16 Δεκ 2016

«Ο 15 κανόνας της Α-Β Συνόδου»

Αποτέλεσμα εικόνας για ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
«Ο 15Ος ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΗΣ Α-Β ΣΥΝΟΔΟΥ»
Νίκος Σακαλάκης,Μαθηματικός
Έχει γραφτεί, ότι στην 1η και 2η εντολή κρέμεται όλος ο νόμος (Ματθ. 22, 37-40), ενώ στον 15ο κανόνα της Α-Β Συνόδου κρέμεται η προστασία της Ορθόδοξης Εκκλησίας από τους Αιρετικούς. Οι προηγούμενοι αιώνες παρουσιάζουν πολυάριθμα αποδεικτικά παραδείγματα της αλήθειας αυτής. 

Όποιος επιχειρήσει να μιλήσει για την Εκκλησία είναι υποχρεωμένος, νομοτελειακά, να κάνει αναφορά και για την πάλη της ενάντια στην πολυδιάστατη πλάνη-αίρεση. Επειδή το θέμα «αίρεση», ως διαστρέβλωση της Ευαγγελικής αλήθειας, δεν είναι αυτόνομο και δεν ξεχωρίζεται από την μετα-πατερικότητα πολλών σημερινών Πατριαρχών και Επισκόπων, γι’ αυτό και δεν συζητήθηκε στην λεγόμενη «Αγία Σύνοδο της Κρήτης».
Πως φθάσαμε στο ακόμη ανεκτό από τους πολλούς Ορθοδόξους στάδιο της συνοδικής κατοχυρώσεως της αίρεσης του οικουμενισμού, που θα λειτουργήσει μελλοντικά ως «ξώβεργα» για τους καλοπροαίρετους;
Στο ερώτημα απαντούν αγιοπνευματικά η αγία Γραφή, οι Πατέρες της Εκκλησίας, οι άγιες Σύνοδοι της Ορθοδοξίας και οι αιώνες της γενικής Ορθόδοξης ευρωστίας. Δυστυχώς, αρνητικά-αιρετικά, απαντούν πολλοί σύγχρονοι Πατριάρχες και Επίσκοποι, που κινούνται σ’ ένα πεδίο συλλογικής υποκειμενικότητας.
Η Δ΄ Οικουμενική σύνοδος παραγγέλει: «Ει τις τω ιδίω λογισμώ – ως γενομίζοι εξακολουθών, άλλο τι φρονεί, παρ’ ο παρά των προηγησαμένων παρειλήφαμεν, έστω της Εκκλησίας αλλότριος».  Σύμφωνα με τη θεμελιακή αυτή αρχή της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, που δεν την έλαβε υπ’ όψιν η «Σύνοδος της Κρήτης», αβίαστα βγαίνει το συμπέρασμα, ότι όσοι δέχονται τη «σύνοδο της Κρήτης» είναι της Εκκλησίας αλλότριοι, ξένοι δηλ. προς την αλήθεια της Ορθοδοξίας, διότι αλλοίωσαν τη δογματική ακεραιότητα της Εκκλησίας.Ο 15ος κανόνας της ΑΒ Συνόδου προβλέπει (υποχρεωτικά) τη διακοπή της μνημονεύσεως ενός Πατριάρχη-Επισκόπου, όταν αυτός είναι αιρετικός και καινοτόμος. Να υπογραμμίσουμε, ότι η μνημόνευση του επισκόπου στις ακολουθίες της Εκκλησίας προϋποθέτει-βεβαιώνει την ταυτότητα πίστεως Επισκόπου, ιερέα και πληρώματος. Η μνημόνευση του επισκόπου αξιώνει και τη σταθερότητα του Επισκόπου στην Ορθόδοξη πίστη, στην υγιαίνουσα διδασκαλία. Η θεολογία και η Εκκλησιαστική ιστορία διδάσκουν, με πολλά παραδείγματα την αλήθεια αυτή, για να μην αποσαθρωθεί σχισματικά η Εκκλησία του Χριστού.
Όταν όμως ο Επίσκοπος πιστεύει σε αιρετικές θεωρίες, που αντανακλώνται στον εκκλησιαστικό βίο τότε, αναμφίβολα, υπάρχει μοχλός αποδιοργάνωσης της Ορθόδοξης πνευματικής ζωής του ποιμνίου. Τότε τα αιρετικά πιστεύω του επισκόπου είναι εχθρικά-αλλοιωτικά της Ορθόδοξης αλήθειας. Γι’ αυτό και η Σύνοδος (Πρωτοδευτέρα) ως πνευματική μητέρα και προνοητικά φερόμενη, διατύπωσε και τον σχετικό 15ο κανόνα της.
Ο Κανών αυτός εμπεριέχει υψηλή εκκλησιολογική-θεολογική σκέψη, δυναμική εκκλησιαστικής ενότητας, διασφάλιση της εγκυρότητας των μυστηρίων της Εκκλησίας, σταθερό προσανατολισμό αποτροπής των αιρέσεων και στρατηγική για ένα σκληρό και πολλές φορές αιματηρό αγώνα.
Η αλήθεια και η παραδοχή του κανόνα θεμελιώνεται-κρατύνεται από την ίδια την κτιστή φύση: «Τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος;» (Β Κορ. 6,14). Επίσης υποστηρίζεται από τη θεολογία της Αγίας Γραφής, από την Εκκλησιαστική Ιστορία και πρακτική, από τις μαρτυρίες των αγίων, παλαιών και συγχρόνων, και από απόφαση Οικουμενικής υποστάσεως συνόδου.
Για την προστασία της διαχρονικής παγκόσμιας δογματικής ενότητας της Ορθοδοξίας να θυμηθούμε: Την επιστολή των Αγιορειτών Πατέρων προς τον αυτοκράτορα Μιχαήλ Παλαιολόγο, τον Αγ. Γρηγόριο τον Παλαμά, τον Άγιο Γρηγόριο το Θεολόγο έναντι του Αρειανισμού και πλήθος άλλων Ορθοδόξων, που χρησιμοποίησαν στην πράξη τον κανόνα αυτό, χωρίς ακόμη να έχει διατυπωθεί συνοδικά. Στο κοντινό παρελθόν (δεκαετία του 70) οι επίσκοποι Φλωρίνης Αυγουστίνος, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος και Παραμυθίας Παύλος καθώς και οι περισσότερες Μονές του Αγίου Όρους, είχαν διακόψει το μνημόσυνο του Οικουμενιστή Πατριάρχη Αθηναγόρα. Για δυο-τρία χρόνια, στη διάρκεια δηλ. εφαρμογής του κανόνα, ήταν όλοι αυτοί εκτός Εκκλησίας και τα Μυστήρια τους άκυρα; Όχι βέβαια. Ούτε η Εκκλησία της Ελλάδος, ούτε το Οικουμενικό Πατριαρχείο διατύπωσαν την Εκκλησιολογική αυτή κατηγορία.
Το πρόβλημα τότε ήταν δύσκολο αλλά όχι άλυτο.
Έπρεπε η σύνολη Εκκλησία, μέσα από την μακραίωνη συνοδική κληροδότηση, να καθαιρέσει τον Πατριάρχη Αθηναγόρα ή, το καλύτερο, να τον οδηγήσει σε Ορθόδοξη επαναφορά, σε μετάνοια. Αυτό είναι και το βαθύτερο νόημα του 15ου κανόνα, η σύντομη επαναφορά στην κανονική εκκλησιαστική τάξη και όχι η δημιουργία σχίσματος ή μιας «νέας εκκλησίας».
Η ολιγωρία της Εκκλησιαστικής Ιεραρχίας δημιουργεί τα προβλήματα και όχι οι υγιείς αντιδράσεις της συνειδήσεως των πιστών.
Όταν η θεσμική Ορθοδοξία παρεκκλίνει από το πρότυπο της πατερικής συνοδικής διαχείρισης-αντιμετώπισης αιρετικών επισκόπων ή Πατριαρχών, τότε η διακοπή μνημοσύνου προβάλλεται από την μετα-πατερική λογική ως «αταξία» μέσα στη Νέα Τάξη του Οικουμενισμού.
Ο 15ος κανόνας της ΑΒ συνόδου δίδει έπαινο στους αγιορείτες πατέρες, που έχουν διακόψει, σήμερα, το μνημόσυνο του Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου. Βρίσκονται μέσα στο στέρεο και βέβαιο έδαφος της διαχρονικής Ορθόδοξης εκκλησίας. Για εκείνους που τους συκοφαντούν, ισχύουν τα λόγια του Μ. Βασιλείου: «Την ασέβειαν αυτών στενάξω ή την αμάθειανβδελύξομαι;» (P.G.31, 476Β)

23 σχόλια:

  1. Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η συστηματική παραπληροφόρηση και η καταδίκη στην ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ αγνοια είναι το χειρότερο όλων. Ο 15 ος κανόνας δεν έγινε για να μνημονευεται ο αιρετικος αλλα για την προστασία της πίστης από τον αιρετικο. Αν ο κληρικός δει ότι ο επίσκοπος διδασκει αιρεση τότε χωρίς καμία προηγηθείσα καταδικη ωφειλει να παύσει να τον μνημονεύει και δεν φταίει ο ιερέας που δεν μνημονεύει τον επισκοπο αλλά ορθώς πρατει που δεν τον μνημονεύει αφού ο επίσκοπος είναι αιρετικος.

    Ο 15ος κανόνας δεν επιβάλει την ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ του ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ , αντίθετα επιτρέπει στους ιερείς ΝΑ ΜΗ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΝ αιρετικούς επισκόπους ακόμα και αν δεν έχει καταδικαστεί η αιρεση που διδάσκουν.
    Οι φιλοοικουμενιστες πόσους αιώνες χρειαζεστε για να παυσετε να μνημονευστε τους ενωτικούς επισκόπους και αρχιεπισκοπους;;;;;;; Ακόμα να μάθετε ότι παπισμός και προτεσταντισμός ΕΙΝΑΙ ΉΔΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ και συνεπώς όσοι τους αποκαλουν εκκλησίες, μιλούν για αγιοτατο πάπα , σωτηρία από δρόμους εκτός εκκλησίας, κλπ διδάσκουν αιρεση;;;;;; Θέλετε συνοδο να σας το πει;;;;;; Δεν την χρειαζεστε αυτό λένε οι κανόνες.

    Αν δεν έχετε καταλάβει ότι κάποιοι επισκοποι και αρχιεπισκοποι είναι ενωτικοί και διδάσκουν αιρεση κακώς γιατί θα έπρεπε να ξερατε. Αν έχετε καταλάβει ότι διδάσκουν αιρεση ωφειλετε να μην μνημονευετε τους αιρετικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε 4:00 μ.μ. δεν είναι φιλοοικουμενιστές όσοι μνημονεύουν τους αιρετικούς επισκόπους.
    Και δεν είναι υποχρεωτικός ο 15ος κανόνας.
    Εντάξει;

    Α.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο 15ος κανόνας δεν έγινε για να μνημονευεται ο κάθε αιρετικος αλλα για να προστατεύσει την εκκλησία από τις αιρέσεις και τους αιρετικούς επισκόπους. Και λέει ότι ο κάθε ιερέας ή επίσκοπος δεν έχει ανάγκη καμιας συνόδου στη παύση μνημόνευσης του ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ επισκόπου ή αρχιεπισκοπουτου του.

    Τώρα αν οι φιλοοικουμενιστες παρερμηνεύουν τον κανόνα 15 για να μνημονευουν τους φίλους τους δηλωμενους οικουμενιστες αυτό είναι μία τραγική διαπίστωση.

    Πουθενά και από κανένα κανόνα δεν επιβάλλεται ή μνημόνευση ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ. Ο 15ος κανόνας ίσα και ίσα που δίνει το δικαίωμα παύσης μνημόνευσης του ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ επισκόπου ακόμα και αν δεν έχει καταδικαστεί η αιρεση που διδασκει. Ο ελάχιστος πάπας έχει ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να εγκαλεσει και να παύσει να μνημονεύει ακόμα και τον αρχιεπίσκοπο αν διαπιστώσει οτι αυτός διδασκει αιρεση που ακόμη δεν έχει καταδικαστεί και μάλιστα είναι άξιος επαίνου γιατι έπραξε το καθήκον του προστατεύοντας τη πίστη και το ποίμνιο. Πολυ περισσότερο έχει αυτό το δικαίωμα ακόμη και ο ελάχιστος ιερέας αν ο επίσκοπος του προσπαθεί να επαναεκκλησιοποιήσει και να προσδωσει αγιότητα σε ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ και ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ.

    Αν οι φιλοοικουμενιστες δε γνωρίζουν ποιες είναι αυτές οι αιρέσεις και ποιοί είναι οι οικουμενιστες επισκοποι ας φροντισ ουν να ενημερωθουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμε 2:15 μ.μ. γιατί επαναλαμβάνεις τα ίδια;
    Δεν είναι φιλοοικουμενιστές όσοι μνημονεύουν τους αιρετικούς επισκόπους.
    Μην προσπαθείς να κάνεις υποχρεωτικό τον κανόνα που δεν είναι υποχρεωτικός. Ο 15ος κανόνας δεν είναι υποχρεωτικός παρά μόνο ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ.

    Δεν ερμηνεύεις σωστά τον 15ος κανόνα αλλά τον παρερμηνεύεις όπως τον ερμηνεύουν λάθος οι αποτειχισμένοι ως υποχρεωτικό.

    Οι εξηγήσεις σου αυτές δεν είναι του Κανόνα αλλά δικές σου.

    Αντιοικουμενιστής αναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ 3:14 διάβασε σε παρακαλώ τι γράφω γιατί φοβάμαι ότι διαρκώς θα επαναλαμβανομαστε.

    Ο αιρετικος ακόμα και αν είναι επίσκοπος δεν πρέπει να μνημονευεται. Που έχεις διαβασει κανόνα που επιβάλει την μνημόνευση ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ;;;;;;;; ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΑΝΌΝΑ;;;;;;;;
    Ο κανόνας 15 δεν επιβάλει την μνημόνευση του αιρετικου. Ο κανόνας 15 δίνει το δικαίωμα και στον ελάχιστο ιερεα να παύση την μνημόνευση του αιρετικου επισκόπου του ή αρχιεπισκόπου ακόμα και αν ή αιρεση που κηρύττει ο επίσκοπος ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΣΥΝΟΔΟ. Ο 15ος κανόνας στόχο έχει τη προστασία της Ορθοδοξίας και όχι τη δικαιολόγηση της άγνοιας.

    Ο ελάχιστος παπάς έχει ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να εγκαλεσει και να παύσει να μνημονεύει ακόμα και τον αρχιεπίσκοπο αν διαπιστώσει οτι αυτός διδασκει αιρεση που ακόμη δεν έχει καταδικαστεί και μάλιστα είναι άξιος επαίνου γιατι έπραξε το καθήκον του προστατεύοντας τη πίστη και το ποίμνιο. Πολυ περισσότερο έχει αυτό το δικαίωμα ακόμη και ο ελάχιστος ιερέας αν ο επίσκοπός του προσπαθεί να επαναεκκλησιοποιήσει και να προσδωσει αγιότητα σε ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ και ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ (υπάρχουν τέτοιοι επισκοποι και αρχιεπισκοποι και ΤΟΥΣ ΞΈΡΕΙΣ αν δεν τους ξερεις πρεπει αδερφέ να ενημερωθείς ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΣΟ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΤΥΠΟΥ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΟΥ.

    Αν οι φιλοοικουμενιστες δε γνωρίζουν ποιες είναι αυτές οι αιρέσεις και ποιοί είναι οι οικουμενιστες επισκοποι ας φροντισουν να ενημερωθουν. Αν πάλι τόσο πολύ αμφιβάλλουν περί του αν ειναι αιρέσεις οι παπικοί , οι προτεστάντες και οι οικουμενιστες ας ενημερωθουν για παρελθούσες Άγιες συνόδους και ας κάνουν μία Άγια συνοδό και όχι ΛΗΣΤΡΙΚΗ σαν της Κρητης για τους οικουμενιστες.

    Όσο παριστάνουν τους ανηξερους και δε κάνουν Αγία συνοδο ας αφήσουν τις απειλές, τις διώξεις και τις κατηγορίες προς τους μοναχούς και τους ιερείς που δεν μνημονεύουν δηλωμενους οικουμενιστες και κρυφο-οικουμενιστες. Στις μέρες μας δε δικαιολογείται ή αγνοια , τα αισχη των οικουμενιστων και οι αιρετικές δοξασίες είναι γνωστά τοις πάσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κανείς ιερός κανών ή άγιος πατήρ δεν επέβαλε ποτέ στο Ορθόδοξο πλήρωμα την διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας με τους αιρετικούς Επισκόπους προ συνοδικής κρίσεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προς τον κ. Ν. Σακαλάκη

    Οι Αγιορείτες Πατέρες, που είναι άξιοι επαίνου για τη στάση τους και για την ενημέρωση του λαού, δυστυχώς δεν ερμηνεύουν σωστά τον 15ον Κανόνα. Γράφουν ότι επί Βέκκου Αγιορείτες Πατέρες χρησιμοποίησαν τον Β’ Κανόνα της εν Αντιοχεία Συνόδου «ο κοινωνών ακοινωνήτω ακοινώνητος έστω» στην επιστολή τους προς την σύνοδο του 1275, και προσθέτουν ότι εφήρμοσαν τον 15ον Κανόνα. Αντί να διδάσκονται από το παράδειγμα των Αγιορειτών Πατέρων, να σκεφτούν γιατί δεν ανέφεραν τον 15ον Κανόνα, προσκολλούνται όχι σωστά στον Κανόνα αυτό. Πρώτον είναι μοναχοί και όχι ιερομόναχοι. Δεύτερον δεν υπάρχει ορθόδοξη σύνοδος να καταδικάσει αιρετικούς επισκόπους.
    Συμφωνώ με την διακοπή του μνημοσύνου που γίνεται προς αποφυγή μολυσμού όπως αναφέρουν, όχι όμως με την σύνδεσή του με τον 15ον Κανόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Προς τον Ανώνυμο 18 Δεκεμβρίου 2016 - 3:14 μ.μ.

    Ο 15ος Κανών είναι υποχρεωτικός με την έννοια ότι απαγορεύει την τιμωρία του κληρικού που διαμαρτύρεται για την κατεγνωσμένη (από πατέρες ή συνόδους) αίρεση του επισκόπου του, προβαίνοντας σε διακοπή του μνημοσύνου. Η διακοπή του μνημοσύνου ως διαμαρτυρία προς την σύνοδο δεν είναι υποχρεωτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Προς τον Ανώνυμο 18 Δεκεμβρίου 2016 - 6:38 μ.μ.

    Η διακοπή του μνημοσύνου που βάσει του 15ου Κανόνος επιτρέπεται στον κληρικό ισχύει μόνο όταν ο επίσκοπός του κηρύττει γυμνή τη κεφαλή ΚΑΤΕΓΝΩΣΜΕΝΗ αίρεση «Οἱ γὰρ δι᾿ αἱρεσίν τινα, παρὰ τῶν ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων κατεγνωσμένην…». Σκοπός αυτής της διακοπής μνημοσύνου δεν είναι η αποφυγή μολυσμού, αλλά η συνοδική καταδίκη του αιρετικού ώστε να αποτραπούν τα σχίσματα και οι διαιρέσεις που οι αιρετικοί προκαλούν στο Σώμα της Εκκλησίας, όπως εκφράζεται στο τέλος του Κανόνος «σχισμάτων καὶ μερισμῶν τὴν ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ῥύσασθαι.».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συμφωνώ και με τον 18 Δεκεμβρίου 2016 - 9:37 μ.μ.

    Αντιοικουμενιστής αναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έτσι που ερμηνεύουν ορισμένοι τον 15ο κανόνα το συμπέρασμα είναι ότι ο κάθε αιρετικος ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ ΝΑ ΜΝΗΜΟΝΕΎΕΤΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ.

    Κύριοι δεν τα λέτε καλά ΚΑΙ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο κανόνας 15 είναι ξεκαθαρος, ο οποιοσδήποτε κληρικός αν δει ότι ο επίσκοπός του κηρύττει αιρεση έχει δικαίωμα να μη τον μνημονεύει και μάλιστα είναι ΑΞΙΟΣ ΕΠΑΊΝΟΥ γιατί προστατεύει την εκκλησία από τον αιρετικο ιεράρχη (λυκο-ποιμενα).

    Οι καινοφανείς οικουμενιστικες θεωρίες (πχ μεταπατερικοι, θεωρειες των κλάδων κλπ) , όσοι δίνουν εκκλησιαστικοτητα σε παπικούς, μονοφυσιτες προτεσταντες κλπ . ειναι ενωτικοι, λατινιζουν ,όλοι αυτοί Με μία λέξη ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ κηρύττουν αιρεση γυμνή την κεφαλή.

    Η λαστιχοποιηση και παρερμηνεία του 15ου κανόνα μπορει να βολευει τις συνειδήσεις οσων θέλουν να μνημονεύουν τους φίλους τους οικουμενιστες αρχιεπισκοπους και επισκόπους αλλα όχ το ποίμνιο το οποίο εθιζεται στην αιρεση και αιρεση = ΑΠΏΛΕΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. «...εξαιτίας κάποιας αίρεσης, η οποία έχει καταδικαστεί από τις Άγιες Συνόδους ή τους Πατέρες...»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Παπικοί, προτεστάντες είναι καταδικασμένες αιρέσεις , ο οικουμενισμος εχει δειχθεί και καταδικαστεί ως αιρεση από σύγχρονους αγιους, ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ τι εχουν πει σύγχρονοι άγιοι για τον οικουμενισμό προφανώς δε θα γνωρίζεις περί τίνος πρόκειται ☺ επομένως τι να συζητάμε... ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο κανόνας 15 είναι βεβαίως ξεκαθαρος και είναι προαιρετικός. Αυτό είναι τόσο ξεκάθαρο που δεν χρειάζεται κανένα άλλο ξεκαθάρασμα. Δυστυχώς μερικοί παρασυρμένοι από τους αποτειχισμένους νομίζουν ότι ο κανόνας 15 είναι υποχρεωτικός! Τί να τους κάνουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπητέ 6:07 καταλάβαμε τη θέση σου. Υποστηρίζεις ότι ο αιρετικος πρέπει ντε και καλα να μνημονευεται.Προφανως θα θεωρεις και ανάξιους τους ιερείς που δεν μνημονεύουν αιρετικούς επισκόπους. Ξανάδιάβασε τον κανόνα 15 και μετά μνημόνευσε και τον πάπα , αφου εκει το πάτε , τι το κουραζετε;;;��

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το ξεκάθαρο με τον κανόνα 15 είναι πως όταν ο επισκοπος διδασκει αιρεση τότε οι ιερείς και επισκοποι που δεν μνημονεύουν τον αιρετικο επισκοπο ή αρχιεπίσκοπο είναι ΑΞΙΟΙ ΕΠΑΙΝΟΥ.
    Όσοι βολευονται μενοντας αδρανείς στην καταπάτηση των ιερών κανονων και την προώθηση της ΠΑΝΑΙΡΕΣΗΣ του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ έχουν κάνει σημαία τους την προαιρετικοτητα και υποστηριζουν τους αιρετικούς οικουμενιστες ΑΝΤΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΩΣ ΩΦΕΙΛΟΥΝ και να υποστηρίξουν εμπράκτως όσους διαμαρτύρονται ακομα και με την παύση μνημόνευσης (των αιρετικών επισκόπων) ως έσχατο μέσο πιεσης για την οργάνωση μιας πραγματικά Άγιας Συνοδου που θα καταδικάσει τους αιρεσιαρχες οικουμενιστες επισκόπους.
    Περί βολεματος ο λόγος, Ο ΚΑΙΡΟΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΓΩΝΑ και και κάποιοι ΚΟΙΜΙΖΟΥΝ τη συνείδησή τους με προαιρετικοτητες (μαζί σας κύριοι και το να είσαι Ορθοδοξος προαιρετικό είναι) αστε όμως αυτούς που εχουν διάθεση ομολογίας να τη κάνουν μην παριστάνετε τα υποζύγια του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Το ξεκάθαρο με τον κανόνα 15 είναι πως όταν ο επισκοπος διδασκει αιρεση τότε οι ιερείς και επισκοποι που δεν μνημονεύουν τον αιρετικο επισκοπο ή αρχιεπίσκοπο είναι ΑΞΙΟΙ ΕΠΑΙΝΟΥ.
    Δυστυχώς πολλοί βολευονται μενοντας αδρανείς στην καταπάτηση των ιερών κανονων και την προώθηση της ΠΑΝΑΙΡΕΣΗΣ του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ έχοντας κάνει σημαία τους την προαιρετικοτητα και υποστηριζοντας τους αιρετικούς οικουμενιστες ΑΝΤΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΩΣ ΩΦΕΙΛΟΥΝ και να υποστηρίξουν εμπράκτως όσους διαμαρτύρονται ακομα και με την παύση μνημόνευσης (των αιρετικών επισκόπων) ως έσχατο μέσο πιεσης για την οργάνωση μιας πραγματικά Άγιας Συνοδου που θα καταδικάσει τους αιρεσιαρχες οικουμενιστες επισκόπους.
    Περί βολεματος ο λόγος, Ο ΚΑΙΡΟΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΓΩΝΑ και κάποιοι ΚΟΙΜΙΖΟΥΝ τη συνείδησή τους με προαιρετικοτητες (μαζί σας κύριοι και το να είσαι Ορθοδοξος προαιρετικό είναι) αστε όμως αυτούς που εχουν διάθεση ομολογίας να τη κάνουν μην παριστάνετε τα υποζύγια και τους χωροφύλακες του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμε που έγραψες τα δύο τελευταία σχόλια με έντονα γράμματα πώς το κάνεις και τα κάνεις έντονα; τι πλήκτρα πατάς να τα πστήσουμε και εμείς;
    Νομίζεις με το να κάνεις έντονα γράμματα θα μας πείσεις για τις λάθος απόψεις σου;
    Έχεις μαύρα μεσάνυχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμε 6:43 με το να συκοφαντείς τους αντιοικουμενιστες ως οικουμενιστές νομίζεις ότι θα μας πείσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. 6:09, 6:11 προφανώς ή δεν έχεις ενημερωθεί περί της ΠΑΝΑΙΡΕΣΗΣ του ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ή έχεις αποφασίσει να το παίξεις χωροφύλακας- συνήγορος των οικουμενιστων και απαντάς απλά για να απαντήσεις στη προσπαθεια σου να σιγονταρεις τον οικουμενισμο.
    Ο οικουμενισμός είναι αίρεση, οι ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή