14 Ιαν 2017

Αποτελεί είδος συμπροσευχής, η λιτάνευση εικόνας από αιρετικό ‘’επίσκοπο’’

Εικόνα
ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΙΔΟΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΣ, Η ΛΙΤΑΝΕΥΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ ΑΠΟ  ΑΙΡΕΤΙΚΟ ‘’ΕΠΙΣΚΟΠΟ’’
Του  Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Η συμμετοχή αιρετικού ‘’επισκόπου’’, ‘’λιτανεύοντος’’ εικόνα Αγίου, αποτελεί είδος συμπροσευχής.   Επιτρέπεται σε Εσπερινή Ακολουθία κατά τη Λιτανεία, να συμμετέχει και αιρετικός ‘’επίσκοπος’’ κρατώντας  Εικόνα;  Δεν αποτελεί τούτο συνεορτασμό και συμπροσευχή;  

 Η Λιτανεία δεν είναι μέρος της Εκκλησιαστικής Ακολουθίας.  Η συμμετοχή αιρετικού ‘’επισκόπου’’ λιτανεύοντος εικόνα Αγίου, δεν αποτελεί είδος συμπροσευχής;  Ο Κανών ΛΓ΄ της εν Λαοδικεία Συνόδου λέγει «Ου δει αιρετικούς ή σχισματικούς συνεύχεσθαι».  Δεν αποτελεί παράδειγμα σχετικοποίησης των Ιερών Κανόνων, ο συνεορτασμός αυτός;  Προς τι ο συνεορτασμός μετά αιρετικού ‘’επισκόπου’’ και ο συνεπαγόμενος σκανδαλισμός του πληρώματος της Εκκλησίας;
Τι σημαίνει λιτανεία;  Η  λέξη λιτανεία προέρχεται από την αρχαιοελληνική λέξη λιτή που σημαίνει προσευχή. Αρκετοί ίσως έχουν την εντύπωση ότι λιτανεύω, σημαίνει απλά κάνω περιφορά την εικόνα Αγίου.  Λιτανεύω θα πει ικετεύω, θα πει προσεύχομαι.  Το ρήμα παρουσιάζεται και ως λιταίνω.  Από το ρηματικό τύπο λιταίνω εξάλλου προέρχεται και το επίθετο λιτανός, που ερμηνεύεται ικετευτικός.  Λιτανεία λοιπόν σημαίνει προσευχή, σημαίνει ικεσία. Δεν είναι μορφή συμπροσευχής, η παρουσία  και λιτάνευση εικόνας Αγίου από αιρετικό ‘’επίσκοπο’’; 
Στα πλαίσια της Εκκλησιαστικής Ακολουθίας γίνεται η Λιτανεία.  Εφόσον λοιπόν πρόκειται περί προσευχής, ποία η έννοια της συμμετοχής ‘’λιτανεύοντος’’ αιρετικού ‘’επισκόπου’’, του οποίου η συμμετοχή τονίζεται μάλιστα με το να λιτανεύει Εικόνα Αγίου;  Δεν αποτελεί τούτο είδος συμπροσευχής;  Επιτρέπεται αυτό από ‘’αγάπη’’, κατ’ οικονομία;   Γιατί λοιπόν το απαράδεκτο της «κατ΄οικονομία συμπροσευχής » ή καλύτερα της ανοικονομήτου παράβασης;  Προς τι ο συνεορτασμός μετά αιρετικού ‘’επισκόπου’’;
Ο Ιωσήφ Βρυένιος λέγει χαρακτηριστικά ότι «ει τι των δοκούντων τοις θεοφόροις Πατράσι σαλεύει τις, τούτο ουκέτι οικονομίαν κλητέον, αλλά παράβασιν και προδοσίαν πίστεως και περί το θείον ασέβειαν». 
Μετά πως μπορείς να πείσεις ένα αιρετικό συνάνθρωπό μας, που ανήκει στην ίδια αίρεση με τον ‘’λιτανεύοντα’’ αιρετικό ‘’επίσκοπο’’,  για την αναγκαιότητα επιστροφής του στην Ορθόδοξη Εκκλησία;  Προς  τι η ακρότητα της συμμετοχής αιρετικού ‘’επισκόπου’’, ‘’λιτανεύοντος’’ εικόνα Αγίου;  «Τούτο ουκέτι οικονομίαν κλητέον».

8 σχόλια:

  1. Οχι δεν απτελει απόδειξη συμπροσευχης, θα αποτελουσε αν ανοιγοκλείναν ταυτόχρονα το στόμα τους.
    Επίσης βλέπετε πουθενά κοινό ποτήριο;
    Πρόκειται περί ενός μεγαλοπρεπούς ποτηριου (μέγεθος champion league) που εχει πανω σκαλιστη τη φραση "κοινο ποτηριο" .
    Αν το δείτε τότε να κραξετε, όχι προωρως μωροί ε μωροί που αποκαλειτε την κοσμιότητα , την ανοχή και τις εκδηλώσεις φιλίας και ΑΓΑΠΗΣ οικουμενιστικες φιέστες και ξεφαντώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χρήστος Θεόδ.Ελευθεριάδης15 Ιανουαρίου 2017 στις 12:29 π.μ.

    τί δουλειά έχει ο αιρετικός και αντίχριστος παπικός μέσα στην εκκλησία Του Χριστού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τελειώσαν όλα. "Οπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι ελληνικες ορθοδοξες εκκλησιες της Γερμανιας όχι μονον συμπροσευχοντε μετα των αιρετικών λαικων και κληρικων εδώ και δεκαετιες,αλλα παρισταντε και όχι μονον μεσα στην εκκλησια ,αλλα και ευκαιρως ακαιρως και μεσα στο ιερο αιρετικοι ιερεις ,εισερχομενοι από την πισω πορτα,κατά την ωρα της θειας λειτουργιας.
    Όλα αυτά δειχνουν ,ότι η ενωσι εγινε εν κρυπτω,γιαυτο προβαινουν απροκάλυπτα ανευ φοβου σε τετοιου είδους ενεργειες.Οι οικουμενισται μας εμπαιζουν ,με το τι κανει νιαου ,νιαυ στα κεραμιδια και ο αγνωστος των 10.53 και οι συν αυτω εξακολουθουν να μην καταλαβαινεουν τι κανει νιαου νιαου στα κεραμιδια.
    Οι οικουμενισται τετοιο ποιμνιο χρειαζοντε που να ακουει και να μην ακουει ,να βλεπει και να μην βλεπει ,διοτι τετυφλωκεν ο Θεος τον νουν αυτων ώστε να βλεπουν και να μην βλεπουν,να ακουουν και να μην ακουουν και κατανοουν για τις αμαρτιαιες αυτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάποιοι κάνουν πως τα βλέπουν πρώτη φορά αυτά. Και παλαιότερα συνέβαιναν συμπροσευχές αλλά κανείς δεν διέκοπτε την εκκλησιαστική κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για τον 10.53 και τους συν αυτω οικουμενιστας.
    Κριμα που ο Χριστος δεν ρωτησε τους οικουμενιστας για να παρει απ αυτους μαθηματα αγαπης και διπλωματιας και κηρυξε την Αληθεια με αιωνια ισχυ για ολο το ανθρωπινο γενος και ηλεγξε Γραμματεις και Φαρισαίους αποκαλοντας τους γενηματα εχινδων προκαλώντας τους ,ώστε από φθονο και κακια να τον οδηγησουν στο Σταυρο.
    Ο Χριστος ανεβηκε στο Σταυρο για να σφραγησει τις σωτηριωδεις αληθειες του με το αιμα του,δυναμει του οποιου σωζεται ολο το ανθρωπινο γενος,οσοι πιστευουν ,εγκολπονωντε ,μετανοουν και τιρουν το θελημα του.
    Ηρθε και κηρυξε τη μετανοια,ενω οι οικουμενισται οι ανθρωποι της αγαπης καταπατουν το αιμα του Χριστου μη κηρυτοντας ,τις Αληθειες του,μη ομολογοντας Τον ως μοναδικο Θεανθρωπο Λυτρωτή και Σωτηρα,αποσιωπουν τις αληθειες της μιας Αγιας Αποστολικης και Καθολικης Εκκλησιας,ητοι της Ορθοδοξιας,απο ψευτοαγαπη ,μη κηρυτοντας μετανοια στους ετεροδοξους και αλλόδοξους.
    Αυτοι είναι οι οικουμενισται οι ανθρωποιτης αγαπης και της φιλιας , οι οποιοι,διεκειντε φιλικα και αγαπητικα προς ετεροδοξους και αλλόδοξους και εχθρικα προς τους ομολογητας της πιστεως και το ποιο φοβερο αποδεικνυουν , ότι δεν αγαπουν ουτε το Χριστο,αλλα τον κοσμο,δεν εργαζοντε προς δοξαν Χριστου και Θεου,αλλα ινα λαβωσι χρημα και δοξα παρ αλλήλοις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλε 11:40, 2:53 τα λέω για πλάκα (10:53) τα επιχειρήματα των οικουμενιστων για τη πλάκα είναι αν το καλοσκεφτείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή