10 Ιαν 2017

«Πού είσαι Θεόδωρε Στουδίτα, πού είσαι Παπουλάκε;»

«Πού είσαι Θεόδωρε Στουδίτα, πού είσαι Παπουλάκε;»
(π. Αυγουστίνος Καντιώτης, Χριστιανική Σπίθα 447 - 1986)
Νίκος Σακαλάκης,Μαθηματικός
Στην πρόσφατη Επιστολή – Εγκύκλιο του Μητροπολίτου Γόρτυνος Ιερεμία, περί «Αποτειχίσεως», παρατηρούμε μια υπεραπλούστευση και υποβάθμιση του εκκλησιολογικού προβλήματος, που δημιούργησε η συνοδική κατοχύρωση του οικουμενισμού στην Κρήτη.

Οι θεολογικοί συλλογισμοί του Μητροπολίτη δεν αποτελούν γραμμές άμυνας (των Πατέρων) έναντι της αιρέσεως του οικουμενισμού.
Είναι μια προσπάθεια προσαρμογής του πληρώματος σε συμπεριφορές συμβατές με τις σημερινές εκκλησιαστικές – οικουμενιστικές αναγκαιότητες, αίτημα που πρόσφατα διατύπωσε με επιστολή του ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, δηλ.: «περιφρούρηση των αποφάσεων της συνόδου της Κρήτης».
Είναι το νέο δόγμα της εκκλησιαστικής ορθότητας, που προβλέπει «βίωση, εμπειρία ατομικής πνευματικής ζωής» χωρίς ορθόδοξο ομολογιακό στοχασμό, χωρίς σφαιρική πατερική – εκκλησιολογική κατάρτιση και θεολογία. Έχουμε δηλ. έναν πνευματικό – εκκλησιαστικό ακτιβισμό.
Ο διαχωρισμός πνευματικής – ηθικής πράξης και ομολογίας, συντελεί στον κατακερματισμό του πιστού και χρησιμεύει στην εμπέδωση του οικουμενισμού. Ο πνευματικός αγώνας και η υπακοή είναι καθαγιασμένα μέσα στην πνευματική ζωή, μόνο όταν εκφράζουν τη διαχρονική διδασκαλία – εκκλησιολογία της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Η πίστη στη νέα «συνοδική» πραγματικότητα της Κρήτης είναι δόγμα «πνευματικού μετασχηματισμού» του πληρώματος. Ποιός δογματίζει τροποποιητικά, Σεβασμιώτατε, οι απλοί πιστοί που αντιδρούν ή οι σύγχρονοι επίδοξοι «ποιμένες» των Πατέρων;
Σήμερα πολλοί επίσκοποι, Μοναστήρια, πνευματικοί, Χριστιανικές αδελφότητες και αρκετοί λαϊκοί και μοναχοί, υποχωρούν μπροστά στον οικουμενισμό και θυσιάζουν την αλήθεια της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας χάριν συμφερόντων, έστω και πνευματικών.
Σύμφωνα με τους οικουμενιστές επισκόπους – πνευματικούς, το έσχατο όριο αντίδρασης των πιστών πρέπει να είναι απλές αποδοκιμασίες (λεκτικές) της παναίρεσης του οικουμενισμού και όχι η εφαρμογή Ιερών Κανόνων διακυβέρνησης της Εκκλησίας σε καιρό αιρέσεως, όπως για παράδειγμα ο 15ος κανόνας της Α – Β Συνόδου.
Εάν έχετε προσέξει, Σεβασμιώτατε, εδώ και δεκαετίες οι οικουμενιστικές ιδέες – δόγματα δεν επιβάλλονται με ορθότητα αποδείξεων. Επιβάλλονται ανεπαίσθητα (π. Ανατόλιος, περί εσχάτων χρόνων), αθόρυβα για τους πολλούς, για να εισχωρήσουν στις βαθιές περιοχές του Ορθοδόξου πνεύματος, όπου γίνεται η επεξεργασία των κινήτρων των πράξεών μας. Γι’ αυτό και προέχει, σήμερα, η δογματική άμυνα. Όσοι αντιδρούν δυναμικά, κληρικοί, μοναχοί, λαϊκοί, οι Αγιορείτες πατέρες, ο π. Παΐσιος στη Φλώρινα καθώς και άλλοι πιο σιωπηλά, δεν είναι στρατός φανατικών επαναστατών, χωρίς παραδόσεις, χωρίς πνευματική ζωή, χωρίς ενδοιασμούς, που ως μόνο ιδεώδες έχουν την βιαιότητα λόγων και πράξεων και μια έντονη ανάγκη διχασμού της Εκκλησίας.
Ουδείς είναι εχθρός των ποιμένων – επισκόπων.
Απλά, όταν ένας επίσκοπος παραβιάζει τα αιώνια όρια της Ορθοδοξίας ή μια Ορθόδοξη δογματική πύλη και εισέρχεται στους βέβηλους και σκοτεινούς διαδρόμους του οικουμενισμού, τότε υψώνεται φωνή κινδύνου και όχι μομφής.
Ο αγωνιστής κληρικός π. Νικόλαος Μανώλης, ύψωσε φωνή κινδύνου και όχι μομφής, εφάμαρτης αποδοκιμασίας.
Ο π. Νικόλαος ορθά υπογράμμισε, ότι δεν ήταν θεολογικά ορθός ο καταμερισμός που κάνατε μεταξύ δόγματος και ατομικής πνευματικής ζωής στα όρια της Ορθόδοξης Εκκλησιολογίας. Παίρνοντας ως ιστορική αφορμή, ότι χειροτονηθήκατε (1961) διάκονος από τον π. Αυγουστίνο Καντιώτη, σας θυμίζω: «Πού είσαι Θεόδωρε Στουδίτα, που είσαι Παπουλάκε και αείμνηστοι μοναχοί, γενναία εμπροσθοφυλακή της αγωνιζόμενης τότε Ορθοδοξίας;
Και ούτω, εις την σημερινήνλειψανδρίαν, έμεινεν η υπεράσπισις της Ορθοδόξου πίστεως εις τους μικρούς και ταπεινούς της γης» (επ. Αυγουστίνος Καντιώτης, σελ. 232 – 233, Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ).
Ο Ευαγγελικός Νόμος, Σεβασμιώτατε, δίνει προτεραιότητα στο δόγμα, στην αλήθεια, στον άξονα αίτιο – αιτιατό.
Ο Λόγος του Κυρίου είναι απόλυτος: «Ο έχων τας εντολάς μου (σαν αλήθεια)  και τηρών αυτάς (στη ζωή του), εκείνος εστίν ο αγαπών με» (Ιωάν. 14, 21).
Ο Απ. Παύλος γράφει: «Χωρίς πίστη είναι αδύνατον να κάμη κανείς τα αρεστά στο Θεό» (Εβρ. 11, 6).
Ο δε Ι. Χρυσόστομος υπογραμμίζει: «Ει γαρ και ο βίος ημών ουκ ανεκτός, αλλ’ επειδή τη του Θεού χάριτι των της αληθείας δογμάτων μετά πολλής εχόμεθα της ακριβείας, ανώτεροι της των δαιμόνων εσμέν επιβουλής» (PG. 58, 691).
Oι οικουμενιστές πλήθυναν τις φωνές τους και στηρίζουν πολυδύναμα τις φράσεις: «εντός Εκκλησίας» και «εκτός Εκκλησίας», ώστε να επηρεάσουν την ψυχολογία των πιστών χωρίς, βέβαια, να αναλύουν τι σημαίνουν ορθόδοξα οι φράσεις αυτές.
Στο λόγο του ο άγιος Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης «ότε της Εκκλησίας έξω ευρεθείς Ευτρόπιος» (PG. 52, 397) τονίζει: «Το άθροισμα των αγίων το εξ ορθής πίστεως και πολιτείας αρίστης συγκροτημένον, Εκκλησία εστί».
Ερώτημα: Εάν, Σεβασμιώτατε Γόρτυνος, ένας νέος ορθόδοξος θεολόγος, με καθαρότητα ηθική, χωρίς κώλυμα Ιερωσύνης, ήθελε να χειροτονηθεί στη Μητρόπολή σας και σας έλεγε, ότι εγώ πιστεύω στην Ορθοδοξία σύμφωνα με τις αποφάσεις της συνόδου της Κρήτης, με τη νέα εκκλησιολογία του κ. Βαρθολομαίου, τότε θα τον χειροτονούσατε;
Δείτε και:

4 σχόλια:

  1. Είναι απορίας άξιο η εμμονή σε οικουμενιστικές ιδέες και ανοίγματα; Όοοχι,κατανοητό πλήρως! Μα τι κατανοείς για κάτι εξόφθαλμα αιρετίζων και παθητικά αποδεκτό ακόμη κι απο συντηρητικούς κύκλους; Δεν βρισκόμαστε σε εποχή την οποία κάποτε για τη πίστη ιεράρχες,πιστοί κλπ με παρρησία θα ομολογούσαν ευθαρσώς το πιστεύω τους,εκτός από ελάχιστους. Κι αυτοί οι ελάχιστοι κάνουν πάντα τη διαφορά! Θα πει κάποιος,διαφωνώ,είμαι κι εγώ ένας απ΄αυτούς τους πιστούς που θα έδινα και τη ζωή μου για το πιστεύω μου! Ναι όλοι το λέμε,είτε εκ του ασφαλούς στη θαλπωρή των δεδομένων,είτε από σπουδή. Όταν όμως έλθη εκείνη η ώρα και ενδεχομένως νυν εστί,μασάμε τα λόγια μας,ανακαλύπτουμε δικαιολογίες,σκεπτόμαστε σαν το νεαρό που στη συνομιλία του με τον Χριστό,τα έκανε όλα και νόμιζε ότι έστεκε καλά,αλλά του έλειπε το ένα,να πουλήσει τα υπάρχοντά του που ήταν πολλά και εκεί κόλλησε! Όπου είναι ο θησαυρός μας εκεί και η καρδιά μας στέκεται,κι όταν αυτή η ρημάδα καρδιά ανακαλύπτει άλλους θησαυρούς εκτός του μοναδικού που ζητάει ο Χριστός αντιστέκεται,δυσανασχετεί,δικαιολογεί,βρίσκει προφάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτιά έχουμε αλλά δεν ακούμε,και μάτια έχουμε αλλά δε βλέπουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εμπνευσμένη η περιγραφή των όσων συμβαίνουν από τον κύριο Σακαλάκη.
    «Εκκλησιαστική ορθότητα», κάτι σαν την πολιτική ορθότητα. Μέχρι εκεί θα σκέφτεσαι, αυτά θα λες, και μόνο έτσι θα συμπεριφέρεσαι, αλλιώς σου βάζουν τις γνωστές ταμπέλες και σου λένε ότι αν δεν τα κάνεις όλα αυτά είσαι εκτός Εκκλησίας. Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την Ορθοδοξία μας;
    Δίδεται βάρος σε έναν εσωστρεφή προσωπικό αγώνα, καταδικασμένο στην τελική να ξεμείνει από καύσιμο διότι δεν τροφοδοτείται από την πηγή της Παράδοσης, εκεί που είναι η Εκκλησία. Αν αυτό δεν είναι απομάκρυνση από την Εκκλησία τότε τι είναι; Και το προκαλούν αυτοί που κατηγορούν ως 'σχισματικούς' εκείνους που διαμαρτύρονται κατά του οικουμενισμού.
    Η Ορθόδοξη Πίστη έφτασε σε εμάς μέσω της Ομολογίας, εάν πάψει αυτή η Ομολογία τι θα απογίνει η Πίστη μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή