Το Πρόσωπο και το Προσωπείο της Σκοπιάς, (μέρος Β΄)
Της
Αλεξίας Κρηνίτη
Είχα γράψει παλιότερα ένα άρθρο με
τίτλο Το πρόσωπο και το
προσωπείο της Σκοπιάς, όπου προσπαθούσα να καταδείξω μέσα από τα έντυπα
των Μαρτύρων του Ιεχωβά, πώς η Σκοπιά διδάσκει την ίδια στιγμή δόγματα και
ιδέες, που είναι αλληλοσυγκρουόμενα μεταξύ τους. Διδάσκει σε όσους δεν είναι
Μάρτυρες κάτι, για να διδάξει το εντελώς αντίθετο στα μέλη της. Σκοπός αυτής
της τακτικής είναι να κρύψει το πραγματικό της πρόσωπο, αυτό της ολοκληρωτικής
σέκτας, προκειμένου να προσθέσει και άλλα μέλη στις τάξεις της.
Το φαινόμενο αυτό, η ταυτόχρονη διατύπωση
εκ διαμέτρου αντίθετων διδασκαλιών, είναι τόσο συχνό στις εκδόσεις των
Μαρτύρων, που αποφάσισα να επανέλθω σε αυτό το θέμα με νέα παραδείγματα από
πρόσφατα και παλαιότερα έντυπα της Σκοπιάς. Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι
και οι ίδιοι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι αποδέκτες αντιφατικών διδασκαλιών
της Σκοπιάς, όπως θα δούμε παρακάτω...
Τα
δωρεάν έντυπα
Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν σταματούν να
διαλαλούν και να υπερηφανεύονται ότι όλα τους τα φυλλάδια και τα περιοδικά
διατίθενται δωρεάν, προκειμένου όλοι οι άνθρωποι να ακούσουν «τα καλά
νέα της Βασιλείας». Στο αμέσως παρακάτω απόσπασμα όμως, βλέπουμε ότι η
Σκοπιά διδάσκει τους οπαδούς της στα εκπαιδευτικά σεμινάρια που παρακολουθούν
υποχρεωτικά (και που ονομάζονται «Χριστιανική Ζωή και Διακονία» από τον
Ιανουάριο του 2016[i]) ότι ένας Μάρτυρας του Ιεχωβά πρέπει να
λαμβάνει υπόψη του διάφορους παράγοντες πριν δώσει περιοδικό. Ένας από αυτούς
τους παράγοντες είναι και η πρόθεση του συνομιλητή του να κάνει οικονομική
συνεισφορά στη Σκοπιά!
Οι υπογραμμίσεις σε όλα τα αποσπάσματα
είναι δικές μας.
“ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ
ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΝΙΑ – ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΗ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2017”,
ενότητα 20-26 Φεβρουαρίου «Να Κάνετε Σοφή Χρήση των Γραφικών Εντύπων»
«Να
ασκείτε διάκριση όταν δίνετε έντυπα, ακόμα και στα σημεία δημόσιας μαρτυρίας.
(Ματ 7:6) Αντί απλώς να τα μοιράζετε, προσπαθήστε να συζητάτε με τους
περαστικούς για να εξακριβώσετε το ενδιαφέρον τους. Μπορείτε να
απαντήσετε ναι σε μία τουλάχιστον από τις ερωτήσεις του συνοδευτικού πλαισίου; Αν
δεν καταφέρετε να εξακριβώσετε το ενδιαφέρον κάποιου, καλύτερα να του δώσετε
ένα φυλλάδιο. Φυσικά, αν ζητήσει ένα περιοδικό ή κάποια άλλη έκδοση, θα του
δώσουμε ευχαρίστως ένα αντίτυπο.
ΤΟ
ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ . . .
· ακούει
προσεκτικά όταν μιλάμε;
· συμμετέχει
στη συζήτηση;
· δέχεται
να διαβάσει το έντυπο;
· κάνει
κάποια συνεισφορά;
ανταποκρίνεται
με εκτίμηση σε όσα ακούει από τον Λόγο του Θεού;».
Η
ελεύθερη βούληση
Το άρθρο από το οποίο θα αντλήσουμε
αποσπάσματα είναι από τα πιο αγαπημένα μου, γιατί δείχνει όσο λίγα την
ταυτόχρονη διατύπωση αλληλοσυγκρουόμενων διδασκαλιών. Η αντιφατική
διδασκαλία διατυπώνεται μέσα στο ίδιο άρθρο, που θα μελετήσουν οι Μάρτυρες και
όχι οι κοσμικοί, στις συναθροίσεις τους.
Κατ’ επανάληψη, το Κυβερνών Σώμα, η ηγεσία
των Μαρτύρων του Ιεχωβά, ζητάει από τους Μάρτυρες να υποτάσσονται «όσια» και
«ταπεινά» στη «θεοκρατία»[ii], ακόμη και όταν τους ζητούν να ενεργήσουν
με τρόπο φαινομενικά παράλογο, δηλαδή να μην σκέφτονται.
Όμως, στη “Σκοπιά Μελέτης Ιανουαρίου 2017”,
στο άρθρο «Να Θεωρείτε Πολύτιμο το Δώρο της Ελεύθερης Βούλησής Σας», οι
Μάρτυρες διαβάζουν:
«Αν
και μπορεί να φαίνεται πιο εύκολο να βάζουμε κάποιον άλλον να
αποφασίζει αντί για εμάς, κάτι τέτοιο θα μας στερούσε μια
από τις μεγάλες ευλογίες τηςελεύθερης βούλησης».
Αμέσως παρακάτω, στο ίδιο άρθρο, οι
ακόλουθοι της Σκοπιάς διαβάζουν:
«Ένας
άλλος τρόπος για να προφυλάσσουμε το δώρο της ελεύθερης βούλησής μας είναι να
εμπιστευόμαστε στον Ιεχωβά και να τον αφήνουμε να μας καθοδηγεί εντός
των προστατευτικών ορίων που έχει θέσει για εμάς…Ας μην πέσουμε ποτέ στην
παγίδα τού να επιλέξουμε να στηριζόμαστε στη δική μας κατανόηση, όπως
έκαναν ο Αδάμ και οι στασιαστικοί Ισραηλίτες. Αντίθετα, είθε “να εμπιστευόμαστε
στον Ιεχωβά με όλη μας την καρδιά”».
Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι στο
δόγμα των Μαρτύρων του Ιεχωβά, εμπιστοσύνη στον Ιεχωβά σημαίνει εμπιστοσύνη
στην Οργάνωση. Στη θρησκευτική τους θεωρεία, ο Ιεχωβά ταυτίζεται με
την Οργάνωση. Αφού λοιπόν το συγκεκριμένο άρθρο τους λέει ότι πρέπει να μην
χάσουν την ελεύθερη βούλησή τους, που αποτελεί πολύτιμο δώρο από το Θεό, αμέσως
μετά τους διδάσκει να μην στηρίζονται στη δική τους σκέψη! Άραγε, οι Μάρτυρες
του Ιεχωβά ξέρουν τελικά τι πρέπει να κάνουν; Να μην βάζουν άλλον να σκέφτεται
για αυτούς ή «να μην στηρίζονται στη δική τους κατανόηση»;
Ο
Παράδεισος της Σκοπιάς
Η Σκοπιά διδάσκει έναν επίγειο υλικό
παράδεισο. Στις εκδόσεις της, απεικονίζει τους ανθρώπους να ζουν μέσα σε δάση,
πλάι σε κρυστάλλινα νερά, αγκαλιά με ζώα όπως το λιοντάρι και η τίγρης, να
τρώνε φρούτα από τα δέντρα και κάθε ίχνος του πολιτισμού μας να έχει χαθεί.
Προσωπικά, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί κατά την Σκοπιά τα καλά έργα των χειρών του
ανθρώπου, τα αριστουργήματα του πολιτισμού μας, δεν έχουν θέση στον
παράδεισό της και πρέπει να χαθούν. Όμως, δεν είναι αυτό το θέμα μας. Το
πρόβλημα είναι ότι για άλλη μια φορά, η Σκοπιά ψεύδεται παρουσιάζοντας
διαφορετικές εικόνες του Παραδείσου και στους οπαδούς της και στους υπόλοιπους,
που σε τελική ανάλυση μόνο παράδεισος δεν είναι. Το απόσπασμα που θα
διαβάσουμε, προέρχεται από τη Σκοπιά που απευθύνεται στους Μάρτυρες του Ιεχωβά,
αλλά αντίστοιχα άρθρα συχνότατα περιέχονται και στη Σκοπιά Κοινού και στο
Ξύπνα!.
Η “Σκοπιά, έκδοση μελέτης, Απρίλιος 2017”, «Τι θα
Παρέλθει Όταν Έρθει η Βασιλεία του Θεού»;
«Μπορείτε
να φανταστείτε έναν κόσμο χωρίς πόλεμο, αρρώστια ή θάνατο; Απλώς
σκεφτείτε—χωρίς στρατό, ναυτικό ή αεροπορία! Σκεφτείτε την ανησυχία που δεν θα
προβληματίζει πια τη διάνοια και την καρδιά μας…Από τι θα αντικατασταθεί το
άγχος που νιώθουμε σήμερα; Το εδάφιο Ψαλμός 37:11 απαντάει: «Θα βρίσκουν
εξαιρετική ευχαρίστηση στην αφθονία της ειρήνης». Δεν αγγίζουν αυτά τα λόγια
την καρδιά σας; Αυτό θέλει ο Ιεχωβά για εσάς. Πάση θυσία λοιπόν, κάντε
ό,τι περνάει από το χέρι σας για να μείνετε κοντά στον Ιεχωβά Θεό και στην οργάνωσή
του αυτές τις πιεστικές τελευταίες ημέρες! ….Με αυτόν τον τρόπο,
μπορείτε να είστε σίγουροι ότι δεν θα παρέλθετε μαζί με αυτόν
τον καταδικασμένο παλιό κόσμο. Αντίθετα, θα παραμείνετε—ζωντανοί και
χαρούμενοι—σε όλη την αιωνιότητα!».
Καταρχάς, η Σκοπιά συνδέει τη σωτηρία των
Μαρτύρων από το αν θα παραμείνουν μέλη της. Επιπλέον, αν διαβάσουμε προσεκτικά
την παράγραφο, θα δούμε ότι η Σκοπιά υπόσχεται στους ακολούθους της ότι θα
ζήσουν χαρούμενοι στην αιωνιότητα. Αυτό όμως έρχεται σε αντίθεση με ένα από τα
βασικά της δόγματα, αφού αυτός ο υλικός παράδεισος θα διατηρηθεί μόλις 1.000
χρόνια! Μετά από την χιλιετή περίοδο, ο Θεός θα απελευθερώσει και πάλι τον
Σατανά, για να βάλει σε δοκιμασία τους ανθρώπους! Εξαιτίας αυτού του δόγματος,
οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι γνωστοί και ως χιλιαστές. Για να κερδίσει λοιπόν
κάποιος τον επίγειο υλικό παράδεισο της Σκοπιάς, δεν αρκεί να επιβιώσει στον
Αρμαγεδδώνα, αλλά πρέπει να περάσει και μια δεύτερη δοκιμασία, 1.000 χρόνια
αργότερα.
Η “Σκοπιά για το κοινό, 1/9/2012”, σελ.
16 – 17
«Στα
πλαίσια μιας τελικής δοκιμής, ο Θεός θα ελευθερώσει από την άβυσσο
τον Σατανά τον Διάβολο, ο οποίος θα είναι περιορισμένος εκεί χίλια
χρόνια. Ο Σατανάς θα επιχειρήσει ξανά να στρέψει τους ανθρώπους μακριά
από τον Ιεχωβά, αλλά όσοι απορρίψουν τον Σατανά θα απολαύσουν ζωή στη γη
για πάντα.—Διαβάστε Ησαΐας 25:8· Αποκάλυψη 20:7-9.»
Μια δεύτερη διδασκαλία της Σκοπιάς σχετικά
με τον Παράδεισό της είναι οι εργασίες που θα πρέπει να επιτελέσουν οι Μάρτυρες
στο μετά τον Αρμαγεδδώνα κόσμο: Θα πρέπει να δουλέψουν για να
ετοιμάσουν ρούχα, τρόφιμα και στέγη για τα δισεκατομμύρια των αναστημένων
νεκρών! Επίσης, θα πρέπει να δαπανήσουν πολλές ώρες για να διδάξουν στους
αναστημένους το Λόγο του Θεού! Φαίνεται ότι η διαβεβαίωση του Αποστόλου
Πέτρου στην 1 Πέτρου 4:6, ότι οι νεκροί έχουν ήδη ευαγγελισθεί από το
Χριστό, «διότι για αυτό ακριβώς τον σκοπό κηρύχθηκε το Ευαγγέλιο κάτω
στον Άδη, στους φυλακισμένους εκεί νεκρούς…» δεν έχει πείσει τη
Σκοπιά.
«Αποκορύφωμα
της Αποκάλυψης, Η Ημέρα Κρίσης του Θεού—Η Χαρωπή της Έκβαση!», σελ. 298-300
«Αλλά
στη διάρκεια της ανάστασης αναμφίβολα θα διεξαχθούν αμέτρητα
εκατομμύρια μελέτες που θα βασίζονται στην Αγία Γραφή και στους
καινούριους ρόλους! Όλοι όσοι ανήκουν στο λαό του Θεού θα απαιτηθεί να
γίνουν δάσκαλοι και να καταβάλουν σκληρές προσπάθειες».
«Παγκόσμια
Ασφάλεια Κάτω από τον “Άρχοντα Ειρήνης”, Κεφάλαιο 20, Η Ευτυχισμένη Ανθρώπινη
Οικογένεια Κάτω από μια Νέα Πατρότητα, σελ. 161 κ.εξ.»
«Κάτω
από την ηγεμονική επίβλεψη, οι επιζώντες από τον Αρμαγεδδώνα θα
υπηρετούν με γεμάτη ζήλο συνεργασία. Τι ακριβώς οδηγίες θα λάβουν οι
‘άρχοντες σε όλη τη γη’ από τον ουράνιο ‘Άρχοντα Ειρήνης’ παραμένει να φανεί,
παρέχοντας μια συγκινητική εμπειρία για όλους τους συνεπιζώντες από τον
Αρμαγεδδώνα. Σκεφθείτε όλο το ρουχισμό που θα πρέπει να προετοιμαστεί
για να ντύσουν τους επιστρέφοντες νεκρούς με κατάλληλη περιβολή! Σκεφθείτε όλες
τις ποσότητες τροφής που θα πρέπει να παρασχεθούν ή να αποθηκευθούν! Θα
χρειαστεί επίσης να ετοιμαστούν στεγαστικοί χώροι.»
Η “Σκοπιά μελέτης, 15/12/1991”, σελ.
12, «Να Χαίρεστε στην Ελπίδα της Βασιλείας»
«Αν
αυτή είναι η ελπίδα σας, να συλλογίζεστε επίσης τη χαρά που θα έχετε να
συμμετάσχετε στην αποκατάσταση του Παραδείσου στη γη. (Λουκάς 23:42, 43,
ΜΝΚ) Ασφαλώς οι επιζώντες από τον Αρμαγεδδώνα θα βοηθήσουν να
καθαριστεί η γη κι έτσι να υπάρχουν ευχάριστες τοποθεσίες στις οποίες θα
αναστηθούν οι νεκροί».
Σύμφωνα λοιπόν με τη Σκοπιά, αφού υπακούμε
τυφλά σε ό,τι μας λέει η Οργάνωση, θα καθαρίσουμε τη Γη από τα αποκαΐδια του
Αρμαγεδδώνα, θα εργαστούμε για την ετοιμασία ρουχισμού, τροφής και κατοικίας
των εκατομμυρίων νεκρών, θα διδάξουμε όλα τα εκατομμύρια των αναστημένων και σε
1.000 χρόνια θα ξαναδοκιμαστούμε αν είμαστε άξιοι του επίγειου Παραδείσου! Πολύ
κουραστικός και αγχωτικός, μου ακούγεται ο παράδεισος των Μαρτύρων του Ιεχωβά.
Συγκρούσεις
μεταξύ Μαρτύρων
Θα κλείσουμε με την προσπάθεια αποδόμησης
ενός ακόμη μύθου, που καλλιεργούν οι Μάρτυρες: αυτού της αγάπης και της
αρμονίας στις μεταξύ τους σχέσεις. Η Σκοπιά συχνά αναφέρεται στις εκδόσεις της
για την μεγάλη αγάπη μεταξύ των μελών και το παρουσιάζει στους μη Μάρτυρες ως
απόδειξη ότι εκεί βρίσκεται η αληθινή «εκκλησία».
Όμως,
στις εκδόσεις της που απευθύνονται στα μέλη της, δίνει συμβουλές για το πώς να
επιλύουν ειρηνικά και χωρίς καυγάδες τις διαφορές και τις παρεξηγήσεις τους.
Διαφαίνεται μάλιστα η έννοια του να μην γίνουν αντιληπτές τέτοιες διαφωνίες και
τεταμένες σχέσεις από τους επισκέπτες των συναθροίσεων τους.
Ας δούμε για παράδειγμα, χαρακτηριστικά
αποσπάσματα από το άρθρο με τον εύγλωττο τίτλο «Θα Λύνετε τις Συγκρούσεις και
θα Προάγετε την Ειρήνη;», στη “Σκοπιά μελέτης, Ιουνίου 2017”.
«Δυσκολευόμουν
να τα πάω καλά με έναν αδελφό με τον οποίο δουλεύαμε μαζί. Κάποια φορά που
είχαμε βάλει και οι δύο τις φωνές, μπήκαν μέσα δυο κύριοι και μας είδαν
να καβγαδίζουμε».—ΚΡΙΣ.
«Όταν
κάποιος δεν ελέγχει τα αισθήματά του και εκνευρίζεται εύκολα, μπορεί να κάνει
και τους άλλους να θυμώσουν…Ίσως να υπάρχει στην εκκλησία σας κάποιος αδελφός
που λέει ή κάνει πράγματα τα οποία σας εκνευρίζουν. Εντούτοις, αντιλαμβάνεστε
ότι ο Χριστός πέθανε και για εκείνο το άτομο και ότι πρέπει να δείχνετε
αγάπη…Οι άνθρωποι χρειάζονται απεγνωσμένα ειρήνη. Όταν όμως απειλείται
η θέση τους ή η υπερηφάνειά τους, πολλοί αρχίζουν να φέρονται με τρόπο που δεν
είναι ειρηνικός. Αυτό αληθεύει για πολλούς οι οποίοι δεν λατρεύουν τον
Ιεχωβά, αλλά ανάμεσα στους λάτρεις του που φέρουν το όνομά του πρέπει
να επικρατεί ειρήνη και ενότητα».
……………………………………………………………………………………….
[i] Μέχρι
τότε, αυτές οι εκπαιδευτικές συναθροίσεις ήταν γνωστές στους Μάρτυρες ως «Σχολή
Θεοκρατικής Διακονίας», «Συνάθροιση Υπηρεσίας» και «Εκκλησιαστική
Γραφική Μελέτη». Βλ. Βιβλίο Έτους Μαρτύρων του Ιεχωβά 2017.
[ii]Τυπικές
εκφράσεις που χρησιμοποιούνται τακτικά από τους Μάρτυρες του
Ιεχωβά. π.χ. «ΥποτάσσεστεΌσια στη Θεϊκή Εξουσία», Σκοπιά, 1/8/2002,
σελ. 9.
Δείτε και: -Το πρόσωπο και το
προσωπείο της Σκοπιάς
ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΑΥΤΗ Η ΑΙΡΕΣΗ-ΕΤΑΙΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΙΣΟΤΙΜΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ; ΩΡΑΙΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΚΑΙΓΟΜΑΣΤΕ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοι πιστοι εν Κυριω,γιατι ανησυχητε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδω η παναιρεσι του οικουμενισμου περιθαλπτει, αγκαλιαζει και δεχεται ολους καθε καρυδιας καρυδι στη μεγαλη της αγκαλια ,σαν την κλωσα που δεχεται κατω απο τα φτερα της τα πουλακια της,ολα τα πουλακια της ειναι ισοτιμα με εκεινη ,αφου αυτη τα γεννησε.
Γιατι αμφισβητητε δεν ξερει η κλωσα τι γεννησε,μηπως γεννησε φιδια ,αθωα πουλακια γεννησε.