Μαρτυρία του Αγίου Παϊσίου για τον ομολογητή Γέροντα Μάξιμο Καραβά!
Του
Βασιλείου Π. Κερμενιώτη
Ο
γράφων και ο νυν Πρωτοσύγκελος της μητροπόλεως Φλωρίνης, π. Νικηφόρος Μανάδης, έχουμε ένα κοινό φίλο
που ονομάζεται Χαριζόπουλος Κωνσταντίνος του
Δημητρίου και κατοικεί στο χωριό Δασύλλιο Γρεβενών. Ο Κώστας είναι 52 ετών και έχει, μέχρι και σήμερα,
στενή πνευματική αλλά και φιλική σχέση με τον π. Νικηφόρο.
Παλαιότερα,ο
Κώστας διέμενε στην Πτολεμαΐδα. Είχε πάει κάποτε (το 1992) στο Άγιο Όρος
συνοδεύοντας τον συγχωρεμένο τον πατέρα του, ο οποίος αντιμετώπιζε ένα πολύ
σοβαρό οικογενειακό πρόβλημα. Ο κάθε πονεμένος άνθρωπος επισκέπτονταν τον σοφό Γέροντα
Παΐσιο για τα σοβαρά ζητήματα που τον απασχολούσαν. Ο Άγιος Παΐσιος είχε επάνω
του όλα τα υπερφυσικά Χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος (διορατικό, προορατικό,
προφητικό, ιαματικό, κ.ά.).
Η
μαρτυρία που θα αναφέρουμε, παρακάτω, θα συμπεριληφθεί στην νέα έκδοση του
βιβλίου «μαρτυρίες προσκυνητών» του επισμηναγού ε.α. Νικόλαου Ζουρνατζόγλου.
Πράγματι,
πατέρας και γιός συνάντησαν τον Πατέρα Παΐσιο στην καλύβα του, στην Παναγούδα
και άδραξαν την ευκαιρία να τον συμβουλευτούν. Ο Άγιος συνέστησε στον πατέρα
του Κώστα να πάει να εξομολογηθεί για να τον βοηθήσει ο Θεός στο σοβαρό
πρόβλημα που αντιμετώπιζε. Εκείνος, υποσχέθηκε στον Άγιο ότι θα άκουγε τη
συμβουλή του·μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν αρνητικός απέναντι στο μυστήριο της
εξομολογήσεως. Τότε, πήρε το λόγο ο φίλος μου, ο Κώστας, και ρώτησε τον ΆγιοΠαΐσιο:
―«Γέροντα, να τον πάω στον πνευματικό μου, τον π. Νικηφόρο;».
―«Όχι! Να τον πας στον Γέροντα
Μάξιμο. Είναι πολύ καλός πνευματικός!»απάντησε με κοφτό
και κατηγορηματικό τρόπο ο Πατήρ Παΐσιος και επανέλαβε με έμφαση: «Ο Γέροντας Μάξιμος είναι…»και έκανε μια
χαρακτηριστική κίνηση με το χέρι του που έδειχνε μεγάλο σεβασμό και εκτίμηση!
Υπ’
όψιν ότι ο 82χρονος, σήμερα, π. Μάξιμος Καραβάς επαύθη από ηγούμενος της Ι.
Μονής Αγίας Παρασκευής Εορδαίας (μετά από 44 χρόνια ηγουμενίας) επειδή αναγκάστηκε,
για λόγους Πίστεως, να προβεί στην ευλογημένη, αγιοπαράδοτη και ιεροκανονικώς
επιτρεπόμενη διακοπή της μνημονεύσεως του μητροπολίτη Φλωρίνης Θεοκλήτου.
Πτολεμαΐδα,
19/12/2017
Βασίλειος Π. Κερμενιώτης.
Υ.Γ.
Για τον όποιο δύσπιστο αναγνώστη μπορώ να δώσω το τηλέφωνο του ανθρώπου
αυτού, για να επιβεβαιώσει τη μαρτυρία.
Που φτάσαμε???
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα θεωρούν ευλογημένη την διακοπή και όχι την ενότητα!!!
Αγιοπαράδοτη την αποκοπή και όχι την κοινωνία!!!
Για την διάσπαση αγωνίστηκαν οι Άγιοι ή για την ενότητα?
Δηλαδή είσαι ορθόδοξος όταν διακόπτεις την κοινωνία και αιρετικός όταν αγωνίζεσαι για αυτήν???
Δηλαδή είσαι με τον Θεό όταν δημιουργείς σχίσματα και όχι όταν παλεύεις για την Ενότητα!!!
Μα επιτέλους ακούτε τι λέτε???
Λέτε ότι θέλετε να φύγετε από μία "αίρεση" και πέφτετε σε άλλες χίλιες αιρέσεης???
Θεέ μου!!! Όλα οι άνθρωποι θα τα επιστρατεύσουν προκειμένου να "στηρίξουν" την πλάνη τους...
Συνόδους... Αγίους... Όλα μόνο να μην πούμε ότι ίσως και εμείς κάνουμε λάθος!!!
φ.Φ.
Απο πού και έως πού έγινε ομολογητής ο Γέροντας Μάξιμος; Καλός ναι, όχι και ομολογητής όμως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αδικαιολόγητη διακοπή του μνημοσύνου του ορθόδοξου μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητου δεν δικαιολογείται απο ένα γενικό λόγο του αγίου Παϊσίου πριν δεκαετίες για τον π. Μάξιμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚε Κερμενιώτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Άγιος Παΐσιος κατά τα τέλη της δεκαετίας του ‘70 επισκέφθηκε την Αυστραλία και έπλεξε το εγκώμιο του μετέπειτα κακοδόξου αρχιεπισκόπου κ. Στυλιανού. Ας μην αποδίδουμε κάθε λέξη και κάθε φράση που εκφέρει ένας άγιος ως εκδηλώσεις του Αγίου Πνεύματος, διότι έτσι καταργούμε την ελευθερία που χάρισε στον άνθρωπο ο Πλαστουργός. Ο Άγιος Παΐσιος εκφράσθηκε κολακευτικά για πάρα πολλούς πνευματικούς, όχι μόνο για τον π. Μάξιμο Καραβά. Ας μην εκβιάζουμε τα λόγια των Αγίων μας για να εξάγουμε συμπεράσματα που μας βολεύουν. Έλεος, γιατί έτσι καταντούμε πολύ γραφικοί! Το 1992 ο π. Νικηφόρος ήταν νέος κληρικός. Τι πιο φυσικό να προτείνει ο Άγιος Παΐσιος τον έμπειρο πνευματικό έναντι του νεοχειροτονηθέντος;
Ανώνυμε 9:22 π.μ. δεν ξέρω τί πρεσβεύεις. Η διακοπή του μνημοσύνου είναι καλή όταν γίνεται σε αιρετικό μητροπολίτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο λάθος είναι η αδικαιολόγητη διακοπή του μνημοσύνου του ορθόδοξου μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητου.
Νομίζω ότι ο κ. Κερμενιώτης υπερβάλλει με τα συμπεράσματά του στην προσπάθειά του να υψώσει τον γέροντα Μάξιμο Καραβά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος φ.Φ.: για τον ΙΕ κανόνα της ΑΒ Συνόδου μήπως έχεις ακούσει τίποτε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ μήπως η αγάπη σου, επαινετέα κατ αρχήν, προς το παραπαίον και εσβεσμένο Φανάρι δεν σε αφήνει να πράξης κάτι τέτοιο;
Αλλά τι να πει κανείς όταν σε άλλα σου σχόλια στο φιλόξενο αυτό ιστολόγιο ισχυρίζεσαι ότι δεν υπάρχει οικουμενισμός στο Φανάρι sic! Το πρυτανείο και το διευθυντήριο του οικουμενισμού βρίσκεται στο Φανάρι. Εκεί εδράζεται το στντονιστικό του κέντρο.
Υ.Γ. Δεν γνωρίζω αν έκανε καλά ο π.Μάξιμος που διέκοψε το μνημόσυνο του μητροπολίτη. Κλίνω μάλλον προς την άποψη της μη διακοπής του. Άλλο όμως αυτό και άλλο να παραθεωρούμε εν προκειμένω τους ιερούς κανόνες που επιτρέπουν την παύση του μνημοσύνου για λόγους πίστεως.
Προς τους 9:22 π.μ., 3:46 μ.μ., 4:49 μ.μ., 6:47 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆξιος ο Φλωρίνης Θεόκλητος. Άξιος, Άξιος, Άξιος!
Σε τι θα μπορούσε να συγκριθεί μαζί του ο προκάτοχος του και πνευματικός του πατέρας..
Και επειδή το παραπάνω εμπεριέχει δόση ειρωνείας αυτό που σίγουρα δε μπορεί να συγκριθεί είναι ότι ο π. Αυγουστίνος ποτέ δεν είχε εντεταλμένους σχολιαστές σε υπηρεσία προς κάλυψη των (ανύπαρκτων) πνευματικών του κενών.
Αγαπητέ μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ΙΕ΄ κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου μιλάει για κατεγνωσμένη αίρεση.
Και αυτό σημαίνει καταδικασμένη αίρεση από Σύνοδο.
Ο Οικουμενισμός είναι μεν αίρεση και κινείται (δυστυχώς) μέσα στο χώρο της Εκκλησίας αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έχει καταδικαστεί από Σύνοδο (ακόμη). Προσωπικά πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα γίνει. Θα ωριμάσει, θα δυσκολέψει το πράγμα και θα αναγκαστεί η Εκκλησία να το αντιμετωπίσει. Τότε θα μιλήσει ο Θεός...
Μέχρι τότε όμως είναι επικίνδυνο έως και καταστρεπτικό να διακόπτουμε την μνημόνευση επισκόπου για μία μη κατεγνωσμένη από Σύνοδο αίρεση. Ποιος είναι ο καθένας μας για να αποφασίσει τέτοια θέματα. Αυτό σημαίνει ότι αν υπάρχει καταδικασμένη αίρεση και ο επίσκοπος την κηρύσσει τότε σου δίνει το δικαίωμα ο ΙΕ΄ Κονόνας της ΑΒ΄ Συνόδου να διακόψεις το μνημόσυνο του.
Όσο για εσάς που λέτε ότι λέτε για το φανάρι η απάντησή μου είναι η ίδια.
Ελάτε να ζήσετε στο Φανάρι να δείτε τι είναι και τι δεν είναι το Φανάρι.
Όχι να εκφράζεστε για το τι είναι όταν το μόνο που ξέρετε για αυτό είναι μόνο ότι διαβάζετε σε μια ιστοσελίδα. Αποκτήστε και λίγη εμπειρία...
φ.Φ.
Προς φ.Φ (φίδι Φαναρίου) :
ΔιαγραφήΓράφετε: "Ο Οικουμενισμός είναι μεν αίρεση και κινείται (δυστυχώς) μέσα στο χώρο της Εκκλησίας αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έχει καταδικαστεί από Σύνοδο"
Πέρα από την καταδίκη του οικουμενισμού από τη ΡΟΕΔ, όταν τα μέρη που αποτελούν την αίρεση είναι καταδικασμένα από Σύνοδο (παπικοί, προτεστάντες κτλ ) τότε και το άθροισμά τους είναι και αυτό καταδικασμένο !
Καλή μετάνοια!
Προς τον ανώνυμο "19 Δεκεμβρίου 2017 - 6:26 μ.μ." (στους άλλους επικριτές δεν θα απαντήσω γιατί, ωσάν να ήταν ρομπότ, "παίζουν" συνέχεια την ίδια "κασσέτα". Αν και στα σχόλια υπήρχε "spam", τα δικά τους θα πήγαιναν, αυτόματα, στην "ανεπιθύμητη σχολιογραφία"!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ αδελφέ, εύστοχες οι περισσότερες παρατηρήσεις σου. Θα πρέπει να σου πω ότι δεν έγραψα αυτό το άρθρο για να θίξω τον π. Νικηφόρο ή για να ανυψώσω και "αγιοποιήσω" τον π. Μάξιμο. Το περιστατικό το οποίο μνημονεύω το γνωρίζω εδώ και 25 χρόνια. Ωστόσο, ποτέ δεν μου είχε περάσει από το μυαλό να το δημοσιεύσω. Τους τελευταίους μήνες όμως τόσο ο γέροντας Μάξιμος και η Μονή του, όσο και οι λοιποί αποτειχισθέντες αδελφοί, έχουν δεχτεί τόση λάσπη και συκοφαντία που αισθάνθηκα την ανάγκη να αναφέρω το γεγονός για να υπερασπίσω όχι τόσο τους ίδιους, αλλά την λοιδορούμενη(μέσω αυτών)αποτείχιση.
Πάντως, πρώτη φορά ακούω ότι"ο Άγιος Παΐσιος κατά τα τέλη της δεκαετίας του ‘70 επισκέφθηκε την Αυστραλία και έπλεξε το εγκώμιο του μετέπειτα κακοδόξου αρχιεπισκόπου κ. Στυλιανού". Θα ήθελα περισσότερα στοιχεία επ' αυτού καθώς και το ονοματεπώνυμό σου, διότι θεωρώ ανέντιμο να διατυπώνουμε τόσο σοβαρά λόγια κρυπτόμενοι πίσω από την ανευθυνότητα της ανωνυμίας.
σχίσματα προκαλούν οι αιρέσεις,
ΑπάντησηΔιαγραφήόσοι φλερτάρουν με την αίρεση αυτοί δημιουργούν σχίσματα.
ο οικουμενισμός είναι αίρεση.
όσοι αποδέχονται ως άγιες τις οικουμενιστικές συνόδους δεν είναι παραδοσιακοί.
αίσχος στον σχολιαστή, που θολώνει τα νερα με την "κατεγνωσμένη αίρεση" ! όλες οι αιρέσεις πριν καταδικαστούν δεν 'ηταν κατεγνωσμένες !!
ΑπάντησηΔιαγραφήψ.Ψ.
Έτσι είναι!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν δεν μας συμφέρει η αλήθεια "θολώνουμε τα νερά".
Την αίρεση της αμετανοησίας την ξέρετε???
Μήπως να τα βάλετε και με τους Αγίους Πατέρες της ΑΒ΄ Οικουμενικής Συνόδου που έκαναν το "λάθος" και έγραψαν κετεγνωσμένη αίρεση στον ΙΕ΄ κανόνα της?
Ποιο εύκολα θα πείτε αυτό παρά ότι κάνετε λάθος...
Συνεχίστε να μιλάτε γιατί αποκαλύπτεστε. Τον θέλουμε τον διάλογο.
Αίσχος αδελφέ μου είναι να χρησιμοποιείς τους κανόνες μισούς και κολοβωμένους όπως σε συμφέρει για να στερεώσεις τις απόψεις σου και να κάνεις τους κανόνες κανόνια (όπως έλεγε και σύγχρονος Γέρων) για να πυροβολείς τους αδελφούς σου. Αυτό είναι το αίσχος!!!
φ.Φ.
Κε Βασίλειε Κερμενιώτη
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είχες διαβάσει ή προσέξει το βιβλίο του ιερομονάχου Ισαάκ για τον γέροντα Παΐσιο θα μάθαινες, ότι ο Άγιος επισκέφθηκε την Αυστραλία το έτος 1977 μαζί με τον τότε ηγούμενο της μονής Σταυρονικήτα π. Βασίλειο Γοντικάκη.
Όσο για τα περισσότερα στοιχεία που ζητείς, μπορείς να επικοινωνήσεις με τα ονόματα των ιερέων, που αναφέρονται στο βιβλίο ως συνοδοί και οικοδεσπότες του Αγίου στην Αυστραλία (Βλ. σελ. 236-240). Επικοινώνησε και με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας και ρώτησε να σου πουν, πώς εκφράσθηκε τότε ο Άγιος Παΐσιος για τον κ. Στυλιανό. Εσύ που έχεις το χάρισμα να ερευνάς και να ανακαλύπτεις ακόμη και τις παραμικρές λεπτομέρειες σε βάρος ιερέων της Φλωρίνης, δεν θα δυσκολευτείς να μάθεις πώς εξεφράσθη και ο Άγιος Παΐσιος για τον Αυστραλίας κ. Στυλιανό.
Όσο για την καραμέλα περί ανωνυμίας, μας έχεις κουράσει να την χρησιμοποιείς ως υπεκφυγή στα θέματα που σου θέτουμε και αδυνατείς να απαντήσεις. Για να βγω και να διαλεχθώ μαζί σου επώνυμα, ζητώ και εγώ εγγυήσεις, ότι θα έχουμε την ίδια μεταχείριση, ως ισότιμοι συνομιλητές. Όπως έχουν τα πράγματα, βρίσκεσαι σε πλεονεκτική θέση. Ο νοών νοείτω...
Ο φ.Φ. δεν κατάλαβα τί πιστεύει. Είναι φαναριώτης και υπερασπίζεται το Φανάρι; Και αν ναι, τί δουλειά έχει εδώ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πιστεύω ότι λάθος έγινε διακοπή του μνημοσύνου του μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητου του ορθόδοξου αλλά δέχομαι την διακοπή των αιρετικών μητροπολιτών. Αυτός;
Αγαπητέ κ. Βαρβέρη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ για τον χαρακτηρισμό "φίδι".
Συνεχίστε να μιλάτε γιατί αποκαλύπτεστε. Τον θέλουμε τον διάλογο. Δείχνει ο καθένας την ποιότητά του. Να σας υπενθυμίσω μόνον ότι όταν κάποιος αρχίζει και βρίζει δείχνει ότι δεν έχει πλέον επιχειρήματα στον διάλογο...
Όσο για την καταδίκη του οικουμενισμού από την Ρ.Ο.Ε.Δ. ("Ρωσική
Ὀρθόδοξη Εκκλησία της Διασποράς") απλά θα ρωτήσω αφού ανήκετε στην ΡΟΕΔ ή στην "αδελφή" της εκκλησία ΓΟΧ γιατί ασχολείστε μαζί μας???
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα.
Ευχηθείτε να αξιωθώ να πλησιάσω στην φάτνη του Κυρίου μας σαν ένα μικρό φιδάκι...
φ.Φ.
1) Όσο δεν γράφεις επωνύμως το φ.Φ. έχω δικαίωμα να το εκλαμβάνω όπως θέλω.
Διαγραφή2) Δεν ασχολούμαι μαζί σου. Όμως οφείλω ως Ορθόδοξος Χριστιανός να καταρρίπτω τις κακοδοξίες σου.
Προς τον ανώνυμο "20 Δεκεμβρίου 2017 - 2:44 μ.μ." :
ΑπάντησηΔιαγραφήΆνοιξα το βιβλίο του ιερομονάχου Ισαάκ για τον Γέροντα Παΐσιο και διάβασα τις σελίδες που αναφέρονται στην επίσκεψη του Αγίου στην Αυστραλία. Δεν αναφέρει ΤΙΠΟΤΑ γι' αυτά που γράφεις, ότι, δήθεν ο Άγιος επαίνεσε τον Αρχιεπίσκοπο Στυλιανό.
Εννοείται ότι μέσα στο περιβάλλον του Αυστραλίας κάθε τέτοιου είδους μαρτυρία είναι αναξιόπιστη.
Θα ήθελα να πω στον ανώνυμο "20 Δεκεμβρίου 2017 - 7:50 μ.μ." ότι ο 15ος Ιερός Κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου ορίζει ότι προϋπόθεση για να διακόψει κάποιος κληρικός τη μνημόνευση του επισκόπου του είναι εκείνος να κηρύττει αίρεση κατεγνωσμένη από Αγίους Πατέρες ή Αγίες Συνόδους. Τουλάχιστον το ένα από τα δύο. Δεν είναι απαραίτητο να ισχύουν και τα δύο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμη και αν αγνοήσουμε τον αναθεματισμό του Οικουμενισμού από την Ιερά Σύνοδο της Ρ.Ο.Ε.Δ., στην οποία προήδρευσε ο Άγιος Φιλάρετος, υφίσταται η καταδίκη από δύο μεγάλος σύγχρονους Αγίους: τον Άγιο Παίσιο και τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς.