακολουθούν να τον μνημονεύουν με ήσυχη τη συνείδησή τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 12:37 μ.μ. μάλλον είσαι αποτειχισμενοπαρμένος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ιε΄ Κανόνας είναι προαιρετικός. Και απο αυτό καταλήγουμε ότι Οι μητροπολίτες των λεγόμενων Νέων Χωρών μπορούν να εξακολουθούν να τον μνημονεύουν με ήσυχη τη συνείδησή τους.
Κάθε άλλο παρά ισχύει αυτό που λες 10:36 29/9. Δεν ανήκω στους αποτειχισμένους, ούτε χρειάζεται να είναι κανείς αποτειχισμένος για να διατυπώσει ένα τέτοιο ερώτημα.Αυτό το ερώτημα θα πρέπει να συνέχει κάθε ευαισθητοποιημένο επίσκοπο και ο συγκεκριμένος προβληματισμός κάθε συνειδητό μέλος της Εκκλησίας.
ΔιαγραφήΕάν ήμουν επίσκοπος των λεγόμενων "Νέων Χωρών" θα έθετα πολλές φορές το συγκεκριμένο ερώτημα στον εαυτό μου και ας υπάρχει ο συγκεκριμένος,όντως δυνητικός κανόνας.Στην αρχή θα έκανα οικονομία και δεν θα έκοβα το μνημόσυνο, μετά όμως τα όσα κατά συρροή και κατ εξακολούθηση συμβαίνουν θα το σκεπτόμουν πολύ να συνέχιζα τη μνημόνευση.
Και ας μην ξεχνάμε ότι παρόλο που ο κανόνας είναι δυνητικός εν τούτοις επαινεί αυτούς που διακόπτουν τη μνημόνευση.
Ειδικά στις μέρες μας αμφιβάλλω εάν υπάρχει προηγούμενο τόσων και τέτοιων κακοδοξιών από πλευράς πατριαρχών και αρχιεπισκόπων.