17 Ιαν 2017

Η ιδιοτελής προσωποληψία, δεν αποτελεί την πρέπουσα χριστιανική αγάπη προς τον επίσκοπο

Αποτέλεσμα εικόνας για λεμεσού αθανάσιος
Η ΙΔΙΟΤΕΛΗΣ ΠΡΟΣΩΠΟΛΗΨΙΑ, ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΠΡΕΠΟΥΣΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΑΠΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ
Τις τελευταίες μέρες με αφορμή τις γνωστές δηλώσεις του Μητροπολίτη Λεμεσού για τις συμπροσευχές, αλλά και την υπενθύμιση των αναφορών του στο Ντόρτμουντ, λόγω του επίκαιρου χαρακτήρος των, πλήθος σχολίων έχουν κατακλύσει αρκετούς διαδικτυακούς ιστότοπους.  

Ανάμεσα στο πλήθος των αναρτημένων σχολίων, διέκρινες ότι  αρκετά από αυτά δεν ήταν σύμφωνα με το πρέπον εκκλησιαστικό ήθος.  Υπήρχαν ανάμεσα σ’ αυτά και σχόλια τα οποία προέβαιναν σε εμπαθείς χαρακτηρισμούς που προκαλούν λύπη, αλλά και σχόλια που δυστυχώς παρατείνουν το μεροληπτικό παραλήρημα. 
Θα επισημάνουμε όμως ότι υπήρχαν και αρκετά σχόλια  τα οποία εξέφραζαν όχι μόνο την απογοήτευσή τους για τα λεχθέντα, αλλά επεξέτειναν αυτή και προς της Εκκλησία.  Αυτό κι αν ήταν απαράδεκτο.  Δεν είναι λίγοι δυστυχώς εκείνοι που στον ευρύτερο Ελλαδικό χώρο, δίνουν την εντύπωση ότι  δύο μονάχα Επίσκοποι ‘’υπάρχουν’’ στην Κύπρο, ίσως και λόγω της υπερπροβολής που τους γίνεται από τα μέσα ενημέρωσης. 
Γι’ αυτό διάβαζες στα σχόλια, ‘’πάει ο Λεμεσού’’, ‘’μας έμεινε ο Μόρφου’’, ‘’…αν παρατηρήσουμε κάτι και σ’ αυτόν, ποια η εμπιστοσύνη μας στην Εκκλησία’’;  Και αυτά παρακαλώ από τον χώρο της Μητροπολιτικής Ελλάδας κυρίως.  Αυτά δεν είναι μόνο λυπηρά, αλλά και επικίνδυνα, για την εν Χριστώ ζωή.  Πολύ επικίνδυνα, καθότι φανερώνουν τους καρπούς από την ιδιοτελή προσωποληψία.  Αυτά δυδτυχώς έχει ως επακόλουθα η εκτροπή από την πρέπουσα χριστιανική αγάπη προς τον Επίσκοπο. 
Δηλαδή αν μάθουν κάτι και για τον ‘’δεύτερον τη τάξει Μητροπολίτη’’, σύμφωνα με την αξιολόγησή τους, θα χαθεί η εμπιστοσύνη τους στην Εκκλησία;  Κρίμα.  Δηλαδή αν περιπέσει κάποιος εξ αυτών περιηγούμενος το διαδίκτυο, στο κείμενο που δημοσιεύτηκε στο Amen.gr στις 4/9/2013 με τίτλο ‘’Πανήγυρις στον Άγιο Μάμα στην κατεχόμενη Μόρφου’’,  όπου μεταξύ άλλων έγραφε ότι ‘’Παρών στον εσπερινό ήταν και ο Αρχιεπίσκοπος των Μαρωνιτών Κύπρου κ. Ιωσήφ ο οποίος στον σύντομο λόγο του, τόνισε τα κάτωθι…’’, αλλά και σε άλλα διαδικτυακά κείμενα και βίντεο, θα κλονιστεί η εμπιστοσύνη του στην Εκκλησία; 
Παρενθετικά παραθέτομε μέρος της προαναφερθείσας ομιλίας, όπως αυτή δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα   Μαρωνιτών www.news.maronitedaily.com : «Ανυψώνουμε σήμερα την προσευχή και τη δέησή μας για το νησί μας, για την Συρία, για την περιοχή της Μέσης Ανατολής που υποφέρει πολύ και έχει τόσο μεγάλη ανάγκη σήμερα την ειρήνη…Όλοι μας, μέσα τη διαφορετικότητά μας, καλούμαστε να νοιώθουμε και να αισθανόμαστε μια μοναδική οικογένεια του Θεού…Πανιερώρατε (απευθύνεται στον Μητροπολίτη Μόρφου), μαζί σας σήμερα και ενωμένοι με όλους τους ανθρώπους καλής θέλησης, προσευχόμαστε για την ειρήνη…».  Όπως αναφέρεται μάλιστα  σε αρκετούς διαδικτυακούς ιστότοπους όχι μόνο παρευρέθηκε και απεύθυνε και σχετικό λόγο,  αλλά και στη Λιτανεία που ακολούθησε λιτάνευσε εικόνα Αγίων.  Αυτό το δημοσίευσαν αρκετά ιστολόγια, αλλά και τηλεοπτικός σταθμός, καθώς και αρκετά βίντεο. 
Δηλαδή μπορεί κάποιος εξ αυτών που μεροληπτούν, να χάσει την εμπιστοσύνη του στην Εκκλησία, εξ αφορμής του ότι  δεν έπρεπε η εσπερινή κατάνυξη  να διακοπεί  με τη μαρωνίτικη παρεμβολή ομιλίας; 
Η νοσηρότητα της προσωποληψίας έχει πικρούς καρπούς. Είναι  πολύ επικίνδυνη για την εν Χριστώ ζωή, η εμπαθής προσωποληψία σε Επισκόπους.  Η εν αληθεία αγάπη δεν επιτρέπει να παρεισφρύουν ιδιοτελείς και μονομερείς εμμονές στην εκκλησιαστική ζωή. 

*Η μονοθελίτικη αίρεση την οποία στήριξαν οι Μαρωνίτες, καταδικάστηκε από την Στ΄  Οικουμενική Σύνοδο.  Οι Μαρωνίτες ενώθηκαν με τους Παπικούς οριστικά, με ουνιτικού τύπου ένωση, το έτος 1445 στη Παπική σύνοδο της Φερράρας.

25 σχόλια:

  1. Η παρουσία του του ηγήτορος των Μαρωνιτών είναι κάθε χρονο στον Άγιο Μάμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΕΔ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΠΙΤΑΠΕΙ ΣΤΟΝ ΜΑΡΩΝΙΤΗ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΜΑ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όταν γίνονται τέτοιες παραχωρήσεις πως θα πειστούν μετά οι Μαρωνίτες ότι πρέπει να γίνουν Ορθόδοξοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η οπαδοποίση δεν είναι εκκλησιαστικά σωστό.Πιο πολύ αυτούς βλέπουμε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έχετε πρόβλημα; Ξέρετε για ποιον άνθρωπο μιλάτε; Έχετε καθόλου γνώση ποιος είναι ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος;
    Καλό είναι να πάρετε ορισμένες πληροφορίες πρώτα και μετά να βγάζει ο κάθε κύριος Χαραλάμπους τις προσωπικές του εμπάθειες τις οποίες τις μεταβάλει σε θέματα πίστεως. Προσοχή αδελφοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ ξέρω πολύ καλά ποιος είναι ο Λεμεσού Αθανάσιος.
      Τον έχω ακούσει πολλές φορές να ομιλεί και γνωρίζω το πολυδιάστατο έργο που επιτελεί στο νησί του.
      Είναι χαρισματικός άνθρωπος και έχει βοηθήσει αρκετό κόσμο.
      Συγνώμη όμως αδελφέ μου να σε ρωτήσω κάτι?
      Μήπως ο Λεμεσού Αθανάσιος δεν είναι άνθρωπος?
      Μήπως δεν μπορεί να κάνει λάθος?
      Από που συμπέρανες πως ο αρθρογράφος έβγαλε προσωπικές του εμπάθειες?
      Κανένας επίσκοπος δεν είναι αλάθητος ακόμη και ο Αθανάσιος.
      Αυτά που είπε στο Ντόρτμουντ αλλά και πρόσφατα σε συνέντευξή του που τον άκουσα με τα αυτιά μου, ήταν το λιγότερο άστοχα.
      Δεν απολυτοποιούμε την αρετή σε κανένα άνθρωπο γιατί υπάρχει ο κίνδυνος μετά αν αυτός ο άνθρωπος υποπέσει σε κάποιο σφάλμα να απογοητευτούμε και να διαγράψουμε και αυτόν και αυτό που υπάρχει πίσω του και στη συγκεκριμένη περίπτωση την ίδια την Εκκλησία.
      Ο κ.Χαραλάμπους εδώ και μήνες με πόνο και αγάπη δίνει στους καλόπιστους αναγνώστες τροφή για προβληματισμό.Εγώ αυτό λαμβάνω χωρίς να θέλω να κάνω το δικηγόρο κανενός.
      Συγνώμη που απαντώ στο σχόλιό σου όμως ένιωσα την ανάγκη να πω ότι πρέπει όλοι μας να δώσουμε όλοι μας την προσοχή και την εμπιστοσύνη στο Θεό και αν κάποιος επίσκοπος υποπέσει σε λάθη δεν πάει να πει πως δεν μπορούμε καλόπιστα να μην διαφωνήσουμε και κυρίως δεν σημαίνει πως θα χάσουμε και την πίστη μας.
      Φιλικά Ι.Κ

      Διαγραφή
    2. ΕΠΕΙΔΗ ΞΕΡΑΜΕ ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΛΕΜΕΣΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΠΕΡΑΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΕΦΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ. ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΓΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.

      Διαγραφή
  6. Αν έγινε έτσι, έχει μεγάλη ευθύνη ο επίσκοπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προσοχή από την καλή φήμη.
    Η πολλύ διαφήμιση προσώπων κάνει κακό σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τον Λεμεσού δεν τον φτάνετε ούτε στο μικρο του δαχτυλάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κύριε Χαραλάμπους μην σταματήσετε να γράφετε.Δεν σταματάμε να αγαπάμε ούτε τον Λεμεσού ούτε τον Μόρφου ούτε κανέναν άλλο επίσκοπο.
    Όλοι μας κρινόμαστε και γι αυτά που λέμε και γι αυτά που κάνουμε.
    Εγώ προσωπικά αισθάνομαι ωφέλεια διαβάζοντας άρθρα σαν και αυτά γιατί θέλω να γνωρίζω τι γίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι εννοείς αδελφέ με αυτά; Εννοείς ότι από αντιπάθεια κινούμαι. Απεναντίας είναι οι 2 Ιεράρχες στους οποίους αναφέρομαι τους μόνους σχεδόν που γνώρισα. Με λύπη αναγκάζομαι να γράψω γιατί δεν συμφωνώ με τα συγκεκριμένα που γράφω. Αν θέλεις αδελφέ, αν είδες και κείμενά μου για τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό όπου κυρίως αναφέρομαι στη διαδασκαλία του για τις εκτρώσεις κυρίως, αλλά κια στο προβληθέν από την Ιερά Μονή Βατοπαιδίου βίντεο όπου διδάσκει ότι ο ανθρώπινος νους είναι ανώτερος από την Θεία Χάρη, δικαιολογώντας τη φράση του΄, λέγοντας ότι ''ο νους είναι πρόσωπο ενώ αυτή ειναι εργαλείο. Μάλιστα αυτά όχι με λίγο κόστος καθότι έχω πολύ συγγενικό μου πρόσωπο στο Βατοπαίδι καθώς και φίλους. Το είπα πολλές φορές σε φίλους, θα το πως δυστυχώς και δημόσια. Αν ένοιωθα έστω και λίγο αντιπάθεια για τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό δεν θα έγραφα έτσι. Διάβασε αδελφέ το κείμενο μου που θα αποστείλω σ'ημερα στο διαδίκτυο και αν καταλάβεις ότι κινούμαι από εμπάθεια και όχι από αγάπη στην Πίστη μας θα ξαναμιλήσουμε. ΄Γιατί γράφω αυτό το κείμενο σήμερα; Έχω δεί σήμρα σχόλιο αλλού από επίθεση άλλου αδελφού που με υπερήφανο ύφος με ερωτούσε σχετικά με αυτό που είπε περί κατωτερότητος τςη Θείας Χάριτος ''που ξέρω έγώ αν δεν έχει δίκαιο ο γέροντας''. Παναγία μου είπε εδραιώνεται μια αίρεση προς χάτη του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού. Αν δημοσιεύσουν και οι Ακτίνες το κείμενο μου διάβασε το, διαφορετικά ζήτησε το email μου από τις ακτίνες για να μιλήσουμε. Β. Χαραλάμπους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προς 1:57, αν έχετε τα κότσια απαντήστε επί της ουσίας των αιτιάσεων του κ.Χαραλάμπους. Εμπρός λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμε 1:57 έχουμε λίγο μυαλό και μπορούμε σε εποχές πληροφόρησης να έχουμε γνώση για το ποιος είναι ο καθένας.
    Οι οπαδοί είναι για τα γήπεδα.
    Στην Εκκλησία υπάρχουν πιστοί.
    Και ο Χριστός είναι το πρόσωπο που λατρεύουν.
    Κανένα άλλο.
    Αυτό έκανε και η Παναγία και όλοι οι Άγιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το κείμενο είναι ξεκάθαρο γιατι δεν κατακρίνει τους Επισκόπους αυτούς, αλλά αναφέρεται σε θέματα που ολοφάνερα συμφωνούμε με τον συγγραφέα. Αποδειξη είναι ότι δεν προβαίνει σε χαρακτηρισμούς και ύβρεις.Τα θέματα που θίγει μας βρισκει σύμφωνους.Και κάτι πολύ σημαντικό,έχει ως αιτία του κειμένου του το την απογοήτευση όσων τους υποστηρίζουν οπαδικά την οποία τελικά μεταφράζουν ως απογοήτευση στην Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κάποιοι καλούνται να αντικρύσουν την ωμή αλήθεια και να αρθούν υπεράνω προσωπικών συμπαθειών και συναισθηματισμών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τα επιχειρήματα του κ. Χαραλάμπους είναι πειστικά.
    Η προσωποληψία δεν έχει θέση στην Εκκλησία.
    Ο Πανιερώτατος Λεμεσού έπεσε σε χονδορειδή ατοπήματα αναφορικά με τον Οικουμενισμό.
    Αλίμονον αν πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να ελεγχθεί γι' αυτά με την ελπίδα ότι θα τα ανακαλέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. «Ἐκεῖνοι ποὺ ἐλέγχουν μὲ ἀδιακρισία, ἔχουν πνευματικὴ σκότωση καὶ κακία καὶ τοὺς ἀνθρώπους, δυστυχῶς, τοὺς βλέπουν σὰν κούτσουρα. Καί, ἐνῶ τοὺς πελεκάνε ἀλύπητα, καὶ ὑποφέρουν οἱ ἄνθρωποι, αὐτοὶ χαίρονται γιὰ τὸ τετραγώνισμα ποὺ τοὺς κάνουν (τὸν κυβισμό)!» (Ἅγιος Παΐσιος Ἁγιορείτης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τα λόγια πρέπει να κοιτάξουμε αν συμφωνούμε ή όχι.Δεν είναι τον Μητροπολίτη που κατακρίνουμε αλλά λέμε ότι δεν συμφωνούμε σε αυτά που είπε.Και φυσικά δεν ήταν σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΜΕ ΑΔΙΑΚΡΙΣΙΑ ΣΦΑΛΛΟΥΝ.
    ΑΥΤΟΙ ΟΜΩΣ, ΟΠΩΣ ΤΟΝ κ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΜΕ ΑΓΑΠΗ, ΠΡΑΤΤΟΥΝ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. 8:13, άσχετο το σχόλιό σου με την κριτική του κ.Χαραλάμπους.
    Έχει παραγίνει με κάποιους που πετάνε σοφά λόγια αγίων στο άσχετο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Και ο γέροντας Εφραίμ του Βατοπαιδίου δεν μας είπε ότι οι συμπροσευχές επιτρέπονται ακόμα και με ανθρώπους άλλης θρησκείας; Δεν επιτρέπονται αυτά από την Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Οι προβατοειδής θρησκόληπτοι, φανατισμένοι και προσκολλημένοι σε πρόσωπα, είναι έτοιμοι όχι μόνο να δικαιολήσουν ατοπήματα των ιεραρχών ως πιστά κουρδισμένα στρατιωτάκια, αλλά ως οπαδοί όπως ανέφερε κάποιος πιο πάνω, είναι έτοιμοι μέχρι και αίρεση να δεχτούν από αυτούς, γιατί δεν έχουν την τόλμη να δουν και να παραδεχθούν την αλήθεια.
    Μας έχει διαλύσει αυτή η προσωπολατρεία.
    ΕΛΕΟΣ.
    Υπάρχουν επίσκοποι που περιτριγυρίζονται από φανατικά αρρωστημένα κομματόσκυλλα που αγιοποίησαν εν ζωή τους Ιεράρχες τους και δεν ανέχονται να ακούσουν τίποτα μεμπτό γι'αυτούς.
    Αυτά έμαθαν οι επίσκοποι αυτοί στους τόσους γεροντάδες που μαθήτευσαν;
    Να γεμίσουν τον κόσμο με άβουλες οντότητες να τους προσκυνούν και να τους αγιοκατατάσσουν εν ζωή?
    Κύριε Χαραλάμπους μην ασχολείστε με αυτούς που θεωρούν αγίους αυτούς που κήρυξαν αιρετικές διδασκαλίες.
    Είναι πληρωμένοι οπαδοί που θέλουν να εξευμενίσουν τους πάπες-άρχοντες τους.
    Εσείς συνεχίστε να γράφετε.
    Αυτοί δεν καταλάβουν ούτε με τα σοβαρά και ήπια δικά σας λόγια αλλά ούτε και με υβριστικά σχόλια όπως τα δικά μου.
    Και ακόμη κάτι.
    Καλύτερα να μην τους απαντάτε με σχόλια κάτω από τις αναρτήσεις των άρθρων σας.
    Το κάνουν επίτηδες.
    Προτιμότερο είναι να γράφετε άρθρα.
    Τους καίει περισσότερο γιατί υπάρχει κόσμος που και καταλάβει και που καταλάβει και καλά μάλιστα.
    Κύριε Χαραλάμπους σας διαβάζω σε διάφορα ιστολόγια εδώ και καιρό.
    Τόσο για τα θέματα της Συνόδου της Κρήτης όσο και για άλλα σημαντικά θέματα.Διαισθάνομαι αγάπη για την Εκκλησία.Αυτό πιστεύω πως είναι το κίνητρό σας.Αν έρθετε ποτέ στην Ελλάδα πολύ θα χαρώ να σας γνωρίσω.
    Στείλτε μου ένα μέηλ σας για να μπορώ να επικοινωνήσω μαζί σας.
    Κώστας Μακρίδης Γλυφάδα.
    costasmak61@hotmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αν θελετε μια προχειρη γνωμη,περι του γερ Ιωσηφ Βατοπεδινου,δεν εχω διαβασει κανενα βιβλιο του.Εχω ομως μελετησει περι χαριτος,επειδη οι χριστιανοι εχουμε την αναγκη να μαθαινουμε οχι απο μια αλλα αποπολλες πηγες των Πατερων για τις ενεργειες της Χαριτος απο τους Πατερες του ς προ κ τους μετεπειτα και ακομα κ η προσωπικη εμπειρια του καθενος αλλα κ αυτη των Ορθοδοξων,δενει το ''πασλ'' της Χαριτος ,αυτης της ενεργειας Του αγ Πνευματος που πρεπει να μιλα κανεις σελιδες ,αφου μια ειναι η Χαρις,αλλα ο γερ Ιωσηφ ξεχωριζει αλλη των Μυστηριων,αλλη της ασκησεως,αλλη της μετανοιας,αλη του σχηματοςαλλη της ιερωσυνης ,χαρις καθαρτικη,χαρις φωτιστικη,χαρις που πηγαινοερχεται ,που κρυβεται που νομιζεις πως εγκαταλειφθηκες,ακομα δε και μεσα στις θλιψεις κ στα βασανα ειναι η χαρις,κ ακομα δεν γνωριζουμε τιποτε.Ακομα δε κ στους πειρασμους,ποιος δεν πιστευει πως το μαρτυριον αυτων η Χαρις ειναι που ενικησε;
    Η διδαχη της ευχης,ειναι διδασκαλια των ειδικων νηπτικων πατερων κ θα χρειαστουμε μαθηματα περι του πως ενωνεται Ο Θεος με τον ανθρωπο μεσα στην καρδια!
    Αναστα Κυριε κ Σωσον ημας!
    Απο συγγνωστη πλανη,ομως δεν μπορεις να θεωρησεις τον αλλον αιρετικο.
    Οπως και για τις εκτρωσεις εχετε απολυτο δικιο!
    Η Ορθοδοξη ομως εκκλησια φρονει πως δεν ειναι η εκκλησια συστημα σεσωσμενων ευσεβων,αλλα θεραπευτηριο μεσα στο οποιο σωζονται ολοι κ που η σωτηρια ειναι αποτε λεσμα της Θειας Χαριτος και της ελευθερας προαιρεσης και βουλησης του ανθρωπου.
    Ο Αγ.Αυγουστινος ερμηνευε αλλοιως στην προς Ρωμαιους του απ Παυλου 7,19-αν θυμαμαι-κ ομως θεωρειται αγιος της εκκλησιας μας,κατ αλλους ''ιερος''... ...


    Το ζητουμενο ειναι να περιπατουμε συνεχως εν τω Φωτι και με τον αγιασμοτου αγ Πνευματος ,τα Μυστηρια της Εκκλησιας να ειμαστε ενωμενοι μεταξυ μας κ με Τον Κυριο.
    Οσο για τη Συνοδο της Κρητης,μπορει να πεισει πως δεν υπαρχουν πλεον διαφορες γι'αυτο και αναγνωριστηκαν ως εκκλησιες;Γιατι ηρθησαν ομως τα αναθεματα;Δεν ηρθησαν για να μην υφιστανται πλεον δογματικες διαφορες; Μια ενοτης εστηριγμενη σε αλλο δογμα ποικιλιας αιρεσεων κ Ορθοδοξιας,που μπορει να οδηγησει;
    Να μην οριζεις ουτε τιμη,ουτε βιο,ουτε πιστη,ουτε και Ζωη τελικα.
    Εψυγη η αγαπη της πατερικης Παραδοσεως!
    Ολα ομως μπορουν να διορθωθουν!
    Ευχεσθαι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δεν έχετε δίκαιο, το βίντεο το είδαμε, μιλά ολοφάνερα ότιο ανθρώπινος νους είναι ανώτερος από τη Θεία Χάρη, με τη ΄''δικαιολόγηση'' ότι ο νους είναι πρόσωπο ενώ η Θεία Χάρις είναι εργαλείο. Βλάσφημη αίρεση. Αδελφέ γιατί να τα προβάλλουν και μάλιστα να λένε ότι για τη Θεία Χάρη ορθά ομιλεί. Εδραιώνουν μια αιρετική πλάνη με την προβολή και στήριξή της. Γι' αυτό έγραψα.
    Β. Χαραλάμπους

    ΑπάντησηΔιαγραφή