ΟΙ ΕΛΕΓΞΑΝΤΕΣ ΤΗΝ ΠΛΑΝΗ ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΩΝ, ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ
ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ
Στις
4 Ιαννουαρίου η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη των δεκατριών Βατοπαιδινών
Οσιομαρτύρων. Όταν η Εκκλησία δοκιμαζόταν από τον κίνδυνο του
Παπισμού, μετά τη Σύνοδο της Λυώνος το 1274, επί λατινόφρονος αυτοκράτορος
Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγου και Πατριαρχείας Ιωάννη Βέκκου (1276 - 1282), το
Άγιο Όρος ανέδειξε μάρτυρες, ομολογητές της Ορθοδοξίας.
Παρενθετικά
να αναφέρομε ότι η Πρώτη σύνοδος της Λυών είχε συγκληθεί το έτος 1645 και
η Δεύτερη σύνοδος της Λυών από το έτος 1272 μέχρι το έτος 1274.
Αυτή τη Δεύτερη σύνοδο της Λυών, Παπικοί την καλούν 14η ‘’οικουμενική
σύνοδό’’ τους.
Οι
δεκατρείς Βατοπαιδινοί Οσιομάρτυρες (μεταξύ αυτών και ο Ηγούμενος της Μονής
Βατοπαιδίου Ευθύμιος), μαρτύρησαν το 1279/1280. Ο Ηγούμενος της
Μονής Βατοπαιδίου Ευθύμιος, μαρτύρησε με τον δια θαλασσίου πνιγμού θάνατον και
τους δώδεκα Βατοπαιδινούς μοναχούς τους κρέμμασαν οι Λατινόφρονες.
«Τον
προεστώτα Ευθύμιον, Βατοπέδης, ος δεθείς αλύσεσι, κατεποντίσθη εν τω βυθώ, ως
ελέγξας πλάνην, λατινοφρόνων στερρότατα» (Ασματική Ακολουθία των Αγιορειτών
Πατέρων).
Και
τι δεν επινόησε το εκ του πονηρού αλλότριον πάθος των Λατινοφρόνων , εναντίον
των Ομολογητών της Ορθοδοξίας. Τι μαρτύρια επινόησε η προδοσία της
Ορθόδοξης Εκκλησίας; Ο σκοτασμός που ακολουθεί την προδοσία της
Ορθόδοξης Πίστης, δεν αφήνει περιθώρια στην εν Χριστώ αγάπη, την εν αληθεία
αγάπη.
«Τους
του Άθω Πατέρας και αγγέλους εν σώματι, Ομολογητάς και Οσίους, Ιεράρχας και
Μάρτυρας, τιμήσωμεν εν ύμνοις και ωδαίς, μιμουμενοι αυτών τας αρετάς, η του
Όρους πληθύς πάσα των μοναστών, κραυγάζοντες ομοφώνως∙ δόξα τω στεφανώσαντι
υμάς, δόξα τω αγιάσαντι, δόξα τω εν κινδύνοις ημών προστάτας δείξαντι»
(Απολυτίκιον των Αθωνιτών Αγίων από την Ασματική Ακολουθία των Αγιορειτών
Πατέρων), ψάλλομε στην Εκκλησία μας.
Οι
ομολογητές Οσιομάρτυρες της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, δεν δέχθηκαν να
συνηγορήσουν στις φιλενωτικές προσπάθειες του Βυζαντινού Αυτοκράτορα Μιχαήλ
Η΄ Παλαιολόγου και αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μαρτύριό τους. Αυτούς
τους ομολογητές Οσιομάρτυρες ‘’εν ύμνοις και ωδαίς’’ τιμούμε και αυτών
καλούμαστε να μιμηθούμε τις αρετές.
*Πάρθηκαν
και στοιχεία από το βιβλίο «Οι Άγιοι του Αγίου Όρους», Μοναχού Μωϋσέως
Αγιορείτου.
Οἱ Ἁγιορεῖται Ὁσιομάρτυρες διέκοψαν τήν ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ τούς Λατινόφρονας (Οἰκουμενιστάς), μόνο ὅταν ἀποφασίσθηκε ἡ ἕνωσις μέ τούς Λατίνους καί ὄχι νωρίτερα. Ἀντιθέτως, ἕως τότε (1274) κοινωνοῦσαν πλήρως μαζί τους ἐπί δεκαετίες, παρά τό ὅτι φυσικά ἐναντιώνονταν στήν τακτική καί τήν θεολογία τους, καί προσπαθοῦσαν νά τούς ὁδηγήσουν σέ μετάνοια. Κατά συνέπεια ἡ ἁπλή ὕπαρξις καί δρᾶσις τῶν Λατινοφρόνων (Οἰκουμενιστῶν) δέν ἀποτελεῖ ἐπαρκῆ λόγο διακοπῆς τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μαζί τους, ἀλλά μόνο ἡ ἕνωσίς τους μέ τούς ἐκτός Ἐκκλησίας αἱρετικούς. Δυστυχῶς γιά τούς πάσης φύσεως «ζηλωτές» τό παράδειγμα τῶν ἁγίων Πατέρων καί ἡ Ἐκκλησιαστική Ἱστορία δικαιώνουν πλήρως τήν στάσι μας καταδικάζοντας ταυτόχρονα τήν δική τους ἀπόσχισι καί διασπαστική τακτική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν τα λέτε καλά. Διστρέφετε την εκκλησιαστική ιστορία.Προφανώς έχετε διαβάσει πολύ Επ. Θεοδωρόπουλο !!! Μα είναι δυνατόν να ξεχνάτε τι ψηφίσθηκε στην ψευτο-σύνοδο της Κρήτης ??? Είναι δυνατόν !!!
ΔιαγραφήΚατά τον αμετανόητο Βαρθολομαίο , οι πατέρες αυτοί, υπήρξαν θύματα του αρχεκακου οφεος !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλασφημούν τό αίμα των αγίων μαρτύρων !
ΑπάντησηΔιαγραφήαπαντιση στον 1 - 2 και για υποψια ακομα ο μεγας βασιλειος διεκοψε το μνημοσυνο ποσο μαλον μετα την αιρετικη συνοδο πρεπει να αποτειχιστουμε μηπως τωρα δεν εχει γινει ενωσης; τα σειλιτουργα και οι συμπρωσευχες δεν αιτια διακοπηε μνημοσυνου; ο αγιος θεωδωρος στουδιτης που εκοψε το μνημοσυνο και για λογους ηθικης ποσο μαλον τωρα με την μεγιστη προδοσια ουτε λεπτο δεν καθωντανε οι πατερες στην αιρεση και οταν γινοντανε οικομια για καπιο δαστημα γινοντανε οχι συνεχια αιωνια να πρωσεχουμε τι διαβαζουμε γιατι οι περισοτεροι διαστρεβλωνουν την πατερικη γραμη ειναι ξεκαθαρος ο δεκατος πεμπτος κανονας οταν κειρησεται αιρεση γυμνη τη κεφαλη τοτε αμεσως επβαλεται η διακοπη μνημοσυνου ηταν εποχη που το αγιον ορος εβγαζε μαρτυρες και ομολογητες τωρα ειδικατα μοναστηρια βγαζει προδοτες και πουλημενους να θρηνουμε και να στεναζουμε για την καταντια αυτη μεχρι και το τηλεφωνο μου κλεισαν γιατι τους ειπα για το επαισχιντο κειμενο που βγαλανε αυτοι ειναι οι αγιορειτες που εχουν αγαπη; φοβος και τομος αμα τους πεις για βαρθολομαιο χανεται το εδαφος απο τα ποδια τους υποτειθεται μας λενε οτι εχουν προστατη την παναγια ψευδωνται ασυστολα γιατι αλλον δειχνουν να υπακουουν και να υπολογιζουν τον αιρετικο βαρθολομαιο
ΑπάντησηΔιαγραφή4 Ιανουαρίου 2017 - 9:23 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήKακώς αποδίδετε την θέσιν του ανωνύμου στόν π. Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο ,ο οποίος ενίσχυσε την διακοπή μνημοσύνου του 1970 και ανέλυσε σαφέστατα τον 15ο κανόνα Ο ανώνυμους που συνεχως επαναλαμβάνει την ίδια θέση που του έχει πολλάκις απαντηθει, καλόν θα ήταν μία φορά από τις πολλές να γράψει και το όνομά του, να δούμε πού ανήκει ,μήπως είναι μοναχός του Αγίου Όρους που έχουν θέσει σέ διωγμο τους αντιδρώντες πατέρες και θέλουν απλώς να καθησυχάσουν την συνείδησή τους; Θεωρώ οτι είναι πληκτικό να επαναλαμβάνουν συνεχώς τά ίδια οι ίδιοι ανώνυμοι , θά πρέπει απλώς να μήν δίνουμε σημασία
Φίλε 10:52, αυτοί οι ανώνυμοι που αναφέρεσαι μου θυμίζουν ένα παλιό σκετσάκι του 'Αμάν' που σατίριζε τους πορωμένους οπαδούς της Β. Ελλάδας που έσπαζαν τα αυτοκίνητα με Αθηναϊκές πινακίδες. Και ό,τι ερώτηση κι αν τους έκανε ο δημοσιαγράφος, ό,τι επιχειρήματα κι αν τους έλεγε, αυτοί απαντούσαν την ίδια κασέτα:'Αφού έχει αθηναϊκές πινακίδες'.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι κι αυτοί: Πασχίζουν οι καϋμένοι σχολιαστές να κάνουν διάλογο με επιχειρήματα μαζί τους αλλά αυτοί την ίδια κασέτα, χωρίς να απαντούν σοβαρά στα όσα ειπώθηκαν. Αυτό κι αν δεν είναι εωσφορική υπερηφάνια μεγίστου βαθμού! Γι' αυτό κι εγώ τους έχω κατηγορήσει στο παρελθόν ότι είναι σε διατεταγμένη υπηρεσία ή κοινώς 'τρολς' για να προκαλούν περαιτέρω σύγχηση στις συνειδήσεις των προβληματισμένων Χριστιανών!
Μπορεί να ακούγονται ως βαριές κατηγορίες αυτές που τους αποδίδω, αλλά λυπάμαι περισσότερο τις ψυχές που θα έρθουν σε σύγχηση και απόγνωση διαβάζοντας τις αστήριχτες αθεολόγητες φράσεις τους. Αν οι ίδιοι θέλουν να είναι αυτοκατάκριτοι, οι υπόλοιποι τι χρωστάνε; Ας απαντάνε με επιχειρήματα για να γίνει σεβαστή η γνώμη τους και να φανεί και η καλή τους προαίρεση, αλλιώς φαίνεται καθαρά ποιός ακριβώς είναι ο ρόλος τους και ο δόλιος σκοπός τους...
Οι οικουμενιστές ενεργούν πάντα μέ τον δόλο !
ΑπάντησηΔιαγραφή