29 Αυγ 2018

Γιώργος Παπαθανασόπουλος: Ο Οδυσσέας και ο Τσίπρας


Αποτέλεσμα εικόνας για Οδυσσέας Τσίπρας
Ο Οδυσσέας και ο Τσίπρας
            Όταν ο πρωθυπουργός απήγγειλε  στην Ιθάκη το προκατασκευασμένο μήνυμα του διερωτήθηκα όχι για εκείνον, αλλά για την αριστερή ιντελιγκέντσια, που τον στηρίζει, γιατί τον ώθησε σε  αυτό το ατόπημα. Μπορεί ο Αλ. Τσίπρας να είναι νεαρός, μας υπενθύμισαν ότι είναι 44 ετών, να είναι άμοιρος κλασικής Παιδείας και να μην αντιλήφθηκε ότι κλήθηκε να παίξει ένα ρόλο τον οποίο  θα έπρεπε, ως Αριστερός, να αρνηθεί. Μπορεί επίσης να μην γνωρίζει ότι η ιδεολογία της Αριστεράς, στην πράξη και στην ιδεολογία της, απορρίπτει τον Οδυσσέα του Ομήρου και την ηθική του και πιστεύει στον μηδενιστικό και ηδονιστικό Οδυσσέα του Τζέιμς Τζόυς και σε αυτού την ιδεολογία ζωής. Αυτή όμως η ιντελιγκέντσια, πού να ξέρει;...     
 
Το ερώτημα  δεν είναι, ρητορικό. είναι υπαρξιακό και οντολογικό. Η παρουσία του Αλ. Τσίπρα στην Ιθάκη είναι μια ακόμη περίπτωση όπου η εικονική πραγματικότητα, που κατασκευάζει ο ΣΥΡΙΖΑ,  επιχειρεί να καλύψει, για επικοινωνιακούς λόγους, την πραγματικότητα. Η Οδύσσεια του Ομήρου είναι το αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Στο έπος αυτό ο Οδυσσέας είναι ανώτερος άνθρωπος, με ιδανικά, με αρχές, με εντιμότητα και με σκοπό στη ζωή του. Χαρακτηρίζεται από ανώτερα συναισθήματα και με δύναμη ψυχής, που νικά τις ζωώδεις ορμές και τους πειρασμούς της εξουσίας, δηλαδή τα πάθη, τα οποία θα τον εξέτρεπαν από τον τελικό σκοπό του, το «νόστιμον ήμαρ».
            Αντίθετα ο Οδυσσέας του Τζόυς κυριαρχείται από αδυναμίες και πάθη, από βίτσια και ανεξέλεγκτες ορμές, που φθάνουν στην χυδαιότητα. Είναι για τον Όμηρο μια προσβλητική καρικατούρα του Οδυσσέα του. Ο ήρωας του Τζόυς δεν έχει σκοπό στη ζωή του, δεν έχει προσανατολισμό. Απολαμβάνει τις διαστροφές του και δρα ως παρατηρητής στο κοινωνικό του περιβάλλον. Μέσα από αυτόν τον βορβορώδη ηθικά χώρο,  στον οποίο κινείται για ένα 24ωρο, δεν δρα, αλλά παρατηρεί και ενημερώνει απλά τον αναγνώστη του. Δεν υπάρχει κάθαρση. Ο Τζόυς προτιμά τους δαιδάλους του φροϋδισμού και τα τάρταρα του αποκαλούμενου υποσυνείδητου. Φυσικά η αριστερή ιντελιγκέντσια της Πατρίδας μας, που ακολουθεί τους Αλτουσέρ και Ντεριντά,  εκτιμά ιδιαίτερα τον Τζόυς. Αυτό γιατί ο,τιδήποτε χαρακτηρίζεται «προοδευτικό» το ακολουθεί.  Της αρκεί ότι ο Τζόϋς χτυπά τις αξίες και τα ήθη που διατηρούν πολιτισμένο τον άνθρωπο.
Εδώ είναι η υποκρισία της αριστερής διανόησης. Έστειλε τον Αλ. Τσίπρα στην Ιθάκη, για λόγους ψηφοθηρικούς, ενώ είναι βέβαιο ότι δεν συμφωνεί με τα ιδανικά του Ομηρικού Οδυσσέα. Εκείνος πίστευε  στο Θείο, αγαπούσε  την Οικογένεια, λάτρευε την Πατρίδα του, την Ιθάκη, την οποία δεν πρόδωσε ποτέ. Αντίθετα η ιντελιγκέντσια του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος είναι με τον Οδυσσέα του «προοδευτικού» Τζόυς, και με τα όσα αυτός πρεσβεύει για την οικογένεια, την Πατρίδα, την αρετή, τον Θεό.  Ο συμβολισμός της Ιθάκης δεν ταιριάζει καθόλου στην ιδεολογία του ΣΥΡΙΖΑ. Τα όσα λέχθηκαν στο νησί του Οδυσσέα ήταν μόνο μια προσποιητή αποδοχή ομηρικών  ιδανικών, στα οποία το κυβερνόν Κόμμα δεν πιστεύει. Ήταν συμπερασματικά μια ύβρις προς τον Όμηρο.-  

2 σχόλια:

  1. Τα χαρακτηριστικά του μεγαλύτερου μέρους του λαού, είναι: απιστία στον Θεό, ασέβεια προς τους άλλους και προς τους μεγαλύτερους, φιληδονία, εκτρώσεις-δολοφονίες (τουλάχιστον 300000 αγέννητα βρέφη σφάζονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα), και ό,τι άλλο κακό πηγάζει από την αποστασία από τον Θεό.
    Τώρα ο λαός μαστιγώνεται, για τα πολλά εγκλήματα του, από τις μεγάλες διεθνείς δυνάμεις. Διότι ο Θεός είναι ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ, και όχι μόνο αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχολιάζοντας το άνω σχόλιο επικεντρώνομαι στη μεγάλη σφαγή των 300.000 Ελλήνων που τους απαγορεύουμε να δουν το φως του ήλιου(πιθανόν να είναι μεγαλύτερος ο αριθμός). Και μετά μιλάμε για υπογεννητικότητα, για εισβολές αλλοφύλων, για οικονομική δυσπραγία και τόσα άλλα προβλήματα. Εδώ γίνεται η σφαγή των αμνών, μια από τις μέγιστες ανομίες που ο Θεός βδελύσσεται, τον φόνο. Η δεύτερη άνομη μετά τη παρακοή των πρωτοπλάστων πράξη, ο φόνος, το αίμα του Άβελ βοά προς με, είπε ο Θεός στον Κάιν. και ύστερα μιλάμε για ευλογημένες καταστάσεις μετά από αυτό???

    ΑπάντησηΔιαγραφή