Πατριάρχης Βαρθολομαίος: «Οι Κανόνες της Εκκλησίας είναι Τείχη
του Αίσχους.»
…
Στη Θεολογική Σχολή όταν ήταν ακόμη δάσκαλός μου στα δυνατά του ο καθηγητής
Χρήστου, ο Βαρθολομαίος ως Αρχιμανδρίτης Αρχοντώνης υπέβαλε διδακτορική
διατριβή με θέμα: Η Κωδικοποίηση των Ιερών Κανόνων της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Και στη διδακτορική του διατριβή έλεγε αυτό, ότι μερικοί Κανόνες έχουν περιπέσει σε αχρησία και ότι κάποιοι
από τους Κανόνες που δεν έχουν περιπέσει σε αχρησία πρέπει να αλλάξουν.
Μεταξύ αυτών των Κανόνων που πρέπει να αλλάξουν, από τότε έλεγε πως ήταν ο
Κανόνας για τις συμπροσευχές.
Οι Κανόνες απαγορεύουν ρητά τις συμπροσευχές.
Ο Βαρθολομαίος λοιπόν από νεαρός Αρχιμανδρίτης ακόμα, ζων στο περιβάλλον του
Αθηναγόρα και του γέροντά του του Μελίτωνος, έλεγε, καλά τώρα είμαστε στον 20ο
αιώνα, δεν μπορούμε να συμπροσευχόμαστε με τους Παπικούς, με τους Προτεστάντες;
Να τον αλλάξουμε τον Κανόνα.
Και
το χειρότερο, υπάρχει γραπτή δήλωση του ιδίου ότι οι Κανόνες είναι τείχη του αίσχους τα οποία πρέπει να
γκρεμίσουμε. Να γκρεμίσουμε τους Κανόνες, να
γκρεμίσουμε την Ορθοδοξία. Δεν ξέρει ο κόσμος τίποτε. Δεν ξέρει, γι’ αυτό
τρέχει όπου πάει ο Βαρθολομαίος και τον ραίνει με λουλούδια. Δεν ξέρει ο
κόσμος. ‘Είναι
τείχη του αίσχους’.
Ο
ίδιος δεν έκανε τη δήλωση και είπε ότι οι προπάτορες ημών, οι Άγιοι, υπήρξαν ατυχή θύματα του αρχεκάκου
όφεως, του διαβόλου, και να προσευχόμαστε ο Θεός να τους συγχωρήσει;
Οι προπάτορες ημών, οι προκαλέσαντες το σχίσμα, Μέγας Φώτιος, Άγιος Μάρκος
Ευγενικός, Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, όλοι αυτοί οι αντιπαπικοί, υπήρξαν θύματα
του αρχεκάκου όφεως και πρέπει να προσευχόμαστε. Δηλαδή να βγάλουμε τις εικόνες
τους και αντί να προσευχομαστε, ‘Άγιε του Θεού Γρηγόριε’, ‘Άγιο του Θεού Φώτιε’,
να κάνουμε τρισάγιο, ‘Θεέ μου ανάπαυσον, συγχώρησον τις αμαρτίες τους’. Αντί να
επικαλούμαστε τις πρεσβείες τους, να τους κάνουμε μνημόσυνα και τρισάγια να
τους συγχωρήσει ο Θεός.
Υπάρχουν λοιπόν μερικοί τέτοιοι θεολόγοι οι οποίοι στηριζόμενοι
σε αυτές τις ‘περισπούδαστες’, τις ‘φωτισμένες’ θέσεις του Πατριάρχη και άλλων,
λένε, μα
άλλαξαν τους Κανόνες. Ποιος τους άλλαξε; Τόλμησαν στα
προσυνοδικά κείμενα να βάλουν δύο Κανόνες μέσα και επειδή αυτοί οι Κανόνες
είχαν άλλους Κανόνες που τους κατέρριπταν, τους έβγαλαν. Δεν τολμούν μες στο κείμενο να πουν κάτι τέτοιο γιατί θα γίνει
θύελλα διαμαρτυριών, αλλά τα διαδίδουν.
Το
Πηδάλιο; Εγώ θυμάμαι από φοιτητής στη Θεολογική Σχολή οι καθηγητές μας
μας μιλούσαν απαξιωτικά για το Πηδάλιο. Το Πηδάλιο που
έχει συγκεντρώσει ο Άγιος Νικόδημος τους Κανόνες της Εκκλησίας, οι καθηγητές
μας στη Θεολογική Σχολή .. Ε καλά τώρα το Πηδάλιο; Τον Άγιο Νικόδημο; Ο Γιανναράς εκφράστηκε υβριστικά για τον Άγιο Νικόδημο, για
όλους τους Κανόνες της Εκκλησίας.
Γι’ αυτό λέει τώρα ο Σερρών,
«θα συνεργαστούμε με τις Θεολογικές Σχολές». Με τις ‘κατάλληλες’ τώρα Θεολογικές Σχολές. Φύγανε και οι
παραδοσιακοί καθηγητές, έφυγε και ο τελευταίος ο Τσελεγγίδης -ο
Τσελεγγίδης από φέτος είναι ομότιμος, είναι συνταξιούχος. Έφυγε και ο
τελευταίος και τώρα εκεί αλωνίζουν οι οικουμενιστές. Μία φωνή Ορθόδοξη δεν υπάρχει.
***
Πηγή
βίντεο: Κατήχησις
Αν καταργήσουμε τους κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς,τους κανόνες διατροφής,τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας,τους κανόνες σε τόσους και τόσους τομείς,τους κανόνες της φύσης γενικά τότε πώς θα λειτουργούμε; Σε τι θα διαφέρουμε από τα ζώα; Oι κανόνες είναι χρήσιμοι για να ξεχωρίζουμε από το περιθώριο,τους εκτός πλαισίου. Το ίδιο ισχύει και σε αυτή τη περίπτωση υποθέτω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο τελος ολων αυτων των οικουμενιστων αν δεν συνελθουν και δε μετανοησουν θα ειναι οπως του Αρειου η δεν θα λειωνουν και η συνεχεια στην κολαση με τον αρχηγο τους. ΕυαγγελιαΖαλακωστα
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Κανόνες της Εκκλησίας δεν είναι κανόνια...
ΑπάντησηΔιαγραφή