ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΥΠΟΔΟΧΗ
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ
Στο
δελτίο τύπου της η ‘’Ένωση αθέων’’ προτάσσει το εξής απαράδεκτο : «Υποτίθεται
‘’άγιο φως’’ : Όνειδος και ασυνέπεια’’. Η ‘’Ένωση αθέων’’ με
επιστολή της απυεθύνεται προς τη Βουλή των Ελλήνων, στα Πολιτικά κόμματα κλπ,
και διαμαρτύρεται για την επίσημη υποδοχή του Αγίου Φωτός με τιμές αρχηγού
κράτους.
Ο
βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μάκης Μπαλαούρας το χαρακτήρισε ως
‘’οπισθοδρομικό έθιμο’’ και ‘’κατάλοιπο της παγανιστικής περιόδου’’. Ο κ.
Χάρης Κονιδάρης ο εκπρόσωπος Τύπου του Αρχιεπισκόπου, στο protothema.gr
σχολίασε ως εξής την απαράδεκτη αυτή στάση για το Άγιο Φώς : «Δυστυχώς,
κάποιοι, λίγο πριν από τις άγιες ημέρες του Πάσχα, επιχειρούν να αποκτήσουν
υπόσταση και να κάνουν καριέρα, υβρίζοντας χυδαία την πίστη της συντριπτικής
πλειοψηφίας των Ελλήνων».
Παρόμοια
αντίδραση από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών υπήρξε και για την αναφορά του βουλευτή
του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χρήστου Καραγιαννίδη ότι ‘’αυτό δεν συμβαίνει σε ένα πολιτισμένο
κράτος’’. Να υπενθυμίσουμε ότι στον ΒΗΜΑ 99,5 ο πρώην υπουργός Παδείας κ.
Ν. Φίλης παλαιότερα δήλωσε τα εξής : «Πριν μερικό καιρό, την Μεγάλη Παρασκευή,
ήρθε το Άγιο Φως με τιμές πάλι αρχηγού κράτους, δηλαδή δύο αρχηγοί κρατών
επισκέφτηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ την Ελλάδα και είναι το Άγιο Φως και τα λείψανα της
Αγίας Βαρβάρας».
Όσον
αφορά τη δήλωση της κοινοβουλευτικής εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Φωτεινής Βάκη,
ότι κατά τον Αδαμάντιο Κοραή το Άγιο Φως αποτελεί ‘’ψευδοθαύμα’’, θα πρέπει να
πούμε ότι ο Κοραής δεν αποτελεί παράδειγμα Ορθοδόξου φρονήματος. Αρκεί
πιστεύω να αναφέρομε ότι ο Κοραής αποκάλεσε τον Άγιον Αθανάσιον τον
Πάριον, «γελοίον» «έρημον», «ταραχοποιόν και κακόν γερόντιον της Χίου».
Όμως
θα πρέπει να επισημάνουμε και τη ζημιά που γίνεται σε αυτό το θέμα από
ανθρώπους της Εκκλησίας. Να υπενθυμίσουμε αυτά που είχε γράψει ο
πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεώργιος Τσέτσης, σε άρθρο του στο
Βήμα στις 21 Απριλίου 2006, όπου μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής απαράδεκτα :
«Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και
λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για ‘’θαύματα’’ προκειμένου να
πληρώσει το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή αφής το Άγιον Φως
κατέρχεται θαυματουργικά ‘’ουρανόθεν’’ για να ανάψει τη λαμπάδα του
Πατριάρχου».
Καμιά
όμως επίσημη αντίδραση δεν έγινε. Και αυτό φυσικά έχει τις αρνητικές
επιπτώσεις του. Υπέδειξε ο π. Γεώργιος Τσέτσης ότι ο λαός ‘’ψάχνει για
‘’θαύματα’’ προκειμένου να πληρώσει το ‘’πνευματικό του κενό’’. Αν
όμως υπεδείκνυε με τον ίδιο ζήλο το ‘’πνευματικό κενό’’ των αιρετικών
πεντηκοστιανών και των άλλων αιρετικών μελών του Π.Σ.Ε., τότε που όχι μόνο ήταν
Μόνιμος Αντιπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην έδρα του Π.Σ.Ε., αλλά
και μέλος επιτροπών του Π.Σ.Ε., ίσως να ήταν διαφορετικά τα δεδομένα στο
βαβέλειο αυτό συνοθύλευμα.
Να από που ξεκινάει η παρακμή. Έχει διανύσει δρόμο πίσω της. Πολλά υποδήματα χάλασε στη πορεία της ως εδώ. Από τα ολοσκότεινα χρόνια της οθωμανοκρατίας. Ο διανοούμενος Κοραής ο αρχαιόπληκτος της Μασσαλίας με τις ιδέες του δήθεν διαφωτισμού που διδαχτήκαμε στα σχολεία είπε τις δικές του αμπελοφιλοσοφίες. Καλός πατριώτης μα η αρχαιοπληξία του δεν είχε προηγούμενο. Από κάτι τέτοιους η Ρωμιοσύνη τρώει πνευματικά ραπίσματα. Και αυτός ο τόπος γεννάει πολλά τέτοια τέκνα. Αναθρέφονται με τα νάματα της ορθής πίστης,πάνε για σπουδές στο εξωτερικό και μολύνονται κουβαλώντας στο δισάκι τους ό,τι πιο διεφθαρμένο,βρώμικο,διαβρωμένο σκαρφίστηκαν στα δαιμονόπληκτα πνευματικά συμπόσια εκείνων που συγχρωτίζονται. Αντί να γυρνάνε σας τις μέλισσες που αναζητούν το καλύτερο φυτό για τη γύρη τους στα φόρουμ της δύσης περιφέρονται στα καταγώγια,στις τρώγλες,τα απορρίμματα,τα χαμαιτυπεία οι περισσότεροι. Όλα αυτά έχουν βιτρίνα προόδου,συγχρονισμού,αλλά μπαίνοντας στα εσώτερα βρίθουν από μπόχα,δυσωδία,αναχρονισμό,σκοτάδι και πλήρη απορρύθμιση των πάντων.
ΑπάντησηΔιαγραφή