Ο κ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗΣ, ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΥΣ ΠΕΡΙ ‘’TERMINUS
TECHNICUS’’, ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΟ ‘’ΕΤΕΡΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ’’
Σε
ομιλία του στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών ο καθηγητής κ.
Γρηγόριος Λαρεντζάκης, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Graz, στις 16 Μαρτίου
2017, με θέμα «Οι αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου
Εκκλησίας (Μαρτυρία του Ορθοδόξου φρονήματος και προοπτικές για το μέλλον)
(amen.gr), ανέφερε μεταξύ άλλων και τα εξής : «Πάντως σοφά και ορθά
έπραξεν η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος και διατήρησε τον όρο εκκλησία και για τους
ετεροδόξους και είμαι βέβαιος ασφαλώς και με θεολογικό νόημα και όχι μόνον
επιφανειακά και τύποις!»
O
κ. Λαρεντζάκης σαφέστατα καταρρίπτει την ‘’ερμηνευτική’’ δικαιολόγηση του όρου
‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’, ως όρου τύπου ‘’terminus technicus’’. Η τόση
προσπάθεια απαντήσεων, προς όσους με Ορθόδοξη ακρίβεια τοποθετούνται στο
σχετικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης, για αποδοχή του όρου
‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’ ως όρου τύπου ‘’terminus technicus’’,
καταρρίπτεται εμφανώς από τον κ. Λαρεντζάκη. Δεν αφήνει κανένα περιθώριο
αμφισημίας η τοποθέτησή του.
«Πάντως
σοφά και ορθά έπραξεν η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος και διατήρησε τον όρο εκκλησία
και για τους ετεροδόξους», τονίζει με έμφαση ο κ. Λαρεντζάκης. Δεν
αρκείται μόνο σ’ αυτό, αλλά προλαβαίνει οποιαδήποτε ασάφεια του όρου ως τύπου
‘’terminus technicus’’, σημειώνοντας τη βεβαιότητά του για το «θεολογικό νόημα»
του όρου.
Όσοι
προβάλλουν λοιπόν τον ισχυρισμό για τη χρήση του όρου ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’,
ως όρο τύπου ‘’terminus technicus’’, ας δώσουν μια απάντηση στον κ.
Λαρεντζάκη. Θα αρκεσθούν δυστυχώς στην απαξίωση και την πολεμική
αποκλειστικά προς όσους με Ορθόδοξη ακρίβεια τοποθετούνται στο σχετικό κείμενο
της Συνόδου της Κρήτης.
Ποιον
να ακούσει ο λαός, τον κ. Λαρεντζάκη οποίος τονίζει ότι «σοφά και ορθά έπραξεν
η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος και διατήρησε τον όρο εκκλησία και για τους
ετεροδόξους και είμαι βέβαιος ασφαλώς και με θεολογικό νόημα και όχι μόνον
επιφανειακά και τύποις!» ή εκείνους που επιμένουν στην ‘’ερμηνευτική’’
δικαιολόγηση του όρου ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’, ως όρου τύπου ‘’terminus technicus’’;
Μη
λησμονούμε ότι ό όρος αρχικά ήταν ‘’εκκλησίες’’, με βάση τη δημοσιευθείσα
απόφαση της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που
πραγματοποιήθηκε στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ
Γενεύης (21-28 Ιανουαρίου 2016). Παρόλες όμως τις διαφωνίες πολλών,
δεν αποσύρθηκε όρος ‘’εκκλησίες’’, αλλά μετατράπηκε σε ‘’ετερόδοξες
εκκλησίες’’. Μάλιστα έγινε προσπάθεια ‘’ερμηνευτικής’’ δικαιολόγησης του
όρου αυτού, ως ορου τύπου ‘’terminus technicus’’.
Δεν
έπεισε όμως, η ‘’ερμηνευτική’’ δικαιολόγησης του όρου αυτού, και επιπλέον
έχει προστεθεί η κατάρριψη της θέσης αυτής με την τοποθέτηση του κ.
Λαρεντζάκη, ο οποίος δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης, τονίζοντας
ότι ο όρος είναι «με θεολογικό νόημα και όχι μόνον επιφανειακά και τύποις!»
Το Βατικανό εγκαταλείπει την αρχή των «αδελφών Εκκλησιών» (το εκκλησιολογικό μοντέλο της Β' Βατικανής Συνόδου ή αλλιώς της "περιεκτικής εκκλησιολογίας"), πριμοδοτώντας την αρχή της μητέρας Εκκλησίας και των θυγατέρων της, με αποτέλεσμα το μοντέλο ενότητας της ΡΚαθολικής Εκκλησίας να ταυτίζεται πλέον με το μοντέλο της επιστροφής των θυγατέρων στους μητρικούς κόλπους της ΡΚαθολικής Εκκλησίας. Άραγε οι Οικουμενιστές θα αντιγράψουν την νέα εκκλησιολογία του Βατικανού, όπως έκαναν και με την "περιεκτική εκκλησιολογία", πριμοδοτώντας έτσι το Ορθόδοξο μοντέλο ενότητας, δηλαδή την επιστροφή των πεπλανημένων στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφή