7 Ιουλ 2017

Νικόλαος Μερτζάνης, Τολμάμε την αλήθεια. Εσείς Σεβασμιώτατε Μεσογαίας κ. Νικόλαε;


Αποτέλεσμα εικόνας για Μεσογαίας Νικόλαος

Τολμάμε την αλήθεια. Εσείς Σεβασμιώτατε  Μεσογαίας κ. Νικόλαε;
«Όσοι το χάλκεον χέρι
βαρύ του Φόβου αισθάνονται,
ζυγόν δουλείας ας έχωσι.
Θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία!»
Ανδρέας Κάλβος
Τολμάμε -στην εκκλησιαστική ζωή, ίσως αυτό να είναι το μεγαλύτερο τόλμημα- να κρίνουμε λόγους και θέσεις Επισκόπου που δημόσια κατατέθηκαν. Και μάλιστα, ενός ανθρώπου που  προβάλλεται από τα ΜΜΕ για την επιστημοσύνη, τον πράο και μειλίχιο χαρακτήρα του, τη διαλλακτικότητα  και τη ρητορική δεινότητά του. Συγκεκριμένα, θα αναφερθούμε σε κάποιες από τις θέσεις του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, κ. Νικολάου,  που εκτίθενται στο κείμενο – παρέμβασή του στη Σύνοδο της Ιεραρχίας (27.6.2017) με τίτλο «Ἀποτίμηση τοῦ ἔργου τῆς Ἐπιτροπῆς γιὰ τὸ ΜτΘ». 

Ένα διπλωματικότατο κείμενο, στο οποίο ο συγγραφέας του, εξ΄ αρχής διατυπώνει καθαρά και ξάστερα τη συμφωνία του με τα νέα Προγράμματα του Μαθήματος των Θρησκευτικών, ενώ στη συνέχεια του κειμένου του, φαίνεται πάλι καθαρά ότι τα απορρίπτει! Δηλαδή και συμφωνεί και εγκρίνει και απορρίπτει; Βεβαίως! Διότι πρώτα απ΄ όλα πρέπει να διατηρηθεί ένα συγκεκριμένο προφίλ. Να έχουμε και τους μεν και τους δε ευχαριστημένους. Και εκείνους που τα αρνούνται, διότι είναι αντορθόδοξα και εκείνους που τα υποστηρίζουν ως «ορθόδοξα», εξαπατώντας τους αδαείς και εξυπηρετώντας τους εργολάβους τους. Αυτό σημαίνει να «ορθοτομεί κανείς τον Λόγο της Αληθείας»; Να είναι και με το ψέμα και με την αλήθεια, «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ»;
Η πρώτη δικαιολογία που βρίσκει ο Μητροπολίτης Μεσογαίας είναι η εξής: Τα αποδέχεται ως τετελεσμένα, συμβιβαζόμενος με την ιδέα ότι το μόνο που μπορεί να γίνει, προς το παρόν, είναι απλώς να βελτιωθούν κάποια σημεία τους και, ίσως μελλοντικά, να υπάρξουν αλλαγές, στα σχολικά βιβλία που θα συγγραφούν. Τα βιβλία, όμως, γράφονται με βάση το Πρόγραμμα, το οποίο η Επιτροπή των Αρχιερέων το άφησε ανέπαφο, με απειροελάχιστες ανούσιες αλλαγές. Η δεύτερη δικαιολογία: Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας επιρρίπτει, σχεδόν εξ΄ ολοκλήρου, την ευθύνη στους Θεολόγους που τα συνέταξαν αλλά ταυτόχρονα και σ΄ εκείνους που αντιδρούν!
Έτσι, ο συγγραφέας του κειμένου, με το δικό του γνωστό επιβλητικό ύφος, εγκρίνει κατ΄ ουσίαν τα νέα Προγράμματα, αφού τα υιοθέτησε ως μέλος της Επιτροπής της Εκκλησίας, αλλά, από την άλλη, θέλοντας να βγει και αλώβητος από όλη αυτήν την ιστορία, μιας και όλοι περίμεναν ότι αυτός τουλάχιστον θα στήριζε τον Ορθόδοξο προσανατολισμό των Προγραμμάτων, αποσείει την ευθύνη του για το αποτέλεσμα και τη μεταθέτει στους «άλλους», κριτικάροντας, εκ του ασφαλούς, τους πάντες και τα πάντα. Παράλληλα προτείνει λύσεις, που αφενός η πραγματοποίησή τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και, αφετέρου, μετατίθενται στις καλένδες, δηλαδή στον αόριστο  μέλλοντα χρόνο, ενισχύοντας ουσιαστικά την άμεση εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων.
Ένα κείμενο, λοιπόν, πολύ καλό για να τονώσει το προσεκτικά κατασκευασμένο προφίλ του συντάκτη, διότι υποτίθεται ότι εκείνος εντόπισε τη «χρυσή, μέση οδό» μεταξύ των αντιμαχόμενων στρατοπέδων. Έτσι, θεωρεί ότι μπορεί να ελιχθεί επιτυχώς μέσα σε μια συγκρουσιακή κατάσταση, πάντα για το δικό του προφίλ και όχι για να επιτύχει τα καλύτερα αποτελέσματα στον διεξαγόμενο διάλογο μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας για το μάθημα των Θρησκευτικών.
Παράλληλα, το κείμενο αυτό,  ικανοποιεί και τη ματαιοδοξία μιας δήθεν «αμερόληπτης» κρίσης και γνώσης των γεγονότων όλων όσων παρακολουθούν ως θεατές τις εξελίξεις και τους αρέσει να παραμυθιάζονται με ανέξοδες αναλύσεις, που τους απαλλάσσουν μάλιστα από κάθε ευθύνη, στην πραγματικότητα, όμως, αυτές οι αναλύσεις, δεν αγγίζουν την ουσία του θέματος, που είναι η απόρριψη και μη εφαρμογή αυτών των «επικίνδυνων και ακατάλληλων» Προγραμμάτων.
Είναι, λοιπόν, σαν να μας έραψαν, χωρίς να μας ρωτήσουν, καινούργιο κουστούμι και ο Μητροπολίτης Μεσογαίας μας προτείνει να το φορέσουμε χωρίς να θέλουμε, κάνοντας μόνο κάποιες μικροδιορθώσεις στον γιακά και στο κούμπωμά του. Ευχαριστούμε αλλά δεν θα πάρουμε, με κάθε τρόπο θα το πολεμήσουμε και θα το αποβάλουμε το νέο Πρόγραμμα!
Αξίζει, όμως, να τεθούν κάποια ερωτήματα/ζητήματα στον Μητροπολίτη Μεσογαίας:
1. Αρχικά, να θυμίσουμε ότι τα ΦΕΚ του κ. Φίλη ήταν τετελεσμένο γεγονός, και ο ίδιος μαζί με τον Αρχιεπίσκοπο και άλλους δύο Ιεράρχες, ως αντιπροσωπεία της Ιεραρχίας, συναντήθηκαν με τον Πρωθυπουργό και πέτυχαν την από μηδενική βάση συζήτηση του θέματος, την αξιολόγηση των Προγραμμάτων στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2016-2017 και, τελικά, όπως τα ΜΜΕ συμπέραναν, την απομάκρυνση του κ. Φίλη από το Υπουργείο Παιδείας. Σήμερα, για ποιο λόγο θεωρείται ότι η κατάσταση δεν επιδέχεται δυναμικής παρέμβασης από μέρους της Εκκλησίας και δεν είναι δυνατή η αποτροπή της εφαρμογής των «επικίνδυνων και ακατάλληλων» Προγραμμάτων;
2. Τσουβαλιάζοντας στο ίδιο σακί θύτες και θύματα, με δηλώσεις του τύπου «τὸ νέο ΜτΘ σχεδιάζεται ἀπὸ θεολόγους ποὺ ἀγνόησαν τὴν Ἱερὰ Σύνοδο, πολεμεῖται ἀπὸ θεολόγους ποὺ θέλουν νὰ τὴν χειραγωγήσουν», επιτυγχάνεται άραγε, ο διακηρυγμένες στόχος «νὰ ἑνώσουμε τὸν διχασμένο θεολογικὸ κόσμο καὶ νὰ βοηθήσουμε νὰ συνδεθεῖ ὑγιῶς μὲ τὴν Ἐκκλησία»; Μας προκαλούν ζωηρή έκπληξη οι παραπάνω δηλώσεις. Άραγε, αγνοήθηκε πράγματι η Ιερά Σύνοδος από τους συντάκτες των νέων Προγραμμάτων; Και η αντίδραση της ΠΕΘ, και όλων όσων απορρίπτουν τα Προγράμματα αυτά, είναι χειραγωγία της Ιεράς Συνόδου; Προφανώς Σεβασμιώτατε, είστε από εκείνους που διαγνώσατε αυτή την προσπάθεια χειραγώγησης της Ιεράς Συνόδου από την ΠΕΘ και από όσους αντιδρούν στα νέα Προγράμματα. Προφανώς, είστε από εκείνους που προτείνατε και σχεδιάσατε και την αποπομπή της ΠΕΘ από τον διάλογο, γνωρίζοντας σαφέστατα ότι ο ΚΑΙΡΟΣ συμμετείχε εκ προοιμίου σε αυτόν. Όμως, μας γεννάται το ερώτημα, αν η ΠΕΘ απομακρύνθηκε από τον διάλογο, αλλά ο ΚΑΙΡΟΣ συμμετείχε, τιμή και δόξα, τότε ποιος χειραγωγεί ποιον;;; Αυτός που ζητά να ακούγεται ή αυτός που καταφέρνει να επιβάλει το δικό του και να είναι σε όλα μέσα; Αν η Ιερά Σύνοδος απομακρύνει την ΠΕΘ αλλά συζητά με τον ΚΑΙΡΟ, τότε η χειραγώγηση είναι από την ΠΕΘ; Σεβασμιώτατε σας ρωτάμε ευθέως, μας κοροϊδεύετε; Ή δεν βλέπετε ότι η ΠΕΘ εκτοπίζεται με πολλή μαστοριά από παντού, προκειμένου αυτοί που μεθοδεύουν τα πάντα να επιβληθούν;
Αναρωτιέται, τελικά, κάποιος, παρακολουθώντας την όλη αρθογραφία τη σχετική με το μάθημα των Θρησκευτικών:  Μήπως, εκτελείται, ένα συμβόλαιο επικοινωνιακού θανάτου και εκκλησιαστικής απαξίωσης του μαθήματος και της ΠΕΘ, με στόχο την περιθωριοποίηση του μοναδικού εκφραστή της συντριπτικής πλειονοψηφίας των μάχιμων Θεολόγων καθηγητών που κυριολεκτικά θηριομαχεί για να κρατήσει τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος; Μήπως τελικά ο λόγος που πολεμιέται η ΠΕΘ είναι γιατί παλεύει εναντίον των πολεμίων του μαθήματος κι εναντίον των υποτίθεται «ρεαλιστών» στην ουσία, όμως, εναντίον όλων εκείνων των ολότελα συμβιβασμένων με την ιδέα ενός εκκοσμικευμένου και άνευρου μαθήματος; Μήπως ο πόλεμος αυτός συνδέεται τελικά με την «βούληση» που υπάρχει σε υψηλό επίπεδο να μετατραπεί το μάθημα σε μια διδασκαλία που το μόνο που θα του επιτρέπεται είναι να επιδίδεται σε ρηχές επιδερμικές κοινωνικο-πολιτικο-φιλοσοφικές αναλύσεις και ανούσιες αγαπολογίες, αλλά που, τελικά, δεν θα ενοχλεί και δεν θα προσφέρει μήνυμα και ελπίδα ζωής σε κανέναν, γιατί απλά δεν θα κηρύττει τον Ιησού Χριστό ως τον μοναδικό αληθινό Σωτήρα Θεό.

Και ένα τελευταίο σχόλιο, ενθυμούμενοι παλαιότερη συνέντευξη του Μητροπολίτη Μεσογαίας, στην οποία δήλωνε αυτοκριτικά ότι «Έχανα τον εαυτό μου με το ψευτομεγαλείο των γνώσεών μου». Θεωρούμε ότι ο Μητροπολίτης Μεσογαίας, πράγματι διαθέτει τη σοφία να μην παρασύρεται από την ψεύτικη γνώση, αλλά να διακρίνει πρόσωπα και καταστάσεις, έτσι ώστε, τελικά, η κρίση του να βαρύνει υπέρ μιας πραγματικά ξεκάθαρης αντιμετώπισης των θεμάτων και των προσώπων, που δεν θα δολιχοδρομεί, αλλά θα ορθοτομεί με κάθε θυσία την αλήθεια των πραγμάτων. Άλλωστε, ο λόγος του Θεού είναι σαφής και κατηγορηματικός ως προς αυτό το θέμα, σύμφωνα με όσα μας λέει ο Ιωάννης ο Θεολόγος, στην Αποκάλυψή του:  «οἶδά σου τὰ ἔργα, ὅτι οὔτε ψυχρὸς εἶ οὔτε ζεστός· ὄφελον ψυχρὸς ἦς ἢ ζεστός.  οὕτως ὅτι χλιαρὸς εἶ, καὶ οὔτε ζεστὸς οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου.»(Αποκ. 3, 15-16).
……………………………………………………………………
Δείτε σχετικά και:

14 σχόλια:

  1. Παν μέτρον άριστον αγαπητέ θεολόγε. Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι ο μητροπολίτης το ακολουθεί αλλά εσείς όχι. Τα σχόλια σας παρερμηνεύουν αυτά που είπε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπερβολικα ευγενικα τα λετε. Και αυταπαταστε αν νομιζετε οτι μπορει να συνελθει ο μητροπολιτης που εγραψε ''ειναι αραγε αιρεση ο οικουμενισμος;''. Mακαρι να σφαλλω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στην Αλήθεια δεν υπάρχει μέτρο, υπάρχει πληρότητα. Σε οτιδήποτε άλλο, ναι, μπορεί να λειτουργήσει και το μέτρο και η οικονομία και η διπλωματία και τα τοιαύτα. Στην Αλήθεια όχι. Ή κατατίθεται πλήρης και ξεκάθαρη ή ... σιωπή!
    Σ.Η.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δυστυχῶς τό Τσουνάμι τοῦ μοντερνισμοῦ, παγκοσμιοποιήσεως καί Οἰκουμενισμοῦ
    ἒχει παρασύρει ἀκόμη καί πολλούς πού θεωρούσαμε ἐκλεκτούς.
    Ὁ κ. Νικόλαος ἦταν πολύ περισσότερον παραδοσιακός πρίν γίνῃ δεσπότης.
    Ὁ Θεός νά τόν φυλάξῃ νά δῇ πρός τά ποῦ τόν παρασύρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Τολμάμε -στην εκκλησιαστική ζωή, ίσως αυτό να είναι το μεγαλύτερο τόλμημα- να κρίνουμε λόγους και θέσεις Επισκόπου που δημόσια κατατέθηκαν".
    Αγαπητέ κύριε Μερτζάνη, κατ αρχήν θερμά συγχαρητήρια για την υφ υμών κατατεθείσα στην εκκλησιαστική παρεμβολή κριτική, των επισκοπικών θέσεων και δηλώσεων, παρέμβασή σας. Κρυσταλλίνης διαυγείας και στερράς επιχειρηματολογίας δεν καταλείπει περιθώρια ουσιαστικής αμφισβητήσεώς των όσων αυτή διαλαμβάνει.
    Όντως η κριτική, και μάλιστα η δημόσια, από την πλευρά ενός μέλους της Εκκλησίας επί των λεγομένων και γραφομένων ενός επισκόπου συνιστά υπό τινα έποψιν "τόλμημα", όπως γράψατε, πλην όμως αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα άμα και επιβεβλημένο καθήκον και του ελαχίστου μέλους της Εκκλησίας όταν, βεβαίως, αυτό ασκείται υπό ουσιώδεις όρους και αναγκαίες προυποθέσεις.
    Ο πιστός κλήρος και λαός του Θεού, το ορθοφρονούν πλήρωμα της Εκκλησίας δηλονότι, αλλά και η υγιώς φρονούσα μερίδα της ελληνικής κοινωνίας, μάλιστα οι γονείς των οποίων αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα αποτελεί η εκπαίδευση των παιδιών τους στο πολύπαθο μάθημα των Θρησκευτικών επί τη βάσει των Ορθοδόξων χριστιανικών αρχών, αισθάνονται πικραμένοι, απογοητευμένοι και προδομένοι από τη στάση της Ιεραρχίας εν προκειμένω.
    Το πλήρωμα της Εκκλησίας απεχθάνεται τη διγλωσσία, τη "διπλωματία", τις αμφίσημες τοποθετήσεις και θέσεις των υπευθύνων εκκλησιαστικών αξιωματούχων, την ηττοπάθεια, τη δειλία, τον καιροσκοπισμό, τους χαριεντσμούς και τις φιλοφρονήσεις με τους ενόχους πολιτικούς εξουσιαστές και τους "θεολόγους" της συμφοράς και της παρακμής που διαμόρφωσαν και συνέταξαν το ΝΠΣ του μαθήματος, την τακτική της τηρήσεως των ίσων αποστάσεων απέναντι στην ΠΕΘ και τη σέκτα των διασπαστών του θεολογικού κόσμου κ.ο.κ.
    Το κριτικό σας σχόλιο αποτελεί κραυγή αγανακτήσεως της γρηγορούσης εκκλησιαστικής συνειδήσεως απέναντι στην επιεικέστατα απαράδεκτη συμπεριφορά και στάση της εκκλησιαστικής ηγεσίας που αποδείχθηκε για μία ακόμη φορά κατώτερη των περιστάσεων.
    ΕΥΓΕ ΣΑΣ!
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ κ.Ομήρου δεν είναι σωστή η έκφραση "παν μέτρον άριστον", αλλά "μέτρον άριστον,
    Π.χ. Τα "δρακόντεια μέτρα" δεν ήταν "άριστα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΜΕΡΤΖΑΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ7 Ιουλίου 2017 στις 8:39 μ.μ.

    Αγαπητέκ.Ομήρουτο"πανμέτρονάριστον"είναιλάθος.Το ορθόνείναι"μέτρον άριστον",π.χταμέτρατου Δράκοντοςδενήταν"άριστα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σε τι συνίσταται η παρερμηνεία Panagiotis Omirou;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Γκουζέλης σε αποκαλυπτική του συνέντευξη στο Αθηναικό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων στις 2/7 τόνισε μεταξύ άλλων και τα εξής:
    "Τα προγράμματα σπουδών έμειναν αυτά που ήταν.
    Το διά ταύτα, και αυτό έχει σημασία, είναι ότι καταλήξαμε σε μια συμφωνία, η οποία διατηρεί και τον πυρήνα και τη φιλοσοφία του προγράμματος σπουδών.
    Το υπουργείο Παιδείας θα αναθέσει τώρα στο ΙΕΠ τη διαδικασία συγγραφής νέων βιβλίων με βάση τα προγράμματα σπουδών που πλέον έχουν τη σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας".
    Κατόπιν τούτου μήπως παρέστη ο καιρός να καταγγείλει η ΠΕΘ στον ελληνικό λαό τη στάση του αρχιεπισκόπου και όσων μητροπολιτών συμβιβάστηκαν με τους άθεους κατούντες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αξιότιμε κε Μερτζάνη,
    Διάβασα τα οσα γράφετε στον κ.Νικόλαο Μεσογαιας σχετικα με το ΜτΘ.
    Ομολογω πως παραξενευτηκα πολυ με τη στάση του εν λογω Μητροπολίτη διοτι όπως θα συμφωνήσουμε για την ωρα, προκειται για εναν υπερμαχο της ορθοδοξιας με πυρινο και μεστωμενο λόγο. Με αφορμη λοιπον το αρθρο σας αναζητησα στο διαδικτυο το κειμενο του Μητροπολιτου. Αν αναφερεσθε στο :Αποτίμηση του εργου της Επιτροπης..κλπ, ΘΕΩΡΩ πως έχετε παρεξηγησει τελειως τα γραφόμενα. Προκειται για ενα ξεκάθαρο και αληθινοτατο κειμενο το οποιο και περιγραφει και αποτιμα διαδικασιες και ενεργειες και συμπεραινει και καταθετει προτασεις.Διοτι ξερετε κ εσεις και ολοι μας πως δεν αρκει μονο να "γκρεμιζεις" αλλα και να "χτιζεις"!
    Αυτο που θα πρεπει να μας στενοχωρει και ειναι αναγκαιο οσο ποτέ άλλοτε ειναι παρά τις οποιες διαφωνιες-οι οποιες ειναι και σεβαστες και απαραιτητες για τη δημοκρατια μας πολλες φορές- το "ομοθυμαδον" των επισκοπων και των θεολογων μας!
    Κλεινοντας, επιτρεψτε μου να διατυπωσω μια πρόταση η οποια με λυπει αφανταστα ως Ελληνιδα και Ορθοδοξη χριστιανη,αλλά εμπεριεχει μια δοση αλήθειας:Με τοσους-όχι όλους- "κουλτουριαρηδες" και "αθεολογητους" θεολογους ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΕΒΓΑΙΝΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΑΠΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ.Αλλά και η Εκκλησια με σοβαροτητα και υπευθυνοτητα και οχι με ιερεις που γελανε στο ιερο βημα κατα την ωρα της θειας Λειτουργιας!
    Ευχαριστω για την ανάρτηση.
    Σ.Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αφού ανώνυμε "παν μέτρον άριστον" , τότε γιατί να μην υπάρχει μέτρο στον αριστερό αχαλίνωτο προοδευτισμό, την αριστερή αθεΐα του ΣΥΡΙΖΑ , στο αντιεκκλησιαστικό μίσος, στην ουσιαστική κατάργηση των θρησκευτικών, στην σιωπή των επισκόπων, στην προδοσία της πίστεως από τους επισκόπους, στο ........

    Γεράσιμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ,
    ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΓΕΝΙΚΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΟΙ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΡΙΣΤΕΠΩΝΗΜΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
    ΤΟ ΝΑΙ , ΝΑΙ ΚΑΙ
    ΤΟ ΟΥ , ΟΥ .....
    Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΑΜΑΥΡΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΘΑΝΑΤΕΣ ΨΥΧΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ.ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΟΙΟΠΟΛΙΤΩΝ....

    ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ ΑΔΕΛΦΟΙ...
    ΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΔΡΑΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
    ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ.

    ΕΥΧΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΙΕΡΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΗΛΕΦΩΝΗΣΤΕ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ Ι.Μ. ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΣΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΝΙΚΟΛΑΟ. Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΘΑ ΣΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή